Autobusová integrace se v neděli rozšíří na Kolínsko a Kutnohorsko
Autobusové nádraží Kolín. Pramen: ROPID
Díky tarifu Pražské integrované dopravy by měli cestující ušetřit, a to především při pravidelném dojíždění.
Díky tarifu Pražské integrované dopravy by měli cestující ušetřit, a to především při pravidelném dojíždění.
Línka 402 vypadá dobře. Bohužel, jen vypadá. Pojedu-li z Roztyl v 19:55, přijedu do Zruče n. S. nám. ve 20:59. Vlak dál domů odjíždí ve 21:05 a je poslední. Z náměstí na nádraží za 6 min. přeběhne mladý sportovec, nikoli já, důchodce. Proč na sebe nenavazují autobusy a vlaky lépe? Takováto integrace je na nic.
Tím vlakem přece můžete jéct už z Čerčan, ne?
Z Roztyl do Hájů, z Hájů do Uhříněvsi, tam doufat v návaznost i se zdoláním podchodu, a pak v další v těch Čerčanech. Asi by to šlo, ale proč ten autobus z náměstí nedojede ještě k nádraží, pokud má tedy jít o integrovaný systém nejen po tarifní stránce?
Škoda že není integrovaná i kolínská MHD..
A zanedlouho stejně bude muset přijít zdražení.
To přichází současně s popisovanou integrací. Od neděle se jízdné PID zvedá o 25 %.
Ještě doplním, že pokud by někoho nová integrace zlákala k tomu, že si hodlá koupit předplatné, tak do zítřka to má ještě za starou cenu. Např. u roční třípásmové jízdenky činí úspora 1200 Kč.
Ačkoliv do PID zbývá zahrnout (v autobusové dopravě) ještě asi třetinu Středočeského kraje, poslední velkou oblastí s páteřním spojením na Prahu bylo Berounsko (s hořovickem 23 nových linek). Nyní už jde spíše o „lokální integrace“, jako teď 38 nových linek a snad koncem roku v okrese Mladá Boleslav a malém okolí 35 nových linek (obě tyto oblasti mají a budou mít i páteřní spojení na Prahu jak po 2 cestách po železnici tak autobusy).
Dá se vůbec nějak změřit úspěch / přínos takové integrace? (obecně , nejen tady)
Jezdí třeba měřitelně víc lidí VHD? Stalo se to třeba u Kladna?
Určitě by to bylo zajímavé a věcné. Jsem z Čáslavi a musím rict, že pokryti autobusy do Kutné Hory bude opravdu luxusní. Stejně tak do všech malých vesnic v okoli. Do některých dnes jezdí 5 spojů denně a najednou i 4 za hodinu.
Akorát by to ještě chtělo na Čáslavsku zavést alespoň pár víkendových spojů,např.kolem Horky,Žehušic a podobně.Od vlaku je to neúměrně daleko.
Nicméně i v PIDu stále místa kde o víkendu nejede ani kolo… a i poměrně velká města kde sice o víkendu něco jede ale nedá se to považovat za nějakou rozumnou obsluhu (např. Sedlec-Prčice).
Tam aspoň něco o víkendu jede.Ale na tom Čáslavsku o víkendu se nehne ani kolo.
A to malá vesnice využije. 🙂