Autobusová linka ze Šluknovského výběžku do Prahy končí. Přímých spojů po zásahu Libereckého kraje ubude
Autobus společnosti Quick Bus. Foto: Quick Bus
Mezi Prahou a Šluknovským výběžkem má nově jezdit linka objednávaná kraji.
Koukám, že spojení vlakem přes Děčín vyjde časově srovnatelně jako autobus …. do centra Prahy kolem 3 hodin. Oboje by mohlo samozřejmě být o něco rychlejší při zavedení rychlejších spojů, což by se ovšem prodražilo … otázka, zda vyplatilo.
I presto, ze Sluknovsky vybezek a jeho dopravni spojeni je problem, ktery jde vcelku mimo mne, libi se mi zde, jak autor dokaze s ostanimi diskutovat. To opravdu neni jinde zvykem a za me palec nahoru! 🙂
Ano, souhlas. Dodnes vidím dopis našeho starosty, aktuálně senátora, který pozval zástupce MD no Krásné Lípy. Odpověď byla, že děkují za pozvání do Lípy České 🙂
Zkratka pro centralni Cechy je Vybezek to same jako Karabach.
Nejen pro centrální Čechy. I pro Děčín. Měli by prostě přesunout hranici na Šébr a Výběžek přidat k Budyšínu.
Furt lepší než kdyby si spletl Českou Kamenici se Saskou Kamenicí.
Bez rozkrádání státních peněz to má samozřejmě vypadat tak, že se nabídnou sloty každému, kdo je ochoten tam něco jezdit komerčně, zbylé okrajovější časy se vysoutěží na co nejmenší doplatek, a jen ty úplně okrajové se objednají. Toto je svinstvo.
vítejte ve světě kapitalizace zisků a socializace ztrát,
jinými slovy darujeme peníze podnikateli
Vy vůbec netušíte, o čem mluvíte, jen omíláte tuto trockistickou frázi.
Není to železnice, nevidím důvod k čachrům se sloty.
Komerce – Prostě kdo chce jet kdy chce jet, ať jede. Pravidla vjezdu na autobusák můžou řešit nějaké špičky, ale kdo se nedostane zastavuje na zastávce vedle.
Objednání, IDS – At si to objednavatel udělá jak chce. Pokud má důvod mít linku v souběhu s komercí, tak odpovídajícím způsobem soutěžit (netto zadarmo, brutto ne víc než se vybere).
Zákazy nástupu cestujících jsou prostě neskutečná prasárna. Údajně ochrana státních peněz, ve skutečnosti rozkrádání státních peněz. A likvidace a zmaření jakékoli snahy dopravců. Zhoršení pro cestující. Tady už to šmejdi z ČL dohnali ad absurdum, a stejně jim to zase projde? Snad je jediná naděje, že tyhle kamaráčofty jednou zarazí Evropa. Ale kdy?
kdo je šmejd z ČL? měl jsem za to, že krajský úřad i KORID jsou v Liberci
Zarazí Evropa? V Německu to bylo ještě tvrdší.
ale díky EU to i v Německu měkne……
Trochu ano, trochu ne. Rozdělená Deutsche Bahn se už víc dělit a oddělovat od státu nebude, naopak se částečně bude zase slučovat…
Bylo ale už není.
Za mě je tedy jednoznačně největší úlet, že ty autobusy budou končit na Střížkově. To je taky novinka, ne? Minulý týden jsem jel s ČSAD Česká Lípa v 17:45 z Lípy až na Holešovice… Tohle ukončování u nejbližšího metra mi připadá vysloveně úchylné. Třístovky z Klecan, do kterých to vlastně trvá od metra jen o chlup dýl než do Bohnic, no dobrá. Ale když se někdo harcuje třeba dvě hodiny ze severu Čech, tak je snad proboha slušnost ho dovézt až do Holešovic: v podstatě v centru, přestup na tramvaje… Tohle se mi zavání snad skoro „vyháněním lidí do vlaků“.… Číst vice »
Jestli to spíš nebude tím, že Praha a hlavně její obyvatelé meziměstský autobusy ve městě nechtějí. Taky to mohlo končit na Letňanech, takže buďte za Střížkov rádi.
Na Ládví jsou proti meziměstským autobusům dokonce demonstrace.
Takže jestli se vám nelíbí dojet na metro, můžete si vystoupit v taky někde v poli přesně na hranici Prahy a dojít to pěšky. 🙂
Pokud vím, tak na Ládví bojují proti končícím autobusům, nikoliv proti těm projíždějícím. Tudíž, jestli jsem to pochopil správně, tak na Ládví by naopak byli rádi, aby ty regionální autobusy opět končili v Holešovicích. Ale třeba jsem to pochopil špatně. Přece jenom, nejsem z Prahy.
Ostré obraty by taky moc nevadily, ale stížnosti byly na zaparkované busy.
Pravda pravda, zní to celkem logicky… jestli by pak ale (vzhledem k dopravním problémům/nedostupnosti) nebylo namístě přesunout hlavní město jinam…
V případě Černého mostu funguje dálková doprava přes dvacet let. Komu se chce stát v koloně na magistrále?
V případě autobusů ze severu už historicky šlo o jeden přesun. Z konečné na Florenci se autobusy přesunuly do Holešovic. Už tehdy to lidi cestující s kufry kritizovali kvůli složitějšímu přesunu po městě. No a teď se bude končit „v polích“ …
Střížkov je stanice metra. Nechápu ten rozdíl, jestli vlezu do metra C na Střížkově nebo v Holešovicích (kromě větší jistoty plánování díky vyhnutí se magistrále). A znovu opakuji, Černý Most funguje desítky let bez problémů.
A zřejmě fungovat bude i nadále, protože je to úroveň Pražského okruhu. Není tam ale stanice S-Bahnu, což začne být kolem 2040-2050 možná dost podstatná nevýhoda.
Chcete vystupovat raději v Neratovicích na S-Bahn?
Centrum Prahy se zvětšuje. Před sto lety nebyla Praha pomalu ani Vinohrady.
dovolím si s Vámi nesouhlasit, Holešovice nejsou žádná velká výhra, a proč pro menšinu platit bus někde v zácpách (vím že trasa na Holešovice tím moc netrpí), tam kde jezdí busy do centra stejně většina lidí vystupuje na metru
Holešovice byly před 50 lety periferie, dnes je to vpodstatě („širší“) centrum.
ale přesto jako cíl cesty to není nic super, přestup na stejné metro jako na střížkově, noc zvláštního v dosahu docházkové vzdálenosti, pochybuji, že tam budou lidé přestupovat na vlak a na tramvaj to také nebudou zástupy….
Je to tak. Kdysi byly Holešovice důležité pro dálkové vlaky, ty (něco – ) Brno – Německo stavěly třeba i jen výhradně tam. To teď už není a význam Holešovic se bude ještě snižovat, dálkové vlaky tam budou zastavovat čím dál míň a pak už vůbec.
Co to je KDYSI … Holešovická přeložka byla uvedena do provozu v roce 1980. Mezistátní vlaky tam zastavovaly, protože na HLN se dalo dostat „jen“ tratí přes Vítkov s omezenou propustností …
V současné době tam „zbytek“ mezistátních vlaků zastavuje taky, Jižní expresy zde končí a odtud vyjíždí …
Holešovice umožňují přestup na METRO, cestující ušetří čas cestou na HLN a „zpět“ na sever, podobně i na jih … přestup na M je v Holešovicích jednodušší než na HLN …
mluvíme o tom, zda BUS (opakuji BUS) bude stavět na Střížkově nebo v Holešovicích, porovnání přestupu vlak/metro je tedy irelevantní……
domníváte se, že velké množství lidí pojede od Č. Lípy na Jižní expres do Holešovic…..
Jak jste přišel na to, že trasa „na Holešovice“, tedy Liberecká jako napaječ D8 netrpí na zácpy?
A teď ještě trochu vážně.
Liberecká ulice (radiála) trpí v ranní i odpolední špičce dopravní zácpou, zpoždění může být 20 – 40 minut. Takže pro cestující ve špičce bude možnost jet ze Střížkova metrem spíše vysvobození.
Mimo špičku můžou být Holešovice opravdu pohodlnější, ovšem toto naráží na to že Ropid / IDSK v zásadě nechce platit kilometry v souběhu s metrem.
Praha má problémů dost, včetně těch se znečištěním a s přecpanými ulicemi. Na naftové autobusy v centru račte definitivně zapomenout. Navždy.
A ještě něco. když budou dálkové busy příliš provokovat se zajížděním do centra, protože je to výhodnější. Praha 3 se třeba na silný provoz naštvala a na celou východní Koněvku naflákala třicítky a retardéry. prostě když obec chce, tranzitní dopravu vyžene.
V zásadě máte pravdu.
Nicméně proč MUSÍ jezdit autobusy do centra města – na Florenc … když v roce 2002 byla plocha autobusové stanice pod vodou, tak se tam několik měsíců nejezdilo. Končilo se na okraji Prahy a to ještě linky C / B nejezdily taky …
(Dlouhé čtení) Podrobnější vysvětlení, proč QuickBus nevidí budoucnost linky Šluknov-Praha v zapojení do krajského systému IDOL a kalkulace, o kolik víc kraje zaplatí za „nový koncept“ na trase, když zároveň po Covid-19 hledají úspory v rozpočtu. Nevejde se do jednoho komentáře vše pokud to má být objektivně posouzené. Další podrobnosti o tom, co LK dopravci nabízel a proč nabídky integrace nevyužil“
https://pro-bus.cz/quick-bus-konci-expresy-sluknov-praha-aneb-komu-se-vyplati-krajska-integrace-linek/?fbclid=IwAR39Y4J1hlXH-v9Cx3gLxjY8slOo5u0a4ErsOaz6X2RJ-W_U_ptsbjpyozU
Rád jsem Quick busem jezdil. Ochotný personál, příjemné prostředí. Inu, současný náměstek hejtmana LK J.S…. a škoda mluvit.
Kolik bude stát jízdenka? Hádám, že jízdné poskládané ze dvou IDS bude o hodně dražší než dosavadní komerční jízdné jednoho dopravce.
TR10 je často dražší, než navazující IDS jízdenky.
Taky další věc, půjde do toho koupit místenka jako teď? Nebo mají v neděli večer lidi z České Lípy smolíčka.
V lepším případě půjde samostatně na AMSBus a zbytek pak v autobuse. Rozhodně ne na jednom místě.
Pokrok nezastavíš!
Na linku PID místenka asi těžko….
Tak si vyzkoušejte na IDOSu hledat linku 401 PID. Místenku koupit minimálně před pár měsíci šlo. Ale ne společně s jízdenkou… tu jedině v Lítačce, automatu, u řidiče.
Oto Pospíšil: Nešlo se s Q domluvit, aby tato firma jela za stejných(podobných) podmínek, jako tam pojedou jiní dopravci, (popř. něco podobnýho, co je na Liberec – Hradec), dejme tomu čtyři turnusy denně vyjíždějící „z vrchu“?? Nebo možnost k solidnímu jednání prošvihla zmíněná firma, jak naznačujete níže? Přijde mi to zatím asi takhle: KU nabídl spolupráci za ne úplně výhodných podmínek a firma se hned urazila a přestala komunikovat. Možná tam chybělo trochu víc pokory, kdo ví… Ale nejsou tu podklady ani přesný sled událostí, tak tu můžeme několik dní spekulovat… Každopádně to bývalo nejlepší spojení v této relaci, alespoň… Číst vice »
Další ukončování těchto „linkařů“ nastane hned po ukončení slev pro studenty a důchodce, novou vládou, jejichž skutečné počty ve spojích nikdo z ministerstva nekontroluje, jak nám bylo řečeno na ministerstvu dopravy: Nemáme na to kapacity…. Takže prázdné busy na nových linkách bývalých zájezdových dopravců, jsou nyní celkem prosperující převozníci vzduchu. Je dobře že do toho kraj vnesl smysl a systém.
Neznáte souvislosti a hned je Vám vše jasné. Firma Quick bus vznikla před 17 lety a od začátku se specializovala na přepravu osob na lince Rumburk-Varnsdorf-Praha, nikdy to nebyla zájezdovka.
Divím se, že kraje nečiní větší nátlak na ministerstvo dopravy ohledně objednávaných rychlíků včetně úplnosti jejich sítě, četnosti spojů a rozsahu provozu a rychlosti, a samy se nesoustředí na nedálkové zajištění dopravní obslužnosti, které je jejich věcí, a také není zcela dobrá a i u ní samotné zápasí s množstvím financí, a takové případné nadstandardní záležitosti jako dálkové autobusy zcela neponechají trhu, nanejvýš s přiměřenými dohodami o uznávání integrovaných tarifů.
MD by si mělo najmout poradce ze Švýcarska, aby pomohli vytvořit podmínky pro funkční celostátní IDS, do něhož jsou zaintegrovány kantonální / mezikantonální / mezistátní dopravní svazy … takže tam nikdo neřeší, kde si kdo zakoupil jízdenku (kasa, automat)- jedna jízdenka platí u všech dopravců na celé přepravní cestě > vlak, bus, loď, lanovka, bus, vlak (libovolného dopravce) …. „Nějak“ se tam tržby rozklíčují, každý dostane to co dostat má …
Ach toto linkou jsem jezdil často hlavně qickem . Praha Varnzdorf teď musím z Prahy do Liberce atobusem RJ a potom vlakem do VDF říkám zaveďte tu linku znova
Není to už skoro lepší přes Děčín?
V Děčíně je méně času na přestup (cca 10min než v Liberci cca 30min) a trvá to zhruba o 30min déle a bez slev drahé.
V DC ovšem navazující spoj obvykke čeká, za posledních několik let mi přestup neklapl jen jednou. Flexi jizdenka Rbk-Pha je zhruba stejně drahá jako autobusová.
Jel jste někdy z Děčína do Varnsdorfu vlakem a busem? Opravdu jel???
Argumentace COVIDovým omezením spojů tak trohu kulhá. Především proto, že samotné dopravní podniky i objednatelé omezovali spoje, nejen soukromníci. A druhak: Dodneška se z toho vzpamatovávají a chodí okolo se zdražením jízdného, protože krajská kasa není bezedná. A zatřetí bych uvedl linky 4x dražší než taxík, vozící počet lidí, které by pobral taxík. Můžem si o tom něco myslet…
Ano, protože úkolem veřejné dopravy je zajistit přepravu nejen tam, kde naplní celý vlak/autobus, ale i tam, a nejen ve špičkách pracovních dnů. I v pražské tramvaji nebo autobuse potkáte spoje, které povezou jednotky lidí. Ale je to prostě nějaká součást fungujícího systému. Nelze spojení do méně obydlených oblastí jen tak odříznout, protože tam jede pár lidí. I tito lidé mají právo se někam rozumně dostat.
Ale to asi nehovoříme o této konkrétní situaci a lince, že?
No to je pecka. Ve Varnsdorfu už dvacet let nežiju, ale takhle to spojení s Prahou zhovadit, to nevymysleli ani za komunistů. Pane Pospíšile, to se vám fakt povedlo.
Viděl jsem letos několik vyjádření KORIDu LK k licencím dálkových linek. Někde zakázaly z Libereckého kraje do Prahy přepravu prakticky po celý den 50 minut z hodiny, jinde linku úplně celodenně a celotýdenně zakázaly.
To je naprosto skandální!
A o jaké linky se jednalo? Myslíte ty dopravce, co žijí jen díky ministerským slevám. Liberecký kraj naopak podpořil linky do Krkonoš, primárně o víkendu, takže více spojů na Mísečky, do Harrachova, Rokytnice. Naopak se mi tento koncept líbí a to, že nedovolí licenci dopravcům typu Pelc, Štáhlich, Zachariáš se fakt nedivím, když vidím ty jejich 15 až 20 roků staré autobusy, tak to už je trochu mimo na dálkových linkách.
Štáhlich v posledních letech překvapuje. Ten jeho tříosý mercedes mi často parkuje na očích na Invalidovně u hotelu Olympik. VKJ dost poskočilo díky ježdění pro LEO Express (např. Praha-Mnichov).
Jednalo se o různé dopravce, oba fungují delší dobu na dálkových resp. mezinárodních linkách a kvalitu cestování by zvedly.
Štáhlich to nebyl, ten už tam licenci má a kvalitou busu konkurenci předčil.
Zda cestujícímu vyhovuje kvalita nedotovaného autobusu je snad otázka vysloveně mezi ním a dopravcem ne? Ty napucovaný krásy na dluh které se dostanou do vážných problémů když jim nebude půlku provozu platit kraj jsou fakt trošku dost drahá daň za to že to máme „podle přání krajských úředníků“. Jako ano, když je aspoň to přání úředníků smysluplné tak aspoň tak, když jim ale vyjde jako jediná „udržitelná“ linka vymeták co sice jezdí (skoro) všude a jakžtakž pravidelně, zato ale dvakrát pomaleji… a všem ostatním zakážou vozit lidi, aby se nedostávali do ještě větších mínusů! No někdo to překousne a jiný… Číst vice »
Je to prostě zlo, když se někde objedná linka v místech, kde již existuje dotovaná linka, za účelem jejího zrušení.
Pokud ovšem soukromník dokáže konkurovat v jízdních dobách, mělo by být opatření proti paragrafům – např. objednávaná doprava může být maximálně o 20 procent pomalejší, aby šly aplikovat paragrafy, apod.
Proč vůbec paragrafy aplikovat? Jestli pojedou souběžně krajskej a soukromej bus, pojedu krajským protože mi v něm platí IDS (navazuje na to přestup a ještě můžu použít lítačku).
Jestli soukromej nabídne něco navíc, stejně může být kraj rád. Když pojedu MHD Praha – soukromník do Liberce – MHD Liberec, pořád lepší než když soukromníka zakážou a já pojedu autem celou trasu.
Akorát kraj kvičí že mu soukromník ruinuje zákaznictvo (což je jistě do jisté míry pravda, „zásoby“ zákaznictva nejsou bezedné) a tím zvyšuje ztrátu na dotovaných linkách…
Takže jako vždy, záleží na zdravím rozumu, a když není, dopadá to smutně 🙁
Jenže to zákaznictvo soukromník do veřejné dopravy přitahuje:
1) část cesty soukromníkem, přestup a část dotovaným, nebo celou cestu autem?
2) Nevím v kolik pojedu. Jede první/poslední v rozumný čas a je mezi tím rozumný interval, nebo pojedu autem? Tady se rozhodnu pro VHD, pak je to trochu o štěstí, jestli ve vybranou hodinu jede soukromník nebo objednaný.
3) Pojede mi spoj tam i zpátky nebo musím obě cesty autem?
Věcně máte oba pravdu … jenže pak by měla VHD fungovat v přijatelném taktu – nejvýše 60, spíše 30 minut, nikoli v „taktu“ 120 minut nebo 240 … při 30 minutovém taktu oželí vážený zákazník ujetí „minutového“ přípoje – na zpožděné vlaky se nečeká, protože do 30 minut jede vlak / bus další …
V dopravní špičce pracovních dnů se nasazují posilové vlaky / busy, takže se jede v taktu 15 minut ….
Jaký má cestující přínos z toho, že se soukromá linka oparagrafuje tak, že se nedá využívat?
To se objednavatel mstí za to, že nevyšla integrace podle jeho představ?
Naprosto žádný. Přínos to má jen pro dopravce, který si protlačí podobnou integraci linky, jako je tato. Cestující na tom jen prodělá. Časově a v konečném důsledku i finančně, protože i z jeho peněz (veřejné finance) se podobný dopravní socializmus uplatňuje a financuje.
A kdy cestující vydělá? Když jezdí se soukromníkem, který ale najednou jezdit přestane?
„Vedení Varnsdorfu se snažilo celou situaci řešit. „Osobně jsem jednal s hejtmanem Libereckého kraje, kdy jsem mu vysvětloval, že se jedná o zavedenou, spolehlivou a oblíbenou společnost, za kterou se můžeme zaručit. I přes ujištění, že proběhne další jednání, že je možná určitá spolupráce ve formě subdodávek a i přes předání kontaktů na vedení společnosti, se již vedení Libereckého kraje neozvalo a navržené jízdní řády byly odsouhlaseny a vydány,“ mrzí místostarostu Varnsdorfu Jiřího Suchardu.“
Nezapomeňte, že z docela přijatelné 2hodinové záležitosti (VDF – PHA) se stane dvaapůlhodinové peklo, kdy autobus bude pro změnu v každé p*deli. To je tak, když je Šluknovský výběžek u zádele jak Ústeckému, tak Libereckému kraji.
Já tam tedy vidím mírné zrychlení nebo hodně podobné jízdní doby, aktuálně Quick bus rano v 5:30 jede 2,5 hodiny, nyní ráno se jede 2 hodiny a 20 minut, tedy na Střížkov, připočtu 5 minut metro navíc, tak jsou časy stejný, u dalších spojů navíc max. 5 až 10 minut, to mi nepřipadá nějak extra hrozné.
Častější zastavování=nárůst zpoždění.
Bude zrušena i linka 510902?
Dostala se ke mně informace o tomto článku. Udělám výjimku a vyjádřím se za společnost KORID LK, resp. informaci doplním, že dopravci jsme podali „pomocnou ruku“ a ještě před dokončením licenčního procesu jej vyzvali ke spolupráci. cit. z mailu dopravci: „Za Koordinátora dopravy nabízíme možnost diskuze o úpravě trasy linky tak, aby v souběhu s linkou 400 nebyla. Využijete-li této možnosti, to však ponecháváme na vašem rozhodnutí.“ Na naše následné návrhy úpravy trasy dopravce nereagoval, licenční proces nechal bez zásahu Ústeckého kraje* doběhnout a místo konstruktivního jednání si čtu jen samé stížnosti. * A ano, i Ústeckému kraji jsme připraveni… Číst vice »
https://www.varnsdorf.cz/cz/aktuality/informace-z-mesta/konec-autobusove-linky-do-prahy-spolecnosti-quick-bus.html
Nevím, co očekáváte v reakci na tento odkaz. Já celou dobu řeším věc s Ústeckým krajem. Město se na KORID neobrátilo.
Současně je potřeba říct, že samospráva nemá možnost působit na licenční proces (to je přenesená působnost státní správy). Závazné stanovisko je v gesci příslušného odboru dopravy, zde Ústeckého kraje.
A v neposlední řadě je třeba říct, že vyjádření k žádostem o licenci nelze odvozovat od „dlouholetý“, „etablovaný“ a podobně. My píšeme vyjádření vůči všem stejně.
Město se obrátilo na hejtmana. Ale omlouvám se, zapomněl jsem, že vedete nejlepší integrovaný systém v zemi, už nebudu vznášet další pochybnosti.
Za prvé, nevím, jak bych měl komentovat, že se někdo obrátí na někoho jiného.
Za druhé, předpokládám, že to bylo postoupeno náměstkovi a ten ode mě měl vyjádření. Tehdy ještě ve smyslu, že čekáme na reakci dopravce, kterému jsme součinnost nabídli.
Za třetí, věc subdodávky QB pro jiného dopravce nemůže řešit KORID. (Ale z doslechu vím, že tu možnost dopravce skutečně měl. Proč to nedopadlo, to nevím.)
Nakonec: Podle invektivy soudím, že konstruktivní diskuze pro dnešek skončila. Velice za ní děkuji a přeji hezký den.
Mohl byste prosím ještě čtenářům sdělit, kolik stála tento rozhovor? V registru smluv se to bohužel nedozvím.
https://liberecka.drbna.cz/zpravy/doprava/27313-nasim-cilem-je-integrovany-system-s-lepsi-obsluznosti-a-modernim-vozovym-parkem-aplikaci-idolka-predstavime-brzy-rika-novy-sef-korid-lk.html
Zde musím souhlasit, že to, že dlouho slibovaná aplikace pro Android doposud není, je ostuda… :-/
O tom, že kraj Liberecký je řízen arogantními a hloupými lidmi, není pochyb. Již před rokem jsem si stěžoval na nový grafikon, kterým se podařilo Libereckému kraji totálně zpřetrhat veškeré přestupní vazby mezi linkou L3 a L7. Kalich mé trpělivosti s libereckými dementy již definitivně přetekl, protože QuickBus byla velmi oblíbená a preferovaná a hodně vytížená linka.
„Zdražení je důsledkem dopadu pandemie nemoci COVID-19 na ekonomiku dopravní obslužnosti a s tímto problémem se potýkají všichni objednatelé v celé republice. V Libereckém kraji došlo jen za rok 2020 k propadu výnosů jízdného cca 80 mil. Kč jen v regionální dopravě, a to ani nezmiňuji dopad na MHD, kterou si města objednávají sama. Domnívám se, a hodnotím to i jako častý uživatel veřejné dopravy, že je lepší mírné zdražení jízdného, než redukce nabídky spojení. Díky tomuto kroku se tedy budeme snažit stávající rozsah dopravy udržet“ Tak tady se evidentně deklarovaný záměr dodržet nepodařilo. Přitom bych pro méně zasvědcené zdůraznil… Číst vice »
Pane Sůro, nevnášejte prosím do diskuse své osobní antipatie. Když to v diskusích dělají jiní, také se Vám to nelíbí… Ano vím, je to Váš server, můžete si na něm psát, co chcete, ale zapojte novinářský cit. Pan Pospíšil Vám výše odpověděl, „že samospráva nemá možnost působit na licenční proces (to je přenesená působnost státní správy).“ Z toho jasně plyne, že když se město obrátilo na hejtmana, obrátilo se špatně, protože hejtman do procesu nemůže zasahovat. A je jedině otázkou na město nebo na hejtmana, proč se neobrátili na KORID LK, odbor dopravní obslužnosti KÚ LK nebo ředitele KÚ LK.… Číst vice »
Alibismus v praxi.
Tak napadly by mne různé argumenty, ale alibismus mne teda nenapadl…
Alibismus je argumentace, kde se měl ptát starosta Varnsdorfu.
1) jak zněla ta nabídka? A pokud to skutečně bylo nějaké terno a dopravce nevyužil, stejně proč mu dávat paragrafy?
2) Jestli objednavatel považuje za dobrý nápad objednat něco v souběhu s komerci, tak to beru. (Ostatně někde jsem myslím psal, že chci noční spoj na ex1)
3) Důvod ke konci provozu je, že nesmí vozit cestující. Řešit něco s obcí která má své voliče je v pořádku.
Zaměňujete posloupnost: Prvně byl dopravce osloven na spolupodílení se na koncepci. Poté, co provoz přerušil a avizoval konec, jsme se holt museli zařídit bez něj. (A řešili jsme i území ÚK ve větším rozsahu.) A nebo nemuseli. Mohli jsme nechat cestující na holičkách, jako to udělal dopravce, když usoudil, že se mu provoz linky nevyplatí… — Kdepak se ve vyjádření QB nebo města píše o tom, že v době pandemie zachraňoval spojení do Varnsdorfu dopravce ČSAD Česká Lípa, případně Liberecký kraj?? — V době, kdy byla koncepce připravena, dopravce provoz částečně obnovil a o další spolupráci zájem neprojevil, přestože slíbil,… Číst vice »
Jaké byly ty návrhy na úpravu trasy? Ono není moc variant, kudy jet, než po I/9 🙂 Není nazýváno úpravou trasy, že dopravce vynechá ze svých kalkulací cestující z Česky Lípy, Nového Boru nebo Svoru? Zachraňování spojení v době restrikcí a největších zákazů je jistě chvályhodné, ale beru to argumentační faul. To, že byla výrazně omezena mobilita lidí, si onen dopravce nevymyslel. A spoje redukovali všichni, i dotovaní. Neznám situaci, čeho se kdo dopustil, kdo nekomunikoval, jak by mohl a měl, nerozumím logice začleňování dálkových linek do PIDu, jen si dovolím konstatovat, že tohle se nepovedlo. Odskáčou to totiž cestující,… Číst vice »
Posloupnost dvou faktů těžko zaměnit, dopravce zažádal o licenci a kraj ji zamítl.
Licence na soukromou linku by vůbec nenarušila krajský IDS, krajské linky by přeci jezdily stejně.
Nenaruší, ale tržby z přepravy dostane někdo jiný, než kdyby se jezdilo za krajské jízdné a tržby by končily na účtu krajského dopravního svazu (IDS) …
Logika spočívá v tom, že dopravce mimo IDS ujídá perníček tržeb ….
Jako daňový poplatník vás budu pomlouvat i nadále, nebojte se. Zákazy provozu komerčních linek mi nejsou nijak ku prospěchu, mám pak akorát menší výběr ve veřejné dopravě. Obecně k prosperitě a úspěchu se nejde prozakazovat, tak to nefunguje nikde na světě…
Už jsem o vás hodně slyšel, pane Pospíšile a nic pozitivního to nebylo. Chováte se jako výrobci automobilů v USA ve 20. letech 20. století, když skupovali dopravní podniky, aby je zlikvidovali.
Na lince kde se uživí soukromý dopravce bez dotací s 10 spoji denně, nově objednáte 5 spojů denně spolufinancovaných z krajské kasy a soukromníkovi linku zakážete. Zde se nejedná o žádné zajištění dopravní obslužnosti ale o pravý opak.
A ty řeči o přerastrování linky, to snad ani nemá cenu komentovat…
Vážený pane Pospíšile, to co prezentujete s Korid a dalšími krajskými úředníky je skandální. QB není jediný dopravce, který byl nyní zsikanovan s vaší strany. Chcete všechno spojit dát do pid a idol atd., ale ve své podstatě se nic nezlepší. Děláme si průzkumy trhu mezi obyvateli a vy potom zkrátka znemoznite provoz a obsluhu zastávek s nelogickým vysvětlením. Pro cestující nenabizite žádný další profit mimo zdražení jízdného, dálkové linky budou obsluhovány regiobusy, časy dojezdů se prodlouží a rozšíření do dalších regionů za hranice raději lidem znemoznite, protože o to nemáte zájem, tak nikdo další se tam raději nevpustí. Ať… Číst vice »
Tohle je svým způsobem likvidace volného podnikání v dopravě. Cestující by měl mít na výběr, jakou linku (dotovanou/nedotovanou) využije stejně tak, jak to chodí na železnici. Nebo snad někdo zakázal Jančurovi jezdit souběžně s vlaky objednávanými MD? Proč se tohle děje v autobusové dopravě? Stejně tak byl regiojet „vyštípán“ na lince Trutnov-HK-Pha. Třeba by se ukázalo, že to někdo dokáže dělat efektivněji, než krajský moloch. Takto má kraj linku zcela ve své režii a může si svobodně omezovat spoje bez rizika vstupu soukromníka, takže likvidace nabídky spojů. Zájmem kraje je obsloužit co nejvíc obcí a jako cestující z konečně určitě… Číst vice »
Vždyť tato linka vede přes tři kraje. Vlastně čtyři, pokud jako kraj počítám i Prahu.
Špatně jsem se vyjádřil. Linkou přes 3 kraje je myšlena linka, ve které by byly 3 IDS. Při pohledu na jízdní řád si jistě všimnete, že odbavuje jen ve dvou IDS.
Dvě poznámky:
Dle mých informací SA na lince do KHK skončil prostě proto, že jimi jezdilo málo lidí. V těch relacích tam je spousta dopravců. Doprava je převážně komerční. Oni ani neměli dobře postavený JŘ.
A k tématu:
Podle Vás má objednatel nečinně přihlížet, jak padají komerční linky jako hrušky, a čekat, že si třeba dopravce vzpomene a linku ze dne na den obnoví, jako ji ze dne na den ukončil?
Názor Vám brát nebudu, ale já mám na prvním cestujícího a to, aby se dostal, kam potřebuje.
(A až projeví ÚK aktivní zájem, obslužnost vyřešíme rozšířením linky 400.)
Nikoliv koordinátor si má udělat kalkulaci s i s tím, že jim může již zavedený komerční dopravce „vyzobávat“ lidi v určitých relacích a ne si arogantně zakázat vození lidí na daných relacích.
Změní-li podmínky za běhu je to docela podpásovka, spíše by se měl podmínkám přizpůsobovat.
A přesně to jsme udělali. Přečtěte si to celé. Dopravce spolupracovat mohl…
Dopravce spolupracovat mohl prakticky znamená udělat to co si organizátoři krajských doprav přejí (tedy např. i uznávat tarif IDS a „vzdát se plného řízení“ výnosů z jízdného, vzdát se navrhování vlastního JŘ dle své znalosti a zkušenosti, …).
Dokážu i pochopit, že dopravce se na to raději vykašle, než aby se vzdal části práce, která jeho činnost vlastně mnoho let tvořila.
za mě je tedy je pro dopravce výhodnější jezdit v závazku než to jezdit komerčně, v závazku má jasně daný, kolik si za určitý spoj dostane, otázka je na čem se domluví s organizátorem, takže může jezdit dejme tomu od 30 do 45 Kč/km. Když to jezdí komerčně, tak na nějakém spoji jezdí třeba 70 Kč/km a na nějakém třeba jen 10 až 15 Kč/km, a jsme prostě na stejných číslech v obou případech. Pokud třeba kraj nabídl pouze za nízkou cenu třeba 25 Kč/km, tak se nedivím, že to dopravce odmítl, ale pochybuji, že Liberecký kraj nabízí, tak malé… Číst vice »
V případě, že jezdí dopravce v závazku, tak už nemá výnos z jízdenek plně ve svojí režii. Nemůže si nastavit vlastní standardy, mít vlastní odbavovací systém, …
Ano z jednoho pohledu to může být přínosné, ale dokážu si představit, že si někdo založí autobusovou firmu, aby prostě „jezdil jednoduše“ a jisté státní mu dají dvě možnosti: zreguluj se, nebo tě zlikvidujeme.
Linková autobusová doprava je koncesovaná. Automatické právo neexistuje.
To ovšem neznamená že lze zakázat cokoliv „protože si to nepřejeme“ a ten zákaz musí snést kritiku veřejnosti (=voličů…) případně i soudem…
Zákon jasně stanoví, kdy lze omezení stanovit. Věřte, že u soudu by kraj obstál. Tu koncesi ani nemusíte dostat. Ostatně při zavádění IDS JMK spousta dálkových linek z Brna skončila, právě z důvodu omezujících podmínek. Nějak jsem si nevšiml, že by kolem toho byl takový odpor. Nj, ale to byly jiné společnosti, tak se zřejmě měří jiným metrem…
Prostě „dopravní“ bordel za který nese politickou odpovědnost MD … Vytvořit podobný systém jako ve Švýcarsku podle MD nelze, protože u „NÁS“ jsou jiné podmínky …. Ve Švýcarsku působí na dopravním trhu množina dopravců (těch železničních za 30 let hodně ubylo v důsledku fůzí – zkrachoval pouze jeden – MThB). Nikoli ovšem na základě konkurence (na rozdíl od tuzemska), ale na základě spolupráce … Někde jezdí současně tři dopravci – každý jiný typ vlaků > dálkové (R / EC / IC), občasné zastavování (tuzemsky spěšné) a pak zastávkový osobník. Tam kam jede vlak nejede BUS … BUS navazuje na vlak… Číst vice »
Ve Švýcarsku komerční linková doprava prakticky neexistuje. Je koncesovaná, zaintegrovaná a ztráty dorovnávané kantony. U nás, když se někdo snaží integrovat celostátně je to špatně, když to nedělá, je to špatně. Tady by se chtělo, aby všude všechno jezdilo, kdo chce ten by si to nejlukrativnější vzal pod sebe a vydělával a ten zbytek by financoval kraj či stát, ovšem ten by měl vybírat jen minimální daně, takže není jasné z čeho by to mělo být placeno. A když je špatně placený řidič autobusu je to prý v pořádku, když je špatně placený strojvedoucí je to prý odírání. https://www.enviweb.cz/89429
Podle mého názoru nemá objednavatel nijak komerci omezovat, dávat paragrafy zakazující přepravu ze zastávky do zastávky. A taky nemusí následně se divit, že dopravce který má zákaz, nejezdí.
Disponujete mylnými informacemi. Realita je taková, že KHK nejprve omezil pro SA zastávky resp zavedl zastávky jen pro výstup a to i v HK, kde byl tento spoj často využíván a nabízel alternativu k železnici a spojům dopravce CDS. Kraj jednoznačně poškodil podnikatelský záměr a mít linku Trutnov-Praha bez cestujících z HK je prostě prodělečné a to byl hlavní důvod konce této linky.
Objednatel se má v první řadě zajímat o dopravní obslužnost na svém území. Financování a plánovaní mezikrajských linek by nemělo být vůbec v kompetencích krajů právě z výše zmíněných důvodů.
A když objednatel řeší přepravní potřeby svých občanů, kteří potřebují cestovat mimo území kraje, tak mu to má být jedno? Přestupy na hranicích by se Vám taky líbily?
Mějte si názor, jaký chcete.
Meritum problému je jinde. Dopravce spolupracovat mohl, nechtěl…
Dopravce spolupracovat nechtěl, tak se mu pomstíme zákazem převážet cestující.
Takže dokud dopravce jezdil, tak vám to bylo všechno úplně šumák a když dopravce kvůli VLÁDNÍMU omezení přestal jezdit, tak jste se najednou probudili a začali to řešit. A výsledek je, že místo 10 spojení pojede jen 5 a ještě za státní. Tomu říkám myslet na lidi jak sviňa. Ještě štěstí, že v LK nebydlím.
A pak se divme, že máte spojení s Prahou za starou belu…
Podívejte se aspoň na jízdní řád, abyste věděl kolik spojení to bylo v které dny reálně.
Ještě si dovolím doplnění: společnost Quickbus provozovala tyto spoje jako „rychlé spojení“ s Prahou. Krajské spoje, sou naopak plánovány pro obsluhu místních obcí, což znamená nárůst jízdní doby, což je pro původní cestující neakceptovatelné. Nevidím jediný důvod, proč by vedle sebe nemohly existovat linky komerční a závazkové s tím, že každá by plnila účel pro jinou skupinu cestujících tak, jak tomu bude na spojích Pha-LBC kde Regiojet a Flixbus provozují své spoje po boku závazkových spojů. Tedy jediný důvod je zřejmě závazkové vyzobávání rozinek soukromníkům avšak s pochybnou koncepcí, kdy je původní „rychlé spojení“ nahrazeno něčím, co původní zákazník nechce,… Číst vice »
Pěkný argument. Ještě kdyby tak byl pravdivý. Porovnat jízdní doby „expresní“ a „zastávkové“ linky zvládne snad každý sám.
Srovnání s expresy LB – PHA tedy skutečně kulhá.
Quickbus býval původně skutečně tak expresní, že to nebylo pro slabší povahy.
můžu vědět, co si pod tím mám představit? děkuji
Na začátku QB jezdil malými mikrobusy a jízdní řád byl tak našponovaný, že řidiči byli nuceni překračovat povolenou rychlost aby jezdili načas.
http://www.quickbus.cz/fotky1488/Praha%20od%2030.5.21.pdf
Jízdní řád asi o 10 minut rychlejší než ten od IDOLu. http://www.quickbus.cz/fotky1488/Praha%20od%2030.5.21.pdf
Býval tak expresní, že mě naučil jezdit z rbk do phy vlakem. Nechtěl jsem aby z mých dětí byly sirotci. Nevím jestli se to později zlepšilo, přeci jen se ukázal vlak jako pohodlnější takže už jsem se nevrátil.
Soukromnikum nepomuze nic, kdyz IDS zacinaji malovat dalkove linky bez mistenek skrz N kraju a puvodni linky paragrafuji az do umrtveni. Nektere licence jsou s omezovackama skutecne skvosty. A na kacku to korunuje bohorovne prohlaseni “dopravce mohl projednat zamer s KORID LK a nemel by problemy” jako odpoved na cokoliv. Nemuzu si pomoct, ale pripomina to spis kolektivizaci autobusovych linek.
Podle Vás je špatně, že jsme chtěli dopravce integrovat a celý koncept stabilizovat?
Zrovna Vy byste mohl vědět, jak by dneska vypadalo spojení Liberec – Jičín – Hradec, kdyby po komerčních dopravcích nepřevzaly štafetu kraje.
Současně byste mohl vědět, jakou paseku po sobě nechalo v roce 2015 zrušení komerčních linek do hor ze dne na den. (Má tomu kraj přihlížet a čekat, až dopravce, co pojede v sobotu v sezóně tak a třikrát před Vánoci jinak komerčně všechno spasí?)
Co podle vás ve spojení veřejná doprava znamená slovo „veřejná“? Pro mě to je služba veřejnosti.
Já stále věřím, že veřejnou službu poskytují i ty neintegrované dálkové linky. Rovněž si nemyslím, že by měly existovat jen extrémní řešení open access, nebo IDS a nic jiného. Tuto chybu udělalo už před 12 lety MD na železnici. Jsou dopravci, kteří chtělí linky dělat dlouhodobě, na vlastní riziko, vázat se na místní spoje IDS, ale integrace samotné linky jim nic nepřináší, ba naopak. A pry jednání krajů/koordinátorů znamenají skutečně jen obstrukce a zásah do podnikání. Zkoušeli jste se na to dívat s kolegy takto? Možná by to byla zajímavá diskuse na příští ČAOVD, jak to vidí každá ze stran… Číst vice »
ale co právě Vy zcela ignorujete, je potřeba veřejnosti jet i tehdy, případně i tam, kdy/kam se to soukromníkům nehodí, proto musí existovat i ta objednaná doprava, bohužel neexistuje ideální řešení a vždy bude k nějaké kolizi docházet….
Nic neignoruju. Máme tady existující funkční linku, kterou dopravce neplánuje nijak omezovat a kraj stojí přesně 0 Kč. Je to dálková rychlá linka do Prahy, která je přesně to, co lidí volí, když se rozhodují mezi veřejnou a individuální dopravou. Když na ni nasekám další zastávky, pojede pomaleji, tak se ta výhoda proti IAD ztratí. A ještě za to kraj zaplatí víc, protože platí něco, co už tak dobře nefunguje a předtím jako fungující neplatil. Jak jsem psal výše, jsem pro kompromis… ale zatím to v posledních letech vypadá, že IDSky dálkovku vytlačují úplně do pryč. Výsledkem bude ale přesný… Číst vice »
Jenže tady k žádné kolizi nedochází, není to tak že by SprŽel měla moc požadavků a nemohla všem rozdat trasy.
Tady dochází jenom k tomu že kraj nechce vydat licenci, protoze by soukromník mohl vozit cestující.
nedochází? tak proč Q ukončuje linku???
mluvíme o kolizi v obrazném slova smyslu, jako o vzájemném ovlivnění, nemluvíme o železnici, nejde o kolizi na plachtě
Protože mu kraj nevydal licenci.
Kdyby jezdilo obojí (krajský IDS i Q) tak si nebudou překážet, naopak se budou doplňovat, vozit cestující kteří mezi nimi přestupují. I „souběh“ je výhoda (nevím přesně v kolik pojedu. Pokud je kratší interval nebo první/poslední jsou pro mě v pohodě, vyberu si bus na poslední chvíli a s nějakou pravděpodobností krajský. Pokud je busů málo, pojedu autem.)
Ne soukromík by ujídal perníček tržeb ….
Od lidí, kteří by bez něj jeli autem, a se soukromníkem jedou přestup objednány – soukromník.
To NEIGNORUJE pan Josef Petrák, ale ODPORNÝ úřednický aparát ministerstva dopravy, který by měl vytvořit stejné podmínky jako vytváří švýcarský SWS nebo Lucembursko, Nizozemí, Belgie ….
Jak jsem se snažil tady několikrát napsat, my jsme se s dopravcem snažili dohodnout a postup koordinovat. Děláme to i jinde a funguje to.
K úspěšnému cíli je ale potřeba dohoda a snaha na obou stranách. Já mám svědomí čisté.
Jaký byl důvod nevydání licence?
Vaše přesvědčení „o vlastním čistém svědomí“ vám nikdo nevyvrátí …
Každá liška chválí svůj ocas jako nejkrásnější na světě …
K dohodě jsou třeba minimálně dva a pro oba to musí být ekonomicky výhodné … to, co je podle „vašeho“ subjektivního názoru pro partnera výhodné, z hlediska jeho ekonomiky a provozních podmínek být výhodné nemusí ….
Nežijte v iluzi, že si vaši nabídku (jíž nelze odmítnout) ekonomicky nehodnotil … akorát vám její výsledky neukázal …
Podle názoru dopravních ODPORNÍKŮ na MD nelze v tuzemsku aplikovat západoevropské modely celostátních tarifních svazů, protože v TUZEMSKU jsou JINÉ PODMÍNKY.
Jaké, to ODPORNÍCI neví a proto nejsou schopni vytvořit stejné ….
Praha – Ostrava – konec závazku, výrazné zlepšení Praha – Liberec – konec závazku, výrazné zlepšení. Nejsem zastáncem toho, že to má být všude necháno trhu, ale jsou prostě relace, kde reálně doprava funguje na komerční bázi. Motat do případu Quick Bus je naprostá podpásovka, co jste udělali pro to, aby autobusy během covidu vyjeli? Stačí se jen oprostit od myšlení, že organizátor dopravy zná vše co nejlépe. Zvláště, když je to ve skutečnosti banda pomatených šotoušů, kteří mají čas vymýšlet rychlíky Praha – Harrachov, přeshraniční polským územím nikoho, ale dodělat mobilní aplikaci či integrovat dopravu i pro jiné cestující,… Číst vice »
…a takhle vypadá zcela nezaujatý novinář 🙂
Co je na tom zaujatého? Nemohu vypsat všechny průšvihy, která tahle partička dělá? IDOL byl v době vzniku jedním z lídrů dopravní integrace.
především pokulhává argumentace linkami RGJ, tj. expresními linkami, kde je velké množství cestujících, ne každá linka/trasa se dá přeměřovat těmito dvěma linkami,
Jen argumentuji tím, že tato linka byla také v závazku Libereckého kraje a také bylo při nástupu RJ a Hotlineru uváděno, jaký mordor cestující čeká. Netvrdím, že komerční linky jsou všespásou, ale tady ta linka funguje x let a na základě covidu se vyhodnotí, že cestující se stali obětí komerční dopravy.
BYL – V SOUČASNOSTI BÝT NEMUSÍ ….
Kolektivizace zemědělství se taky ideologicky jevila jako prospěšná všem „drobným“ zemědělcům zapřahajícím do pluhu krávu, v lepším případě volka nebo vyzáblého koníka …
Ale nejevila se jako prospěšné velkým sedlákům – v ideologickém žargonu KULAKŮM a VYKOŘISŤOVATELŮM …
Na okraj – nebyl tím lídrem PID / ROPID ….
Pro upřesnění, chlapci na kraji v Lbc měli možnost si zlepšit reputaci a nechat zde jezdit dopravce přes hranice do Polska, kde se dříve jezdilo s velkým úspěchem a zlepšit, tak dostupnost v pohraničí nejen pro naše cestující, ale také pro zahraniční.
Do Harrachova budou jezdit v závazku jak zběsilý, ale nic to nepřinese.
Rychlík Pavel Blažek už naštěstí skončil.
Doufám, že po krajských volbách z koridu poletíte jak B737Max před upgradem SW.
To ale nebyla situace zdejšího dopravce že? Omezení v době lockdownu bych rozhodně nikomu (komu jste nota bene korunu nepřidali na řešení krizové dopravy) za vinu nedával, jak ostatně prokazuje obnovení provozu, nicméně to už nehodláte „trpět“…
Špatně to není, ale byly pro dopravce vaše podmínky „výhodné“ … Pokud nebude základem VHD od Trojmezí v Ašském výběžku po Trojmezí Hrčava celostátní integrovaný dopravní systém – tarifní svaz integrující krajské dopravní svazy / tarifní systémy „MODEL ŠVÝCARSKO – Swiss Travel System“, ale liberalizovat se bude systémem „anglický kapitalismus 17. století“ tak se nikam v tuzemsku s funkční VHD nedobereme … co kraj (IDS) jiné pásmování – Praha / Střední Čechy okruh, DÚK „plástve“ s jednicemi – na cenu je potřeba jednicová kalkulačka; IDSJKM plástve – co plástev, to jedno tarifní pásmo … cestující ví, kolik stojí jedno pásmo… Číst vice »
Klasika posledních let. Vymyslíte linku, ta se ujme. Provozujete ji úspěšně 2 roky a najednou vás podjede nová dotovaná linka postavená 10 minut před vás. A to jako proč? Nikdo se o tu dotovanou linku neprosil, pouze komerční linka vadila některým osobám na kraji či na koordinátorovi, protože ukazovala, že se dá dělat ta doprava jinak a lépe. V závazkové dopravě, když přijede s návrhem na zlepšení, tak na 1 km navíc nejsou peníze. Ale pokud se jedná o to vyštvat komerční linku z území, tak to se klidně zavede o víkendu takt 60 minut. A pak už jen čekáte,… Číst vice »
no nevím, já ten váš příklad znám spíš z komerční dopravy
Já ten svůj případ znám přímo ze své praxe.
Který?
Můžete uvést nějaký konkrétní příklad, kdy se tak stalo? Tento to evidentně není.
Železnice ovšem má, narozdíl od silnice, menší kapacitu – čili objednávané a soukromé spoje zde lze v souzběhu provozovat jen velmi těžko.
Celý licenční systém v busdopravě je zlo.
Nevím, co se tady řeší, dopravci byla ze strany kraje nabídnuta spolupráce, ten to odmítl a tak má smůlu, já toto vcelku chápu. Navíc si myslím pokud bude nějaké poptávka ze strany obyvatel Rumburku a Varnsdorfu, tak Liberecký kraj nějaké spoje třeba prodlouží, otázka, jaká ta poptávka mimo silné dny pátek a neděle bude.
A vy znáte podmínky nabídky spolupráce?
Já jsem nabídku kraje neviděl, tudíž nemohu hodnotit její výhodnost, či nevýhodnost pro dopravce (v takovém případě by bylo logické, že ji odmítl).
Otázka pak je, zdali nemohl být problém s novými autobusy – pro provoz v PIDu by musel Quick pořídit nízkopodlažní autobusy a jejich dodání není ze dne na den.
Tak provoz nízkopodlažních vozů je nesmysl, Liberecký kraj toto nepožaduje a dost pochybuji, že ČSAD Česká Lípa to bude provozovat nízkopodlažními vozy. Tato linka je primárně v režii Libereckého kraje. Pid bude chtít po dopravci kompatibilní strojky s jejich systémem. Ale s těmi Evadysi by asi problém byl, předpokládám, že bude min. požadavek na místo pro kočárek.
Tak nic se neřeší, jenom se zobrazuje situace že po krajském zásahu se bude muset nově objednávat nová linka, a zároveň lidé budou mít méně spojů, než jim předtím nabízel soukromník za svobodných podmínek. Tak to je jasné z jízdních řádů a dostupných dokumentů. Článek to popisuje.
To je jako byste se zlobil na fotku „co řeší“ – nic neřeší, zobrazuje něco.
Že ne všichni lidé souhlasí s tím aby moudrý úředník měl větší a větší moc a sázel ostatním víc a víc zákazů, s tím musíte počítat lidé mají různé názory, ne jenom ty vaše.
Pokud by to bylo z toho Varnsdorfu a Rumburku takové rito, tak by se dopravci vyplatilo linku vést i přímo do Prahy bez nějakého zastavování, takže těch lidí tam asi moc nejezdí, proto možná také na trase skončil Busline a Quick bus spoje omezoval už před pandemií. Pokud mají města Varnsdorf a Rumburk problém, že toho bude jezdit málo, tak ať si to doplatí. Liberecký kraj toto asi vážně nezajímá, když ta města jsou v jiném kraji. V úseku Nový Bor – Praha bude jezdit stejně možná i více spojů než doposud, takže se nedá ani mluvit o zhoršení dopravní… Číst vice »
Taky ty busy jezdily dost plný, pátky, soboty neděle narvaný, ale plný byly třeba i spoje v všední den kolem páté z Prahy. Jiná věc je, že tak polovina cestujících jela do Lípy a Nového Boru, někdy jely souběžně soukromník i ČSAD. I po druhé vlně covidu jsem zažil cestu z Prahy, kdy jelo asi 15 lidí na stojáka. Myslim, že určitou ránu zasadily týhle lince spíš práce na silnicích, kdy od Mělníka po Lípu bylo třeba 5 semaforů a vznikala zpoždění třeba 30 minut. Třeba já osobně chytám přípoje v Novém Boru, takže tohle bylo k ničemu, na soukromníka… Číst vice »
Když může Ústecký kraj přispívat na Lužickohorský rychlík, mohl by místo toho platit ten Quick. Navic by mohl chtít aby vyjížděl už z Dolní Poustevny protože dneska jsou ty návaznosti mezi spoji DUK a Quickem pod psa.
Tady je jediný problém v tom, že Q-busu zakázali nabírat cestující v Novém Boru a České Lípě protože jsou dotované krajem. Původně se to týkalo jen přepravy cestujících mezi těmito městy, nově by QB nesměl vozit cestující z těchto měst do Prahy. O PID vůbec nejde, protože QB stavěl naposledy v Dubé (to je LK) a pak jel přímo do Prahy. Což pocítí hlavně cestující, kteří si doteď mohli vybrat jestli pojedou s levnějším QB nebo dražším ČSAD ČL.
Ostatně, něco na téma komunikace s dopravními odborníky z Libereckého kraje: oficiální vyjádření Varnsdorfu Vedení Varnsdorfu se snažilo celou situaci řešit. „Osobně jsem jednal s hejtmanem Libereckého kraje, kdy jsem mu vysvětloval, že se jedná o zavedenou, spolehlivou a oblíbenou společnost, za kterou se můžeme zaručit. I přes ujištění, že proběhne další jednání, že je možná určitá spolupráce ve formě subdodávek a i přes předání kontaktů na vedení společnosti, se již vedení Libereckého kraje neozvalo a navržené jízdní řády byly odsouhlaseny a vydány,“ mrzí místostarostu Varnsdorfu Jiřího Suchardu
Nevím proč se nedohodli, tak snad Korid prodlouží víc spojů, hlavně zajistí Ne,Pa, aby se nejelo jak v 80 letech.
S „Qikem“ jsem jel asi 4x a vždy naprostá spokojenost, co už no…..
Já myslím, že Korid reaguje vcelku pružně, takže bych se toho zas tolik nebál. Otázka spíše bude, zda budou řidiči, co jsem koukal do JŘ, tak Quick bus už jezdil z Rumburka v pracovní dny 5:15 a 8:00, 13:30 z Varnsdorfu a pak tam byly nějaké posílové spoje v pondělí, čtvrtek a pátek. Očekávám, že ty pátky a neděle se budou muset ještě trochu posílit.
Quick Bus jsem před c-19 využíval, poměrně často a pravidelně. Poptávka po Varnsdorfu a Rumburku byla, nejen v silné dny. Quick Bus měl mezi místními, ale i u řekněme rekreační frekvence oblibu.
A mimochodem, co to je za novou mánii tahat dálkové linky pod PID?
Bukvice z Ropidu chtějí na dovču, no
Alter ego Oty Pospíšila?
Jinak jízdní řád linky 400 lze naleznout na iidol i PID. Jen hledat 😉
https://pid.cz/integrace-linek-400-a-410-z-prahy-na-ceskolipsko/?tab=2
Ano z Prahy na Českolipsko, jenže dám na sever nic nejede. Nebo se Vám zdá jako dostatečné pokrytí tři autobusy za den (odjezd z Prahy 10.45, 16.20 a 18.45)
Co to je prosím pěkně za ubrečený článek? Dopravce mohl linku 400 jezdit, ale kdo chce kam. Jdou s křížkem po funuse. Článek je moc jednostranný.
vyjádření Libereckého kraje má větší prostor než dopravce. myslíte jejich brekot?
A titulek?
co je s titulkem špatně?
Ale máte vlastně pravdu, upraven, aby lépe odpovídal realitě. Jen je škoda, že se tvůrci těchto změn, tedy Korid LK, schovávají za kraj.
Prvně je třeba sdělit, že jste buď Vy nebo jiný novinář kontaktovat tiskové oddělení. S KORIDem sám a dobrovolně nekomunikujete několik let.
My bez ohledu na to, od koho dotaz přijde, odpovídáme tiskovému oddělení.
Jestli Vám to ale udělá radost, můžete v citacích uvést „Otto Pospíšil, jednatel KORID LK“. Já se nepotřebuji za nikoho schovávat.
Nemohl, když mu zakázali nabírat cestující v Novém Boru a České Lípě, kteří tvořili dobře polovinu cestujících, protože QB byl levnější než ČSAD ČL.
Zavedl bych zákaz zákazů – v tomto případě paragrafů ze strany krajů nebo měst.
Ti nám mají sloužit, ne se pokoušet podnikat a administrativně likvidovat konkurenci, která jim snižuje „zisk“.
Kde se to zastaví?
Co třeba gastro, kdyby byly vedle krajské jídelny dvě komerční hospody, tak dostanou zákaz? Jenom obědů, aby se neřeklo?
Zakáže se na krajských silnicích jezdit autem, v čase kdy tam jede bus, protože mu to snižuje zisk?
A zamyslel jste se, že i těmito spoji na lince 400 budou kraje nejen svým občanům sloužit tak, že si je vezmou pod vlastní “správu”?
Ano, je to rozšiřování vlivu státní správy na úkor svobodného podnikání (zlikvidovaného paragrafy), takhle by si mohli vzít zase Praha – Liberec časem…
Ano, až bude 10. vlna covidu, lidí bude jezdit málo a komerční linky se zastaví a budou jezdit jen dotované jako 400, tak si promluvíme, jak jsou lidi happy, že se můžou dostat tam, kam potřebují, protože kraje ten provoz nezastaví.
Ano, dotované linky budou jezdit, ale za cenu nevratného zdražení jízdného a samozřejmě i seškrtání několika spojů. Ty kraje potřebují sanovat ztráty také….a zkuste se zamyslet odkud jdou dopravcům peníze za to, že během covidu jezdí prázdné autobusy….ano z našich daní. Pro dopravce je to super kšeft, slušný člověk opět přijde o své vydělané peníze. Zkuste se prosím zamyslet nad celkovou koncepcí. Když spoje během covidu jezdí prázdné, je lepší je dočasně zrušit. Lidé v těchto dobách stejně raději jezdí autem, kde je menší riziko nákazy. Samozřejmě je třeba nějakou základní obslužnost zachovat, ale právě a jedině soukromník v tomto… Číst vice »
Opravdu chceš tvrdit, že se dotovaná doprava kvůli kovidu neomezovala?
Jde taky o to, že více spojů = vyšší oblíbenost veřejné dopravy = méně lidí jezdí auty = větší návratnost kraji.
Návratné to je jen v případě, že to nevozí vzduch. V tomto ohledu bych asi chtěl vidět ekonomické výsledky linky 401 PID.
Nebo že lidi nejezdí auty, i na tom může kraj vydělat (kvalita ovzduší apod.), ale těžko se to měří penězi
Tak kraj tu 400 zastaví jako první, co tam máte dál?
Tak ze 7 spojů 4 denně z Vdf (o Rumburku radši nepíšu) je super zlepšení.
A těch 7 je kde? V PD jezdí z Varnsdorfu 3, k tomu v pátek další 3 a v pondělí a ve čtvrtek 1. V sobotu jsou 3, v neděli 4.
Nově budou v PD 4, v SN 2. Celkový pokles za týden tak jsou 3 spoje.
Zkuste IDOS (není tam jen Quick Bus)
Tak řeč byla jen o lince 510901. Nenapadlo mě, že se najednou píše i o 500400.
Řeč je o spojení Šluknovského výběžku do Prahy.
O.K. V pohodě. Pochopil jsem to holt jinak.
Neeozumíte problematice. Kraj musí tu dopravu zajistit celodenně a celotýdenně, ideálně spoji které jsou tarifně i polohově navázané na zbytek systému IDS. Pokud tam v ty lepší časy přijde soukromník, je opravdu možné, že tím bude ohrožovat
Doplnění – ohrožovat stabilitu a ekonomiku objednávaného spojení, a proto má kraj možnost v zájmu stability a ekonomiky celého systému určit nějaké omezující podmínky. A je to zcela v pořádku.
Ale tu nejvíc ohrožují auta, stejně… Zakážete tedy lidem jezdit autem vedle souběžného busu, ať je ta krajská ekonomika úplně nejlepší?
A když se v silné dny jezdí nastojáka, tak zakážeme konkurenci takové relace posílit dalším spojem. Že se stojí v uličce autobusu dvěma řadama? Zdeněk Zemek pozdravuje!
Nevim, ze by kraje behem lockdownu zachovaly dopravu v plnem rozsahu. Skrtaly stejne jako soukromnici. Argument, ze jen IDS zachovaji v nouzi spoje, se loni i letos ukazal jako nepravdivy.
Nelze to úplně srovnat s gastronomií. To je čistě komerční služba. Veřejná doprava z principu není, proto tam stát má nějakou úlohu. Dopravci nic nebrání přihlásit se do výběrového řízení na objednávané linky a nebo se s krajem domluvit nějakým jiným způsobem.
Jestli si pod pojmem „gastronomie“ představujete nějakou luxusní službu, tak samozřejmě máte pravdu. Jenže ono se pod ten pojem schová i prachsprosté lidové veřejné stravování na úrovni 3.-4.skupiny. A kde je rozdíl mezi zajištěním základní mobility a základního naplnění žaludků? Např. město XY dotuje stravování domova důchodců. A vedle něj je hospoda a ta poskytne obědy levněji. Důchodci radši chodí do té hospody a městem dotované obědy jdou ekonomicky do háje. A jsme tam kde jsme s těmi autobusovými linkami.
Můžeme to srovnat třeba s prodejnami potravin. Ty už na některých místech dotované jsou….
To srovnání s těmi hospodami/prodejnami potravin jsou docela na místě. Je skvělé, že město má lidovou jídelnu, ale když se tam na vás kuchařka tváří kysele, chodíte s tácem a sedíte na plastových židličkách a máte hliníkový příbor, berete návštěvu takového zařízení jako „nutné zlo, aby nebyl hlad.“ Pokud budete mít na výběr, půjdete do vedlejší hospody, kde hraje potichu hudba, servírka se na Vás směje a díky tomu, že nemusíte v ceně platit aparát na radnici zaplatíte prakticky stejný peníz (někdo tam půjde rád i když zaplatí o maličko více). Výsledný efekt je stejný, máte plné břicho, ale z… Číst vice »
Bylo nebo nebylo, byla Tesla státním podnikem. Aby se televize Tesla dobře prodávaly, tak zahraniční konkurence byla za bony a s patřičně nadsazeným clem. To kdybyste chtěli televizi s dálkovým ovládáním.
A tak to bylo se vším. Mnozí dodnes nechápou, že to zkrachovalo.
Přitom to jako optimalizovaná „masová výroba“ mělo teoreticky frčet, že? A vono houby, nějak nám zastarávala součástková základna a vyrovnat se pak konkurenci bylo holt těžký, i když se kradlo (pardon, bezlicenčně kopírovalo) o 106…
Na linku do výběrová je možné se nahlásit jednou za 10 let, ale musíte být ČSAD Lbc nebo co nebo busline. Nikdo jiný nemá šanci. Jiný způsob neexistuje, protože, když si vymyslíte svoji linku a modifikujeme, tak přijdou omezující podmínky a je to jako tento případ u QB.