Autobusoví dopravci opět bojují s nedostatkem řidičů. OAD Kolín musela zrušit některé spoje
Nové autobusy MAN Lion´s City G. Foto: OAD Kolín
Dopravce vysvětluje nedostatek řidičů nemocností i náběhem dalších spojů.
Dopravce vysvětluje nedostatek řidičů nemocností i náběhem dalších spojů.
tak ono v OAD je vše špatně. 1. Málo řidičů 2. nemožnost vzít si dovolenou. Někteří řidiči mají i 14 dní starou dovolenou 3. autobusy vraky 4. jezdí se i 16 hodinové směny a z volna různé záskoky , dojíždění jiné linky místo pauzy ap.
Řidič v OAD nemá nárok vůbec na nic jen jezdit jezdit a jezdit ať se kola točí a neplatí se pokuty ropidu a tomu všemu velí pan ing P…l
Jak zde někdo psal o příplatku za úklid autobusu ta to dělá aby jste byli v obraze celých 100,- kč hrubého na měsíc
Tak at na tu praci najmou Mongolce, ty to za ty prachy a buzeraci delat budou.
Bude to asi kacířský názor tady, ale ony ty peníze v PIDu pro řidiče už nejsou zase až tak hrozné, když si vzpomenu, za co se jezdilo ještě 5 let zpátky, tak dneska už je to zase někde jinde. Jasně, základní hodinovka je jedna věc, ale ono je dobrý podívat se na celkovou částku, která přijde na účet, diety, „cesťák“, za údržbu, samozřejmě jak kde… Ok, v práci stráví člověk hodně času, ale za 300 hod vč čekaček už těch 40-45 čistého dneska je a když si chceš vydělat, tak to jde. Kde jinde si přijdeš na takové peníze? V… Číst vice »
To je také jediná „výhoda“ této profese. Že Vás nechají být 300 hodin v práci. Abyste si vydělal 150 Kč čistého. Proto je to tam, kde to je…
Tady si někdo plete Prahu a “okresní” dopravce. Abyste měl to co píšete, musíte být v práci 7 dní v kuse od rána do večera včetně víkendů a svátků. A to ještě bude jen tak tak.👌🏻
Tak zrovna v OAD to reálné je. Za 293 hodin 43000 čistého.
jste úplně jinde nevíte o tom vůbec nic
Já si zcela mimochodem říkám, jestli se nářky nad nedostatkem … (např. řidičů) vedou i na Ukrajině.
Řidičů na NAD se najde vždycky dost 🙂
Ono to není až tak jednoduchý, jak se tady dá od klávesnice soudit. 1. Rozhodně to není tak že 90 od ČD vs. 40 od PIDu. Je to dost vyrovnané. 2. ČD soutěží ve středních Čechách rámcové smlouvy, ve kterých se dopravce zaváže odjezdit všechno, co si vymyslí. Dopravce pak musí odjezdit i věci, do kterých by jinak nešel, protože už ví, že na to nebude mít lidi. 3. Spíš bych si tipnul, že v dané situaci nerozhodla cena za odjetý kilometr, ale sankce za kilometr neodjetý. A na výluce bus klidně nalítá za den 300 km, zatímco na trase… Číst vice »
V OAD neměli lidi na výluky od začátku. Jezdí to řidiči z Plzně a Varů.
Pak ovšem těžko vinit Kolín, že špatně platí. Jinak by se tam z Plzně a Varů netrmáceli přes půl republiky, když u nich chybí řidiči taky. Nevím, nechci dělat nikomu advokáta, ale tohle mi říká selskej rozum 🙂
A bude hůř, nejen u OAD. Někdo by měl konečně začít tuto dlouhodobou krizi řešit. A není to jen otázka peněz, 5 + 6 je přežitek a řidiči chtějí mít i osobní život.
Zvýšit mzdy, zdražit jízdné.
Tady se řeší nedostatek řidičů
A jedním z důvodů jsou právě mzdové podmínky dané neochotou zákazníků, tedy cestujících a objednatelů, platit víc než jen nezbytné minimum.
Obávám se, že to jde mnohem dál než k platu, který mnohde není zase tak špatný na “dělnickou práci”.
Hlavně nejsou lidi s patřičnou kvalifikací (D ale i C) a jen omezené skupině lidí se chce dělat v šílených směnách, to už raději půjdou do supermarketu nebo zavážkám, kam se nemusí vstávat uprostřed noci či chodit na šejdry. To byste musel dát ředitelský plat, aby to přelomilo nezájemce a to zase nemá finanční logiku.
Chtělo by to nějaký program na větší saturaci C. a D řidičáky.
Jenže i když jim dáte ten řidičák zadarmo, tak za ty peníze to dělat nebudou. Zvláště když ty stejné peníze dostanou jinde za menší námahu.
Přesně tak. Zrovna OAD nabízí řidičák nebo 30000 náborového. Efekt nulový.
No právě, priorita je “pohodlnější práce” nad výší platu. Tenhle trend bude jen eskalovat a nelze to nikomu zazlívat. To asi vyřeší až autonomní řízení.
No však, je to jen otázka nabídky a poptávky. V ČR jezdí statisíce řidičů, takže pokud někde chybí, tak stačí připlatit a nabízet rozumné směny.
Přetahování řidičů odněkud jinam nezní zrovna jako řešení. Někde přeplatíte a zase budou chybět jinde.
Rozumné směny v MHD, no nevím. Od 7 do 15 by to asi bylo prima, ale co s takovou MHD. 🙂
Ano, to je ta cesta, kterou bychom měli jít, když chceme v rámci ochrany klimatu dostat lidi z aut do VHD.. Co tam máte dal, pane myslitel? 🙂
A když bude v okolí výluka na 10 busu denně, tak je nejspíš seženou……
Ještě mě napadlo, kolik jen Autocarem dokázal naráz sehnat řidičů na Chorvatsko, takže problém bude trochu jinde, než že by řidiči neexistovali.
Mzda se promítne do ceny jízdného a zaplatí jí cestující. Kraj ovšem chce znát požadovanou cenu za vozový km a podle toho si vybere dopravce …
Když postavíte stejných 10 autobusů do Chorvatska / kamkoli a jeden bude chtít za jízdenku 500 (protože pere špinavé peníze) a další za 1000, a ostatní mezi tím, s kým pojede cestující ?
Tam je ještě otázka, jakou troskou přijede.
Dopravce, který má levné jízdenky, tak automaticky pere špinavé peníze? Máte li jakékoli důvodné podezření, obraťte se na příslušné orgány, pokud nemáte, tak nic takového neříkejte…
Samozřejmě. Včera jezdili 2 řidiči na výluce a linky stály. Ono 40 Kč od ROPIDu nebo 90 od dráhy celkem jasně určuje priority.
250,- za každou hodinu v práci a bude řidičů jako smetí. Za 140,- hrubého a o 50% méně za čekání to nikdo dělat nebude, možná ze zoufalství. Za to riziko, které každý omílá je i oněch 250,- směšná částka. A vím o čem mluvím, naposledy (červenec 2020) jsem dostal 116,-/h čistého a to byl můj poslední měsíc jako řidič busu. Kolik asi dostal ten jeden soudruh co běžel rychle do práce utahaný nevyspalý, někomu skočit šipku do zadku? Asi to o moc více nebylo a stejně to nezachránil. Jako prémie ho vedoucí poplácal po zádech a sdělil mu jak je… Číst vice »
No jo, to je ten tlak na cenu a pak není možno za pár let zaplatit lidi. To samé bude u železniční dopravy. Ony ani stevardky, obvykle studentky, z Moravy nebo Ústeckého kraje nebudou za almužnu dělat do nekonečna…
Studentky do nekonečna dělat nebudou, jen co dostudují najdou si místo podle jejich stupně / odbornosti vzdělání a v kapse budou mít doklad, že byly „někde“ zaměstnány, což u mnoha zaměstnavatelů splňuje požadavek „s praxí“ (jakoukoli) a navíc z toho studentského přivýdělku se jim počítají roky pro výměr penze (sice v daleké budoucnosti, ale na počítají) ….
nezaplatíš nemáš
Aby tu náhradu za vlaky ve Středočeském kraji měl kdo odjezdit.
no to nebude mít, ty vlaky budou nahrazeny bez náhrady. A s těmi řidiči to bude čím dál tím horší.
Tak ono to se strojvedoucími není o moc lepší. Po těch, kteří jezdí zmiňované lokálky, se jen zapráší.
To nebude. Už teď je to v Kolíně katastrofa. Autobusů jezdí málo a kolikrát se tam ráno všichni nevejdou. Někdy nepřijede vůbec a lidi si berou taxíky aby se dostali do práce.
Myslíte město….nebo i mezimesto?
Meziměsto to je děs.
Nedejboze aby se strojvedouci museli naucit kroutit volantem…