Autobusové nádraží Florenc přechází od srpna pod Pentu
Podoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR Praha
Celou oblast čeká pod Pentou další velký rozvoj.
Celou oblast čeká pod Pentou další velký rozvoj.
Urbanistická studie ze soutěže Florenc21 je opravdu perfektní. Doufám, že ji podaří udržet a neznetvořit.
To, že Penta vlastní téměř všechna důležitá veřejná prostranství v této části města, mě opravdu začíná znepokojovat
A proč vlastně? 🙂
Protože žádný druh realitního monopolu ještě nepřinesl nic dobrého
Další podivnost je, že Penta vlastní dnes už bývalá sídla PVK na Floře (špičkové laboratoře!), v Hostivaři(areál s technikou), vodojem na Proseku (u Máchalky – to budou drahé byty, ten výhled…). Jakoby se Veolia chtěla napakovat před vrácením PVK městu…ale možná se mi to jen zdá.
Trochu offtopic:
Uvažovalo se někdy v minulosti reálně o nějakém přímém propojení Masaryčky a hlaváku? Nějakým podchodem nebo něčím, abych mohl z hl.n. přesednout pohodlně na vlak na Masarykově nádraží?
Pro začátek by možná stačilo propojit nástupiště na Masně s bus terminálem.
Podchod s travelátory byl v minulosti občas zmiňován, ale spíš je to sci-fi. Reálný bude lepší propojení nadchodem, přes to zastřešení kolejiště Masaryčky, ze kterého povede eskalátor na roh Opletalky a Hybernské. Na Hlavák pak Opletalkou a přes park. Ušetří se obcházení konců kolejí na Masaryčce.
Ten spodek vůbec nemusí být sci fi – po výstavbě NS2 a D to bude ještě blíž
Naopak, s příchodem NS2 a Déčka žádoucí hodit pod zem průchod z Hln až na autobusák.
Ano, čas od času se nějaký takový návrh objevil. Ze všeho nejvíc mi však dává smysl prodloužení metra D z hlaváku právě na budoucí přestupní stanici Náměstí Republiky s výstupem na Masarykovo nádraží.
Jakože, jezdit z Wilsonky na Masnu METREM? Jako vážně?
Jen dodám, že ten developerský projekt na Smíchově je bývalé AN Na Knížecí, dneska parkoviště. Součást budoucího Smíchov City a ulice Toyen.
Myslím, že na Florenci by stačila podobná pergola jaká bude místo Hlaváku! Nojo, ale to by se tam nevašly kanceláře…
Ten poměr 50% kanceláří, 40% bytů mi přijde jako absolutní nesmysl. Opět jen snaha co nejvíc dělat bez ohledu na důsledky. Smutné
Tak jim běžte říct, že to dělají špatně, že Vy byste si tam koupil mnohem víc bytů, než kanceláří.
Vím, je to kontroverzní věc, ale považuji ÚAN Florenc už jen za relikt minulosti a v centru Prahy nemá autobusák, co dělat. Už i na konci 80. let se fakticky plánovalo, že by Florenc časem zkončil a busy by jezdily do různých směrů od určených stanic metra (Roztyly, tenkrát ještě Palmovka (nyní už Černý Most), Na Knížecí atd.). Žijeme v době, kdy se preferuje cestování železnicí na delší vzdálenosti/letecky, mluví se o vzniku bezemisních zón a pořád počítáme s autobusákem na takto lukrativním území v centru města.
Já to vidím úplně stejně. A věřím, že nový vlastník Penta taky – používat prostor v centru města na autobusák a parkoviště autobusů je moc drahý špás.
Nicméně gratuluju těm týpkům, co v devadesátkách Florenc zprivatizovali. Dvacet let to žilo z podstaty a nemuseli dělat nic, pak nějaké menší šolichy a nakonec luxusní výkup od Penty…
Ony vnitrostatni busy tak uz v drtivy vetsine z tech okrajovejch stanic metra pro prislusnej smer jezdej. Na Florenci uz AFAIK silne prevazujou mezinarodni linky a pro ty je jeden „centralni“ autobusak fajn. Centralni pisu v uvozovkach, protoze by IMO nemusel byt tak v centru, ale je pak dost otazka, kam do budoucna s nim mimo centrum, aby byl solidne pristupnej z vetsiny smeru, urcite musi byt na metru…
Kdyz o tom premyslim, napadaj me Roztyly (nebo Opatov). D1 u nosu, D4(3) az D7 cajk po obchvatu, D8 po Prumyslovy, D10 a 11 v budoucnu taky po obchvatu.
Ano, Roztyly, případně Letňany (po dobudování D0 Běchovice x D1). Ale spíše bych to decentralizoval od koncových stanic metra (případně terminálu Dlouhá Míle).
Nemusí být nutnost pro vše jezdit přes Prahu, prostě třeba na Čerňák by se dostal ať když jede odkudkoli…
Tak, ony ty autobusy roku 2040 třeba nebudou mít spalovací motory, že.
Vnímám to tak také. Navíc předpokládám, že mnoho dálkových autobusů, které do centra zajíždějí budou v zastavovat přímo u pergoly/fantofky na hlavním nádraží, čímž se význam florence ještě dále umenší.
Na tyto odvážné plány je již pozdě. Ale také bych uvítal, kdyby autobusové nádraží bylo u hlavního nádraží na místě / pod Vrchlického sady.
Myslím, že bez obav. Pentě ty autobusy dlouho nevydrží. Zvednou se poplatky za vjezd a po pár měsících to busy vyklidí a bude stavební parcelka zase na nějakou tu kancelář.
To je developerina – misto rekonstrukce vsechno zbourat a postavit nove. Zbytecne. Ohromna hromada suti skonci na skladce. Rana pro planetu. A dalsi misto v Praze uz nikdy nebude vypadat originalne. Hlavne ze se na tom nekdo poradne napakuje.
Osobně si myslím, že to bude vypadat mnohem originálnějí, než teď…
Jak originálně ? Je tam projektovaná architektura, která má snad 1000 opakování po celé Evropě, a nemluvě ani o velmi častém opakování v ČR. Opak je pravdou, není vtom vůbec žádná kreativita.
Současná Florenc je hnusná, na mnoha místech si tam připadám jak v nejzaflusanějším koutě Balkánu.
Důkladná přestavba jí může jedině prospět.
Byl jste někdy na ZOB v Mnichově? Proti tomu je Florenc navoněná dáma…
Důkladná ano, ne ne opakované projekty, na které se už ani nedá koukat, ta stejné domy po celé Praze, budeme pro srandu Evropě, také Sekyra na Smíchově mi ty stejné domy, připomíná to už jeden typ paneláku za socialismu. Prostě developer prodává interiéry, a tak nebude přemýšlet nad exteriéry, zvláště , když potom s ním jednají takoví, jako je IPR Praha. Je to neuvěřitelné.
Upřímně si myslím, že to město neuhlídá…
Jojo, penízky z veřejného se musí sypat, aby devadesátkoví baroni náhodou nezchudli.
Zavidite?
Pentě není co závidět. Kmotrovství, tlak na politiky, provedení převratu, když na Praze 1 chtěli být Piráti příliš transparentní ohledně hospodaření a lobbingu. Závidět můžete akorát absenci svědomí, morálky a etiky.
Nechápu proč by někdo hájil tyhle mafiány a podobnou spodinu. Jediný, o co se penta v Praze snaží je udělat na sebe reklamu tou bezduchou instagramovou architekturou, aby mohla shrábnout další zakázky. Žádná umělecká hodnota, která by Praze přidala na budoucí zajímavosti, jen poutače na lidi. O tom jak přišla k těm pozemkům ČD nemluvě.
Právě na téma „odvážnější“ architektury je článek v Forbesu. Developer navrhuje typizované“ kostky proto, že má reálnou šanci s nimi projít stavebním řízením. V průměru za deset let. Kdyby přišel s něčím originálním, co úředníci ještě neviděli, tak se povolení nemusí nikdy dočkat.
Principiálně je to pravda, ale na tom je současná civilizace založena.
„Terminál Florence“ – fakt takový světácky makarónský název? To už je skoro jako „Novodvorská Plaza“.
Zřejmě je to jen překlep, BusPortál uvádí normálně „Terminál Florenc s. r. o.“
Jo, to „plazení se“ mě taky tahá za oči. 🙂 Něco mezi piazza a Platz. Jenže říkejte obchodnímu středisku náměstí, možná tak tržiště by šlo, ale neznělo by to dost cizorodě. 🙂
Tam je paradoxni to, ze tyhle obchodaky v podstate napodobujou ulice a namesti plny obchodu a bez aut. Tedy to, co venku vlastne likvidujou. Jo, je to dost kycovita verze z lacinyho plastu, ale docela pekne ukazuje, ze realne nechybi o takova mista zajem a ze koncova faze zasobovani se da resit bez aut…
Ano. Vlastníci nákupáku velmi dobře chápou, jak vytvořit prostředí, ve kterém se lidi budou ochotní pohybovat a trávit tam čas. Mimochodem, v nákupáku neplatí ODS mantra o volném trhu. Obchody maj nařízenou otevírací dobu, je jim přiděleno místo, a panuje striktní regulace, kolik čeho tam bude…
JJ, včetně laviček (dokonce s nabíječkama), úklidu, záchodů (včetně přebalovacích/kojicích místností pro minima, leckde i s mikrovlnkou na ohřátí příkrmů), pítek …
To není pro centrum Prahy dobrá zpráva – jak si Penta představuje urbanismus je vidět v praxi hned vedle v ulici Na Florenci, která je předělaná do značné míry v jejich režii. K modernímu, funkčnímu městu to má hodně daleko.
Jak byste si ulici Na Florenci představoval? Rozveďte to.
1) bez vytváření nových parkovacích míst, když v okolí jsou minimálně 3 podzemní garáže, na ulici nechat místa pouze pro zásobování a pár pro krátkodobé parkování
2) omezení pro tranzit IAD, ta může jet ulicí Na Poříčí a Havlíčkovou
3) oddělená cykloinfrastruktura nebo ulice po vzoru německé Fahrradstraße
4) místa pro zásobování udělat tak, aby byl přístup k chodníku a nemuselo se buď silnicí nebo přes trávník
5) sloupky na okrajích chodníku pro omezení vjezdu aut na chodník
1) Když se podívám na starší fotky, tak po pravé straně kde je teď Masaryčka byl jedna dlouhá modrá zóna. Tedy stavbou parkovací místa (na ulici) naopak ubyla. 2) Totální nesmysl, v ulici Na Poříčí je mnohem větší provoz chodců, jeden semafor, auta jezdí částečně po kolejích. Naopak je lepší, když tranzit jezdí ulicí Na Florenci. 3) Jezdím tam na kole a tohle je naprosto minoritní problém. A poněkud by se to tlouklo s dalším bodem. 4) Souhlas. 5) V části u Masaryčky sloupky jsou, dál je vesměs ten trávník který kritizujete v bodě nahoře nebo parkovací místo. IMO by… Číst vice »
1) vzniklo tam nemálo míst v podzemí, takže nová výstavba celkově parkování dost rozmnožila, ta místa na ulici jsou tam zbytečná a problematická. 2) tranzit IAD by tam měl být minmalizovanej všude 3) na tu ulici je namířená webkamera, téměř se tam nedá přes den chytit okamžik, kdy by v těch cyklopruzích nestálo aspoň jedno auto 4) nejen pro zásobování, i místa pro invalidy jsou tam udělaná tam mizerně, že jsou pro člověka na vozíku těžko (a riskantně) použitelná. Kdyby nic jinýho, provedení těchto dvou typů míst je tam do očí bijící nesmysl, kterej neměl nikdy projít. 5) sloupky jsou… Číst vice »
1) neubyla, pod Masaryčkou jsou nové podzemní garáže
2) tak velký počet aut by neměl být ani Na Poříčí, ale je když už tam musí být, tak je lepší je nechat v ulici, která nebyla rekonstruována než v nově rekonstruované ulici přímo u nádraží pro především příměstskou dopravu
3) také tam jezdím na kole a není jízdy, kdy bych neobjížděl nějaké zásobování nebo taxi, stojící v cyklopruhu, pokud možno u přechodu, aby ztížil situaci i chodci.
5) ano, sloupky tam sice jsou, ale stále se tam dá vjet na chodník přes přechod a řidiči toho dost často zneužívají
Majitelem ulice je pořád samozřejmě město. To si také určitě jak má ta ulice vypadat. Že to dopadlo jinak, je stále chybou města. Z poskytnutých vizualizací Penty vidím poměrně přívětivé město.
Že si ale soukromá firma rozebírá centrum města jako takové je ale samozřejmě špatně. Město má být také developerem. Nebo se podílet.
Město, má diktovat podmínky, za kterých má developer stavět a nehrát si na developera.
Jo, město to samozřejmě mělo ohlídat. Ale nedělám si iluze, že na té konečné podobě nemá Penta a její lobbing velkej podíl. Vizualizace jsou často problematický v tom, že na nich se uživatelé prostoru chovaj tak, jak to autor návrhu myslel. Ve skutečnosti se pak bohužel chovaj tak, jak to skutečně navrhl. Na vizualizacích na pohle „fungujou“ i věci, který v realitě nikdy fungovat nebudou.
😀 😀
Konečná vizualizace urbanistického rozvoje prošla veřejnou soutěží.
Důmyslně navazuje na urbanistický styl centra Prahy.
Co by jste na tom chtěl lobovat ?
2. Byl nějaký park z NL a 3. Mrakodrap se třemi čokoládovnami ze Švýcarska.
„Důmyslně navazuje na urbanistický styl centra Prahy.“ Jo, centrum Prahy, to jsou převýšené skleněné kancelářské budovy a spousta aut jezdících do a z garáží, ideálně po zachované dálnici. Uznávám, alespoň zdání bloků a jasně dané ulice, OK. Trochu do toho tedy nesedí ta plošina nad kolejištěm, ale budiž. 🙂 Možná inspirace Husákovým tichem… Nu, zde +- proč ne.
Důsledně navazuje…. :):):):)
Jako vtip je to dobré. tragédie je, že je to bráno vážně.
jaký je urbanistický styl centra Prahy? tím myslíte odkladiště aut téměř zadarmo v každé ulici a volný průjezd celým centrem?
Začněte se zajímat o architekturu, a bude schopen si to vyjmenovat sám.