První myšlenka: takhle nevypadá nehoda s lehkými raněními, přímí účastníci mají proč děkovat svému strážnému anděli.
Druhá myšlenka: „Strojvedoucí (i řidič autobusu) měli negativní dechovou zkoušku na alkohol“ – líbí se mi představa strojvedoucího který se tak zpije, že začne bourat jeden autobus za druhým.
ROFL. První na co se u nehody myslí je člověk, ne technika.
Jarda
2 let
co tam dělá šukafon? Nekasali se někde před rokem čd jak se jich zbaví a nahradí novými klimatizovanými a pohodlnymi vozy? A bus byl elektrobus, tak jaktože nezačal hořet? Každý elektromobil dle médií automaticky začne nekontrolovatelně hořet, taže ještě chybí onen slavný mediální požár baterek.
Hned 2 věci, co co nedavají žadny smysl aby se stali, se nějakym způsobem stanou.
„Každý elektromobil dle médií automaticky začne nekontrolovatelně hořet, taže ještě chybí onen slavný mediální požár baterek.“
Prosím o odkaz. Díky moc.
Stačí si přečíst komentáře pod většinou článku v českých mediích na téma elektroauta, elektrobusy. Anebo rovnou ty články, např. na idnes. Tam se reportuje každá nehoda s požárem jako že za to můžou ty baterie. Kdyby psali o všech požárech spalováků tak nepublikují nic jiného.
Tak reagoval jsem na slovo KAŽDÝ.
Jinak, co já jsem četl o bateriích, tak tam se upozorňovalo na problémy při hašení. Hasit vozidlo dvacet minut, nebo tři dny je snad rozdíl.
Kde jste se dočetl, že 40ti sedačkový vlak 810 nahradí 120ti sedačkový vlak RegioShark?
RegioShark je primárně náhrada za vlak typu 854 a typu 843 a vlaky složené: stará dieslová loko a 2 vagony (tyto 3 typy vlaků asi budou bez ETCS).
Tipuji, že bus je náhradou vlaku typu 810 nebo nepříliš využitá Regionova. Tak jako v Německu či v Rakousku, kde DB či OeBB provozuje víc busů než vlaků.
né regioshark, ale stadler, u nas už konečne začínají jezdit 😉
Alík
2 let
Chlapi nelikvidujte nám ty šukafony, jak to potom vypadá… 🙂
Kubík
2 let
Každý řidič ví jak se má na přejezdu chovat, a když to poruší je to jen jeho vědomá chyba, nikoli přejezdu, každý přejezd je zabezpečen a kde je výstražný kříž je většinou omezena rychlost vlaku, v místech kde je nedostatečná viditelnost. A pak lidé typu krajských úředníků napíšou:“ traťová rychlost je katastrofální , samá pomalá jízda!“ A když média píšou „vlak smetl.., vlak přejel,..“ proč v tomto případě není napsáno „autobus smetl vlak!“ Busům nestraní jen kraje, ale i média a to trvalou masáží a matením pojmů. Hlavně, že se napíše „elektrobus,“ ona i ta jeho vyšší hmotnost díky bateriím… Číst vice »
Jen taková zcela nepodstatná otázka: Jsou zde zajištěny potřebné rozhledové poměry dle platné ČSN 73 6380? Nebo se jen bude zase donekonečna omílat mantra takyodborníků, že „vlak má vždycky přednost“ a „řidič je vždy dement“?
Chápu Váš nepochybně šokující zážitek, ale s předčasnými soudy o tom, čí je to vyna, raději opatrně. I věci, které se na začátku zdají „jasné“, se nakonec při podrobném poctivém rozboru mohou ukázat ve zcela jiném světle.
toor555
2 let
Každý přejezd je zabezpečený, např. výstražnými kříži.
Na druhé straně nepodléhejte syndromu začínajícího kriminalisty, který případ uzavře hned, když zavadí o první nesrovnalost („hurá, inspektore, přiznal se!“). Např. v Německu je používání „STOP“ před přejezdem zakázáno, protože to prodlužuje vyklizování.
Promiňte prosím, pokud Vám bude můj dotaz nepříjemný. Chtěl jsem se zeptat na průběh nehody, léta jsem železniční vozidla a pak silniční busy/trolejbusy opravoval a snažil se o to, aby byly v provozu hlavně bezpečné. Uvědomuju si, že zažít tohle nikdo nechce a patrně jste sám zraněný.
Samozřejmě nemusíte odpovídat. Pája
Dobrý den, odpovím Vám já, jsem jeho babička.. Stále leží v nemocnici ,pro 12leho kluka trauma z autobusu… Dotyčný Pan řidič neměl za volantem co dělat.Tou terasou jezdím každý den,je potřeba opravdu zastavit a pořádně se rozhlédnout,je totiž nedaleko zastávka vlaku…
Zabezpečení je něco, co zabrání průseru, ne co řekne že (při nerespektování) nehoda nastane. Ve vlaku třeba PZB nebo ETCS. V autech zatím není moc věcí spolehlivě aktivně sahajících do řízení. V případě přejezdu jsou tomu docela blízko vysouvací hroty.
Kříže jen definují přejezd jako takový a přednost provozu dráhy. Reálně je provoz zabezpečen rozhledovými poměry (případně zvukovými návěstmi drážního vozidla).
denodenně jezdím kolem místa kde autobus narazil bokem do stromu a osmnáctiletý kluk tam má pomníček, kdyby v místě kontaktu seděli lidé neřešíme tady p…i. Děkujme tomu že ten autobus nejel ráno přes osmou plný dětí, tak pokud je veřejné tajemství že tento přejezd je zrádný a nepřehledný proč to neví na SŽ aby se s tím něco udělalo to musí nejdříve někdo zemřít než se začne něco dít?
Otázkou je též, proč vjel autobusák na přejezd, když se blížil vlak? Souhlas, že ten přejezd má být líp zabezpečený, ale to nic nemění na tom, že autobusák vjel na přejezd, když se tam blížil vlak.
Ano, to je klíčová otázka každého bezpečnostního auditora. První věc, kterou je třeba zjistit, zda jsou zajištěny potřebné rozhledové poměry dle ČSN 73 6380.
Příspěvěk jen proto, abys něco napsal? SŽ o přejezdu ví, to pro pořádek. Problém se zabezpečením byl na přetřesu před pár lety. Ale než nejdřív nastudovat celou problematiku, tak se tady vyplácají játra, že? Pro úplně nezasvěcené zkráceně: Město požádalo o zabezpečení přejezdu v Podhůří. SŽ odpověděla něco ve smyslu, že jsou na síti i nebezpečnější a využívanější přejezdy, ale budiž, zabezpečí je. Mají ovšem jednu podmínku, že se ze 3 podstatných přejezdů dva osadí světly (ulice Lipová-nynější havárka a K mlékárně) a jeden zruší (ulce J. Opletala, náhrada přechodem pro pěší). Po místní smršti odporu, že nikdo zde žijícím… Číst vice »
Jen ještě doplněk… Přejezd v ulici Poštovní (u zastávky Podhůři) už zabezpečen je. To kdyby někomu při pohledu do map neseděly počty přejezdů v Podhůří (místními stále zvané Harta).
Jestli jde o místní obyvatele přilehlých lokalit Harty, tak spíš pochubuji, že by do toho šli a sami platili. Není jich zas tolik a částka je v mil. Kč. Město by částku asi uneslo, ale už teď platí a splácí kde co (kanalizace v akci Čisté horní Labe, dokončované aquacentum, etapovitá rekonstrukce hlavní Krkonošské ulice a nám. Míru, apod.). SŽ šlo o principiální snížení počtu přejezdů jako takových, pokud jsem to správně pochopil. A docela logicky, protože prostor Opletalovy by celkem spolehlivě převzal přejezd K mlékárně při převažující cestách do centra. Zajížďka by nastala pro všehovšudy asi tak 4 domy… Číst vice »
Fakticky jde o 5 ulic (Na Bělidle, Poštovní, Lipová, K mlékárně a Jana Opletala) a 2 přejezdy přes účelové komunikace (za automobilkou a před martinickým zhlavím Kunčic nad Labem. Ale ano, 7 na 4,5 km je docela dost.
Všichni se tu ohánějí tím, že má být přejezd osazen aspoň světlama. Pro většinu řidičů není červená zeď. Proto i u Maxe na „blikačích“ jezdí neustále řidiči na červenou i před vlakem.
jarin
2 let
To byla otázka času na tomto přejezdu. Do poslední chvíle tam neni vidět přijíždět vlak od Vrchlabí i když je tam stopka.
Buď tak laskav a nekatastrofiolizuj… Jako místní tvrdím, že situace na tomto přejezdu není zas až tak tragická, jak tvrdíš. Vlak je vidět, chce to jen soustředit se na provoz a vyhodnocovat situaci.
dnes jsem schvalne jela na zahradu tou ulici, jinak jezdim okolo motorestu…. mam maly auto, zastavila jsem na stopce a po kolejich je videt dost daleko, aby bylo videt, ze jede vlak. takze v autobuse, kde je ridic oproti osobaku dost vysoko, tak ten vlak videt musel…. to ze by ale musel zastavit a počkat o pul minuty dele u prejezdu je na jinou diskusi
Já bych řekl, že na diskuzích hájíte bus jako plnohodnotnou náhradu vlaků. Tady v tomto případě se asi nic hrozného nestalo, jen je z fotek zjevné, že vlak díky rámu poskytne větší bezpečnost.
Za způsob mého příspěvku se Vám omlouvám,diskuze je o argumentech, ne o lidech.
Pokud ale bude podle „optimalizátorů“ nahrazen vlak autobusem (a nákladní kamionem), k žádným srážkám s vlaky již docházet nebude, a autobusy – u nichž se postupně stále silnější opevňování nekoná – pořád zůstanou poměrně lehkými vozidly, která sobě vzájemně takovou deformaci nezpůsobí…
Kdyby jste četl pozorně, tak by jste poznal, že píšu o statistikách tragických nehod.
Jinak, s těmi páteřními trasami nemáte pravdu, jsou tady tratě nepáteřní se slušným, třeba turistickým potenciálem.
Paušál není dobré vodítko, posouzení bych nechal na místních.
Ke srážkám s vlaky už ne, ale bude více přejetých cyklistů, kočárků, maminek. To je krok špatným směrem. Je zbytečné znovu vynalézat kolo, když existuje 810.
Jsem v tomto případě zastánce logiky pana tvtv : nebyl by vlak byl by jen autobus a přejezd by už nebyl . Takže by ne z milá kolize . Sice ten řidič autobusu mohl přehlédnout třeba tatru s domichavscem na hlavní , ale holt nebyla by lokslka . 🙂
Na mnoha diskuzích jsem uváděl rozdíly mezi busem a vlakem. Řekl bych, že z fotek je vidět jeden z nich-podstatně robusnější konstrukce vlaku. Což může být taky záchranou pro cestující.
To byste se divil. U jedné 810, kterou z boku šťouchl kamion jsem byl osobně, další opravoval po násilném poškození ještě před rokem 2000. Obě se vrátily do provozu, náklaďáky šly zrušit.
V pripade celniho narazu je v zasade jedno, jestli to bude bus/vlak. Nepripoutani cestujici poleti diky fyzice (1. Newtonuv zakon…) setrvacnosti dopredu a budou z toho zraneni hlavy, hrudniku atd. Nijak zvlast jim nepomuze, ani ze budou sedet proti smeru jizdy, tam zase bez operek hlavy hrozi devatujici zraneni krcni patere.
TSI pomuze castecne v tom, ze vyztuzena konstrukce pohlti cast energie a zabrani vetsi deformaci skrine.
Samozrejme v pripade bocniho narazu vyhrava vlak, ale stavet na tom argumentaci proti nahrade neefektivniho vlaku efektivnejsim autobusem je prinejmensim lehce nefer…
Tak přírodní zákony rozhodně nebudu zpochybňovat, ale v tomto případě upozorním, že dosti zjednodušujete. Blíží-li se vlak k přejezdu (konkrétně 810 vmax=80km/h) tak strojvedoucí, který vidí autobus, výrazně snižuje rychlost, řekl bych, že o desítky km/h, potom vlak naráží nikoli do zdi, ale do autobusu (další snížení rychlosti, nikoli však nula, protože vlak díky své hmotnosti před sebou vozidlo tlačí, nebo odhodí bokem). Řekl bych, že v podobných případech cestující nikam nelétají a hlavně je nic díky rámu nerozmačká. Asi před dvaceti lety jsem byl nedobrovolným účastníkem střetu 810 s dodávkou Měú. Brzda, rána , tašky na zem, úlek. Horší… Číst vice »
Někdo tady něco podobného napsal?
Elektrobus ani 810 nejsou ekologické, navíc vlaky se postupně vyměňují za jiné soupravy, konstrukce z hlediska bezpečnosti hovoří pro vlak.
Dnes se auta dělají mačkací. Viděla jsem bouranou bosorku s s axerem. Sorka na odpis, karosa skoro nic. Jde o deformační zóny, v karose náraz cestujícím škubne krkem, v sorce pohltí energii nárazu pomačkaný řidič. Radši jezdím s bosorkou a dávám pozor.
Však je pro šotouše taky krajně podezřelý, protože tím porušuje §1 hned několikrát.
Narušuje jim jejich víru v nekonečné dobro (dráha) vs. absolutní zlo (silnice) a konečné vítezství dráhy nad silnicí, kdy cestující nebudou opouštět prostory nádražní budovy, aby jejich noha na silnici nespočinula.
Takto názorové vyhranění lidé asi jsou překvapení že DB, oebb provozuje víc busů než vlaků. Podobně i šéf ČD chce konkurovat autům = busy chce používat i v ČD.
A sotovlaků KŽC se v budoucnu předpokládám uživí jen v bohaté Praze. Nebot je velmi vysoká ta částka 226 Kc/vlak km, kterou v prumeru dostává KŽC od daňových poplatníků na svých 10 linek.
Např IC Leo jezdí bez primych dotaci. Nebo expresy ČD Praha Děčín s přímou dotaci 8 kc/vlakkm
To je sice pozitivní, ale mě by zajímalo, jak dlouho teď budou muset být ty baterie pod dozorem, protože můžou zahořet tak nějak kdykoli. A jakým způsobem se nyní kontrolují a na kolik to vyjde peněz…?
Třeba nákladní dopravci, kteří už investovali do moderních hnacích vozidel s ETCS a logicky se dožadují, aby jim stát zajistil co nejvíce tratí, které mají i traťovou část s ETCS, včetně těch vedlejších.
Soudě dle zájmu pasažérů využívající vagon M131 Břeclav-Lednice vs. provoz busů tamtéž je výsledek jednoznačný.
Přestože údajný „šotopotenciál“ této šotolinky by asi šotouši odhadli na velmi vysoký, vzhledem k tomu, že Lednicko-Valtický areál je regionálně turisticky takřka nejnavštěvovanějším místem v ČR.
První myšlenka: takhle nevypadá nehoda s lehkými raněními, přímí účastníci mají proč děkovat svému strážnému anděli.
Druhá myšlenka: „Strojvedoucí (i řidič autobusu) měli negativní dechovou zkoušku na alkohol“ – líbí se mi představa strojvedoucího který se tak zpije, že začne bourat jeden autobus za druhým.
Neříkejte mi že to je chudák Herbert 😢
Herbert je motorák nebo bus?
ROFL. První na co se u nehody myslí je člověk, ne technika.
co tam dělá šukafon? Nekasali se někde před rokem čd jak se jich zbaví a nahradí novými klimatizovanými a pohodlnymi vozy? A bus byl elektrobus, tak jaktože nezačal hořet? Každý elektromobil dle médií automaticky začne nekontrolovatelně hořet, taže ještě chybí onen slavný mediální požár baterek.
Hned 2 věci, co co nedavají žadny smysl aby se stali, se nějakym způsobem stanou.
„Každý elektromobil dle médií automaticky začne nekontrolovatelně hořet, taže ještě chybí onen slavný mediální požár baterek.“
Prosím o odkaz. Díky moc.
Stačí si přečíst komentáře pod většinou článku v českých mediích na téma elektroauta, elektrobusy. Anebo rovnou ty články, např. na idnes. Tam se reportuje každá nehoda s požárem jako že za to můžou ty baterie. Kdyby psali o všech požárech spalováků tak nepublikují nic jiného.
Tak reagoval jsem na slovo KAŽDÝ.
Jinak, co já jsem četl o bateriích, tak tam se upozorňovalo na problémy při hašení. Hasit vozidlo dvacet minut, nebo tři dny je snad rozdíl.
Kde jste se dočetl, že 40ti sedačkový vlak 810 nahradí 120ti sedačkový vlak RegioShark?
RegioShark je primárně náhrada za vlak typu 854 a typu 843 a vlaky složené: stará dieslová loko a 2 vagony (tyto 3 typy vlaků asi budou bez ETCS).
Tipuji, že bus je náhradou vlaku typu 810 nebo nepříliš využitá Regionova. Tak jako v Německu či v Rakousku, kde DB či OeBB provozuje víc busů než vlaků.
né regioshark, ale stadler, u nas už konečne začínají jezdit 😉
Chlapi nelikvidujte nám ty šukafony, jak to potom vypadá… 🙂
Každý řidič ví jak se má na přejezdu chovat, a když to poruší je to jen jeho vědomá chyba, nikoli přejezdu, každý přejezd je zabezpečen a kde je výstražný kříž je většinou omezena rychlost vlaku, v místech kde je nedostatečná viditelnost. A pak lidé typu krajských úředníků napíšou:“ traťová rychlost je katastrofální , samá pomalá jízda!“ A když média píšou „vlak smetl.., vlak přejel,..“ proč v tomto případě není napsáno „autobus smetl vlak!“ Busům nestraní jen kraje, ale i média a to trvalou masáží a matením pojmů. Hlavně, že se napíše „elektrobus,“ ona i ta jeho vyšší hmotnost díky bateriím… Číst vice »
Týý jo, fakt? To je skoro tak dobré jako myšlenka dne otce Fura.
Jen taková zcela nepodstatná otázka: Jsou zde zajištěny potřebné rozhledové poměry dle platné ČSN 73 6380? Nebo se jen bude zase donekonečna omílat mantra takyodborníků, že „vlak má vždycky přednost“ a „řidič je vždy dement“?
🤔 přednost má vždy ten silnější? 😁
„Dobrá, jsi silnější, ale vyřídíme si to po odborářské linii!“ (pravil poražený Bakštajn).
Dobrý den,jsem jeden z cestujících doufám že se paní uleví chudák řidič autobusu vůbec nezabrzdil.je to jeho vyna
Chápu Váš nepochybně šokující zážitek, ale s předčasnými soudy o tom, čí je to vyna, raději opatrně. I věci, které se na začátku zdají „jasné“, se nakonec při podrobném poctivém rozboru mohou ukázat ve zcela jiném světle.
Každý přejezd je zabezpečený, např. výstražnými kříži.
To ano ale řidič přestože viděl ceduli stop jel bez zastavení
Tak to je potom těžká práce s takovým materiálem…
Na druhé straně nepodléhejte syndromu začínajícího kriminalisty, který případ uzavře hned, když zavadí o první nesrovnalost („hurá, inspektore, přiznal se!“). Např. v Německu je používání „STOP“ před přejezdem zakázáno, protože to prodlužuje vyklizování.
Promiňte prosím, pokud Vám bude můj dotaz nepříjemný. Chtěl jsem se zeptat na průběh nehody, léta jsem železniční vozidla a pak silniční busy/trolejbusy opravoval a snažil se o to, aby byly v provozu hlavně bezpečné. Uvědomuju si, že zažít tohle nikdo nechce a patrně jste sám zraněný.
Samozřejmě nemusíte odpovídat. Pája
Dobrý den, odpovím Vám já, jsem jeho babička.. Stále leží v nemocnici ,pro 12leho kluka trauma z autobusu… Dotyčný Pan řidič neměl za volantem co dělat.Tou terasou jezdím každý den,je potřeba opravdu zastavit a pořádně se rozhlédnout,je totiž nedaleko zastávka vlaku…
Signalizace není zabezpečení.
Co je tedy zabezpečení?
Zabezpečení je něco, co zabrání průseru, ne co řekne že (při nerespektování) nehoda nastane. Ve vlaku třeba PZB nebo ETCS. V autech zatím není moc věcí spolehlivě aktivně sahajících do řízení. V případě přejezdu jsou tomu docela blízko vysouvací hroty.
PZZ, tedy přejezdové zabezpečovací zařízení je co?
Výstražný kříž je alibi, nikoli zabezpečení.
U výstražného kříže snad nikdo nemluví o zabezpečení.
Naopak, frázi o tom, že „přejezd je zabezpečen výstražným křížem“ omílá sekta úředníků do bezvědomí.
Kříže jen definují přejezd jako takový a přednost provozu dráhy. Reálně je provoz zabezpečen rozhledovými poměry (případně zvukovými návěstmi drážního vozidla).
Napsal jste to naprosto správně.
denodenně jezdím kolem místa kde autobus narazil bokem do stromu a osmnáctiletý kluk tam má pomníček, kdyby v místě kontaktu seděli lidé neřešíme tady p…i. Děkujme tomu že ten autobus nejel ráno přes osmou plný dětí, tak pokud je veřejné tajemství že tento přejezd je zrádný a nepřehledný proč to neví na SŽ aby se s tím něco udělalo to musí nejdříve někdo zemřít než se začne něco dít?
Otázkou je též, proč vjel autobusák na přejezd, když se blížil vlak? Souhlas, že ten přejezd má být líp zabezpečený, ale to nic nemění na tom, že autobusák vjel na přejezd, když se tam blížil vlak.
Tak asi ho neviděl. A kdyby ho viděl tak tam nejel a lidí by řvali kdyby ho viděli a ne až před střetem.
Asi, asi… Máňa z prasečáku povídala a hotovo. Leč podobné výplody emitují i někteří soudní znalci.
Ano, to je klíčová otázka každého bezpečnostního auditora. První věc, kterou je třeba zjistit, zda jsou zajištěny potřebné rozhledové poměry dle ČSN 73 6380.
Když je to veřejné tajemství, tak proč to nevěděl ten autobusák a nechoval se podle toho…?
To je otázka pro analytika nehod.
Příspěvěk jen proto, abys něco napsal? SŽ o přejezdu ví, to pro pořádek. Problém se zabezpečením byl na přetřesu před pár lety. Ale než nejdřív nastudovat celou problematiku, tak se tady vyplácají játra, že? Pro úplně nezasvěcené zkráceně: Město požádalo o zabezpečení přejezdu v Podhůří. SŽ odpověděla něco ve smyslu, že jsou na síti i nebezpečnější a využívanější přejezdy, ale budiž, zabezpečí je. Mají ovšem jednu podmínku, že se ze 3 podstatných přejezdů dva osadí světly (ulice Lipová-nynější havárka a K mlékárně) a jeden zruší (ulce J. Opletala, náhrada přechodem pro pěší). Po místní smršti odporu, že nikdo zde žijícím… Číst vice »
Jen ještě doplněk… Přejezd v ulici Poštovní (u zastávky Podhůři) už zabezpečen je. To kdyby někomu při pohledu do map neseděly počty přejezdů v Podhůří (místními stále zvané Harta).
Hmm…a že by zabezpečení toho třetího přejezdu zaplatili ze svého, to by asi taky nešlo…
Jestli jde o místní obyvatele přilehlých lokalit Harty, tak spíš pochubuji, že by do toho šli a sami platili. Není jich zas tolik a částka je v mil. Kč. Město by částku asi uneslo, ale už teď platí a splácí kde co (kanalizace v akci Čisté horní Labe, dokončované aquacentum, etapovitá rekonstrukce hlavní Krkonošské ulice a nám. Míru, apod.). SŽ šlo o principiální snížení počtu přejezdů jako takových, pokud jsem to správně pochopil. A docela logicky, protože prostor Opletalovy by celkem spolehlivě převzal přejezd K mlékárně při převažující cestách do centra. Zajížďka by nastala pro všehovšudy asi tak 4 domy… Číst vice »
Trať 044 Vrchlabí-Kunčice měří 4400 m. Je na ní 7 přejezdů. V podstatě, přejezd do každé ulice.
Fakticky jde o 5 ulic (Na Bělidle, Poštovní, Lipová, K mlékárně a Jana Opletala) a 2 přejezdy přes účelové komunikace (za automobilkou a před martinickým zhlavím Kunčic nad Labem. Ale ano, 7 na 4,5 km je docela dost.
Zrádný a nepřehledný přejezd. Jasný no. A veřejné tajemství? Proboha, nepisete pro idnes?
Všichni se tu ohánějí tím, že má být přejezd osazen aspoň světlama. Pro většinu řidičů není červená zeď. Proto i u Maxe na „blikačích“ jezdí neustále řidiči na červenou i před vlakem.
To byla otázka času na tomto přejezdu. Do poslední chvíle tam neni vidět přijíždět vlak od Vrchlabí i když je tam stopka.
Právě proto se tam dává stopka, když není vidět z komunikace průběžně, ale až někde od kříže.
Nebo taky je tam vidět vlak stojící v Podhůří a pak si každej myslí, že ještě nejede…
Njn, jenže myslet znamená exkrement vědět…
Buď tak laskav a nekatastrofiolizuj… Jako místní tvrdím, že situace na tomto přejezdu není zas až tak tragická, jak tvrdíš. Vlak je vidět, chce to jen soustředit se na provoz a vyhodnocovat situaci.
dnes jsem schvalne jela na zahradu tou ulici, jinak jezdim okolo motorestu…. mam maly auto, zastavila jsem na stopce a po kolejich je videt dost daleko, aby bylo videt, ze jede vlak. takze v autobuse, kde je ridic oproti osobaku dost vysoko, tak ten vlak videt musel…. to ze by ale musel zastavit a počkat o pul minuty dele u prejezdu je na jinou diskusi
A takových přejezdů by se jistě našlo mraky…
Dnes měla spousta lidí velké štěstí. Tohle mohlo dopadnout mnohem hůř.
Profík asi koukal do mobilu…
Kdepak, to byl jen svérázný pokus nahradit vlak busem. Přitom stačilo jen sundat gumy a skoro by se povedlo.
Koukam ze gumokol byl zase profesional
Byl. A vrazil do něj amatér s parodii vlaku místo to strhl do škarpy 🤣
Jen naprostý zlomek nehod na přejezdech zaviní něco na kolejích. Pravidelně je to tak, že na straně silničního vozidla něco chybí nebo přebývá.
Omlouvám se, dovolím si trochu rejpanec, kdepak máme našeho nahrazovače vlaků autobusy, pana Vtvt?
Alexe nepřivolávejte, on se zjeví sám
Pane Petr David
Není mi jasné na co bych měl reagovat. K neštěstí nemám co dodat.
A nejde o peníze daňových poplatníků = škody na vlaků a na komunikacích patrně zaplatí pojišťovna.
Bolestné a zlilvidovany bus zaplatí dopravce.
Já bych řekl, že na diskuzích hájíte bus jako plnohodnotnou náhradu vlaků. Tady v tomto případě se asi nic hrozného nestalo, jen je z fotek zjevné, že vlak díky rámu poskytne větší bezpečnost.
Za způsob mého příspěvku se Vám omlouvám,diskuze je o argumentech, ne o lidech.
Jsem realista a vidím že dotace pro železnici budou klesat. Proto rozhodně efektivita.
V každé tramvaji taky už nejezdí průvodci, protože efektivita
A k neštěstí nemám co dodat. Jsem rád že to dopadlo lehkými zraněními.
Pokud ale bude podle „optimalizátorů“ nahrazen vlak autobusem (a nákladní kamionem), k žádným srážkám s vlaky již docházet nebude, a autobusy – u nichž se postupně stále silnější opevňování nekoná – pořád zůstanou poměrně lehkými vozidly, která sobě vzájemně takovou deformaci nezpůsobí…
Tím se zvedne provoz a pochopitelně i počet tragických nehod. Statistiky jasně nahrávají železnici už nyní.
Statistiky jasně říkají, že železnice se mimo velmi vytížené a páteřní trasy neuživí.
Kdyby jste četl pozorně, tak by jste poznal, že píšu o statistikách tragických nehod.
Jinak, s těmi páteřními trasami nemáte pravdu, jsou tady tratě nepáteřní se slušným, třeba turistickým potenciálem.
Paušál není dobré vodítko, posouzení bych nechal na místních.
Pane, to ani MHD se bez dotací neuživí.
Pořád ale nejsou dotace tak vysoké jako u železnic.
Ono taky nejde o srovnatelnou službu.
Jo? A na takové moudro jste přišel kde?
Celkový rozsah dotací do ZDO do vlaků v ČR je cca 15 mld.
Celkový rozsah dotací jen pro dopravní podnik hlavního města Prahy je cca 19 mld.
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/provoz-verejne-dopravy-vyjde-prahu-v-pristim-roce-na-19-15-miliardy-korun-2021.html
Ke srážkám s vlaky už ne, ale bude více přejetých cyklistů, kočárků, maminek. To je krok špatným směrem. Je zbytečné znovu vynalézat kolo, když existuje 810.
A naopak…až se bude tranzitní doprava povinně jezdit/překládat na vagony, tak se ve třeba Studénce těžko zdemoluje „Pendolino“ o kamion… ;-/
A už je tady zase. Já to říkal 😆😆😆
Jsem v tomto případě zastánce logiky pana tvtv : nebyl by vlak byl by jen autobus a přejezd by už nebyl . Takže by ne z milá kolize . Sice ten řidič autobusu mohl přehlédnout třeba tatru s domichavscem na hlavní , ale holt nebyla by lokslka . 🙂
Havárií jsou a budou mraky i bez přejezdů. Čili do té debaty nejdu
Vypínat peníze pro tratě je kvůli nedostatečnému využití.
V Německu mají o polovinu řidší síť.
Ale téměř dvakrát intenzivnější provoz na kolejích než v ČR (a neprovozují 810)
Přestože průměr vyinkasovaných poplatků na 1km německé tratě je cca 10x vyšší než ČR
Není lepší nejdříve, než něco rušit, tak něco zlepšit. Rušit umí každý…..
8 let zlepšovalo SŽDC ministerstvo dopravy za ministrů ANO.
Výsledek byl vidět letos. No more.
30let se na koleje kašle, třicet let se nedaly peníze do zrychlení, netuším o jakých osmi letech píšete.
A jo.
Od 2014:
– souministr dopravy za ANO J. Faltýnek.
– formální ministr dopravy:
A. Prachař
D. Ťok
V. Kremlík
K. Havlíček/A. Schillerová
Já počítat roky umím, vy odpovědět zjevně ne. Za 8 roků se železnice nezanedbá, za třicet snáze. přidám: Stanjura, Říman, Stráský……
Co vlastně je Vaše diskuzní teze?
Já reagoval na pána Ketchu1970, který mi podsouval, jsem proti všemželezničním tratím
Připadá mi, že se Vám ztratila nit.
Přibylo by ale vozidlo na přetížené silnice, na silnice, které mají podstatně horší statistiku v úmrtí proti kolejím.
Ten boj vlaků proti autobusům je víc a víc agresivní. Pořád mi ale z článku přijde, že tím autobusem jelo vic lidí.
Na mnoha diskuzích jsem uváděl rozdíly mezi busem a vlakem. Řekl bych, že z fotek je vidět jeden z nich-podstatně robusnější konstrukce vlaku. Což může být taky záchranou pro cestující.
Jak by to asi dopadlo, kdyby do té 810 něco narazilo zboku? Na to není rám vozidla stavěný.
Řekl bych,že i z boku by se bus dostal méně do hloubky vlaků, navįc drtivá čás střetů je taková, že vlak před sebou sune silniční vozidlo.
Náraz do boku 810 ten vůz zpravidla vyhodí (a převrátí) z kolejí. Ten rám i kvůli kroucení vydrží oproti silničnímu vozidlu dost.
To byste se divil. U jedné 810, kterou z boku šťouchl kamion jsem byl osobně, další opravoval po násilném poškození ještě před rokem 2000. Obě se vrátily do provozu, náklaďáky šly zrušit.
V pripade celniho narazu je v zasade jedno, jestli to bude bus/vlak. Nepripoutani cestujici poleti diky fyzice (1. Newtonuv zakon…) setrvacnosti dopredu a budou z toho zraneni hlavy, hrudniku atd. Nijak zvlast jim nepomuze, ani ze budou sedet proti smeru jizdy, tam zase bez operek hlavy hrozi devatujici zraneni krcni patere.
TSI pomuze castecne v tom, ze vyztuzena konstrukce pohlti cast energie a zabrani vetsi deformaci skrine.
Samozrejme v pripade bocniho narazu vyhrava vlak, ale stavet na tom argumentaci proti nahrade neefektivniho vlaku efektivnejsim autobusem je prinejmensim lehce nefer…
Tak přírodní zákony rozhodně nebudu zpochybňovat, ale v tomto případě upozorním, že dosti zjednodušujete. Blíží-li se vlak k přejezdu (konkrétně 810 vmax=80km/h) tak strojvedoucí, který vidí autobus, výrazně snižuje rychlost, řekl bych, že o desítky km/h, potom vlak naráží nikoli do zdi, ale do autobusu (další snížení rychlosti, nikoli však nula, protože vlak díky své hmotnosti před sebou vozidlo tlačí, nebo odhodí bokem). Řekl bych, že v podobných případech cestující nikam nelétají a hlavně je nic díky rámu nerozmačká. Asi před dvaceti lety jsem byl nedobrovolným účastníkem střetu 810 s dodávkou Měú. Brzda, rána , tašky na zem, úlek. Horší… Číst vice »
Zakázat elektrobusy MHD… aby lidi jeli ekologickou 810?
Někdo tady něco podobného napsal?
Elektrobus ani 810 nejsou ekologické, navíc vlaky se postupně vyměňují za jiné soupravy, konstrukce z hlediska bezpečnosti hovoří pro vlak.
Kde že se to srazily dva autobusy čelně?
Nėkdo to psal?
Dnes se auta dělají mačkací. Viděla jsem bouranou bosorku s s axerem. Sorka na odpis, karosa skoro nic. Jde o deformační zóny, v karose náraz cestujícím škubne krkem, v sorce pohltí energii nárazu pomačkaný řidič. Radši jezdím s bosorkou a dávám pozor.
Kýbl nafty do 810 je rozhodně víc eko, než baterky do busu.
Ovšem…u toho kýblu nemusíte řešit, kam ho případně vyhodíte…
A pak takový METRANS na sotouse vyzraje, když v části cesty kontejnery věže vagon a ve zbytku kamion.
Není důležité jestli kočka je černá nebo bílá. Ale jestli chytá myši.
Však je pro šotouše taky krajně podezřelý, protože tím porušuje §1 hned několikrát.
Narušuje jim jejich víru v nekonečné dobro (dráha) vs. absolutní zlo (silnice) a konečné vítezství dráhy nad silnicí, kdy cestující nebudou opouštět prostory nádražní budovy, aby jejich noha na silnici nespočinula.
Takto názorové vyhranění lidé asi jsou překvapení že DB, oebb provozuje víc busů než vlaků. Podobně i šéf ČD chce konkurovat autům = busy chce používat i v ČD.
A sotovlaků KŽC se v budoucnu předpokládám uživí jen v bohaté Praze. Nebot je velmi vysoká ta částka 226 Kc/vlak km, kterou v prumeru dostává KŽC od daňových poplatníků na svých 10 linek.
Např IC Leo jezdí bez primych dotaci. Nebo expresy ČD Praha Děčín s přímou dotaci 8 kc/vlakkm
Což ale nemění nic na tom, že by některým představitelům autobusové dopravy neuškodil pobyt v Polsku, např. v okolí Jasła…
Je na školení, kde se učí jak šotoušům zakroutil chřtánem.
Velká klika, že jelo málo lidí a dopadlo to „jen“ takhle. Ten bus nevypadá hezky.
Co to? Autobusy přece o víkendu nejezdí.
Jedna pozitivní věc z toho ale přecijenom plyne: Baterky elektrobusu přežíjí ledasjaký náraz. Nezahořely.
To je sice pozitivní, ale mě by zajímalo, jak dlouho teď budou muset být ty baterie pod dozorem, protože můžou zahořet tak nějak kdykoli. A jakým způsobem se nyní kontrolují a na kolik to vyjde peněz…?
Tady bude záležet na tom jak se do toho praští.
Viz: „Rozbíjím atom olova.“ 🙂
No což o to…to ony kolikrát i jezdí…
Akorát že se semtam stane, že pak nikoho nevezou…(byť tohle zrovna nebyl ten případ)…
Pro všechny, kdo nenávidí 810, vyřazovat stačí po takovýchto poškozeních a ne je vyřazovat zbytečně předem. To za chvíli nebude opravdu čím jezdit.
ETCS, to je konečná.
Ale není
A kdo bude asi tak mít zájem na tom, aby byl tento zbytečně předražený systém zaveden častěji než na TEN-T?
Třeba nákladní dopravci, kteří už investovali do moderních hnacích vozidel s ETCS a logicky se dožadují, aby jim stát zajistil co nejvíce tratí, které mají i traťovou část s ETCS, včetně těch vedlejších.
Skvělý přístup, kdyby to tak bylo, tak ještě všude jezdí Hurvínky a 810 nikdy nebyla potřeba.
Vyřadit hurvínky byla velká chyba, kterou s 810 již není dobré opakovat.
Soudě dle zájmu pasažérů využívající vagon M131 Břeclav-Lednice vs. provoz busů tamtéž je výsledek jednoznačný.
Přestože údajný „šotopotenciál“ této šotolinky by asi šotouši odhadli na velmi vysoký, vzhledem k tomu, že Lednicko-Valtický areál je regionálně turisticky takřka nejnavštěvovanějším místem v ČR.
Autobus ák na baterky..