„Ažbudeokruhismus“ zablokoval zpoplatnění vjezdu do centra Prahy. Hřib však na mýtu trvá
Smetanovo nábřeží. Foto: ROPID
Denní poplatek za vjezd měl činit 200 korun. Doprava na nábřeží blokuje tramvaje.
Denní poplatek za vjezd měl činit 200 korun. Doprava na nábřeží blokuje tramvaje.
Co to je za hloupy argument, ze zadny okruh neodvede pryc ridice, ktery chce do centra? Az bude okruh, tak zpoplatneni ridice odvede. Ale bez okruhu to je jen lumparna na ridice, neboli klasicka hribovina!
Smazáno pro mentální omezenost autora, který ustrnul ve vývojovém stádiu výfuku.
Tomu vůbec nerozumím, vždyť ředitel magistrátu pan Koudelka vydal celé rodině paní Udženija a rodinám dalších vlivných ODSáků karty opravňující k vjezdu a bezplatnému parkování prakticky kdekoliv. Ledaže by se v ODS báli, že o tyto VIP karty pro krizový štáb po příštích volbách přijdou…
No, a jak budou poslanci jezdit na Malou Stranu, uz i revitalizaci malostranskeho nam. shodili pod stul, kvuli parkovani…
Ti by první měli chodit pěšky, aby konečně viděli každodenní realitu.
Souhlasim s mytnym, funguje to i v Londyne, muze i v Praze…
Nejen v Londýně, funguje to po celém světě, nově i v New Yorku.
Funguje? Tak tam jeďte dodat zboží. I v Praze to dík promyšlené politice kolabuje a to je Praha vesnicí proti Londýnu. Nemluvím o uzavření průmyslových zón v Londýně i Praze a cestování pracujících z velké vzdálenosti denně auty i vlaky a busy do práce v mrtvém městě úředníků hoteliérů bank a politiků.
Proč se před to zúžení, kde se auta napojují na tramvajový pás, nenainstaluje semafor? A tam by svítila červená vždy až do chvíle, kdy by se uvolnil průjezd za zúžením. To by snad, minimálně přechodně, mohl být akceptovatelný kompromis pro všechny zúčastněné.
Něco v tomto smyslu?
https://mapy.cz/s/cehosatala
Nemusíme ani tak daleko, máme to před Vyšehradským tunelem od Podolí
Průzkum: kdo v dané oblasti nebydlí / nepracuje, jen projíždí, jaká je vaše trasa?
Když potřebuji jet z Modřan do Čakovic (například jezdit s Pražským motoráčkem 🙂 ), jezdím zásadně podél vody po Modřanské, dále přes Barrandovský most, Strahovský tunel a Blanku na Pelc-Tyrolku, pak přes Vychovatelnu ke sjezdu na Kosteleckou ulici a pak dále po Cukrovarské. Mám to tudy sice o kilometr delší než po severojižní magistrále, ale jízda je klidnější, jedu si vesele sedmdesátkou, také plynulejší, neb nemusím překonávat úrovňové křižovatky se světelnou signalizací v centru. Jet po Smetanově nábřeží a přes Malostranské náměstí jsem si samozřejmě z cvičných důvodů také vyzkoušel i přes den, což je ale naprostý otřes. Tam se… Číst vice »
Pokud se potřebuju dostat z Libeňáku (Dělnické) k Barrandovu, tak vlevo po magistrále to odpoledne bývá kolona, druhá varianta je vpravo Blanka…. když to stojí i tam, tak vyhraje varianta k Vltavské a podél Vltavy přes Malou Stranu na Smíchov, případně přes Staroměstskou do Podolí. Až bude průjezd Dělnická-Veletržní, tak se snad k Blance dostanu rychleji na Letné. Magistrála od Vltavské po Pavlák a Ječná/Žitná jsou přes den dopravní peklo.
A musíte v pracovní dny to auto využívat?!?
Pokud vyrážím do práce ve 4 ráno, cesta zabere 20 minut a pak ještě udělám větší nákup, tak se auto rozhodně vyplatí, většinou ale jedu úplně druhou stranou, abych se té zacpané oblasti vyhnul. Ale nebudu popisovat kudy, aby mi půlhodina domů vycházela i pak 😀
A tu cestu od Dělnické jsem ochotný zažít tak maximálně jednou za měsíc a radši o víkendu. V té otázce nebyla specifikace, že musí jít jen o pracovní den.
To pak je jiná, ve čtyři ráno toho moc nejezdí a když jedu z Modřan do Čakovic v pracovní dny si zajezdit jako strojvedoucí, tak jedu noční hromadnou dopravou. Ale to jen proto, protože mi noční hromadná doprava s jedním přestupem na náměstí I. P. Pavlova jezdí od domu v Modřanech až k nádraží Čakovice a je to kupodivu rychlejší než hromadná doprava během dne. Pokud bych potřeboval jezdit tak, že by noční MHD nešlo využít (daleko na zastávku, krkolomné a dlouhé spojení,…) musel bych samozřejmě autem. Ale to se mi nechce, protože co pak s tím autem v Čakovicích?!?… Číst vice »
Edit: Ta srovnávaná jízdní doba autem a MHD je míněna ode mne z Modřan Na Beránku na Zahradní Město k železniční stanici.
Rozumím, takže jste cíl pro to mýto. Pro zajímavost, jaká částka by vás odradila tímto místem projíždět, když jsou na hlavních tazích kolony? 50 Kč 100 Kč 150 Kč 200 Kč?
Stovka může být jen srovnání oproti benzínu propálenému navíc, když budu ve špičce poskakovat v koloně na magistrále. Plus to, kolik je ochotný někdo připlatit za ztracený čas. A naštěstí Blanka zas nestojí tak často. V provozu jsem už přes 20 let jako řidič tramvaje a naučil jsem se projíždět i autem. Ale využívám u toho znalost signalizace pro tramvaje, takže při souběžné jízdě využívám i tu preferenci, stačí udržet správnou rychlost. Případně pustit plyn, když už vím, že mi tramvaj shodí zelenou. Na tu první otázku jsem odpověděl, co bych jako řidič udělal, když už se v tomhle místě… Číst vice »
Díky za odpověď
Pokud myto zprujezdni Malou Stranu, tak to za tu stovku nebo dve stat bude. Ale obavam se ze to mnoho ridicu neodradi. Tramvajenku mam ve svem veku zadarmo a i tak jezdim autem.
Všimli jste si drobné změny? Dříve ODS říkala, že poplatky zavede, až bude okruh. Ten se konečně začal stavět. Takže ODS přidala jedno písmenko a najednou čeká, až budou hotovy okruhY.
To se dalo čekat, protože ODS v Praze je naprosto nechutná ultrakonzervativní strana, která si auta v centru nechce odpustit. Úplně mi stačí se podívat na to, jak se politikové z ODS dáví při představě, že se v roce 2027 zprovozní tramvajová trať na Václavském náměstí. To zase bude vzteku a naříkání z lavic ODS, přičemž se k těmto nářkům přidá ANO a Traktoristé :-).
Já bych počkal po dokončení tramvaje a trolejbusu na Strahov. Začal bych se tím seriózně zabývat potom. Holečkovou se jezdí poměrně dost a mohl by to být větší problém.
Myšleno během výstavby. Trošku mi to vypadlo:-)
Souhlas. Tenhle nesmysl zcela ucpe Malovanku a všechny přilehlé ulice, které se používají jako objízdné trasy ucpaného tunelu, při regulaci vjezdu do něj. A to díky absenci okruhu.
Tím nesmyslem jsem samozřejmě myslel tramvaj na Strahov…
Autor komentuje
“ Provoz by totiž nikam nezmizel, jen by se takříkajíc přelil do jiných částí, kde už teď je doprava na hraně,“
Fakt si to už nemůžu odpustit: Nevzdělaní neschopní darebáci z ropácké smradlavé ODS. A že jim zdatně sekunduje TOP09 a KDU? Opravdu ostuda.
Vždyť Lidovci dřepěli v totalitní vládě Národní fronty s KSČ, když se rozhodovalo o výstavbě severojižní magistrály, tak jsou aspoň výjimečně názorově konzistentní.
Njn, to se dalo čekat už při prvním odkladu, že se tam kolem toho motají politici, kteří to nechtějí a potřebují jen čas na vymyšlení důvodů.
Stejně jako zastávka tram na Staroměstské, kde to je prostě o život, ale rozšíření se zablokovalo, aby se náhodou neomezil odbočovací pruh, kde stojí dvě, tři auta na cyklus. To že tam z každé tram padají desítky lidí z ostrůvku na který se nevejdou samozřejmě tyto nepálí (zřejmě do doby než tam dojde ke katastrofě).
Paradoxně Staroměstská se nerozšířila kvůli tramvajím. Tedy kvůli autům, ale kdyby se sebral ten druhý pruh v křižovatce, tak by došlo k dalšímu natažení a frekvecni kolon, kvůli nízké propustnosti křižovatky a Smetaňák by stál v časy kdy dneska nestojí. Tuhle nešťastnou situaci může vyřešit jen zpoplatnění a následné zúžení. Není na co čekat, musíme rozhodnout u voleb, že to takhle nechceme….
Pokud si to pamatuji správně, tak se nerozšířila proto, že stejná koalice jako teď zablokovala zpoplatnění, tehdy zablokovala už hotový projekt rozšíření ostrůvku zastávky těsně před realizací „protože už brzy to tady bude zpoplatněné a zklidní se to a pak to pořešíme komplexně“. Takže pro jistotu není ani jedno.
Noo… jsem si nějak nevšiml, že by mi tam z tramvaje padali desítky lidí pod auto, když odbočuji na Mánesův most…
Mozna bude potreba si vic vsimat. Nebo jeste lip se projet tramvaji azkusit si parkrat na te zastavce vystoupit a jit na metro, hlavne ve spicce. Je to opravdu narocny
Přesně, tam je preference nastavená zjevně na auta, čekání na zelenou pro chodce na Křížovnické a 17. listopadu je neskutečně dlouhé a pokaždé je tam dav na každé straně, refýže tramvají jsou skutečně plné , šel jsem tam dneska okolo 14.00 ( tedy žádná moto špička) a klidně by tam k přechodům mohli dát židle , to by se vyplatilo si sednout….
Zkuste si tu zastávku s kočárkem. Neobejdete po nástupišti ani tabuli s jízdními řády.
Je naivní si myslet, že okruh okolo Prahy vyřeší problém lenosti točvolantů občas vysednout z auta a do centra se posunout sockou.
Hlavně nevyřeší absenci parkovacích domů v centru… Ve Vídni můžu nechat auto na kde jaký stanici metra, jo někde je to za 30-40 eur na den, ale to už je daň za to jezdit do centra autem.
Jenže tolik vám v Praze nikdo za parkování na p+r nezaplatí a zdroje nejsou neomezené, není zatím dost ani na dostavbu silniční a mhd infrastruktury, natož stavět za miliardy parkovací domy. Holt se to chce naučit posunout autobusem na to metro, Praha je pokrytá dobře.
Parkovací dům stojí v Praze cca milion za jedno místo, a to bez ceny pozemku. V centru jsou ovšem pozemky právě to nejdražší. Na každé místo je potřeba cca 20 m2 (vlastní místo a obslužné komunikace). Při ceně např. 50 tisíc za m2 to navýší cenu o milion děleno počtem pater – takže třeba při 5 patrech je to 200 tisíc navíc. Při návratnosti 20 let je to 164 Kč denně při 100% obsazenosti jen na pokrytí tohoto. Plus financování, provoz, údržba. Ekonomický smysl by to, hrubým odhadem, mohlo dávat někde okolo 500 Kč na den.
Schválně jsem se včera šel podívat do toho parkovacího domu vedle Státní opery. Výsledek byl takový, že patra 1-3 byla obsazená, patro 4 poloprázdné a patra 5-11 zela prázdnotou. Praha si na tom parkování zdarma na ulicích zkrátka potrpí, a tím pádem jsou jakákoliv placená parkoviště prázdná a tudíž zbytečná.
Stání v oarkovacích domech v centru Prahy stojí něco jako 750 – 800 Kč na den, tedy tolik co ve Vídni. Ovšem při třetinových příjmech.
Ne kazdy ma ten tretinovy prijem. V Praze jsou i bohati lide. Bohuzel mezi ne nepatrim.
Akorát na MHD je zdojů dost, to se rozumí. 100 mld. na metro D, dalších necelých 100 mld na vozy do něj, ale 0,5 mld na parkovací dům je neuvěřitelně moc, na to nemáme.
No jasně, už vidím to nadšení řidičů, že můžou zaplatit 30-40 euro za parkovný a pak jet dál nazvanou mastnou tyčí.
Tak můžou jet mastnou tyčí od začátku a těch 30-40 éček dají (spíš nedají, bude to míň) za jízdenku.
Můžou ledasco, ale nechtěj. Cokoliv co nebude „zadarmo jeď kam chceš a zaparkuj si kde chceš“ nebude dost dobrý.
Tohle si Praha a její občané musí vyřešit sami, ale nikomu se nechce omezovat nikoho ze sousedního obvodu, protože by to pak bylo reciproční a to by mnozí nepřežily dotýkat se mastné tyče. 🙂
Podle mě je velmi blbě stavět parkovací domy v centru. Naopak omezovat parkovací místa maximálně na rezidenty.
Samozřejmě …je třeba stavět parkovací domy pro rezidenty. V centru, i jinde. Bydlet nejde v přízemních domech, lidé by se nevešli do ČR. A parkovat je také potřeba v patrových parkovištích, to dá rozum.
Hele, staví se města pro lidi nebo pro auta?
Ty auta jsou roboti a mají vlastní mozek? 😉
Chápu, že místním lidem ta kvanta aut vadí. Ale úplně nechápu to, že za to viní motoristy. Ano, jsou mezi nimi takoví, kteří by do MHD nesedli, ale většina lidí prostě nemá jinou možnost. Tito lidé by se měli spojit a požadovat po státu vyřešení dopravní situace ne tak, aby se lidem něco zakazovalo a přikazovalo, ale aby měli prostě lepší možnost než okusovat volant. Chybí příměstské trati na všechny strany, které by velkou část tohohle provozu pobraly a ten provoz by prostě klesl automaticky. Benefitovali by jak místní, tak životní prostředí. Kolik CO2 by odstranily rychlé a kapacitní tratě… Číst vice »
Nic proti vyjmenovaným stavbám, všechny jsou potřeba a řadě lidí pomůžou (až – pokud – budou) a mají šanci nabídnout spojení, které někoho převede z auta do VHD, ale myslím, si, že konkrétně provozu v diskutované oblasti Prahy se nijak viditelně nedotknou.
„Chápu, že místním lidem ta kvanta aut vadí. Ale úplně nechápu to, že za to viní motoristy.“ – kdo jiný než motorista může za to, že jede autem?
Snad ne cyklista nebo cestující MHD?
Ad příměstské trati apod.: vážně přes centrum Prahy projíždí hlavně přespolní? Nebo si to jen myslíte? Takový „use case“ si moc nedokážu představit..
Pro ty místní by díky velkému úbytku přespolních, které by měli možnost přepravy, bylo více místa a méně by to otravovalo 🙂
“ většina lidí prostě nemá jinou možnost.”
Nesmysl.
Když se pak o tom s nimi bavíte, tak zjistíte že přesun pěšky 10 minut na zastávku metra a pak následně podobný čas z ní, je něco naprosto neakceptovatelného a proto musí jezdit ze Stodůlek na Smíchov autem (a brečet, že trčí v zácpě)
Me jako introvertovi vadi ti hnusni lide se kterymi pak mam sdilet dopravni prostredek. Zejmena v zime, kdy ctvrtina tech smejdu chrchla, kasle a posmrkava. Hnus.
Vy nejste introvert, ale psychicky nemocný člověk. 😉
Aha, hrozí, že okruh se nakonec přece jen postaví, takže přecházíme z „ažbudeokruhismu“ na „ažbudesbahnismus“.
Aha ve vašem případě znamena „nic jsem nepochopil“ 🙂
Nedodržení smluvních podmínek? To říká někdo kdo utekl z vlády??? Hřib je nejhorší náměstek dopravy v Praze. Vše chce zakazovat a zpoplatnovat. Praha je rozkopána a nikde se pořádně nedá projet. Nechápu jak doktor může dělat na stavbách silnic. A nechápu jak ho mnozí mohou volit,vždyť je to ubožák.
Praha je rozkopána protože s konečně masivně opravuje. Ale chápu, ideologicky je pro vás Hřib fuj tak dáme stranou nejenom pravdu ale i logiku, jen abychom si kopli
Nepoukazuje to, že je Praha rozkopaná a opravuje se spíš na přesný opak?
Je to strašně nevděčný flek – když se opravuje, je to špatně. A když ne, tak taky!:D
Když se opravuje, ocení to voliči s rozumem. Když ne, ocení to opice pro které je lepší nemít při cestě komplikaci ale pak jsou první kdo prskají kolik je v Praze vytluků. Hřib to dělá dobře, oni nemůžou oslovit hlupáky, ti jim neodpustí jiné věci. Piráti a Praha Sobě musí jít pro inteligentní voliče.
Muhehe
Když může elektrikář dělat ministra financí…😃
Pořád lepší než hranolka…
Před mýtem za průjezd nábřežím preferuji uzavření Smetanova nábřeží v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Anenská a Platnéřská – v podstatě od úseku na ilustračním obrázku k hotleu Four Seasons. Ostatní nábřežní komunikace bych nezpoplatňoval, ale vjezd do oblasti vymezené jimi a budoucím hradebním korzem (ulice Národní, 28.Října, Na Příkopech a Revoluční) bych zpolatnil, jak pro rezidenty, tak pro ostatní.
To je urcite super opatreni na odfiltrovani “tranzitu”, jen co kdyz treba bydlim v Platnerske a potrebuju jezdit na Smichov. To by byla opravdu zajizdka.
Ale mozna, ze ten zakaz vjezdu na tech cca 200 metru by byl nejlepsi zpusob, jak i rezidenty co nejvic dostat do MHD.
Z Platnerske na Smichov je to rychle i metrem i tramvaji.
Naprosta logicka samozrejmost je u nas zase problem.
Moc nechápu argument, že okruh ničemu nepomůže, prtože tudy stejně tranzit nejezdí. V tom případě generují dopravu místní (rezidenti, zásobování apod.) a zavedení mýta nebo čehokoliv podobného povede jen ještě větší gentrifikaci centra města. Tedy centrum bude jen pro bohaté a ostatní se tam budou moc jet podívat jako do zoo. Běžné obchody zmizí už úplně a doprava pak možná naopak ještě víc zhoustne, protože každý přeživší milionář si na všechno objedná Rohlík/Košík/Alzu atd. protože v okolí nic nesežene a bude se to muset dovézt. To že to bude stát třeba o stovku víc bude jemu jedno, a ti co… Číst vice »
Myslim, ze je to o jinem vnimani pojmu “tranzit”. “Azbudeokruhisti” ho vnimaji jako prujezd rekneme z Chodova do Bohnic, kdezto tady se mluvi o tranzitu napr. ze Smichova na Florenc. Tedy odpoved na vasi otazku – Smetanakem dnes projizdi spousta lidi, kteri si tudy jen zkracuji cestu. Dam priklad – bydlim na Vytoni a jeden cas jsem tudy jezdil do Dejvic, protoze to bylo nejrychlejsi. Jestli bude centrum jen pro bohate – to je otazka pristupu. Tedy jestli vyhraje pristup kapitalisticky, tedy kdo na to ma, at si to zaplati, nebo socialisticky, tedy budeme to nejak “spravedlive” rozdelovat potrebnym. Kazdy… Číst vice »
Ovšem Hřibův přístup je, že některým to dáme zadarmo (MHD je skoro zadarmo, 85% dotace, 15% lístek) a některým to zpoplatníme. To je spíše ten socialismus, než kapitalismus.
Ostatně Dozimetr se děje v MHD, nikoliv v IAD, motivace je jasná.
Ano, u zakázek Krajské správy a údržby silnic nebo TSK se nikdy nic nedělo. Vy jste se vskutku povedl. Tak nashle.
Kdo generuje dopravu Vám celkem vysvětlil HonzaK.
osobně sice nemám sice problém s tím, že bude centrum jen pro bohaté, ale proč by měly zavírat běžné obchody? Protože tam nebudou jezdit autem na nákup lidi z Chodova? Asi těžko, že? Prostě se zásobování posune na „levné“ hodiny nebo se poplatek rozpočítá na velkém množství položek. Rohlík, Košík, Alza apod. míří na střední vrstvu, takže ti se tam budou cpát i tak.
Jak už tu někdo psal, ať se to zaslepí uprostřed a bude klid. Výjimky pro rezidenty a odpustek pro ty co na to mají je nefér řešení. Nechápu, proč by se měla nějaká skupina obyvatel města privilegizovat.
Zaslepení odstraní tranzit, který tvoří ale jen menšinu provozu. Vygeneruje ale nový provoz, protože auta zásobování, doručování zásilek apod. budou zajíždět a vyjíždět, místo aby projela skrz.
Kolik těch aut zásobování je, co mají trasu skrz celou Malou stranu vs. těch co jedou na jedno místo? Řekl bych, že minimum.
Nikde jsem neviděl analýzu, která by se zabývala možnostmi, jak to alespoň částečně zneprůjezdnit. Například už jenom instalace dopravního značení co zakazuje průjezd by odfiltrovala všechen tranzit co tam pošlou navigace. Jasně, otázka jestli na to je legislativa, ale zabýval se tím vazbě někdo? Samozřejmě že ne, protože klíčovou podmínkou je absolutně nijak nenasrat rezidenty a to plní jenom varianta s mýtem a výjimkama.
Hribe, vrat se do Slavicina a neprud…
Hlavní je, že si pana Hřiba zvolili pražští voliči. Kde se narodil, je irelevantní. Ale bohužel pro některé je to známka čehosi.
Zvolilo si ho asi 20% voličů, abychom byli přesní. Vinou nešťastných okolností se dostal do koalice a tam dostal na starosti dopravu.
Co pořád máte se Slavičínem? V Praze už žije přes 20 let, pokud vím.
To myslím i déle, už před rokem 2005 tu studoval (3. LF), ta je na šest let a je to ten typ školy, kde většinu času spíš trávíte ve městě, kde je ta škola, než doma u rodičů (tak víkendy – a to lidi z Moravy nejezdili většinou domů KAŽDÝ víkend). Takže bych to viděl spíš tak na 25 let alespoň. Takže vlastně víc než polovinu života. 🙂
Ale když dochází argumenty (případně kdo ví, jestli vůbec nějaké racionální byly), tak to hned někteří myslitelé začnou vytahovat, odkud jejich ideový protivník je…
To je ta chyba!
Nechovej se jak buran a vrať se na Novinky
To, že to skončí u výmluvy na „legislativu“, se bohužel dalo čekat. Že někdo žije s názorem, že Křížovnickou vyřeší okruhy, je error v inteligenci toho dotyčného myslitele. Tak od znovu a třeba lépe. .. Ne nemalý provoz aut skrze Malou Stranu nebo Křížovnickou a Smetanovo nábř. je ostuda města. Z jedné strany přímo u Karlova mostu! Zastávka tram Staroměstská nerozšiřitelná a „nepředesignovatelná“ (včetně přístupu na ni) kvůli…intenzivnímu provoz aut s nutností rozřazovacích pruhů. Zpožďování tramvají na obou březích v těchto úsecích je objektivní fakt. A udělá se co? Nic. Je to stejné, jako neschopnost města udělat něco s tou… Číst vice »
Pokud se to stane, tak pak je to jen začátek toho, že se takto zpoplatní celá Praha a výsledek v dopravě bude nulový, jen na magistrátu a radnicích budou mít víc práce s tím, kam ty finance ulít/odklonit.
Ano, zpoplatnění průjezdu dvěma ulicemi (kde IAD v totálním nepoměru blokuje plynulost dopravy) – to je fakticky už jen krok od zpoplatnění celé Prahy.
Zóny na parkování taky začali v centru a dnes už jsou pomalu na okraji Prahy. Takže nereálný to není.
Porovnáváte naprosto neporovnatelné věci. Ale ano, cílem by mělo být zpoplatnění uvnitř MO. Nebál bych se, že to pak nebude mít efekt na centrum. Většina těch, co autem do centra zbytečně jezdí, je ze satelitů a okrajových čtvrtí, kde není tak pohodlná MHD. Alias postavili si domečky v satelitu za městem a pak zjistili, jaký opruz to je a že se nedá MHD z té jejich řitě normálně používat, tak otravují autem až do centra, protože tam pracují… Díky mýtu si prostě to stěhování za Prahu lépe propočítají anebo zvolí vhodnější lokalitu, třeba u vlaku.
No lidí by si rádi koupili bydlení v centru ,ale i když už nějaký je ,tak je drahý .Další problém je prostě bordel- všude milion turistů, večer milion ožralů…no neberte to.Bohužel mnoho lidí to řeší tím satelitem..
Máte samozřejmě pravdu. A je potřeba dodat, že politik z magistrátu neřeší nic pro Vaše nebo moje dobro. Čím více MHD, tím více možostí pro Dozimetr a podobné věci. IAD mu tyhle možnosti neposkytuje. Tak proto jedny dotuje (MHD) a druhým škodí, kde může (IAD).
Já už vidím, jak jedu tramvají či busem s dítětem po narkóze. Malý chodí k zubaři kousek od IP Pavlova. Byl na trhání zubů, dali mu slabou narkózu a doporučili ať přijedeme autem. A teď bych měla platit za vjezd do centra? Nebo malého táhnout busem a tramvají? Když jedeme na kontrolu, nemám problém využít městskou hromadnou dopravu, ale když jde na zákrok???
Jak často chodí na zákrok? No tak jednou holt zaplatíte, svět se nezboří.
Není problém, ale obyvatelé z Prahy budou také platit třeba na venkově, až pojedou na svoje chaty.
Tak pokud se dana obec rozhodne, ze chce u sebe zpoplatnit vjezd, tak proc ne…akorat se pak nesmi divit, ze tam lidi prestanou jezdit, protoze to je tedy v pripade centra Prahy jaksi ten ucel
v podstatě dobrý návrh, určitě jsou obce, kde chataři tvoří polovinu roku valnou část dopravního proudu a co obci dávají ?
Tak třeba ten obyvatel Prahy pak nebude mít tolik důvodů tam jezdit. Nebo oni tam jsou nějací zubaři? 🙂
Ano, jestli si obce myslí, že mýto pomůže zlepšit život v obci, tak to přece není žádný problém.
Přesně tak, měla. Jste v Praze, máte auto a s tímto si hrajete na socku, která pro zdraví dítěte nechce najít 200 Kč jako poplatek? Tuhle výmluvu vám nežeru. 😄
Navíc okolo Pavlaku bud zaplati za parkování nebo to auto nechá dál, když má paní takovou starost o peníze a dítě k autu stejne odvleče pěšky
Zbytečných 200 Kč pro zlou vůli někoho. Je úplně jedno, jaká částka. A navíc opruz, jak se to bude v praxi vybírat a řešit. Ale chápu, magistrát bude mít více do kasičky a o to tady jde.
Tak si vezmete Ubra a nebudete muset řešit 200 za vjezd ani poplatky za parkování v zóně…
To je tak těžké, si jednou za pár měsíců v takové situaci vzít Uber? Jestli jste takhle pružná ve všem, myslím že malý čelí úplně jinému problému.
Ale samozřejmě se cena žití tak zdraží
No, omezení pravidelných jízd autem ve prospěch mhd vám žití fakt neprodraží.
Primátor Bohuslav Svoboda, Září 2012:
„Chceme, aby ze Smetanova nábřeží zmizela auta definitivně. Hned po dokončení a spuštění tunelu Blanka, tedy v roce 2014.“
„Kompletně vyloučíme automobilovou dopravu také z Václavského náměstí.“
Je si prý vědom toho, že zhruba 20 až 25 procent Pražanů se přepravuje, nebo by se potencionálně přepravovalo na kole, kdyby k tomu byly vytvořeny vhodné podmínky.
„I proto je potřeba hledat další místa hlavně v centru města, kdy bychom zcela zakázali vjezdy automobilům. Zvlášť tam, kde nemáme možnost vyhradit pruh pro cyklisty na vozovce,“ dodal Svoboda.
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/auta-zmizi-z-vaclavaku-i-z-nabrezi-do-dvou-let-slibuje-primator-20120924.html
Bém: Praha okusí mýtné už v roce 2009
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/praha-okusi-mytne-uz-v-roce-2009-soudi-primator-bem.A070907_112133_domaci_nad
Tak si to pamatuju správě. 2007. No, 18 let to je.
No, místo toho Praha okusila akorát toho Béma…
On hojně slibovat i ten horolezec někdy kolem roku 2007(?). Tak nějak.
Teď se to ale ODS zvlášť nehodí, protože cítí hrozbu v podobě Motoristů, kteří jí mohou odebrat nemálo hlasů.
Přesně tak, dneska mají příspěvek o motoristech na sociálních sítích. Strach je veliký
To není jen o současných Motoristech, tohle by odmítli i před 4 lety. ODS se dost změnila hlavně po výprasku ve volbách 2013, i v komunálních 2014 (méně než 11 % hlasů v Praze!) a pak najela vyloženě na populistickou notu. Slušné voliče jim odebrali jiní, tak mus konvenovat těm zbylým.
Tehdy se ODS ještě nepřetahovalo o hlasy s SPD a Motoristy.
Pro mě bohužel dnes už zcela nevolitelná strana na všech úrovních.
„Zpoplatnění vjezdu na Malou Stranu a Smetanovo nábřeží pro nerezidenty připravuje magistrát od roku 2023“: jak se liší emise z identického auta rezidenta a nerezidenta? O kolik místa zabere méně při parkování identické auto rezidenta a nerezidenta?
Emise rezidenta jsou typicky – narozdíl od emisí nerezidenta – vyprodukovány voličem v daném volebním obvodu.
Prostě tady existuje takový zvyk, že rezident má jakési větší právo využívat silnici před barákem kde bydlí.
Tak ted uz tenhle nesmysl dotahnout do konce a kazdy bude jezdit autem jen ve sve ulici 😂
Je to stejné jako s parkováním. Cizinec není našinec. Cizince podojíme, zatímco našinec bude parkovat prakticky zdarma. Myšleno samozřejmě našinec = místní volič, cizinec = kdokoliv jiný.
Ale tak logika v tom je. Pokud má nějaké SVJ své parkoviště, tak tam také obvykle nechá parkovat své členy, a ne cizí. Tohle je totéž v bledě modrém, jen ten celek je tochu větší, než to SVJ.
Problém je, že těch míst bývá méně než poptávky po parkování na nich. Takže místní si tam mohou klidně odkládat vraky (myšleno de facto, ne de iure) nebo prostě jen auta, která potřebují jednou za čas, zatímco jiní místní prostě nezaparkují vůbec a auta musejí nechávat až v peklech horoucích nebo půl hodiny kroužit po ulicích, než se něco uvolní. To proto, že je to zdarma nebo skoro zdarma a platí tam „kdo dřív přijde, ten dřív mele“, zatímco spravedlivější by bylo za tento vzácný statek platit.
Ulice je veřejný prostor, nikoliv majetek nějakého soukromeho spolku.
přesně , to jste vystihl, proč by veřejné komunikace měla zabírat jen malá část veřejnosti ? Tedy jak to činí lidé, kteří mají “ nutnou potřebu“ svojí dopravu řešit na úkor ostatních ?
Naopak, to jsou lidé, kteří svojí vlastní dopravu řeší za vlastní peníze. Zaplatí si svoje náklady a ještě z nich hodně přispějí státu. MHD je téměř kompletně placená z dotací, tedy za cizí peníze.
Neřeší. Smiřte se s tím, že fakt neřeší a že výnos daní z PHM NEPOKRÝVÁ náklady na stavbu silnic. A zkuste se někde ve své omezenosti někdy zamyslet nad tím, jak by se vám po Praze jezdilo, kdyby k dopravě přistupoval každý jako vy.
Jmenovče to jste mne rozesmál. 😀
To je snad celkem jednoduché – když za parkuje před svým bydlištěm rezident, tak je to v dotčené oblasti. Pokud před svým bydlištěm parkuje nerezident, tak to není dotčené oblasti.
Ulice je veřejný prostor. Tzv. “dotčený prostor” je vaše fabulace. Vlastnictví nemovitosti nezakládá právo na parkování před touto nemovitosti.
Veřejný prostor je roztomilé spojení, ale to není takový problém změnit.
Spíš trvalé bydliště než vlastnictví nemovitosti.
Jinými slovy v ulici mi nepatří ani dům, ani byt ani dlažební kostka ale chtěl bych tam parkovat za směšný poplatek nebo nejlépe zadarmo. 😂
to jste opět vystihl, čili podle vás rezidenti nemají právo na parkování ve veřejném prostoru v okolí bydliště či firmy kterou vlastní ?
žádné takové právo neexistuje
Nebudete moc chápavý. Rezident by měl mit úplně stejně právo jako nerezident. Za naprosto stejných podmínek.
Vysmívejte se komu chcete, ale tady se máte od Brna hodně co učit.
haha objet blankou. borec asi nejel odpoledne do tunelu nikdy 😅 regulace provozu a smrt
Jj muzete to objet Blankou, kterou regulujeme uz i ve dvanact dopoledne, ze to stoji az do Liberecke a nebo mate magistralu, kterou chceme taky zuzit a ted jsme ji uz i kvuli stavbe tramvaje vyrazne zuzili… Krasny knizeci rady
ODS nezklame, skanzen 90. let si rozvracet nedáme. A podrazáci rovněž.
Spojte se s Anofertem a bude od vás pokoj stejně jako od sosanů, bude stačit jedno volební období.
Už to jednou málem bylo a pak přišla reinkarnace Fialy a tupý český národ jim na to zase skočil.. 😀
socialisti se rozlozili predevsim zevnitr, tam to zralo uz dlouho, rozpolcena strana,… u ods to uplne nepujde, navic uz by tu alternativa nebyla zadna…
Nojono, budou zase volby. Realita, že ohruh dopravě na obou nábřežích nijak nepomůže, nikoho nezajímá.
Ostatně soudím, že místo mýta by mělo dojít k fyzickému zneprůjezdnění dané oblasti. Mýto povede k tomu, že ti různí boomeři v audinkách s dvacítkama po boku se budou různě po Twitteru chlubit, že pro ně dvě stovky nic nejsou.
Samozřejmě, že zpoplatnění vůbec nic neřeší. Neúnosná doprava tam prostě bude do doby, dokud se tam neudělá pěší zóna. Jenže to už by se zase muselo něco budovat, nestačil by zákaz. Což Hřib neumí.
Takže vy nechcete zpoplatnění vjezdu aut, ale rovnou absolutní zákaz?
A to v situaci, kdy je zřejmě politicky neprůchozí i jen to zpoplatnění?
Takovou věc bych čekal buď od zaslepeného člena Zelených, anebo jako fikanou formu ažbudeokruhismu (podmíníte řešení nesmyslnou irelevantní podmínkou).
He to jednoduché. Co je cíl? Dostat dopravu z P1, konkrétních míst. Jak to udělat? Jedině to pro dopravu zavřít.
Zpoplatnění nic nevyřeší, jen se nahrabe par peněz. Ale opravdu to dopravu odtama nedostane.
Takže zvětšit zácpy a tím pádem i emise? Nejste náhodou akoaktivista?
Zpoplatnění něco přeci jen řeší – a příkladů po světě je spousta, teď nejnověji i NYC. Se zákazem se to úplně nevylučuje, je to prostě určitý předstupeň, kdy se demotivují ti, kdo tam autem nutně nemusí.
Plus tedy ten výnos z mýta se dá docela dobře využít pro zkvalitnění veřejného prostoru nebo MHD.
To je co tu říkám. Doprava se sice zmírní, ale prakticky tam zůstane. Dokud se tam neudělá pěší zóna tak se té dopravy v centru prostě nezbavíme. Jen teda papalasi a jejich okolí si rozdělí větší kapesné.
Pro papaláše bude pěší zóna ideál. Budou mít výjimku, takže si tamtudy budou v pohodě zkracovat cestu a nebudou jim tam překážet auta plebsu.
Ale ona se ani se zavedenim myta nezmirni a pokud ano, tak pouze velmi malo. Uz ted do centra vjizdi vyrazne mene aut nez v roce 2010 viz rocenky TSK, takze valnou vetsinu dopravy tam generuji mistni co budou mit vyjimku ci ruzni kuryri, bolt, uber apod. Dalsi vyjimku budou mit jiste majitele ruznych garazi a parkovacich mist, kterym preci nemuzete zpoplatnit vjezd k jejich majetku. No a posledni budou ruzni papalasi a ti co jim penize nedelaji problem. Co Vam tedy zbyde k ubytku? Temer nic…
No a co když se od Smíchova nedostanu ani na Jiráskův most a magistrálu neuvidím ani z dálky? No asi začnu hledat jinou uličku jak dojet třeba do Holešovic… část dopravy po nábřeží kolem Vltavy opravdu tvoří i ti, kteří se snaží vyhnout stojící magistrále, která má na koncích „špunt“ kvůli neexistenci velké části D0. Prvně by se měla zajistit fungující magistrála jakožto městská kapacitní komunikace, nikoliv jako dálniční průtah D1-D8, pak bude pro místní přirozenější ji používat a nekličkovat v okolních ulicích až někde u Vltavy. Mimochodem magistrála je i trasa náhradní dopravy při výpadku metra C. Pak se… Číst vice »
Ano, stačí pět sloupků před Malostanským náměstím od Újezdu. Kdo tam jít potřebuje, tak dojede bud z jedné, nebo z druhé strany, projet by se ale nemělo dát. Nábřeží pak uzavřít mezi Rudolfinem a divadlem. Absolutní minimum, které mělo už dávno být. Na TOHLE žádný okruh není potřeba.
Projet se musí dát všude — IZS, zásobování, rezudenti s určeným parkovacím místem.. prostě jen to udělat vizuálně jako pěší zónu+značku zóny a je klid. Nikoho to ani nebude lákat.
Jen Malá Strana má žel ten problém, že spoustu míst na ulici obsazují papalasi, kteří dost často mají parkování ve vnitro.
Ne, být rezidentm fakt nedává právo na přístup před dům autem. Rezidenti jsou i na Staroměstském náměstí, na Můstku, či v ulici 28. října, nebo na Náměstí republiky. Tam všude IZS normálně může, navíc fyzické uzavření vjezdu lze udělat tak, že ho IZS objede (zasouvací sloupky se používají již dávno a jsou i v Praze, i když nefunkční). Žeby třeba v restauracích na Staromáku neměli z čeho vařit, jsem taky nezaznamenal.
Já se ohradil jen proti „projet by se ale nemělo dát“.. jak sám uvidíš na příkladu Staromaku, i tam se dá.
Tak jsem rád, že se shodneme, že na nábřeží, nebo Malé straně by měl být režim obdobný tomu na Staroměstském náměstí.
Pokud někdo k cestě do Běchovic nebo Březiněvsi využívá Smetanovo nábřeží, tak je to jen o argument víc, proč poplatek zavést.
„do Běchovic nebo Březiněvsi“ – odkud? To je taky důležité uvážit 🙂
Pokud nejedes z P1 tak snad není žádná trasa, která by vedla Malou Stranou a Smetanovým nábřežím.
Bingo.
Já si opravdu nemyslím, že by na Smetanově nábřeží byl nějaký pozoruhodný tranzit křížem přes P1.
Ten „užjeblankismus“ mě strašně baví, zvlášť teda, když ještě stále není zkolaudována a tedy se musí každý týden na několik hodin zavírat. Což v některých týdnech bývá i tak, že v nočních hodinách je i několik dní zavřená. Samozřejmě, je to dobrý způsob jak nahnat další peníze „sice nelze Blanku použít, ale stále si můžete zaplatit příjezd za 200 centrem“.. Omg. Zpoplatnění nic neřeší. S ohledem na to, jaká auta se běžně v centru pohybují, 200 CZK/den jsou drobné a dopad bude spíš na ty chudší. Prostě tam dejte zákaz vjezdu pro nerezidenty, včetně alternativních socka odvozů, a hned bude… Číst vice »
Blanka se zavírá kvůli údržbě a určitě ne na několik nocí zasebou. Jinak k tomu zpoplatnění, co se rizoto vykašlat na svůj hloupý názor, ale najít si nějaké příklady ze světa, jak to zpoplatnění „nic nevyřešilo“. Doporučuji třeba Londýn nebo teď aktuální New York.
Je podmínečně zkolaudována a oba údržba je tak častá prave proto, že se musí zavírat. Doslova interní informace. Už byla uzavřena i 3 noci v týdnu, ne jednou. Ale i kdyby byla jen 1, pořád není Blanka důvod zpoplatnit centrum, když teda pak jiná možnost než platit nebude – i třeba na jednu noc.
Vyřeší zpoplatnění to, že tam nebude doprava? Nevyřeší. Jen se mzmitno
*jen se zmírní. Aby tam nebyla doprava vyřeší jen zavedení pěší zóny. Nic jiného. A to je přece účel.
Vždyť už tu kolaudaci Blanka má v celé její délce.
Tak když už se oháníš kolaudací a tak dobře se vyznáš, měl bys vědět, že Blanka už kolaudaci má.
Ok, dohledávat to nebudu a budu ti věřit, že v poslední době došlo k nápravě. Faktem je, že se pořád pravidelně zavírá a tedy argument „použij Blanku“ je mimo 🙂
Ano, bývá občas zavřena z důvodu silného zatížení. To je ale proto, že někdo se bojí mít zácpu v tunelu. Já bych v tom problém neviděl, radši zácpa pod městem, než ve městě. Požární předpisy ale nepustí a na komplexní řešení (snížit počet aut celkově) se nikdo nemá. Nicméně argument o použití tunelu je pořád na místě. Prostě není vždy dostupná a průjezdná kdykoliv si kdokoliv zmyslí a pokud se rozhodne jet autem, holt si trochu počká, je to jeho volba.
Co to meleš? Blanka je zkolaudovaná a fakt se nikdy nezavírala kvůli tomu že nebyla zkolaudovaná, ale kvůli udržbě.
Souhlas s tím, že Blanka není argument. Úsek nábřeží přímo před předpolím Karlova mostu, nebo průjezd Malostranským náměstím měl být zakázán už dávno před tunelem. Tam auta nemají co dělat a pokud už ano, tak pouze vrámci neprůjezdné oblasti, kdy se dá vjet a vyjet pouze z jedné strany.
A co to u z toho udělat slepou zónu z obou stran od Křižovnického náměstí (kromě tramvají)?
Prodlouží se cesty rezidentům a dopravní obsluze, které dnes využívají místo kde to chcete přerušit.
Jako alternativní návrh to taky jde, ale obávám se, že SPOLU v Praze by chtělo i zde čekat na okruh.
Prodlouží se cesty ČÁSTI rezidentům, ale na druhou stranu odpadne 100 % nerezidentů, kterí v oblasti nemají začátek, nebo konec cesty. Ve výsledku se dojezdový čas může značně zkrátit, navíc bude možné zrušit třeba semafor na Malostranském náměstí (u Kalova mostu vzhledem na silnou pěší vazbu asi ne).
A jaký podíl na provozu tam mají ti „nerezidenti, kteří v oblasti nemají začátek ani cíl cesty“?
Neprodlouží. Z principu rezidentí i zásobování potřebuje pouze zajet a zastavit. Pak zase vyjede stejnou cestou.
Ale to zásobování, doručování zásilek atd. obvykle jezdí okruh, takže využívá možnost průjezdu, protože obsluhuje obě části, které by byly oddělené. Takhle by to znamenalo do každé vjet a zase vyjet, tedy zesílení provozu tohoto typu.
Obecně vzato 3 až 4 žejdlíky piva za jeden vjezd či průjezd centrem Prahy není žádná katastrofa. Nu a když si člověk pro porovnání vezme cenu 24 hodinové jizdenky MHD tak je to v podstatě láce nesmírná…
Když tam bude jednou za čas člověk fakt potřebovat, ty 200 nejsou likvidační.. Provoz se sníží, protože tu potřebu nastavujeme i peněženkou, co si budeme. A ti v autech za xx milionů co si tam jezdí mastit triko, ať v součtu těch 6000 za měsíc zaplatí, vybere se na nich dost na novou infra a jim to bude jedno, win-win.
Ještě zapomínáte na výjezd.
V centru Prahy to tak jsou 1-2.
tak jak kde, pořád jsou místa, kde dáte pivo okolo 50 kč , jen člověk nesmí jít v patách turistů…
No jo u voleb nezapomenu. Most legií se stovkami chodců denně mackajicich se na úzkém chodníku kvůli pěti autům je opravdová zvrácenost.
Co sakra všichni udělali pro Blanku 2, Radlickou radiálu, ctyřproudou Vesteckou spojku, odstranění semaforů a přechodů na Barrandovské a nahrazení dvěma mimoúrovňovými sjezdy a zvýšení rychlosti na 80 km/h ? Kde jsou termíny a pravidelně tiskové konference s informacemi jak to vypadá a proč se nestaví??? To ať teď řeší jako prioritu a pak poplatky.
Vnější okruh se hýbe díky ŘSD ale Praha se fláká a řeší nesmyslnou operu apod. místo
K vám se ta informace nedonesla? Na tyhle stavby nejsou peníze
Ale ale pokud nejsou peníze na velké dopravní stavby tak jak je možné aby byly na zbytečnou filharmonii
Že tebe nezajímá hudba, neznamená, že budova filharmonie bude zbytečná. Koncerty kvalitní klasické hudby jsou v Praze vytrvale vyprodané.
Jak už níže píše MP22, město se musí rozvíjet ve všech směrech. Ne že si řekneme, že příštích 20 let budeme stavět jen metro (alternativně silnice/školy/divadla atd) a na ostatní se vykvajzneme.
Aha takže Rudolfinum nestačí?
Dokud bude magistrát tvrdit že na Blanku 2 a radialy nemá peníze tak jak může mít miliardy na stavbu a pak provoz megalomanske filharmonie
Nestačí, poptávka je větší.
Tak když je taková poptávka tak jsi to na sebe vydělá samo, anebo kecate a chcete aby město dotovalo zábavu milovníkům vážné hudby
Včera tady někdo „argumentoval“, že když jsou peníze na filharmonii, tak může Praha platit i pražský motoráček. Jistě, oboje má nějaký kulturní, historický, společenský význam (i když dost rozdílný). A oboje se pražské zastupitelstvo rozhodlo finančně podpořit. Respektuju to. Tak to prosím respektujme všichni. Samozřejmě s tím nemusíš souhlasit. Je dost dobře možné, že příští zastupitelstvo celou filharmonii odpíská.
Smysl veřejných investic do kulturních zařízení a jejich provozu je mimo jiné v tom, že rozhýbou další ekonomické sektory. A zase už tu padlo: filharmonie přiláká bohaté návštěvníky, kteří tu utratí dost peněz.
Ta filharmonie přitáhne zahraniční návštěvníky, kteří tu utratí nemálo peněz a kteří obvykle patří mezi kultivované. Tohle je rozhodně lepší typ turistů než ti, kteří sem jezdí za levným chlastem a pak opilí dělají bordel v centru.
Tvl větší blábol jsem ještě nečetl, můžete mi napsat relevantní zdroj kde uvidím kolik návštěvníků přitáhne filharmonie a kolik tady nechají peněz?
Všem je naprosto jasné že třeba velký národní stadión 50 tis plus kde jse budou hrát evropské poháry, repre zápasy ale hlavně velké koncerty přitáhne daleko více návštěvníků a utratí xkrat vic peněz
https://d3c80vss50ue25.cloudfront.net/media/filer_public/4b/13/4b1367a1-f1fe-48e2-8dcc-93b8574d66e3/kulturstadt_hamburg_factsheet_en_press_section_elbphilharmonie.pdf
Ohledně filharmonie již diskusní kolega odpověděl za mě. Co se týká toho stadionu, tak si nedělám iluze, že bude jeho kapacita využita víc než několikrát do roka – jak na sport, tak na koncerty. Na sport tu nechodí tolik lidí, aby se to na běžné akce zaplnilo (i nejvyšší fotbalová soutěž má problém zaplnit mnohem menší stadiony), ani na koncerty nedorazí tolik lidí, aby se to zaplnilo. Ty víc než stotisícové návštěvy z devadesátek už se opakovat nebudou, tehdejší vysoké návštěvy byly dané tím, že byli lidé natěšení na světové kultovní kapely. A obecně je lepší mít spíš víc akcí… Číst vice »
Opera je tedy pořád vyprodaná
Můžete ta svá tvrzení doložit, nebo jen blábolíte. 😉
Protože ne všechny peníze se musí cpát do dopravních staveb. Já vím, že lidi s těžkou formou „ažbudeokruhismu“ to vidí jinak, ale město se nerozvíjí jen stavbou silnic.
A co přesně KTERÁKOLIV z těchto staveb udělá pro dopravu na Malé Straně a na Praze 1?
A proč do toho tahá filharmonii, která s tím nemá nic společného? Ne, opravdu nemůže město budovat jen silnice a nic jiného, to by se nám tu krásně jezdilo ale nikdo by tu nechtěl žít.
Tak děkujeme za informaci, že jste kulturní barbar a jestli máte dojem, že pravidelné tiskovky něco řeší, asi není co dodat. 😉
Aha tak když někdo neskáče radostí z zbytečné filharmonie tak je hned kulturní barbar. V tom případě jste pro mě hulvát
Jistě vám tedy nebude vadit, když váš komentář označím za zbytečný a hulvátský. Kultura je zbytečná právě pro hulváty a co jsem pro hulváty, je mi srdečně jedno. 😉
Kultura není zbytečná to jste mě nepochopil ale předražena filharmonie ano.
Mě to nevadí, ale… Njn… 😉
Jak se pozná, že budova filharmonie, jakožto velmi specifický projekt, bude předražená?
Asi tak jako se to poznalo v Hamburku… Uz ted predbezne propocty ceny narustaji o stovky procent proti puvodnim odhadum. A pokud tedy toto mesto ma 10-15 zbytecnych miliard, tak proc ne. Jak uz tu psal nekdo nahore pokud je tu takova poptavka jiste by se nasel nekdo v soukromem sektoru co by to postavil a rad vydelaval, ale samozrejme neni a tahle stavba bude pouze generovat obrovske provozni naklady na ktere nikdy nevydela.
Pokud rozumíš slovu předražené takto, tak si dovoluju upozornit, že předražené jsou i školství, policie, silnice, železnice, metro, armáda a Český svaz kolové. Nic z toho si na sebe nikdy nevydělá a jen generuje náklady.
Slovo předražený má smysl tehdy, když si nechám od dvou firem dodat stejné zboží a cena u jedné firmy bude výrazně vyšší, než u druhé. U originálních staveb se předraženost nepozná, protože je není s čím srovnat. Můžeš maximálně říct, že se ti něco zdá drahé.
Koukam, ze pochopeni textu Vam moc nejde… To nevadi zkuste to jeste vickrat precist treba pochopite.
Ne, to vy nechápete významy slov.
Co sakra všichni udělali pro Blanku 2, Radlickou radiálu a ctyřproudou Vesteckou spojku? Kde jsou termíny a pravidelně tiskové konference s informacemi jak to vypadá a proč se nestaví! To ať teď řeší jako prioritu a pak poplatky.
Vnější okruh se hýbe díky ŘSD ale Praha se fláká a res ui nesmyslnou operu apod
Přesně tak moje slova
Ve spoustě věcí s ním nesouhlasím a lidsky mi je dost nesympatický, ale osobně nevidím moc jiných řešení, než zpoplatnění vjezdu do centra.
Zpoplatnění jako způsob regulace je nutnost. Stejně tak je ale nutnost zajistit férovost a ne že to dopadne jak s parkovacími oprávněními, kde jak jsem dnes četl na Seznam Zprávy magistrát vydal oprávnění parkovat neomezeně po celé Praze i pro vozidla manželek potentátů nebo dokonce ani není schopen říci, kdo je vlastně majitelem. Je to zase ta samá debata, co jsme vedli o jízdě automobilů v bus pruzích. Seznam jakýchkoliv výjimek by měl být sakra tenký a pravidelně revidovaný (udělal bych to tak, aby se o výjimky na vozidlo muselo každý rok znovu žádat).
No to já s Vámi samozřejmě souhlasím, proto tady donekonečna opakuji, že ten systém parkování je naprosto přiblblej a nevýhodnej pro všechny a že se má privatizovat. Ale zjevně to pro část lidí je tak hrůzná představa, že radši budou mít tady ten šílenej systém, ve kterém se nedá zaparkovat ani když potřebujete a do toho VIP lidé, jako rodiny politiků z ODS mají výjimky na parkování zdarma.
Parkování v centru má jediné řešení a to aukci na každé parkovací místo
Přesně tak. A ta aukce může být krátkodobá nebo i dlouhodobá a ve formě skutečné aukce nebo dynamické ceny dle poptávky.
Nebylo by úplně nejlepší kdyby výjimky prostě nebyli jinde než napsané přímo na asfaltu? Ten snese méně než papír 😉
Odkládání problémů dneška na zítřek už byla v mnoha prohlášeních, a z těch malých problémů se staly kameny úrazů.
Klasická auta do centra nepatří. To kvituji a souhlasím.
Nerad sronvávám, ale viz. Přerov. Ten kvůli tomu musel překopat půlku města, aby udělal průtah, aby měli vůbec jak děcka chodit do školy a aby vůbec mohlo jezdit MHD.
Teď se konečně z toho problému vyhrabávají a odpočítavají poslední dny do otevření D1.
Takže souhlas. Okruh bude obrovská úleva. Ale odkládat vše na dobu, „než bude okruh“ je jen odsunutí problémů na „až někdy“ a ne aktivní řešení.
„Okruh“ bude úleva v Přerově, ale pražské okruhy se provozu na P1 nijak nedotknou.
Ano, takto byl můj komentář myšlen.
Když nemůžu jet po magistrále, i když by to byla nejkratší cesta, tak prostě reflexivně uhnu jinam. No a magistrála i Blanka suplují chybějící části kruhu a vytváří průtahy přímo městem. Na okruhu D0 už by to pak nebylo příliš o kilometrech navíc, ale i o tom, že pojedu plynule s nižší spotřebou a rychleji. Transit sice u Vltavy nepotkáte, ale i ti místní, co by klidně mohli projet třeba po té magistrále, se těm kolonám radši vyhnou, než aby v nich trčeli desítky minut. Tak radši projedou třeba přes Malou Stranu nebo Staroměstskou. Taky jsem to párkrát udělal., když… Číst vice »
Ne, fakt nikdo nejezdí přes malou stranu a nebo kolem mostu, protože není okruh…
Všech projíždějících jste se jistě ptal.
Podobně se jich může ptát, jestli tudy projíždějí z Budějovic do Plzně.
Místní snad ví, kudy se vyhnout ucpané magistrále. Ti, co to neví, tak trčí v kolonách…. a že jsem si ty objízdné trasy i natrénoval 😉
Nechápu, kdo může takto argumentovat. To je přece úplně jiná trasa.
Teď je na Hřibovi aby si pořádně dupnul, protože jestli je to porušení dohody jak říká a nic s tím neudělá, velice u svých voličů kteří na zpoplatnění čekají klesne. A ke Spolu se raději vyjadřovat nebudu, ti se zasekli v 70. letech.
Přesně tak. Jinak se mu Spolu právem vysměje a nic se nestane. Ale už dobře víme, že Piráti silovou politiku moc neumí.
Nevím, jestli si Hřib může vyskakovat. Sice může vypovědět smlouvu, ale co dál. Postaví to ODS a ANO a pak nějaké zklidnění dopravy v centru Prahy bude asi sprosté slovo.
Nebo to dopytlíkovat do konce volebního období a hlasy mu při volbách vyfoukne Praha Sobě
No tak může to postavit ODS s ANO, myšlenkově k sobě mají hodně blízko, jenže před parlamentními volbami je ta optika jaksi dost nešťastná a na progresivnější skupinu voličů SPOLU by mohla působit lehce negativně.
Pošlete to prosim Hribovi, ocividne ho to samotného nenapadne.
A jaký je rozdíl oproti dnešku? Dnes taky neprosadí nic, co se motoristům v SPOLU nelíbí..
Jakkoliv panu Hřibovi v lecčems fandím, tak dupat může jen do výše své koaliční nenahraditelnosti zastupiteli ANO.