Až 200 lidí na stavbě. Práce na obchvatu Náchoda pokročily, blíží se ražba tunelu Dolní Radechová
Stavba obchvatu Náchoda, stav srpen 2025. Foto: ŘSD

Na trase vyroste ještě další, kratší tunel.
Na trase vyroste ještě další, kratší tunel.
200 lidí na jedné stavba a ještě silnice? to museli firmy přerušit všechny všechny ostatní stavby z republiky do Náchoda….
Kruháč hned zkraje a několik stykových křižovatek. Inu, moderní obchvat pro rok 2025.
Neprovokujte nebo se dozvíte že stykové křižovatky spoří miliardy a okružní křižovatky na jedničkové cestě jsou super protože spomaluji dopravu a závodníci nemají tak dlouhé rovinky.
To je fakt. Co je lidský život v porovnání s ušetřenými penězi.
Možná někdo uvažoval následovně:
Kdyby byly známé přepravní proudy po dostavbě D11, tak bychom měli podle čeho navrhnout MÚK. Jenže budoucí přepravní proudy neznáme a pobitevní generálové taky nevědí.
Z toho plyne: Než udělat MÚK blbě a pak ji draze přestavovat, tak raději kruháč.
Když se tak dívám na křižovatku na vizualizaci, říkám si, proč se neudělala druhá větev doprava k té silnici nad tunelem. Moc by to už nestálo a odpadlo by kolizní místo. No nic…
Jj… Estakádičky, hluboký zářezy, tunely trhavinami, samý komplikace, drahý je to jako ludra a hned zkraje na souběh dvou ne bezvýznamných státovek dáš kruháč. To prostě nevymyslíš… Opravdu při takovým rozsahu a spojené náročnosti je nutno vší tu snahu deklasovat kruháčem. Opravdu, s přihlédnutím k celkovým nákladům na tuto „srandu“, by ŘSD zruinovala mimoúrovňová křižovatka… K tomu asi není už co říci… Prostě je to marný, je to marný, je to marný… 🙁 . O.
Tak hlavní účel (tedy odklonění dopravy z města) to splní. Zrovna v tomto místě by logičtější a realizovatelnější řešení udělat nešlo.
ono přemýšlení není silnou stránkou, jak je vidno z reakcí na realizaci.
Naprostý souhlas. Stačí se podívat na kruháč o pár kilometrů dále u Hořenic u nájezdu na D11 z obchvatu Jaroměře, kde strávíte v koloně ve 3 ze 4 směrů za denního světla pravidelně cca 15 minut. Ve směru od České Skalice se kolona neustále pozvolna prodlužuje… Ano, přispívá tomu současná rekonstrukce v Jaroměři a po dostavbě D11 (doufejme) odpadne většina nákladního tranzitu, ale i tak dle mého názoru kruháče na podobné stavby nepatří.
Souhlasím, I/33 je významná spojka ČR – Polsko, takže kruháče tam podle mě nemají co dělat. Spíš by ji měli připravit do budoucna na 2+2, protože Poláci chystají stavbu S8 směrem na jih (Wrocław – Kłodzko), takže provoz na I/33 ná tendence do budoucna neustále růst.
A tady to bude jeste „vylepsene“ o to, ze hlavni proud dopravy HK-Polsko bude odbocovat „doleva“ (od Skalice tretim vyjezdem), tudiz pokud chteji udelat turbokruhak se dvema pruhy (levy „doleva“ na obchvat, pravy „doprava“ na Nove Mesto plus rovne „po stare“ na Nachod), budou kamiony, jedouci Vysokovskym kopcem v pomalem stoupacim pruhu vpravo, prejizdet do leveho rychleho, aby se pred kruhakem spravne zaradily… Tim kruhakem v podstate presunou stavajici zacpy z mesta nahoru na Vysokovsky kopec s tim, ze ve spickach budou kolony az do Skalice. Pro Nachodaky je toto samozrejme obrovske plus, a moc jim to preju, vytrpeli si… Číst vice »
Je zajimavy že pišou čekani na obchvat přez 20 let, sice to je pravda ale tatoj je 62 … a o obchvatu náchoda slyši od svých cca 10 let…. 😀 Tu už ten časový rozdil zni daleko huř. Jen by mně zajimalo .. ted budují přelozku běloves – hronov. A v žádné vizualizaci jsem ji eště nevidel napojenou na obchvat náchoda. A ta styková křižovatka před tunelem dolni radechová bude taky ,,jedlá,,. Je fajn že se to buduje o tom žádná. Škoda že neni najezd este nekde na babi (nebo lepši sjezd z babí dolu na kruháč v radechoví. Tyto… Číst vice »
Vizualizace existuje. Podle mě to bude velmi nebezpečné místo, vozidla směřující směr Hronov a Broumov budou křížit směr od Kudowy, to vše na konci sjezdu z estakády. https://www.impuls.cz/regiony/kralovehradecky-kraj/stavba-sestikilometroveho-obchvatu-nachoda-a-vykupy-pozemku.A170228_180404_imp-kralovehradecky_kov/tisk
Škoda že na železniční Vysokovskou spojku si ještě počkáme. Docela to motivuje pořídit si i přes různé nevýhody auto, protože zatímco po silnici se cesta do Hronova významně vylepšuje a bude atakovat nějakých 90-100 minut, vlakem jsou to furt ty samé 3 hodiny dvoucifernými rychlostmi a s dvojitou úvratí.
Bohuzel, kdyby se napriklad stavela zeleznice v +- stejne stope jako popisovany obchvat, bude to misto 3 miliard stat 30 a pro SZ to bude stavba stoleti.
(I kdyby to bylo v rovine, nebrat za slovo)
Vzhledem k terénu by to byl bázový tunel, železnice nemůže mít takový podélný sklon jako silnice.
O klíčových dopravních stavbách rozhoduje centrální komise MD. Bohužel vlády dávají jednoznačně přednost silniční dopravě, stejné je to i u Náchoda.
Co se týče trasování, tak stejná stopa se silnicí není možná (sklon, nádraží…).