Autobusy místo vlaků, chybějící strojvedoucí, odklon přes Žilinu. Jak se železnice vzpamatovává z povodní
Ostrava-Svinov po povodních 16. září 2024. Foto: Správa železnic
Koridor z Hranic do Bohumína zůstává mimo provoz, do Polska jede jediný dálkový vlak.
Dnes jsem vyzkousel cestu odklonenym regiojetem pres Slovensko. Asi 10 minut pred odjezdem vlaku mi prisla SMSka, ze poradi vagonu bude „7, 6, 5, 4, 3, 1, 8, 10, 9“, diky cemuz vsichni najednou zacali prebihat tam, kde si mysli, ze bud ten jejich vuz. (Vlak byl kompletne vyprodany). Hned jak jsme vyrazili z Prahy, steward vzal sluchatko a zacal ukrajinsky hlasit, ze kvuli povodnim vlak mimoradne pojede odklonem pres Slovensko a ze nebude obsluhovat stanice Ostrava-Svinov, Ostrava-hl.n. a Bohumin. Pote nasledovalo hlaseni lamanou cestinou, kde o odklonu nezaznelo ani slovo, jen ve vyctu stanic chybely Ostrava a Bohumin. I… Číst vice »
Ubohost ze strany dopravce ČD, ve srovnání s Regiojetem. Osobně vyzkoušeno v pondělí. V Hranicích n/M žádný koordinátor (zaveden až v úterý odpoledne), zavedeny 2 autobusy na celou trasu, v obou směrech dohromady (v úterý 3),o časech jejich odjezdu věděli jen jejich řidiči a jejich dispečeři, nezaveden žádný jízdní řád autobusů, neexistuje návaznost. Z Ostravy hl. n. byli po dopolední uzavírce zdejším koordinátorem cestující posláni na svin. mosty, ale kdo neměl správné informace, že bude odjezd ze Středu, měl smůlu, neboť náš řidič prohlásil, že tam nepojede. Za to ve Studénce zastavoval. Možná, že kvůli takové neinformovanosti a takovým zmatkům… Číst vice »
A kde je to srovnání s Regiojetem? Nechci se zastávat ČD, opravdu mě zajímá, jak to RJ zvládl a zvládá.
Nemám vyzkoušeno jízdou, ale regio má od pondělí koordinátora v Hranicích n/M, má zavedený autobusový jízdní řád, na příjezdy jejich vlaků od Přerova a Olomouce. Nevýhodou může být přesun na autobusové nádraží v Hranicích, odjezd autobusů (jedou 2) v jednom směru asi za deset minut po příjezdu od Přerova. Možná i díky lepší informovanosti cestující veřejnosti jelo včera odpoledne na 70 cestujících v každém směru. Informace mám od koordinátorky regiojetu v Hranicích. Výhodou jsou u regia vlastní autobusy.
Autobusy ČDbusu postávají v Hranicích a Lipníku často nevyužité.
No a když jeli v autobuse jen dva cestující, hádám, že si na ČD řeknou, že odvedli dobrou práci a zlepšení není zapotřebí, protože teď NAD stejně nikdo nevyužívá.
U všech dopravců mi na webových stránkách chybí přehledná mapa, kam se dá dostat vlakem, kde je omezený provoz, kde jezdí náhradní doprava a kde mám jít pěšky nebo nejezdit vůbec. Díval jsem se na ČD, RJ a LE a všude mají jen nepřehledné slátaniny textu, kterým většina cestujících nerozumí. Nedivím se, že jsou přetížené infolinky dopravců.
Trochu nechápu proč místo autobusů nezavedou odklon
Kudy a kam?
NAD vzduchem:
Praha Letiště Václava Havla Ostrava,Mošnov
To tu asi ještě nebylo. Když se chce, všecho jde.
Momentálně neexistuje obízdní trase do Ostravy
Tak abychom byli přesní, dá se jet přes Horní Lideč a Žilinu. Náklady tak asi jezdit budou.
Ale ani tato trasa zatím nepomůže obsluze nejdůležitější části ostravského uzlu.
Přes Krnov?
Po jednom kole to půjde, akorát se všici musí nahnout na stranu.
Když už NAD, tak alespoň nějak rozumně na trase těch zrušených vlaků na Žilinu a ne že udělám NAD pouze ze Svinova do Hranic, zruším od Olomouce všechny vlaky na Prahu jedoucí od původně od Ostravy nebo Slovenska s tím, že cestující si už nějak poradí. Toto by bylo skvělou příležitostí pro ČD blýsknout se po nákupu vlastního ČD BUS, leč to mají naplánováno jinak.
Tak ono bohužel zatím se tváří tak, že Ex1 za Ostravou jezdí pouze týždňovkári z východního Slovenska do Prahy. Jako bonus nejezdí ani autobusová linka Čadca – Návsí (bo SADce v Čadci plavalo v garážích 20 autobusů).
Přesně. Od Ostravy se na Slovensko člověk veřejnou dopravu nedostane. Přitom v Žilině zůstal jeden pár Fatranu.
Ostravu bych samozřejmě chápal, ale celé Třinecko, Těšínsko až po Karvinou je v podstatě nedotčené a z Kysuc tam dojíždí lidé do práce. Ale veřejnou dopravou je to nemožné a jediná rada „jeďte přes Vsetín“ zní trošku jako výsměch.
Klidně to může točit Vítkovice Havířov Těšín Třinec Navsi Čadca až Žilina..
Když to nyní jinak nejde…👍
Teda pokud by to umožnil počet souprav. Personálu atd…
Dalo by se napsat více…
Když už nic víc, tak úplně minimalistická varianta NAD do Mostů/Návsí k jezdícím spojům linky S2.
Srovnejte s horečnatou snahou obnovit provoz, když to bude jen trošku možné nebo zavést NAD i v oblastech s poškozenými silnicemi. Tady je sjízdná trať, vedle ní sjízdná silnice a nic.
SAD Žilina a plavání autobusů. No neuvěřitelné zvlášť v dnešní době. Debata o jízdních řádech v oblastí Žilinského kraje. Nějakých návazností. Smysluplné obsluhy území zatím byla na úrovni když jdu s vnučkou 3,5 roků na odpolední procházku. Neuvěřitelné odpovědi v emailové dokumentaci mě tak překvapily že i s vnučkou je lepší diskuze. Jako častý uživatel dopravy v Žilinském kraji si nyní chystám pořídit Žilinskou kartu. K Odsisce Msk kterou mám samozřejmě již celá léta… No i řidiči při diskuzi zcela nechápou rozhodnutí v mnoha místech o jízdních řádech…. Poslední diskuze kdy řidiči nechápavě kroutili hlavou bylo rozhodnutí kraje pořídit autobusy… Číst vice »
Trepeš hlúposti!
Mě by zajímalo, co vede mínusaře k nesouhlasu s vámi… organizace NAD je tady tristní
Jen pro doplnění, protože v článku vidím jen zrušené sudé vlaky. Z lichých na Ex1 dnes nejedou: EC 113, EC 115, EC 117, IC 547, IC 549, SC 505, SC 507, IC 511, SC 517, SC 241.
Jak je to s Krnovem? Podle záběrů bylo nádraží včetně okolí pod vodou, ale SŽ uvádí, že tam je pouze zastavený provoz.
Kolejiště stanice bylo zaplaveno, směr Brantice podemleto, směr Opava v dlouhém úseku podemleto, zničeno.
Tak já jsem prý z Bohumínska…
No super je, že ČD ani po dvou dnech nejsou schopny na svůj web napsat, že zastávky NAD jsou na Svinovských mostech, takže plno lidí jede k nádraží a pak musí utíkat nahoru, kde jim to před nosem ujede…
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/56456/
Asi tak 10 minut. Předtím to tam nebylo, což mi potvrdili i na zákaznické lince, že to tam opravdu není.
Vždyť to tam je.
Viděl jsem to tam už včera večer.
Samozřejmě,že to tam bylo. Ale vždy se najde nějaký jouda,který to nevidí..
..Ostrava Svinov mosty (horní zastávka). Asi se budeš muset naučit číst..nebo mám asi jiný web..mě vždycky fascinuje, jak každý ví, co by se mělo dělat, přitom absolutně nikdo z vás neví souvislosti, příčiny a pod ..zajímalo by mne, jaké jsou vaše profese a jak to funguje u vás v zaměstnání…
A zkusil sis to sjet, ty tlučhubo, na vlastní oči bys viděl, jak to nefunguje u ČD.
Jezdí se Šumperk – Petrov n.D. – Sobotín.
Od pátku 20.9. pravděpodobně až do Velkých Losin.
Trať do Koutů se zřejmě zprovozní za 1-2 měsíce.
Mě by spíš zajímalo jak se začne řešit nákladní doprava. V Polsku se údajně hromadí vlaky. Koksovna v Ostravě nutně potřebuje dodávky uhlí, Třinec co se týče rudy je od Slovenska v pohodě, ale vázne odvoz zátěže do vnitrozemí. Ingoty, struska mají zatím smůlu. Jediná šance by byla taky přes Žilinu. Jsem zvědav na další vývoj.
Však můžou jet z Petrovic do Těšína a pak do Ovy.
Prosím vás, až vás k ČD vezmou, hoďte sem prosím vždycky rozpis svých směn s přesným uvedením vlaků, které povezete. Aby si případně cestující mohli dobře naplánovat své cesty. Hodně štěstí u pohovoru!
V pořádku, takového odborníka je u nás snad škoda. Tady by to byl jen promarněný potenciál 😀
Odborník na vozbu, takovýho vola jako vy bych chtěl mít za kolegu.
Ale jsem v klidu, u nás si dost vybírají a na normální lidi mají čich.
To by ti co je vybírají museli být sami normální.
Proč chodit na pohovor někam,kde nehodláš pracovat?
Bože, Bože, do čeho jsi to duši dál. Už chápu proč mermomocí chcete k ČD. Ani v ojczyzně takového chytráka nechtějí.
Není, je to čistě vaše věc jak se na pohovor dostanete.
Všechno je to o domluvě. Zvlášť s olomouckým personálním oddělením. Jestli jste tam naběhnul stylem jak mistr světa omeleta, co má 4 tituly a je odborník na dopravu a začal je tam na personálním poučovat o tom, jak mají ČD organizovat provoz při živelných pohromách (ten provoz, který se upravoval, zastavoval s tím, co a jak v depu bylo k dispozici, jak z pohledu lidí, tak vozidel a sjízdnosti tratí), provoz obecně a jestli jste tam naběhnul s takovou averzí proti ČD, jakou tady v komentářích popisujete (ČD státní zakázky? V Polsku, že se vás to tak dotklo? Mohl bych… Číst vice »
Hej díky za radu, že nás to ještě nenapadlo, to jsme ale blbci. Momentálně se dá dostat na hlavní nejdál od Kunčic někde na Stodolní. Na Uhelnou službu koksovny Svoboda se dostat nedá, protože jaksi projet z Báňského přes jižní zhlavi do osobního není možné. Včera to bylo celé pod vodou, zatím se neví jak to tam bude vůbec vypadat. Od Bohumína by to šlo teoreticky líp, ale zatím tam teprve opadla voda a minimálně do Chalupek nesjízdné.
Teda inženýre, takovou práci ti to dalo napsat….
Jako místní znalý bych si troufnu tvrdit že to není tak jednoduché…
Detaily ověřím přímo ve stanici Cieszyn.
Neni potřeba, přes Zebrzydowice-Cieszyn je zastaven provoz. Stejně většina vlaků i tak jezdí přes Petrovice a Karvinou i za normální situace.
Liberty Ostrava očekává/vozí vlaky v úseku Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Ostrava Bartovice. Dva měsíce to celkem nyní fungovalo. Nyní to vypadá na delší odstávku provozu Liberty Ostrava středojemné válcovny která je spravovaná tollingem prostřednictvím Kazachstánsko Polské společnosti Don Kichot. Píše se to samozřejmě jinak…
Jen pro středojemnou válcovnu(závod 14) by touto trasou mělo jezdit 30 tisíc tun materiálu,/bram…měsíčně…
Dalš násobné desítky tisíc tun do Bartovic by mělo jezdit skrze tolling miliardáře Strnada který se chystá provozovat dle povolení insolvenčního správce závod 15 rourovna s následným provozy. A závod 16 válcovna pásů/minihuť s následnými provozy jako svodidla, plechy a mnohé jiné…
A ono už tam snad něco začalo jezdit? Já myslím že žádné bramy ještě pro Liberty ani nezačaly jezdit, krom těch z Koperu někdy na jaře.
Bramy tam jezdí/vozí pravidelně.
Vyrábí se z nich betonářské ocel a závitové týče na středojemné valcovně.
Tak jsou asi nějaké neviditelné.
Hlášení staničního rozhlasu pro linku R8 v Brně dnes dopoledne:
Z důvodu nepříznivých povětrnostních podmínek vlak mimořádně ukončí jízdu ve stanici. V úseku je zavedena náhradní autobusová doprava.
Automatizovaná plechová huba je fajn, ale když se tam nenaklikají ty názvy stanic, je to takové nepříliš vypovídající…
To je pořád ještě luxusní oproti nové klasice SŽ: „Sledujte informace dopravce.“
Staniční rozhlas má na starosti samozřejmě ta samá SŽ.
„mimořádně ukončí jízdu ve stanici“
To je důležité. Copak by mohl ukončit jízdu v zastávce? Na to je předpis!
A co konečná v Ploužnici?
Nebo treba v zastavce „Velke Mezirici zastavka“
A což teprve někde v polích!
A co třeba konečná v lese, kvůli spadlému stromu.
Pitín Zastávka, naprosto běžné 🙂
Moc nechápu, proč rychlíky ČD končí v Olomouci a NAD je vedena až z Hranic. Přitom nikdo negarantuje ani neslibuje návaznost ani v Olomouci, ani v Hranicích. Opravdu to nejde zorganizovat lépe?
Jde, ale to by se muselo pracovat
Přesně. Je zcela zjevné, že veškerý dispečerský a další aparát ČD i jiných dopravců již od začátku povodní sedí s nohama na stole a pije kafe. Nebýt rad internetových odborníků – mudrlantů, tak se ta doprava zhroutí úplně!
..děkujeme všem za cenné rady, při příštích povodních si z nich vezmeme ponaučení..
A jak chcete obhajit ten nesmysl s ukončením vlaků v Olomouci? Do hranic dostan se jak umíš a pak se možná vejdeš do NAD… obvyklý přístup železnice k zakazníkovi…
V prvních dnech by se to i dalo pochopit, teď už opravdu ne…
Jestli by se to všecko vešlo do Hranic i s objížděním souprav. (Pendolíno ten problém nemá). Řešením je popojet do Hranic Valašským expresem, nebo do Přerova osobákem a pak předpovodňová NAD do Hranic.
Tak do Koutů se asi jezdí těžko. Maximálně po Petrov. Vždyť okolo Loučné n. Desnou jsou podemleté koleje, odplavený násep a koleje metr ve vzduchu hned na několika místech…
Od pátku pravděpodobně začneme jezdit Šumperk-Velké Losiny, Do Koutů podle prvních odhadů za 1-2 měsíce. Rozsah poškození je rozhodně menší než v r.1997. Petrov – Sobotín bez problémů
Strojvedoucích na Bohumínsku je dost, ovšem nemá je kdo vozit služebními auty, např. do Hranic či Olomouce. Ještě, že ČD mají tak málo těch služebních aut.
Taxislužba už byla vynalezena
A není spíš problém v tom, že ti strojvedoucí mají jiné starosti, než jít do práce? Třeba uklízejí doma zkázu po povodni. Jinak by mohli najíždět do Olomouce autobusy NAD.
Vyplaveny byly kompletně všechny města a obce na Ostravsku?
Ano.
V Olomouci jsou stabilně minus dvacet strojvedoucich. V Šumperku jsme jeden plus, ale to nestačí..
Jestli by se k tomu služebnímu vozu vůbec probrodili, jestli jsou vůbec doma a ne evakuovaní.
A že mají ve vedení služební vozy… co bude ten člověk z vedení dělat na opačném konci republiky, zavazet?
Do Koutů se jen tak jezdit nebude, jezdí se pouze do Petrova. Viz vyjádření na fb Ano, tohle je Petrov.
řekl bych, že se do Koutů jezdí
Z Petrova jezdí NAD, takže spoje do Koutů jezdí.
Podle Omezení provozu ČD i podle GRAPPu se do Koutů zatím nejezdí.
K tomu Grappu, nebude to tim, ze do Koutu je jiny provozovatel drahy? 😀
Sokolov – Kraslice je taky na Grapu a to je tam jiný dopravce i jiný provozovatel dráhy.
Jenom výluky. Poloha vlaků ne.
Já tam ty vlaky normálně vidím, zkuste se podívat znova.
Vlaky co jezdí do Waršavy z Prahy, nedají se trasovat přes Wroclaw?
Racte se seznamit s povodnovou situaci v dolnim slezsku, predevsim kolem Klodzka.
Víte, každý nemáme tak skvělý přehled jako vy. Takže slůvko „račte“ nebylo potřeba. Pán se jen slušně zeptal.
proč bych se měl seznamovat se situací v polsku když řeším svoji vlastní….
slušně jsem se zeptal bohužel nemužu znat vše
Přes zatopené město pošleme vlaky? Wrocław je velmi ohrožena kvůli protržení několika hrází.
Tak je zatopená, nebo velmi ohrožená? Nějak se v tom nevyznám.
Je částečně zaplavena, ale hrozí velká vlna, i když podle posledních informací by k tomu dojít nemělo.
to by museli jet přes Německo, to se asi nikomu nevyplatí.
Nedají. Od Strzelina po Kamieniec je výluka a odneslo to tam násep. Z Kamienca se nedá jet ani směrem na Jaworzynu ani směrem na Nysu. Klodzko bylo celé zatopené.
A z Vratislavi dal prolitnou nebou pojedou na Drazdany?
No tratě v okolí Kladska vypadají momentálně nějak takto… https://www.facebook.com/100050383604518/posts/pfbid0vm3matfzM6ryovCSTbxaqrXaMVKfjtCeUN51d4Uz8iUzFNR3dZQfkk71GkE4BznBl/?app=fbl
Jasně, přes Meziměstí 🙂
A co přes Harrachov?
Já se těšil, že pojede přes Skalité…
To asi těžko když je na polské straně výluka.
No nazdar, to teda dopadlo, vypadá to jak plavecký stadion. 🙁
Nejste daleko od pravdy. https://i.gyazo.com/09965b80ac50d0d7c1e158f961596c53.jpg
Já bych do těch hnědých věcí nelezl, ale taky nejsem z Ostravy 🙂
Lol to nevydá na fotomontáž 😀
Nedávno po dešti v Pardubicích na něčem podobném řádila omladina na jedné zastávce MHD. Byla tam taková kaluž, že si někdo přinesl nafukovací labuť a tahali ho v ní.
Plus na druhé straně silnice se další nechali nahazovat obří vlnou od projíždějících aut 😃
Ano, po velkých deštích se na Masarykově náměstí tvoří pravidelně laguna. Je dobře, že se na to ze strany veřejnosti upozornilo touto formou satiry, snad to magistrát dokope k řešení problému. Tou vodou jsou jinak při průjezdu vozidel nahazováni čekající cestující na zastávce, což je za mě prostě špatně.
Není, někde bylo i video