AŽD dodá 800 výhybkových přestavníků pro estonskou železniční síť

Výhybkový přestavník. Pramen: AŽDVýhybkový přestavník. Pramen: AŽD

AŽD bude přestavníky dodávat postupně po dobu čtyř let. Hodnota zakázky je 6,1 milionu eur.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Storch

„Smlouva zahrnuje i opakovaná školení pracovníků Estonských železnic, aby si instalaci dodaných systémů mohly zajišťovat Samy.“ Je tam hrubka v poslednim slove nebo jsem uz tak unaveny?

Lukáš F.

Není to hrubka, podmět jsou železnice

Granja

Někdy je to kumšt, jako těch Škopkových 20 samic.

Han van Meegeren

Takže přes 100 let starý mechanismus a vykradená technologie firmy Siemens – Halske zároveň, bude ještě dlouho žít.
I na padělku se dá dobře a dlouho vydělávat.

Han van Meegeren

Řekl jsem snad něco lživého? Nebo mínusovali věrní nohsledi pana Ch.?
A co pod koberec zametené Moravany? Víte, na Břéťu Demela třeba někdo nezapomněl ani po letech. Omlouvám se za odbočení od tématu, ale je mi špatně z vychvalovačů té nejlepší firmy, která je leta letoucí pijavicí naší železnice a jak jsme viděli u výše uvedeného případu, jde i přes mrtvoly. Ano, byl jsem v té skupině před Drážním úřadem, kterou pan Ch. žádal, aby se v tom nerejpali. Hold ne každý trpí ztrátou paměti.

Martin

To je to šotoušovské černobílé vidění světa… – národní dopravce – nejlepší, s nejlepšími vlaky, službami i pohodlnými, výkonnými a skvelými 810 – ostatní dopravci – fuj, hanba, špatní, s velkým zpoždenim, herkami a šroty z Německa – SŽ – paradoxně špatná…ale to je proto, že na někoho se každodenní problémy na železnici prostě musí hodit, když národní dopravce je svatý a tak to odnesou koleje a objednatelé.. – vámi zmíněná firma – nejlepší na světě, za kterou by pokládali život, kvalitní a stoprocentní výrobky.. – jiné zabezpečovací zařízení – není možné… Mimochodem všimli jste si, že od doby, kdy… Číst vice »

Granja

Iritoval Vás hezky. Mě nejvíc vadilo toto přibližné konstatování: „Ale vždyť se nic tak moc nestalo“. Tohle ale pan Ch. neřekl. Byl to někdo jiný. Pokud si vzpomínám, jednalo se o vadné pískovací zařízení lokomotivy os. vlaku Českých drah, který nekontrolovaně sypal písek na koleje a vlak se „ztratil“ a kolej se „tvářila“ jako volná. Že by přezkoušení činnosti ZZ vyšetřujícími orgány bylo někým ovlivněno je silným obviněním a je k tomu nutno mít důkazy. Mě osobně nevadí to, že naše firmy jsou úspěšné a vyhrávají soutěže doma nebo v zahraničí (právě naopak je to dobře), protože jen kupovat v… Číst vice »

Martin

Zřejmě jste chtěl reagovat na diskutujícího nademnou. Já pana majitele zmíněné firmy nekomentuji. Ani tu nehodu. Pouze jsem konstatoval, že pro šotouše je ta firma svatá 🙂

Koumes

Přijde mi to poněkud směšné – jako kdyby někdo řekl, že motor současné Fabie těží z ukradené technologie Fordu z roku 1920. Teď jsou technoligie úplně jiné a i kdyby bývaly existovaly patenty, tak už jsou dávno promlčené. Pokud vím, tak přestavníky AŽD se prodávají např. v Indonésii, kde porazily přestavníky Siemens. Byly také kdysi schváleny v Německu agenturou EBA. Tak kdyby měl Siemens pocit, že tam je použit nějaký jejich patent, tak by AŽD nepochybně žaloval.

Jiří Kocurek

Gratulace AŽD k zakázce získané v soutěži. Jen nevíte někdo, proti komu soutěžili?

Martin

Víme. Proti firmě Sergeje Šajdurova, která chtěla montovat přestavníky kradené na Ukrajině.

Michal

Podle estonského registru veřejných zakázek tam soutěžili ještě: voestalpine Railway Systems Latvia SIA, ALSTOM ZWUS sp. z o.o. a Thales Deutschland GmbH.
https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/procurement/3952829/tenders

David

No vida, a pak že se pro přežití musí jen podporovat kde jaký diktatury…

Jan

Vzhledem k rozsahu jejich železniční „sítě“ je to velké číslo…