lot
Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Až 150 km/h. Rekonstrukce trati z Ústí do Chabařovic vyjde na 4,4 miliardy

Stanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Stanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Správa železnic získala souhlas ministerstva dopravy pro rekonstrukci dalšího úseku Podkrušnohorské trati z Ústí nad Labem do Chebu. Centrální komise ministerstva schválila záměr na kompletní opravu devíti kilometrů z Ústí do Chabařovic. Předpokládané náklady činí 4,4 miliardy korun.

„Dojde ke kompletní rekonstrukci železničního svršku, mostů a propustků,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Součástí stavby nebude instalace ETCS, ta se bude dělat samostatně později.

Po provedené rekonstrukci dojde ke zvýšení rychlosti ve vybraných úsecích až na 150 km/h, stavět se má v letech 2025 a 2026. Rekonstrukcí by měla v příštích deseti letech postupně projít celá trať. Aktuálně se staví na úseku Oldřichov u Duchcova – Bílina, ve stanice Řetenice a stanici Cheb. „Další úseky jsou v přípravě, cílem rekonstrukcí je i zvýšení traťové rychlosti. Například u úseku Chomutov – Kadaň-Prunéřov se počítá s rychlostí 160 km/h,“ doplnila Friebová. Neupřesnila, zda jde o maximum pro výkyvné, nebo obyčejné soupravy. Podrobnosti lze nalézt na interaktivní mapě Správy železnic.

Doplněno 12. května: Správa železnic opravila své původní tvrzení o rekonstrukci nástupišť stanice Chabařovice. Nástupiště budou naopak zbourána, cestující stanici nevyužívají.

114 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Romanero

Než dohady o umírající stanici Chabařovice bych ocenil informaci, jestli je součástí stavby stavědlo Ústí nad Labem západ..

Romanero

..stanice Ústí nad Labem západ

Ten_z_Bíliny

Ono je trochu škoda, že se nezačalo z druhé strany od Bohosudova. Přeci jen tam je od Teplic 80, a pak po Chabařovice 100 km/h. Pokud by začali nejdříve tímhle úsekem s reko na 140km/h, tak by se čas pokrátil daleko víc jak z druhé strany, kde je 120km/h a zvýšení rychlosti na 150 (rychlíky 140 protože to táhne ESO) moc rozdílu neudělá.

F. K.

Ach jo. Ono se začalo „z druhé strany“, víme? Bohosudov je na spadnutí a projde rekonstrukcí výrazně dříve.
Přečtěte si ještě jednou název článku – jde o schválení ZP Centrální komisí, nic víc!

Ten_z_Bíliny

Aha, nevšiml jsem si, že by se tu o tom psalo. Díky za upozornění 🙂

Ten_z_Bíliny

Respektive našel jsem zde jen zmínku o rekonstrukci stanice Bohosudov v článku, který shrnuje letošní práce na kolejích. Nemáte k tomu nějaké bližší info, zdali to bude i s tím kouskem trati do Chabařovic?

Ten_z_Bíliny

Tak podařilo se mi zjistit, že to bude až po Chabařovice a z druhé strany se dodělá jedna kolej až po Teplice, která ještě není. Nevíte jaké parametry bude mít tato trať?

KarelF

Pro mudrlanty typu odporníka pak tu je ještě jeden a další. Řešíte tu peníze do železnic? Řešte projekty kde se dělali logistické parky s pobídkami pozemků za 1 Kč desetiletí bez daní. nebo si spočítejte kolik stavby dálnic, ale bohužel i železnic stály v minulých 20 letech. Kolik se toho zbytečně prodalo třebas Telecom jen, aby jsme to prožrali. Takže v porovnání s tímto je tato reko plyvnutím do moře.

DPP odbornik

Ze se jinde hospodarilo spatne, neni duvod to tak delat i na zeleznici.

Gejza

Zajímalo by mě, nakolik SŽ/MDČR koordinují tuto stavbu s VRTkou do Drážďan. Koleje by až k Chabařovicím mohly jít v souběhu (mj pro předejití další fragmentace krajiny) a vzhledem k harmonogramu obou staveb by se to třeba dalo udělat i najednou. Když už se bude dělat nový železniční spodek pro VRTku, proč rovnou neudělat pořádně i tuto trať? Druhou věcí jsou síťové vazby. Zamýšlel se na MDČR někdo nad tím, jaké by měly být cílové jízdní doby expresů z Prahy do Teplic? Nebudou nějaké expresy končit až v Litvínově? Nezazdí zfušovaná modernizace, kde se ponechají všechny oblouky a propady rychlosti… Číst vice »

F. K.

Žádná VRTka nebude, zapomeňte.
A i kdyby byla, tak pro řešení sekce Západ – Chaba jste vázán podobou Ústí HSL a ta je v nedohlednu (nekonečnu) a proto je nesmysl teď stavět jen spodek dle TSI HSL pro případnou VRT.

Alibaba

Proč by neměla být VRT? Něco víte? Pochlubte se!
Vlastně tunel pod Krušnýma horama bude jen na 200 a smíšený provoz…
Já si myslím, že úsek Západ – Chaba nezávisí, na Ústí HSL (high speed rail). Nákladní vlaky z podkrušnohorského tunelu budou jezdit vždy na Ústí-západ.

F. K.

Tak to jste hodně naivní.

Alibaba

To je možné, že jsem naivní.
Ale když teda víte, proč neodpovíte?
Nebo je to jen plácnutí?

F. K.

Tušíte něco o projektové přípravě? Jak bude vypadat Unl Západ a řešení VRT? Ani vzdáleně, zato jste schopen tomu obětovat stávající dráhu.

Alibaba

Tuším.
Proto se ptám, proč by neměla být VRT?
A vy stále jen mlžíte.
UnL-západ se celá překope, no a?

F. K.

No a nic. Vy snad víte jak bude vypadat konfigurace, odb. Hrbovice, výškové a směrové poměry, celkové parametry a dokážete z toho přesně určit projednatelnou a schvalitelnou trasu „VRT“ do tunelu? Ani náhodou.
Tak ze sebe nedělejte zbytečně pitomce a vraťte se zpátky na stavební průmyslovku.

Alibaba

Koukám, že stále mlžíte a odpověď nemáte…

Nevím. Ale předpokládám, že varianty jsou navržené.
Jakou to má spojitost s tím, že nebude VRT? Proč by neměla být?
Mám to chápat tak, že jsou navržené varianty, co jsou neprojednatelné? Proč jsou neprojednatelné?

Gejza

A proč v nedohlednu? Studie proveditelnosti má být hotová letos v létě (po několika odkladech). A nebo bude další odklad?

F. K.

Hotová být může, to ještě neznamená, že bude schvalitelná.

lokodepo

Buďte bez obav, DSŽ na nějakou koordinaci dlabe, členové CK MD též. Prý je to v tuto chvíli ještě moc předčasné. Až to bude aktuální, rádi se vynaloží další štědré finance na předělání.

lokodepo

No fuj, samozřejmě „rády“.

Pavel

Navrhuji ať si v chabařovicích dají sraz daňoví poplatníci a pak ať se Rozhodnou zsa čtyři miliardy chtějí mimo jiné na rekonstrukci této stanice anebo školy školky nemocnice a jiné

-TR-

To není „buď, anebo“. Stavby na železnici se financují z jiného balíku než školství a zdravotnictví, a přelévat mezi tím nejde jen tak.

Mně to taky přišlo jako blbost to obnovovat, ale pokud to má být za účelem usnadnění dojížďky do práce do fabrik okolo, jak někdo níže podotkl, tak to podstatně mění situaci a dává to obnově smysl.

DPP odbornik

Jak se sestavuje statni rozpocet jsme se u kobliharu zatim nanaucili? Ze dne na den to sice nejde, ale z roku na rok je to zcela v kompetenci vlady a muze jit do oprav trati tretina co dnes a zbytek byt prealokovan do skolek nebo nemocnic. Staci aby se zmenilo verejne mineni, kam davat penize. Vlacky to dozivotne jiste nemaji.

-TR-

Asi takhle – vy u moci zatím nejste.

Zdravý sluch

A vy áno? 😂

-TR-

„DPP odbornik“ říká, že jsem koblihář, tak ano 😀

DPP odbornik

Nekdo dokaze pouzivat mozek sam, nekomu to nahrazuje PR.

Zdravý sluch

To sa mate čím chváliť.

KarelF

Tak oni si to místní přerozdělí sami bez odporníka i státu 🙂

DPP odbornik

Komolenim prezdivek se uspokojujete?

Zdravý sluch

Vyzera to tako.

...

Ale prd. Financují se ze stejného balíku — z toho, co občané sice vydělají, ale nemohou si o tom sami rozhodnout, protože jim to erár sebere. Jestli si to pak erár do levé nebo do pravé kapsy, to je úplně putna.

-TR-

No jo, jenže už vydané rozhodnutí eráru lze změnit poměrně složitě.

Démon

A všechen náklad ze železnice můžeme poslat do měst ke školám a školkám 🙂

DPP odbornik

Ten potrebuje za 4 miliardy opravit Chabarovice?

xyz

Předkládáte chybné dilema, protože v těch 4 mld. je zahrnuto daleko více stavebních úprav.

lokodepo

Dobrá připomínka, ale špatně uchopená. Rekonstrukce je nezbytná, o tom není pochyb. Jinou otázkou je, zda za navržené práce je třeba mít nachystaných 4,4 mld. Kč. Můj odhad je, že bychom se vešli do dvou miliard, a to jen díky tomu dlouhému mostu. Zbytek je jen do nebe volající vata a nějaká šmelina někomu do kapsy (Ano, bude líp?). Přeci jen je to odnož ODS a ta zejména za Řebíčka používala obdobné praktiky.

Jiří Kocurek

Tak hups, posbírejte vyhozené kuchaře a šoféry autobusů, zařiďte si stavební firmu, přihlaste se do výběrka s poloviční cenou.

Anonym ze severu

4.4 miliardy za 9 km? Není to trochu moc? Traťovou rychlost je potřeba zvýšit od Úžína až na západní nádraží, to bezesporu.
Oprava nádraží pro osobní dopravu v Chabařovicích? K čemu (snad kromě návozů lidí do hal u Přestanova)? Pro nákladní dopravu zachování nádraží chápu, ale oprava všech nástupišť?

-TR-

Kdosi zmínil, že zastavování v Chabařovicích je požadavkem okolních firem, což zní logicky a domnívám se, že v takovém případě je zcela na místě vyhovět. Předpokládám, že by zastavovaly pouze vybrané vlaky (návoz na šichtu / návrat domů). Tak to funguje např. i v Třebušicích. Je otázka, zda oprava stávajícího 2. a 3. nástupiště nevyjde levněji, protože podchod už tam vybudovaný je a schodiště z něj taky. Ovšem bez stavebních úprav není možné, aby vlaky v Chabařovicích opět zastavovaly. Podchod je zatopen kvůli problémům s odvodněním, vchod do něj ze strany od silnice je zazděn, včetně bývalé odbavovací haly, z… Číst vice »

Zdravý sluch

Babisovic zjavne maju penazí dosť.

-TR-

Modrý politruku, nastudujte si napřed místní poměry. Dojíždění do práce je zcela legitimní důvod pro zastavování vlaků. Kdyby tam ty firmy kolem nebyly, tak by to samozřejmě význam nemělo.

DPP odbornik

Kolik lidi tu stanici denne vyuzije, kolik bude stat jeji oprava, kolik lidi ve vlaku jeji zastavovani zdrzi?

-TR-

To se zeptejte ředitelů továren kolem nádraží. Když to požadují oni, tak asi ví, proč.

Zdravý sluch

A pojedete tam na rezijku?

-TR-

Co do toho taháte režijky? Vy musíte mít z režijek fobii 😀

Kalanis

A co takhle dotáhnout tu průmyslovou zónu až k nádraží? A dodělat ten podchod skrz?

Anonym ze severu

-TR-: V pohodě, dojíždění do práce chápu, to ne že ne, je jen otázkou, jestli to ty lidi opravdu chtějí a kolik jich to nádraží bude využívat. Protože kolik jich tam teď jezdí autobusem a kolik autem?

-TR-

Takový dotaz by bylo vhodné směrovat na ředitele místních podniků. Sám přehled nemám. Fakt ale je, že vlak je v této výrazně rychlejší než autobus nebo auto, takže nějaký význam to asi má.

-TR-

** v této oblasti

Kuba

Pokud to má být pro 5 vlaků denně, tak stačí low-cost řešení á la Šlapanice – jeden boční perón. To je asi tak maximum obhajitelného, s přimhouřením obou očí. Vždyť přímo u nádraží není skoro nic a k bráně té průmyslové zóny severně od kolejí je to 700 m procházka, zatímco bus staví přímo před ní.

-TR-

No, ta pěší cesta by se dala výrazně zkrátit prodloužením podchodu směrem k průmyslové zóně a zřízením dalšího vstupu do areálu ve směru od kolejí. To by pak to nádraží bylo hned vedle.

Pak by bylo logické opravit 2. i 3. nástupiště, aby vlaky nemusely jezdit do odbočky. Podchod se bude používat tak jako tak.

F. K.

Významný díl na tom mají dožívající mostní konstrukce a spodek obecně.

lokodepo

Konečně nějaký rozumný postřeh mezi tou hromadou pindů o ničem! Samozřejmě, že 4,4 mld. Kč je na rekonstrukci „klasické dvoukolejky“ strašně moc. Tolik, že i členové centrální komise dostali doporučení schválit mimořádný audit investičních nákladů, který by provedla jinak zcela zbytečná instituce – Státní fond dopravní infrastruktury. A jak to dopadlo? No, přeci se tím nebudou zabývat, když peněz je stále dost a dost. A zatěžovat SFDI takovou „zbytečnou“ prací, když na DSŽ jsou takoví schopní lidé, kteří to „určitě mají dobře“.

Pietro

Vzhledem k tomu, že jedna z variant trasy VRT, která zřejmě bude finální, předpokládá trasování VRT podél stávající trati a u Chabařovic poblíž viaduktů přes rybníky bude mimoúrovňový rozplet (nebo při kvalitě projektantů SUDOP úrovňové křížení tratí) a druhá část trinaglu bude vycházet ze zhlaví stanice Chabařovice, tak se dá úspěšně předpokládat, že cena nebude konečná. 🙂

Alibaba

Podceňujete SUDOP.
Spíš může být varianta, že bude dvoukolejka až do západu bez nějakého propojení.

Zbyněk

Vážený pane redaktore, prosím, „vybudování informačního zařízení pro cestující “ řekněte, v jakém dokumentu je tato informace k dispozici v návrhu dokumentace se je úplné zrušení možnosti zastavení a o informačních zařízeních a nějaké vyjádření o zbytnosti, avšak nyní se plánuje rozšíření provozu v protějších halách v Přestanově. Jízdní čas příměstské dopravy vlaku konkurovat nemůže a to jak od Teplic, tak od Ústí nad Labem.

PetrB

„Úpravou projde také stanice Chabařovice, kde se kromě rekonstrukce kolejí a nástupišť předpokládá vybudování informačního zařízení pro cestující a nového osvětlení, úprava staničního zabezpečovacího zařízení a sdělovací techniky,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová

A v interaktivní mapě SŽDC se pro změnu uvádí: „V Chabařovicích dojde v rámci celkové rekonstrukce stanice k odstranění nevyužívaných nástupišť a podchodu.“

Tady na Moravě

A napadlo vas milej Petre, ze oboje muze byt pravda? Ze 3 uplne zbytecnych nastupist se 2 zrusi a jedno bude rekonstruovano? Je to klasicke podani jedne informace v dvojim medialnim baleni. Pravda je, ze zbytecna stanice kde naposped nekdo cestoval za Husaka, ma 3 nastupiste a jejich rekonstrukce do soucasnych parametru by byla srovnatelna s cenou za nadrazi v kdejakem krajskem meste. Takze hrany budou zredukovany a pro obycejne kastany zde vznikne nastupiste kategorie „zastavka“. Bohuzel ceska klasika, kdyby se na plnou hubu do novin reklo, ze stanice je uplne k nicemu a ze by bylo nejlevnejsi ji pro… Číst vice »

-TR-

Víte, já si myslím, že v tomto případě dotčené obce zastavování vlaků nepožadují, protože spojení z Chabařovic a Přestanova do Ústí nad Labem řeší autobusy víc než dobře a do Teplic zrovna tak.

dopravák

V tom místě, kde jsou ty perony teď, budou úplně k ničemu (a i s výpravní budovou) i v případě, že by z nich fungoval jako dostačující třeba i jen jeden …

-TR-

Jeden by stačil pro případný návoz zaměstnanců (ale to je dost nepravděpodobné vzhledem k tomu, že tam má být dálkovina).

Obdobně jeden krajní perón byl zachován např. na nádraží Hrušky, kde osobní vlaky již mnoho let nezastavují, ale toto nádraží slouží pro nákladní dopravu.

J.H.

A nebylo by úplně nejlepší (když už se tam do toho stejně bude sahat) tu zastávku vymístit na záhlaví za most přes silnici II/253? Ušetřilo by se za přístup na nástupiště (mohlo by sejít rovnou dolů k silnici) a ve výsledku by to z těch hal měli asi lidi i blíž.

J.H.

Oprava, mohlo by se sejít.

-TR-

Možným řešením by mohlo být i stávajícího podchodu směrem k průmyslové zóně. Takhle by se docházková vzdálenost zkrátila na minimum. Oficiální projekt ale neznám.

Zbyněk

Místní starosta se vzekat nezačne, jelikož když tam pár vlaků zastavovalo, obrat cestujících byl kolem tři denně, ale v dokumentech se píše o úplném zrušení pro regionální dopravu.

xyz

Teoreticky by tím šlo zdůvodnit údaj o nástupištích. Těžko však údaj o podchodu (ten by byl nadále potřeba i při jednom nástupišti).

RTO

Na zastavovani vlaků v Chabařovicich naléhají firmy v průmyslové zóně.

-TR-

To je zajímavá informace. Kdyby to fungovalo stejně jako v Třebušicích, tj. zastavují pouze vlaky pro návoz na šichtu nebo odvoz domů, nevidím v tom problém.

Error

Kdyz ctu o rekonstrukci „nastupist“ v Chabarovicich, myslim, ze i pri obnoveni zastavovani vlaku osobni dopravy, by nastupiste bohate stacilo jen jedno.

Apollo17

A kdo tam bude vystupovat?Ústecký kraj zrušil zastavování ve stanicích,kde byla mizivá frekvence(Kyjice,Chabařovice),nebo omezil zastavování(Třebušice).

Frantisek

Takových míst by se našlo hned několik, kde byla/bude zastávka obnovena v pustině či dokonce do ní přesunuta od obce… Tady by ji spíše mohli přiblížit, když už do toho vrtají, jenže to stále ještě není zvykem.

PatriK

Pěšky 2km na zastávku nikdo pochopitelně chodit nebude, ale na venkově je docela běžné používat kolo i jako dopravní prostředek. Tím je doba pro cestu k nádraží kratší než mnohým trvá dostat se pěšky od bytu ke stanici metra.

X 1

Ve výše zmíněné lokalitě bych u nádraží systémem P+R nebo B+R, nezaparkoval ani tank, natož kolo.

Zbyněk

Vzhledem k tomu, že se bude rožšiřovat výroba naproti v halách v Přestanově je pravděpodobné využít ji pro návoz lidí, kteří nebydlí v dosahu přímých autobusových linek a nevyplácí se jim ve městech přestupovat na autobus.

-TR-

Bylo by vhodné zjistit, zda Ústecký kraj, město Chabařovice nebo obec Přestanov vznesly požadavek na obnovu zastavování vlaků. Domnívám se, že je to dost nepravděpodobné.

Ten_z_Biliny

Furt na té rekonstrukci vidím jednu vadu a to je propad rychlosti že 140ti na 80 v oblouku u ele Ledvice.

Mat

A odbodná otázka v úseku Bílina – Most. Tam taky je celý úsek na vmax 80km/h. Buď budou rovnat oblouky, nebo upraví polohu kolejí tak, aby se tam dalo jezdit třeba 90…

Ten_z_Bíliny

Trať Most – Bílina by se musela kompletně celá překopat, aby se tam mohlo jezdit rychleji.

F. K.

Je to v přípravě.

Jiří Kocurek

Neobjíždí ta trať haldu hlušiny, která stále sedá a ještě nějakých 20, 50 roků sedat bude, takže je riziko postavit tam chatu, natož dům? Já jen aby se nestalo, že se trať narovná na 160, ale bude tam pomalá 50 z důvodu sedání zemního tělesa.

F. K.

Neobjíždí a nesedá.

Alibaba

Právě že něco objíždí, viz https://mapy.cz/s/dekutoluze bavíme-li se o konkrétním místě.
Je to výsypka nebo něco jiného?

F. K.

Výsypka je hned za výjezdem ze Západu (býv. vlečka Anna) a i na řadě jiných míst. Původních úseků je skutečně velmi málo.

Alibaba

Ale Ten_z_Biliny píše o oblouku v Ledvicích…
Tak původní trasa ATE je opravdu z velké části předělaná a přetrasovaná. Ale že by jich byla výsypek řada? I soudruzi si dávali setsakramenský pozor, aby netahaly tratě po nestabilním území. A když už tak stylem ervěnického koridoru.
Buštěhradka je ale naopak více (hlavně v údolí Ohře) v původní stopě.

KarelF

Řekl bych, že na 70% trati Ústí – Cheb je to celkem jedno, protože v původních trasách tam dle map nevede dnes téměř nic. Tratě byli kvůli uhlí a jeho těžbě přeloženy i několikrát. Takže spousta z dnešních tras je na výsypkách téměř jistě. Koukněte do map a zjistíte sami.

Ten_z_Biliny

Snad těch 150km/h pak bude až po Bohosudov.

Koro

Nadrazi Chabarovice nema zadny ucel.

-TR-

Má, ale pro nákladní dopravu. Nákladní vlaky nepotřebují nástupiště pro cestující.

K.S.

Bdmteeo296

Výkyvná souprava? Vážně?

K.S.

Ano, na rozdíl od klopidel umí driftovat na kolech jenom na jedné straně a taky multi trakk drifting 😀

noerf

Otázka zní, jaké je a bude využití tratě do budoucna? A proč se při rekonstrukci celého úseku Cheb – Ustá nad Labem neudělá rovnou přepnutí na 25 kV AC.

F. K.

Využití vyplývá z hotové studie na celou Podkrušnohorskou magistrálu.
Stran konverze je dotaz nesmyslný – ostrovní provoz 25 kV mezi stejnosměrným Západem a zbytkem je absurdum.

Kalanis

Odněkud je třeba začít. A proč ne od úseků, které prochází rekonstrukcemi?

lokodepo

Odpověď je jednoduchá – protože DSŽ konverzi všemožně brání a snaží se ji za tiché podpory některých odborů MD všemožně oddálit. Kdyby byla vůle, posunula by se konverze aspoň před Ústí, ale nedaří se ji posunout ani před Most. Odpor DSŽ proti konverzi je značný.
Buďme rádi, že se podařilo prosadit aspoň podmínku CK MD, že všechny mosty už budou postaveny na AC 25 kV, 50 Hz, jinak by ta diletantská organizace „s péčí řádného hospodáře“ nechala mosty naprojektovat a postavit na DC 3 kV, aby se následně musely předělat tak, aby vyhověly „střídavině“.

Jarda

K čemu bude informační systém pro cestující v Chabařovicích, když tam nezastavuje žádný vlak pro cestující?

PetrB

Otázka je zda zastavování vlaků v této stanici nepožaduje Ústecký kraj…
Dnes se tam nejspíš zastavovat nedá, když ta stanice je rozpadlá…

xyz

Naopak sám Ústecký kraj v minulosti inicioval nejprve omezení počtu zastavování vlaků a poté úplné zrušení jejich zastavování mj. s (logickým) argumentem odlehlosti stanice + skutečností, že tamní zastavení = zdržení pro ostatní cestující, kteří tudy jen tranzitují.

PetrB

To vím, ale záměr může být jiný, i když v Plánu dopravní obslužnosti Ústeckého kraje se tato stanice vůbec nezmiňuje. Zmíněno je jen: – návazně po stanovení cílové podoby uzlu Ústí n. L. západ realizovat zastávku Ústí n. L.- Předlice, pro linky U 1 a U 5 (v blízkosti nadjezdu přes ul. Tyršovu) – výstavba zastávek v uzlu Most: Most-Budovatelů (přibližně v km 47,2, v blízkosti nadjezdu ul. Hřbitovní, naproti třídě Budovatelů, a to i s využitím kolejí 5 b / 13 b pro osobní vlaky v Mostě končící); Most-Souš (přibližně v km 49, pro lepší provázání s tramvajovou dopravou… Číst vice »

-TR-

Čistě teoreticky požadavek na zastavování vlaků mohlo vznést město Chabařovice nebo obec Přestanov. Bylo by vhodné to zjistit.

Anonym ze severu

Čistě teoreticky.

Fíra ČD

To bude pro hlášení — „Ustupte od hrany nástupiště“ :-))

Jerry

S tím až .. už mne serete… Tak trať se opraví na maximální povolenou rychlost..

Ten_z_Biliny

Dej si limču a bude líp

Jiří 3

Zkuste se třeba podívat, jak to tam vypadá.

dopravák

Právě proto: „vylepšit“ 2 km trati na rychlost 160 km/h a okolo všude mít V = 120 km/h, protože víc to směrově nejde, to se skutečně hodně vyplatí!
Vlastně ano, vyplatí – těm, kdo takovou pitomost vyprojektují a kdo ji postaví, když jim to investor (bohatě) zaplatí …

Alibaba

A on je nějaký zásadní stavební (a provozní) rozdíl mezi rychlostí 120 a 160?
Kolejnice budou stejné, spodek taky, zabezpečovačka taky, přenos návěstidel na lokomotivu taky, TV, nástupiště…
Je možné že se to tam nerozjede, ale furt není důvod tam mít omezení na 120.

Jiří Kocurek

Jistě, kolejnice na 120 km/h jsou o 25 % levnější. 😀

Alibaba

A na těch 25% jste přišel jak? Konkrétně pro tuto trať?

Jiří Kocurek

Když tam nechají 120 v kuse. bude zle.
Když to předělají na 160 celé, bude zle – nenažranci to nemohli naprojektovat levněji.
Když se to nechá tak jak je, bude zle – flákači.

Josef Trögl

Zrychlovat by se mohlo hned od západního nádraží, je to skoro rovina. Na odbočku dát štíhlé výhybky a dál do Chabařovic (potažmo až do Bohosudova) je trať sice v oblouku, ale poměrně táhlém, dnes je tam vmax 120 km/h. Čili ideálně by to mohlo být časem přes 10 km rychlosti přes 120 km/h a to už nějaké vteřinky sundá.