cargo

Až 150 km/h. Rekonstrukce trati z Ústí do Chabařovic vyjde na 4,4 miliardy

Stanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Správa železnic získala souhlas ministerstva dopravy pro rekonstrukci dalšího úseku Podkrušnohorské trati z Ústí nad Labem do Chebu. Centrální komise

Správa železnic získala souhlas ministerstva dopravy pro rekonstrukci dalšího úseku Podkrušnohorské trati z Ústí nad Labem do Chebu. Centrální komise ministerstva schválila záměr na kompletní opravu devíti kilometrů z Ústí do Chabařovic. Předpokládané náklady činí 4,4 miliardy korun.

„Dojde ke kompletní rekonstrukci železničního svršku, mostů a propustků,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Součástí stavby nebude instalace ETCS, ta se bude dělat samostatně později.

Po provedené rekonstrukci dojde ke zvýšení rychlosti ve vybraných úsecích až na 150 km/h, stavět se má v letech 2025 a 2026. Rekonstrukcí by měla v příštích deseti letech postupně projít celá trať. Aktuálně se staví na úseku Oldřichov u Duchcova – Bílina, ve stanice Řetenice a stanici Cheb. „Další úseky jsou v přípravě, cílem rekonstrukcí je i zvýšení traťové rychlosti. Například u úseku Chomutov – Kadaň-Prunéřov se počítá s rychlostí 160 km/h,“ doplnila Friebová. Neupřesnila, zda jde o maximum pro výkyvné, nebo obyčejné soupravy. Podrobnosti lze nalézt na interaktivní mapě Správy železnic.

Doplněno 12. května: Správa železnic opravila své původní tvrzení o rekonstrukci nástupišť stanice Chabařovice. Nástupiště budou naopak zbourána, cestující stanici nevyužívají.

Tagy Podkrušnohorská magistrála Správa železnic Top úsek Ústí nad Labem - Chabařovice
114 komentářů