Až 863 vlaků za den, nejvíce ve čtvrtek. Podívejte se na nejvytíženější úseky české železnice
TGV M v Praze Běchovicích. Foto: Michal Chrást

Nejméně vlaků na nejvytíženějších úsecích jezdí v neděli, odhalila statistika.
Nejméně vlaků na nejvytíženějších úsecích jezdí v neděli, odhalila statistika.
No ono až se zas velká část provozu vrátí na Masárnu tak hlavák zas bude kapacitnější
A 2030 jich zase hodně přibyde.
Rozdíly mezi jednotlivými dny mi přijdou dost zvláštní. Např. v Praze hl.n. jezdí v úterky o 5 regionálních vlaků víc než ve středy. Které to jsou?
Minimálně European Sleeper nejezdí každý den.
A krom něj to asi taky bude o nákladních vlacích a převozech vozů a lokomotiv
Jenže já se ptám na regionální vlaky, které mají v odkazované analýze svoji statistiku, a zajímá mě, jestli jsou nějaké regionální vlaky, které v úterky jezdí a ve středy ne, protože já žádný takový neznám. Ale možná jenom bylo ve zkoumaném období ve středy víc výluk nebo jiných katastrof.
Pravděpodobně rozdíl dělají odřeknuté vlaky z důvodu vysokého zpoždění, které byly otočeny na cestě do Prahy.
Je to nepochybně zajímavá statistika, ale… co nám to přesně říká?
Osobní doprava v Česku je extrémně konzistentní, už se tu nevyskytují ani poslové páteční/nedělní rychlíky, jaké pořád vede např. ZSSK. Takže v trvalém JŘ dělá rozdíl jen všední den vs víkend/svátek, a jedinou variabilitu pak dělá cargo a nějaké manipulační jízdy.
Uniká mi nějaká skrytá hodnota tohoto rozdělení podle dne v týdnu?
No nevim, trochu jsem proletl brnensky dokument, ale moc propracovane se mi to nezda.
Napriklad uplne chybi prepocet na cestujici/clovekoKm, coz je obzvlaste u predikce vyvoje provozu do oci bijici.
Taky mi chybi zohledneni delky pobytu ve stanici – 3 minutove vs 6 minutove zastaveni na takovem brnenskem Hlavaku urcite taky udela svoje.
A uz vubec tam nevidim vliv vylukove cinnosti…