Autobusy mají přes Barrandovský most jezdit rychleji, chystá se další vyhrazený pruh
Vyhrazený pruh pro autobusy na Strakonické. Foto: Ropid
Ve směru z Barrandova na Braník má vyhrazený pruh zkrátit dobu jízdy až o čtyři minuty.
Ta nenávist k individuální dopravě je vskutku úporná.
Ta nenávist k MHD je vskutku úporná.
Až bude MHD finančně soběstačná, tak si klidně ostatní dopravu omezujte. Ale takhle, kdy jízdné pokryje výraznou menší nákladů a „zbytek“ jsou dotace z velké části z daní těch omezovaných, je to sprosťárna.
Až bude individuální doprava finančně soběstačná, řidiči budou sami platit veškeré stavby a opravy silnic, náhrady za způsobený hluk, emise a zničené životní prostředí, tak se můžeme bavit o tom, kdo koho dotuje a kdo na koho doplácí…
Ale ona fakticky soběstačná je. Platí se mýto, silniční daň, DPH z pohoných hmot, na mnohých místech i zpoplatněné stání. A pak tu máme spotřební daň z pohoných hmot v nemalé výši – která se historicky zavedla právě proto, aby bylo na údržbu a výstavbu silnic a dálnic. Jenže ty peníze právě ze spotřební daně už dávno mizí někde úplně jinde. Chápu, že to vidět nechcete 😀
Fakticky soběstačná není. Jenom za zábor veřejného prostranství se nedoplatíte. Zkuste si na ulici pronajmout 10 m2 a dejte vědět, jak je to „levné“.
DPH se platí i z jízdenky. Silniční daň platí jenom podnikatelé, mýto jen náklaďáky, zatímco osobáky platí jen symbolický příspěvek dálniční známkou. Na údržbu a stavbu silnic to zdaleka nestačí.
Zbytek – externí škody ve formě hluku, prachu, emisí, záboru veřejného prostoru atd. – zpoplatněny zatím nijak nejsou.
Když budete zjišťovat, zda je vaše domácnost finančně soběstačná, bude vám k tomu stačit vyjmenovat příjmy? Těžko, musíte započítat i výdaje. Což jste neudělal. Tím, kdo něco nechce vidět, jste v tomto okamžiku vy.
Po započítání výdajů není silniční doprava soběstačná – náklady, které s ní veřejné rozpočty mají, jsou vyšší, než příjmy. Níže v diskusi máte čísla za rok 2009.
To není žádná nenávist. Jenom se mírně zmenšují ta obrovská privilegia, která automobilová doprava – a zejména ta individuální – má. Chápu, že když se někomu sáhne na jeho privilegia, nese to nelibě, ale to obrovské protežování automobilové dopravy na úkor všeho ostatního si holt nemůžeme dovolit.
Hezkej clickbait, ten nadpis.
Sestavený tak, že ten pruh bude přes most. A ono „jenom“ na nájezdu.
Vést autobusy po městském okruhu je hloupost. Už dávno měl stát Zlíchovský most vyhrazený jen pro MHD. Politická reprezentace však pro to nic nedělá.
Nebude spíš chyba v přijímači?
https://www.campuj.online/blog/praha-zitra-dvorecky-most
Vražedné pracovní tempo. Na to, že se původně říkalo, že bude stát už v roce 2012! 😀
Spousta linek by šla vést Zlíchovským mostem, ale co třeba 125?
A kam by Zlíchovským tunelem jely?
Most není tunel.
118 by Dvoreckým (=Zlíchovským) mostem mohla z Dvorce na Lihovar.
Řídím 170 a 105 často,toto naopak průjezd linek zhorší. Před Terasama se osobní auta budou cpát mimo bus pruh a zácpa bude minimálně až ke křižovatce u Klokočky. 105 kolona až Lidlu. Na to nemusím byt ani študovaný. Stačí si vzpomenout na zácpy když opravovali mosty před Terasama.
Buspruh bude jen tady: https://mapy.cz/s/cafonojutu, tedy k Vámi popsanému tam docházet nebude.
Zase další pražský debility, jedna hovadina za druhou
Devastace prahy Piráty a Praha sobě (čti Prahu pro sebe)
Na vyhradenych pruhoch to davam uz niekolko rokov, nikto ma zatial nezastavil. Modre majaky maju moc. Takze opat o nieco rychlejsie doma :))) .
Len ma minuskujte, na ceste aj tak kazdy z vas uhne :)))
Docela by mě zajímalo, o které hře píšeš.
Modrou blikačku se fakt dá koupit a fakt jsou i trollové co se s ní natáčí, jako mikejepan.
Mně je celkem jedno, co si děláš na Slovensku.
No co no, vždyť jde o h…, postojime o trochu víc v koloně, čím déle nás tam zdrží tím lepší budou mit ovzduší. A já třeba už jsem se naučil i psát e-maily při skákání v kolonách. Zpříjemnim si to Kavičkou , něčím od mekáče, pustím dobrou music a sedím v pohodě v teple ve svém.
Přesně tak!
A my ti z autobusu zamáváme do kolony
O to budou větší kolony osobních aut .
Většinou jednoválců…Kdo jede sám ,ať jede MHD. Kolony ubydou…
O kolik víc místa zabere jednoválcový skůtr proti jízdnímu kolu?
Mám na mysli osobní auta která řídí je řidič…asi Vám to nedocvaklo.
Jdi s timto nazorem dop…. ja tou vasi smradlavou sockounjezdit nebudu
Však tě nikdo nenutí, Leošku. Prostě si budeš hnít v koloně a třeba taky někam časem dojedeš. 😉
Naivní představa. Akorát v praxi to nějak nefunguje! 😀
Proč, snižuje se kapacita křižovatky?
Je třeba zklidnit.
Jaké křižovatky? Proč se aspoň nepodíváte na mapu, o čem se tu mluví?
Koukal jsem se a nevidím důvod, kde by buspruh snížil propustnost.
(Jo možná kdyby řidičák dostávali lidí kteří neumí zipovat, držet rozestupy, tak by se to mohlo zpomalit.)
Budou. Ale to už je problém těch sobeckých autistů.
A co nejdříve přiznat, že 170 mezi Barrandovem a Braníkem je poněkud předimenzovaná (relikt z jarešovsko-procházkovského plánování). V porovnání s našlapanými zbraslavskými linkami (stav před coronou) je to zrovna tady celkem úsměvná disproporce. No, jinak se to bude muset přeznačit, levý sjezd je omezen tuším na 2,0 m šířky. Za druhé, pravý pruh je lepší z hlediska bezpečnějšího nájezdu na most (i lepší pro 170, která pak sjíždí směr Braník), takže autobus se zase bude cpát zpátky do pravého. Tím nebezpečnějším napojením ve finále nepojede nikdo, důsledkem bude protáhnutí ranní kolony až někam k Molu. Barrandovští mohou začít posílat děkovné… Číst vice »
Barrandovští hlavně posílají děkovné dopisy dojížděčům za neustálé kolony. Každé urychlení MHD je dobré a tohle je jediné spojení na pravý břeh. Ideál by byl vyhrazený pruh už z Barrandova a přes most až na sjezd do Modřanské, ale aspoň něco.
Co bysme dali v Brně za pár metrů buspruhu ročně…
Ale když vidím, koho si Brňáci zvolili na radnici (ODS = Brno autem), tak nejjednodušším řešením bude se přestěhovat do Prahy. 😀
V Brně dost pravděpodobně MHD více pomůže dostavba VMO, než nějaké bus pruhy, na které leckde není moc místa. Nicméně někde se i plánují…(např. pro 84 a E56 v Pisárkách)
To si úplně nemyslím. Od té doby, co existuje Královopolský tunel, se jezdí od nás do Bystrce autem. Do té doby to bylo jedno, a tak se jezdilo šalinó.
To zase autisti chytnou nerva.
Ať si chytnou. 🙂 Třeba to s nima šlehne a bude na silnici zase více místa. 🙂
Soutěž o co možná nejdebilnější řešení pokračuje. „Autobus se protáhne“… to může vymyslet jen blbec z kanceláře 😀
Také by mi přišlo lepší nechat pro autobusy pravý pruh, aby nekličkovaly sem tam.
Jelikož se jedná o vyhrazený, nikoli přikázaný pruh, autobus ho využít může, ale nemusí. Bez kolon tedy pojede stále v běžném pruhu. Obdobné řešení se osvědčilo v ulici Ke Krči, kde byl BUSpruh veden původně v průběžném pruhu a kličkovat měla auta. Ale moc to nefungovalo a změna se osvědčila. Je určitým mýtem, že opatření se vymyšlí z kanceláře. Právě praktické zkušenosti z provozu vedou k podobným řešením.
To je vidět i z opačné strany mostu. Sami autobusáci vezoucí 125 na vyhrazený pruh často kašlou… 😀
No vymysleli 2 nová kolizní místa navíc. Logika věci dává nechat autobus vpravo, ale hlavní problém je až na mostě, kde se připojuje Strakonická a sjíždí se na druhém břehu, v konečném stádiu to přinese jen více problémů a větší zdržení. Doprava ze tří směrů se na moc krátké vzdálenosti dělí do dvou směrů.
Asi jeden z dalších experimentů jako např. napojení výjezdu z tunelu Blanka do Holešoviček.
Linka 105 ze zastávky Terasy se vždy řadí přes pravý pruh do levého, protože nejede na most, ale ke Smíchovskému nádraží. Čím dříve se „protáhne“ do vyhrazeného pruhu, tím lépe. Nebude v době rekonstrukce mostu stát v koloně s těmi, kteří na most jedou a dojede rychleji na Smíchov. Je to dobré řešení.
Ale linka 105 tím vyhrazeným pruhem vůbec nepojede, pro tu se v podstatě nic nemění.
Taky nechápu, proč píšou o 105, když ta jede po rampě na Smíchov. A až rampu zavřou, tak budou muset 105 ukončit úplně jinak, někde na Barrandově u tramvaje.
To se zase automobilisti pokadí vzteky.
A o to jde především.
Jděte už s tím fakt tam kam Slunce nesvítí!
Tam přesně bych poslal všechny, kteří mají potřebu zacpávat ulice a špinit vzduch svými auty, i když by danou cestu mohli úplně v klidu jet hromadnou dopravou.
Tvl, uvědomte si, že nikdo nejezdí autem po Praze jen tak z plezíru! Všiml jste si, kolik třeba jezdí aut co něco rozváží, převáží nebo prostě ke své práci prostě potřebují auto. Tahle mantra jedno auto jeden člověk jen tak z pohodlnosti není zase až tak úplně pravda.
Všiml, totální zlomek. Drtivá většina veze jen sebe, nebo taštičku s notebookem 🙂
To je nesmysl. Ae to nechtějí zastánci těchto nesmyslů slyšet.
Vy lidem vidíte do kufru?
Líbí se mi, jak všichni ti řemeslníci, kteří mají kufr plný nářadí, jezdí pěkně v saku a kravatě, auto pěkně uklizené, dokonce si s sebou vozí na sedačce notebook – asi aby mohli zákazníkům rovnou na místě vystavit fakturu. Jenom jsem zatím nepřišel na to, kde se pak ti řemeslníci převlékají – protože jsem ještě neviděl při práci řemeslníka v saku a kravatě.
Účelově si vybíráte jen to co vám hodí. Těch rozhodně není většina
Těch lidí v saku a kravatě nebo v kostýmku je v autech spousta.
Špičky jsou na začátku a na konci pracovní doby v kancelářích. To se v pracovní době nerozváží? Řemeslníci mají vždy práci na celý den?
Ne – akorát vy ignorujete tu spoustu aut, která převáží jen jednoho max. dva lidi. Ti, kteří auto ke své práci potřebují, zpravidla jezdí autem v průběhu celého dne. Když budou jezdit autem jenom oni, bude doprava vypadat tak, jak vypadá v sedle.
Podle tohoto vašeho pohledu mohu tvrdit, že MHD jezdí jenom smažky, bezdáci a smraďoši a ožralové. Vyberu si jen skupinu, která se mi hodí k argumentaci.
Jenže nikdo netvrdil, že všechna auta jsou jen kancelářští zaměstnanci, kteří jedou sami do práce. Ale je jich hodně – a když jich bude méně, budou silnice volnější pro ty, kteří autem jet skutečně potřebují.
Kdo určuje, kdo skutečně potřebuje jet autem? Je na to nějaký úřad, nebo jste si tuto úlohu převzal sám?
O tom rozhodne motivace. Čím víc prostoru bude pro prostorově úspornější alternativy k autům, tím menší motivace v autech zůstávat pro ty, kteří nemají pádný důvod typu desítek a stovek kg nákladu, mizerného spojení zrovna jejich směrem, atd… Tím míň lidí v autech a tím líp i pro ty, kdo v autech zůstanou. Jo, s těma, kdo to opravdu potřebujou se sveze i pár omezenců, kteří maj pocit, že jim auto dodává na důležitosti. Tak ať, když to bude líp fungovat i pro ostatní, je ať to klidne funguje i pro ně, jejich věc, nemám potřebu je nějak trestat… Proč… Číst vice »
Nikdo vám nic neurčuje ani nezakazuje jet autem, akorát někam nevjedete, někde si zaplatíte a někde budete stát v koloně vedle plynule jedoucích autobusů.
Odkdy smí v autě po Praze jezdit jenom řemeslníci? To je nějaká nová vyhláška, nebo snad rovnou zákon? Jak víte, že někoho nejedou vyzvednout, nebo že v kufru auta nemají něco objemnějšího?
Nikdo nic takového nepsal. Ať si autem jezdí, kdo chce – ale za své. Ne že bude bránit v průjezdu MHD apod.
A on někdo brání v jízdě MHD? Někdo ji schválně blokuje?
Ano, jízdě MHD brání auta stojící v zácpě. „Schválně“ je vaše slovo, ne moje. Když se udělá vyhrazený pruh pro MHD, budeme spokojeni oba. Já, protože auta budou méně blokovat MHD, a vy, protože nikdo nikomu nebrání jet autem a nikdo neřeší, jestli v autě dotyčný jede sám do kanceláře, nebo jestli si veze v kufru pět kubíků písku na stavbu.
Nam zase brani v prujezdu ty vase poloprazdne zbytecne krabice ktery jeste platime z nasich dani
Víte, ony ty velké krabice jsou prostorově efektivnější než ty malé krabice i v případě, že jsou poloprázdné. A to mnohonásobně. A to i kdyby ty malé krabice jezdily plné a ne v průměry obsazené tak ze čtvrtiny, pokud vůbec…
Co se placení týče, to, že člověk jede po městě autem, stojí město na infrastruktuře a souvisejících dopadech o hodně víc, než když jede hromadnou dopravou. Takže to doplácení z daní je, minimálně ve velkých městech, zcela naopak…
Tu infrastrukturu jste psotavili z astronomických zisků z MHD?
MHD opravdu nepotřebuje několikapruhové silnice. To neustálé rozšiřování a výstavba nových silnic se dělá kvůli IAD.
Nelžete. Za piráta na magistrátu se žádné rozšiřování a výstavba silnic nerealizovala. Naopak- samé zákazy a omezování.
Jasně, a balíky či jídlo vám také rozvezou MHD 😀
Tak vaše MHD kterou skoro nikdo nejezdí . tedy aspoň autobusy, nás stojí akorát ročně zbytečný prachy, pořád se cpou do těchto zbytečných kasiček a kdo o to stojí? Já bych minimálně polovinu autobusových linek zrušil, jezdí zbytečně, poloprázdné a ještě několik linek souběžně, zbytečný plýtvání pěnez
MHD v Praze zajišťuje cca 2/3 přepravních výkonů. IAD je jen uřvaná extrémně protežovaná menšina.
Akorát ta menšina nemá kde zaparkovat. P+R pro 1500 aut na Zličíně se ctěnému pirátstvu zdálo zbytečně velké 😀
To je problém té menšiny. Nikdo je nenutí jezdit do Prahy autem.
Tak jezdi taky a taky si užij ten pocit. 🙂
A i na periferii zpožděné tramvaje jedoucí po vyhrazeném tělese vysvětlíte jakým blábolem? 😀
Přesně tak, ať si každý jezdí za své. Žádné dotace do MHD.
A tržní ceny za průjezd skrz města a parkování v nich podle prostoru zabraného použitým dopravním prostředkem? Byste se hodně divil, jak by najednou byla MHD levná…
Nedělej Zagorku.
Kdyby to nebyla pravda, tak nejsou ranní a odpolední špičky. Rozvážení, převážení atp je celodenní zátěž, špičky jsou lidi co jedou autem do/z práce.
Nejedou jen do práce! Vezou děti do školy, vezou někoho k lékaři. Jedou do práce autem, potože jelikož k jejich práci je auto prostě potřeba. A jelikož pracovat a začínají plus minus stejně, jsou špičky. Tyhle bláboly, že se autem vozím každý jen proto, že ho má a jede do kanclu s notebookem a tam celý den sedí a pak jede zase domů .těch je minimum. Většina má ještě pojíždění po práci. Tohle účelové překrucování reality mě fakt popuzuje. Není to fakt tak černobílé.
Děti se do školy dostanou bez auta, většina lidí se k lékaři také dostane bez auta. K čemu přesně potřebují auto k práci lidé, kteří pracují v kanceláři? Pojíždění autem po práci je co? Pro děti do školy, na nákup? K tomu auto není potřeba.
Takže jste sám vyjmenoval spoustu případů, kdy je jízda autem zbytečná. A ne, těchhle jízd není minimum. Je jich tolik, že ucpávají pražské ulice a komplikuje dopravu jak těm, co jedou MHD, tak těm, kteří autem skutečně jet musí, protože s sebou mají třeba spoustu materiálu.
Nechte to na lidech, co je pro něvýhodné ano? Zksute tohle všechno co tu plácáte obsáhnout MHD. Školu, nákupy, naávštěvu a obstarání starých rodičů atd. Pokud máte více úkolů běhemmdne autem je to mnoho pohodlnější a rychlejší. Každý nebydlí v docházkové vzdálenosti tohoto všeho. Nechcete zavést rovnou komisi, která by udělovala povolení k jízdě autem?
Výborně, už jste to pochopil. Přesně to chci – ať si každý sám vybere, co je pro něj výhodné. Autobusy ať jezdí ve vyhrazených pruzích, auta ať si stojí ve svých kolonách a neblokují MHD. Když je to pro někoho výhodné, já mu nechci nijak bránit, ať si v té koloně stojí. Pokud někdo chce parkovat na ulici, ať si zaplatí komerční nájem – když je to pro něj výhodné. Když je pro někoho výhodné jezdit autem, ať platí mýto, ze kterého se zaplatí náklady, které s jeho jízdou má společnost. Problém současného stavu je ten, že pro spoustu lidí… Číst vice »
Skvělá logika. Tak at si autobusy nechají postavit nebo zabrat vyhrazené pruhy za své. A ne za peníze které do rozpočtu přitečou díky IAD, přes , dan z PHM, parkovné a další výpalné, kterým je IAD zatížena.
MHD je veřejná služba. Bilance rozpočtu vzhledem k IAD je záporná – z veřejných rozpočtů se na provoz IAD zaplatí víc, než kolik se vybere na spotřební dani z PHM (a dalších drobných, jako je mýto, silniční daň nebo parkovné).
Nesmysl.
Žádný nesmysl. Fakta. Kdysi jsem to počítal pro rok 2009. Příjmy (v mld Kč): Spotřební daň i s železnicí 79,451 Silniční daň 4,803 Dálniční známky 2,900 Mýtné 5,440 Celkem 92,594 Výdaje (v mld Kč): Dálnice (SFDI) 9,550 Ost. sil. (SFDI) 18,735 Mýtné 4,743 Siln. okruh PHA 7,540 (údržba je další cca 2 mld, ale to vám odpustím, nechce se mi znova hledat zdroj) kraje 4,047 (Středočeský kraj cca 1,9 mld ročně, přepočteno na počet obyvatel ČR bez Prahy je to 4,047 mld Kč) EU – dál. a sil. v TEN-T 39,732 EU – silnice I. tř. mimo TEN-T 25,872 Celkem… Číst vice »
A co treba prijmy z DPH za prodej automobilu a nahradnich dilu?
Drobnych???? Jirsaku ty jsi dement
Ano, drobných. Když se podíváte na ta čísla, rozhodující příjme je ze spotřební daně. Proti němu jsou všechno ostatní drobné.
Daň z PHM jde státu, parkovné je symbolické, mýto stále není. Co tam máte dál?
MHD je nejdotovanější způsob přepravy. IAD naopak do státní kasy odvádí nejvíce ze všech způsobů přepravy osob.
Nemůžete měřit jen příjmy, musíte odečíst příjmy a náklady. IAD je dotovaná ostatními. Pokud má platit, že si každý sám rozhodne, zda pojede autem nebo ne, musí si to také sám platit.
A kdo tu IAD dotuje, když všechny ostatní způsoby dopravy jsou prodělečné nebo na nule?
To by ma tiez zaujimalo. Napr. Stredocesky kraj chce skrtat vlaky, lebo len dotacie do verejnej dopravy tvoria 38% prijmov kraja.
Samozrejme, v tych 38% nie je zapocitana udrzba ciest.
Dotují to všichni. Platíme daně, a z nich je to dotované.
To, že se na školách neučí základy finanční gramotnosti, je fakt tragédie.
A můžu se rozhodnout neplatit ze svých daní MHD? Nemůžu vy teoretiku.
> A můžu se rozhodnout neplatit ze svých daní MHD? Nemůžu vy teoretiku.
To ovšem nijak nevyvrací, že IAD je dotovaná.
MHD je veřejná služba, prospěch z ní mají všichni, i ti, co ji nepoužívají.
Jirsaku jdu s tema svejma stupidnima kecama nejak a nerikej nam cim mame jezdit
Co je to „pojíždění po práci“? Vrtulníkový rodič? 😉
Nebo vyráží na služební cestu….
Všiml sis, kolik jedinců po Praze jede autem jenom proto, že ho má? Já ano.
Ne opravdu nevšiml!
A autobusem snad někdo jen tak z plezíru jezdí? Mimochode, všichni ti, kteří autem něco rozváží nebo převáží, budou těžit z toho, pokud silnice nebudou ucpávat auta těch, kteří převáží jenom sami sebe.
Jezdí a mají na to dokonce fankluby.
Dokonce pořádají rallye, kdo za 24 hodin najezdí víc kilometrů. Extrémem jsou ti, kteří by z MHD vyhodili vlakové cestující, aby jim nezavazeli. A řidiče nejraději po vzoru pana Kohna…
Ve městě? Když nepočítám Pražský rallye sprint který za to normálně platí nájem, tak těch rallye moc není.
Zas tolik jich neni, tech, kdo by snadno mohli jet jinak, je furt dost. A i maly ubytek aut je dost znat (jak se ukazalo loni na jare). A pomuze i tem, kdo v autech zustat potrebujou. Navic to, ze se tim zivej, zdaleka neznamena, ze je to nutne potrebna sluzba a ze by se jejich cesty nedaly dost zefektivnit. Kdyby se treba tolik nepredhaneli v doruceni „uz do x minut od objednani“ mohli by lip vyuzivat kapacitu tech aut a nemuseli tak casto jezdit s kazdou jednotlivou objednavkou zvlast. O tom, ze v pripade lepsi infrastruktury by jich vetsi… Číst vice »
Chápete, že „už x minut od objednání“ vyžadují zákazníci? Poskytujete službu, tak se přizpůsobíte poptávce. Já neříkám, že to je správně, ale to je prostě realita. Vzpomente si na to, až si budte něco objenávat a ono to nepřijde v čas který byl avizován. Znám ve svém okolí dost takových exotů, kteří se mohou vzteknout.
Tak ať si to zákazník zaplatí. Nevím, proč bych to měl někomu platit já svým časem.
A janti nechci platit debilni autobusy, zaplat si je sam ze svyho
MHD je veřejná služba dostupná pro všechny. Pokud by si uživatelé IAD platili vše sami, nemám problém s tím, aby se platilo komplet i MHD. Bylo by to oproti IAD podstatně levnější.
Ale my tu veřejnou službu nechceme, ať si na sebe vydělá
To jen tvrdíte, ve skutečnosti se modlíte, aby se MHD v Praze nezhoršila. Protože kdyby MHD v Praze nebyla, tím svým autem pojedete přes Prahu celý den. Bez MHD v Praze byste přišel o svá privilegia, to by se vám velmi nelíbilo.
Chtit to zakaznici muzou, kdyz realne nebude kvuli mnozstvi aut v ulicich mozna, maj smulu. Me by se taky nekdy hodilo, aby mi v oblibeny hospode udelali treba pizzu pokud mozno hned. Pokud maj volno, tak i udelaj. Pokud si tesne prede mnou objednalo 50 dalsich lidi, mam smulu a pockam si. Bohuzel jsou auta tak prostorove neefektivni, ze kdyz jich je moc, samy sobe tim skodej, najdete si tragedii obecni pastviny, to je ekonomickej problem, kterej to vystihuje. Prostor, zejmena v historickych mestech, nafukovaci neni a auta ho maj bohuzel uz ted o dost vetsi cast, nez odpovida jejich… Číst vice »
To je blabol, ano vsiml, praveze vsiml, 3/4 aut je jezdeni za praci, nakupy domu, rozvozy deti apod… tedy vse soukrome… a vzdy velmi casto skoro vzdy je v aute jen ridic…
Ano jeden řidič, který pak naplní kufr a cestou nabere děti, takže auto pak jede z3/4 nebo zcela obsazeno. Pode vás se tohle všechno má zvládat MHD. Třeba s klukem na hokejový trenink, cestou pak na nákup, atd. Od toho auto je aby sloužilo.
Ano, tohle všechno se dá zvládat MHD. A i když to chcete vézt autem, to, že chcete něco odpoledne vézt autem, neznamená, že musíte jet autem ráno do práce. Existují věci jako taxislužba, půjčovny aut, sdílená auta.
Takže jde jenom o to, že jet autem je pro vás pohodlnější a levnější. Já vám to neberu, ale nevidím žádný důvod, proč bych kvůli tomu já měl stát v autobusu v koloně.
Půjčovna, je pořád auto. Sdílená auta neexistují, je to zase jenom půjčovna. Ano je pohodlnější a levnější jet vlastním autem a je to hlavně logičtější. Pojedu do práce MHD, pak si zajdu do půjčovny půjčit auto, objedu co potřebuju, zase auto vrátím a pojedu MHD.domů. Anebo ještě lépe, nepůjdu do půjčovny ale pojedu domů MHD a pak objeu autem co nezvládnu MHD. Geniální! Fakt geniální!
Když si půjčíte auto na odpolední „nutnou“ cestu, nemusíte tím autem ráno jezdit do práce.
Jinak mně je to srdečně jedno, čím si budete jezdit – když náklady na to nebudu muset platit já. Třeba tím, že bude MHD stát v kolonách tvořených IAD.
Solidarita. To je ten důvod.
Takže mám být solidární s někým, kdo mne pro své pohodlí omezuje? To je vskutku unikátní myšlenka. To je jako kdybyste nastoupil do vlaku, uviděl kupé, kde je jen jeden člověk, šel dovnitř, a ten člověk vás vyhodil, že chce mít kupé jen pro sebe. A vy byste stál na chodbičce, koukal na to prázdné kupé, a ještě byste dotyčnému solidárně pod dveřmi podstrčil stovku, aby neměl tu jízdenku tak drahou.
Nikdo? Fakt nikdo??? 😀
Ale uz to pochopte jednou, my proste na tu vasi debilni MHD nejsme zvedavi
To máte smůlu, ve velkých městech se bez ní neobejdete (a to bez ohledu na to, jestli ji sám používáte nebo ne). V Praze dělá přes půlku dopravního výkonu. Další část dělaj pěší, kola, atd. A to za situace, kdy převážná většina prostoru v ulicích je věnována autům. Kdyby všichni ti, kdo dneska v Praze používaj MHD, najednou přesedli do aut, pojedete přes půl města celej den. A celou noc zpátky…
A kdyby všichni ti co jezdí autem nasedli do MHD, tak ta zdechne taky. Nejsou nanto kapacity.
Posilovat kapacitu MHD je mnohem levnější, než posilovat kapacitu pro IAD.
Jojo, hlavně DPP tu kapacitu má. Už ted prodlužují intervaly, brečí, že mají málo řidičů. A kapacitně se ve špičce do centra už víc tramvají prostě nevejde. Plus doporučuji metro C ráno a zkuste nastoupit na Pražského povstání. Jen plácáte nesmymsly o navšování kapacity.
To, aby nebylo IAD tolik protežovaná, se bude měnit postupně. Takže i to posilování pěší dopravy, cyklistické dopravy i MHD bude postupné. A zrovna vyhrazené pruhy, které zrychlí MHD, jsou krásný příklad, jak se dá zvýšit kapacita MHD bez zvyšování poštu řidičů a dopravních prostředků. Protože když ten jeden autobus s jedním řidičem nebude stát v zácpách, zvládne odvézt víc lidí.
Už to konečně pochopíte??? Spousta lidí prostě jezdit MHD nikdy nebude a bude používat auta i kdybyste se na hlavu postavil, už to konečně pochopte!!!! A nevnucujte nám MHD
Já vám přece MHD nevnucuju. Ať si lidé jezdí autem, když chtějí. Ale za své.
Jak malé dítě. Dup dup nožičkou!!!
To je jejich vec. Ale z prostoru, ktery je ve meste k dispozici, na to maj dostat jen tolik, kolik odpovida jejich poctu, ne mnohonasobne vic. Ze se do nej narozdil od lidi ochotnych se zaridit jinak nevejdou, budou tam mit obrovske kolony a boj o kazde parkovaci misto je jen jejich problem a boj…
Kapacity pro to, aby všichni mohli jet MHD aktuálně skutečně v Praze nejsou, ale daly by se v prostoru, kterej ve městě je, vytvořit. Dokonce by se ani nemusel použít zdaleka veškerej prostor dnes zabíranej autama, stačila by ho část.
Kapacity pro to, aby všichni mohli jet svým autem ve městě nejen nejsou, ale ani by se nedaly v tom množství prostoru, kterej ve městě je, vytvořit. I kdyby z ulic zcela zmizela MHD. To je ten zásadní rozdíl.
A my zase nejsme zvědaví na ty smradlavé pekáče, ve kterých sedíte. 🙂
ajaj, ekonácek promluvil.
Ale nemusels mluvit, nácku.
Tam ne, na silnici budou ty pruhy. 🙂
Jen tak dál! Pravidelnost a spolehlivost veřejné dopravy je přesně to „měkké“ kritérium, které má největší význam pro její dlouhodobý úspěch. Praha už to v rámci Evropy dělá nadprůměrně dobře… a jsem rád, že ani tak s preferenčními opatřeními neusnula na vavřínech.
Nedávno konečně významně vylepšeno (drobnou stavební úpravou a novým SZZ) i Přístaviště (z Podolí na Smíchov). I tak by ale lepší práci udělala bezkolizní rampa (kterou tam ty jelita nepostavily), nebo pro část dopravy Dvorecký most.
Nemyslím si, že Praha je na tom s MHD v Evropě nějak výstavně skvěle, možná slabě nadprůměrně. Třeba v rychlé kolejové dopravě dost pokulhává za metropolemi téměř všech západních států.
Já hodnotím MHD v Praze, vzhledem k finančním a technickým možnostem jako jednu z nejlepších v Evropě. Například síť noční dopravy, TRAM ve 30 minutých intervalech, s proloženým taktem dokonce 15 minut – paradoxně lepší než „polonoční“ provoz se 20 minutovým taktem (zejména u BUS, často mnohdy i sobotu nebo neděli). Dovedu si představit zkvalitnění v podobě „švýcarského“ modelu, kdy je na smyčce pouze jeden označník u něhož jízda vozidla končí / začíná – cestující mohou nastupovat ihned po příjezdu vozidla stojícího na smyčce několik jednotek – nikoli desítek – minut …. na smyčce se neshlukují vozidla téže linky a… Číst vice »
A co povinné přestávky řidičů a eliminace zpoždění?
Na přestávky se mají řidiči tramvají střídat, popojíždění tramvají na konečné není odpočinek ani klidný oběd. (Nebo vymyslet obrat bez popojíždění, třeba deltu)
Eliminace zpoždění, no má tramvaj přijíždět se zpožděním?
Zkuste si po otevření hranic zajet třeba do Budapešti.
MHD v Praze je IMO skutecne na velmi slusne urovni, nocni silne nadprumerna, ale jeji velkou slabinou je nevyrovnanost, absence pouzitelne rezervni kapacity v rade useku a prilis velke soustredeni na radialni smery. V tangentach mimo uzke centrum ma citelne slabiny, v nekterych dulezitych (poptavanych) smerech je to vyslovene prusvih. Pokud si ma kvalitu udrzet, bude potreba dost zabrat.
Ano, ale ta kultura cestování je děsivá.
Jak kde, jak kdy. I v ní jsou velké rozdíly, na některých trasách a v některých hodinách luxus, jindy člověka čeká nic moc autobus nebo nával (souvisí s tou absencí použitelné rezervní kapacity, o které jsem psal. Rozšiřování sítě o další tratě (ať už tramvajové nebo metra) nebo zrychlování průjezdu busů co nejdůslednější preferencí před IAD budou ke zvýšení kultury cestování MHD určitě potřeba a čím dřív, tím líp.
Hlavně by měli přistavit vozidlo k nástupní zastávce 5 minut před odjezdem.