cargo

Autobusy na Strakonické zrychlí, Praha jim prodloužila vyhrazený pruh

Buspruh na Strakonické. Foto: RopidBuspruh na Strakonické. Foto: Ropid

Praha dokončila úpravu jedné z nejvytíženějších ulic, kde kvůli hustému provozu pravidelně nabírají autobusy zpoždění. Na Strakonické prodloužily o 900

Praha dokončila úpravu jedné z nejvytíženějších ulic, kde kvůli hustému provozu pravidelně nabírají autobusy zpoždění. Na Strakonické prodloužily o 900 metrů v oblasti Lahoviček pruh vyhrazený pro autobusy. Ve špičce zde denně projede až 60 autobusů za hodinu.

Strakonická ulice je významnou dopravní tepnou pro obyvatele Zbraslavi, Radotína, ale i celého přilehlého regionu včetně Mníšecka, Štěchovicka, Dobříšska nebo Příbramska. Chybějící železniční spojení zde suplují autobusy a pro ty potřebujeme co nejplynulejší průjezd Strakonickou ulicí až na Smíchov,“ uvádí náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr.

Na Strakonické mají už od dnešního dne autobusy vyhrazené 3 kilometry. Nová úprava navíc neubírá místo ostatní automobilové dopravě – buspruh je vyznačen na místě původního úzkého odstavného pruhu.

Ranní kolony na Strakonické se v úsecích s povolenými maximálními rychlostmi 50 až 80 km/h běžně posouvají rychlostí okolo 15 km/h, nové opatření tak při těchto provozních stavech urychlí průjezd autobusů o 4 až 5 minut, ve dnech s extrémně hustým provozem i 10 minut. Všechna realizovaná opatření na Strakonické ulici umožňují autobusům projet i o více než 15 minut rychleji než ostatní vozidla,“ doplňuje ředitel ROPID Petr Tomčík.

Opatření využívá již před Lahovickým mostem odbočovací pruh do Výpadové ulice (směr Radotín), na který navazuje krátký buspruh, což umožní autobusům již od mimoúrovňové křižovatky s Pražským okruhem projet podél kolon vozidel sunoucích se ve dvou levých pruzích. V místě připojení ulice Výpadové je opatření krátce přerušeno z důvodu bezpečnosti, ale hned na konci připojovacího pruhu z Výpadové ulice navazuje nový buspruh v délce půl kilometru, který vznikl rozšířením původního odstavného pruhu.

Vyhrazený jízdní pruh je určen především pro autobusy, využít jej mohou také vozidla taxi, integrovaného záchranného systému, městské policie a jízdní kola. Po projednání jsou oprávněná vozidla vyznačena pouze na svislých dopravních značkách, vodorovné dopravní značení zobrazuje pouze nápis BUS. Pro bezpečnost v oblasti křižovatky s ulicí K Zahradám je tato ulice nově jednosměrná a to od Strakonické ulice.

V Praze je aktuálně 48 kilometrů vyhrazených jízdních pruhů, z toho 14 kilometrů je vedeno společně s provozem tramvají. „Pro další zlepšení průjezdu autobusů po Strakonické ulici připravujeme její stavební rozšíření, což umožní zřídit buspruh od zastávky Dostihová až před Barrandovský most. Po jeho realizaci bude umožněn plynulý průjezd autobusů od Lahovického mostu až za Barrandovský most v celkové délce téměř 6 km,“ dodal Scheinherr.

Tagy buspruh praha ropid Strakonická Top
61 komentářů