- Silnice •
- Paliva •
- Automobily
Až 90 procent čerpacích stanic ve velkých britských městech nemá palivo
Čerpací stanice BP v Oxfordu. Foto: David Howard / Flickr.com
Do problémů se Velká Británie dostala po brexitu kvůli nedostatku řidičů. Vláda řeší povolání armády.
Cele tohle naftalinove královstvím je už pěkných par dekád na cestě do bezvyznamnosti. Až to ta stará hodna paní zabali, vybubla zase touha po skotské nezávislosti a irském sjednocení a dříve nebo později to Kingdom už nebude až zas tak United….
Komunisté na to mají hezkou písničku. Začíná:,, Tak už máme, co jsme chtěli……..“
boty máme prodřené.
Bolševici vyhrávají, maso bude zdražené.
Tak to je?
To je tak, když se lidem v zemi nechce dělat, řada z nich dělat nechce a tak se spoléhá na to, že na ně budou dělat dovezení pracovníci z ciziny. A domácí se budou zabývat nesmysly, pseudopracemi, někteří budou ještě za nepracovaní placeni. Co mně to jen připomíná?
ti bolševické myšlenky, že je jedina poctivá chlapska práce v dole, ocelarne, na poli či za volantem…si nechte pro sebe. a jdete příkladem.
mimochodem, co děláte vy?
nic, jen blbe keca. je drazni duchodce.
Přestaňte laskavě určovat kdo má co dělat, jaká práce má jakou hodnotu atd. Váš zjednodušený pohled neodpovídá vůbec tomu jak funguje ekonomika, jak se mění atd. GB byla i přes všechny výjimky členem velkého trhu který nabízel zefektivnění mnoha procesů, tím i využití lidí. To teď padlo, navíc pořád máte covidové restrikce, které prodlužují jízdní doby a tím zvyšují potřebu lidí a vozů. nebo minimálně lidí protože aby se to vyjezdilo musí jezdit po dvou. Dále zapomínáte na klasickou ekonomickou poučku že se hodnota zboží, i práce stanovuje na trhu, je možné že platy v GB v oboru jsou dost… Číst vice »
Jen ať si Británie ten brexit užívá a Johnson taky. Mají co chtěli. Johnson by se v téhle krizi měl pořádně vykoupat. 😉
a hlavně a především, at sí to uziji všichni ti ichtylove, co hlasovali pro brexit
Nechť ve světě vyhlásí, že přijmou pouze imigranty plynně hovořící anglicky s ŘP na kamion …. kdo ho mít nebude, bude deportován ….
Tak oni řidiči kamionů nejsou jediná nedostatková skupina.
Úspešne zatočili s imigrantmi, gratulujeme!
Tak teď nenatankujou ani ty kamiony které by to palivo mohly rozvést. To je zapeklitý začarovaný kruh.
Nevím jak v Anglii, v Evropě kamiony povětšinou tankují mimo města (rychlostky a dálnice) a tady v článku se píše, že tento stav je ve větších městech. Při tankování většinou dělají pauzy a ve městě by s kamionem 30-40 minu zacláněli.
kamiony, co vozí PHM,natankuji možná ve skladech PHM. pokud jim nafta nedojde dřív než tam dojedou.
jinak kamion fakt netankuje 30-40 minut.
Kamiony načerpají v palivo ve skladech PHM … tím spíše, že kamion jezdí na naftu a zřejmě především není benzín ….
Na brexit se nevymlouvejte. Palivo není kvůli leosti udělat pár kroků mavíc, a trochu se omezit v pohodlí.
Stačí jednoduše přejít na veřejnou dopravu.
Aspoň že nejsou fronty na banány. Nebyly roušky, vakcíny, dřív máslo a vejce, dlouhodobě nejsou byty, a teď už ani benzín. Co v tom úžasném kapitalismu nebude příště?
A co teprve by nebylo bez kapitalismu, kdyby furt byl socialismus a totalita. To byste ani tento příspěvek napsat nemohl. A co by v krámech chybělo…na to radši ani nemyslet
Co to má společného s kapitalismem?
to ze je si musí kopnout
No a pak co by teprv nebylo, kdyby tady byl socialismus…na to ani radši nemyslet. A kdyby k tomu byla i totalita jako před třiceti lety, ani tenhle komentář byste nenapsal
Jasný pokus o trolling. Nevěřím, že by někdo takový blábol mohl myslet vážně.
To by ses divil, co všechno si lidi nemyslej.
tohle je o pokusu o autarkni rádoby kapitalismus. coz je Imho oxymoron a podle toho to taky vypadá.
když mám nedostatek pracovní síly…a odhlasuju si, že stávající se zbavim, protože není dost anglická…a myslím se, že nastane ráj a zase bude královna indickou cisarovnou a británie královnou moří…tak jsem DEMENT a patří mi chcípnout hlady a zimou
Varování též pro EU, nebýt řidičů že zemí bývalého SSSR, tak většina Evropy by už hlady pošla.
Kdyby nebylo ukrajinců, tak by musely jít platy nahoru a třeba by dělal řidiče někdo, komu se nyní nevyplatí pracovat. Navíc ukrajinci musí někde bydlet a tak zvyšují ceny nájmů a nemovitostí.
Takže špatně placeni Ukrajinci mají takovou kupní sílu , ze přeplati místní ?
Pokud se jich do bytu složí 5-6 tak ano.
Ale vedle toho bytu tak nechcete bydlet.
ale jasně to je blábol. varianta na to jak emigranti berou lemram na úřadu práce misto
Máme nezaměstnanost někde kolem 2 %, problémy jsou tak někde jinde trochu.
Ti většinou jezdí turnusy a celý turnus bydlí v autě. Kolikrát Ukrajinci berou větší výplaty než místní. Další věcí je, že auto se kolikrát vrátí na firmu jednou do roka. Málo komu se také být celý týden v kabině, v jižní Evropě pokuty v násobcích měsíčních platů atd. V automotive dostávají víc agenturní než kmenoví zaměstnanci.
To je z prominutím kosočtvercovina. U nás na divokém severu v Teplicích je pořád nezaměstnanost nejvyšší, ale nabídek práce všude plno. Nejsou řidiči kamiónů i autobusu , nejsou číšníci, nejsou zedníci, nejsou policisti, chybí učitelé, doktoři i zdravotní sestry, i u nás na univerzitě by se našlo místo pro laboranta nebo i profesora atd.
Za rohem visí obří cedule, že řidičům kamiónů nabízí 50 400 Kč hrubého a to bez víkendových směn. To je více než je průměrný plat akademika u nás na UJEP i jinde na VŠ. A hledají stále.
Prostě část lidí je nezaměstnaných proto to, že nezaměstnatelných.
Nebo se jim nevyplácí pracovat protože tu jistý politik nechal prohlasovat likvidační zákon o exekucích který způsobuje že mnoho lidí není ochotno pracovat legálně protože se jim víc vyplácí dávky + práce načerno nebo práce v šedé ekonomice. Takovým můžete nabídnout 100k a nevezmou to protože jim kvůli nastavení vyjde že jim zůstane víc z 20h za minimálku a dalších 40 bez všeho na ruku. Nebo něco podobného. A takových lidí je snad přes 700 k v celé republice. A to je dost značný problém pro ekonomiku. Bohužel se pořád s dopady zákonů vzniklých za Zemanovy vlády nepodařilo vyrovnat a… Číst vice »
k exekucím – většina lidí nedluží nijak horentní částky. JENŽE – jejich mentální obzor je opravdu omezený tím, že lepší tři litry nad nezabavitelné minimum teď (a taky po zbytek života, protože zaměstnavatel ví, že má dost navrch) než dva roky nezabavitené minimum a pak třeba jeho dvoj či troj násobek (do další podobné havárie) a počkejte, až tahle stvoření půjdou do důchodu, to bude řevu, že nemají z čeho žít (exekutor sice nesebere nic, protože důchod bude tak nízký, že nebude co sebrat), ale nebudou mít ani bydlení ani na nájem a státe plať a starej se. to bude… Číst vice »
Spíše ukázka toho, ze každá práce má svoji cenu a je důležitá , teda nemyslím tím sociální studia a podobne výkřiky moderní doby … a taky ze trh je dobra věc, jen funguje trochu neohrabane. “Až když mi uteče žena s jiným , zjistím , ze jsem si ji měl víc všímat , nebo až po rozvodu zjistím , ze mi fakt chybí a neměl jsem ji vystvat .. “
To do čeho ryjete zase nemá takový vliv. Problém je v samotné ekonomice která je dodrbaná, poměrně dost. Druhá věc je že nám končí doba levných energií, jsou problémy s bydlením a do toho tu máme demografickou bombu, která bude dělat dalších asi dvacet let problémy, ale pak nastane, celkem pravděpodobně, nějaká forma „zlatého věku.“ Teď totiž vstupujeme z období velmi levných energií do období reálných cen energií a zároveň řešíme poslední fázi demografické revoluce kterou je zase pokles populací. Jestli si to ještě ze koly pamatujete, tak v demografii je období kdy prudce klesne úmrtnost a porodnost klesá pomaleji,… Číst vice »
tak první problém je ve vymezení tříd. drtivá většina rozhodně není střední třída, i když se tak deklaruje. ale nižší třída.
vína nižší třídy je v tom,že si nechali zavřít hubu a mezitím jim ujel vlak. protože vyšší třída se postarala…o své zisky jinak.
teď to zaplatí všichni krom těch opravdu bohatých.
ale střední a nižší třída za to může jen tím,že se nechala oklamat.
Ano, s definicí je mírně problém a říkám si že by bylo lepší se toho moderního dělení zbavit a brát to podle předmoderního (možná i předmarxistického) pohledu. Ale představa že ředitel beroucí 100k čistého měsíčně je ve stejné třídě jako helfr za 15k, protože nemá jiný příjem je trochu divná, nebo spíš bude dělat lidem problémy ji vůbec pochopit. To o čem píši ale má kořeny někdy v 70. letech a museli bychom se potopit do dělení té doby. A tam ten problém nějak počíná. Myslím že pokud bychom šli po kulturních trendech, které se s filmy navzájem ovlivňují, zejména… Číst vice »
já se moc v kulturních souvislostech čehokoliv za velkou louží nevyznám, pro mne to je Hic sunt leones. Prostě nepochopitelné, jak se někdo (obzvláště z chudších) dokáže do krve bránit třeba všeobecnému zdravotnímu pojištění….dle mého toto odpovídá sebetrýznění za hřích neúspěchu…to je opravdu nějaké (pseudo)náboženské blouznění nebo zásah broukem mozkožroutem, třetí odpověď neznám. u nás je problém hodně východní pojetí byznysu a reálné politiky. s problémy ve státech máme společné reálně asi jediné – rozpoutávání bezúčelných kulturních válek za účelem manipulace davů. vzpomeňte si na ty reje homofobů ohledně prague pride, co se tu udály. Přitom tohle je drtivé většině… Číst vice »
Sice nejsem úplně odborník na jejich zdravotní pojištění, ale v základní idei toho systému vidím i jakousi logiku. Problém je spíš v současném provedení kdy to má mnoho lidí navázané na práci a ne na sebe. Základní premisa že je to pojištění a ne daň je IMHO dobrá. Další věci které je třeba uvažovat jsou že USA jsou poměrně individualistické a že tam je nedůvěra určité nemalé části lidí vůči vládě a to zejména federální. Mohla by k tomu být i biologická složka kdy lidé kteří to odmítají mají zároveň i nízkou tzv. přívětivost, což je jedna z osobnostních vlastností.… Číst vice »
Nu a těm zbývajícím britským řidičům rostou mzdy 🙂 .. Např tesco řidič vydělává místo 8 liber za hodinu 13 liber za hodinu… Holt prostě zákon nabídky a poptávky funguje
Kdyby skutečně fungoval, tak jim nedojde takhle masově ve městech benzín.
A dytˇ to funguje, dovozci phm mediálně vyvolají krizi (což si dají do nákladů jako reklamu) ,anebo neplatí zamestnance a vyvolají tím pseudokrizi skutečnou, cena benzínu vzroste, a vyrobci mají zpet to co museli nalejt do řidičů..
Některý věci trvaj. Například to než zaměstnavatelúm dojde, kolik musí řidičúm přidat, aby jich měli po brexitu dost.
Řekl bych, že majitelům elektromobilů je to celkem jedno.
Taky není, když přijedou na nákup a tam jsou prázdné regály.
Souhlasím, s tímto se dá jen těžko bojovat…
Jen jsem tím chtěl poukázat na možnost razantnějšího rozšíření elektromobility, pokud by tento stav přetrval delší dobu.
Nejsem si až tak úplně jist, zda je to v případě Anglie a Skotska ta správná cesta. Jedna věta z odkázaného článku: Anglie je čistým dovozcem…
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/britanie-elektrina-proud-energie-kabel-pozar-blackout.A210915_134715_eko-zahranicni_ven
Díky za zajímavý článek, nicméně pokud dojde k razantnějšímu zdražení elektřiny (počítaje včetně nás), dojde stejně tak ke zdražení paliv. Údajná spotřeba při výrobě benzínu a nafty je cca 1kWh / litr paliva. Nepočítaje přečerpávání, do cisteren a poté provoz pumpy.
Nicméně ano, mohou při blackoutu ještě několik dní či týdnů fungovat díky zásobám. S elektromobily by to bylo asi jen v řádech dní.
Tak přidají další Hinkley Point…..
Úspěšně snižují emise.
v pohodě, člověk přežije všechno. i vystoupení z EU. a když jim to bude připadat nepohodlné, můžou si udělat referendum o návratu 😀
To můžou jenom budou muset splnit podmínky pro vstup, a tu hromadu výjimek které měli skoro na vše můžou také rovnou zapomenout
„nedostatek potravin vyvolaný rostoucími cenami zemního plynu, který je největší položkou v produkci hnojiv“
Mno, zemní plyn je sice surovinou pro výrobu dusíkatých hnojiv, ale že by to byla „největší položka“ nebo hlavní příčina nedostatku potravin, se mi nezdá. Váznoucí zásobování (znančná část potravin na trhu v UK je z dovozu) a nedostatek levné pracovní síly bude významnejší, než cena hnojiv.
Hnojiva se projeví nejdřív příští rok a je otázka kolik jich v půdě zůstává po delší dobu.
Zde je to vysvětlené líp: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/nedostatek-oxidu-uhliciteho-velka-britanie.A210922_161211_eko-zahranicni_rie
To už jsem už četl. Ale jde o dostupnost CO2, nikoliv o hnojiva, proto mi to nedávalo úplně smysl.
https://oenergetice.cz/zahranicni/nedostatek-oxidu-uhliciteho-se-podle-distributora-siri-do-dalsich-casti-evropy
Už zapomněli na jateční pistole.
Aha, zajímavé. Dovolím si to zkonkretizovat – místo obecného „hnojiv“ se primárně jedná o výrobu amoniaku. Na tu jsou potřeba molekulární dusík (ze vzduchu, zatím je ho dost) a vodík. Vodík se získává ze zemního plynu (CH4), přičemž „odpadá“ CO2. Syntéza amoniaku je velkotonážní záležitost, výroba velkého množství něčeho docela levného a produkovaného na řadě míst, takže pod konkurenčním tlakem. Amoniak se nepoužívá jen na hnojiva, ale zřejmě ho v nich skončí nejvíc.
Jakkoli jsou mi Britové v lecčems sympatičtí, tak tohle „pokazili“. Mnozí tam chtěli co nejtvrdší brexit, čímž se stanou pro EU dle mezinárodního práva třetí zemí na stejné úrovní jako je Somálsko, a pak se diví, že jsou z toho pro ně vyplívající povinnosti… Ani těch pár smluv co se uzavřelo hlavně kvůli hranice v Irsku nejsou schopni respektovat.
Jo .. jenom drobnost – plivat není totéž co plynout .
Díky za upozornění, slabší moment… 🙂
Jak rychle otočily názor, ještě před týdnem vláda tvrdila že dočasná víza nejsou třeba. Mimoto obvinila EU, že za současný stav může protože v Británii bylo hodně migrantů kteří byli ochotni pracovat za méně a proto Britové neřídí kamiony.
Jo, jo, také mne ta týdenní obrátka v myšlení B. J. o 180stupňů pobavila. Jak se zdá, britové přes jeho ujišťování ještě nepochopili, že nejlepším zaměstnáním je řidič cisterny nebo pracovník v drůbežárně…
A trhat jablka nebo jahody je taky dobrý džob.. pro Angličana
Mna by hlavne zaujimalo, co si myslia, ze docasne viza vyriesia? Nedostatok vodicov je celoeuropsky problem, cela zapadna Europa sa o nich pretahuje, ale Briti si zjavne myslia, ze vsetci vodici na kontinente tuzia len po tom ist im na sest mesiacov vytahovat trn z paty a nasledne byt vypoklonkovani prec.
„Pracovníci z EU, se kterými jsme mluvili, nepůjdou do UK na krátkodobé vízum pomáhat zemi dostat se ze sr**ek, které si sama způsobila.“
https://twitter.com/StefSimanowitz/status/1442407998157049867
no jo, ale jak maj teď začít ty kamiony řídit, když sou benzínky na suchu a není kde natankovat? trochu mi to připomíná jistě pane ministře. myslim že pokud pořádně nenasypou, tak se jim každej na to dočasný vízum vykašle. a nevím co se za 3 měsíce vyřeší, když tvrdí že těch řidičů chybí 100.000.
Bernard: Co když premiér bude na pomoci trvat?
Sir Humphrey: V tom případě postupujeme podle čtyřfázové strategie.
Bernard: Co je to?
tajemník ministerstva zahraničí: Standardní reakce našeho ministerstva zahraničí pro období krize, v 1 fázi odpovíme, že se nic nestane.
Sir Humphrey: Ve 2. tvrdíme, že se něco stát může, ale mi s tím nesmíme nic dělat.
tajemník ministerstva zahraničí: Ve 3. připustíme, že něco by se s tím možná dělat mělo, ale mi s tím nic dělat nemůžeme.
Sir Humphrey: A ve 4., že něco jsme s tím dělat mohli, ale teď už je pozdě.
Doufám, že Sir Humphrey umí anglicky líp než ty česky.
Děkuji.
Predsa natankujú vo Francúzsku :)))