Ažbudeokruhismus se mění v Nebudeismus. Spolek napadá změny u okruhu, chybí mu regulace aut v centru
Mimoúrovňová křižovatka Rybníčky, napojení na Jižní spojku. Foto: Satra

Městský okruh podle spolku AutoMat jen přitáhne další auta. Vadí mu vypuštění podmínky mýta v centru.
Je docela fascinující pozorovat diskuzi tu. Tisíckrát vyzkoušeno ve světě, že automobilizmus ničí města, a že omezení naopak městům prospívá — ale my musím jít vlastní cestou. Sice ucpeme město a bude ještě horší k životu, ale za 20-30 let si všimneme, že něco tady nehraje, a začneme vymýšlet naše, autochtonní řešení, protože poučit se z chyb jiných je nepřípustné.
Je smutné, že tady mají takovou moc fanatici, co nám diktují své automobilní sociální inženýrství. Nedivme se, že je státní kasa prázdná. Nový chodník či cyklostezka stojí o několik řádů méně, a stejně se fanaticky budují předražené autodromy.
Zástupci Prahy by tomu spolku asi měli poděkovat za připomínky, určitě to dalo dost práce.
A potom ty připomínky nechat projít skartovačkou.
Nerušit, vládneme!
A Ústavu hned za nimi, ne?
Zavření nábřeží slibovali už s otevřením Blanky. Skutek utek a vypadá to, že uteče znovu. Víte, co je smutné? Že s IAD v centru nakonec nejvíc zatočili ti komunisti (Příkopy 1985), kteří plánovali udělat z Prahy autodráhu.
Je to tak. Nedávno jsem viděl záběry z konce provozu na Karlově mostě a přesně mě napadlo, že kdyby se to neudělalo tehdy, tak tam bude vozovka dodnes a motoristé se budou prát, že na to mají právo.
A co by bylo špatného na dopravě přes Karlův most? Na Vyšehradském mostě taky nevadí…
Na Karlově mostě je řádově víc dopravy, než kdyby tam směla auta.
Opravdu nechápu negativní hodnocení některých diskutujících. Vždyť má pan Jirsák pravdu.
Dejte pozor, abyste se nezavrtal moc hluboko 😁 Rektální alpinismus není hezká vlastnost…
Toto je opravdu hodnotný a konstruktivní komentář přispívající do diskuse. Pokud nemáte lepší argument, nemusíte používat útoky jako prostředek k vedení diskuse, nikam to nevede 🙂
Praha staví okruh… Tento rok uplyne 10 let od otevření Blanky a před pár dny uplynulo 10 let od otevření posledních stanic metra. Od té doby nic, přitom podle sim karet jsou v Praze už trvale téměř 2 miliony lidí. K tomu je potřeba odpovídající infrastruktura. Je iluzorní předpokládat, že všechny novostavby s povinným parkovacím místem budou kupovat lidi bez aut nebo jezdit přeplněným MHD. Pokud se tu často skloňuje infrastruktura pro cyklisty. Kdy se konečně postaví 250 metrů cyklostezky mezi Trojským mostem a ulicí Za Elektrárnou?
Je málo jistot v tomto světě. Že pro cyklisty se v Praze nepostaví vůbec nic je jedna z nich.
Podle SIM karet bych to fakt nepočítal, už hodně dlouho mám dual SIM telefon a myslím, že je nás takových spousta…
Že se přestalo s tím, že za sebou v Praze musí každá vládnoucí partaj zanechat megalomanskou stavbu v podobě tunelu, to je jedno z mála pozitiv poslední doby. Praha potřebuje mnohem mnohem víc údržbu a drobný rozvoj stávající infrastruktury, než každých osm let postavit jednu megastavbu, která je mnohem dražší, než odpovídá jejímu využití, a všechno ostatní chátrá, rozpadá se a padá. Z velkých staveb potřebuje Praha v nejbližší době jen metro D a přípravu na železniční tunely pro linky S. Ze středních je to rozvoj železnice, tramvají a trolejbusů, takže různé železniční zastávky, tramvajové trati, Výtoňský most, Dvorecký most…… Číst vice »
AutoMat zrušil – spolek fanatiků, který chce abychom chodili jen pešky a vrátili jsme se o 100 let zpět. Tento spolek nepatří do 21. století.
A kterej spolek patří? Motoristé sobě?
Krásný příklad slaměného panáka.
Tak hlavně že jste si škrtl, že.
Bendo, děkujeme, že jsi nám ukázal jak vypadá agresívní fanatický automobylista. Zcela jistě nepatříte do 21. století.
Nic takového ovšem AutoMat nechce. Do 21. století naopak nepatří představa, že kdo má auto, je něco víc, a tak je potřeba autům ve všem ustupovat. Auto je pro evropská města ten nejméně vhodný dopravní prostředek – a ve 21. století už se to ví.
Auto mám. 90% cest však dělám pomocí MHD. Myslíte, že se cítím jako něco víc? Dokud budu muset na chalupu jezdit autem skrz Prahu, namísto toho abych ji mohl objet, budou mě tihle blokovači štvát pořád.
Shnu-li to: ano, centrum město není pro auta vhodné, zařiďte tedy abych do centra autem nemusel. Tedy okruhy pro tranzit a dostatek P+R pro ty, kdo by rádi jeli MHD.
Je někde nějaká statistika vytížení současných P+R, že nestačí? (nenašel jsem, jen jsem se párkrát podíval na aktuální vytíženost a bylo volno, ale nemám data o špičce, kdy může být plno) Bych tipoval, že to stejně lidi moc používat nechtějí (buď jim to přijde nepohodlné, nebo se jim nechce platit)
Našel jsem jenom tohle: https://data.praha.eu/dashboardy/obsazenost-pr-parkovist
Mně osobně se víc dotýka(jí) chybějící okruh(y).
MHD v Praze je na vynikající úrovni a pokud nemusím, auto vůbec není potřeba.
Cesta se vždy najde, již delší dobu jsou na magistrále u Muzea dva pruhy v obou směrech, jasně kolony jsou trochu delší, ale žádný celopražský kolaps nenastal. Stálo by za to pozorovat provoz i v ostatních ulicích a pak vyhodnotit, zda tento stav nechat trvale. Před Státní operou přece nemusí být čtyři pruhy (jeden je odbočovací) a navíc ty pruhy nemusí být tak široké. Za operou se zázračně vešel 2m chodník k hlavnímu nádraží a nestalo se vůbec nic. Lze dělat spousta věcí, jen bychom potřebovali politiky jako v Paříži.
Ano tohle je promarněná šance mít magistrálu před Muzeem aspoň ve dvou pruzích. Škoda
To ale trochu jde proti teorii, že omezením lidé přestanou jezdit autem. Na magistrále jsou teď dlouhodobě dva pruhy a aut neubylo, jen stojí v delší koloně.
Mimochodem, ta vaše Paříž má kolem historického centra osmipruhový okruh Périphérique.
Jj to zuzeni magistraly, ktere nic nezpusobuje si uziva kazde rano Praha 8 plnym douskem na vsech cestach smerujicich k centru…
Podmínka na zprovoznění až po dostavbě vnějšího okruhu není problém. Ten je beztak v přípravě dále.
Co se týče omezování dopravy v centru, tak to problém je. V Praze a okolí neustále roste počet obyvatel. Za 10 let přibydou další statisíce obyvatel a silnic se příliš neplánuje. Například Blanka, nyní je na magistrále velké omezení, před Blankou jsou velké kolony, ale nějak to funguje. Bez Blanky by byla Praha totálně neprůjezdná.
To je v pořádku, že se silnice neplánují. Když se očekává růst počtu obyvatel, není možné plánovat ten nejméně efektivní způsob dopravy. To je jako kdybyste očekával, že vám na stavbu přivezou hromadu písku, a divili byste se, že se neplánuje zvýšení počtu jídelních lžic. No, neplánuje, protože jídelními lžícemi se sice teoreticky dá přeházet hromada písku, ale jsou na to mnohem efektivnější nástroje.
Kde je vlastně problém? Aktivisté chtějí omezení dopravy v centru po dostavbě okruhu a i politici vesměs také říkají, že jakmile bude okruh, tak bude možné omezení dopravy v centru.
Aktivisté chtějí toto omezení ideálně exekučně vymahatelné bez možnosti odvolání. Politici ho dají maximálně jako ústní slib, který se pak rozhodne podle „aktuální situace“.
Představte si to tak, že po dokončení Blanky by Magistrála přešla do režimu 1+1 a přebytečná vozovka by se odstranila. To by bylo doplněné soudním rozhodnutím zákazu rozšiřování vozovky.
Předělat magistrálu na 1 + 1 by byla obrovská chyba. Ta komunikace bude pořád extrémně důležitá kvůli dopravní obsluze Prahy 2, velké části Prahy 1. Tyto městské části mají dohromady nějakých 68 000 obyvatel. Nějaká kapacita tam bude vždy potřeba a 1 + 1 je rozhodně málo.
Ale on nad tím naštěstí nikdo soudný ani neuvažuje.
1+1 dopravní obsluze naopak bohatě stačí – IZS, zásobování, údržba. Zbytek – pohyb lidí bohatě obstará MHD.
Po zavedení mýta nebude.
S 1+1 na magistrále nepočítají snad ani největší snílci, ale třeba ty nedávno zveřejněné návrhy nevypadají špatně a jde o kompromis, který je lepší než současný stav.
Problem je v tom, ze politicito zas chteji jen slibit per huba a nedodrzet. Nechtej to za zadnou cenu dat do zavaznejch podminek, natoz na tom rovnou zacit pracovat…
Závazná podmínka byla severní část pražského okruhu pro zprovoznění Blanky. A to dokonce na papíře v podmínkách kolaudace.
A kde jsme?
JJ, vím, i z těch závaznejch a potvrzenejch podmínek to dostali. Otázka je jestli v souladu se zákony, tuším, že to stále ještě není úplně uzavřené.
Každopádně o to míň jde brát vážně sliby pouze ústní, jako třeba ty Bémovy a Svobodovy o uzavření nábřeží po zprovoznění Blanky…
Tedy uzavření nábřeží pro auta. Pro ostatní dopravu by se tím odšpuntovala…
Protože politici slibovali omezení už po dostavbě Strahovského tunelu, a pak Karmelitskou, Letenskou, Smetanovo nábřeží a částečně i Magistrálu po dostavbě Blanky, a samozřejmě se nic nestalo. Proč si myslíte, že dotřetice to bude jiné? Vždyť už teď se na to připravuje půda – západní okruh je zcela dostavěn, ale Plzeňská/Vrchlického pořád vypadá takhle, protože „se čeká na Rozvadovskou spojku“. Čili po dostavbě okruhu budeme slýchat „ještě dostavět radiály“.
Je to naprostá šílenost, že většina bude nakonec v tunelu, ale teď už s tím nic nejde dělat a musí se to co nejrychleji schválit a začít stavět. Praha si na to bude muset našetřit a dávat předem nějaký ultimáta, jako mýto za vjezd do vnitřního okruhu, nebo cokoliv jiného je nesmysl. To se samo vyřeší časem, protože po dokončení obou okruhů bude spousta možností, jak ovlivnit dopravu v Praze. Pevně věřím, že tyhle pokusy o blokování stavby nebudou úspěšné. Dosavadní skvělá práce vlády na zrychlení povolování dopravních staveb mě nabíjí optimismem.
Ale oni tu stavbu a priori neblokují, jen upozorňují na přesně ty návazné podmínky, jako i vy sám.
Dát takovou sumu za projekt, který nakonec nepřinese nic centru města, je úplně absurdní. Pokud se ale projekt prováže s dalším opatřeními v širším centru, tak se o tom můžeme bavit.
Už se konečně musíme oprostit od bémovského „hlavně lít beton a ono se to nějak samo spraví“, takto fakt moderní města fungovat nemohou.
Já na žádné návazné podmínky neupozurňuji, mě je to aktuálně úplně jedno, jakým způsobem se to potom vyřeší, protože teď už pro tohle není žádný prostor.
Jediná priorita je začít stavět a to co nejrychleji.
Vzhledem k tomu, že velmi hoří termín, tak je nepochybné, že se snaží tu stavbu zastavit úplně.
A tvůj antibém je směšný, stejně jako tvé názory.
Je ti jedno, jakým způsobem se to vyřeší. To je krásná ukázka asfaltového fanatismu.
To je sarkasmus, nebo je to myšleno vážně?
No když to má být o dost dražší kvůli zvýšení počtu tunelů, tak by právě dávalo smysl zavést to mýto, které by náklady na stavbu a provoz městského okruhu pomohlo platit.
“Samo se to vyřeší” – tak určitě…
Argument s mýtem je hoden Trumpa. Aby to pak totiž nedopadlo jako s jeho slavnými cly. Když se zavede mýto do centra (s výjimkou pro obyvatele co tam bydlí), tak by lidé z okrajových čtvrtí nebo třeba z obcí okolo Prahy, mohli zase chtít reciproční mýto po lidech z centra Prahy za průjezd jejich čtvrtěmi. On je to vlastně takový NIMBYsmus. Kdo vlastně má mít právo rozhodovat o tom, že centrum by mělo být „chráněno“ mýtem a třeba Smíchov už ne? Nebo proč ne třeba Letňany, tam prý žije sysel. A takhle by mohla kterákoliv čtvrť si říct, že zavedou… Číst vice »
Centrum je hodno mýta ne proto, že by bylo hodnotnější, ale prostě proto, že na tu dopravu není stavěné. V Letňanech jsou široké ulice a neprojíždí jimi žádný relevantní tranzit, což o Starém Městě neplatí. Karmelitská ani Křížovnická prostě nepojmou to množství dopravy, které tudy zcela nesmyslně projíždí.
Není stavěné? Myslíte až teď, že, když cca od primátora Hudečka se všechny ulice nejen v centru zužují, uměle se vytváří kolony a překážky, kvůli tomu se auta rozlévají do všech možných okolních ulic, kudy by jinak nikdy dobrovolně nejely. A to je jediný, co se děje, místo aby se ponechaly kapacitní sběrné komunikace anebo se postavila alternativa, kterou to lze objet. A tím nemyslím hned megalomanii typu celý MO v tunelech.
Kdo Vám říkal, že v Letňanech jsou široké ulice a žádný tranzit. Jediná širší je Tupolevova, ale 2 pruhy v jednom směru jsou nahodile přerušovány přechody s ostrůvky, poslední na tom dlouhém čtyřpruhu před Globusem A když ráno čekám na bus /tbus, tak okolo jede čím dál více kamionů, podle ucpanosti průmyslového polookruhu.
Přechod jízdní pruh nepřerušuje. Přes přechod se přejíždět smí, jen musíte dát přednost chodci. .-)
Ale kvůli tomu přechodu je tam ostrůvek, který ten pruh přeruší.
Ostrůvek je vždy vedle jízdního pruhu.
To je zajímavé, víte že Trump se snaží zablokovat „mýto“ v New Yorku? Nicméně to co říkáte je se vším respektem nesmysl. Ono to není úplně mýto, mýto má za cíl extrahovat peníze z nějakého infrastrukturního projektu, jako třeba most nebo dálnice. Toto jsou poplatky za vjezd do centra, jejichž cílem je snížit počet aut mířících do centra – peníze zde fungují pouze jako bič, poptávka po vjezdu je vlastně nežádoucí. Váš argument o recipročních mýtech je úsměvný – myslíte, že obec Podolanka se bude snažit limitovat počet přijíždějících pražáků? Kolik myslíte, že je „obchodní saldo“ mezi Podolankou, nebo i… Číst vice »
Víte kolika „vesničanům“ pijou pražáci krev, když o víkendech přijedou? Nemusí to být jen na chaty, ale i na mimopražské akce a radovánky, jako když napadne sníh a pražáci zablokují Špindl nebo Bedřichov, nebo v létě zase festivalové Vary. Tam je poptávka po vjezdu taky vlastně nežádoucí a nejde čistě o pokrytí nákladů na infrastrukturu ani o obchodní saldo. To že se jede většinou po dálnici ještě neznamená, že na konci té cesty není nějaká obdoba centra Prahy, kde někteří místní třeba nechtějí, aby jim tam přijeli tisíce aut, zaparkovali a večer zase odjeli. Chtějí prostě svůj klid. Ale zdůrazňuji… Číst vice »
Jde spíš o to, že automobily jsou v současnosti tak moc protěžovány, že jakékoliv omezení působí jako znevýhodnění. Přitom když se porovná stav infrastruktury a investice pro auta a pro kola, tak jsou jednoznačně znevýhodňována právě ta kola, nikoliv auta.
Ale no tak, za posledních 10 let se pro cyklisty v Praze udělalo více než dost. To je vidět na první pohled. Rozhodně cyklisté znevýhodněni nejsou.
V tom případě asi nevíte, jak může vypadat kvalitní infrastruktura. To, co je v Praze, se tak rozhodně nazvat nedá. Doporučuji se podívát víceméně do jakéhokoliv evropského města.
Můžete mi prosím napsat, které projekty se v Praze pro cyklisty za poslední dobu udělaly? Například kolik km chráněných stezek bylo postaveno? Cyklopruhy neoddělené od aut nepočítám, tam byste dítě ani seniora nepustil.
To je téměř všechno použitelný jen pro minimum lidí, většinou těch, kteří by jezdili tak jako tak. Opravdu dobrá a lákavá infrastruktura pro lidi na kolech v Praze vzniká fakt výjimečně, po minikouscích a většinou s nějakým citelným ale (sdílení s lidmi jdoucími pěšky, velká šířková omezení, kostrbatá napojení, klikatost, mezery v nejhrozivějších úsecích, atd. Není to úplná nula, ale je toho reálně dobrýho fakt málo. A i ty na Prahu nejlepší částí typu Štvanická lávka hodně drhnou…
Drtivá většina věcí, kde vidíte obrázky kol, je jen kvůli čárce ve výkazu, ne kvůli tomu, aby to někdo používal…
Kolik Km stavebně oddělených cyklostezek (ne stezek pro chodce a cyklisty) v Praze vzniklo? A na kolika z nich má přednost cyklista – tj. na křížení se silnici nebo chodníkem má cyklista přednost a cyklostezka je v rovině?
“No a váš závěr je příklad sociálně-ekonomického inženýrství.”
Stavba městského okruhu je sociálně ekonomické inženýrství o dva řády větší než mýto v centru, ale to vám nevadí.
Protože jako nenáviděné sociální inženýrství vnímáte jenom to, co zrovna vás omezuje.
Cele planovani mest a dopravy v nich je socialni inzenyrstvi. Jeho nejhorsi casti jsou ty, ktere lakaji do centra nesmyslne mnozstvi aut tim, ze je uprednostnujou pred ostatni, pro mesto vyhodnejsi dopravou. (napr. magistrala, ale i Blanka vedena nesmyslne blizko Hradu, atd. atd. Ale napr. I stavebni predpisy vyzadujici nesmyslne mnozstvi povinneho a extremne draheho parkovani).
Ale zkuste malej kousek tech nepovedenejch socialne-inzenyrskejch experimentu napravit. Okamzite se ozve potrefene hykani o socialnim inzenyrstvi…
Zrovna tyto dvě vesnice se kvůli přetížení pro nemístní velmi často uzavírají. To Praha ještě zatím neudělala. Bylo by vhodné to zkusit v nějaký den, kdy to bude na plechový deštník. Vše mimo VHD a zásobování se na hranici Prahy pěkně otočí nazpět. Tak jako ve Špindlu a Bedřichově.
Máme rok 25, takže Praha má 2 roky na získání PZ. Z článku jsem pochopil, že dokumentace se teprve začne dělat. Přemýšlím, která nadpřirozená síla by tohle za dva roky celé zařídila.
Stihnout se to dá, ale na úkor kvality nebo peněz… Takže očekávám chyby v dokumentaci nebo napadání všeho dotčeného
je to trivialni …. kdyz se budou zlepsovat podminky pro auta … tak bude vice lidi jezdit autem. Jestli si nekdo mysli, ze se problemy vyresi stavbou parkovacich domu a novych silnic, tak je neskutecne neinteligentni.
Zlepšovat podmínky pro auta… zatím se v Praze víceméně jen omezuje, zejména skrz (některé) MČ. Vede to jen k více zasekanému městu. Jediné reálné zlepšení byla Blanka, ale sama o sobě to nevyřeší.
Ne, k zasekanému městu vede množství těch aut.
Když mi hlodavci sežerou úrodu, tak řešením není větší pole.
Přesně, zajímalo by mě, proč se autíčkáři neredukují, rozšiřovat životní prostor hrabošům také nikdo nenavrhuje. Teroristy také vojensky likvidujeme a nedohazujeme jim naopak zbraně a potencionální oběti.
mate hrozne zkreslene meritko. Auta uz maji v nasich mestech nesmisrne privilegovane podminky. Ale je jich prilis, takze asi mate pocit, ze to tak neni. Z nejakeho nejasneho duvodu si hodne lidi mysli, ze spravne reseni, je dat autum jeste vice mista.
Je to jednoduché. Co má stát z provozu VHD? Ztrátu. Z provozu cyklistů? Nic. Z provozu aut? Spotřební daň, silniční daň, DPH a parkovné. Takže je to jen o penězích.
Mýlíte se. Studie ukazují, že nejvíce města doplácí na automobily, druhá nejdražší je mhd. Naopak z každého cyklisty plyne pro města/společnost mírný zisk a z chodců je zisk největší. Je totiž potřeba zahrnout i zdravotní benefity a rizika, vliv na životní prostředí, vliv na život lidí, hluk apod.
Je tedy logické, že by města měla podporovat dopravu pěší a cyklistickou, pak mhd a nejméně osobní auta. V některých vyspělejších městech to už pochopili, v Praze zatím jaksi ne.
Ten pán počítá jen svoje přímé účty, co platí z daní ho holt asi nezajímá…
Už se těším, až politická reprezentace zase bude tvrdit, že spolky můžou za to, že se nic nestaví. Kdyby se drželi plánů a připravili to pořádně, tak AutoMat nemá co namítat. Já AutoMatu fandím a je dobře, že tady námitky aspoň podává někdo, jehož odůvodnění má hlavu a patu.
Omezení aut v centru po dostavbě Blanky slibovala už ODS… 🤩
Však k němu také došlo, stačí se projít po Veletržní nebo přes Letnou. Těžko ale může být doprava slabší tam, kde žádná alternativa nevznikla.
Veletržní i dneska bývá zcela běžně plná, protože díky Blance je tam teď snazší nájezd od Malovanky i od Troje.
To bylo ještě v době, kdy se možná i trochu nad tím přemýšlelo. Dnes je omezení IAD pomalu dávno do rovnítka s komunistickou perzekucí…
V Praze neustále přibývá aut, ale to není problém, že.
Protože to prosazují lidi jako Filler, kterým nejde o řešení, ale pouze tupé omezení (a zdražení) aut bez dalšího návazného řešení. Ale hlavně, že bude (nesmyslně) Smetanovo nábřeží bez aut, ale problémy vzniknou všude okolo, to už mu nevadí. Nikdo by neměl nic proti rozumnému řešení, které vyhoví s nějakým kompromisem všem (s největším ohledem na místní lidi a firmy), ale to Automat nikdy nechtěl a nechce. Oni mají ideologii, nechtějí řešení. Třeba ve Vídni se dostanu autem do centra prakticky víc než v Praze, je tam množství garáží a parkovacích domů nebo si nechám auto na P+R za 120… Číst vice »
Jestli se vám nelíbí způsob, jak to prosazuje Filler, můžete to prosazovat jiným způsobem. Místo tupého omezení navrhněte nějaké ostré omezení. Stávající stav zamoření auty je ale příšerný.
Protože jedete jednou a není to pro váš zátěž. S dětmi k lékaři klidně můžete MHD, většina lidí v Praze to tak dělá…
Ze by to treba souviselo s tim, ze Viden dava pro cestu do centra vyrazne vic moznosti a tak ho nema tolik prehlceny auty? Jinak v centru Prahy je mozna podzemnich garazi min, ale plny rozhodne nebyvaj. Proc by byly, kdyz je tolik mist vsude mozne i nemozne v ulicich za pakatel? A kdyz se da auto s minimalnim rizikem postihu kdykoli hodit na chodnik?
Diky, ze jste tu Viden vytahl, je to ukazka, ze i autem se lip jezdi tam, kde nevahaj auta omezit, aby ziskali vic prostoru pro ostatni, efektivnejsi dopravu.
Opet opakovana lez, kde jsou v centru mista za pakatel? V centru je parkovani na ulici drazsi nez v garazich. Treba na florenci 80 kc ve florentinu 60…
Na těch ulicích to pro spoustu lidí stojí 1200/rok, což je opravdu pakatel, kterýmu podzemní parking, natož za ceny, za který je ho možný postavit v centru, fakt nemůže konkurovat. Plus výjimka pro elektromobily včetně plug-in hybridů, které mají nabíjecí kabel stále origo zatavenej v igelitu. Plus naprosto nefunkční systém vymáhání, takže spousta neplatičů v zónách, další fůra aut na chodnících, přechodech, atd. Pravděpodobnost pokuty mizivá, pokud to dělaj denně a dostanou jich za nějakou dobu víc, nechaj si je sloučit. Nepsal jsem, že to tam je za pakatel vždycky a pro každýho. Úplně stačí, že je to tam za… Číst vice »
Přesně a nejen na nábřeží, ale teba i Milady Horákové či Čs. Armády zůstaly polodálnicemi. Je tu sice o něco menší provoz, ale není zdvoupruhování (ideálně tramvaj posunout na severní okraj silnice s ultraširokými zastávkami na Hradčanské a Spartě směrem z centra), úpravy pro chodce/cyklisty (včetně přenastavení či ideálně zrušení semaforů), vysázené stromy ani potřebné „load and ride“ pro řemeslníky, nákupy, vysazení důchodců u úřadu/doktora… Na Čs. Armády pořád drtivě převládá transit, což může být způsobeno situací na Svatovítské/ Jugoslávských Partyzánů či zavíráním Blanky.
Je velký rozdíl mezi zprovozněním jednoho tunelu a zkompletováním okruhu..
Samozřejmě: „Ažbudeokruh“
To už známe.
Jako musim říct, že opět Hřib naprosto tragická práce… i když ono při pohledu do historie, kdo vzpomene Březinu nebo Šteinera, byl Scheinherr opravdu asi ten jedinej pozitivní outlier…
Ač ho tady často kritizuju, za jeho projekty – Libeňský most, most pod Vyšehradem, otevírání přechodů nad dlouhodobě fungujícími podchody apod. či zpackané zadávací podmínky pro metro D2 resp ne/dohled z pozice předsedy dozorčí rady DPP, tak jeho přínos je nezpochybnitelný
Ty prechody nad podchody maji velky smysl v posileni bezpecnosti provozu. I prestoze je v miste vybudovan podchod, velka cast lidi prechazi urovnove a vznikaji nebezpecne situace. Prechod v tomto pripade usmerni situaci. Podchod dost casto byva smradlava dira se schody na obou stranach a vzhledem k slabsi intenzite provozu na silnici dost casto zbytecna, takze je to i dira na penize (uklid nekolikrat tydne, vymalba nekolikrat rocne, nemluve o celkove rekonstrukci) a dalo by se jich dost zrusit
Na tyhle kre**** fakt nejde reagovat slušně. Přepracovaný projekt je o dost šetrnější k okolí a ta stavba ve městě chybí, přesto se jí budou pokoušet potopit na zástupných problémech.
To že to víc zakopané je sice hezké, ale využít to k zrušení podmínek EIA je prasárna. Okolo Blanky se toho naslibovalo hrozně moc a nakonec magistrát všechny sliby porušil.
Myslím, že jste to nepochopil. Tady jde především o tom, aby se zavedlo se stavbou mýto v centru. Jinak tam auta neubydou
Tohle je zcela legitimní připomínka, protože s Blankou nám taky slibovali, jak ‚s auty v podzemí bude krásně na zemi‘ (vážně to bylo na billboardu). A tehdy pan primátor Svoboda sliboval omezení aut na Smetanově nábřeží. Nicméně historicky už víme, že když se s otevřením nové stavby neupraví stávající prostor tak, aby tam nelákal další auta, potom už se bude těžko hledat politická podpora to následně změnit
Máte pocit, že se komunikace na P7 neupravovali? Třeba Veletržní? Umíte si představit stav, kdy auta neponesou Blankou, ale po povrchu? Tyhle výkřiky nesvéprávných mě fakt vytáčí…
Úpravy na Praze 7 byly spíš kosmetické a i tak kolik kolem toho bylo řevu, jak se omezují auta.
nějak nevím jak byste si úpravy z 2 pruhů do jednoho, rušení odbočovacích pruhů a rušení možností objízdných tras představoval jinak, abyste o nich nemluvil jako jen o kosmetických a uznal, že jde o omezování dopravy po pozemních komunikacích…
Zcela minimální úprava bez nějakého většího dopadu
Teda sorry jako, ale vy si nevzpomínáte jak to vypadalo na káráku ještě před tunely? Každodenní kolony, o víkendu to bylo úplně děsný. O tom že by se před kárákem dalo běžně parkovat na ulici se mi jako dítěti ani nesnilo…
Úpravy – Kolik bylo zrušeno pruhů po celé Praze?
Třeba:
– Magistrála jeden pruh v každém směru
– Jiráskův most jeden pruh v každém směru
– Ječná a Žitná po jednom pruhu
A zrušen myslím zrušen, ne namalováno parkovací místo nebo změněn na odbočovací.
Ano, ten stav si umíme představit. Nebude přibývat každý rok v Praze 5 % aut navíc. Za těch dvacet let jich přibylo na dvojnásobek.
po Smetanově nábřeží žádný tranzit nejezdí, proto všechny pokusy zkrachovaly. Protože když necháme místní obsluhu, nestane se vůbec nic.
Jezdí, sám tam jezdím pravidelně z Karolína na Smíchov, protože to vychází jako nejrychlejší. Jezdit tam nemusím, ale dokud je to povolené, tak tam pojedu. Když se to zavře úplně, což podporuji, pojedu třeba po magistrále a když tam bude mýto pojedu na Balabenku do tunelů městského okruhu (až budou) ja v tom nevidím problém, cesta se vždy najde.
Blanka je furt jen torzo celku a i tak pomohla třeba sedmičce neskutečně.
A pokud by o tom někdo pochyboval, tak stačí si na tu sedmu zajít/zajet když je B volně průjezdná a srovnat to se stavem, kdy je u vjezdů do B světelná závora a min půlka aut volí „starou“ klasiku přes Letnou a dál …
Nebe a dudy.
Když si vzpomenu, jak před Strahovem s Mrázovkou stávala Na Hřebenkách od stadionu přes Holečkovu a okolo „Tanku“ dál na Strakonickou … ještě že stojí aspoň ten dnešní kus MO.
Jo, P7 Blanka trochu pomohla, protože s jejím otevřením aspoň trochu omezili Veletržní. Což vyrovnalo i rozšíření Milady Horákové na Pláni.
P6 naopak Blanka spíš uškodila, protože ta se na jakékoli omezení povrchu vykašlala a z Malovanky na Špejchar nechala stejnou kapacitu jako předtím.
I tato zkušenost ukazuje, že má-li drahý tunel pro auta vůbec něčemu pomoc, je důsledné omezení povrchu nad ním (a paralelních tras) nutné…
Tak P6 Blanka uškodila neskutečně. Především protože Praha 6 nedokázala zredukovat Bělohorskou a po otevření Veleslavína ani Evropskou. Přičemž z pohledu města může být od Veleslavína 1+1, protože je to pokryté tramvají a metrem a vše, co potřebuje silnici po Evropské od Veleslavína dál do centra nejezdí.
A Argument s tím, že další most je až v Kralupech opravdu neberu. Středočeský kraj měl dostatek času vybudovat ho třeba v Roztokách.
Plus to dorazily vjezdy na Prašňáku a na Špejcharu. Být mezi Malovankou a Trojou vjezd někde na Evropské a na Podbabě, fungovalo by to IMO o poznání líp. Vést to do těsné blízkosti Hradu byla kravina velká.
Chtělo by to zpoplatnit pak vjezd do vnitřního okruhu pro všechny kdo uvnitř nemají bydliště a zrušit parkovací místa na hlavních jako jsou Vršovická, Nuselská, Bělehradská atd
Přéésně, akorát málo radikální. Já bych ten vjezd to Prahy úplně zakázal. A ještě by to chtělo vyhnat firmy a hotely z Prahy; pod heslem: Praha pro Pražáky, cizáky tu nechceme.
Máte jich tam odhadem 70% těch náplav. Co s nimi, vyhostíte je?? My je zpět nechceme, už se jejich povahy ukázaly, na rodnou hroudu kašlou….
Jde o jediné, aby při dojíždění zvnějšku nevolila auto tak velká většina.
Proč zpoplatňovat vjezd jen těm, kteří uvnitř okruhu nebydlí? Zpoplatňovat všem. Ti co uvnitř bydlí jsou snad vyvolení prozřetelností nebo jsou nadlidi? Jejich auta snad vypouštějí jiné emise nebo zabírají méně místa?
vam by se libilo, kdyby vam zpoplatnili vjezd k vasemu rodinnemu domku a naridili vam parkovat 20km jinde?
Pokud by mi to vadilo, nebudu bydlet v rodinném domě na Vinohradech nebo Smíchově. Situace ale samozřejmě tak postavená není. Bydlení kdekoliv má své výhody a nevýhody, plusy a mínusy. Bydlení v širším centru má výhody v snadné dostupnosti a husté MHD. Nevýhodou je, že bydlet v centru je prostě drahé a nemůžu si odstavit auto na veřejném pozemku zadarmo. Ale tuhle nevýhodu si „vychcánci“ z centra chtějí kompenzovat mýtem a parkovným pro všechny kromě sebe. Takže abych odpověděl na vaší mimořádně hloupou otázku: Právě proto mám RD v okrajové části města abych nemusel platit vjezd k mému domu a… Číst vice »
Pokud je ten rodinný dům v centru města, které má problém s dopravou v dané oblasti, tak je zpoplatnění asi na místě.
V Praze kvůli parkování rušíme chodníky i dětská hřiště, takže nářky nad dostupností parkování mě nechávají dost v klidu.
Mně by se velmi líbilo, kdyby v okolí mého bydliště zpoplatnili vjezd, vedlo by to ke zklidnění dopravy, ten poplatek za tento benefit rád zaplatím, když někam potřebuju jet autem. Směšujete 2 různé věci: vjezd (průjezd nějakým kontrolním bodem) a parkování. Kde je nedostatek veřejných parkovacích míst, mělo by být parkování na těchto veřejných místech adkvátně zpoplatněné (bez ohledu na to, zda tam dotyčný uživatel auta bydlí). Kde jsou přetížené cesty nadměrným provozem, analogicky by měl být vjezd (průjezd) zpoplatněn. To je prostě regulace. A není to nic proti automobilům, takhle to funguje všude (akorát auta zaberou hodně místa, takže… Číst vice »
Kdyby mi zpoplatnili vjezd do té části města, kde bydlím (v činžáku), bylo by mi to dost jedno. Při těch pár příležitostech měsíčně, kdy autem jet potřebuju, bych to prostě zaplatil a aspoň by to město bylo díky míň autům daleko průjezdnější. Stejně tak ostatní dny, kdy jedu jinak než autem. To by mi za ten poplatek jednoznačně stálo…
To je dost omezený názor. Samozřejmě, pokud budu mít dům v privilegované zóně v centru města, tak si vjezd rád zaplatím. Za zklidnění dopravy to stojí. Poněkud hloupě si pletete zákaz a zpoplatnění. Nicméně místní mohou využít svého hlasu u voleb a zvolit si stranu s odpovídajícím programem. Ať už ideologistickým nebo realistickým.
Možné jsou oba scénáře.
V Česku jsou tradičně pro rezidenty nastaveny mírnější pravidla, protože právě oni mají v tom místě volební právo, takže se dá čekat, že tak by tomu bylo i v tomto případě.
Je ale možné i zpoplatnění pro residenty, kdy se platí třeba jednou denně za vjetí do nějaké oblasti, jak to zavedl třeba nedávno New York.
Přístupů je víc. Třeba v Japonsku v některých oblastech vám nezaregistrují auto pokud neprokážete, že v místě trvalého bydliště nemáte zajištěno parkování. Náklady na parkování vozu střední třídy se během dvou let vyrovnají kupní ceně tohoto vozu.
Mám pocit, že nějaká drakonická omezení na registrace aut jsou třeba i v Singapuru, ale nemyslím, že na to jsou východoevropské národy připravené.
Tak problém by to byl většinou pro firmy, které by neměly kde parkovat svá služební auta.
Zvlastni logika. Jakoze auto nebydliciho kouri vic a zabira vic mista? Mnohem logictejsi je delat opatreni, ktera snizi potrebu pouzivat auta celkove.
Vnější okruh, vnitřní okruh, Radlická radiála, d3 přes Posázaví a 2 + 2 Vestecká spojka a pak klidně mohou zákazat vjezd do centra a zpoplatnit vjezd do vnitřního okruhu. Vše je ale nutné nejdříve dodělat..
Proč čekat ? Centrum jde autem objet už teď. Aspoň začít se zpoplatněním na Smetanově nábřeží
po Smetanově nábřeží žádný tranzit nejezdí, proto všechny pokusy zkrachovaly. Protože když necháme místní obsluhu, nestane se vůbec nic.
Jak souvisí auta v centru (například Smetanovo nábřeží) s Radlickou radiálou?
A s dálnicí do Posázaví? 🤔🤔🤔
Zase se autíčkářům ubližuje, tím to samozřejmě souvisí.
Zrovna ti co propagují dopravu na kole tak blokují tuto stavbu která právě zajistí to aby to centrum bylo prázdné od aut. Nepochopitelné. Se divím že neblokují stavbu cyklostezek!
Oni ji neblokují, jen podali připomínky. A právě centrum od aut prázdné nebude, když se stavbou nezavede mýto.
I v centru bydlí lidé, fungují obchody, firmy, restaurace, staví se tam a dělá spousta jiných věcí, které se bez dopravy neobejdou. Pokud tam dopravu zakážete nebo zdražíte a zkomplikujete, tak se to centrum postupně vylidní a stane se ghetem pro turisty. K čemuž má ostatně už podstatně nakročeno. Ale buď tam sposusta cyklopruhů a prázdné ulice. Nový lepší svět.
To je nesmysl a nikde kde se zavedlo mýto se nic z toho co píšete nestalo. Spíš naopak
Čim více lidem budete házet klacky pod nohy, tím méně jich tam bude reálně žít. Z centra už tak postupně odcházejí velké firmy, takže vyhnat těch pár co tam bydlí a bude to ghetto.
Prostě sociální inženýrství.
Jojo, akorát že vůbec.
intenzivni automobilova doprava je klacet pod nohy.
Ma tyhle argumenty si vzdycky vzpomenu, když jdu užasnou a prosperující Legerovou, kde se diky 3 pruhům automobilové svobody žije primo skvěle, a pak přijdu na upadající Na Příkopě.
A myslíte si, že život u Legerky, Sokolské, Rumunské, Ječné, Žitné jsou teď tak skvělé, že až tam bude méně aut, tak se lidi odstěhují ? Nestane se třeba spíš opak, začne se tam lépe žít ? Nekoukejte na všechno jen skrz volant
Čím více budete házet lidem klacky pod nohy v podobě aut a jejich preferencí, tím méně jich tam bude žít. To vaše sociální inženýrství v podobě aut zkrátka nefunguje. Na západě to pochopili a u nás nebudou výsledky jiné.
Zatímco ten provoz na magistrále a ulice obsypané auty tam ten život a chodce přímo táhne…
Vylidnění způsobují auta, tam, kde jich je příliš. Chodci a cyklisti naopak dělají město živé.
A proč by kdo proboha chodil po magistrále?
Co je za blbou otázku? Každý, kdo bydlí na Sokolské, Legerove, Mezibranské nebo 5. května nebo v nedalekých ulicích, po ní chodit musí.
Vážený Andreji,
a kdo tam prosím bydlí? Vždyť už bolševik kvůli vlivu dopravy vystěhovával lidi z těchto ulic a dokonce jim dával náhradou jiné byty či finančně přispíval. Týkalo se to shodou okolností mých přátel tak o tom něco vím. Místo bytů se tam zřizovaly kanceláře….
No, a to je právě to… Oživí město vystěhování lidí od jeho tepen a jejich věnování autům?
Docela byste se divil, kolik lidí tam ještě žije. Nebo třeba na 5. Května. Udělejte si tam procházku a koukněte kolik je tam zvonků se jmény
A proč ne, když tam jsou chodníky? Jen to nikoho v tom odporném prostředí neláká.
Najděte si staré fotky nádraží Františka Josefa Wilsona, respektive prostoru před ním…
Z toho je my vždy hodně smutno ;(. Totéž nádraží Těšnov
Čistá lež.
To odpůrci omezování IAD lžou pořád. Divím se, že jste si na to ještě nezvykl.
1. Můžeme udělat výjimku pro zásobování
2. Lidé co tam bydlí mohou jezdit MHD
Jasně, už je vidím. Ti spíše odejdou když jim zhoršíte komfort. A byty se budou pronajímat turistům. Benátky hadr.
Fakt je ten, že v Benátkách na auto nenarazíš… 🙂
Jak jim zhorším komfort? 😀
k bodu 2 – vas nenapadlo, ze ti lidi, co tam bydli, jezdi i dal, nez do vedlejsi ctvrti na nakup?
zjevne v centru nebydlite – nechcete to nechat na tech lidech, misto abyste jim radil, co maj delat a rikal jim, kam maj jezdit?
Prostor ve městě má cenu. Velmi vysokou. Pokud něčí životní styl vyžaduje motorizaci celé rodiny (proti čemuž v principu nic nenamítám), tak holt musí žít někde daleko od centra města, kde je levně, anebo musí bejt fakt hodně bohatej. Tedy, v tržní ekonomice. V socialismu platí ledacos, jak víme…
Opravdu nikdo dopravu pro místní zakazovat neplánuje.
ne? ze tu ctu opak.
A nezaměňujete tak trochu omezení/zpoplatnění se zakazováním? Úplnej zákaz aut je oblíbenej slaměnej panák, ale ve skutečnosti ho navrhuje možná pár extrémních snílků, který nikdo nebere vážně. I ti, kdo jsou pro výrazný zklidňování centra počítaj s tím, že tam někdy autem je potřeba zajet. Ale neměla by to být první volba pro každou cestu. Na to v centru velkýho města prostě není a nikdy nebude místo a dokud se budem tvářit, že je, bude to centrum stát za houby. Pro ty mimo auta i pro ty v autech… Cesty jak to zajistit jsou v podstatě známý: auta nesměj dostat… Číst vice »
pisete nesmysly … mesto je kvuli neobyvatelna… vsude jezdi aute, vsude stoji. slysel jste treba o konceptu 15ti munitoveho mesta.
Stokrát vyvrácený blábol. Které město s masivní regulací auto dopravy se stalo ghettem? Povídejte.
V Ceskem Krumlove napriklad tahle regulace byla tim poslednim hrebickem do rakve. (Ale nejde o jedinou / hlavni pricinu.)
Ne, nebyla. 😉
Ano, i v centru bydlí lidé, kteří si nechtějí nechat život otravovat auty. Ti lidé, co tam těmi auty jezdí, si život komplikují sami. Centrum se se zákazem aut nikdy nevylidnilo. A zase naopak. Pokud na Horním náměstí v Opavě postavíte parkoviště, život tam nepřivedete.
A na závěr pro vás taková vědecká zásada – korelace neimplikuje kauzalitu. 😉
Toto je již mnohokrát vyvrácená lež. Není pravda, že omezením aut dojde k vylidnění. Je to přesně naopak, jak ukazují zkušenosti ze světa.
Praha bude mít dle plánů 3 dálniční okruhy, rozšířené dálnice do centra, nově zkapacitněné výpadovky 1. třídy a radiály. Přitom žádnou infrastrukturu pro cyklisty a tou dobou ještě nejspíš stále nedostatečně kapacitní příměstskou železnici a MHD.
To určitě žádná auta do města nepřitáhne a vyřeší to všechny dopravní problémy, tak k čemu mýto 😉
Ano, prakticky se utopí další desítky miliardy a výsledek bude více aut, tedy když se nezačne omezovat v centru.
Praha reálně nemá zatím ani jeden okruh, a aktivisti, ciklofašisti a podobný společenský okraj se aktivně zasazují, aby to tak zůstalo. Stejně je to s kapacitní příměstskou železnicí, protože ten shnilej most, po kterém nemůžou jet dva vlaky zároveň přeci stačí. Jediný výsledek jejich snah je miliardové zdražování odkládaných staveb (placený z našich daní) a brždění ekonomiky – proč by měla naše metropole fungovat (a generovat HDP pro celou republiku) když si místní hrají na vesnici. Prostě hlavně nic nedělat!
Metropole skutečně nemá a nemůže nahradit celou zemi, právě naopak. Zničit kvůli HDP pěkné město může barbar. Kulturní člověk umí pracovat i s jinými kvalitami života a vše skloubit do funkčního celku.
Vídeň taky nemá okruh. Ani Budapešť nemá.A Londýn má celý 1, slovy, jeden…
„místní si hrají na vesnici“ — to myslíte ty, co chtějí jezdit vozem až do světnice?
Nemůžete řešit dopravu v Praze, když neexistuje ani jeden okruh.
Nejdříve je potřeba dořešit okruhy, aby se mohl udělat nový pasport (sčítaní) dopravy a začít řešit limity, zákazy a alternativní cesty.
To co se tu dlouhodobě řeší, doprava v Praze, je problém následujících desetiletí, ne příštího roku. Tak začněte dělat dílčí kroky k řešení a ne jen obstrukce.
Okruh již existuje – II/101
Ten okruh, který milují všechna dotčené obce, typu Úvaly a spol? Ty které nejvíce křičí po dokončení DÁLNIČNÍHO okruhu, neboť mě tam s TIR neustále vyhání, když to chci „obkroužit“?
To není okruh pro mě.
Samozřejmě že chtějí dálniční okruh. Především ten, který povede mimo ně a u nějž nebudou nést jeho externality.
Kdyby jim někdo řekl, že buď tu bude silnice nebo ve stejné stopě dálnice, uvidíte jak se okamžitě změní nelada proti „dálničnímu okruhu“.
“ Nejdříve je potřeba dořešit okruhy, aby se mohl udělat nový pasport (sčítaní) dopravy”
Ne, není. Jak se budou lidi chovat dávno víme. Můžeme začít rovnou měnit hned zítra.
Proč nelze řešit dopravu v Praze (např. Plzeňská, Vrchlického, Karmelitská, Letenská – vše již kompletně obkrouženo), když neexistuje okruh někde jinde?
Automat v tomhle i jinde podporuji. Jenom me trochu desi, ze stejna organizace resi tohle a zaroven se zastava cyklistu – zvysuje to sanci, ze na me pri ceste na kole po Praze bude autem najizdet nejaky uvedomely Motorista.
AutoMat je proti okruhu a podmiňuje jej omezením IAD v centru Prahy.
ODS, Motoristé a další jsou proti omezování IAD v centru, a podmiňují jej dobudováním okruhu.
Jeden tak úspěšně blokuje druhého a druhý prvního, a vzájemně se drží v klinči.
Obávám se, že odpověď na otázku „co bude dřív, okruh nebo omezen IAD v centru?“ se nedozví ani moje vnoučata.
Co je to ta nesmysl? Jaký je problém splnit požadavek automatu jakkoliv omezit vjezd/průjezd aut centrem v momentě otevření zbylé nepostavené severovýchdní třetiny městského okruhu, a jak toto splnění odporuje ochotě ODS souhlasit s omezením vjezdu/průjezdu aut centrem v případě zprovoznění celého Městského okruhu?
Problém je pouze v pěkně smradlavém septiku, kterým je pražská ODS, která je nyní bohužel opět u moci.
Pražská ODS si tam nasadila na dopravu mistra Hřiba, nadávejte tedy primárně na něj. Nebo ani on už není pro aktivisty dost dobrý? Ano, ODS to dělá blbě, ale prostě nikdo lepší není (bohužel).
Hřib vede jednu ze stran koalice ve vedení Prahy. Ale on je omezen mantinely, které koalice umožňuje. Nemůže dělat to, co bych i ze své strany považoval za potřebné, protože ODS mu to neumožňuje, to by se jinak současná koalice nejspíš rozpadla a to by bylo ještě horší.
Proč by se měl plnit požadavek nějakého Automatu? Jenom proto, že jsou slyšet? Automat se teď regulérně chová jako ekoterorista Patrik – bezdůvodné blokování a omezování stavby, která měla minimálně 20 let už stát. Jinak každé hloupé omezení, které Filler a spol. navrhuje, se negativně projeví v jiné lokalitě. A kola fakt dopravu v (širším) centru Praze nijak nevyřeší, byl to a vždy bude naprosto minoritní způsob dopravy. Kdyby se místo všech cyklonesmyslů v Praze ty peníze daly do MHD, bylo by to pro 99 % lidí v Praze přínosnější + tupě neomezovat dopravu, když není alternativa. (vsadím se, že… Číst vice »
Sázku jste prohrál
Kola jsou minorita, protože se pro ně nedělá víceméně nic. Těžko budou lidé jezdit po neexistující infrastruktuře
A byl jste někdy poslední dobou v Praze? Cyklopruhů je tam víc než dost. Občas nějaká cyklostezka chybí, ale rozhodně je to mnohem lepší, než před 10 lety.
A Vám ty cyklopruhy připadají jako nějaká kdo ví jak kvalitní cykloinfrastruktura? Vyjel byste po nich na kole třeba s dětmi? Zajeďte se někdy podívat třeba do Vídně, nebo do Paříže, jak ta cykloinfrastruktura může taky vypadat. A pokud jde o ty peníze – nějaké namalování cyklopruhů bez stavebních úprav zase tak moc nestojí. Obvyklou výmluvou pro nevytvoření něčeho kvalitnějšího je, že by to stálo moc peněz, že jen kvůli cyklistům se to nevyplatí a že možná až se bude dělat nějaká větší rekonstrukce celé ulice… No a když se dělá, tak se na cyklisty stejně nějak zapomene a akorát… Číst vice »
Ano, v Praze žiji. Pokud vám cyklopruhy připadají dostatečné, je mi vás upřímně líto. Dítě ani seniora byste tam nepustil. Doporučuji si rozšíří obzory a zjistit si, jak to dělají v zahraničí (např Kodaň, Vídeň, Amsterdam atd.).
Pak už pochopíte, proč jsou cyklopruhy téměř k ničemu. Je potřeba mít stavebně oddělené stezky, ne červenou barvu u kraje silnice, která je jednou za čas přerušena kanálem, odbočovacím pruhem atd.
“ Jinak každé hloupé omezení, které Filler a spol. navrhuje, se negativně projeví v jiné lokalitě.”
Doprava není hra s nulovým součtem. Takže ne. Nelijete vodu trubkama.
Nepřijde mi to jako crazy podmínka chtít po dostavení okruhu omezit auta v centru, když to stejný slibovalo vedení města před postavením Blanky…
Souhlasím, jsem jak pro poplatek za vjezd do centra, tak i pro dražší parkovací poplatek a rozhodně za vyšší pokuty a rychlé pokutování špatně parkujících i zrušení sloučení pokut.
A pak bez umožnění dopravy a zásobování to bude v Praze fungovat jak? Filler a vy to zvládnete objezdit cyklorikšou?
Zásobování nikdo zakazovat nebude, to bude mít výjimku. I v Londýně kde je mýto to funguje, nebojte
Jak se to zvládá na jiných podobných místech?
Omezit není zamezit, zkuste pochopit rozdíl.
To první navrhuje předřečníků, to druhé píšete vy.
Zásobování si zaplatí mýtné a to si místní tvrdě zaplatí ve zboží a službách. Bydlení v centru není povinnost, ale privilegium. Záleží na výsledku voleb.
JJ, přesně tak, zásobování zaplatí mýtné a místní ho ve zboží a službách zaplatí. Dost pravděpodobně je to vyjde levněji, než když platí dobu, kdy zásobování neproduktivně trčí v kolonách, protože mýto není a tak jede autem i fůra lidí, kteří vezou jen vlastni zadek a desky s pěti papíry. Stejně jako např. platíme řemeslníkům parkování v zónách kolem, když potřebujeme v bytě něco udělat. Ne, že by to nebyla v cenách jejich práce v podstatě zanedbatelná položka, ale samozřejmě ji zaplatím.
To se slibovalo i při stavbě Strahovského tunelu, že se zavře Malá Strana.
Změnilo se nám vedení města a bohužel je v Praze zase u moci pěkně smradlavý septik ODS.
Je to zcela logická připomínka. Jinak bude centrum zaflákané auty stále