Až 40 lidí za večer. Středočeský kraj chce po experimentu rozšířit poptávkovou dopravu
První den provozu PID Haló v Českém Brodě. Foto: Ondřej Kubala
Většina cestujících využívá objednání přes PID Lítačku.
Většina cestujících využívá objednání přes PID Lítačku.
Tuto službu využije 100 unikátních lidí měsíčně
Náklady na auto + řidič budou 100 tis
Hezké no
Jaký význam má počítat v této situaci unikátní lidi? A „hezké no“ – s čím to porovnáváte? S náklady na plné autobusové linky? Na parkovací místa? Na sociální dávky pro nezaměstnané?
Tak určitě to vyjde levněji než vypravovat každý den bus pro 1-5 lidí.
Co vím od Ropidu tak se ten návrh nikomu nelíbí…
A kde se ROPID ptal to NIkoma?
20 prumer za den celkove, ale 40 prumer v patek, tedy v jine dny to bude dost pod 20, takze v okrajove dny muze klidne jit o mene nez 10 lidi. Kvuli tomu se drzi minibus a ridic.
Fajn. Nemam komentar. Radsi.
Nechci úspory zadarmo.
Chtělo by to i brzo ráno mezi 3.30 a 5.00
V Norsku kdyz nekam nejede bus ale obec to misto dopravne obsluhuje tak prijede klasicke taxy a lidi odveze za nejaky tarif. To bude asi vyhodnejsi nez platit mikrobus.
Jezdit místo MHD není žádný super rito a navic tam tak nějak musíte čekat kdyby něco. To není nijaka super brigáda s obecním autem/dodávkou.
Ve špičkách jistě natahování turistů nese víc, než za hodinovku jezdit kilometry pro MHD. Ale mimo špičky je pevná smlouva s městem jistější. Že se u sloupu čeká na čas pravidelného odjezdu, to jistě nějak je ve smlouvě (nebo při adhoc objednávce podle taxi tarifu běží čekačka).
Přijede klasické Taxy a jaké taxi budou platit?
To záleží na počtu přepravených osob. Pokud by to taxi muselo jezdit naněkolikrát, protože se do něj všichni nevejdou, a lidé by na něj museli dlouho čekat, výhodnější to nebude.
To je nahodou skvely experiment i v tom, ze se zjisti odkud a kam lidi jezdi.
Jo, protože podle dat od operátorů to nijak zjistit nejde… Natož podle toho plánovat linky a nebo dělat benchmark proti IAD.
Ale jde. Oficialne se sleduje pohyb sim karet. Nekdo z ministerstva primo uvedl ze presne vedi kolik lidi kde a jak cestuje.
Výstupy z toho jsou k dispozici na kamdojizdime.cz
Zjistí se kam jezdí všech těch 40 lidí.
Na pevně dané trase to pomůže akorát nedělat závleky nebo spíše po každé nějakej jinej. (Což je velká uspora, ale docela málo dat o poptávce)
Super, klidně o víkendu na Berounský autobusák nebo celotýdenně na Rožmitálsko a Březnicko. Jen zda na to bude kraj mít zdroje. A taxikáři nebudou mit co …
Berounský autobusák by PID Haló potřeboval i v pracovní dny večer a dopoledne v sedle. Taxikaři můžou jít ty mikrobusy řidit.
Nechtěl jsem jít do toho tak radikálně, lidi by takové dobro mohlo psychicky vykolejit. 😀
Taxikari nebudou mit co… to jste mne skoro rozbrecel😂
Musíte mít ohledy i na ně, však se podívejten jak je podporují náše systémy VHD.:-D
Tohle mi přijde super! Klidně i do okrajových částí Prahy a metroprstence
Tohle chce spíš do obcí a-la Hlavenec. Když jsem tam jezdíval, jel poslední autobus (linka 670) ze Staré Boleslavi v 16:37 a pak už nic. Kolikrát jsem to nestihl a musel jsem ze Sudova Hlavna, kam jezdí každou cca hodinu linka 669, pěšky cca 4km. Teď je to jsem koukal už lepší, poslední jede „až“ v 18:05. Ale i tak 🙂
Ano do „metro“ to nechce spíš k nám na to „pole“, kde metro nejezdí, ale zbytek PID ano.
Jo, hodi se to – navic i Praze a okoli je pak doprava hlavne jen smerem do centra, dostat se nekam po tecne neni snadne. To by mohlo pomoci.
Možná ano, jen je trochu problém kapacita komunikací. Ono v těch tangenciálních směrech je to jednat celkem ucpané a pak to nejsou zrovna silnice umožňující bezpečnou jízdu.
nejsou to silnice umoznujici bezpecnou jízdu …
coze? 😀
Nikdy nevíte co potkáte v protisměru, případně zda se pod vámi neutrhne vozovka.
Boze .. 😀
vy radeji nevytahujte paty z domova. Mohl by na vás spadnout meteorit.
Stačí si udělat statistiku meteoritů a nehod na určitých úsecích.
https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/jinecka-silnice-spojuje-dva-okresy-jeji-stav-tomu-ale-neodpovida-35204
Tohle je potřeba i pro spoustu míst, kde v pracovní dny jezdí busů několik, ale o víkendu se nedostanete nikam (a to i v tursiticky vytížených oblastech). Největší posun bude, až se zruší to navázání na pevné trasy a bude to moct jezdit libovolně po celém kraji, to se pak daleko lépe využije možnost ad hoc spojení pro co nejvíc cestujících najednou.
A říkat bysme tomu mohli třeba taxi.
a nebo spolujízda, ale to už příliš zavání IAD.
Nemohli, protože taxi je jiný druh dopravy přímo z bodu A do bodu B, plně hrazený uživatelem a nevěřím že PID Haló z kapacitních důvodů nepřekročí systém virtualních zastávek v dané oblasti, které rozhodně neprokryji všechna čisla popisná.
Překročí…
Spíše Maršrutka. V tom autě jedou spolu cizí lidi co se neznaj
To prý přijde levněji, než objednávat lokálku. Zlatý voči. 😀