Autobusové nádraží Florenc přechází od srpna pod Pentu

Podoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR PrahaPodoba Florence podle vítězného návrhu, vizualizace. Pramen: IPR Praha

Celou oblast čeká pod Pentou další velký rozvoj.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaaa

Jojo, penízky z veřejného se musí sypat, aby devadesátkoví baroni náhodou nezchudli.

Air Traveller

Zavidite?

Jan T.

Pentě není co závidět. Kmotrovství, tlak na politiky, provedení převratu, když na Praze 1 chtěli být Piráti příliš transparentní ohledně hospodaření a lobbingu. Závidět můžete akorát absenci svědomí, morálky a etiky.

Lars

Nechápu proč by někdo hájil tyhle mafiány a podobnou spodinu. Jediný, o co se penta v Praze snaží je udělat na sebe reklamu tou bezduchou instagramovou architekturou, aby mohla shrábnout další zakázky. Žádná umělecká hodnota, která by Praze přidala na budoucí zajímavosti, jen poutače na lidi. O tom jak přišla k těm pozemkům ČD nemluvě.

Honza V.

„Terminál Florence“ – fakt takový světácky makarónský název? To už je skoro jako „Novodvorská Plaza“.

Filip Jirsák

Zřejmě je to jen překlep, BusPortál uvádí normálně „Terminál Florenc s. r. o.“

Jakub P

To není pro centrum Prahy dobrá zpráva – jak si Penta představuje urbanismus je vidět v praxi hned vedle v ulici Na Florenci, která je předělaná do značné míry v jejich režii. K modernímu, funkčnímu městu to má hodně daleko.

Rabín

Jak byste si ulici Na Florenci představoval? Rozveďte to.

24xhonza

1) bez vytváření nových parkovacích míst, když v okolí jsou minimálně 3 podzemní garáže, na ulici nechat místa pouze pro zásobování a pár pro krátkodobé parkování
2) omezení pro tranzit IAD, ta může jet ulicí Na Poříčí a Havlíčkovou
3) oddělená cykloinfrastruktura nebo ulice po vzoru německé Fahrradstraße
4) místa pro zásobování udělat tak, aby byl přístup k chodníku a nemuselo se buď silnicí nebo přes trávník
5) sloupky na okrajích chodníku pro omezení vjezdu aut na chodník

L.

1) Když se podívám na starší fotky, tak po pravé straně kde je teď Masaryčka byl jedna dlouhá modrá zóna. Tedy stavbou parkovací místa (na ulici) naopak ubyla. 2) Totální nesmysl, v ulici Na Poříčí je mnohem větší provoz chodců, jeden semafor, auta jezdí částečně po kolejích. Naopak je lepší, když tranzit jezdí ulicí Na Florenci. 3) Jezdím tam na kole a tohle je naprosto minoritní problém. A poněkud by se to tlouklo s dalším bodem. 4) Souhlas. 5) V části u Masaryčky sloupky jsou, dál je vesměs ten trávník který kritizujete v bodě nahoře nebo parkovací místo. IMO by… Číst vice »

Jakub P

1) vzniklo tam nemálo míst v podzemí, takže nová výstavba celkově parkování dost rozmnožila, ta místa na ulici jsou tam zbytečná a problematická. 2) tranzit IAD by tam měl být minmalizovanej všude 3) na tu ulici je namířená webkamera, téměř se tam nedá přes den chytit okamžik, kdy by v těch cyklopruzích nestálo aspoň jedno auto 4) nejen pro zásobování, i místa pro invalidy jsou tam udělaná tam mizerně, že jsou pro člověka na vozíku těžko (a riskantně) použitelná. Kdyby nic jinýho, provedení těchto dvou typů míst je tam do očí bijící nesmysl, kterej neměl nikdy projít. 5) sloupky jsou… Číst vice »

panda

Majitelem ulice je pořád samozřejmě město. To si také určitě jak má ta ulice vypadat. Že to dopadlo jinak, je stále chybou města. Z poskytnutých vizualizací Penty vidím poměrně přívětivé město.

Že si ale soukromá firma rozebírá centrum města jako takové je ale samozřejmě špatně. Město má být také developerem. Nebo se podílet.

BDT

Město, má diktovat podmínky, za kterých má developer stavět a nehrát si na developera.

Jakub P

Jo, město to samozřejmě mělo ohlídat. Ale nedělám si iluze, že na té konečné podobě nemá Penta a její lobbing velkej podíl. Vizualizace jsou často problematický v tom, že na nich se uživatelé prostoru chovaj tak, jak to autor návrhu myslel. Ve skutečnosti se pak bohužel chovaj tak, jak to skutečně navrhl. Na vizualizacích na pohle „fungujou“ i věci, který v realitě nikdy fungovat nebudou.

Tom

😀 😀

Tom

Konečná vizualizace urbanistického rozvoje prošla veřejnou soutěží.

Důmyslně navazuje na urbanistický styl centra Prahy.

Co by jste na tom chtěl lobovat ?

2. Byl nějaký park z NL a 3. Mrakodrap se třemi čokoládovnami ze Švýcarska.