Autobusy místo vlaků, chybějící strojvedoucí, odklon přes Žilinu. Jak se železnice vzpamatovává z povodní
Ostrava-Svinov po povodních 16. září 2024. Foto: Správa železnic
Koridor z Hranic do Bohumína zůstává mimo provoz, do Polska jede jediný dálkový vlak.
Když už NAD, tak alespoň nějak rozumně na trase těch zrušených vlaků na Žilinu a ne že udělám NAD pouze ze Svinova do Hranic, zruším od Olomouce všechny vlaky na Prahu jedoucí od původně od Ostravy nebo Slovenska s tím, že cestující si už nějak poradí. Toto by bylo skvělou příležitostí pro ČD blýsknout se po nákupu vlastního ČD BUS, leč to mají naplánováno jinak.
Tak ono bohužel zatím se tváří tak, že Ex1 za Ostravou jezdí pouze týždňovkári z východního Slovenska do Prahy. Jako bonus nejezdí ani autobusová linka Čadca – Návsí (bo SADce v Čadci plavalo v garážích 20 autobusů).
Přesně. Od Ostravy se na Slovensko člověk veřejnou dopravu nedostane. Přitom v Žilině zůstal jeden pár Fatranu.
Jen pro doplnění, protože v článku vidím jen zrušené sudé vlaky. Z lichých na Ex1 dnes nejedou: EC 113, EC 115, EC 117, IC 547, IC 549, SC 505, SC 507, IC 511, SC 517, SC 241.
Jak je to s Krnovem? Podle záběrů bylo nádraží včetně okolí pod vodou, ale SŽ uvádí, že tam je pouze zastavený provoz.
Kolejiště stanice bylo zaplaveno, směr Brantice podemleto, směr Opava v dlouhém úseku podemleto, zničeno.
Tak já jsem prý z Bohumínska…
No super je, že ČD ani po dvou dnech nejsou schopny na svůj web napsat, že zastávky NAD jsou na Svinovských mostech, takže plno lidí jede k nádraží a pak musí utíkat nahoru, kde jim to před nosem ujede…
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/56456/
Asi tak 10 minut. Předtím to tam nebylo, což mi potvrdili i na zákaznické lince, že to tam opravdu není.
Vždyť to tam je.
Jezdí se Šumperk – Petrov n.D. – Sobotín.
Od pátku 20.9. pravděpodobně až do Velkých Losin.
Trať do Koutů se zřejmě zprovozní za 1-2 měsíce.
Mě by spíš zajímalo jak se začne řešit nákladní doprava. V Polsku se údajně hromadí vlaky. Koksovna v Ostravě nutně potřebuje dodávky uhlí, Třinec co se týče rudy je od Slovenska v pohodě, ale vázne odvoz zátěže do vnitrozemí. Ingoty, struska mají zatím smůlu. Jediná šance by byla taky přes Žilinu. Jsem zvědav na další vývoj.
Však můžou jet z Petrovic do Těšína a pak do Ovy.
Podle Českých Drah můžou jet všude, tak jako v pondělí a úterý nezrušili pracovní pohovory v Olmu pro posty strojvedoucího na Moravskoslezsku. Ta společnost potřebuje řádnou reformu. No já jsem měl jako strojvedoucí jet na pohovor do oř Olomouc, tak mi odepsali, že pohovory stejně nezruší, ale kvůli mimořádné situaci můžou mi odložit. ČD žijí ve vlastním světě. Obrátil jsem se ohledně jednání ČD a.s. přímo na ministra dopravy Kupku Dobrý den, Vážený pane ministře, žádám, abyste okamžitě zasáhnul ve věci pracovních pohovorů v oblastním ředitelství Olomouc uchazečů na post strojvedoucího v depech v Moravskoslezském kraji. Prosím o odložení, pro… Číst vice »
Prosím vás, až vás k ČD vezmou, hoďte sem prosím vždycky rozpis svých směn s přesným uvedením vlaků, které povezete. Aby si případně cestující mohli dobře naplánovat své cesty. Hodně štěstí u pohovoru!
Naštěstí k takové společnosti nehodlám, pravděpodobně od prosince začnu v KŚ mj. na trati Bohumín-Katowice, ještě jednám s Frightliner a Deutsche Bahn do Břeclaví z Polska. Uvidíme, co se podaří dohodnout dříve. Nedělal jsem vysokoškolské vzdělání na nejlepší polské a jedné z nejlepších středoevropských VUT, nepřečetl jsem 6tis. stránek polských a českých předpisů, nejezdil jsem celé půl roku na dílny, simulátory atd., konečně na všechna školení jsem neutratil přes 37tis. korun, aby teď tímto způsobem bylo se mnou jednáno. V ČD je tak málo lidí, že už většina dělá 0.6 úvazku na přesčas, ale jací lidi to řídí (vč. personálního)… Číst vice »
V pořádku, takového odborníka je u nás snad škoda. Tady by to byl jen promarněný potenciál 😀
Odborník na vozbu, takovýho vola jako vy bych chtěl mít za kolegu.
Ale jsem v klidu, u nás si dost vybírají a na normální lidi mají čich.
Proč chodit na pohovor někam,kde nehodláš pracovat?
Bože, Bože, do čeho jsi to duši dál. Už chápu proč mermomocí chcete k ČD. Ani v ojczyzně takového chytráka nechtějí.
tak mi řekněte, prosím Vás, jak ČD přerušila dopravu z Polskem a zároveň neodložila pohovory jak jsem měl dorazit na ty pohovory. Jako já chápu povodně u nás situace je ještě horší než v Čr a známí ztratili celoživotní majetek, tak proč ČD neodložilo ty blbé pohovory pro depo Bohumín, Ostrava a Opava na za dva týdny až bude zprůchodněna žel. síť? Víte co teď dělají Poláci? Pomáháme si, celé obce pytlovaly písek, známí suší stěny, všichni jsme za jedno. Neurážejte, prosím mou vlast. My jsme kosmopolitní v Polsku normálně jezdí desítky českých strojvedoucích (ani moc jazyk neumí) a ČD… Číst vice »
*s Polskem. Já Čechy opravdu mám rád. Jednou u mě dokonce spali dva čeští fanoušci fotbalu, když přijeli na mládežnické Euro (fotbalové Euro do 21let v 2016roce ve Slezsku), zdarma, kdo jiný tak s Vámi zachází? Očekávám jenom stejné jednání a odplatu.
Teda inženýre, takovou práci ti to dalo napsat….
Hej díky za radu, že nás to ještě nenapadlo, to jsme ale blbci. Momentálně se dá dostat na hlavní nejdál od Kunčic někde na Stodolní. Na Uhelnou službu koksovny Svoboda se dostat nedá, protože jaksi projet z Báňského přes jižní zhlavi do osobního není možné. Včera to bylo celé pod vodou, zatím se neví jak to tam bude vůbec vypadat. Od Bohumína by to šlo teoreticky líp, ale zatím tam teprve opadla voda a minimálně do Chalupek nesjízdné.
Hlášení staničního rozhlasu pro linku R8 v Brně dnes dopoledne:
Z důvodu nepříznivých povětrnostních podmínek vlak mimořádně ukončí jízdu ve stanici. V úseku je zavedena náhradní autobusová doprava.
Automatizovaná plechová huba je fajn, ale když se tam nenaklikají ty názvy stanic, je to takové nepříliš vypovídající…
To je pořád ještě luxusní oproti nové klasice SŽ: „Sledujte informace dopravce.“
Staniční rozhlas má na starosti samozřejmě ta samá SŽ.
„mimořádně ukončí jízdu ve stanici“
To je důležité. Copak by mohl ukončit jízdu v zastávce? Na to je předpis!
A co konečná v Ploužnici?
Nebo treba v zastavce „Velke Mezirici zastavka“
A což teprve někde v polích!
A co třeba konečná v lese, kvůli spadlému stromu.
Moc nechápu, proč rychlíky ČD končí v Olomouci a NAD je vedena až z Hranic. Přitom nikdo negarantuje ani neslibuje návaznost ani v Olomouci, ani v Hranicích. Opravdu to nejde zorganizovat lépe?
Jde, ale to by se muselo pracovat
Přesně. Je zcela zjevné, že veškerý dispečerský a další aparát ČD i jiných dopravců již od začátku povodní sedí s nohama na stole a pije kafe. Nebýt rad internetových odborníků – mudrlantů, tak se ta doprava zhroutí úplně!
Jestli by se to všecko vešlo do Hranic i s objížděním souprav. (Pendolíno ten problém nemá). Řešením je popojet do Hranic Valašským expresem, nebo do Přerova osobákem a pak předpovodňová NAD do Hranic.
Tak do Koutů se asi jezdí těžko. Maximálně po Petrov. Vždyť okolo Loučné n. Desnou jsou podemleté koleje, odplavený násep a koleje metr ve vzduchu hned na několika místech…
Od pátku pravděpodobně začneme jezdit Šumperk-Velké Losiny, Do Koutů podle prvních odhadů za 1-2 měsíce. Rozsah poškození je rozhodně menší než v r.1997. Petrov – Sobotín bez problémů
Strojvedoucích na Bohumínsku je dost, ovšem nemá je kdo vozit služebními auty, např. do Hranic či Olomouce. Ještě, že ČD mají tak málo těch služebních aut.
Taxislužba už byla vynalezena
A není spíš problém v tom, že ti strojvedoucí mají jiné starosti, než jít do práce? Třeba uklízejí doma zkázu po povodni. Jinak by mohli najíždět do Olomouce autobusy NAD.
Vyplaveny byly kompletně všechny města a obce na Ostravsku?
V Olomouci jsou stabilně minus dvacet strojvedoucich. V Šumperku jsme jeden plus, ale to nestačí..
Jestli by se k tomu služebnímu vozu vůbec probrodili, jestli jsou vůbec doma a ne evakuovaní.
A že mají ve vedení služební vozy… co bude ten člověk z vedení dělat na opačném konci republiky, zavazet?
Do Koutů se jen tak jezdit nebude, jezdí se pouze do Petrova. Viz vyjádření na fb Ano, tohle je Petrov.
řekl bych, že se do Koutů jezdí
Z Petrova jezdí NAD, takže spoje do Koutů jezdí.
Podle Omezení provozu ČD i podle GRAPPu se do Koutů zatím nejezdí.
K tomu Grappu, nebude to tim, ze do Koutu je jiny provozovatel drahy? 😀
Sokolov – Kraslice je taky na Grapu a to je tam jiný dopravce i jiný provozovatel dráhy.
Jenom výluky. Poloha vlaků ne.
Vlaky co jezdí do Waršavy z Prahy, nedají se trasovat přes Wroclaw?
Racte se seznamit s povodnovou situaci v dolnim slezsku, predevsim kolem Klodzka.
Víte, každý nemáme tak skvělý přehled jako vy. Takže slůvko „račte“ nebylo potřeba. Pán se jen slušně zeptal.
Přes zatopené město pošleme vlaky? Wrocław je velmi ohrožena kvůli protržení několika hrází.
Tak je zatopená, nebo velmi ohrožená? Nějak se v tom nevyznám.
to by museli jet přes Německo, to se asi nikomu nevyplatí.
Nedají. Od Strzelina po Kamieniec je výluka a odneslo to tam násep. Z Kamienca se nedá jet ani směrem na Jaworzynu ani směrem na Nysu. Klodzko bylo celé zatopené.
A z Vratislavi dal prolitnou nebou pojedou na Drazdany?
No tratě v okolí Kladska vypadají momentálně nějak takto… https://www.facebook.com/100050383604518/posts/pfbid0vm3matfzM6ryovCSTbxaqrXaMVKfjtCeUN51d4Uz8iUzFNR3dZQfkk71GkE4BznBl/?app=fbl
Jasně, přes Meziměstí 🙂
A co přes Harrachov?
Já se těšil, že pojede přes Skalité…
To ani nelze, pro Zwardoň- Węgierska Górka platí výluka, zavedeno NAD.
To asi těžko když je na polské straně výluka.
No nazdar, to teda dopadlo, vypadá to jak plavecký stadion. 🙁
Nejste daleko od pravdy. https://i.gyazo.com/09965b80ac50d0d7c1e158f961596c53.jpg
Já bych do těch hnědých věcí nelezl, ale taky nejsem z Ostravy 🙂
Lol to nevydá na fotomontáž 😀
Nedávno po dešti v Pardubicích na něčem podobném řádila omladina na jedné zastávce MHD. Byla tam taková kaluž, že si někdo přinesl nafukovací labuť a tahali ho v ní.
Plus na druhé straně silnice se další nechali nahazovat obří vlnou od projíždějících aut 😃
Není, někde bylo i video