Autobus vjel ve Vrchlabí na přejezd, když projížděl vlak, jsou lehce zranění

Nehoda na přejezdu ve Vrchlabí. Foto: HZS Královéhradeckého krajeNehoda na přejezdu ve Vrchlabí. Foto: HZS Královéhradeckého kraje

Trať byla zavřená čtyři hodiny.

120 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mauriicio

První myšlenka: takhle nevypadá nehoda s lehkými raněními, přímí účastníci mají proč děkovat svému strážnému anděli.
Druhá myšlenka: „Strojvedoucí (i řidič autobusu) měli negativní dechovou zkoušku na alkohol“ – líbí se mi představa strojvedoucího který se tak zpije, že začne bourat jeden autobus za druhým.

Pepa

Neříkejte mi že to je chudák Herbert 😢

Pája

Herbert je motorák nebo bus?

Vtvt

ROFL. První na co se u nehody myslí je člověk, ne technika.

Jarda

co tam dělá šukafon? Nekasali se někde před rokem čd jak se jich zbaví a nahradí novými klimatizovanými a pohodlnymi vozy? A bus byl elektrobus, tak jaktože nezačal hořet? Každý elektromobil dle médií automaticky začne nekontrolovatelně hořet, taže ještě chybí onen slavný mediální požár baterek.
Hned 2 věci, co co nedavají žadny smysl aby se stali, se nějakym způsobem stanou.

Petr David

„Každý elektromobil dle médií automaticky začne nekontrolovatelně hořet, taže ještě chybí onen slavný mediální požár baterek.“
Prosím o odkaz. Díky moc.

Jan

Stačí si přečíst komentáře pod většinou článku v českých mediích na téma elektroauta, elektrobusy. Anebo rovnou ty články, např. na idnes. Tam se reportuje každá nehoda s požárem jako že za to můžou ty baterie. Kdyby psali o všech požárech spalováků tak nepublikují nic jiného.

Petr David

Tak reagoval jsem na slovo KAŽDÝ.
Jinak, co já jsem četl o bateriích, tak tam se upozorňovalo na problémy při hašení. Hasit vozidlo dvacet minut, nebo tři dny je snad rozdíl.

vtvt

Kde jste se dočetl, že 40ti sedačkový vlak 810 nahradí 120ti sedačkový vlak RegioShark?

RegioShark je primárně náhrada za vlak typu 854 a typu 843 a vlaky složené: stará dieslová loko a 2 vagony (tyto 3 typy vlaků asi budou bez ETCS).

Tipuji, že bus je náhradou vlaku typu 810 nebo nepříliš využitá Regionova. Tak jako v Německu či v Rakousku, kde DB či OeBB provozuje víc busů než vlaků.

Jarda

né regioshark, ale stadler, u nas už konečne začínají jezdit 😉

Alík

Chlapi nelikvidujte nám ty šukafony, jak to potom vypadá… 🙂

Kubík

Každý řidič ví jak se má na přejezdu chovat, a když to poruší je to jen jeho vědomá chyba, nikoli přejezdu, každý přejezd je zabezpečen a kde je výstražný kříž je většinou omezena rychlost vlaku, v místech kde je nedostatečná viditelnost. A pak lidé typu krajských úředníků napíšou:“ traťová rychlost je katastrofální , samá pomalá jízda!“ A když média píšou „vlak smetl.., vlak přejel,..“ proč v tomto případě není napsáno „autobus smetl vlak!“ Busům nestraní jen kraje, ale i média a to trvalou masáží a matením pojmů. Hlavně, že se napíše „elektrobus,“ ona i ta jeho vyšší hmotnost díky bateriím… Číst vice »

Michal O

Týý jo, fakt? To je skoro tak dobré jako myšlenka dne otce Fura.

Pavel Skládaný

Jen taková zcela nepodstatná otázka: Jsou zde zajištěny potřebné rozhledové poměry dle platné ČSN 73 6380? Nebo se jen bude zase donekonečna omílat mantra takyodborníků, že „vlak má vždycky přednost“ a „řidič je vždy dement“?

karolina

🤔 přednost má vždy ten silnější? 😁

Pavel Skládaný

„Dobrá, jsi silnější, ale vyřídíme si to po odborářské linii!“ (pravil poražený Bakštajn).

Jan Ježek

Dobrý den,jsem jeden z cestujících doufám že se paní uleví chudák řidič autobusu vůbec nezabrzdil.je to jeho vyna

Pavel Skládaný

Chápu Váš nepochybně šokující zážitek, ale s předčasnými soudy o tom, čí je to vyna, raději opatrně. I věci, které se na začátku zdají „jasné“, se nakonec při podrobném poctivém rozboru mohou ukázat ve zcela jiném světle.

toor555

Každý přejezd je zabezpečený, např. výstražnými kříži.

Jan Ježek

To ano ale řidič přestože viděl ceduli stop jel bez zastavení

medical examiner

Tak to je potom těžká práce s takovým materiálem…

Pavel Skládaný

Na druhé straně nepodléhejte syndromu začínajícího kriminalisty, který případ uzavře hned, když zavadí o první nesrovnalost („hurá, inspektore, přiznal se!“). Např. v Německu je používání „STOP“ před přejezdem zakázáno, protože to prodlužuje vyklizování.

Pája

Promiňte prosím, pokud Vám bude můj dotaz nepříjemný. Chtěl jsem se zeptat na průběh nehody, léta jsem železniční vozidla a pak silniční busy/trolejbusy opravoval a snažil se o to, aby byly v provozu hlavně bezpečné. Uvědomuju si, že zažít tohle nikdo nechce a patrně jste sám zraněný.
Samozřejmě nemusíte odpovídat. Pája

Alena

Dobrý den, odpovím Vám já, jsem jeho babička.. Stále leží v nemocnici ,pro 12leho kluka trauma z autobusu… Dotyčný Pan řidič neměl za volantem co dělat.Tou terasou jezdím každý den,je potřeba opravdu zastavit a pořádně se rozhlédnout,je totiž nedaleko zastávka vlaku…

Leinad

Signalizace není zabezpečení.

Petr David

Co je tedy zabezpečení?

Leinad

Zabezpečení je něco, co zabrání průseru, ne co řekne že (při nerespektování) nehoda nastane. Ve vlaku třeba PZB nebo ETCS. V autech zatím není moc věcí spolehlivě aktivně sahajících do řízení. V případě přejezdu jsou tomu docela blízko vysouvací hroty.

Petr David

PZZ, tedy přejezdové zabezpečovací zařízení je co?

navratp

Výstražný kříž je alibi, nikoli zabezpečení.

Petr David

U výstražného kříže snad nikdo nemluví o zabezpečení.

Pavel Skládaný

Naopak, frázi o tom, že „přejezd je zabezpečen výstražným křížem“ omílá sekta úředníků do bezvědomí.

Pavel Skládaný

Kříže jen definují přejezd jako takový a přednost provozu dráhy. Reálně je provoz zabezpečen rozhledovými poměry (případně zvukovými návěstmi drážního vozidla).

Petr David

Napsal jste to naprosto správně.

jarda V.

denodenně jezdím kolem místa kde autobus narazil bokem do stromu a osmnáctiletý kluk tam má pomníček, kdyby v místě kontaktu seděli lidé neřešíme tady p…i. Děkujme tomu že ten autobus nejel ráno přes osmou plný dětí, tak pokud je veřejné tajemství že tento přejezd je zrádný a nepřehledný proč to neví na SŽ aby se s tím něco udělalo to musí nejdříve někdo zemřít než se začne něco dít?

Anonym ze severu

Otázkou je též, proč vjel autobusák na přejezd, když se blížil vlak? Souhlas, že ten přejezd má být líp zabezpečený, ale to nic nemění na tom, že autobusák vjel na přejezd, když se tam blížil vlak.

***** Petr

Tak asi ho neviděl. A kdyby ho viděl tak tam nejel a lidí by řvali kdyby ho viděli a ne až před střetem.

Pavel Skládaný

Asi, asi… Máňa z prasečáku povídala a hotovo. Leč podobné výplody emitují i někteří soudní znalci.

Pavel Skládaný

Ano, to je klíčová otázka každého bezpečnostního auditora. První věc, kterou je třeba zjistit, zda jsou zajištěny potřebné rozhledové poměry dle ČSN 73 6380.

Hajnej

Když je to veřejné tajemství, tak proč to nevěděl ten autobusák a nechoval se podle toho…?

Pavel Skládaný

To je otázka pro analytika nehod.

Jan.Amadeus.Komesky

Příspěvěk jen proto, abys něco napsal? SŽ o přejezdu ví, to pro pořádek. Problém se zabezpečením byl na přetřesu před pár lety. Ale než nejdřív nastudovat celou problematiku, tak se tady vyplácají játra, že? Pro úplně nezasvěcené zkráceně: Město požádalo o zabezpečení přejezdu v Podhůří. SŽ odpověděla něco ve smyslu, že jsou na síti i nebezpečnější a využívanější přejezdy, ale budiž, zabezpečí je. Mají ovšem jednu podmínku, že se ze 3 podstatných přejezdů dva osadí světly (ulice Lipová-nynější havárka a K mlékárně) a jeden zruší (ulce J. Opletala, náhrada přechodem pro pěší). Po místní smršti odporu, že nikdo zde žijícím… Číst vice »

Jan.Amadeus.Komesky

Jen ještě doplněk… Přejezd v ulici Poštovní (u zastávky Podhůři) už zabezpečen je. To kdyby někomu při pohledu do map neseděly počty přejezdů v Podhůří (místními stále zvané Harta).

medical examiner

Hmm…a že by zabezpečení toho třetího přejezdu zaplatili ze svého, to by asi taky nešlo…

Jan.Amadeus.Komesky

Jestli jde o místní obyvatele přilehlých lokalit Harty, tak spíš pochubuji, že by do toho šli a sami platili. Není jich zas tolik a částka je v mil. Kč. Město by částku asi uneslo, ale už teď platí a splácí kde co (kanalizace v akci Čisté horní Labe, dokončované aquacentum, etapovitá rekonstrukce hlavní Krkonošské ulice a nám. Míru, apod.). SŽ šlo o principiální snížení počtu přejezdů jako takových, pokud jsem to správně pochopil. A docela logicky, protože prostor Opletalovy by celkem spolehlivě převzal přejezd K mlékárně při převažující cestách do centra. Zajížďka by nastala pro všehovšudy asi tak 4 domy… Číst vice »

Růža

Trať 044 Vrchlabí-Kunčice měří 4400 m. Je na ní 7 přejezdů. V podstatě, přejezd do každé ulice.

Jan.Amadeus.Komesky

Fakticky jde o 5 ulic (Na Bělidle, Poštovní, Lipová, K mlékárně a Jana Opletala) a 2 přejezdy přes účelové komunikace (za automobilkou a před martinickým zhlavím Kunčic nad Labem. Ale ano, 7 na 4,5 km je docela dost.

Kotec2

Zrádný a nepřehledný přejezd. Jasný no. A veřejné tajemství? Proboha, nepisete pro idnes?

Mára

Všichni se tu ohánějí tím, že má být přejezd osazen aspoň světlama. Pro většinu řidičů není červená zeď. Proto i u Maxe na „blikačích“ jezdí neustále řidiči na červenou i před vlakem.

jarin

To byla otázka času na tomto přejezdu. Do poslední chvíle tam neni vidět přijíždět vlak od Vrchlabí i když je tam stopka.

Alibaba

Právě proto se tam dává stopka, když není vidět z komunikace průběžně, ale až někde od kříže.

Hajnej

Nebo taky je tam vidět vlak stojící v Podhůří a pak si každej myslí, že ještě nejede…

Premek

Njn, jenže myslet znamená exkrement vědět…

Jan.Amadeus.Komesky

Buď tak laskav a nekatastrofiolizuj… Jako místní tvrdím, že situace na tomto přejezdu není zas až tak tragická, jak tvrdíš. Vlak je vidět, chce to jen soustředit se na provoz a vyhodnocovat situaci.

bea

dnes jsem schvalne jela na zahradu tou ulici, jinak jezdim okolo motorestu…. mam maly auto, zastavila jsem na stopce a po kolejich je videt dost daleko, aby bylo videt, ze jede vlak. takze v autobuse, kde je ridic oproti osobaku dost vysoko, tak ten vlak videt musel…. to ze by ale musel zastavit a počkat o pul minuty dele u prejezdu je na jinou diskusi

medical examiner

A takových přejezdů by se jistě našlo mraky…

Ryk Mat

Dnes měla spousta lidí velké štěstí. Tohle mohlo dopadnout mnohem hůř.

Martin

Profík asi koukal do mobilu…

Chleba Nakup

Kdepak, to byl jen svérázný pokus nahradit vlak busem. Přitom stačilo jen sundat gumy a skoro by se povedlo.

Byvalystrojvudce

Koukam ze gumokol byl zase profesional

***** Petr

Byl. A vrazil do něj amatér s parodii vlaku místo to strhl do škarpy 🤣

medical examiner

Jen naprostý zlomek nehod na přejezdech zaviní něco na kolejích. Pravidelně je to tak, že na straně silničního vozidla něco chybí nebo přebývá.

Petr David

Omlouvám se, dovolím si trochu rejpanec, kdepak máme našeho nahrazovače vlaků autobusy, pana Vtvt?

Pája

Alexe nepřivolávejte, on se zjeví sám

Vtvt

Pane Petr David

Není mi jasné na co bych měl reagovat. K neštěstí nemám co dodat.

A nejde o peníze daňových poplatníků = škody na vlaků a na komunikacích patrně zaplatí pojišťovna.

Bolestné a zlilvidovany bus zaplatí dopravce.

Petr David

Já bych řekl, že na diskuzích hájíte bus jako plnohodnotnou náhradu vlaků. Tady v tomto případě se asi nic hrozného nestalo, jen je z fotek zjevné, že vlak díky rámu poskytne větší bezpečnost.
Za způsob mého příspěvku se Vám omlouvám,diskuze je o argumentech, ne o lidech.

Vtvt

Jsem realista a vidím že dotace pro železnici budou klesat. Proto rozhodně efektivita.

V každé tramvaji taky už nejezdí průvodci, protože efektivita

A k neštěstí nemám co dodat. Jsem rád že to dopadlo lehkými zraněními.

Frantisek

Pokud ale bude podle „optimalizátorů“ nahrazen vlak autobusem (a nákladní kamionem), k žádným srážkám s vlaky již docházet nebude, a autobusy – u nichž se postupně stále silnější opevňování nekoná – pořád zůstanou poměrně lehkými vozidly, která sobě vzájemně takovou deformaci nezpůsobí…

Petr David

Tím se zvedne provoz a pochopitelně i počet tragických nehod. Statistiky jasně nahrávají železnici už nyní.

blue

Statistiky jasně říkají, že železnice se mimo velmi vytížené a páteřní trasy neuživí.

Petr David

Kdyby jste četl pozorně, tak by jste poznal, že píšu o statistikách tragických nehod.
Jinak, s těmi páteřními trasami nemáte pravdu, jsou tady tratě nepáteřní se slušným, třeba turistickým potenciálem.
Paušál není dobré vodítko, posouzení bych nechal na místních.

Růža

Pane, to ani MHD se bez dotací neuživí.

blue

Pořád ale nejsou dotace tak vysoké jako u železnic.

Petr David

Ono taky nejde o srovnatelnou službu.

Lukáš Chytil

Jo? A na takové moudro jste přišel kde?

Celkový rozsah dotací do ZDO do vlaků v ČR je cca 15 mld.

Celkový rozsah dotací jen pro dopravní podnik hlavního města Prahy je cca 19 mld.
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/provoz-verejne-dopravy-vyjde-prahu-v-pristim-roce-na-19-15-miliardy-korun-2021.html

Chleba Nakup

Ke srážkám s vlaky už ne, ale bude více přejetých cyklistů, kočárků, maminek. To je krok špatným směrem. Je zbytečné znovu vynalézat kolo, když existuje 810.

medical examiner

A naopak…až se bude tranzitní doprava povinně jezdit/překládat na vagony, tak se ve třeba Studénce těžko zdemoluje „Pendolino“ o kamion… ;-/

Pája

A už je tady zase. Já to říkal 😆😆😆

Ketchup1970

Jsem v tomto případě zastánce logiky pana tvtv : nebyl by vlak byl by jen autobus a přejezd by už nebyl . Takže by ne z milá kolize . Sice ten řidič autobusu mohl přehlédnout třeba tatru s domichavscem na hlavní , ale holt nebyla by lokslka . 🙂

vtvt

Havárií jsou a budou mraky i bez přejezdů. Čili do té debaty nejdu

Vypínat peníze pro tratě je kvůli nedostatečnému využití.

V Německu mají o polovinu řidší síť.

Ale téměř dvakrát intenzivnější provoz na kolejích než v ČR (a neprovozují 810)

Přestože průměr vyinkasovaných poplatků na 1km německé tratě je cca 10x vyšší než ČR

Petr David

Není lepší nejdříve, než něco rušit, tak něco zlepšit. Rušit umí každý…..

vtvt

8 let zlepšovalo SŽDC ministerstvo dopravy za ministrů ANO.

Výsledek byl vidět letos. No more.

Petr David

30let se na koleje kašle, třicet let se nedaly peníze do zrychlení, netuším o jakých osmi letech píšete.

vtvt

A jo.

Od 2014:

– souministr dopravy za ANO J. Faltýnek.

– formální ministr dopravy:
A. Prachař
D. Ťok
V. Kremlík
K. Havlíček/A. Schillerová

Petr David

Já počítat roky umím, vy odpovědět zjevně ne. Za 8 roků se železnice nezanedbá, za třicet snáze. přidám: Stanjura, Říman, Stráský……

vtvt

Co vlastně je Vaše diskuzní teze?

Já reagoval na pána Ketchu1970, který mi podsouval, jsem proti všemželezničním tratím

Připadá mi, že se Vám ztratila nit.

Petr David

Přibylo by ale vozidlo na přetížené silnice, na silnice, které mají podstatně horší statistiku v úmrtí proti kolejím.

David

Ten boj vlaků proti autobusům je víc a víc agresivní. Pořád mi ale z článku přijde, že tím autobusem jelo vic lidí.

Petr David

Na mnoha diskuzích jsem uváděl rozdíly mezi busem a vlakem. Řekl bych, že z fotek je vidět jeden z nich-podstatně robusnější konstrukce vlaku. Což může být taky záchranou pro cestující.

Jiří Kocurek

Jak by to asi dopadlo, kdyby do té 810 něco narazilo zboku? Na to není rám vozidla stavěný.

Petr David

Řekl bych,že i z boku by se bus dostal méně do hloubky vlaků, navįc drtivá čás střetů je taková, že vlak před sebou sune silniční vozidlo.

Alibaba

Náraz do boku 810 ten vůz zpravidla vyhodí (a převrátí) z kolejí. Ten rám i kvůli kroucení vydrží oproti silničnímu vozidlu dost.

Pája

To byste se divil. U jedné 810, kterou z boku šťouchl kamion jsem byl osobně, další opravoval po násilném poškození ještě před rokem 2000. Obě se vrátily do provozu, náklaďáky šly zrušit.

MPE

V pripade celniho narazu je v zasade jedno, jestli to bude bus/vlak. Nepripoutani cestujici poleti diky fyzice (1. Newtonuv zakon…) setrvacnosti dopredu a budou z toho zraneni hlavy, hrudniku atd. Nijak zvlast jim nepomuze, ani ze budou sedet proti smeru jizdy, tam zase bez operek hlavy hrozi devatujici zraneni krcni patere.
TSI pomuze castecne v tom, ze vyztuzena konstrukce pohlti cast energie a zabrani vetsi deformaci skrine.
Samozrejme v pripade bocniho narazu vyhrava vlak, ale stavet na tom argumentaci proti nahrade neefektivniho vlaku efektivnejsim autobusem je prinejmensim lehce nefer…

Petr David

Tak přírodní zákony rozhodně nebudu zpochybňovat, ale v tomto případě upozorním, že dosti zjednodušujete. Blíží-li se vlak k přejezdu (konkrétně 810 vmax=80km/h) tak strojvedoucí, který vidí autobus, výrazně snižuje rychlost, řekl bych, že o desítky km/h, potom vlak naráží nikoli do zdi, ale do autobusu (další snížení rychlosti, nikoli však nula, protože vlak díky své hmotnosti před sebou vozidlo tlačí, nebo odhodí bokem). Řekl bych, že v podobných případech cestující nikam nelétají a hlavně je nic díky rámu nerozmačká. Asi před dvaceti lety jsem byl nedobrovolným účastníkem střetu 810 s dodávkou Měú. Brzda, rána , tašky na zem, úlek. Horší… Číst vice »

Jiří Kocurek

Zakázat elektrobusy MHD… aby lidi jeli ekologickou 810?

Petr David

Někdo tady něco podobného napsal?
Elektrobus ani 810 nejsou ekologické, navíc vlaky se postupně vyměňují za jiné soupravy, konstrukce z hlediska bezpečnosti hovoří pro vlak.

Jiří Kocurek

Kde že se to srazily dva autobusy čelně?

Petr David

Nėkdo to psal?

Xena

Dnes se auta dělají mačkací. Viděla jsem bouranou bosorku s s axerem. Sorka na odpis, karosa skoro nic. Jde o deformační zóny, v karose náraz cestujícím škubne krkem, v sorce pohltí energii nárazu pomačkaný řidič. Radši jezdím s bosorkou a dávám pozor.

Chleba Nakup

Kýbl nafty do 810 je rozhodně víc eko, než baterky do busu.

medical examiner

Ovšem…u toho kýblu nemusíte řešit, kam ho případně vyhodíte…

Vtvt

A pak takový METRANS na sotouse vyzraje, když v části cesty kontejnery věže vagon a ve zbytku kamion.

Není důležité jestli kočka je černá nebo bílá. Ale jestli chytá myši.

Jiří Kocurek

Však je pro šotouše taky krajně podezřelý, protože tím porušuje §1 hned několikrát.
Narušuje jim jejich víru v nekonečné dobro (dráha) vs. absolutní zlo (silnice) a konečné vítezství dráhy nad silnicí, kdy cestující nebudou opouštět prostory nádražní budovy, aby jejich noha na silnici nespočinula.

Vtvt

Takto názorové vyhranění lidé asi jsou překvapení že DB, oebb provozuje víc busů než vlaků. Podobně i šéf ČD chce konkurovat autům = busy chce používat i v ČD.

A sotovlaků KŽC se v budoucnu předpokládám uživí jen v bohaté Praze. Nebot je velmi vysoká ta částka 226 Kc/vlak km, kterou v prumeru dostává KŽC od daňových poplatníků na svých 10 linek.

Např IC Leo jezdí bez primych dotaci. Nebo expresy ČD Praha Děčín s přímou dotaci 8 kc/vlakkm

medical examiner

Což ale nemění nic na tom, že by některým představitelům autobusové dopravy neuškodil pobyt v Polsku, např. v okolí Jasła…

Martin

Je na školení, kde se učí jak šotoušům zakroutil chřtánem.

Klabavátor

Velká klika, že jelo málo lidí a dopadlo to „jen“ takhle. Ten bus nevypadá hezky.

Jiří Kocurek

Co to? Autobusy přece o víkendu nejezdí.

Jedna pozitivní věc z toho ale přecijenom plyne: Baterky elektrobusu přežíjí ledasjaký náraz. Nezahořely.

Vojtěch

To je sice pozitivní, ale mě by zajímalo, jak dlouho teď budou muset být ty baterie pod dozorem, protože můžou zahořet tak nějak kdykoli. A jakým způsobem se nyní kontrolují a na kolik to vyjde peněz…?

Alibaba

Tady bude záležet na tom jak se do toho praští.
Viz: „Rozbíjím atom olova.“ 🙂

medical examiner

No což o to…to ony kolikrát i jezdí…
Akorát že se semtam stane, že pak nikoho nevezou…(byť tohle zrovna nebyl ten případ)…

Zrzek

Pro všechny, kdo nenávidí 810, vyřazovat stačí po takovýchto poškozeních a ne je vyřazovat zbytečně předem. To za chvíli nebude opravdu čím jezdit.

Daniel Jablonecký

ETCS, to je konečná.

Pajoš

Ale není

medical examiner

A kdo bude asi tak mít zájem na tom, aby byl tento zbytečně předražený systém zaveden častěji než na TEN-T?

Pavel Skládaný

Třeba nákladní dopravci, kteří už investovali do moderních hnacích vozidel s ETCS a logicky se dožadují, aby jim stát zajistil co nejvíce tratí, které mají i traťovou část s ETCS, včetně těch vedlejších.

Jiří Kocurek

Skvělý přístup, kdyby to tak bylo, tak ještě všude jezdí Hurvínky a 810 nikdy nebyla potřeba.

Chleba Nakup

Vyřadit hurvínky byla velká chyba, kterou s 810 již není dobré opakovat.

vtvt

Soudě dle zájmu pasažérů využívající vagon M131 Břeclav-Lednice vs. provoz busů tamtéž je výsledek jednoznačný.

Přestože údajný „šotopotenciál“ této šotolinky by asi šotouši odhadli na velmi vysoký, vzhledem k tomu, že Lednicko-Valtický areál je regionálně turisticky takřka nejnavštěvovanějším místem v ČR.

Armando Andreoli

Autobus ák na baterky..