- Železnice •
- Cestovní ruch •
- Autobusy •
- Zprávy
Autobusy místo vlaků: Kraj chce zrušit vlakové spoje Hodonín – Čejč
Trať číslo 255 Zaječí - Hodonín. Autor: Czech Wikipedia user Packa – Tato fotografie vznikla v rámci grantu fotografie českých obcí., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8296837
Jihomoravský kraj chce od nového jízdního řádu výrazně omezit vlakový provoz na trati číslo 255, která spojuje Zaječí přes Čejč
Ono to není jenom o penězích (to je kritérium pro úředníky, ne pro cestující). Často zajíždíme na Vysočinu, zde po 113 letech zrušili historickou trať Jemnice – Moravské Budějovice. Napřed opulentní oslavy ke 100. výročí… Prý vlaky nahradí autobusy, jo, sliby se slibují… Podívejte se někdy na mapky s železniční sítí a uhodí vás hustota železnice na severu území a bída a nouze na jihu. Jihlava – Slavonice, či Okříšky – Znojmo… „Hustotu“ připomíná rybí kost zv. ypsilonka a přesto to zruší. Prodloužili jednu autobusovou linku a šmitec. To je o pracovních dnech, soboty, neděle a svátky jsou v podstatě… Číst vice »
Aleš K.: Dezinformuješ tady lidi. Zatím jsem si nevšiml, že by trať Mor. Budějovice – Jemnice někdo zrušil… Zastavená osobní doprava se opravdu nerovná zrušení tratě. A kromě toho se zrovna do té Jemnice osobní doprava vrací a není to jediná tzv. nepotřebná lokálka, na jejíž nepotřebnost se během několika let změnil názor.
Tož tak.
Podle posledních vyjádření lidí z KU ohaduji, že celá kauza kolem 255 prozatím skončí jakožto bouře ve sklenici vody.
Anebo bude trvat dál a starostové spolu s petičníky z OSŽ doplatí v Brně „na dřevo“ rozdíl v ceně obou řešení dopravy(??) Tomu ale asi těžko věřit.
„Podle posledních vyjádření lidí z KU ohaduji, že celá kauza kolem 255 prozatím skončí jakožto bouře ve sklenici vody.“ Je to docela dobře možné. V JMK dosud platilo, že co si o pár let dříve JMK usmyslel, to nakonec skutečně realizoval, navzdory eventuálním „hlasům proti“ a v některých případech i navzdory spornosti celé změny** i tomu, že situace se mezitím během pár let mohla vyvinout (v případě trati č. 255 mj. skutečnost, že linka R13 se od 12/2017 míjí téměř přesně v žst. Zaječí, kdy alespoň v sedle při 2 h taktu by mohlo být na dosah stíhat vyjezdit všechny… Číst vice »
Odkaz prosím.
i když to tu v různých formách zaznělo, dovolím si shrnout, 1) k rušení tratí by nemělo docházet živelně, ale po zralé a především kompetentní úvaza, důvodem je fakt, že zrušit trať je velmi jednoduché v porovnání s její obnovou nebo vybudováním 2) žádná trať by se neměla rušit jen kvůli tomu, že tam jezdí málo lidí, vždy by měla být zpracována širší koncepce dopravy (z toho vypadne, které tratě ano/ne), mělo by být důkledně zváženo, zda nízký zájem cestujících je nevyhnutelný, tj. zda nelze úpravami GVD + busů dojít ke vhodnému modelu, který na danou trať ty lidi přitáhne… Číst vice »
Bravo Illonko. Chytrá hlavička. 👍
Ta železnice byla a bude vždy jako páteř, na kterou mají navazovat silniční spoje, které provádějí návoz a odvoz a současně slouží jako místní obsluha – tedy rozvoz po obcích, propojení malých obcí, kam vlak nevede apod. Pokud by se toto dodržovalo, nebude trať ani autobusová linka nerentabilní a budou vždy využívány. Jenže dnes koncepce dopravy není, autobusy se snaží dělat konkurenci vlakům, namísto doplnění a k tomu ještě ekonomické lži a neobjektivní data o nákladech a škodách. Pak z toho plyne ten binec, který tu je a výsledkem je to, že aut neubývá a nákladní doprava je na silnicích… Číst vice »
Mzdy u řidičů byly +- vyrovnány. Tak odpustíme regio vlakům poplatek za DC a zjistíme, že se na plno relacích stejně zdaleka nedostaneme na cenu busu, který tam kvůli neželezničním obcím stejně pošleme. Navíc to chce srovnávat nový bus s NOVÝM vlakem a ne starou 810kou ( z pohledu odpisů a započítané ceny.)
Někdy to chce víc nadhledu a méně fanouškovství.
Nepopírám, že jsou někde vlaky výhodnější!! než silnice. Ale když se někde omezují busy, byť využívané, tak se na Dop webu nerozčilujete a neprotestujete za zájmy cestujících….
„navíc to chce srovnávat nový bus s NOVÝM vlakem a ne starou 810kou ( z pohledu odpisů a započítané ceny.) Nemusí to být s novým vlakem (falešné dilema), postačilo by s Regionovou. Bylo by zajímavé porovnat např. nákladovou cenu za km jízdy Regionovy na tratích jako 278 nebo 279 (lokálky do Nového Jičína, resp. Bílovce) vs. šukafonu na t-255. Vůbec je zajímavé, že v mnoha krajích již před lety došlo k náhradě sólo 810 Regionovou, ačkoliv na těch dotčených tratích i ta 810 kapacitně postačovala, zatímco na tratích jako 254 či 255 k tomu nedošlo (načež někteří argumentují „kde jezdí… Číst vice »
Na Šumavě vám jezdí dopravce s LQ motoráčky (bez klimy), který chce 92kč/km a s velkou pravděpodobností z této linky nedotuje jiné své linky, protože jde o soukromníka, který k podobnému jednání nemá důvod. Tolik k reálným cenám lokálek.
Uhýbáte od mé otázky, která zněla na Regionovu ČD (a ne na klimatizované nízkopodlažní Regiosprintery, které na Šumavě zčásti jezdí, což jste nyní zamlčel; ani na vysokopodlažní neklimatizované 628, které tam zčásti jezdí také) na (mnou zmíněných) výkonech, kde šlo o náhradu řady 810. Vaše „odpověď“ nesplňuje ani jeden z dvojice mnou uvedených parametrů.
Nadále zůstává v platnosti otázka pro srovnání na to, kolik chtějí ČD za 1 km jízdy 810 po t-255 (ve srovnání právě s 1 km jízdy Regionovy do Nového Jičína nebo Bílovce).
Regiosprinter nemá klimatizaci. To je nucená ventilace, co tam je.
„Regiosprinter nemá klimatizaci. To je nucená ventilace, co tam je.“
Připomenu, že opět uhýbáte od původní otázky, která zněla na REGIONOVU na tratích typu „Nový Jičín/Bílovec“ vs. na sólo 810 na trati č. 255 v porovnání jejich nákladové ceny na 1 km.
Otázka zůstává (směrem ke komukoliv, kdo zná odpověď) nadále v platnosti.
Samozřejmě , že záleží na obsazenosti atd. Navíc ta Regionoha bude stát asi objednatele nakonec víc( musel by se řešit případ od případu).
Rozdíl je v tom, že je o něco lepší v některých věcech, než šukafon, to tady snad nemusíme rozebírat.
„Navíc ta Regionoha bude stát asi objednatele nakonec víc( musel by se řešit případ od případu).“ Však to mě (také) zajímá – o kolik víc platí Moravskoslezský kraj za to, že např. do Bílovce jezdí Regionova, než kolik by tam platil za totéž se sólo 810? Podobně pak – kolik tedy JMK dosud ušetřil (rozdíl cen za 1 vlkm) díky tomu, že na t-255 (ale stejně tak např. do Hustopečí) jezdí sólo 810 oproti tomu, kdyby tam jezdila dvoudílná Regionova. V jiném příspěvku je uvedeno, že i ta sólo 810 stojí na pomalejší a kratší trati 100 – 120 Kč.… Číst vice »
S určováním cen za vlakový spoj je problém, protože takto se to nepočítá a neřeší. Dávají se jen zprůměrované ceny za vlkm pro celý kraj. Takže proto ta hausnumera. Prostě souprava vlaku s lokomotivou a třeba 3 – 4 vozy (tedy kapacita cca 240 – 350 cestujících stojí kolem 100 – 160 Kč /km, ale malý motor typu 810 stojí odhadem od 30 do 50 Kč/km. No a když se sečtou všechny spoje, náklady na dopravní cestu, další náklady na zálohy, mobilizaci, apod., pak se to vydělí těmi vlkm, vyjde číslo. Takže to není cena za 1 vlkm třeba 810… Číst vice »
„U dráhy“ není a nikdy nebyl zájem zveřejnit kalkulaci skutečných nákladů.
Tak to je podobné jako u Svazu cestujících ve veřejné dopravě, který se autobusové dopravě věnuje jen v podobě zmínek o tom, jak busy stále upadají (ač stále přepraví skoro 2x tolik lidí co vlaky… detail) a vlaky rostou a závěr (tak nenápadně podsunutý) nechť si čtenář vyvodí sám. Nemám nic proti lobby, ale bylo by fér se přejmenovat na Svaz cestujících v železniční dopravě a ne podsouvat, že jde o celou veřejnou dopravu, když je to viditelně lobbistická (a nejspíše dotovaná) neziskovka pro šotoušky. Mimochodem, o tom, že poslední rok busy rostly více než vlaky samozřejmě od této „neziskovky“… Číst vice »
SŽDC v roce 2018 nechala zpracovat tzv. směrodatný rychlostní profil celé tratě č. 255. Výsledná práce vypadá takto: http://leteckaposta.cz/380008594. Je paradoxní, že právě „odstřelovaný“ úsek Čejč – Hodonín má v některých částech potenciál zvýšení rychlosti ve stávající stopě až na 100 km/h, v ostatních částech pak 75 – 80 km/h.
Přesně.. A dnes se tam klepe vlak 50kou..
Aby ta trať měla nějaký větší smysl, tak by muselo dojít k nějaké rekonstrukci, trochu velkorysejší, při které by došlo ke zvýšení traťové rychlosti ze asi 40km/h, jinak je to poněkud mrtvé. Teoreticky by na má nějaký potenciál být mohl, přece jenom kolem bydlí cca 12000 lidí, jenže k tomu by bylo třeba změnit trasování tratě v nejostřejších obloucích.
Zajímavé by pak mohlo být, protažení osobních vlaků ze Znojma přes Břeclav do Hodonína a dále do Čejče a Zaječí. Ale to by jednak vyžadovalo moderní a svižné jednotky, jednak pak modernizaci a zrychleni této tratě.
Souhlas! Ale pak je největší prioritou lákat cestující do těch vlaků..
Vymazat pana Soupravu z této diskuze. Tato trať zrovna by tak neklesla na dno, kdyby se zmodernizovala, zastávky byly ve středu obce, odjezdy v čase, kdy lidé chodí do práce, takže vlak nejenom pro školáky, pohodlné a kvalitní vozy, výborná návaznost rychlíku do Brna(tím neříkám, že nic nenavazuje, ale např. v pátek by zde mohl být interval 30 min s tím, že by jezdily přímé vlaky každou hodinu, a návaznost z rychlíku na osobní vlak by zůstala. Největším problémem bylo to, že lokálky se nepřestavěli včas, to znamená, že se v ten čas nezvýšíla rychlost, nenasadila se kvalitnější vozidla. A… Číst vice »
Ale z vesnic(např. Bořetice, kde se jezdí na přestup směr Brno) doprava omezená nebude.
Naopak těch spojů je tam víc, než bylo před zaintegrováním.
A pak smazat jeste VRT, Svojsina, Panelaka, petra766, Hanziho a dalsi a cela diskuze bude konecne vyhovovat vasi prezdivce Jedine vlaky, vidte? 🙂 Zkuste jisty alternativni web, tam budete uspokojen, tam se jine nez sotonazory nevyskytuji. 🙂
Šotonázor by to byl, kdybych chtěl, aby se udržovala snad každá lokálka, každá trať, I když vede přes pole. Já jsem pouze popsal, jakou výhodu tato trať může přinést. Na rozdíl od vás jezdím v úseku Čejč – Hodonín 1 za měsíc kvůli práci, a neřekl bych, že spoje vozí vzduch. Jsem pouze podotkl, že trať se včas nezmodernizovala, stála se proto neatraktivním, a lidé přesedali do aut. Stejně je to s VRT, kdyby se začala stavět dřív, nemuseli jsme dnes řešit každodenní kolony na dálnici, nehody. No a jestli chcete zrušit každou dráhu, která má nějaký potenciál, tak už… Číst vice »
Jedine vlaky : Přesně tak, naprosto racionální názor člověka se selským rozumem a tihle lidé v naší malé a krásné zemi začínají citelně chybět. Nemůžeme urputně držet lokálky s naprostým a evidentním nepotenciálem, ale tam, kde je možné vidět dál do budoucna nějaký skutečný potenciál v přepravě osobní i nákladní, tam má smysl lokálky udržet. A takových lokálek je u nás stále dost. To ale pan Souprava nikdy nepřipustí, bude nadále dštít nenávistnou kampaň proti železniční dopravě jako takové, neb už pravděpodobně má místo šedé kůry mozkové dokonale vyčištěnou zdigitalizovanou supermoderní cyklo přehazovačku. My obyčejní lidé, kteří používají všechny druhy… Číst vice »
V mnoha diskusích se poslední dobou angažuje dosti hlasitá a agresivní skupina tzv. optimalizátorů dopravy s cílem urputně přesvědčit veřejnost o zastaralosti a nemodernosti železnice jako takové a rušením tratí ve prospěch cyklostezek a zavedení minibusů či taxíků a podle nich se musí všechny lokálky a regionálky zrušit, aby si mohli v duchu moderní módy super zajezdit na kolech po železničních tělesech. Není vše tak černobílé jak se nám tito fanatici snaží namluvit. Švýcarsko(a asijské Japonsko) jsou asi nejlepším příkladem logické a výborné koexistence všech druhů dopravy včetně lokální a regionální železnice.V jejich dopravním modelu nedošlo ani k nijak rozsáhlému… Číst vice »
Bjorn: Tak např. na Slovensku se nejezdí rozhodně na víc , než 14 tratích, jsou třeba sjízdné pro náklad, ale skoro, nebo úplně bez osobky. Navíc hustota sítě na Slovensku nebyla(není) taková, jako třeba na Moravě a v Čechách.
V Rakousku a Německu se občas něco znovuotevře, třeba i pro celotýdenní provoz, nebo jen turis. a mezitím se jinde něco pro změnu sejme….
Takových států, kde by se nechalo jezdit celoročně a každodenně jako u nás např. na přezoufalé Rožmitálce, na světě opravdu moc není…..
I když jsem si s tím dal práci, tak vím, že to zdaleka není a nemůže být 100% správně. A je pravda, že jsem někde počítal přeshraniční úseky 2x (v případě Maďarska,Slovenska,Rumunska). Také to vymezení pojmů Lokálka a Regionálka zde není zcela vyjasněno. Vycházel jsem z mnoha zdrojů na internetu (openrailwaymap, bueker,národní mapy železnic, online jízdní řády a mapy zemí)a také z knižních publikací v angličtině a češtině o problematice místních drah. Koncově jsem řešil tedy to, zda je v současnosti ta která trať v dané zemi využívána čistě jako místní/lokální/regionální – tj. bez provozu spěšné a rychlíkové dopravy. Zrovna… Číst vice »
Bjorne, dobrá práce. 👍
A od teho Soupravy by mě nějaký výstup, také zajímal.
K naprostým nesmyslům se vyjadřovat nedá. Björn je sem napostoval snad už po 10té, toho si nelze nevšimnout, ale stačí letmo mrknout na ta čísla a každý kdo o železnici v zahraničí něco ví vidí, že ta čísla jsou mimo. A ne, nebudu to počítat. Já fakt nepotřebuju řešit, zda na Islandu zrušili 50 nebo 10 lokálek. Pro mě je podstatné, že tam nikdo neudržuje Mšenky, Mochovky, Rožmitálky a podobné blbosti. A nevím o žádném dalším státu, kde by je drželi. Takže až se jich zbavíme u nás, pak můžu teprve začít počítat. Do té doby je jasné, že máme… Číst vice »
Nebohá Souprava !!! Když je usvědčen z očividného lhaní a překrucování faktů a z čiré demagogie, to potom vztekle zaprská a raději osočí jiného diskutéra ze šíření nepravd. On si opravdu nedá pokoj, je jak propagandistický goebbelsovský kolovrátek a v tomto je jistě jeho vzorem náš velemoudrý pan prezident, který také nelže a neuhýbá před pravdou. Já si na rozdíl od Soupravy a spol přečetl odkazované informace od Bjorna a i když nejsou přesné (což ostatně sám autor Bjorn potvrzuje) zhruba to odpovídá předloženým faktům. Ale to by panu Soupravovi zabralo moc času studovat, hodnotit, přemýšlet. On potřebuje přeci jezdit… Číst vice »
KPL, k vašim mylným dojmům o mně: 1) Nikdy jsem na skutečné Moravě (tj. mimo Vysočinu) nejel po žádné drážní cyklostezce. Není v tom žádná averze k Moravě, jen nedává smysl táhnout přes půl republiky kolo na projetí 10km dlouhé polňačky (normální Moravák by taky netáhl kolo do Straškova), když polních silniček máme v okolí Prahy dost. Takže můj osobní prospěch z železničích cyklostezek na Moravě je nulový, na Moravu jezdím spíše bez kola. Na Moravě jsem na kole projel např. údolí u Macochy do Blanska, to jednak bylo blíž a druhak mnohem zajímavější krajina než u těch zrušených tratí.… Číst vice »
K Bjornovi:
Že věříte tomu, co se vám líbí, pokud to souvisí s kolejemi (znáte i něco jiného v životě?), aniž byste si ověřoval informace, opět naznačuje, že máte místo mozku ten dřevěný pražec, jak už jsem vás parafrázoval. Nejspíš jste v západní či severní Evropě nikdy nebyl. Kdyby ano, tak byste věděl, že tam tratě jako Mšenka nebo Straškov-Vraňany, natož různé Žlutice, Chornice, Rožmitálky, Mutěnky a takové přežitky fakt dávno nejsou. Některé západní/severní země dodnes udržují tratě jako Plzeň-Most, které ve Francii/Anglii/Španělsku zanikly, to je nesporný fakt, ale nazývat to lokálkami, chce hodně bujnou fantazii.
Klasika : Souprava zase všechny uráží a útočí na ně. Jak řekl pan KPL – místo mozku cyklopřehazovačka. Psal jsem já snad o Španělsku/Francii/Anglii ?? Kdo umí opravdu číst, tak ví, že jsem dával příklady z Nizozemí, Dánska a Švédska. Ona jako trať č.63 Zwolle-Kampen dlouhá 13km (koncová lokální trať) souběžná se silnicí je jako co ?? Pro ty, co opravdu mají o tuto problematiku zájem, umí číst ne jen nadpisy a konce článků, tak znovu vkládám odkazy na jízdní řády v těchto zemích, kde je možné ověřit si kde a jaký provoz je na místních tratích lokálního významu. https://www.ns.nl/reisinformatie/download-dienstregeling… Číst vice »
https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/
Ta Rožmitálka je zoufalá opět jen proto, že se nikdy nedostavěla že i organizace provozu za moc nestojí, že Rožmitál nemá výrobní zázemí, není zde přestupní uzel apod. Čili minimum by bylo protáhnout necelý 1 km tratě k Rožmitálu, zde udělat dopravní centrum, služby, výroba, bydlení, připravit to na odbočku do Příbrami a dokončit stavbu na Nezvěstice (Plzeň). Současně zde mít z okolí napojení autobusů. A hned bude po zoufalosti. Ale ono se musí začít a ne jen básnit o dálnicích, obchvatech a nějak zapomínat, že se musí najít ploch pro normální pěstování brambor, obilí, ovoce, zeleniny a ještě tu… Číst vice »
Když nepostavíme lokálky a neprodloužíme Rožmitálku, civilizace nepřežije. 😀 Jak jen to ta USA dotáhla na nejvyspělejší zemi světa…? 😀
Soupravo : Proč sem taháte furt USA ?? Nikdo nepopírá, že je to nejvyspělejší ekonomika světa, ale jejich dopravní model prošel zcela odlišným vývojem než v menší Evropě či různě dimenzované Asii. Navíc srovnávat velikost USA s naší malou zemí, to už snad nemyslíte vážně, tedy jestli jste zcela při smyslech. v USA vsadili vše na silniční dopravu a to hlavně individuální, ani veřejná autobusová doprava už tam není tolik rozšířená jako jinde v Asii či Evropě, nákladní velkoobjemovou přepravu nechávají na železnici, kterou nijak drasticky neredukují a nepřestavují na cyklostezky, jen byla zcela zredukována osobní přeprava na minimum. Japonsko… Číst vice »
Ta čísla jsou viditelný nesmysl, být vámi, tak s ním ani nezkouším diskutovat. Kupř. těch 83 zachovaných lokálek ve Švédsku bych fakt chtěl vidět. To samé těch 33 v Belgii. Ten člověk musí za lokálku nejspíš vydávat i tratě na úrovni Plzeň-Most. Hádám, že započítává za zachovanou lokálku i to, když se z 30km lokálky nechá 5km pro drezínky či páru. Přeshraniční tratě bude určitě také pro lepší výsledky počítat 2x. Čísla, kde se nerozlišuje mezi tratěmi typu Mšenka a tratěmi typu Zlínka, nemají žádný smysl.
Ale no tak Soupravo a spol.Neuvádějte diskutující v omyl Já jsem ten odkaz se součtem tratí zrušených/zachovalých dával na tento web minimálně 4krát nikoliv 10krát jak mi podsouváte. A propo: pořád budete u každého článku jakéhokoliv tématu do nekonečna napadat lokálky a regionální dopravu ?? Třeba si zkuste v pracovní den někdy projet malé lokálkové úseky Vraňany-Lužec, Vraňany-Straškov-Roudnice, Kralupy-Velvary, Oldřichov-Litvínov atd.atd. možná budete v šoku, kolik to využívá lidí. Pokud tam jsou funkční koleje a má to návaznost, tak se vám lidi na nějaké minibusy vykašlou. Příklady jsou i ve vyspělém zahraničí např. Nizozemí, Dánsku, Švédsku (krátké lokální tratě souběžné… Číst vice »
Mám Lužec-Vraňany očekávat tak 100 lidí, aby se to nevešlo ani do Kloubového autobusu? A jaktože bez vlaků v pohodě žije Kostelec nad Černými Lesy? Přijde mi trochu větší než Lužec. Jinak nechápu, proč trať do Litvínova dáváte do seznamu s Lužcem a Straškovem… sabotujete sám sebe?
No a vidíte. Už řadu let se chystalo (a jen neustále pro nedostatek peněz a pro odpor silničních fanatiků k tomu nedošlo) vybudování nové tratě právě přes ten KOstelec a zlepšit tam poměry, které tam působí silniční doprava. Dodnes se to nepodařilo. Asi všichni ti, kteří k tomu dospěli a dokonce spočetli rentabilnost jsou podivní lidi, na rozdíl od Vás – genia.
Děkuji vám moc.
Tak si stěžujte na netu… 😀 (vy už to vlastně děláte 😀 )
Jinak přemýšlel jste někdy o tom, kolika z lidí, co brojí proti lokálkám, je ve výsledku jedno, zda se lokálka zruší či ne? Zda to vy šotoušci neberete moc vážně? Oni odpůrci lokálek nemají důvod to brát tak vážně, jak si myslíte… když se něco zruší, jsme rádi, že se ušetří a případně se někde posílí autobus, který máme za rozumnější, když se to nezruší, tak časem stejně přijde další pokus to zrušit, tak proč se tím nervovat? Pro nás to není nic zásadního, je to jenom diskuze, jen výměna názorů. Šotouškové na to ale reagují jak potrefené husy, tak… Číst vice »
Odkud jste zjistil, že je nějaká trať zbytečná? Kdyby se dnes nezmodernizovali koridory, tak by byly taktéž zbytečné. Ty autobusy se posílí, bude 200 spojů, z toho pak 100 a nakonec zůstanou dva. A vaši USA sem raději netahejte, protože raději pojedu o hodinu dýl vlakem, než stát v koloně v Los Angeles 10 hodin. Ne, děkuji nechci. A za druhé, šotonázor to nebyl, protože nechci lokálky, které vedou do vesnice, v nichž žije 100 obyvatel. No a zrovna trať Hodonín – Čejč to není. Pokud už dříve zde byla krásná moderní trať s hodinovou dostupností do Brna, mohla by… Číst vice »
Kdyby se nezmodernizovala trať do Pardubic, Plzně, Tábora, Ústí, tak dneska po ní jezdí 15 lidí ve vlaku jako na lokálkách? Dost pochybuji. A co nákladka, nemyslíte, že ta by méně osobky na koridorech kvitovala s nadšením? Na těch 80 ty tratě byly už předtím. 🙂 USA své tratě nemodernizovalo, jednak proto, že jsou soukromé, druhak proto, že pro nákladku stačí dodnes. Té jde o to, aby jela plynule, ne aby se díky zrychlení tratí jí tam nacpala fůra osobky a nákladka stála každou druhou stanici. Hezky jste si naběhl, jen co je pravda. 😀
Pan Souprava zase perlí až se tady práší od toho jeho útočného tónu. Dávno se nestaví cyklostezky na již zcela zrušených tratích, zde jde Soupravovy a jeho partě optimalizátorů pouze a jen o zničení všech ještě potencionálních lokálních i regionálních tratí, protože pro ně je to nemoderní a zastaralé.Klasické sociální inženýrství dnešní doby, kdo nejde s námi, jde proti nám.Moderní je nekouřit, moderní je nejezdit po kolejích, ale na kole, moderní je netrápit psy chovem ve městech, moderní je vysmívat se menšinám atd. To že SŽDC a předtím bolševici železniční infrastrukturu těžce zanedbávali je jasná věc (ale to se týká… Číst vice »
Cyklostezka na dávno zrušené trati se v ČR chystá. Pokud pominu cyklostezky chystané na přeložkách, tak je z chystaných železničních cyklostezek její příprava asi nejdál. Kde to bude si zjistíte jistě sám 🙂 Zbytek, co píšete, jsou nesmysly. Ve všech asijských zemích je železniční síť řidší než u nás a to i přes někdy trojnásobnou hustotu osídlení. Je ale pravda, že co mají, to se Asiati snaží udržet a neaplikují na to severoamerický, natož jihoamerický (nejdrsnější) přístup. Jako cestovatel jsem za to rád, moc bych si přál, aby i Filipíny znovu nakopli železnici. Srovnání s námi ale nevidím… u nás… Číst vice »
Nesmysly tady pokaždé píšete hlavně vy Soupravo a jste skálopevně přesvědčen o své jediné pravdě. Naštěstí tu žije dost rozumných a myslících lidí, kteří vaše demagogické lži vždy prohlédnou. Psát naprosté nesmysly, že v Japonsku a Jižní Koreji nemají žádné lokálky ?? Jste ještě opravdu duševně zdráv ?? A nebo i přes odkazy od uživatele Bjorna na jízdní řády a mapy zaniklých a zachovalých tratí v Holandsku, Dánsku a Švédsku, kde se dá vyluštit zcela zřetelně, že tam stále lokálky jsou a fungují v běžném provozu. Místo toho tady každého napadáte. Jo holt když dojdou argumenty nastupují osobní útoky na… Číst vice »
Ono jim nejde jen o to, že je to prý nemoderní a zastaralé. Tady jsou skryté jiné věci. Silniční doprava je pro řadu lidí velký kšeft a stojí na tom i ekonomika státu, i když dopady a negativa jsou neúnosná. Jakmile by se skutečně od řečí přešlo k činům a podporovala se efektivní a méně škodlivá doprava, pak kšefty končí a ti, co je na silnicích mají budou plakat. A to přeci nejde připustit. Na lid, zdraví nebo prostředí se kašle. Jen když se točí peníze. Proto se na silnice musí dostávat vše, aby to vypadalo, že je to ekonomické,… Číst vice »
Pokud jezdíte 1x měsíčně Čejč-Hodonín, tak to jistě 1x měsíčně zvládnete i autobusem. Nevím nic o tom, že by snad existovalo právo na vlak. Kdo jezdí 1x měsíčně Příbram-Dobříš, tak to také musí zvládnout autobusem. Vy pokud mermocí potřebujete jet vlakem, si to budete moct objet přes Břeclav. To máte maximálně hodinku navíc. Z Příbrami na Dobříš to lidem potrvá objet vlakem o dost déle než vám na Moravě. A co terpve taková Vlašim-Jihlava… co mají dělat ti, co to chtějí jet vlakem? Krásně jste dokázal, že vám nejde o lidi, ale čistě o svůj zájem. Ale k vaší smůle… Číst vice »
A ptám se, k čemu je vlastně železnice? Když jedete z Prahy do Brna, to dáte i autobusem, Praha-Ostrava, no potrvá to trošku dýl, ale co? Aspoň se ušetří, ne? Těch 400 nebo kolik lidí bych stejně narval do 6-7 autobusů, které by byly levnější. No a pokud se to lidem nebude líbit, tak radši přesednou do aut. No a co? Hodinu kolony snad nevadí, ne? No a máme vytvořeno vaši velice slavnou USA. Pokud tady dopadnou autobusy jako Mutěnice – Kyjov, tak to jsem velký odpůrce toho, aby se tahle trať nezrušila. A k vašim kloubovým autobusům, 100 lidí… Číst vice »
Nabízí se prodloužení cyklostezky z kyjova do mutěnic až do hodnína a také do čejče a navázat na cyklostezku do ždánic. 🙂
Z Mutěnic do Čejče už cyklostezka vede, dokonce přímo podél tratě. Není žádný důvod k výstavě druhé, souběžné. Z Hodonína do Mutěnic také vedou cyklostezky, sice ne přímo ve stopě trati, ale to nikomu (snad jen kromě vás) nevadí.
Navíc s touto tratí se počítá i nadále, byť bez pravidelné osobní dopravy v kladiva, takže smůla.
Až přijde potřeba větší opravy, bude se dělat pro 3 páry vlaků o víkendu? První kolo ke zrušení tratě jsme vyhráli. Kdo si počká… 😀
Omyl, nevyhráli jste nic 😃. To že dojde k omezení provozu, neznamená blízké zrušení tratě. I já souhlasím s tím, aby se omezoval provoz na tratích v období, kdy to nemá smysl, ovšem nikoli s rušením kolejí. Protože jak říkáte, kdo si počká, ten se dočká. Jednou přijde doba, kdy ta trať bude užitečná, ať už to bude pro dopravu čehokoli. Nakonec, jednou do roka, kdy se v Mutěnicích konají burčákové slavnosti, je ta trať nepostradatelná, takže už jen kvůli tomu se její zrušení vážně nechystá.
Mšenka nakonec potřebovala opravu za 350 mega a to byla bez umělých staveb. Najdou se jendou tyhle stovky milionů i pro tuhle trať? 🙂
„Mšenka nakonec potřebovala opravu za 350 mega“
V situaci, kdy šlo o provedení údržby po mnoha letech jejího zanedbávání (kterýmžto stavem došlo k vyloučení provozu), nejde o extrémně vysokou částku. Jen platí „oč méně se do údržby vkládalo v mnoha předcházejících letech, o to více bylo potřeba do té tratě najednou vložit jednorázově“.
Trať č. 255 je udržována průběžně (viz i dílčí opravy svršku).
Buď jste naivní, nebo lžete sám sobě. Skutečný důvod, proč se opravila Mšenka, je zcela jiný. V době její „opravy“ byl hejtmanem SČK pan Petera z ČSSD, který předtím byl krajským radním pro dopravu a který v 90. letech začal svou politicku kariéru vstupem do Strany Zelených. Současně starostou Mšena byl pán ze Strany Zelených. Oba tito pánové jsou nadšenci železniční dopravy a dostali se do pozice, kdy měli možnost na SŽDC vylobovat tuto opravu. SŽDC cítila, že má máslo na hlavě (rozpad trati bez větších umělých těles s řádnou objednávkou vlaků v polovině její délky se v době ekonomického… Číst vice »
Vy nejste jen naivní, Vy jste hlavně neznalý věci. O této trati jsem zde už psal a Vy jste si z toho nic nevzal. Vaše chyba. Prostě Vás nezajímají fakta a diskuse a řešit, co je správné a potřebné. Vy jste jen jako kolovrátek. Asi budete muset si toto říkat někde se svými spřízněnými dušemi. Vás může brát vážně opět jen laik a člověk neznalý věci.
Vážený pane, Vaše milované cyklostezky půjdou do kopru hned poté, co EU nepošle tolik peněz na jejich budování. A pak si je vy, cykloušci, můžete budovat za své. Přece já, daňový poplatník, nebude partě cykloušků dotovat jejich koníčka.
Abyste při čekání na ukončení podpory cyklostezek z EU nevyseděl ďůlek. 😀
Tak té rozbité asfaltce do Čejče se cyklostezka moc říkat nedá. Ale kdyby se to trochu opravilo…
Od IDS JMK se nic jiného čekat nedá.
A tady máte pdpisy na petici:
http://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/35-zol-reportaze/4867-trat-z-hodonina-do-cejce-je-ohrozena-zastavenim-provozu
Tedy žádní platící rádoby vlakem dále jezdící občané, ale členové OSŽ, šotouši apd.
Nepřekvapuje… Alternativní web zkouší svou tradiční strategii, kolikpak petičníků je z oblasti? 😀
„kolikpak petičníků je z oblasti? 😀“
Vcelku dost, viz „odrolovávací“ seznam uprostřed této stránky https://e-petice.cz/petitions/petice-za-zachovani-provozu-na-zeleznicni-trati-cejc-hodonin-v-pracovni-dny.html.
Ze seznamu podepisovatelů je mj. patrné, že skutečně převažují místní či skoromístní, tzn. nikoliv (viz jeden ze zdejších příspěvků níže) že „naprostá většina podepisovatelů jsou šotouši z úplně jiného koutu republiky“.
Pokial sa jedna o tu linkovanu niekolko sto ludmi podpisanu peticiu, tak na tej petici je 120 ludi, ktori uviedli aj svoje bydlisko. Kedze neviem definiciu, kto je skoromiestny, tak som bral len tych ktori maju uvedene bydlisko v obci, ktorymi prechadza dana trat a ich je 55.
Podla miesta bydliska je tych 55 ludi odtialto.
Mutenice 22, Kobylí 13, Boretice 6, Cejc 6, Velké Pavlovice 3, Brumovice na Morave 2, Brumovice 1, Hodonin 1, Kobylí na Morave 1
Stálo by za to srovnat podpisy na téhle a jiných vlakových peticí, ať víme jména tzv. univerzálů, co podepíšou každou petici za lokálky. 🙂 Oni ale asi volí anonymitu… Vůbec by mě mezi anonymy nepřekvapila jména jako Skála, Veka, Tuřín, Nyklížek, Tumek. Těhle 5 podepíše každou petici.
Když už, tak Skala (s krátkým „a“), Vyka, Tužín, Nyklíček a Tomek. Nekomolte jména (byť s těmito lidmi nesouhlasíte).
Tyhle jména jste napsal vy, o těchto lidech jsem nic nepsal a v životě jsem o nich neslyšel (až na toho Tomka, kterého před časem zmínil VRT, ale ani o tom sem nepsal). Pokud vás tato jména napadla, těžko říct proč, do hlavy vám nevidím, já je každopádně neznám. Slyším o nich poprvé. Kdo to je?
To jsou osoby blízké jednomu dopravnímu webu a z pohledu jejich názorů, řekněme, zastánci lokálek.
Pánové Skála, Veka, Tuřín a Nyklížek jsou kdo? Odkud je znáte?
Já ty mnou uvedené pány znám z Holešovické tržnice, kde nakupuju boty Adidos. 🙂
Takže i když někdo není místní, tak po této trati jezdit nemůže?
A proto nesmí podepsat petici?
Takhle se na ně musí! Bravo!
Kdyby to čistě náhodou četl vlakvedoucí a člen petičního výboru Radek Tyl: „Čau, Radku, ty kluku countrybálská. Nedej se a pozdravuj Bena, Kachťu a Plašoně.“
Mě by přišlo absurdní, pokud by např. BORS Břeclav psal petici proti omezení přímého spojení busem tam, kde je všeobecně nebo nějak výhodné preferovat vlak.
Chápu přiíp. odpor ze strany platících cestujících , nebo starostů, ale zaměstnance dopravce(v tomto příp. ČD) bych poslal do míst, kde slunce nesvítí…..
a já si zase myslím, že v rozumných mezích by naopak dopravce měl bojovat za zachování…
to co dřív dělali ČD, že byli první kdo chtěl rušit trať a SŽDC hned druhá, to bylo poněkud podivné,asi jako by BORS loboval za zrušení autobusu, který provozuje…..
mmj svojsine, o petici BORS nevím, ale ČESMAD neustále bojuje za okamžitou likvidaci železnice a převedení veškeré přepravy na automobilovou dopravu…
Netvrdím Zelenáková, že všichni lidi z Česmadu jsou zrovna drážní šotouši, ale nebyl by někde odkaz, kde: „ČESMAD bojuje za okamžitou likvidaci železnice a převedení VEŠKERÉ(!) přepravy na automobilovou přepravu??“
Nic takovýho jsem neslyšel, za posledních let určitě…..
Naopak, po r. cca 2005 jsou lidi „od silnice“ poněkud přátelštější k železnici, než naopak, alespoň takovou mám zkušenost….
ten boj (v mém příspěvku) berte trochu s nadhledem, odkaz buhužel nemám, ale cca někdy před deseti lety jsem četla dvě studie vydané ČESMADem, kde se dokazovalo, jak je železniční doprava, v porovnání s automobilovou, hrozně drahá, neefektivní a zastaralá….
k čemu ty studie potřebovali? nebo jaký byl tedy jejich účel? …….
Nejen „po cca 2005“, ale např. i v roce 2011, viz http://www.kzc.cz/novinky/silnicni-lobby-lze-verejnosti-do-oci. Ironií je, že fotka s plakátem pochází ze žst. HK-Slezské Předměstí, tedy z místa, kde osobní železniční doprava je (coby příměstská okolo velkoměsta) jednou z nejnespornějších.
xyz. Tj. pravda, že tam něco takovýho bylo a né asi zrovna šťastnýho.
Na druhou stranu, o omezování silniční dopravy se mluví tak nějak oficiálně, dřív se vyzývalo ze strany ČD ke „spolupráci“…..
To samoz. neznamená v konkrétních případech, že by nebylo správný nebo dobrý, aby k některým přesunům zboží či osob na koleje došlo, ale nelze to brát automaticky…..
Myslím, že je dobře, že se zde vlak zruší. 70 lidí za den je málo a myslím, že to musí stát stát moc peněz, přepravovat je vlakem. Při pohledu do mapy se nelze divit, trať Mutěnice vůbec neobsluhuje. Pro místní bude určitě lepší autobus, za pár let si zvyknou a na vlak si ani nevzpomenou. U nás tahle zrušili trať z Nového Jičína do Valmezu a dneska nikomu nechybí. Autobus je lepší. Myslím, že tady to bude podobné.
Jenže už se neříká to B) proč je tam těch 70 lidí. 50 ka, mezera dopoledne 4 hodiny a poslední vlak v 18.. logicky tím pak jezdí málo lidí..
Ps a v tom Valmezu.. vy zrovna jezdíte tím busem? Nebo autem…
Z některých příspěvků ale zejména ze samotných rozhodnutí Jihomoravských radních vyplívá, že autobusová doprava a samozřejmě i automobilová, mají absolutní přednost. Město Brno, přilehlé aglomerace, města z rozšírenou působností a hlavně silnice na území kraje, jsou v bezvadném stavu. Dopravní zácpa, či rovnou kolaps, jsou pro krajské radní cizí slova, neb v jejich kraji k ničemu podobnému nikdy nedošlo, nedochází ani nikdy nebude. Proto se jako logický krok jeví, přestat připravovat modernizaci regionálních tratí, zkapacitnění příměstských tratí, přestupních terminálů, záchytných parkovišť P+R jakož i objednávání železniční osobní dopravy. Ušetřené prostředky budou investovány do autobusové dopravy. Která je kapacitnější, přesná a… Číst vice »
Jasně, absolutní přednost autobusové dopravy, a proto si JMK vytvořil IDS, který sváží cestující busama jen na páteřní nádraží (Kuřim, Blansko, Břeclav…), proto si JMK prosadil modernizaci a elektrizaci na Židlochovice, protože TAM MÁ ŽELEZNICE SMYSL… Ale je holt nedostatečně šoto, aby ujížděl na sebenesmyslnějším kusu kolejí, a to se u zdejších pacientů prostě neodpouští.
Panelák
Je mi naprosto šumafuk, co je a co není šoto!
Tady nikdo normálního rozumu nechce posílat Regiopantera z Čejča do Ždánic.
Tady jde o logickou provázanost regionální železniční a autobusové dopravy v kontra s rychlíkovou železnicí. A to tam kde to má smysl!
To jako vyjmenováš páteřní nádraží, přestupní terminály, možnosti P+R, či co?
Kdyby se někdo z Jmk staral, tož to za ty ušetrené peníze, na těch stanicách, nevypadá jak u dobytka.
Tady hlavně nikdo normálního rozumu nebude tvrdit, že „ze samotných rozhodnutí Jihomoravských radních vyplívá, že autobusová doprava a samozřejmě i automobilová, mají absolutní přednost“.
Čili odpověď na vaši původní otázku zní, že to v palici v pořádku nemáte vy.
Panelák Nevyužít možnost spojit Hodonín s Brnem skrze regionální a koridorovou trať, považuji za velmi nekoncepční. Hlavně z důvodu které jsme mohli paralelně sledovat na západě nebo i u nás. Po modernizaci tratě, přesunu zastávek a nasazení nových vozidel se radikálně zvedla vytíženost a obsazenost. Po modernizaci a zrychlení by v oblasti s turistickým potenciálem a v intravilánu do 100km, od téměř půlmilionového města, neočekaval nárůst jen socio-ekonomický nedouk. To, že radní zajímá železnice jedine do Tišnova, Blanska, Krenovic, Hustopečí a dál nic, je všem už známo. Snaha radních vytrhat koleje s Křenovic do Holubic, protože ONI tam nic neobjednávají… Číst vice »
Jo, pár vybraných vesnic potřebuje vlak. Zajímavé, že v Kloboukách to bez něj jde. Nebo v Koryčanech. 😀 Dokonce ani ty Pohořelice se po zrušení vlaku nestaly dírou světa. 😀
Souprava
Kdo tady mluvi o koncových prdelkách?
Tady se bavíme o linii z Brna do Hodonína, přes příměsto a vinařský kraj.
Ale jelikož se na trase ani v daných městech nikdy neobjevují zácpy a silnice má pro autobusovou a automobilovou dopravu, dostatečnou kapacitu a kvalitu.
Přestupní terminály a hlavně Zvonařka jsou ideálním, příjemnym místem pro přestup.
Pred městy je několik tisíc míst v P+R a také ve méstech je parkováni v poho.
Asi čteš nohama a přemýšlíš zadnicí.
Měl by jsi s tím něco dělat, nebo ti to zůstane.
Argumentační faul. Ano, lze žít bez železnice. Ale když někde je, znamená fakt, že bez železnice lze žít, nutnost železnici všude zrušit?
Konstrukcí jízního řádu a nasazením odpovídajícíh vozidel lze udělat veřejnou dopravu osob velmi „atraktivní“ ve všech směrech. Pak lze tvrzení o slabé vytíženosti opřít a velmi „kvalitní“ argumenty. Klasické je to i na trati Břeclav-Znojmo, kde modernizace ustrnula v Mikulově. Dál se jezdí velmi postaru. A že je tato trať velmi důležitá i pro nákladní dopravu se na odpovědných místech jaksi nevidí … A nasazení odpovídajícíh vozidel na této trati je ve velmi vzdálené budoucnosti. Dokončením rekonstrukce v celé délce (s traťovou rychlostí 120km/h) by se doprava po železnici ze spádových oblastí stala jistě atraktivní. Nutné by bylo i nazasení… Číst vice »
Naprostý souhlas, nejsem v žádném případě zastáncem vzduchovozičů pro potěšení pár příznivců železnice. Jen si myslím, že než něco zruším, tak bych se měl zamyslet, zda se ty lidi do vlaku nedají dostat:
a) protažením vlaků do spádových oblastí
b) nasazením moderních vozidel
c) celodenním min 2 hod. taktem
d) finančně přijatelnou rekonstrukcí (s ohledem na výhledovou přepravu) = zvýšení rychlosti
Nejsem v žádném případě odborník, ale myslím si, že zavedení přímých vlaků Brno – Zaječí – Čejč – Hodonín – Holič(sk) by si své cestující našlo.
Proč takto, když jezdí rychlík Brno – Břeclav – Hodonín (a dál).
Jelikož rychlík obsluhuje pouze dvě stejná města: Hodonín a Zaječí. Takto by se začali navíc obsluhovat: Holič, Mutěnice, Čejč, Kobylí, Bořetice a Velké Pavlovice. Navíc při zkrácení jízdní doby (vhodné křižování, zastávky na znamení, odstranění výrazných propadů rychlosti, nasazení vhodných vozidel) Hodonín – Brno na max 1h 15 min. vznikne další alternativa i pro cestující z Hodonína. Brno – Holič se dá naprosto realně zvládnout za 1h. 20min.
Už vidím ty davy, co z Hodonína jedou do Brna klikaticí přes Čejč, místo pohodlně příímým Pantherem po rychlé hlavní trati. 😀
Souprava
Začínáš se stávat Tydýtem.
Mezi Hodoninem a Brnem žije nějaká stotisícovka obyvatelstva.
Ale jestli jsi Pražák a jezdíš z Wilsona do Berouna, přes Rudnou, tož sa není co divit.
Kápnul jste na to, rychlíky do Příbrami někdo předloni přetrasoval přes Rudnou, takže pokud jedu s kolem, jezdím tudy. Těch 10min navíc je menší voser než přestup s kolem navíc. Ale ekvivalent něčeho takového na Moravě nevidím. 😀
hmm … bude stačit Railjet nebo to bude chtít Pendolíno?
Myslím, že 840/841 o víkendech zdvojená, by naprosto dostačovala.
Myslím, že by úplně postačovala 840 rozpůlená, ledaže by přišlo všech těch 70 denních cestujících najednou.
A s odpuštěním zasírat vytíženou hlavní trať Brno-Břeclav šotovláčkem s deseti lidma je prostě nehorázné plýtvání.
Spíš rozčtvrcená. 😀 Povoláme vlakového řezníka?
No nevím, z Brna jede do Znojma expresní bus ani ne za hodinu, kdo by se trmácel vlakem? Daleko větší smysl než investovat do trati, by bylo dodělat na moderní parametry silnici Pohořelice – Znojmo. Ve spojení pak s R52 na Mikulov a nějakou spojku na Břeclav by pak nemělo moc smysl řešit vlak. Jinak ano, ta trať stojí za houby. Je ovšem otázka, zda má smysl ji nějak draze předělávat.
Máte samozřejmě pravdu, že pro cestující jedoucí z Brna do Znojma, je momentálně železnice naprosto nepoužitelná. Cesta Přes Břeclav trvá dvojnásobnou dobu než jezdí bus a ještě je nutný přestup. Reálná cesta na zlepšení tohoto spojení ovšem nevede přes Břeclav, ale přes Moravský Krumlov. Momentální jízdní doba OSOBNÍHO vlaku (nepočítám přestupy) činí 1 hod 40 min. To znamená, že jízdní doba rychlíku při zastavení v Mor. Bránicích, Krumlově a Hrušovanech bude činit max 1hod 20 min. Při vybudování bezúvraťové spojky u Hrušovan a lehké úpravě parametrů trati, se můžeme s jízdní dobou velmi přiblížit rychlosti autobusu a nemusíme nutně investovat… Číst vice »
„Momentální jízdní doba OSOBNÍHO vlaku (nepočítám přestupy) činí 1 hod 40 min.“ Přestupní doby (resp. ne přímo je, ale „časové polohy vlaků determinované křižovacími stanicemi, případně i přestupními uzly) je potřeba brát v úvahu. „To znamená, že jízdní doba rychlíku při zastavení v Mor. Bránicích, Krumlově a Hrušovanech bude činit max 1hod 20 min.“ Žel, neznamená. Viz doby, kdy tudy jezdil sezónní víkendový spoj „Velo Podyjí“ s cestovní dobou Brno – Hrušovany n/J. = 1 h 6 min. Plus pak úvrať plus pak cestovní doba v úseku Hrušovany – Znojmo = cestovní doba Brno – Znojmo u takového vlaku činila… Číst vice »
Hrušovany – Znojmo osobní vlak 26 min (3 zastávky) Rychlík cca 22 min?. Takže dle Vašich výpočtů a bez nutnosti jakýchkoliv investic je tedy JD Brno – Znojmo 1h 28 min. Počítám správně?
Takže bychom se při vybudování spojky u Hrušovan, nasazením moderních vozidel a odstraněním nejvýraznějších rychlostních propadů té hodině opravdu přiblížili.
Mluvilo se o modernizaci trati ze Znojma do Hrušovan na 120. Jako je teď úsek Břeclav – Mikulov. Otázka je, kdy k tomu dojde.
Zajímavé, že se v diskuzi vůbec nevyskytují spojení jako jedna jízdenka, síťový efekt a další bláboly, takže šotouškům z ČD najednou nezáleží na tom, že nepůjde jet na jednu jízdenku z Mutěnic do Studánky u Aše na jednu jízdenku a využít přitom síťového efektu? Kdyby se trať jen předávala fujfuj soukromníkovi, tak tu čteme, že nejpozději den po té nastane apokalypsa.
A k čemu je síťová jízdenka, když další přípoj Vám jede až za 45 min. , případně v ranních hodinách Vám ujíždí spoj díky vhodné konstrukci jízdního řádu v Hodoníně o cca 2-3 min. (tzn. než přeběhnete v Hodoníně z vlaku na autobus nebo opačně)
O takové věci šotouškům vůbec nejde. Co mě ale překvapuje, že oni těmi vlaky snad ani nejezdí. Nebo že by jich bylo tak málo?
Také jsem překvapen, čekal jsem, že se dozvím, že ještě před pár lety tam jezdily 5 vozové ropovody 010 a cestující stáli i na střeše jak v Indii. Aspoň mám tedy pocit, že když šotoušek vyrazí na railtrip, jako náhodou vždy potká zrovna takovýhle vlak… na Chornicku, na Žluticku, na Rožmitálce, na Mochovce, tady. 😀 Třeba takový Tuřín z Alternativního webu, nebo ten zadluženej Tomek a další, ty na takové narvané ropovody naráží immer. Už jste četl jeho vtipný článek o nejhorším IDS na světě Jihomoravském, kde to dělají naprosto blbě a pak napostoval obrázky jak má vypadat atraktivní regionální… Číst vice »
„čekal jsem, že se dozvím, že ještě před pár lety tam jezdily 5 vozové ropovody 010 a cestující stáli i na střeše jak v Indii.“
Pro upřesnění – jak v roce 2018, tak i např. v roce 2017, se skutečně vyskytly okamžiky, kdy přes Mutěnice jely 6vozové „ropovody“ a byly hodně plné. Tzn. nejen „před pár lety“.
Zrus nad Sazavou. 😀
Ano, nevyskytují, protože o tom ten článek není. Zato Vy jste nezklamal 🙂
Hoďte odkaz na článek o síťovém efektu železnice (nikoliv o změně dopravce na konkrétní trati).
Tak síťový efekt. Bez něj to samozřejmě cestující nepřidá. Například do Brna. Ale tady bude jiný efekt. Efekt zoufalé 50ky a drncání. V i v naprosté rovině…
A pokud poslední spoje objednávají v 18 hodin a dopoledne jsou tam 4 hodiny mezery – tak auto. Ale to oni asi chtěli..
Upřímně jsem zastánce toho, že téměř každá lokální trať má význam. Musí mít ale nějakou jasnou dopravní koncepci a vozit lidi do spádové oblasti. Jako příklad můžu uvést obnovenou mezistátní dopravu Dolní Poustevna – Sebnitz. Pokud by někdo nepřemýšlel a zavedl osobní vlaky pouze mezi těmito dvěma městy, tak si troufám tvrdit, že obsazenost by byla téměř nulová. Možná mě většina z vás sežere, ale troufám si tvrdit, že protažením všech spojů do Brna a nasazením moderních vozidel alá 840/841, by obsazenost prudce stoupla a trať by na odpis nebyla. To samé platí u Mochova a spousty dalších tratí. Lokální… Číst vice »
Představa „ze všech existujících vedlejších tratí mít přímé spoje do spádového velkoměsta“ bohužel naráží (mimo jiné) na kapacitu tratí a uzlů. Zanedlouho dojde k situaci, kdy se dokonce sníží počet přímých vlakových spojů mezi Zaječím/Podivínem a Brnem, a to ve prospěch přímých vlakových spojů z Hustopečí do Brna. Další spoje (typu „přímý spoj z t-255 do Brna) by se nevešly především do brněnského uzlu; možná by pro ně nebyla k dispozici ani vhodná trasa na trati č. 250. Také platí, že v situaci, kdy se rychlíky linky R13 potkávají téměř přesně v žst. Zaječí, tak by přímé vlakové spoje z… Číst vice »
stejně bude zajímavé sledovat, tak to s R13 dopadne, MD tlačí na zkrácení jízdních dob, aktuálně je ten jízdní řád roztahaný jak babiččiny spoďáry a vozidla pro 160 jsou tam teď zbytečně….
A co prostoje u R13
v Hodoníně ….
Úplně zbytečně tam nejsou, po jejich nasazení (i když až 2 roky poté, co tam začaly jezdit) skutečně ke zkrácení jízdních dob došlo, ovšem (vzhledem k fixním časovým polohám u Olomouce i u Brna) za cenu vzniku delšího pobytu v Hodoníně.
Bude též zajímavé sledovat, jak dopadne předpoklad JMK ve věci „aby R13 zastavovaly i v zast. Rakvice“ coby náhrada za zrušené přímé Os vlaky do Brna (nově s přestupem v Šakvicích + v osekaném počtu spojů oproti nynějšku) po elektrizaci Hustopečí.
zastavení v Rakvicích je sice blbost (okraj obce, nulová návaznost busů), na druhou stranu by pak dost možná nebyly vůbec potřeba Os BV-Šakvice, protože zastávku v Ladné stejně nikdy nikdo nepoužil……
Bohužel máte pravdu, pak je otázka, zda není potřeba právě do těchto uzlů investovat a zkapacitnit stávající tratě okolo velkých aglomerací.
Tak ono se do brněnského uzlu investovat má – aneb v roce 2018/2019 „definitivně schválen“ odsun, tedy ten odsun, který dle předpokladů z roku 2006 měl být dokončen do konce roku 2015 tak, aby se stihl financovat ještě z OPD1 (za kterýmžto účelem „stihnutí financování“ otočila v onom roce 2006 soc. dem. z původního názoru „nádraží v centru“ na „odsun, protože jedině ten je připraven k eurofinancování, resp. včasné realizaci“.
Jenže toto „odsouvací zkapacitnění“ bude mít ve většině případů za následek reálné prodloužení cestovní doby do konkrétního cíle dojížďky v rámci Brna.
Nebude. Naopak spoustě cestujících zrychlí.
Dopravní koncepci této trati si představuji 2h takt osobních vlaků Holič(sk) – Hodonín – Čejč – Zaječí – Brno (Zaječí – Brno bez zastávky).
A že do Mochova těch lidí jezdí… 😀
Občas i 3 cestující! Ve špičce.
Kdo a co udělal pro větší kvalitu jízdního řádu v úseku Hodonín-Čejč-kobylí na Moravě v posledních cca 10 letech ? Navržené úpravy jízdního řádu jsou opakováním postupů řídích orgánů při likvidaci jakékoliv jiné veřejné služby. Službu (zde dopravu) „vhodnými“ úpravymi pro konečného uživatele tak zatraktivníte, že její využívaní je značně nepohodlné. No a pak už to vychází. Obdobně se to událo i s koncem vlakové dopravy na trati Kyjov-Mutěnice. Když se podíváte na některé návaznosti v Hodoníně – např. míjení s vlaky od Strážnice. Nebo čas přes prázdniny, kdy od vlaku z Břeclavi v cca 14:30 není přípoj do Mutěnic… Číst vice »
Třeba dnes (pátek 12.4. Os 14513) jela na víkend do Mutěnice 15ti člená parta lidí až z Mostu. Minulý týden jelo do Čejče asi též 15 lidí včetně cizinců. Od Hodonína taky není težké potkat turisty (přestupující třeba z EC131) jedoucí do Mutěnice, Čejče nebo Bořetic.
Je mi z vás zle rádoby odborníků na tu a onu trať. Kolik z vás po ní denně nebo alespoň občas jezdí? Dělal si někdo průzkum přímo v provozu? O tom silně pochybuji 🙂 Pokud místním obyvatelům vadí, že chtějí rušit provoz a citelně je to jakýmkoliv způsobem zasáhne, mají právo na svůj názor.
ano, jezdím; „průzkum“ nedělal, ale vidím, jak jsou přes den obsazené které spoje
Samozřejmě by měli mít slovo i místní obyvatelé. Když se ale dívám do mapy, tak si úplně nejsem jistý, jestli má vlak proti autobusu na této trase nějakou výhodu.
Řekněme, že bydlíte v Mutěnicích třeba v ulici letní nebo Družstevní a pracujete v Hodoníně – pořád nevidíte výhodu?
Mě uniká naopak smysl chtít dál vozit vzduch přes Brumovice….
Pokud bydlíte na sever od Nádražní, tak samozřejmě je pro Vás výhodnější vlak. Pro zbytek obce autobus. Pokud jedete do Hodonína pracovat, opět je pro Vás výhodnější autobus, tedy například Hodonín, STS. … Samozřejmě, chápu, že někomu se dostupnost zhorší. Nicméně si myslím, že většina na tom vydělá (tedy pokud tam bude linka suplující tento vlak – tedy ne vymetač projíždějící milionem obcí).
Připomenu, že spojení do Hodonína se tímto krokem zhorší nejen těm, kteří bydlí v severní části Mutěnic, ale i těm, kteří dojíždějí z Kobylí/Bořetic/Velkých Pavlovic. Každopádně zánik přímého spojení; snad tedy aspoň s návazností vlak-bus u nádraží v Čejči.
u nádraží v Čejči leda tak na linku 913, která vymetá i N.Poddvorov, to budou cestující jistě rádi….
Pokud platí, že vlakové spojení bude NAHRAZENO autobusem, tak snad dojde k úpravě autobusového spojení do jiné podoby než je dnes.
Každopádně, pokud by šlo např. o návaznost v podobě spoje linky č. 109, tak takový závlek zase pro změnu znamená zdržení pro cestující tranzitující přes Čejč.
To, aby takový autobusový spoj jel v delší trase (nebo byl oběhově propojen s jinými linkami) než jen Čejč, žst. – Hodonín, aut. st., bude žádoucí i z toho hlediska, že při nepropojení s jinými linkami/relacemi by platilo, že se v oběhu ušetří jedna vlaková náležitost za cenu přírůstku dvou potřebných autobusů.
A to je právě ta otázka – opravdu „bude nahrazeno“ ? Novými spoji v nové trase? V tom případě to bude ale dražší, než do toho nerýpat, když stejně chcou trať udržovat sjízdnou …..
A proč by tomu tak nemělo být? Autobus bude v této relaci 2-3x levnější, než vlak. Pokud kraj nechá v této oblasti podobný rozpočet, tak můžete mít teoreticky 2-3x více spojů. I kdyby si polovinu z úspory kraj ponechal, tak je to pro místní jednoznačné zlepšení.
Pokud se na lince 109 objeví nové spoje, které nějak vyřeší i obsluhu severní části Mutěnic, nemám proti tomu řešení výhrady. (když teda pominu, že autobus pojede podél tak jak tak udržované tratě, ale bez provozu) Jenomže jaksi všichni víme, že tohle se nestane….
„Podle schváleného dopravního plánu kraje by měly být vlaky v úseku Hodonín – Čejč nahrazeny autobusy.“ // Takže nepůjde o vymatače.
Předpokládám, že bude existovat přípojný spoj. Pokud ne, je to samozřejmě špatně a je potřeba proti tomu silně vystupovat. Pokud ano, bude to znamenat lepší dostupnost dopravy jak pro obyvatele Bořetic, tak většinu obyvatel Kobylí a skoro všechny obyvatele Čejče.
Přímý spoj už existuje v podobě často jedoucí linky 109 Hodonín – Čejč – Brno, na které jezdí ve většině 15m busy.
K přidání nových spojů nejspíš nedojde, nebo jen málo, vzhledem k obsazenosti vlaků.
Spíš je otázka, jak bude řešen přestup dál pro Bořetice v Čejči apd.
cestujících v relaci Kobylí-Hodonín je jednociferné číslo oběma směry denně, kvůli tomu se určitě žádné nové spoje/návaznosti neobjeví
Tak zjevně je to zasáhne citově a to je málo, když jinak ty vlaky vozí prakticky vzduch
Ono se to možná vyřeší samo, státní rozpočet začíná jít pomalu do kopru a investice se budou zřejmě vynakládat tam kde budou mít smysl. A holt se pár šotoušů bude muset smířit s tím že jim na některých místech republiky posbírají hračky za státní prachy.
– Regionální vlaková spojení nejsou objednávána ze státního rozpočtu, nýbrž z krajského rozpočtu.
– Větší investice do tratě č. 255 (znamenající mj. výstavbu zastávek v lepší poloze či zvýšení traťové rychlosti atd.) nebyla plánována ani v době „největšího nejlíp“.
– Zrovna trať vedená do okresního města přes 4tisícovou obec není „hračkou pro šotouše“.
A krajský rozpočet není propojen se státním nebo co jste tím chtěl naznačit? Váš kraj snad vybirá samostatně daně a cla atp aby je využíval ve svůj prospěch ? Nebo vašemu kraji stát nepřiděluje peníze?
A proč tam teda (skoro) nikdo nejezdí?
„A proč tam teda (skoro) nikdo nejezdí?“ Předně dodám, že tato otázka z principu reaguje jen na třetí ze tří odrážek, které jsem uvedl; možnou odpovědí je to, co napsali někteří předřečníci + i já v jiném příspěvku, tedy mimo jiné: – Skutečnost, kdy ani jedno ze dvou zastavovacích míst v Mutěnicích není umístěno nejblíže zástavbě (tzn. u přejezdu v Dubňanské ulici) – Díry ve spojení, kdy mj. nelze dojet vlakem do Hodonína na 6. hodinu, dopoledne 4h „díra“, poslední vlak z Čejče směr Hodonín v 16:40 (!) h, poslední vlak z Hodonína směr Čejč v 17:45 h; je jasné,… Číst vice »
Nejste náhodou uživatel Souprava, toho času píšící pod jiným nickem?
To je původní téháčko? 🙂
Rozhodně ne ale s kolegou Soupravou v mnohých názorech souhlasím.
takže radši vyvalíme 6 miliard na slevy, aby pak nezbylo na provoz samotný
Ale hlavně,že „naši důchodci“ dostanou přidáno…to,že se pracující nedostanou do práce komunistku Maláčovou a jí podobné nezajímá
Klasika, vlakem nikdo nejezdí, ale když se má zrušit, tak brečí celá vesnice.
ono máte tak nějak pravdu, ale koukněte nejdřív na časy – obecně pro pracujícího člověka to není stavěné, většinou je to tak nejak použitelné pouze pro školáky, netvrdím že všude ale bohužel. už by se někdo měl zamyslet nad změnou jizdních řádů.
I to dává logiku. Mutěnice a okolí jsou jedna z nejvýznamnějších vinařských oblastí u nás, je to tedy turisticky atraktivní. Z tratě žijí vinaři, provozovatelé restaurací a další živnosti, kteří dostávají zaplaceno mj. i od turistů, kteří přijedou vlakem.
A z turistů, kteří přijedou autobusem, vinaři nemají nic? Já jsem v Mutěnicícch byl pouze jednou. Nejjednodušší to bylo vlakem a následně busem přímo na náves. Neměl jsem pocit, že by mi a ostatním v autobuse 40 let stará 810 nějak chyběla.
Když jsi se nacamral ve sklípku, tak ti absence hajzlíku v buse nevadila?
S močákem problém nemám, takže jsem to stejně jako zbytek lidí v autobuse prostě dal 😉 Pokud chcete zlepšit VHD pro místní, tak je daleko lepší vlak na této trati zrušit a ušetřené prostředky dát do kratšího intervalu autobusů, případně do nějakých expresních spojů.
Co kdyby ty stovky petentů (nepochybně z nich 90% šotouši z úplně jiných míst země) projevili svůj zájem prostě tím, že by uvedenými vlaky jezdili?
Jste horší než svého času bolševická propaganda. Viděl jste ty podpisy? Ne. Tak nepište nesmysly.
Viděl jsem ty vlaky. Nehorázné plýtvání, ale když každý podepisující přiloží k petici tisícikorunu, může to ještě pár týdnů jezdit.
O zrušení té trati se mluví už mnoho let. Současný stav je jen agónie nerozhodnosti. Řešení jsou dvě, buď výrazná modernizace na zvýšení cestovní rychlosti, aby trať byla přitažlivá, a nebo zrušit. Nic mezi tím. Já si myslím, že trať má potenciál, a nejen o víkendech. Rovné dlouhé úseky by relativně snadno dovolily zvyšovat rychlost. A kdyby přibyly přímé osobáky, třeba Mikulov – Břeclav – Zaječí – Čejč – Hodonín … věřím, že nejen v cyklo/turistické a vinařské sezóně by se našlo hodně zákazníků.
Především byla kravina vyškubat koleje do Kyjova, tehdy trvala cesta Hodonín-Kyjov (dvě největší města okresu) 35 minut, a to je v celém úseku blbých 50 kmh. Autobus to jede dnes taky 35 minut, jenomže musí po 15 minutách, aby se to odvozilo.
Tam udělat modernizaci třeba aspoň na 80 kmh, něco rozumnějšího než 810ky a mohli jsme být úplně někde jinde…..
Přímé vlakové spojení Kyjov – Hodonín bohužel zaniklo již v roce 1997 (nebo 1998?). Od roku 1998 tam již vlaky jezdily jen ve špičce pracovního dne, vždy s přestupem v Mutěnicích (kde byla přípojová skupina okolo celé hodiny; šlo o jeden z prvních regionálních taktových uzlů).
Zastavení osobní dopravy v prosinci 2004 už pak bylo ránou z milosti (i když objektivně je pravda, že trať míjela relevantní osídlení v Dubňanech a do nemalé míry i ve Svatobořicích-Mistříně, tzn. pro spojení těchto obcí s Kyjovem a Hodonínem toho stejně příliš neřešila).
Tak jízdní řád udělaný zcela na ho*no je zas jiná věc – nevyužitý triangl u Mutěnic. Dubňanské Jarohněvice se teď musí řešit závlekem autobusů, případně přestup 159; ve Svatobořicích bylo to nádraží situované celkem rozumně….
Triangl u Mutěnic se bohužel stal nepoužitelným od 12/2002 – poté, co trať Kyjov – Mutěnice byla převedena z D2 na D3, kdy kvůli vydání klíčů na dirigovanou trať bylo možné na tuto trať vyjet jedině z Mutěnic. Tak či tak, v té době ten triangl již cca 5 let nebyl využíván.
Triangl ještě mohl fungovat, ale prostě nebyl „user-friendly“ jízdní řád, který by ho využil …. 90. léta byla železniční „doba temna“ …. nevytvořit vstřícné podmínky pro cestujícího znamená o cestujícího přijít a na mě to působí, že to tehdy snad bylo cíleně likvidační
Autobus po patnácti minutách a zastavující několikrát po městě je pro cestující rozhodně přínosnější než vlak jednou za dvě hodiny.
pokud je poptávka takto velká, je ekonomicky lepší vlak – s křižováním v Dubňanech by klidně mohl být interval i 30 minut
I zde připomenu, že Dubňany přestaly být stanicí již od prosince 2002, tzn. poté by tam žádné křižování již možné nebylo. Vůbec, zejména Kyjov je paradoxní v tom, že již před cca 6 – 7 lety byl vybudován malý přestupní terminál u železniční stanice, ale tento terminál je využíván jen menším počtem autobusových linek. Tzn. přestup vlak-bus zajištěn (ovšem bez nějakého cíleného taktového uzlu atd.) v rámci několikasetmetrového přesunu mezi zastávkou Kyjov zast. a kyjovským autobusovým nádražím. To je teprve nesystémová věc. 🙁 P. S. Sice chápu důvody, proč JMK zastavil osobní dopravu na trati Kyjov – Mutěnice (kde pak… Číst vice »
nic není na věky, modernizace by stejně byla nutná a v rámci ní by nebyl problém si s křižováním poradit; kdo chce, hledá způsoby
Poptávka je – i z vesnic, kterým se ten vlak důsledně vyhýbal. Na trase Kyjov-Hodonín by ten bus stejně musel jezdit.
nemusel, stačila by větev z 662 pro obsloužení Dubňan (třeba po hodině); a 663 pro spojení Dub-Hod by obkroužila celé Dubňany, tak jak se to stejně děje teď
Marek Janík: Vaše řešení v reálu by bylo jen komplikací pro většinu cestujících…Tedy přestup z busu na bus v Dubňanech, pro další by to byla motivace přejít do auta(v lepším případě spolujízda) ale hlavně, že by ve vlaku jelo o několik lidí víc…
Nehledě na to, že by vás v rámci hodů v Mistříně oběsili na Máji a bylo by to za veseého hraní Mistříňanky….. 🙂
a kteří cestující by přestupovali v Dubňanech? Ti z Mistřína? Ti by přece měli s Hodonínem přímé vlakové spojení…..
janík: Na spojení vlakem obyvatelé Mistřína a Dubňan rezignovali už v době, kdy se o rušení vlaku ani neuvažovalo.
Vyjímkou bylo pár lidí žijících v blízkosti nádraží v Dubňanech, resp. Jarohněvicích.
Kubrt: Přes Svatobořice- Mistřín navíc jezdí tato linka:
https://www.idsjmk.cz/jrady/662.pdf?date=03.03.2019
kterášto by byla v případě velkého omezení linky Kyjov – Dubňany – Hodonín ve prospěch vlaku velice přetěžována, páč lidi ze Svatobořic/Mis. vlak na každodenní dojíždění moc nevnímali ….
Navíc drtivá většina lidí v Dubňanech i Svat. Mist. jezdila do Kyjova busem z důvodu docházkových vzdáleností (nejen na těchto „vesnicích“, který jsou spíš maloměsty, ale i v samotným Kyjově).
Byly tam nasazované často jedoucí i kloubové busy i v době x let před zastavením osobky.
Svýho času Busbacher ve své disertaci dokonce navrhoval přeložku mezi Mutěnicama a Hodonínem přes Dubňany (to bylo ještě před zrušením Mutěnky – měla být napojená v Dubňanech) – zhruba takto: https://mapy.cz/s/3qHqA – i přes prodloužení trasy by to patrně znamenalo víc cestujících (lepší obsluha Dubňan) a hlavně zkrácení a zrychlení trasy Kyjov – Hodonín. Ale bohužel už je to pasé.
http://www.buschbacher.at/disertace.pdf str. 207 Pro tratě 257 Kyjov – Mutěnice a 255 Hodonín – Čejč byl proveden zvláštní odhad pro scénář, že na těchto dvou tratích nebude doprava zastavena, ale naopak obnovena a zlepšena 6ti kilometry dlouhou přeložkou trati s vytvořením uzlové stanice uprostřed Dubňan (místo Mutěnic), krátkou přeložkou v blízkosti obci Svatobořice – Mistřín a lepším propojením na ostatní tratě v Hodoníně (viz 5.7.1). S orientací na proudy cestujících a zatížení v autobusové dopravě, prognózované pro rok 2030, byli předpokládáno 1000 cestujících za pracovní den v jednom směru mezi Hodonínem a Dubňany, 600 mezi Dubňany a Mutěnicemi a 500 mezi… Číst vice »
Vojta
Tento projekt je dost dobrý a logický.
Škoda ho. 🙁
Bus po 15 minutách nahradíme vlakem po 1h? Děkujeme za názor a napište nám, jakou barvu klíčenky chcete. Máme i dětské motivy.
Tady už opravdu chybí jen důchodce a apollo…
Je to velmi turistická oblast. Pokazí tím místní poskytovatele služeb. A vyženou lidi do města.
Takové to zkracování je cesta do pekla. Tím tam bude méně cestujících a budou mít další argument.
Že se bude jezdit o víkendu je taky nesmysl. Nikdo nebude opravovat trať, kde se jezdí jen o víkendu. Je to krok k postupné likvidaci.
A dopadnou, že jim tam bude jezdit autobus ráno v poledne a večer. A v buse nebude 10 lidí ale 3. Takže nakonec všichni koupí auto nebo se odstěhují.
Ono povětšinou již to auto lidi na vesnicích mají a nezřídka ne jedno v rodině. Ona by ta obsazenost VHD vypadala taky poněkud jinak kdyby tomu tak nebylo. Holt jak se říká,, pokrok nezastavíš,,
No jenže například smradi auto mít jaksi nemohou.. A někdy máte auto v servisu. Někdy řídit nemůžete – třeba bodový systém, nebo důchodce. A někdo auto prostě nemá a nechce mít. A tito lidi se pak musí defakto vystěhovat. Což na to, že jsou defakto na koridoru jak do Brna, tak do Prahy a Ostravy je docela škoda. Znám lidi, kteří z této malebné oblasti dojíždějí. A je to problém, když Vám už třeba autobusový přípoj večer na vlak z Prahy nenavazuje.
Smradům přes den vlak nebo bus jede, po nocích by smradi asi neměli zevlovat po ulicích, že někdo ,,proleje,, svůj řidičák je čistě jeho boj, že někdo nechce mít auto je taky čistě jeho věc ale bohužel se on musí přizpůsobit době a rozhodně ne doba pár jedincům.
hmm, tak hodně štěstí, abyste třeba taky nejel 2 krát za rok v městě o víc jak 20 mimo město o 30 (ps třeba dálnice, nebo oprava cesty se zapomenutou 30kou)
No pokud ten bus pojede jako v jiných obcích ráno v poledne a večer, tak ani smradi nebou nadšení. A budou volat rodičovské taxi.
A potom skončíme jako Němci. Lokální a regionální tratě zrušené a už 15km před okresním městem kontinuální zácpa. Autobusy po zrušení vlaků byly osekány na pět, šest spojů denně. To lidem nevyhovovalo a tak si koupili auto. Jedno, pak druhy. Musela se rozšířit silnice. Před městy postavila radnice P+R. Děcka do školy chtěly jezdit na kole. Tak se jim vedle silnice postavila cyklostezka. Z trati udělat nešla protože tam jezdí 1x denně manipulák, do čtyř firem. Zrovna tato regionální trať má dle mého názoru vysoký potenciál efektivnosti. Jak z hlediska obsluhy území, tak ze straby turistiky. Ale je potřeba pro… Číst vice »
Ironií je, že nedaleko diskutovaného úseku se nachází trať, kde dnes (slovy některých předřečníků) „pendluje poloprázdný šukafon“, „souběžně jezdí autobus, jehož vedení je tak jako tak vhodné pro přímé spojení z okolních obcí do spádového města“ či „zájem o spojení je zjevně natolik malý, že o víkendu zde vlaky nejezdí vůbec“ či „zájem o spojení je zjevně natolik malý, že zde dosud ani nedošlo k nasazení Regionovy namísto šukafonu“. A přesto brzy přijde chvíle, kdy zde namísto 1 h taktu (ovšem jen všednodenního; o víkendech bez provozu) šukafonů nastane 1 h takt (mimo špičku), resp. 30min. takt (ve špičce) velkokapacitních… Číst vice »
Ono přímé spojení z Hustopečí má „trochu“ vyšší potenciál nalákat lidi než to co je tam teď. Tj. spojení s (nepříliš pohodlným) přestupem). Kdežto jestli na Mutěnice pojede autobus nebo vlak je jedno, protože to vyjde nastejno.
„Ono přímé spojení z Hustopečí má „trochu“ vyšší potenciál nalákat lidi než to co je tam teď.“ Připomenu, že elektrizace Hustopečí bude mít za následek na jednu stranu vznik přímého spojení z Hustopečí do Brna (na úkor přímého spojení Os vlakem ze Zaječí/Rakvic/Podivína/Ladné do Brna, resp. z Břeclavi do čehokoliv severně od Šakvic), na druhou stranu bude mít za následek i prodloužení cestovní doby (dnes: jízda bezzastávkovým rychlíkem z Brna do Šakvic, tam několikaminutový přestup na byť pomalejší vlak; po elektrizaci: jízda všudezastavujícím Os vlakem z Brna přes Šakvice až do Hustopečí). Každopádně, jádrem mého předchozího příspěvku bylo něco jiného:… Číst vice »
A nic z toho by se nestalo,kdyby se nechala lokalka vozici 50 lidi,klikatici se kolem kopecku rychlosti 50 a atraktivnim nemeckym jizdnym kolem 8kc/km a k nadrazi aspon kilacek prochazky v desti a vetru. Pak by si lide auta nekoupili a silnice nerozsirila. Staci postavit lokalku do kazde vesnice. Jak jen se od toho svet mohl odklonit??? 😀
Hanzi, no to je vskutku názor hodný době totalitních režimů, kdo nejde s námi, jde proti nám a proto je třeba to zlikvidovat.
Vše co kdysi fungovalo je třeba udržovat a provozovat navždy. Zítra zakládám firmu na dostavníkovou dopravu, kam vám mám poslat složenku k uhrazení vašeho příspěvku?
Jestli to je fakt KPL, tak bych finance raději nerozpatlával.
Řekl opět Souprava alias nový stínový goebbelsovský ministr jediné správné dopravní politiky.
Mně na tom zdaleka tak nezáleží jako vám. Já jen píšu o je správné (autobus-levnější,rychlejší,zajede do obcí,použitelnější) a těší mě, pokud někomu otevřu oči. Nic víc od svých příspěvků nečekám. Pokud vlak přežije, není to konec světa. pro vás ale autobus konec světa je nejspíš, když to tak prožíváte. 😀
Souprava
Vše co kdysi fungovalo je treba udrzovat a provozovat navždy.
V tomto s tebou souhlasím.
Jsem pro zrušení Vyšehradského mostu a nahrazení tříkolejným designovým mostem bez jakýchkoliv nadstaveb nad výšku trakčniho vedení. Bude krásný výhled na Vyšehrad.
Ale furt se najdou zpatečníci, kteří chtějí zachovávat fosilní historii.
Já jsem taky pro zbourání Vyšehradského mostu a i pro zbourání Libeňského a v obou případech postavení něčeho pořádného, kapacitního. Bohužel v Praze nyní vládne Žít Prahu a další aktivisti.
Tady se nikdo vystěhovávat nemusí, protože tam má autobus linky 109, poskytujícící velmi slušné spojení.
A kvůli 2-3 lidem budeme platit přípoj na vlak od „Prahy“?
Opravdu nikdo třeba nezůstává v práci v Hodoníně v dnešní době déle než do 17:30? A pak co, tam má nocovat na lavičce?
Vzhledem k tomu, že tudy vede páteřní autobusová linka IDSJMK, tak tohoto scénaře bych se nebál.
https://www.idsjmk.cz/jrady/109.pdf
No vymetat všechny díry, jezdit busem po špatných silnicích nízké třídy a ještě zajíždět a zastavovat každé tetce.. + zácpy. Třepat se hodinu 20 v buse, nebo se posunout na koridor, který je mnohem lepší než auto na dálnici, natož autobus na dálnici, natož objednaný bus na okrsce.. Nevím.. A kdyby se samozřejmě po té trati nejezdilo max 50. Tak jsou v Brně velice rychle..
Linka 109 může zůstat tak, jak je. Místo vlaku ale můžete za stejné peníze udělat linku Hodonín přes Zaječí do Mikulova. Na koridor se dostanete úplně stejně, jako teď, navíc máte k dispozici další přímé spojení.
„Místo vlaku ale můžete za stejné peníze udělat linku Hodonín přes Zaječí do Mikulova. (…) Na koridor se dostanete úplně stejně, jako teď, navíc máte k dispozici další přímé spojení.“ – Mj. s pobytem u žst. Zaječí ve výši přinejmenším 10 minut (nutnost přijet do žst. Zaječí tak, aby lidé stihli z busu přejít podchodem na vlak směr Brno, zároveň nutnost odjet ze žst. Zaječí tak, aby z podchodu stihli lidé dojít od vlaku z Břeclavi na bus), a to tedy při naprosto přesném uzlu rychlíků v Zaječí v X:00 h a pouze 5minutové přestupní době (v opačném případě by… Číst vice »
Podívejte se, já tady nehodlám do detailu rozebírat možný přestup ve stanici Zaječí. Při troše snahy lze určitě danou stanici upravit tak, aby to fungovalo, případně zvolit jinou přestupní stanici. Ono právě rychlý vlak po hlavní trati s návozem autobusy se ukazuje jako optimální řešení. Takže za mě je jednoznačné tratě, kde se tak tak zaplní 810 zrušit a nahradit busy s návozem na hlavní trať. Ušetřené peníze každopádně nechat v oblasti a využít podle situace na zahuštění intervalu, prodloužení vozebních ramen (pokud to dává smysl), nebo přidáním spojů na hlavní trati (tady ideálně přidáním Sp vlaků směr Brno). Nevykládejte… Číst vice »
Podle některých je dokonce lepší 2 hodinový interval vlaků než 15 min interval busů. Vlak je vlak. 😀 (a blázen je blázen… nebo šotouš 😀 )
No tak to každopádně, hlavně, že nemusí jet „gumokolem“ 🙂
„Při troše snahy lze určitě danou stanici upravit tak, aby to fungovalo, případně zvolit jinou přestupní stanici.“ Kterákoliv stanice na koridoru (= peronizovaná) bude toto úskalí (delší pobyt autobusu jedoucího „skrz“ takovou stanici, v tomto případě linka Hodonín – Zaječí – Mikulov) generovat. A to jsou zdejší stanice pouze poloperonizované (tzn. v jednom směru jízdy zastavují vlaky „u budovy“), při plné peronizace by to bylo ještě delší. „případně zvolit jinou přestupní stanici“ = pro přestup od Velkých Pavlovic/Bořetic/Kobylí směr Brno i směr Břeclav mít jinou přestupní stanici než tu nejbližší a nejlogičtější, tedy Zaječí. „nebo přidáním spojů na hlavní trati… Číst vice »
O intervalech a financích se šotouši nezmiňují záměrně. Km busu se běžně soutěží kolem 40kč. Km motoráku na krátké, pomalé trati vás vyjde na 100-120kč. Kraje většinou nevlastní tiskárny na peníze, takže se snaží nějak spravedlivě podle oblastí rozdělit balík peněz, který mají k dispozici.
Takže ne, že by technicky nešlo zařídit kratší intervaly, ale ono je spíše nejde finančně utáhnout. Proto tvrdím, že pokud vezmete finance na provoz dvouhodinového intervalu vlaku, máte za to hodinový interval busu a ještě vám zbude část peněz na zlepšení páteřních vlaků.
U šotoušků (hlavně u těch z Alternativního webu) platí heslo: Zdroje jsou. 🙂
Přečtěte si něco o tom i jinde a sám si skutečně spočítejte náklady a škody. Pak ta čísla budou úplně někde jinde. Proč je nutné stále demagogům a neználkům opakovat, že vše je jinak?
„Proto tvrdím, že pokud vezmete finance na provoz dvouhodinového intervalu vlaku, máte za to hodinový interval busu“
Konečně jste uvedl, že to tvrdíte vy (a ne že manipulátorsky podsouvat, že jsem to tvrdil já).
„Km motoráku na krátké, pomalé trati vás vyjde na 100-120kč.“
Prosím o relevantní zdroj na informaci, že právě sólo 810 na relativně dlouhé (srov. s vašim chybným tvrzením o „krátké tratiů) trati č. 255 stojí (byť se sólo 810) 100 – 120 Kč/km. Děkuji.
(pokračování) „Při troše snahy lze určitě danou stanici upravit tak, aby to fungovalo“ Dle dnešních norem, v případě žst. Zaječí maximálně tak plnou peronizaci namísto poloperonizace = (mnou již zmíněné) o to větší prodloužení pobytů takové „skrzové“ autobusové linky (nutnost přijet k žst. Zaječí natolik brzy, aby lidé stihli projít podchodem na vlak směr Brno, zároveň však nutnost odjet od žst. Zaječí až ve chvíli, kdy podchodem dojdou k autobusu lidé od vlaku jedoucího z Brna; nově rovněž k ostrovnímu nástupišti). „případně zvolit jinou přestupní stanici.“ V případě vámi zmíněné bus linky Hodonín – Velké Pavlovice – Mikulov připadá v… Číst vice »
Tak se posuneš na koridor (jiným) autobusem. Kde je problém? A spojení bude ještě lepší než teď vlakem.
Nejmrtvější na této trati je úsek Čejč – Brumovice – Kobylí, který naopak má být zachovaný o_O Nevím k čemu, z Čejče do Brna stejně jedou všichni autobusem, nádraží je na kraji obce a ještě se musí přestoupit v Zaječí….
Naopak vlaky do Hodo 6.15 a 7.15 přijíždí plné, protože ze severní strany Mutěnic je to k autobusu hooodně daleko….
Zkuste jet v 15:35 Sp do Zaječí a pak Os až do Mutěnic, bývá k prasknutí. Avšak v jiných časech nevím, jezdím tam 2krát měsíčně, a vlak který odjíždí v 16:05 ze Zaječí bývá plně vytížený.
vím, že tam dávají i 010ku na tyhle polohy, ale troufám si tvrdit, že to všechno povystupuje během zastávek do Kobylí; možná v pátek toho jede víc dál…
A teď tu o ovčí babičce… 😀
Ano, tohle je jedna z těch lokálek, která dnes už pozbyla významu.
Ovšem stejně to nechápu. 810 má náklady na provoz jako autobus. Takže bych očekával, že buď budou vlaky ponechány, nebo naopak zrušeny úplně, aby se trať mohla zakonzervovat a nestála další peníze (údržba, výpravčí,…). Takhle mi přijde že si nikdo moc nepomůže.
Tak ona ta trať se prakticky používá jen několikrát do roka, kdy jsou v Mutěnicích nějaké vinařské slavnosti např. Burčákový pochod. To tam potom projede cca 10 000 lidí denně. Jinak to jezdí prázdné.
Náklady na provoz vozidel jsou sice srivnatelné, ale už nejsou srovnatelné náklady za použití dopravní cesty, kde vlak vždy ztrácí.
Ovšem ten autobus je dneska poněkud pohodlnější a modernější svezení než 810
Sešly se stovky podpisů, ale jezdí tím jen 50 až 70 lidí denně v jednom směru.
Pokud chtějí provoz zachovat, tak by tím vlakem v prvé řadě měli jezdit, podepisovat se nestačí…
Třeba jen nechtějí, aby jim přes náves jezdily autobusy – anebo další auta.
Mate tretinu plusu a vic minusu nez Dash9. 😀
Taky je pravda, že bohužel v Mutěnicích sice vlak zastavuje 2x, ale ani jedno ze zastavení není nejblíže středu obce (z těch míst, kterým vede trať). Viz https://mapy.cz/zakladni?x=17.0320578&y=48.9042810&z=15.
Taky nutno dodat, že již před několika lety bylo spojení v pracovní dny „osekáno“ tak, že mj. není možné se vlakem dostat do Hodonína na 6. hodinu ranní, dále je 4hodinová „díra“ ve spojení v pracovní dny dopoledne; poslední vlak z Hodonína jedoucí před 18. hodinou atd.
To zrušení osobní dopravy v tomto úseku není nic, co by se schválilo „včera“ (tzn. i Hodonínský deník upozornil na něco, co se „upeklo“ již před delší dobou) – už to bylo jasné z rámcových jízdních řádů coby podkladů pro „výběrové řízení“ na provozovatele všech vlaků v JMK pro „přechodné období“ 12/2019 – přinejmenším 12/2022; tyto podklady byly zveřejněny již na sklonku roku 2017 a přesně to odpovídalo – 3 páry víkendových vlaků v úseku Čejč – Hodonín; v pracovní dny nic. Stejně tak v oněch rámcových jízdních řádech zcela chybějí víkendové pendly Miroslav – Hrušovany n/J.-Šanov (i v krajském… Číst vice »
O naplněnosti jednotlivých spojů lze vést diskusi. Prosím Vás jedna otázka – co se udělalo za posledních cca 10 let pro zlepšení kvality jízdnído řádu v úseku Hodonín-Čejč-Kobylí na Moravě ? Pokud dráhu uděláta svým způsobem neatraktivní (viz.úpravy GVD na trati Mutěnice-Kyjov v letech před zrušením osobní dopravy) pak lze s úspěchem mluvit o vození vzduchu. To jsou známé a příslušnými složkami s úspěchem vyzkoušené metody jak se zbavit určité služby … Podívejte se na některé „atraktivní“ přípoje v Hodoníně, např míjení se se spoji od Strážnice na zhlaví a pod. Víkedová úprava je jen slabou náplastí – pro spoustu… Číst vice »
A kde byli těch posledních cca 10 let ti lidi, co podepisují petice? Proč nemá kraj (obec, město Hodoním apod.) za těch 10 let stovky žádostí o úpravu a řešení JŘ?
A teď, když se má zrušit (v podstatě) zbytečný vlak a NAHRADIT autobusem, tak najedou se všichni diví a podepisují petice? Navíc petice není nic, to si jen každý myslí, že „něco“ podepíše a druhá strana je povinna se tím řídit. Asi to s těmi cestujícími nebude tak žhavé.
„Proč nemá kraj (obec, město Hodoním apod.) za těch 10 let stovky žádostí o úpravu a řešení JŘ?“
Pominu-li spornost celé argumentace (kdy mj. není povinností potenciálních cestujících se aktivně dožadovat jednotlivých úřadů o zlepšení + pominu-li skutečnost, že v tomto konkrétním případě by zlepšení záviselo i na straně infrastruktury), tak si ověřím – vy víte, nebo se pouze domníváte, že KÚ JMK (či Kordis) nemá „stovky (či byť alespoň desítky) žádostí“ obdržených za těch 10 let v této věci?
Děkuji za odpověď.