Autoškoly jsou zavaleny žadateli o řidičák. Může za to populační vlna i loňská novinka
Vozidlo autoškoly. Foto: Autoškola Horázný
Na volné termíny jízd musí studenti někde čekat i několik týdnů.
Na volné termíny jízd musí studenti někde čekat i několik týdnů.
Zajímavé je, že je převis poptávky. Řidičák na auto stojí bez závěrečné zkoušky 20.000 Kč – 28.000 Kč dle města a autoškoly v případě motorky té nejnižší skupiny je to od 24.000 Kč a více. Ta cena vznikla od toho, že autoškoly pořídily luxusní auta, která mi přijdou při obyčejných jízdách zbytečný luxus.
Jako ty ceny jsou strašné, během pár let to šlo neuvěřitelně nahoru.
A co je podle Jeníčka luxusní auto? 🙂
Já tedy nevím, ale nejčastěji vidím Fábie… Nebo už i to je luxus?
Mít takhle rozfrcané jízdy je pěkně naprd. Chce to alespoň 1x týdně, ideálně 2x týdně. Výuka musí mít nějakou kontinuitu aby měla smysl.
A rozhodně nekašlat na teoretickou výuku…
Tak to je stejný, jak zhruba v roce 2000 „za nás“, to bylo dělání řidičáku taky běh na dlouhou trať, si vybavují, že jsem ho dělal taky kolem třičtvrtě roku.
Taky dělám řidičák od loňského léta. V červenci jsem nastoupil na teorii a v září usedl poprvé za volant. Nyní jsem se dopracoval k závěrečným zkouškám. Myslel jsem si, jak budu mít do konce roku papíry a koupím si auto, a ono nic. Budu rád, začnu jezdit do léta.
A jak jsem četl článek, jsem na tom ještě dobře, jiní nejsou ani v polovině jízd…
Během kovidu to byla ještě větší zábava. Když jsem měl už hotové jízdy, čekal jsem navíc tři měsíce, než znovu otevřeli teoretické testy, ačkoliv praktické testy se dělaly pořád.
já měl první jízdu na konci června a závěrečky mě čekají v březnu, fakt výborný mít mezi jízdama 3-5 týdnů