Autobus MHD najel v pražské Krči do nákladního auta. Zranilo se 12 lidí
Nehoda autobusu na Praze 4. Zdroj: Policie ČR
Zdravotníci aktivovali traumaplán, zranění jsou nakonec ale jen lehká.
Zdravotníci aktivovali traumaplán, zranění jsou nakonec ale jen lehká.
Teda jak taqk koukám to byl dneska zase den. V tomoto případě to vypadá, že se řidič autobusu nevešel .
Nebo náklaďák nacouval.. Nechcete radši počkat na oficielní verzi, před šotopopravou ?
Policie: Podle prvotních informací narazil řidič autobusu do STOJÍCÍHO nákladního vozidla.
ČT: Nákladní vozidlo s kontejnerem stálo částečně na chodníku.
Jo a jestli jsem si dobře všiml to vozidlo bylo nejspíš označené směrovacéí deskou (viz fotky). A jestli tomu tak bylo tak to ukazuje, žei v Praze umísťují dopravní značení lidé co nevědí jak směrovací desku správně umístit.
https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QN_BA/OL2eu/nehoda-autobus-nakladni.jpeg?fl=cro,0,0,1187,778%7Cres,1280,,1%7Cwebp,75
https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QN_BA/OL2eu/nehoda-autobus-nakladni.jpeg?fl=cro,0,0,1187,778%7Cres,1280,,1%7Cwebp,75
žel nikomu „nevadí“, že nákladní auto spíše nacouvalo do projíždějícího autobusu!
Těžko. To by nebylo označené.
Pokud jste u toho vůbec nebyl, neviděl jste jak to bylo, tak raději nikam nevolejte a už vůbec ne na policii. Křivé svědectví…
DN, ZOS, RZP … to vypadá, že si to záchranná služba píše spíš sama pro sebe než pro širokou veřejnost.
Jinak z té jedné fotky to úplně není vidět: Sulická se bagruje, takže ten náklaďák buď vycouvával nebo naopak najížděl na stavbu…
Tam ta uzavírka je vystrčená do části jízdního pruhu. Musí se vybočovat z pruhu. A pak tam různě najíždějí a postávají náklaďáky.
Kolik stálo to zbytečné vyhlašování traumaplánu? To je jak to vykolejení vlaku v Tišnově, událost se obešla bez zranění, ale i tak vzlétnul vrtulník. Přitom každá letová hodina stojí statisíce až miliony. A na tohle peníze jsou.
Pokud někdo nahlásí vykolejení osobáku, nebo srážku městskýho autobusu s náklaďákem, tak se tam nejprve pojede podívat ?
Mno pak už může být pozdě volat vrtulník. U nehody veřejné dopravy ani neobstojí hláška, že řidič si za to může sám. To se dá pronést u 1 člověka ve stromě, i tak to bude cynismus a riziko t.č. neposkytnutí pomoci.
Tyhle rádoby experty, co vědí od stolu vše lépe, než profíci od IZS fakt miluju 😀
Traumaplán se vyhlašuje vždy, pokud se jedná o nehodu vozidla hromadné dopravy. Při výjezdu složek nikdy nemůžete stoprocentně vědět, kolik je na místě zraněných a jakého typu ta zranění jsou. Čili vždy musejí být připravení na horší variantu, než pak stát u nehody autobusu a smutně koukat např. na 12 středně nebo i těžce zraněných s jednou sanitkou…
Zajímalo by mě, jestli byste podobnej výblitek sesmolil i v případě, že by ten vrtulník vzlétl k nehodě, kde by bylo třeba vaše dítě…
Nemluvíte vůbec pravdu – řídil jsem v Praze TRAMvaj 10 let, a nehody jsem se s ní účastnil průměrně 2x ročně – určitě ani jednou v tom případě nebyl vyhlášen traumaplán IZS, byť jsem několikrtát přes dispečink požadoval vyslání záchranky pro jednu až 2 zraněné osoby!
Ona totiž většina (několika někdy až desítek denně) nehod vozů MHD jen v Praze dopadá s minimálním poškozením jejich a následky pro jejich cestující!
Ono záleží na tom co se nahlásí. Pokud se nahlásí obecně srážka vozidla HD, tak se pojede naplno. Narozdíl od podrobnějšího hlášení je tu tolik a tolik takhle a takhle zraněných.
Klid, alespoň si potrénovali, což je též občas potřeba. Ale vážně: pokud máte v krizovém plánu napsáno jasně, při jakém rozsahu je u nahlášení nehody traumaplán aktivován, tak to prostě uděláte, i když se následky nehody ex post ukáží bagatelními. Ekonomiku prioritně, zejména při omezeném rozsahu prvotních informací, neřešíte.
Ekonomiku ne, ale potřebnost. Na jednoho zraněného max 2 záchranářský auta (osobák s lékařem, pak sanitka s přistrojema a nosítky).
Pokud jich tam bude víc, budou se akorát motat.
To, že je vyhlášen traumaplán, rozhodně neznamená, že všechna k nehodě vyslaná vozidla na její místo dojedou!
Po příjezdu prvních posádeK záchranky se provede obhídnutí a vyhodnocení situace, a již nepotřebné na místo teprve směřující síly a technika se odvolají!
Jste debil ?
To je snad dobře, že na to peníze jsou. Dispečer má provést telepaticky rozřazování na základě čeho ? A základě čeho on má nabýt kvalifikovaný náhled během pár vteřin, když musí vytěžit maximum informací z druhé strany, kdy jde v naprosté většině o rozrušeného jedince z laické veřejnosti ?
Tu cenu letové hodiny si raději ověřte, ustřelil jste o řád až dva.
řekl bych, že cca 80-100 tisíc
Myslím, že se běžně operovalo částkou poloviční, kolem 40 tisíc.
Ano, jediná smrt, které šlo zabránit stojí stát milióny. Ve chvíli, kdy je ohroženo velké množství lidí, tak se nelze spolehnout na to, že volající dokáže správně určit kolik lidí potřebuje pomoc jak rychle.
Pán bude asi kromě zabíjení příšer expert i v dalších oblastech… Traumaplán se u některých typů nehod (třeba autobus s něčím, vlak s něčím) prostě vyhlašuje, protože je riziko, že těch zraněných bude víc najednou. Neznamená to hned nutně, že musí někam letět vrtulník, ale že se prostě záchranná služba a hlavně pak i nemocnice v okolí mají připravit na případný příjem více zraněných. Zrovna v Praze většinou ten vrtulník ani nemá moc smysl, než by doletěl na místo, bude tam záchranka z nejbližšího stanoviště dřív a cesta na některý z pražských urgentních příjmů je pak také otázkou pár minut.… Číst vice »
V tomhle konkrétním místě je dojezdová vzdálenost ZZS z Krče asi pět minut a k Thomayerově nemocnici tak dvě minuty včetně průjezdu přes vrátnici. Vrtulník by tam (včetně startu a vyklizení pozice pro přistání) byl podstatně později.
letová hodina miliony, tvl to je gól, tak možná kdyby tam letělo CH-53K, vystřílelo se aspoň 2000 nábojů .50 a ještě do toho zdivočelý domorodci udělali pár děr. tak pak možná. ale do toho vrtulníku by se vešli všichni účastníci nehody a všichni svědci najednou 😀
no dobrý, jak to říkala moje babička, nevadí že seš blbej, ale zkus to před ostatníma utajit.
Ta ulice se jmenuje Zálesí, nikoliv Záleší 🙂