Až stometrové vrty mezi vilkami. Ve Střešovicích začal průzkum pro tunely tratě na letiště

Vizualizace tunelů na Praze 6. Pramen: Správa železnicVizualizace tunelů na Praze 6. Pramen: Správa železnic

Celkem se bude vrtat na následujících 15 průzkumných lokalitách.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Igelkott

A nešlo by nějak využít metro A? Tubus těsně vedle, část zázemí společné apod. Zdůrazňuji, že jsem jen kreativní laik!!

vlachjan

Vlak má s metrem společnou jedinou věc, a to je rozchod kolejí.

Igelkott

A třeba vyduch vzduchotechniky, energetické zajištění apod. také nejdou?

Lukáš Chytil

Metro má napájení 600 V DC (=) z boční „kolejnice“.
Vlak má mít 25 kV (AC) ~z troleje.
Vzduchotechnika z požárních důvodů musí být samostatná.

Michal Drábek

Místní stěžovatelé maji, co chtěli (aneb Pozor na to, co si přejete, mohlo by se vám to vyplnit). Jen je velká škoda, že ty miliardy pak budou chybet na nějakou opravdu potřebnou dopravní stavbu…

vojta.tydli

Ehm výstavba 2028-2030?!

Pominu rok zahájení (svatý rok všezahájení) , ale chcete mi říct, že postaví tunel se vším všudy a podzemní stanici za 2 roky ?

Damian

V magickem 2028 je příznivá konstelace hvězd, i tunely razit půjde několikrát rychleji než jiné roky. Zmiňuje se tom i jedno Mayské proroctví!

Petr S.

A vědí to i z Prahy do Berouna? 🤣

vlachjan

Křivdíte jim, mají tam 2027-2030:) – No prostě již brzy:)

Milan Halamka

Zkrátka až nás začnou přepravovat drony tak se MOŽNÁ dokončí rychlodráha na letiště.

hrubes

stejně na to ty burani budou posílat stížnosti.

WhoCares

Uz to vidim: Me se tresou sklenicky v kredenci a praskaji zdi! Kde bydlite? Na Hanspaulce. Pani, tunel razime nekolik kilometru daleko od Vas, za to nemuzeme. Muzete a okamzite prestante!

Nose Peak

Vilky vykoupit, zbořit, tunel vyhloubit povrchově, navrchu postavit bytovky. Prodej bytů by to z velké části zaplatil.

vojta.tydli

Jakoze zboříte Ořechovku?! Byl jste tam někdy proboha?

Nose Peak

Ehm, zadání je postavit dvojkolejku, ne Českou Třebovou II. Fakt není potřeba “zbořit Ořechovku”…

Jiří Urban

A započítal jste do nákladů kromě hloubení 80m hluboké stavební jámy i cenu za ty vilky v nejdražší Pražské čtvrti nebo jste na rovinu nefalšovaný komunista a nic byste jim za ně nedal?

Nose Peak

80 m je hloubka nádraží Yitzhak Navon v Jeruzalémě. My potřebujem dvojkolejku, co nebude tvořit bariéru na povrchu. A ano, jestli je potřeba vilky v nejdražší čtvti vyvlastnit za náhradu, tak se holt vyvlastněj za náhradu. Je to stavba za miliardy…

Jiří Urban

A té bariéry se chcete zbavit tím, že nahradíte technologický postup podzemního ražení dvou tubusů metodou TBM variantou 80m hluboké hloubené stavební jámy?

Nose Peak

Ne. Zahloubením stávající trasy o několik metrů. A tubus společný.

Frantisek X

Tam se pak ale bourat nic nemusí. Klidně mohla zůstat jedna kolej na povrchu. Profilu dvou kolejí vadily asi tak dva domky, jeden se dal i posunout. Hlavní výhrada byla vůči vyšší frekvenci spojů a tím většímu ruchu.

Nose Peak

Velmi správně.

Noname

Na hloubení 80metrové díry si netroufli ani soudruzi

WhoCares
Adam Ř

To by nebyl problém, prodej bytového domu na pozemku vilky by v klidu zaplatil náklady na vilku a pozemek a bourání a výstavbu toho domu a ještě by zbylo něco na výstavbu trati. Ovšem nemělo by to sebemenší šanci projít přes území plánování a konkrétně na Ořechovce ani přes památkáře. Osobně mi to je líto, zahušťování formou postupné přestavby vil na blokovou zástavbu bych považoval za rozumné, ale holt je to jak to je a musíme se s tím holt smířit a řešit jak stavět dopravní infrastrukturu v takovýchto náročných podmínkách

Michal

Vlak už měl jezdit na letiště minimálně 10 let.Ale holt žijeme ve státě kde se udělá k jedné stavbě sto vizualizací a jenom se pořád žvaní a žvaní!!!

Air Traveller

vratte se zase zpatky na novinky.

Pat

Tak běžte to zařídit ó všeschopný.

twc

jak dlouhý bude ten tunel? nikde jsem to nenašel..

Michal M
Nemel

Lidi, co používají tuto větu, u mě nemají vůbec žádný respekt.

Michal M

Však ji také původně použila prostitutka Vilma.

Nemel

Tím objasněním jste to lehce napravil, ale stejně si myslím, že soudný člověk takto s jinými nekomunikuje.

Nepovim

Tihle je velmi praktická ukázka a připrava na problémy s VRT aneb povede to přes nas, ale my z té stavby o žádná pozitiva nemáme… Tak to budeme blokovat.

Letos se otevřou elektrifikované Bubny a Výstaviště, ale než se postaví tunel bude tam stále jezdit diesel.. třeba dalších deset let. Tak doufám že Střešovičtí domkaři budou happy.

hrubes

dekujeme za prvotridni ukazku ceskeho buranstvi

Michal M

A co přesně je na tom buranského?

mgr.pavel

Buranství od těch sobců nad budoucím tunelem, že? Co ignorují jakýkoliv veřejný zájem, jen aby blízko nich nikdy a za žádnou cenu se na nic nešáhlo..

Aleš Boubelík

Na mapce https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/01/mapa.jpeg pobavil krásný překlep Kladruby nad Vltavou. Zdrojem není redakce, ale SŽ.

Jaromír ŠRÁMEK

Také mne to zaujalo ! Budeme budovat nové město s tímto názvem ?

ABCD

Kolik ten tunel bude stát?
Jen si říkám pokud je nějaké koncentrované osídlení – tedy velké město, tak jeho obyvatelé budou požadovat, aby všechno bylo pod zemí i třeba v několika vrstvách viz budoucí Hlavní nádraží, ale i metro a silniční tahy typu Blanka. Přijde to opravdu levněji než obyvatelstvo žijící méně koncentrovaným způsobem bydlení (ale i práce a ekonomiky obecně)?
Mám takový dojem, že ta inženýrská řešení budou časem komplikovanější a komplikovanější a tím dražší a ještě dražší.

Ondra L.

Tak ona je otazka, ze kdyby se ten usek zacal resit ted se soucasnou legislativou a kdyby treba pana Kupku osvitil duch svaty a misto reseni 150 km/h na dalnici a ridicak pro 17lete si dal za cil, udelat ze Spravy zeleznic instituci na urovni ŘSD, tak by tam ten tunel treba ani nemusel byt.

čtenář

Motáte páté přes deváté. Lidé, kteří řeší železnice, v silničním stavitelství nepracují. Neexistuje tedy žádná souvislost, aby stejný člověk „místo řešení silnic radši vyřešil dráhu“. Je potřeba řešit i dráhu i silnice. A to se děje.

Frantisek X

Nebyla řeč o ministrovi dopravy? To není ministr silnic. Respektive, neměl by být. I když se tu šíří takové dojmy, že „dráha se řeší sama“ a ministr má přidávat asfalt. Děje se akorát to, že přibývá zase hlavně asfalt a koleje víceméně stagnují.

Knížecí rada

Tak ty oranžové tubusy jsou fakt příšerné a budou ještě magnetem pro sprejery. Opravdu v tom území působí hrozně neurvale. Proč to nemůžou být normální koleje schované za křovím nebo v zářezu?

Petr

oranžový tubusy?🤣

Knížecí rada

Jo sorry, už jsem to pochopil, je to jen znázornění, kudy ty tunely povedou. Ale nedivte se mi, když vidím, jak se obalí metro do tubusu na Černý Most nebo na Zličín…

Zlámalík

Budíček! 🙂

Lumír Kalas

Díky za výbuch smíchu a zlepšení nálady. Člověka s tak dlouhým vedením nepotkáte každý den.

mic

Podle mého názoru by bylo nejlepší zalézt do tunelu ve Stromovce a udělat zastávku pod Kulaťákem.

Pavel_H

Tam jaksi zabira misto metro. A pak uz je to k Veleslavinu slusny stoupak.

Frantisek X

No, taky by – když už ta smršť zastávek před Dejvicemi a pak dlouho nic – mohli ten tunel vést dále bez úhybného manévru k Veleslavínu přímější trasou do Ruzyně, čímž by současně vyřešili odpor v Liboci. Zastávka tak mohla být na Petřinách (konečně nějaký vestibul k Větrníku), s přestupem z druhé díry. Terminál příměstské dopravy mohl být v poli u Ruzyně, kde se stýkají obě větve, a nemuselo se na letiště jezdit v tak krátkém intervalu. Což by možná zpětně řešilo i část odporu proti povrchovému vedení. Ale když už musíme ty vlaky schovávat a cestující trestat výhledem v… Číst vice »

Priserak77

A v roce 2100 bude trať hotová. Praha je snad jediné velké hlavní město v Evropě, které nemá ještě vyřešenu dopravu na letiště. Tady se totiž jenom pořád žvaní a žvaní.

Ja ty

Tady je hlavně lobby taxikru

Michal M

Taky jsem si chtěl někam zaletět, ale kvůli nevyřešené dopravě jsem se na letiště nedostal… No nic, stejně mi neměl kdo pohlídat kozu a krulichy.

Damian

Nesmíte se dívat jen na východ… Budapest, Blava, Bucharest…

Twix

V Budapešti vlak na letiště už měli, ale pak bohužel s krachem Malevu zrušili ten terminál, kde ten vlak stavěl 🙂

Vojtěch Maincl

Přesně tak. Minulý rok jsem z toho terminálu letěl a jel jsem tam vlakem 🙂 Bohužel pravidelně linky odtamtud nelétají 🙂

Nose Peak

Bukurešť má vlak na letiště. Praha má trolejbus na baterky, stejně jako Kišiněv. Bratislava má letiště ve Vídni, ale vytrhali si koleje…

Air Traveller

nema vyresenu dopravu na letiste?

vy se tam nemate jak dostat?

Michal M

Evidentně nemá. A i na letišti se hromadí horníci, jak moc není jasné, protože se tam nikdo nemůže odstat.

Lumír Kalas

To víte, ale to by musel mít ten projekt prioritu a musela by být snaha. A jak vidíte MD není ani schopno vybírat miliardy od přetížených kamionů. Když je ani vidina výběru velkých peněz z dopravy nepřiměje k činnosti, tak nějaká železnice pro občany už vůbec ne.

Jan

Opět tu chybí nějaká petice pro rychlejší a levnější výstavbu a vyšší rychlost a levnější provoz

Michal M

Levnější provoz se splátkama PPP za 100G za letištní úsek…