Až 40 lidí za večer. Středočeský kraj chce po experimentu rozšířit poptávkovou dopravu
První den provozu PID Haló v Českém Brodě. Foto: Ondřej Kubala
Většina cestujících využívá objednání přes PID Lítačku.
Většina cestujících využívá objednání přes PID Lítačku.
To je nahodou skvely experiment i v tom, ze se zjisti odkud a kam lidi jezdi.
Jo, protože podle dat od operátorů to nijak zjistit nejde… Natož podle toho plánovat linky a nebo dělat benchmark proti IAD.
Super, klidně o víkendu na Berounský autobusák nebo celotýdenně na Rožmitálsko a Březnicko. Jen zda na to bude kraj mít zdroje. A taxikáři nebudou mit co …
Tohle mi přijde super! Klidně i do okrajových částí Prahy a metroprstence
Tohle chce spíš do obcí a-la Hlavenec. Když jsem tam jezdíval, jel poslední autobus (linka 670) ze Staré Boleslavi v 16:37 a pak už nic. Kolikrát jsem to nestihl a musel jsem ze Sudova Hlavna, kam jezdí každou cca hodinu linka 669, pěšky cca 4km. Teď je to jsem koukal už lepší, poslední jede „až“ v 18:05. Ale i tak 🙂
Jo, hodi se to – navic i Praze a okoli je pak doprava hlavne jen smerem do centra, dostat se nekam po tecne neni snadne. To by mohlo pomoci.
Tohle je potřeba i pro spoustu míst, kde v pracovní dny jezdí busů několik, ale o víkendu se nedostanete nikam (a to i v tursiticky vytížených oblastech). Největší posun bude, až se zruší to navázání na pevné trasy a bude to moct jezdit libovolně po celém kraji, to se pak daleko lépe využije možnost ad hoc spojení pro co nejvíc cestujících najednou.
A říkat bysme tomu mohli třeba taxi.
a nebo spolujízda, ale to už příliš zavání IAD.