Automatizace v letectví postupuje, Embraer umožní automatický vzlet

Embraer E195-E2 Tech Eagle Profit Hunter. Zdroj: EmbraerEmbraer E195-E2 Tech Eagle Profit Hunter. Zdroj: Embraer

Nový systém prodlouží dolet z letišť s krátkou dráhou.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LCP

Dneska jsem četl, že chtějí požádat o pouze jednoho pilota v kokpitu. Piloti se samozřejmě bouří, ale když v mnohem složitějším prostředí na silnicích se už auta řídí prakticky sama, tak je s podivem, že u letadel to nejde.

Air Traveller

U letadel to nejde z jednoho prostého důvodu – a ten důvod není aní tak v tom, že by snad piloti museli řídit letadlo. To je, troufám si říct, to nejmenší – letadla dneska v podstate sama letí, sama přistanou, a ted uz i nejspíš vzlétnou. Piloti tam jsou pro případ, že se něco rozbije a bude potřeba s tím letadlem přistát tak trošku ručně, nebo že se něco rozbije, a bude potřeba s tím ručně letět, nebo se něco rozbije a bude potřeba to prostě vyřešit. A další hromadě podobných důvodů. A dva jsou tam proto, že občas se… Číst vice »

babilon

Překvapuje mě, že toto letadla nedělají už dávno.

roman

Airbus to umí

VíKo

Vylepšený vzlet dokáže přidat přes 600 km doletu? To jako fakt? Až to zkusí Airbus u XLR verze, kam to doletí potom?

Air Traveller

To se neda vnimat tak, ze ten system udela nejaky zazrak v ekonomice letu, ktery je obecny. Cele kouzlo je v tom, ze diky preciznosti systemu se bude moci do letadla natankovat vic paliva na letistich, kde kvuli kratke delce drahy je omezena MTOW, aby letadlo vubec bylo schopno vzletnout pri zachovani vsech pozadavku (delka drahy, dostatek delky drahy pro pripadne preruseny vzlet). Pokid je tento system presnejsi, nez clovek (coz muze), muze se o par set kil paliva natankovat vic. U Airbusu 321XLR pak toto tak casty scenar nebude, ono se zas tak casto dalkovky z letist s kratkymi… Číst vice »