Až 40 lidí za večer. Středočeský kraj chce po experimentu rozšířit poptávkovou dopravu

První den provozu PID Haló v Českém Brodě. Foto: Ondřej KubalaPrvní den provozu PID Haló v Českém Brodě. Foto: Ondřej Kubala

Většina cestujících využívá objednání přes PID Lítačku.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Davídek

Tuto službu využije 100 unikátních lidí měsíčně
Náklady na auto + řidič budou 100 tis
Hezké no

Filip Jirsák

Jaký význam má počítat v této situaci unikátní lidi? A „hezké no“ – s čím to porovnáváte? S náklady na plné autobusové linky? Na parkovací místa? Na sociální dávky pro nezaměstnané?

Ortodoxní Šotoušek

Tak určitě to vyjde levněji než vypravovat každý den bus pro 1-5 lidí.

Jоzеf Bгnčo

Co vím od Ropidu tak se ten návrh nikomu nelíbí…

Petr

A kde se ROPID ptal to NIkoma?

pony

20 prumer za den celkove, ale 40 prumer v patek, tedy v jine dny to bude dost pod 20, takze v okrajove dny muze klidne jit o mene nez 10 lidi. Kvuli tomu se drzi minibus a ridic.

Fajn. Nemam komentar. Radsi.

Petr

Nechci úspory zadarmo.

Slávek

Chtělo by to i brzo ráno mezi 3.30 a 5.00

Mengo

V Norsku kdyz nekam nejede bus ale obec to misto dopravne obsluhuje tak prijede klasicke taxy a lidi odveze za nejaky tarif. To bude asi vyhodnejsi nez platit mikrobus.

František

Jezdit místo MHD není žádný super rito a navic tam tak nějak musíte čekat kdyby něco. To není nijaka super brigáda s obecním autem/dodávkou.

Leinad

Ve špičkách jistě natahování turistů nese víc, než za hodinovku jezdit kilometry pro MHD. Ale mimo špičky je pevná smlouva s městem jistější. Že se u sloupu čeká na čas pravidelného odjezdu, to jistě nějak je ve smlouvě (nebo při adhoc objednávce podle taxi tarifu běží čekačka).

Pepan

Přijede klasické Taxy a jaké taxi budou platit?

Filip Jirsák

To záleží na počtu přepravených osob. Pokud by to taxi muselo jezdit naněkolikrát, protože se do něj všichni nevejdou, a lidé by na něj museli dlouho čekat, výhodnější to nebude.

Michal M

To je nahodou skvely experiment i v tom, ze se zjisti odkud a kam lidi jezdi.

František

Jo, protože podle dat od operátorů to nijak zjistit nejde… Natož podle toho plánovat linky a nebo dělat benchmark proti IAD.

Mengo

Ale jde. Oficialne se sleduje pohyb sim karet. Nekdo z ministerstva primo uvedl ze presne vedi kolik lidi kde a jak cestuje.

dopravák

Výstupy z toho jsou k dispozici na kamdojizdime.cz

Petr

Zjistí se kam jezdí všech těch 40 lidí.

Leinad

Na pevně dané trase to pomůže akorát nedělat závleky nebo spíše po každé nějakej jinej. (Což je velká uspora, ale docela málo dat o poptávce)

Petr

Super, klidně o víkendu na Berounský autobusák nebo celotýdenně na Rožmitálsko a Březnicko. Jen zda na to bude kraj mít zdroje. A taxikáři nebudou mit co …

Petr Drozda

Berounský autobusák by PID Haló potřeboval i v pracovní dny večer a dopoledne v sedle. Taxikaři můžou jít ty mikrobusy řidit.

Petr

Nechtěl jsem jít do toho tak radikálně, lidi by takové dobro mohlo psychicky vykolejit. 😀

Kopr

Taxikari nebudou mit co… to jste mne skoro rozbrecel😂

Petr

Musíte mít ohledy i na ně, však se podívejten jak je podporují náše systémy VHD.:-D

Intrus

Tohle mi přijde super! Klidně i do okrajových částí Prahy a metroprstence

hor411

Tohle chce spíš do obcí a-la Hlavenec. Když jsem tam jezdíval, jel poslední autobus (linka 670) ze Staré Boleslavi v 16:37 a pak už nic. Kolikrát jsem to nestihl a musel jsem ze Sudova Hlavna, kam jezdí každou cca hodinu linka 669, pěšky cca 4km. Teď je to jsem koukal už lepší, poslední jede „až“ v 18:05. Ale i tak 🙂

Petr

Ano do „metro“ to nechce spíš k nám na to „pole“, kde metro nejezdí, ale zbytek PID ano.

Frantisek

Jo, hodi se to – navic i Praze a okoli je pak doprava hlavne jen smerem do centra, dostat se nekam po tecne neni snadne. To by mohlo pomoci.

Petr

Možná ano, jen je trochu problém kapacita komunikací. Ono v těch tangenciálních směrech je to jednat celkem ucpané a pak to nejsou zrovna silnice umožňující bezpečnou jízdu.

Air Traveller

nejsou to silnice umoznujici bezpecnou jízdu …

coze? 😀

Petr

Nikdy nevíte co potkáte v protisměru, případně zda se pod vámi neutrhne vozovka.

Air Traveller

Boze .. 😀

vy radeji nevytahujte paty z domova. Mohl by na vás spadnout meteorit.

Petr

Stačí si udělat statistiku meteoritů a nehod na určitých úsecích.

Jan T.

Tohle je potřeba i pro spoustu míst, kde v pracovní dny jezdí busů několik, ale o víkendu se nedostanete nikam (a to i v tursiticky vytížených oblastech). Největší posun bude, až se zruší to navázání na pevné trasy a bude to moct jezdit libovolně po celém kraji, to se pak daleko lépe využije možnost ad hoc spojení pro co nejvíc cestujících najednou.

Petr

A říkat bysme tomu mohli třeba taxi.

Jiří Kocurek

a nebo spolujízda, ale to už příliš zavání IAD.

Petr Drozda

Nemohli, protože taxi je jiný druh dopravy přímo z bodu A do bodu B, plně hrazený uživatelem a nevěřím že PID Haló z kapacitních důvodů nepřekročí systém virtualních zastávek v dané oblasti, které rozhodně neprokryji všechna čisla popisná.

Petr Drozda

Překročí…

Leinad

Spíše Maršrutka. V tom autě jedou spolu cizí lidi co se neznaj

Petr

To prý přijde levněji, než objednávat lokálku. Zlatý voči. 😀