Autobusy pojedou u „Kulaťáku“ po kolejích, s tramvajemi budou nově sdílet i zastávku
Mezi pražským Vítězným náměstím a Prašným mostem vznikl nový autobusový pruh a sdílená zastávka. Foto: Praha 6
"Doufejme, že se tam dohromady vejdou," uvádí ke sdíleným buspruhům radnice Prahy 6.
„Doufejme, že kapacitně tato zastávka zvládne pojmout tramvaje i autobusy“. Hm, tuhle jsem odevzdal dokumentaci na 16 km D3. Doufejme, že pobere auta v roce 2050. 🤣 Odborný přístup mocných někdy až zaráží.
Ano. Kdo vám teď zaručí, že v roce 2050 pobere auta jakákoliv silnice…
Pokud nezměníme přístup, tak nikdo. Ale chceme mít všechno doširoka vyasfaltované a nehostinné? Stačí ten tramvajový pás, kvůli přebytku aut…
Výborně, teď ještě udělat společný pás pro tramvaje a autobusy na ulici Jugoslávských partyzánů, rozšířit z této ulice vjezd na Kulaťák, odstranit nesmyslné plastové kolíky a znovu udělat ze Svatovítské ulice dvouproudý vjezd a výjezd na Kulaťák. A výrazně se tam zrychlí průjezd.
Podle mě už nesmí být přechod přes dva pruhy vedle sebe bez semaforu (neplatí pro bus pruh s trvalým vyhrazením)
No přiznám, že tyto normy neznám, ale co kdyby to zase šlo? Tak jako dříve? To že někdo vymyslel a prosadil nějakou normu snad neznamená, že musí platit navěky, že?
To není nějaké norma prosazená na truc, ale zapracování letité špatné zkušenosti se 2 a více souběžnými pruhy na přechodech. Nikdy to nefungovalo a byla to smrtící past na chodce. Vyhláška naštěstí platí už několik let a není z ní výjimka. Takže zpět 2 pruhy nikdy nebudou. Taky naštěstí.
A jaké letité zkušenosti – konkrétní analýza -. nebyla by? Fungovalo to dlouhá léta. A těch nesmyslných úprava je poblíž samozřejmě víc – např. u střešovické vozovny, ale třeba na stanici Malostranská – tam je to obzvlášť výborné. Zdvojnásobila se šířka tramvajového ostrůvku a ještě se do jednoho zbývajícího pruhu (bývaly tam dva) zřídila zastávka pro autobus – místo toho, aby autobusy stály na tramvajové zastávce. To už je evidentní sabotáž provozu MHD i aut.
Výrazné prodloužení čekání na světelných křižovatkách v blízkosti těchto lokalit evidentně nikomu na pražském magistrátu nevadí.
Vaše teorie je založena na zcela mylných předpokladech:
– o společný provoz tramvají a autobusů po TT v ulici Jugoslávských partyzánů nestojí Praha 6, která tam chce mít zatravnění kvůli snížení hlučnosti z tramvajové dopravy,
– dokud bude u vyústění vozovky Svatovítské ulice do kruhového objezdu frekventovaný přechod pro pěší (který samozřejmě nikdo neodstraní), tak k žádnému zrychlení průjezdu (ulicí Svatovítsko)u dojít nemůže (a nepomohla by tam ani třeba čtyřpruhová vozovka): jediné, co tam teď možná trochu zdržuje, je relativně nově zřízená zastávka autobusů PID přímo na „Kulaťáku“, ale ty by už tramvajová zastávka rozumně nepobrala.
Nikoliv, moje teorie je založena na zcela racionální snaze zprůjezdnit danou oblast. To, že chce mít Praha 6 trávník na Jugo partyzánech jenom ukazuje nesmyslnost uvažování této radnice. Snížení hlučnosti umožňuje i asfalt mezi kolejemi. Nevím, jestli více aut stojících v jednom pruhu od Podbaby hlučnost zase nezvyšuje (a samozřejmě delší stání v koloně produkuje více emisí). Frekventovaný přechod pro pěší byl na Kulaťáku i dříve, ale když máte na výjezdu a nájezdu jeden pruh, projede tam polovina aut, než když tam byly pruhy dva. Zejména, když tam ještě do toho jednoho pruhu nesmyslně dáte zastávku autobus, která by samozřejmě… Číst vice »
Nemáte pravdu: váš zájem má sice racionální.cíl, ale vámi navrhované cesty k němu jsou neracionální, protože obecně nepřijatelné. Tráva v kolejišti TT rozhodně hluk tlumí, navíc se v horkých dnech nerozpaluje jako jakýkoli jiný povrch: asfaltových a podobných ploch je tam víc než dost, takže požadavek na zatravnění TT je zcela logický a oprávněný a chtít řešit problémy automobilové dopravy na úkor zeleně je zlomyslná hloupost. Hlavním problémem pro plynulost silniční dopravy od Podbaby je skutečně přechod pro pěší situovaný těsně před kruhovým objezdem na „Kula%táku“, který zbytečně vytváří příliš zatíženy kolizní bod, protože jeho obsazení přecházejícími chodci výrazně omezuje… Číst vice »
Tak sláva, s racionálním cílem souhlasíte, prima. Co se týče hluku, znám spoustu míst v zahraničí, kde tramvaje jezdí takřka bezhlučně a mezi kolejemi je beton či asfalt – namátkou Vídeň, Dublin. Co se týče zatravnění – tráva je tam relativně krátce a kdyby nebyly v okolí parky (Rooseveltova, Lotyšská, nám. Interbrigády) tak snad, ale v okolí určitě není zeleně málo – přímo na Jugo jsou dvě (místy i tři) řady stromů. No a rozšíření vjezdu na kulaťák z jednoho pruhu na dva pruhy (a samozřejmě zrušení nesmyslného pruhu pro cyklisty) prostě zvýší průjezdnost i bez posouvání přechodu (chodci tam… Číst vice »
No jo, ale co ty rozpálené, nepříjemné, neobyvatelné ulice? Dáte trávu na střechy, na fasády, do jisté míry fajn (až na zakrytí architektury), ale pořád to bude hnusná dopravní stoka pro lidi, kteří se tam pohybují.
Super. Takže vedle zdržování tramvají, busů i aut ještě mnohem větší riziko nehody.
A to se vyplatí…
Jako řidiče MHD mě to docela potěšilo. Jen mě mrzí, že nedovolí průjezd přes kulaťák po tramvajovém páse… chápu, že nechtějí abychom jezdili přes výhybky, ale hlavní špunt, nájezd na kulaťák, takhle bude dál brzdit průjezd. Navíc sjíždění s kloubem na tu tramvajovou zastávku není uplně ideální, protože si buď musíme nadjet na kulaťáku přes levý pruh, nebo nadjet do protisměru tramvaje.
Tam na to není konstrukce vozovky mezi kolejemi. A na její vybudování to už není, pokud se tato stopa kolejí má s rekonstrukcí náměstí brzo rušit. To by byly vyhozené peníze. Letos se tam měnily jen kolejnice v původních upevňovadlech.
Parada. Doufam ze po otevreni Dvoreckeho mostu to bude takto fungovat i ve stanici Dvorce, jelikoz na Pristavisti bude diky nutnemu posunu autobusove zastavky nutna k prestupu 5min prochazka…
Kvůli mostu se bude posouvat zastávka Přístaviště? Tak ještě zřídit zastávku u sjezdu z mostu, ať se dá pětiminutovou procházkou dosíci přestupu mezi linkami 2 od Barrandova a 134 na Zelený pruh, a opačně – když už ten most ústí tak daleko od středu Dvorců.
Jako řidič MHD
V tomto kontextu mne hrozně mrzí, že tramvajové koleje v ulicích, kde je silný souběh s autobusovými linkami, nejsou ani při rekonstrukcích dělány jako pojížditelné. Samozřejmě chápu obrovské výhody otevřeného svršku pro údržbu a i náročnost celé investice, jenže pak dochází k situacím, kdy tramvaj frčí (super) a autobus včetně celého osazenstva uvnitř trpí v nekonečné koloně (výrazně méně super). V případě vícepruhových komunikací se pak zřídí VJP. Takže najednou jeden pás prostoru je obsazen tramvají a k tomu najednou ubírám dalších 3,0-4,0 m prostoru na existenci VJP. Mám rozdělené zastávky, v případě souběhů musím volit, jestli půjdu čekat na… Číst vice »
Na Podbabské (= myšleno Jugoslávských partyzánů) se při prodlužování TT ke garážím nedělala žádná komplexní rekonstrukce, takže tam zůstala jen klasická osová vzdálenost tramvajových kolejí, která pro soustavný peážní provoz autobusů nevyhovuje. Navíc, pokud vím, Praha 6 požadovala zatravnění TT kvůli snížení hlučnosti provozu tramvají, a myslím, že se to skutečně osvědčilo. Na „kulaťáku“ dělá největší problém zcela zbytečná dvojice přechodů pro chodce u vyústění ulice zod Podbaby: Suchdol už dávno navrhoval přeřešení celé situace tak, aby přechod zůstal jen jeden a nebyl těsně před vjezdem od Podbaby na „kruháč“, protože tam ten přechod nejvíc překáží, ale Praha 6 to… Číst vice »
Ten jeden přechod je jediným rozumným možným způsobem jak se bezbariérově dostat přes Kulaťák. Mohl by se zrušit pouze pokud by vznikl přechod přes Evropskou, ale tam by to bylo snad ještě problematičtější.
To ještě neznamená, že se musí zrušit nebo přesunout daleko. Stačilo by zachovat dva pruhy oddělené širokým ostrůvkem
Vztekáte se zbytečně: jeden přechod tam zůstat samozřejmě musí, ale to přece nikdo nezpochybňuje, teď jsou tam ovšem dva a vzájemně asi 30 metrů vzdálené, což rozhodně potřeba není! Stačil by jeden, ale odsunutý od vlastního „kruháče“ tak, aby se mezi něj a „kruháč“ vešlo několik vozidel, navíc už tam by mohl začínat další samostatný odbočovací pruh pro autobusy jedoucí k obratišti a nikoli nutně po „kruhu“.
Přes Evropskou samozřejmě žádný přechod za současného stavu obnovovat nelze – i tak tam řidiči mají dost starostí se sledováním provozu. Někdy se dost divím, že je tam tak málo nehod
Na doplnění: oba stávající přechody zrušit a nahradit jedním novým jediným přechodem, který by mohl být třeba přibližně tady: 50.1013220N, 14.3953190E – zábradlí od „kruháče“ prodloužit až k přechodu, vozovky přes něj zúžené do jednoho pruhu a na obou stranách u kolejí TT ostrůvky pro pěší, od přechodu ke „kruháči“ už zase 2 pruhy = levý do kruhu a pravý jako „bypass“ pro BUS do obratiště + odbočení do Evropské. Pochopitelně to předpokládá i smysluplné přetrasování chodníků v parčících „kulaťáku“ na obou stranách „Podbabské“, aby pěší neničili trávníky (některé stávající chodníky by naopak bylo možno zrušit). %échopitelně by to něco… Číst vice »
K oněm „obrovským“ výhodám otevřeného svršku patří i to, že – jak se stalo u nás na Evropské jenom co vím už třikrát, že když tam zajede omylem osobní auto, musí ho přijet vyndávat jeřáb. Tak nějak nevím. A co když se stane nehoda nějakých dvou velkých aut, vytvoří se kolona – kudy se na místo dostanou hasiči a záchranka?
Jak může na samostatnou TT zajet auto OMYLEM přes 20 cm vysoký obrubník?
Řidič takového „pomýleného“ auta zjevně nemá za volantem co dělat!
Když se nevěnujete řízení, tak je to hned. A ano, takový řidič nemá za volantem co dělat.
Třeba proto, že když odbočujete doleva na Evropskou, tak tam žádný obrubník není. A konec konců může čas od času někdo udělat chybu. Kdyby byl svršek zakrytý, tak není problém. Nemluvě o tom, že po něm můžou jezdit autobusy, může se zrušit vyhrazený pruh pro autobusy a zdvojnásobit kapacitu Evropské, a tedy výrazně redukovat třeba ranní kolony směrem do centra. Ale o to samozřejmě politikům nejde Oni omezí průjezdnost na polovinu a pak říkají – podívejte ta zlá auta jak nám blokují Prahu!
Mimochodem ony 20 cm vysoké obrubníky s ostrými hranami jsou dosti nebezpečné.
Kolony je třeba redukovat jinak, než dalším zabíráním uličního prostoru jízdními pruhy. Pravda, otevřený svršek bez trávy zlepší akorát to vsakování, pokud nepočítám odbourání sbíječek a spotřeby materiálu při opravách, ale zelené pásy už mají svou funkci, ideálně ovšem v kombinaci se stromořadím (to už ovšem mimo pás tramvají).
No hurá, konečně to někoho napadlo. Tam je to s průjezdností vždy katastrofa.
Ono se to už operativně dělalo, ale samozřejmě oficializování je fajn, zejména vzhledem k zastávce Vítězné nám. místo Kafkova.
Tak problém je, že pak lidi byli zmatení. Nehledě na výjezd z Kafkovy. Možná by to tady chtělo udělat i do centra v tramvajových zastávkách, i když to by chtělo úplnou rekonstrukci této tratě. Sice se nějaké drobnosti dělaly, ale tohle chce úpravu kolejí a zastávek, to se dělá hůř, kór, když v současnosti je to tak nějak na hraně s vedlejšími připojujícími se v místě zastávky.
A teď to bude samozřejmě ještě horší.
180 jezdi z Dejvické az k Tescu na zlicin a obsluhuje sídliště řepy a zlicin. Uzitecna linka mezi Dejvickou a zlucinem
A to ji chtějí zkrátit, až se postaví tramvaj z Vypichu dolů. No aspoň už si nebude přenášet zpoždění.
Prosím raději na Břevnov než do Břevnova. A to nejsem Pražák, jen „sediment“…
Já teda pražák jsem a bydlím v Břevnově. NA Břevnově bych v životě neřekl a ani neznám nikoho, kdo by to používal.
V Googlu převažuje předložka „na“ ve spojení s Břevnovem a 6. pádem v poměru 47:36, směrové vazby na/do jsou v poměru 39:26. Pokud tam neznáte nikoho, kdo by předložku „na“ používal, tak to svědčí spíše o tom že nejste v kontaktu s místním jazykovým územ.
Aby to nebylo jako ty lingvistické fekálie v takovém tom pyšném městě z Ruzyně na západ…
Prej „na Kladně“ 😀
To nejsou Vinohrady…tam opravdu musíte použít „na Vinohradech“. Ale Břevnov není hrad nebo zámek…
https://www.google.cz/search?q=v+%C5%BEi%C5%BEkov%C4%9B&sca_esv=562684738&tbm=isch&sxsrf=AB5stBi1bmnd-g2S-I8r_FriFqaBG3EPhw%3A1693901532608&source=hp&biw=1366&bih=657&ei=3OL2ZK7RIvSH9u8PwM-IyAY&iflsig=AD69kcEAAAAAZPbw7Aojdzl3FBs0UEi1A_9jfTfCfvzF&ved=0ahUKEwiur4j5gpOBAxX0g_0HHcAnAmkQ4dUDCAc&uact=5&oq=v+%C5%BEi%C5%BEkov%C4%9B&gs_lp=EgNpbWciDHYgxb5pxb5rb3bEm0jkEVAAWOoPcAB4AJABAJgBuAOgAeYKqgEJNi4xLjAuMS4xuAEDyAEA-AEBigILZ3dzLXdpei1pbWfCAgQQIxgnwgIEEAAYA8ICCBAAGIAEGLEDwgIFEAAYgATCAggQABixAxiDAcICBBAAGB7CAgYQABgIGB7CAgcQABgYGIAE&sclient=img#imgrc=Cq3JGr4BCQ51uM
Já jako Pražák preferuji na Břevnov. Ale my jsme vůbec divný. Říkáme Botiči „botyč“ a my hostivařští dokonce říkáme ten Hostivař místo ta Hostivař atd.
„Na Břevnov“ jsem teda zatím nikdy neslyšel (na rozdíl od „Na Bělehrad!“ 🙂 ).
Zato „Botyč“ používám od doby, co jsem začal mluvit, jsa částečně tak nějak vodtamtaď.
K překlopení tohoto typu jmen do ženského rodu došlo někdy v pobělohorské době. Ovšem někde zůstal mužský rod zafixován adjektivem, třeba Veliký Brázdim. Háje se ještě v 18. století jmenovaly Malý Hostivař.
Počkat.. ona je to ofiko TA Hostivař..?
Mozno by pomhlo presmerovat linku 180 z Dejvickej na Hradcansku s obracanim na Spejcharu tak ako jazdila v minulosti linka 184. Trochu by to pomohlo znizit napor na komunikaci/prechody v okoli pretazenej zastavky Vitezne namesti.
Z Brevnova na Vitazne namesti uz jezdi 143 a 149, tak 180 by mohla obsluzit Hradcansku, ktora ma nevyuzivane bus nastupistia, viac priestoru, min zacp a lepsi prestup na metro.
Hradčanská není moc vhodná z několika důvodů.
1) Metro není bezbariérové, tedy s kočárky problematicky a s vozíkem jedině s přestupem.
2) Spojení mezi Hradčanskou a většinou Břevnova již dobře obsluhuje linka 25, naopak Dejvice pouze linka 180.
3) Kolony jsou dost často i na Hradčanské.
1) To je pravda, kazdopadne pokial sa jedna o prestup Bus -> Tram tak je Hradcanska lepsia, kde je vyrazne sirsie a dlhsie nastupiste a celkovo viac priestoru. Ostrovy na Vitaznom namesti su sirkou max tak na jeden kocarek. 2) Pomezi Brevnova a Stresovic ( Na Pendreku, Radimova, kolej Kajetanka + okoli ) obsluhuji linky 180, 164, 108 a 216. Ani jedna z nich nejede na Hradcansku. Tramvaj 25 je na kopci oproti. Kazdopadne Hradcanska sa sice vola Hradcanska, ale klidne by se mohla volat aj Dejvice 2. Z mnohych bytovek v Dejvicich je blizsie ako metro Dejvice. Na vlakovu… Číst vice »
4) Celá řada cestujících směřuje do tamních vysokých škol u Kulaťáku
5) Na Hradčanskou se dá přestoupit na Vozovně Střešovice či Prašném mostě a jelikož tam jede 1+2+25, jede toho docela dost.
Ten opačný přestup ze 180 s intervaly 12/7.5min by zajišťovala jen linka 149 s intervaly 15/30min a 143 s intervalem 15min. To by bylo výrazné zhoršení komfortu.
Ale jednu věc musím dát zapravdu a to je, že většina cestujících ze 180 ve finále tou Hradčanskou projíždí, jenže MHD musí fungovat komplexněji.
A metro na Dejvické je bezbariérové? No a kdyby mohli autobusy jezdit tramvajovým pásem, tak jsou na Hradčanské hned.
Metro na Dejvické samozřejmě bezbariérové už dávno je – jen je to trochu komplikované, protože výtahy překonávají vždy jen jedno podlaží a jsou na různých místech stanice daleko od sebe.
Takže když jdete s kočárkem a nejste trénovaný olympionik, tak vám to pomůže dost málo – takže reálně bezbariérová vlastně není.
To bývala linka 174.
184 pak nějakou dobu taky.
Na Špejcharu se vždy točila 174, právě vámi zmíněná 184 začínala v Butovicích u metra a končila u dnešní zastávky Sídliště Petřiny (dříve jen Petřiny)… Poté znovu zavedli vámi zmíněnou 184 do trasy Velká Ohrada – Nové Butovice – Nemocnice Motol – Břevnovská – Vozovna Střešovice – Hradčanská. Ale Praha 5 (13) si stěžovala, že linka 184 je v Břevnově furt zpožděná, tak organizátor dopravy (ROPID) linku nechal zkrátit jen na Vypich a dál do Břevnova nechal jen 180ku…
To jako myslí vážně, že “doufají, že se tam autobusy s tramvajemi vejdou”? Na to jsou snad grafikony, aby se dalo snadno zjistit, jaká je kapacita dané zastávky v různých časech podle počtu projíždějících linek. Kdyby napsali, že v praxi ověří teoretické předpoklady a případně nějak upraví délku zastávky. Takhle v zásadě akorát předjímají, že autobusy budou nabírat zpoždění jinde, protože budou čekat, až ze zastávky odjedou jiné spoje.
Taky mě to praštilo do očí. Takhle fungovali „A je to“, jenže to nebyl návod.
Móda dnešní doby…je to variace na článek o té německé neomezené jízdence…jak psali, že jí musí zdražit, protože zjistili, že za současnou cenu na tom dost tratí 🙂 Tiktoková doba si holt žádá implementaci řešení od nejhlasitějšího řečníka, na nějaké plánování či nedejbože průzkum, zda to vůbec funguje, už dnes nikdo nemá trpělivost.
Delta si na výměnu motoru na Boeing 767 přivezla techniky, nářadí a montážní prostředky, aby měli na místě všecko potřebné. To fakt nebude dnešní dobou, to bude v lidech, ve výrobě zaměstnatelných jako manuálové. Stejná neschopnost provázela a provází stání potažmo veřejnou sféru už od dob pradávných.
Nemel
Ano, přesně to můj nick znamená.
V grafikonech a dokonce ani v jízdních řádech se zpravidla nedozvíte detaily jako třeba doby pobytu jednotlivých vozidel v zastávce, rozptyl a souběh těchto hodnot a tak dále. Je otázka, jestli je levnější to nějak sofistikovaně statisticky modelovat, nebo to prostě vyzkoušet, případně risknout, že prostě občas chvilkové problémy budou, tak jako jsou na spoustě stávajících zastávek a svět se kvůli tomu nezboří.
Modelovat co? Jsou k dispiozici data o pobytu tramvají v této zastávce za roky dozadu. Dtto busy v Kafkově, to dá dohromady v Excelu i středoškolák, proboha.
A mimochodem ty jízdní řády nejsou až takový trhací kalendář, aby se nahrubo nedalo vyjít už z nich…
Obávám se, že o datech z provozu tramvají, o schopnostech středoškoláků a o možnostech Excelu máte poněkud nerealistickou představu. A o statistickém modelování nejspíše vůbec žádnou. V jízdních řádech povrchové dopravy se uvádějí pouze odjezdy ze zastávek, a to ještě zaokrouhlené na celé minuty. Z toho fakt nepoznáte, jestli se vám tam tři vozidla sejdou najednou, nebo jestli se vystřídají po dvaceti sekundách.
Grafikony nejsou jediným zdrojem informací pro plánování. DPP má i detailní informace o polohách všech vozidel. Z toho lze vyčíst i kdy spoje přijíždí a odjíždí ze zastávek, jak moc se štosují atd.
Radnice dělá grafikon?
Minusáři by se měli naučit číst a chápat kontext. 😉
A to se vlastně tenhle úsek v létě opravoval. Nemohli rovnou zastávku prodloužit na dvě soupravy?
před zastávkou ve směru do kopce je křižovatka, kterou by museli zaslepit…
Myslíte s Kafkovou? Na to je místa dost, jenom by bylo třeba zkrátit ten odbočovák.
Ta zastávka by byla dostatečně dlouhá nebýt toho „nově“ instalovaného semaforu a zig-zag přecházení. Stavebně má 50m, ale byla uměle zkrácena na 45m, díky čemuž se tam teď tramvaj + 18m autobus nevejdou.
Stejně je ostrůvek úzký na přebíhání, kdyby tam stály dvě soupravy za sebou.
Ono i tak se to dá udělat blbě, protože to bude stát před Kulaťákem, neb blokují i auta od Podbaby. Ale to zpoždění způsobené tramvají nebude nic oproti těm autům.
Článek bych tak maximálně upravil, neb nejde o uzavření tunelu, ale kapacitě křižovatky, která prostě nemá možnost ta auta pobrat.
Tak se podívejme, kdo je na Praze 6 radním pro dopravu, a začne v tom být jasněji 🙂
Před 2 – 3 roky vtipně zkrátili užitečnou délku nástupiště d.c. Z tajemných důvodů nacpali kus zábradlí i na hranu ke kolejím, takže se tam sice 2 soupravy vejdou, ale ta druhá už má dveře 2. vozu proti zábradlí… Čímž prakticky zrušili rychlý přestup mezi tramvajemi od Podbaby a od Šárky, které pak z Hradčanské dále pokračují různými směry. Druhá souprava musí čekat uvnitř „kruhu“, až první soupr. odjede, a pak teprve najet do zastávky. No a tohle zpoždění pak vede k tomu, že i když se obě linky na Kulaťáku sjedou, tak se z druhé do první linky přestoupit… Číst vice »
Při současné organizaci MHD (jízdní řády) to určitě dobře fungovat nebude – a co je horší, negativní dopad to bude mít nejen na provoz MHD, ale i na provoz ostatní dopravy na vlastním kruhovém objezdu a potažmo i na okolních návazných komunikacích.
Ono úplně stačilo, když tam nějaký odborník vymyslel ten světelný přechod, který provoz na objezdu dost komplikuje.
Tato zastávka je kvůli urbanistům a zachování přechodu na vnějším prstenci Kulaťáku kratší, takže 2 tramvajové soupravy za sebou se tam nevejdou. To vytváří komplikace, ale nemá to řešení. Urbanisté a památkáři prostě na tomto uspořádání trvali. Tj. není co posuzovat, když to nelze změnit.
Kupodivu výhodou této zastávky je, že s jednou tramvají se tam i kloubový autobus najednou naopak vejde. Pokud přijíždějí dvě tramvaje, stejně druhá má čekat uprostřed kruháku, takže s tou první může odbavit klidně autobus. Je to paradox, ale kupodivu se touto úpravou zastávka využije lépe než dosud.
Samozřejmě jsem napsal nesmysl. Výše uvedené platilo pár let po rekonstrukci tohoto místa v roce 2013. Pak nejprve bariérově a pak i bezbariérově přišel požadavek na úpravu toho přechodu a doplnění signalizace, takže se původní kratší délka zastávky ještě zkrátila. Takže dnes se tam za tramvaj jen tak tak vejde standardní bus, ale kloubový už bohužel nikoli. Asi by stálo s P6 se pobavit opět o úpravě toho přechodu. Jenže jak je řízená jen část, nemůže být v ose pokračujícího místa pro přecházení, takže to asi moc řešení nemá.
Ještě jsem na K-R viděl návrh, že by autobus stavěl v zastávce noční linky a bylo by to synchronizováno s přechodem. Lepší přestup, ale asi se kolonám nevyhnou.
Jo a je to takový problém že autobus nemůže otevřít dveře? Skoro nikdo tam nevystupuje a zbytek by mohl jít předem 🙂
Jak to chcete synchronizovat? Já si to nějak nedovedu představit – ten přechod má navíc signalizaci na tlačítko
Právě že má tlačítko – zelená pro chodce by padla tehdy, když autobus by stál v zastávce a jinak by tak blokoval dopravu.
Aspoň dílčí A SPÍŠE TEORETICKÉ řešení by mohlo být v úpravě jízdních řádů, především tramvají: teď se tam většinou sjíždějí dvě linky, každá z jedné větve, takže jedna musí vždy čekat (obvykle ta z Podbaby), což sice vadí cestujícím, ale nevadí silničnímu provozu. Pokud tam ale do této situace najede ještě i 1 – 2 autobusy, totálně zablokují čekáním na možnost najetí do zastávky velkou část dopravy na „kruháči“ a bude „vymalováno“. Kdyby se aspoň tramvaje nesjížděly plánovaně, situaci by to snad aspoň trochu zjednodušilo – ale příliš dokonalé řešení to pochopitelně není.
Problém ovšem nastává až za Vozovnou, kde je tramvajový pás štěrkový, odpoledne tam stojí fronta do tunelu a autobus v ní. Nejsem úplně příznivce asfaltování, ale pokud se podaří autobusy na nás milovanej kopeček povede zbavit těch šílenejch zpoždění, tak jsem pro.
Odpoledne, když nejedu ze školy, ale z práce z Vokovic, radši jedu klidně i na rozkopanou Šárku, kde chytnu 191 a jsem na Strahově rychlejš, i když papírově to samozřejmě přes Dejvickou vyjde líp.
Tak výhledově to snad na ten kopeček půjde kolejově již z Dejvic.
Takové opatření se dělalo mimořádně při velkých kolonách, tedy „nějak“ to už fungovat muselo.
Zlepší se taky přestup z metra, neboť zastávka „Dejvická“ pro 143/149/180 je taky dost daleko od výlezu.
JJ, dostat se od metra na 180 směrem nahoru tam zatím byl dost pochoďák. Ať už člověk šel na tu nástupní u VŠ nebo na Kafkovu.
A to si ještě představte, že jdete s kočárkem. Vylézt musíte západním východem a pak vás čeká cca 420m dlouhá cesta k aurobusu.
Uprostřed ochozu stanice metra Dejvická funguje výtah na chodník a přes park dojít k nástupní zastávce autobusů je blíž než na zastávku Kafkova …
Tak ono není zas tolik případů, kdy by přestup z metra na 180 dával smysl. Od centra je pro obsluhu Břevnova lepší tramvaj a od Veleslavína je to natolik za roh, že se spíš vyplatí jet přes Motol nebo Petřiny.