Až 100 000 korun na jedno cargokolo. Praha si ověřuje, zda by měli lidé zájem o nové dotace

Nákladní elektrokolo, neboli e-cargokolo.Nákladní elektrokolo, neboli e-cargokolo.

Praha v dotazníku zjišťuje, zda dává takový program lidem smysl.

Odebírat
Upozornit na
guest
131 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dlmi

Takže zase vyhozené peníze oknem – rozhledny, golfová hřiště, wellness hotely…Infrastruktura jak za Marie Terezie, ale tyhle blbiny se budou dotovat, tomuhle státu není pomoci.

Sizifon

Neber dotace, neber dotace nebo se z toho zblázníš 😀

Gouda

K tomu se dá říct jenom jedno: #DefinancovatPrahu

Jakub P

Protože peníze, který jsou z EU určený přesně na tohle, nechce jen tak bez ničeho poslat zpátky?

Clovek

V Praze je dobrych cyklostezek jak safranu, mnoho jich lezi v supliku, protoze nejsou prachy. Na takovouhle blbost ale prachy jsou.

superhero

….Praha má možnost získat peníze z EU na podporu soukromníků i podnikatelů, kteří by si chtěli pořídit nákladní…

Trumway

Je přeci potřeba nejdříve zajistit, aby měl každý kolo a cyklostezky se budou řešit až ve chvíli kdy se přijde na to, že těch kol je moc a současná infrastruktura nestačí.Tady se holt dělají až příliš často věci obráceně.

123

Je to krok správným směrem.
Jen doufám, že nezůstaneme na půli cesty a v brzké době se dočkáme i dotace na boty.

superhero

Dotace sice není vždy nejšťastnější způsob, ale takový typ dotací bývá hybatelem změn. Současný stav používat auto na vše je neudržitelný z pohledu nehod, ovzduší, prostoru, energeticky, nákladů na výstavbu a údržbu infrastruktury atd. Určitě je v diskuzi spousta relevantních argumentů i absolutních blábolů. Hrozí zranění při jízdě na kargokole? Ano, hrozí, ale zdrojem těch nejzávažnějších rizik jsou zejména auta. Může samozřejmě dojít ke zranění i během normální jízdy, ale následky nebývají tak vážné jako při střetu s autem. Samotná jízda do 20km/h si troufnu říct, že je velmi bezpečná. Jízdu a ovládání je třeba si vyzkoušet i někde jinde… Číst vice »

Vrabec na střeše

Hlavně nevolit Babiše, aby nebyly dotace na řepku 🤣

Trumway

Čím víc řepky, tím více motýle 🙂

Václav

Opět dotace 🙄

J.K.

Jiří Karpeta
Jiří Karpeta
Před 54 minutami
Upraveno

Vývoj jde dopředu, od koní, přes kočáry, auta a motorky k převážení nákladů na kole. Kdy se dočkáme v sortimentu Škoda auto TUK-TUKU, jistě bude v rámci nějakého dotačního programu nabízen zchudlému občanovi. Jsem tu 67 let zažil jsem cestování parní lokomotivou, člověka na Měsíci a myslel jsem, že se možná dožiju že na nákupy budu látat, ale k….a.. to mne ani ve snu nenapadlo. Nechci příspěvek na elektrokolo, nevím jestli bude dostatek el. energie, chci příspěvek na krmení pro oslíka.

Vavrroch

Příspěvek se poskytne jedině po vyplnění osmistránkového digitálního formuláře v nejbližším Czech pointu, podmínkou bude nákup krmení v autorizované komunitě vyhovující směrnicím ESG. Nákup povinně prostřednictvím fair trade obchodu, doprava výhradně čtyřspřežím autonomních elektrických sdílených koloběžek, průběžně dobíjených ze solárního panelu a z fofrníků, roztáčených jízdou.
Pokud Vám Czech point v místě bydliště zrovna zavřeli, doporučuje se krmení náhradní, např. ve formě udržitelně sušeného hmyzu, tolik úspěšného ve vlacích nádvorního dopravce.
Poznámka : v sortimentu Škody výhradně Tuq – tuq, pro aristokracii Elektrotuq-tuq s vestavěnou nádržkou na elektrického úhoře.

Dominik

Já si neumím představit využití takového kola. Drahé je to jak auto, takže nikde bych ho zamknout nemohl, protože by ho okamžitě ukradli. Neohrabané je to i bez nákladu. Není nakonec lepší stará plečka s nosičem a případně tašky pověšené na řídítkách? Je, jenže toto řešení není dostatečně cool.

Jakub P

Jel jste na tom nekdy, nebo tu neohrabanost proste predpokladate? Je to model od modelu jine, nektere jsou i hbitejsi a obratnejsi nez v CR tak vzyvana horska kola. Jo, jsou modely, ktere bych na nasi mizernou infrastrukturu nevzal, ale tech je par. Stare plecky s nosicem umi hodne, ale taky nejsou vselek a v kopcovite Praze je ten pomocny elektromotor hodne zasadni rozdil. Zejmena s nakladem. A kvalitni e-kolo uz je cenove taky vysoko…

L.

Tahle cargo kola mají ale mnohem větší nosnost, než váš nosič nebo tašky na řídítkách.

Gouda

Kolo se k převozu nákladu nehodí vůbec. Používejte k tomu jiné druhy dopravy. Problém vyřešen.

Jakub P

Takže všechno auty? Protože vozit jakýkoli náklad MHD je dost nepříjemný. Jak pro toho, kdo ho veze, tak často pro spolucestující. Na super krátké vzdálenosti pravda poslouží i pěší chůze a např. dvoukolák, ale ten akční rádius je pak velmi, velmi omezenej…

Trumway

A to víte, že existují zaměstnavatelé kteří neumožňují aby bylo takové elektro kolo parkováno v areálu ? Ono to není jen o tom snažit se o to, aby se lidé elektrokola naučili a chtěli využívat, ale také s tím souvisí dalších xy problémů a norem které bude třeba vyřešit , ale které zatím nikdo moc nevidí. Je to stejné jako omezení se kterými se mohou setkat uživatelé elktroaut když narazí na omezení v podobě zákazu parkování elektroauta v podzemních garážích.

frank

dejte prosím příkladeček takového zaměstnavatele , jeden konkrétní příklad bude stačit, jinak je to pusté plkáníčko… Ps u nás dokonce umožnují v podzemních garážích ( 4 patra pod zemí) dobíjet elektroauta, natož elektrokola pro které je tam několik stojanů s dobíjením. Tak s chutí do toho, konkrétně, postavte se k tomu čelem…

Trumway

Odpověď po schválení odkazů. jinak tohle je dodatek.Pokud já vím o zařízení i nás které neumožňuje parkování elektrokol zaměstnanců tak tady v zahraničí se s omezením setkal někdo jiný z opačného břehu.
https://www.svetmobilne.cz/nemocnice-muzi-s-ev-zakazala-vjezd-na-parkoviste-pro-pacienty-kvuli-riziku-pozaru/8637

frank

jenže to je link o autu svelkou baterkou, čekám na vámi ohlášený link zaměstnavatele který zakázal zaměstnancům parkovat elektrokolo v areálu 🙂 No nic, to nepřijde , mimochodem víte, že třeba Vodafon lidem poskytuje elektrokola s parkováním a možností nabíjení v garážích firmy ? ( Praha , Chrudim, Plzeň ) …

Trumway

Máte pravdu, že to nepřijde. Nebudu jmenovat. Jasně, že jistě existují zaměstnavatelé kteří to podporují, ale zase na druhou stranu se dá takové omezení ze strany zaměstnavatele pochopit pokud se jedná o zařízení které je součástí kritické infrastuktury. To, že jsem dal odkaz na článek o autě neznamená, že by se do současnosti už nevyskytly přípdy kdy někomu vyhořel byt třeba od elektrokoloběžky nebo ekola. Ono je jedno jestli velký nebo malý akumulátor. Pořád je to akumulátor.
Já vlastně nikdy neslyšel, že by od takových NICD nebo NiMh akumulátoru vznikal pořár tak často jako od akumulátorů lithiových.

Trumway
Karl vB.

Požár elektroauta v podzemních grarážích (zpravidla při dobíjení) se hasičům řeší mnohem hůře, než požár klasického auta.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/elektroauta-v-cr-pozar-baterie-hasici-predpisy-garaze_2401121146_ako

frank

ano to je známé, ovšem baterka kola je podstatně menší a když stojí v garážích velkých firem dobíjejícící se auta, tak se tam kola asi uplatní také…

Trumway

Takový mobilní telefon má akumulátor miniaturní a jakou dokáže napáchat paseku.

Jakub P

A takovej startovací akumulátor v autě se spalovacím motorem…

Jasně, že žádnej akumulátor není 100% bezpečnej, Přesto se jich dneska v běžný domácnosti v klidu používaj desítky najednou. A k tomu další elektrický spotřebiče zapojený do sítě, který taky můžou způsobit požár…

Jasně, je na místě opatrnost, jako u každýho elektrickýho spotřebiče. Ale všechno ostatní v pohodě používat a zrovna e-kol se bát je naprostá kravina.

Radek

A budou se dělat speciální pruhy pro rikši, rikšo stezky ?

Trumway

Což o to speciální pruhy a rikso stezky, ale taky zrušit zimu. Jezdit na tom v zimě s rampouchem u nosu asi nic moc

Pražák

On stačí takový pěkný déšť, v současných dnech celkem hojný.

Trumway

To teda. Ale to všechno jsou věci na které musí lidé teprve přijít. Dokud jízdní kolo používají jen když je hezky a teplo a v nepříznivém počasí sednou na MHD (ta bude pořád) nebo do auta (toť otázka )je to fajn, ale pokud by mělo být kolo hlavním dopravním individuálním prostředkem pro cesty ve městě přešel by je smích. Však si to každý může zkusit. Ale nesmí se ohlížet na počasí a musí jezdit i kdyby trakaře z nebe padaly pod heslem: Ať je teplo nebo zima na kole je cesta prima.

František

Podle mě se ve městě dělá málo pro jezdce na zvířatech! Navíc by pak určitě taky šly dávat dotace na koně a pštrosy. Ti nikdo z rodiny někoho z radních nejezdí na koni?

Vít

To už opravdu došly nápady jak s rozumem utratit veřejné peníze?

Dejf

tak škoda že jenom cargo, když zrovna někam nevezu nějaký vybavení (a to už je mimo možnosti cargo kola), tak se mi moje pracovní veteš vejde v klidu do báglu, takže normální ebike by (jeden takovej skromnější mám) stačil. kdyby erár přisypal kilo, tak by byl i moc pěknej…. sice jsem nepřítel dotací, ale zase jsem vyznavač přísloví:
přivezli mi náklaďák plnej peněz, nemám srdce z kamene…

Jakub P

Zalezi, jak by to bylo vypsany. Nektery kompaktnejsi longtaily dobre poslouzi jako mestsky e-kolo, uvezou az prekvapive dost nakladu a celkovou velikost maj pritom podobnou jako bezny kola nebo i mensi.

Dejf

já spíš myslel něco jako Canyon Neuron:ON CF 9
😀

Jakub P

Neni vozeni batohu s vercajkem na necem takovym zlocin zadajici vpleteni provinilce do ramu stareho Favorita nebo esky?

Dejf

vybírám si jako starej endurista většinou cesty co odpovídají zaměření stroje. noťas je dobrej páteřák a šuplera se holt nesmí zabodnout do ledviny no.

superhero

V plánu je i dotace na přívěsné nákladní vozíky.

Expardubák

Zelený komunismus v praxi 👀

superhero

A dotace pro autoprůmysl je černý komunismus v praxi?

Nose Peak

Zkuste si spočítat, kolik by při životnosti a propustnosti tunelu Blanka měl řidič platit za 1 průjezd, kdyby to nešlo z eráru…

Martin Vlček

Já bych šel dál! Cyklohasiči, cyklo pohřební služba atd.

Pražák

Cyklosanitka, cyklopopeláři, cykložumpaři,…… Stačí to jen zadotovat, to by bylo abychom ten zelenorudý ráj nevybudovali. Holt lidé rádi zapomínají na léty ověřený fakt, že peníze těch druhých jednou dojdou. Kdysi se R. Reagan pohoršoval, že levičák daní dokud se to pohybuje, aby následně (až se to hýbat přestane) tu samou věc začal dotovat. My jsme už dál, my už rovnou dotujeme.

Jakub P

Haha, hehe, hoho. To je ale fór, to ještě nikoho nenapadlo, taková sranda… Záchranáři v západních zemích už cargokola zařadili do výbavy a velmi si to pochvalují. V centrech velkých měst je na něm záchranář se slušnou výbavou u pacienta výrazně rychleji než sanitka a může začít resuscitaci. V případě potřeby transportu sanitka samozřejmě následuje, ale rychlost toho prvního záchranáře na kole je pro mnoho pacientů doslova rozdíl mezi životem a smrtí. Ve velkých kancelářských budovách jezděj s těmi koly i výtahem přímo k pacientovi s nesrovnatelným vybavením oproti batohu, kterej maj jejich pěší kolegové“… U hasičů si taky umím… Číst vice »

František

Kromě toho, že někteří vysvětlují nutnost použití auta ve městě tím, že toho hodně vozí (materiál, počítače, velký nákup). Tak existuje velká skupina co vozí kolo! Cargo-ekolo co vozí jízdní kola by bylo terno! Dokonce by to mohlo úspěšně nahrazovat vlaky na lokálkách.

Vašek

Cyklopohřebák řídí už ten pán ze Slavičína.

Karl vB.

…a což takhle šoto-cyklo-cargo?
https://www.filmgame.pl/i/?i=0910109_03.jpg&w=700&h=700

Frantisek

Kdyz by to melo drzka na kola, protoze to je jeden z posvatnych smyslu lokalek – vozit jizdni kola, tak ano!

superhero

A co teprve až zjistíte, že už to existuje. Elektrické tříkolky pro svoz odpadkových košů nebo s vapkou https://www.benycargo.cz/

Nose Peak

Najednou se staráme o hasiče. Ale když jde o to, parkovat na sídlišti, případně stát v koloně tak, aby hasiči mohli projet, tak to najednou “nejde”…

liborzima

Toto je přesný příklad toho jak peníze Národního plánu obnovy vyhodit oknem, na místo toho, aby je stát využil pro infrastrukturní investice nebo modernizační investice v průmyslu. Pak se divíme, jak Poláci to umí.

Nose Peak

Politici jsou ochotní pro podporu cyklodopravy udělat téměř cokoliv, kromě jedné věci – výstavby infrastruktury ve městech…

hroch.obojzivelny

Tohle jste si tam fakt zvolili?

Hanbou bych se musel propadnout.

L.

Jak jsem kritikem dopravní politiky současného vedení magistrátu, tak tohle mi nevadí.

Vašek

Nezvolili, ale Hřib se vrátil oknem…

Michy

Však vás nikdo v Praze žít nenutí.

Marek

A šílenství cyklomaniaků se prohlubuje. Jaký nesmysl vymyslí příště?

Vašek

Až budou mít v centru Prahy přirážku za dovoz PPL, atd. na cargo kole, tak je to přejde.

Jiří Kocurek

Přiážka za silniční dopravu? Řešení pro vaše lešení!
https://mapy.cz/s/bujehebavu

Teď vážně: Kolik by to muselo být, aby se místo 1 člověka v dodávce (1000 kg nákladu) vyplatilo poslat 15-20 cyklistů, pokud se jedná komerční rozvoz?

Méně vážně: Uděláme stejnou rovnost i pro vlaky a říční lodě?

Vašek

Tak příklad. Budete nakupovat např. z Alzy a dovoz dodávkou na naftu 59 Kč, dovoz ekologicky na cargokole 399 Kč, co zvolíte??

superhero

A co když je nesmysl rozvážet 2kg balíky na adresu 3,5 tunovou dodávkou? Co když síť výdejních míst s perimetrem 300m je možné kargokolem úplně v pohodě zásobovat.

Petr

Tyhle pomalé elektrické motorky se sajdkárou vepředu bych, do kategorie cyklistiky fakt nezařazoval.

Trumway

1. S tímhle mělo přijít MD a měla by se to řešit plošně
2. Nemělo by se týkat jen cargo kol tedy pro přepravu nákladu, ale také osob
3. Měla by být upravena legislativa aby u nás bylo možné na pozemních komunikacích takové prostředky pro přepravu více osob používat zcela legálně

Adam Ř

4. Mělo by být umožněno poskytovat kola jako služební vozidlo

Jiří Kocurek

On to zákon výslovně nezakazuje? To bych se hodně divil.

Dejf

jako podnikatel si elektrokolo do nákladů si ho dáte, dph si vrátíte, těch pár kWh asi nemá smysl řešit, údržba to samý. co tam chtít víc?

Jiří Kocurek

Jaj, chyba. Opravené znění:

On to zákon výslovně zakazuje? To bych se hodně divil.

Vašek

To už dávno umožněno je, dokonce to bylo umožněno už za první republika a rakousko-uherska…

Vít Jůza

Ještě „nedávno“ to bylo u pošťáků běžné.

Jiří Kocurek

Ve vozidle můžete přepravovat tolik osob, pro kolik je vozidlo homologováno, bez rozdílu pohonu.

§ 2 Vymezení základních pojmů
….
d) řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti,

§ 48 Přeprava osob
(1) Řidič nesmí připustit, aby počet přepravovaných osob starších 12 let překročil počet povolených míst určených k přepravě osob (dále jen „povolené místo“).

Trumway

Přesně. A pokud vozidlo není určeno pro přepravu osob těžko tam budu nějaké vozit.

Trumway

Co jsem koukal u nás dostupná cargo kola jsou dle prodejců určena i pro přepravu dětí, ale….

https://www.udv.de/udv/presse/unfallforschung-der-versicherer-fordert-mehr-sicherheit-fuer-kinder-in-lastenraedern-173824

Standa medved

Ano, rozdat kola a automobily se mely davno zrusit. Nechapu k cemu jsou kdyz muzeme jezdit metrem nebo autobusem. Hlavne zalazat vsechny ty dodavky a kamiony. Vse se da rozvezt na kole

Tom

Jo jo. Třeba supermarkety budou na kole skvělé. Pojede tak 20 kol za sebou cca 15x denně. To bude skvělý ekonomicky výhodný model.

frank

hm , jezdím na kole skoro každý den a není pro mě problém naložit si do brašen pár kilo nákladu v rámci denního nákupu , přitom nemám problém si zajet autem do supermárketu, ale díky tomu co dopravím já ( nebo i manželka ) nemusíme vyjíždět ze supermárketu každý víkend s 2 koši k autu 🙂

Jiří Kocurek

Tom nejspíš myslel návoz zboží na prodejnu. Vy si pak zakoupené zboží odvezete jak je libo.

PS: Chodím do obchodu pěšky, nejsem zásobování, jen zákazník.

frank

ok rozumím , chodím i pěšky. Prostě jsem na to koukal jen ze strany zákazníka . Na druhou stranu nikdo asi nečeká, že supermárket budou zásobovat cyklisté, to mě přijde poněkud ujetý příklad. Prostě máme segmenty trhu a zboží které s tím snad zásobovat půjde, osobně jsem nikdy po takovém stroji netoužil . Jinak by se stačilo podívat na starý film nebo staré fotografie měst v “ před autovém věku“ . Možná by si Tom mohl všimnout, že zásobování s kárkou, dvoukolákem nebo jinými typy ručních vozíků . Tu dobu ani zvířecí a lidskou dopravu si neidealizuji, ale dokázala zásobovat… Číst vice »

superhero

Tak možná jde i o to, jestli koncept supermarketu je to, co potřebujeme. Jestli pro naši ekononiku není lepší mít hustší síť malých lokálních obchůdků s reálnými lidskými potřebami. Koncept supermarketu je nastaven tak, že velká část zisků odteče do zahraničí. To nemluvě o tom, že zisk generován ze zboží, které mnohdy ani nepotřebujete, ale marketing Vám vsugeruje, že je to „nezbytná“ součást života. A pak Vám možná dojde, že by se dalo zásobovat i jinak než kamiónem.

Jakub P

A hlavne: problem neni existence aut a jejich vyuzivani na cesty, kde jsou vytizena. Problem je jejich nesmyslna preference v infrastrukture a skryte dotovani tim, ze za jejich uzivani zdaleka neplatime tolik, kolik delaji s tim spojene naklady spolecnosti. A z toho vyplyvajici premnozeni a naduzivani na cesty, kde je auto jako kanon na vrabce. Kdo zasobuje obchod, at auto klidne pouziva dal. V ramci rozumnych pravidel pro zasobovani v danem miste (nekde muze davat smysl omezeni velikosti, casove omezeni zasobovani, zpoplatneni, atd.). Co je potreba je umele lidi do aut netlacit infrastrukturou vhodnou jen pro auta, podporit novinky v… Číst vice »

Dejf

já bych zbytečně mimopražské s tím metrem nedráždil, pak máme špatnou pověst 😀

Trumway

To budete mí stejně a ne díky metru,ale díky lidem kteří mají takové názorům .
Mě to přijde hodně úsměvné. To je jako řeči o tom, že hráči airosftu si hrají na vojáčky. Tady si dotyčný hraje na tiráka a vůbec nikomu to nepřijde divné 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=DP18vaeP_oM

Joe

Trolíte nebo to myslíte vážně?

Trumway

Tak nějak si říkám, že to asi myslí vážně.

Trumway

🙂
Tak to už Vás chci vidět jak na tom kole odvezete paletu s betonovou dlažbou. To přeji hodně štěstí. Hlavně když zalazete (předpokládám, že to má být zakázat) všechny ty dodávky a kamiony.

Voufa

Jak často si vozíte domů paletu s betonovou dlažbou?

frank

je potřeba “ řízných příkladů“ čím víc blouznivé, tím lepší přeci 🙂 Entita Trumway je na to expert…

Trumway

Nejde o to vozit jí domů. Jde o to kdo bude zásobovat stavebniny když dodávky a kamiony zakážeme.

frank

jistě , on to někdo zakazuje ? Mimochodem ony se ulice nedláždily v době před kamionové ? Jak to vysvětlíte ?

Jakub P

Nezakazuje, ale strawman je to pěknej, ne? Byť už stářím hodně vypelichanej…

kaba

100 papiru na cargocolo?
Do Felicie za 20 papiru se vleze vice nakladu.

Tem potentatum vazne sibe.

Granja

My na tento typ nesmyslných dotací jednou „zajdem“.

Trumway

https://youtu.be/zJyFRaXgF_o?t=199

Jako jo. nevím co na tom stojí 130 000Kč. Pár svařenejch trubek a pár metrů drátů.

https://www.youtube.com/watch?v=r46F4ackqzY

Mimopražský

Uvědomte si, kdo všechno se na něčem takovém chce také napakovat. Tipuji, že nejvíce bude bit výrobce.

Trumway

No PRÁVĚ. Ale je to jako s každou jinou módní záležitostí. Cena je ne počátku vysoká a když přejde prvotní mánie a zájem opadne spadne i cena.

Petr

A měsíční dotace na lidský pohon je také v plánu. Nebo pohon bude v pracovním poměru města?

Ondra

Cargokolo je fajn, vozík tím děcka po Praze už všude a líbí se jim to. Doporučuji

Trumway

A jak by to bylo v případě nechody pokud by se těm dětem něco stalo?

Trumway

nehody

frank

Nu a jak je to v případě jiných nehod ?

Trumway

V případě schválené dětské sedačky připěvněné na jízdním kole asi jinak než v případě přepravy dítěte v prostoru určeném pro náklad kde třeba není ani možnost nějakého zádržného systému.

Jakub P

Vetsina dnesnich cargokol s boxem jde vybavit lavicemi nebo jinym sezenim pro deti a petibodovymi pasy.. Do nekterych se delaji adaptery na detske autosedacky. Longtaily zas mivaji nosice uzpusobene pro standardni detske sedacky, nekdy i stupatka a ramy kolem nosice. Zase pisete desitky prispevku o necem, o cem nevite zhola nic, ale udelal se vam nazor, co?

Trumway

Jasně, že mám na to názor. Že se něco vyrábí ještě neznamená, že je to možné používat v provozu na pozemních komunikacích. A tady speciálně pro Vás
https://www.udv.de/udv/presse/unfallforschung-der-versicherer-fordert-mehr-sicherheit-fuer-kinder-in-lastenraedern-173824

frank

čili když někdo prodává jízdní kolo s cyklosedačkou ( odvozil jsem na ní 3 syny) , tak to podle vás není určeno k provozu na pozemních komunikacích ? A jak jste na to přišel ? Nemluvě o tom, že jste opomněl dodat, že ve vašem linku za celé Německo bylo ten rok 222 nehod za účasti dětí, z toho bylo zraněno 12 dětí, to je v linku od vás. V ten samý rok bylo v Německu 25 806 zraněných dětí při autonehodách https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1634/umfrage/verkehrsunfaelle-mit-kindern/

superhero

Chytají se stébla. Argumentují nesmyslama, vytvořili si trollí farmu a navzájem se lajkují. Fosilní průmysl má mocné prsty. Ví, že spousta lidí o problematice nic neví a tak se přikloní k názoru, který má víc lajků.

superhero

Nejvíce dětí umírá v dopravních nehodách v autech, když jsou připoutané v dětských sedáčkách nebo bezpečnostními pásy. Takto jich umírá víc než na kole nebo v roli chodce. Nemyslím si, že se dětem líbí umírat v autech.

Dejf

jestli to není tím, že takhle absolvují většinu přepravních výkonů. když je všechny do jednoho z aut vyženete do korby cargokol, tak…. no ani to nebudu psát.

Jakub P

Hlavni riziko pro lidi na (cargo)kolech (ale i lidi jdouci pesky) jsou auta. Vic kol, vcetne cargo, min (a pomaleji jedoucich) aut znamena vetsi bezpecnost pro vsechny… Nemluve o dalsich vecech typu cistsi vzduch, min hluku, lepsi zdravi vyplyvajici z vice prirozeneho mirneho pohybu… Vzhledem k tomu, jak rozsirene jsou civilizacni choroby, je nejspis nakonec nejnebezpecnejsi valet se doma na gauci a presouvat se jenom autem…

Trumway

To je hluboký omyl. To, že něco jede pomalu ještě neznamená, že to je bezpečné. Ta cargo kola mají dlouhý rozvor. Sice jsem na tom nikdy nejel, ale dovedu si představit jak se to asi ovládá, jak to reaguje a jaký to má poloměr otáčení. Navíc při pomalé jízdě je těžší udržet balanc a kor když tam budete mít náklad. nebo takové díte které se tam bude hemžit. Jako takové cargo něco si dovedu představit jako tříkolku, ale ne jako takového kočkopsa. Víte jak to bude vypad když někdo zvyklý na běžném kole sedne na tohle? Jako když někdo kdo… Číst vice »

Jakub P

Já na tom narozdíl od vás jel a planě tu neteoretizuju. Na různých typech. Longtaily, Long-johny. Jen ta tříkolka mi zatím chybí (no moc nechybí, ony reálně jsou ze všech těch možností to nejmíň stabilní. Tedy pokud nejde o značky jako Nihola nebo Butchers and Bicycles, které dělají tříkolky s naklápěním. Ty pevné chtějí opatrnost a pomalou jízdu, v zatáčkách ten náklon zkrátka chybí). Zato takový Terny HSD/GSD a další kompaktnější longtaily strčej obratností do kapsy většinu kol, který v Praze potkáte. I velký Long-johny typu Packster od Riese a M’ullera nebo Urban Arrow, atd. člověka spíš překvapěj obratností a… Číst vice »

null

To je ale pohled zpoza řidítek.
Jako chodec se cítím mnohem více ohrožován i omezován cyklisty než řidiči motorových vozidel. Auto do mě za půl století chůze po městě nenarazilo nikdy, cyklista na chodníku nejméně desetkrát jen za poslední rok. A že by někdy nějaký, výjimečně po silnici jedoucí, dal přednost chodcům na přechodu, to jsem nezažil ještě nikdy.
A to je modal split cyklismu sotva 4%…

frank

Hm, do vás skutečně vrazil cyklista “ nejméně desetkrát jen za poslední rok “ ? Jezdím autem, jsem také přirozeně chodec, jezdím na kole po Praze kolem 3500 – 4500 km ročně minimálně 20 let, jezdím po sdílených komunikacích pro chodce a cyklisty a nikde jsem takovou nehodu neviděl…

Black

Proč si myslíte, že ti co jezdí autem, se doma válejí na gauči? Vy o tom máte nějakou statistiku a nebo je to jen takové hloupé dětské žvanění?

Jakub P

Jo, jsou na to statistiky. Samozřejmě to tak nemají všichni. Ale korelace mezi tím, kolik lidí má v daném městě zdravou dávku pohybu a kolik trpí civilizačními chorobami na jedné straně a tím, jak dané město podporuje (a vůbec umožňuje) pohyb po městě vlastní silou jsou opravdu vysoké. Jo, i ve městě, které člověka do auta doslova vtlačí i při cestě pro rohlíky se samozřejmě najdou lidi, kteří sportují a pohybu mají dost. Ale je to v těchto místech výrazně menšinová záležitost. A není to dostupné pro každého, můžou si to tam dovolit lidi s výrazně nadprůměrnými příjmy a množstvím… Číst vice »

Trumway

To jo. Takové cargo kolo bude na křižovatce něco jako dětský kočárek na přechodu. Řidič (obvykle rodič) je ještě v bezpečí,ale přepravovaná osoba sedící vpředu už je v křižovatce (na přechodu).

frank

takže zakážete kočárky ?

superhero

Doporučuji si najít pojem kolizní matice….. až všechny vyženeme do korby cargokol, tak se najednou sníží počet úmrtí u chodců i posádek aut. tak jednoduché to je. ten zásadní problém je totiž způsoben rychlostí a kinetickou energií. to jsou klíčové faktory, které z aut dělájí vražednou zbraň pro jeho posádku i své okolí.

Jiří Kocurek

V abslotuních číslech je to zcela totální demagogie.

Tímto způsobem: Nejméně dětí do 6 let umírá na jednosedadlové motorce.

frank

Hm i jako městský cyklista se divím, že má pan Hřib potřebu se ptát “ zda bude mít někdo zájem o dotaci“. V zemi kde se z dotací staví sjezdovky na Jižní Moravě, golfová hřiště a rozhledny všeho druhu je snad jasné, že se musí objevit zájemci 🙂

Jiří Kocurek

Samozřejěm že projeví: Kdekdo si to pořídí do osobního vlastnictví, bylo to ve slevě!

vlachjan

Mohli bychom stavět bezpečnou cykloinfrastrukturu a nákup vhodného dopravního prostředku nechat na účastnících provozu. Ale to je práce. Mnohem snadnější je rozdat (z cizího) dotace na kola, která se pak akorát budou plantat v automobilovém provozu a ohrožovat sebe i ostatní účastníky provozu.

Ondra

No jo ale co by se muselo stát, aby se ta bezpečná infra začala stavět? Vemte si třeba Praha 7, vládne tam nadpolovičně Praha sobě, o které se říká, že je pro cyklistická. A kolik parkovacích míst se zrušilo a udělalo cyklostezek ? 0. To by museli mít všude nadpolovinu zelení.

frank

Ba ani to není zárukou, u nás se bývalí Zelení průběžně transformovali do několika lokálních politických spolků a vždy když vládli na radnici, tak se cyklodoprava v naší městské části ztížila. Zavedení jednosměrek vedlo k přerušení oficiálních cyklotras , pak prudění cyklistů kteří náhle začali “ jezdit v protisměruL“ pak bránili vzniku cyklistického pruhu u školy protože se o pruh musela o metr rozšířit silnice “ na úkor lesa“ protože chtěli zachovat parkovací místa. Nu a pak vládla ODS, udělala se cyklo trasa u školy, postavily se stojany jak na nádraží tak u škol, k tomu i nějaké ty stojany… Číst vice »

Jakub P

Jo, souhlasím, ale tohle jsou AFAIK peníze, které jsou určené na toto a na infrastrukturu přesunout nejdou. V takovém případě jsem pro to je využít. Kdyby na infrastrukturu přesunout šly, byl bych pro jejich přesun do infrastruktury. O které máte pravdu, že je palčivější. Ono i to rozšíření kol je pro infrastrukturu důležité, někteří omezenější politici furt nechápou,. že město se má stavět na modal split, kterej chce a ne na ten, kterej má. A že viděj málo lidí používat kolo k dopravním účelům na to, aby tu infra stavěli. I když jde o super-nízkonákladové věci typu cykloobousměrky, stojany a… Číst vice »

Karl vB.

Klepl jste hřebík na hlavu! Typická ukázka našeho obecně deformovaného myšlení (nejen u Hřiba). Místo toho aby se dotovaly infrastrukturní investice, dotuje se spotřeba, protože je to rychlé a líbivé a před volbami se to, pro udržení u koryta, bude velmi hodit. Ta nákladní kola za pár let, vzhledem k opotřebení, odejdou do věčných lovišť, ale cyklostezka by tu (pokud by se udržovala) zůstala – pro všechny a napořád. Stejný rozdíl je vidět „ve velkém“ při pohledu do Polska, kde stavějí dálnice, letiště a rychlostní železnice a u nás se raději zadotuje pořízení několika vlaků, místo toho aby se dotacemi… Číst vice »

Ondra

Imho tohle ale jde za EU, která když posílá peníze, tak měla říct že budou na cyklostezky. Třeba u Prahy se ví, že je na tom pro cyklisty hodně špatná

Jakub P

Ona je EU posila na oboji. Jenze tu (vyrazne vetsi) cast, ktera byla urcena na infrastrukturu nasi politici v drtive vetsine utrati za infrastrukturu k lidem na kolech nepratelskou…

Jiří Kocurek

Nejeden místní diskutér požadoval dlažební kostky na cestu na Karlštejn: Oddalte si popohled, kamera stojí na té cestě ke hradu. https://mapy.cz/s/lovorokevu

Vzhledem k tomu, že ulice je slepá, tak není problém, aby to byla sdílená zóna.

Expardubák

A co tím chtěl básník říct? 🤔