Autobusové soutěže ve středních Čechách: Za zakázkami míří Arriva, ČSAD POLKOST a poprvé i Umbrella
Venkovská zastávka PID. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nabídky se budou nyní dále posuzovat, zkoumat se bude i splnění kvalifikačních požadavků.
Upřímně jsem rád za Umbrellu a trochu mrzí ten Lutan. Škoda že i soutěže v jiných krajích nejsou tak dobře postaveny (viz Pardubice)
Je mi líto i ČSAD Polkost ale Umbrela je dobrý výsledek
Blbé je ze Uher nevyhrál Sedlcansko, teď když nevyhraje Mnisecko tak je konec 😭
Oprava do Sedlčanska se ani nepřihlásil
Juchůůůů, já mám upřímnou radost – Na Úvalsku nám vyfičí Arriva a místo ní ČSAD POLKOST, To čumím. Já čekal, že se pochlapí ČSAD Střední Čechy,, ale tohle je parádní zpráva. Upřímnou radost mám i z Umbrelly. Patrně Arrivě došel dech, už si toho uzurpovala až až.
Opet zvitezila cena nad kvalitou. Kdyz uz tak dat maximalni sankce za poruseni podminek pri provozu a zakaz outscorcingu. Skoda Uhera. Na kvalitu se nehledi.
Kraj by to taky mohl rozdelit uz podle jednotlivych linek a soutezit ty.
Už teď se v StČK soutěží poměrně malé oblasti, ještě víc to štepit až na jednotlivé linky by znamenalo jednak víc administrativy, a zejména by to už nepřineslo žádnou úsporu, spíš naopak. Řada linek je vzájemně provázaných do „územních souborů“ a jejich štěpení by znamenalo potřebu více vozů, řidičů atd.
A zákaz outsourcingu se bude vztahovat i na vykrývačky při případných onemocněních? Takže to raději nepojede, než by jela subdodávka?
Asi by se měli rozlišovat krátkodobé a dlouhodobé subdodávky.
Při náhlých výpadcích řidičů a techniky, bych byl pro aby v zájmu zachování dopravy, mezi sebou ještě více spolupracovali a Ropid + IDSK by to měli aktivně podporovat.
Něco jiného jsou ale dlouhodobé subdodávky, které na některých pořadích linek trvají klidně i několik let.
To by mělo být spíše nežádoucí.
Jste si vědom, že ten Váš neustále omýlaný Uher si právě kvůli outscorcingu může zajistit další působení v PID, že?
Ja myslím , že Martin Uher vyhrál Štěchovice. Jinak podle mě subdodavka není problém. Tedy pokud dodržuje veškeré podmínky soutěže.
Však Uher nekončí
Opět zvítězil hnus a špína jménem ARRIVA. Nejdůležitější je opět cena, dodržování JŘ je na posledním místě. Poctiví a oblíbení dopravci (Martin Uher) mají smůlu.
Není možné subjektivně hodnotit „umělecký dojem „. Neni to krasobruslení.
Cena, dodržování podmínek a citelna sankce za neplnění jsou správným a v podstatě jediným řešením.
Zajímavé je i ČSAD Střední Čechy. Tady je krásně vidět obrovský rozdíl mezi provozovnu v Brandýse a Mělníce. Zatímco Mělník své soubory uhájil, tak Brandýs prohrál své oblasti a také nevyhrál žádnou jinou. Rozdíl je však vidět i nyní, zatímco do Mělníka chodí nové autobusy, tak Brandýs stagnuje a ČSAD ustupuje již teď a to díky mnoha dobrým ale i strašným subdodávkám, kam odešlo i mnoho řidičů ČSAD z Brandýsa. Mám pocit, že tohle bude definitivní konec provozovny v Brandýse.
Tím chcete říct, že každá provozovna má své vedení, nezávislé na vedení celé firmy?
To asi nechce říct, ale z vlastní zkušenosti vím, že i když dvě provozovny patří pod stejnou firmu, v každé jsou jiné poměry, jiné mezilidské vztahy a to má pak dopad i na řidiče a jejich chuť zůstat či odejít.
Aha. Takže spíš by se dalo spekulovat na téma cílené utlumení provozovny Brandýs.
Vykryje Mělník i provoz na 348? Pokud s nepletu, tahle linka byla součástí souboru Líbeznicko. Podobně i linka 400. Minimálně u 348 to jsou docela veliké výkony.
OAD je to nejhorší co může kdy kdo potkat. Výpadky u nás prakticky na denní bázi ale přesto to budou zkoušet i když ví že nemají dost řidičů a vozový park je perla sama o sobě.
Tak Oad o nějaké výkony přišlo, tak si myslím, že na tom teď budou lépe. Co vím, tak největší problém byl v okolí Městce Králové a tam bude nově Arriva, na Kolínsku jsem si u nich problémů nevšiml.
Na Kolínsku jezdí v pohodě. I tam mají ty CNG CN12, to co předvádí však u nás na Nymbursku a Milovicku je škoda mluvit.
Můžete prosím upřesnit problémy s OAD na Milovicku. V poslední době nepozoruji výraznější problémy. Je pravda že v minulosti docházelo k určitým výpadkům ale to bylo bohužel vlivem vysoké nemocnosti. Vozový park se průběžně obnovuje. Ale vzhledem k tomu jak vypadají silnice v Milovicich a okolí zvlášť na Boží Dar je zázrak že ty autobusy ještě jezdí. A v nemalé míře určitá skupina cestujících kteří dokáží z Milovic do Lysé znečistit celý autobus.
Na Milovicku dlouhodobě jezdí subdodávky, na spojích kde je nízkopodlažní vozidlo jede vysokopodlažní subdodávka. Průběžný park se obnovuje, přesto však vidím příliš často na linkách 430 resp. 432 subdodávky které sice mají vozy mnohem hezčí a novější jak dopravce OAD Kolín, ale tak proč tam jezdí a není lepší mu linku odebrat? O zbytku linek tedy 434, 497 nebudu radši ani mluvit, ty Crosswaye se kterými řidiči jezdí jak blázni je škoda mluvit, nejen neslušné chování ale i styl jízdy fakticky nedělá OAD Kolín dobrým dopravcem a dle mého je na čase výměna.
ZDAR a Umbrella nováčci v PID. Má někdo zkušenost se Zdarem, co jsou zač?
ZDAR kdysi při autobusové krizi, zachraňoval Ústecký kraj.
Jinak středně velká firma ze Žďáru nad Sázavou.
https://www.zdar.cz/
Většina vozového parku ZDAR tvoří autobusy SOR
Neurazí ani nenadchnou. V rámci IDS JMK se jim poměrně dařilo a nebyli problémoví.