Auto uvízlo na přejezdu na Karvinsku podle dopravní firmy kvůli profilu silnice
Nehoda na přejezdu u Dolní Lutyně, záběry z dronu. Foto: Správa železnic
Souprava podle dopravce splňovala technické normy pro převoz přepravovaného stavebního stroje.
Otázkou je, jak byl přejezd projektován. ČSN stanovují minimální hodnoty poloměrů výškových oblouků, ale záleží na typu dopravy. Naproti tomu údajně neexistuje předpis, který by stanovil nejmenší povolenou výšku podvozku nad silnicí. Takže se třeba stalo, že chodníkový přejezd z ulice byl přesně dle předpisů, ale při zadání se opomněl detail, že tudy kromě občasného kamionu bude jezdit i autobus, který poté škrtal. Nebo, že když do starší octavie nasedne pět těžkooděnců, bude obdobný problém. Zažil jsem i projekt, kde bylo přesně stanoveno, že tudy může jednou projíždět nadměrný náklad s těmito parametry – a proto se v té, jinak… Číst vice »
Tak ono v roce 2002 kdy tam podle SŽ proběhla rekonstrukce asi v té době nikdo nevěděl že zde nějaká farma bude a budou tudy jezdit i kamiony. Párkrát do roka přes ten přejezd tak maximálně přejel nějaký traktor na pole a to bylo vše. Mne spíš zaráží proč nevybudovali cestu od elektrárny tam je most přes železnici a navíc je to i lépe napojené na hlavní komunikaci než jezdit tady touhle cestou nějakými kotěhulkami, ono to i z Dolní Lutyně není bych řekl cesta určena pro kamiony. Já to tam znám moc dobře v Lutyni jsem vyrůstal. Brácha na… Číst vice »
Když Kolomý zostudil Buggyra Racing na předváděčkách ve Zlíně, Buggyra s ním ukončila spolupráci. Tehdy se naštěstí nikomu nic nestalo. Tato situace je podobná, kamion se soupravou nedokázali překonat přejezd, tedy jasná neschonost dopravce a bohužel to odnesl strojvůdce a milionové škody na vlaku i kamionu. Tedy tipuji, že příslušník silniční dopravy bude pravděpodobnější viník této nehody.
Bezpochyby je hlavním viníkem řidič soupravy. Ale SŽ má svou podstatnou část viny na stávající situaci.
A co podle vás porušil řidič?
A takových přejezdů ještě je…třeba ten ve světlé nad Sázavou.
Kdo je odpovědný za to, že se farma napojila na přejezd cca v roce 2019 ? Co říkají územní plány, stavební povolení na výstavbu farmy. Místní silnični správní úřad a stavební úřad to posvětil ?
presne tak, a na kazdem urednim lejstru je jednak razitko instituce a druhak jmeno a podpis zodpovedneho pracovnika te instituce…..tak doufam, ze kriminalka uz smejdi v archivech
Jakože farmu skleníky nesmí povolit tam kam se nedá po silnici dojet soupravou se zvláštním nákladem? To jako že fakt má být důvod odmítnutí stavebního povolení? Protože někdy teoreticky v budoucnosti by se někdo mohl sebrat a chtít po místní komunikaci projet monstrem, a přitom způsobit nehodu na přejezdu??? Vždyť tady tomu celému divadlu (tragédii!) se dalo zabránit v podstatě triviální drobností – informovat dráhu že tam budou projíždět zvláštní soupravou a MOHLO by se stát že dojde k problému… A jako neříkejte mi že o tom nikdo nic netušil, majitel farmy jako objednatel přepravy té soupravy tama musí jezdit… Číst vice »
majitel firmy coby zakaznik prepravce nema zadnou zakonnou povinnost „tusit“……….oproti tomu urcity konkretni clovek se podepsal pod plan prestavby prejezdu a jiny (asi ne tensamy) pak pod realizaci stavebnich praci na tom prejezdu……dalsi razitko a podpis pak urci stavebni dozor, instalaci znaceni atd….majitele skleniku nechte laskave na pokoji
A tito lidé zajisté mají povinnost předpokládat co všecho se v tom mistě pokusí „překonat“ přejezd, hm?
Značení – jednak se jízdý zvláštních souprav neplánují podle „klacků“ u cesty (to už by bylo často pozdě to vycouvávat) druhak co by se tam asi tak podle vás mělo dát – zákaz vjezdu nad 3,5t dopravní obsluze vjezd povolen, ale jen do 48t a dvou náprav?
Když se to stavělo, jezdily tam akorát traktory s vlečkou na pole.
kdybych rozhodoval ja, zprostil bych viny ridice a resil bych
1) planovace trasy prepravy
2) fyzicky stav prejezdu v dobe kolize vs. papirova dokumentace
3) znaceni na prijezdove komunikaci k prejezdu
3,1,2
Při plánování přepravy se neměl plánovač možnost opřít o značení a nemohl tak v dalším kroku bádat proč tam takové omezení je.Ovšm mohl zjistit i na dálku pomocí panoramy, že to tam je nějaké divné.
z toho plyne ze maslo na hlave maji prislusny dopravni inspektorat a prislusna obecni samosprava
To značení tam prostě není a mělo by být. Tečka. Stejná situace klidně mohla nastat i bez takové soupravy. Stačilo by aby se tam zasekla nějaká zemědělská technika. Třeba kombajn táhnoucí za sebou lištu.
Řidič s tímto nákladem, který nesplňoval legislativní podmínky neměl jet. Je v tom stejně jako firma. Pojedete vědomě s autem co nema technickou nebo po trati bez rozkazu i když víte, že tam jsou omezení? Všichni jsou hrozně chytří a chtějí najít nějakého úředníka, který schvalil přejezd na polní cestě. Já určitě nehajim úředníky, většina je disfunkčnich, ale nějak se mi vytrácí to, že tam prostě s tou soupravou neměl co dělat. Zemřel zcela zbytecne mladý člověk, jen kvůli bezmozkovi, který ví jak nízkou a dlouhou má soupravu a přesto tam vjel i když jsou ty nerovnosti vidět. Všechno jsou… Číst vice »
Co přesně ta souprava nesplňovala a splňovat měla?
Se určitě dozvíme od Vás, směle do toho.
Já to nevím a pátrat po tom nehodlám. Proč bych taky měl když evidentně Zase jinak to ví když píše, že nesplňoval.
Zkušený řidič přeci musel vědět, že může mít problém a stejně na přejezd vjel. Nepřizpůsobení stavu a povaze!?
Asi jste v životě neviděl kombajn s připraženou lištou. Ty listy jsou různých délek a jejich přepravníky mají různé konstrukce,Lišta je různě vysoko a mají různý počet kol kdy některé mají kola uprostřed a jiné zase vpředu a vzadu kdy mězi těmito nápravami je opravdu velká vzdálenost. Dobře, tak tedy když chcete vypusťme kombajn s připřaženou lištou a vraťme se třeba…třeba k nízkopodlažnímu autobusu.Co Vy na to? Takový na tu silnici může legálně vjet, na ten přejezd přijet a …a zaseknout se tam.
https://www.youtube.com/watch?v=SNKWRB1-5pA
Majitel firmy ví, že už tam auta uvízla a pošle na koridor bez jakéhokoliv zabezpečení další auto? Velký hazard a nezodpovědnost.
Na místě v době střetu bylo i doprovodné vozidlo přepravce, které ovšem sjíždělo k přejezdu až druhé v pořadí. Proč tam bylo ? Proč až druhé v pořadí ?
Zrovna jsem to dopsal dole v diskuzi. Tak to dám i sem:
Doprovodné vozidlo stálo za soupravou. No super. A nemělo by o její jízdě náhodou informovat předem? Představte si že náklad pojede nějakým obtížným úsekem (třeba úzkým) a doprovodné bude až za ním. Kdo upozorní protijedoucí a kdo je přinutí zastavit , uklidit se nebo je přinutí vycouvat zpět ještě než přijede souprava? Jedině, že by v tomoto případě jelo doprovodné až jako druhé proto aby v případě poruchy nezůstalo zabarikádováné nepojízdnou soupravou a mohlo místo opustit .Např pro díly
No a nebo bylo před přejezdem odstaveno a jeho řidič šel zajišťovat přejetí přejezdu a když souprava kolem něj projela zůstalo až za ní. Těžko říci. Projel jsem fotky a videa z místa a prosím o potvrzení či vyvrácení, že doprovodné vozidlo stálo se zapnutými majáky zde. V té tmě se něco hrozně špatně rozpoznává ale oražové majíky to má a bíločervené šrafování také.
https://mapy.cz/letecka?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9qXNyxWxQc&ud=K%20Bezd%C3%ADnku%2C%20Doln%C3%AD%20Lutyn%C4%9B%2C%20Karvin%C3%A1&x=18.4367001&y=49.9119145&z=20
Čas 0:11
https://youtu.be/A3AoGpDbzg0?t=11
Důkažz o jeho přítomnosti viz můj příspěvek čekající na schválení. Ale pořád to ještě nedokládá, že tam vozidlo bylo v době kdy se souprava začala snažit vlet na přejezd a nepřijelo až se záchranými složkami.
Tak to berte jako fakt…bylo to tak
Co tak bylo? Že bylo přítomno? ano, vypadá to že bylo, ale proč stálo tak blbě zaparkované a ještě k tomu prakticky kolmo k okraji silnice? Pokud chci uhnout soupravě aby mě předjela stačí zajet vedle vozovky a nechat jí mě předjet. Asi bych neparkoval takhle když bych věděl, že budeme pokračovat.
Jediné co může poskytnout nezvratný důkaz o jeho přítomnosti na místě před příjezdem záchranných slkožek je záznam z kamery prvního záchraného vozidla které na místo dorazilo.
Asi je ta informace z věrohodného zdroje, tak to neřešte…
Ok, máte pravdu.
Hm, pokud bude pravda že „vozidlo splňovalo předpisy“ a „přejezd splňoval normy“ je to vůbec záruka že i tak nemůže dojít k uvíznutí??
A nemusejí náhodou podobné zvláštní náklady mít doprovodné vozidlo? Když nic, má doprovodné vozidlo světelnou a zvukovou signalizaci takže aspoň dokáže upozornit na „problém“ o několik sekund dřív, případně druhá osoba může se nezabývat řešením uváznutí ale soustředit se na problém „odkud pojede nejbližší vlak“ a běžet mu dát znamení…
Že na takové věci nemají „kapacitu“ řidiči zvláštních nákladů to si umím představit, ale na to by právě měli být „odborníci“ v tom doprovodném vozidle…
V roce 2020 sice proběhly stavební úpravy přejezdu P 6115 ale od této doby zde nákladní vozidla včetně kamionů škrtají o navýšenou niveletu vozovky!!! domnívám se ale je to čistě jenom můj objektivní názor, že zde nedošlo !!! k odfrézování staré vrstvy- obrusné vrstvy asfaltu a na místě se položil asfalt nový čímž došlo ke zvýšení nivelety vozovky o pár cemtimetrů nahoru…podobný průser měla před lety Eurovia u podjezdu v Teplicích nad Bečvou na sinici 1/35 kdy se se stavbou spěchalo a podjezdová výška se díky tomu snížila na 3,95cm na jedné pravé straně!!! až se zde zaseknul kamion tak… Číst vice »
opravuji jedná se o přejezd 6512 nikoliv 6115 a to je důležitý moment.. správně označit rizikové přejezdy hlavně ty klopené, podobný problém by mohl nastat v obci Bystřička P 8054 k přehradě a P 8455 Bystřička hlavní .sil. 1/57 zde je taky klopený oblouk a přejezdy a pokud se bude rekonstruovat koridor na Slovensko a dojde k většímu naklopení oblouků dojde i zde k problémům….zde by to pomohl vyřešit podjezd Bystřička čímž by došlo k uzavření obou přejezdů jak za stanicí 8455 tak před stanicí 8054 a doprava by byla vedena právě podjezdem…stejně tak v obci Jablůnka P 8057 Pržno….to… Číst vice »
Kdyby to bylo tak, jak říkáte, vznikl by nutně v místě styku asfaltového povrchu a panelů přejezdu schod, který tak však není, jak je vidět v panorama na mapy.cz pořízeném 18.9.2023.
Tak jsem hledal a našel (to, co sem ještě nikdo nedodal): Podle „Seznamu přejezdů“ (ke dni 14.02.2023) aktuálně dostupného na www stránkách SŽ jako soubor ke stažení ( https://www.spravazeleznic.cz/bezpecna-zeleznice/bezpecnost-na-prejezdech/seznam-prejezdu ) je přejezd P6512 definován (poněkud absurdně) jako přejezd komunikace třídy „D1 – místní komunikace – pěší a obytné zóny“ – a podle ČSN 73 6110 a TP 103 platí pro „Místní komunikace funkční skupiny D“, konkrétně pro podskupinu „D1“, že jsou to „komunikace se smíšeným provozem, motorová doprava je vyloučena či dovolena za stanovených podmínek“ – presentace zaměřená na toto téma je dostupná zde: https://slideplayer.cz/slide/2508306/ . Sice dost dobře nerozumím… Číst vice »
Přejezd tam byl dřív než skleníky. Tipuju, že se postavily skleníky řekl se hurá je tu přejezd a nikdo neřešil, jaké je třídy a udělal k němu cestu pro náklaďáky.
Dost pravděpodobně to asi „v reálu“ bude tak, jak píšete, ale minimálně „papírově“ za to všechno někdo konkrétní odpovídá – a těch postupně v průběhu doby „odpovědných“ může být dokonce formálně i víc.
Můj odhad je, že se soudy nakonec potáhnou podobně jako v kauze „spadlý most ve Studénce“, protože i tady bude ve vytvoření či aspoň připuštění podmínek pro vznik té nehody „namočeno“ nakonec víc osob než jen dopravce a jeho zaměstnanci.
Jak dlouho se ví, že by tudy měla vést ona komunikace na kterou tu někdo upozorňil? Komunikace z níž by v tomto místě měl být i sjezd/nájezd. Vznikly skleníky ještě předtím než se s výstavbou této komunikace začalo počítat a nebo vznikly až po tom?
Zákon 361/2000 Sb.
Železniční přejezd
§ 28
(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.
Přesně tak. Ať už přejezd vypadal jakkoliv, byl primárně určen pro vozidla do 3,5 tuny, nikoliv pro soupravu o hmotnosti v řádu vyšších desítek tun s velmi malou výškou. Pokud kdokoliv řídí takové vozidlo po takové cestě, musí být obzvlášť opatrný a zejména u železničního přejezdu. Za mě jde vina za řidičem soupravy.
vinu nemůžeš házet na řidiče soupravy ale spíše na dopravce, který podcenil a nezajistil bezpečnou přepravu … ano jednalo se o nadrozměrný náklad podle podvalu alespoň měl tyto parametry…byla toi chyba majitele dopravy že na tuto skutečnost neupozornil řidiče otázkou zůstává jak se tato nadrozměrná doprava plánovala a zda k tomuto měla firma i koncese a příslušná povolení nebo se jelo tzv. na černo…zásobování je ze SSZ světelné křižovatky naváděno vpravo do uzavřeného areálu JZD a farmy…zde měl jednoznačně na řidiče čekat doprovod…!!!
Ale to auto neřídila autodoprava, ale konkrétní řidič, který seděl za volantem a on měl poslední slovo a na místě se rozhodl na ten přejezd vjet. Bylo na něm, aby se na místě přesvědčil, zda je schopen přejezd přejet.
„Ale to auto neřídila autodoprava, ale konkrétní řidič, “ To je jako u blbečků na dvorečku. Řidič dostal úkol a jistě nebylo jeho úkolem a pracovní náplní sám si jet zjistit kam to poveze a asi předpokládal, že když ho tam posílají tak vědí, že na místo bezpečně dojede. Pořád je v té soupravě a nákladu obrovská hodnota . Takže to tam odvezl a i kdyby před přejezdem zjistil, že je to tam nějaké divné tak co měl dělat? Měl několik možností. Otočit se což zrovna tam nemohl, couvat zpět nahoru by sice asi možná šlo zkusit , ale byl… Číst vice »
Když zaměstnavatel řekne škočte z okna. Skočíte? Zaměstnanec má právo bez postihu odmítnout pokud se domnívá, že pokyny zaměstnavatele jsou v rozporu s předpisy.
Ano, měl zavolat zaměstnavateli. Zvolil špatně a ponese důsledky.
Ale no tak….tohle je jen další házení případných problémů a zodpovědnosti donekonečna mezi sebou. Ono nejen tady možná stačilo málo a tohle se nemuselo stát. Přesně už nevím co se tenkrát stalo na tom ŽP v Golčově Jeníkově, ale slyšel jsem že PZZ fungovalo i jen pro jednu kolej, či jen vlaky, ale taková situace byla na přes hubu i od správce cesty. To že jednou výstraha fungovala nebo ne, tak to je na pár facek, kdyby se vypla komplet, přejezd se pro auta zavřel či střežil, tak ten ožralý ? fira co jel kam neměl – tak by to… Číst vice »
kde jsi přišel na informaci že byl Dalibor opilý jedna paní povídala???tohle je blábol… držme se faktů…přejezd byl v roce 2022 rekonstruován a došlo zde k jednoznačnému navýšení nivelety vozovky!!! nebyla odstraněna stará obrusná vrstva a na tu se položil nový asfalt!!! pak stačí i pár cm a neprojedeš!!! viz Teplice nad Bečvou, zde si Eurovia před lety taky uřízla pěknou ostudu…3,95 místo 4,0 stačí ti to na vysvětlenou???
A je někde napsáno ze před vjezdem na prejezd musí kontrolovat jeho technicky stav, nivelitu? Za ten snad odpovida někdo jiný.
Často je I TAK uložena povinnost přesvědčit se že „někdo jiný“ svou povinnost dodržel, případně že se mezitím nestala nějaká „událost“ která by sjízdnost přejezdu ovlivnila…
Jako jestli je už auto docela nebezpečná „zbraň“, co potom je takováto mimořádná souprava??
Tak znova pro blbé. Ti hasiči na fotce přijeli až po nehodě, takže přejezd mohl přejet. Jak potvrdila policie, tento paragraf neznamená, že si máte přerýsovat celej přejezd a plně prozkoumat jeho rizika (jak by ta doprava taky vypadala), ale když nedáte. Projedeme se spolu, před každým přejezdem zastavíte, vše narýsujte a za každou nepřesnost to bude 5 let vězení, pokud něco vynecháte doživotí a konfiskace majetku celého vaší rodiny až po tetu z šestého kolena. Případně, pokud se takto nepřesvědčíte, tak poprava na místě a konfiskace majetku rodiny až po tetu z desátého kolena!
tak OK pro ještě blbější, to že hasiči přejezd přejeli neznamená, že ho mohl bezpečně přejet řidič řídící tahač s podvalem pro speciální náklady. No a evidentně ten přejezd bezpečně nepřejel, když tam zůstal stát. A nevím co je nepochpitelného na jednom odstavci ze zákona. Je to napsaný dost jasně. Takže ano, jel-li by tam nějakou sólo Liazkou, tak v pořádku, ale s tímhle tam neměl co dělat a jde to jednoznačě za nim.
Jde to za všema, v první řadě za správcem přejezdu, v druhé řadě za příslušnými úřady, které mají stanovit odpovídající místní úpravu provozu.
Správce přejezdu (SŽ) se z toho asi může poměrně snadno vyvinit, protože pro tu třídu komunikace, kam tato je zařazena, ten přejezd asi vyhovuje – problém ale může mít správce té komunikace (třídy „D1“), na níž „motorová doprava je vyloučena či dovolena za stanovených podmínek“, takže by mělo jít o ty podmínky a jejich stanovení.
Řidič z toho rozhodně s úplně čistým štítem vyjít nemůže, protože byl tím posledním faktorem, který mohl a měl nehodě předejít, ale jediným viníkem rozhodně není, protože jako „výkonný zaměstnanec“ dopravce tudy určitě nejel jen z vlastní vůle, ale na základě něčích pokynů vydaných jako výsledek nějakého předchozího děje.
Ale to se týká provozu na železnici a toho, že se má řidič přesvědčit jestli se neblíží vlak. Tady je vidět jak jsou některé věci napsané špatně a bez upřesnění a je možno je ohnout nebo si vyložit i jinak než bylo původně myšleno.
Ne, také to obsahuje situaci ta přejezdem a evidentně i technický stav přejezdu.
Situaci za přejezdem ano, ale ukažte mi někoho kdo prohlíží přejezd než ho přejede , že je v takovém stavu že je bezpečné ho přejet. Pokud ano můžeme některé úřady zrušit a zaměstnance propustit. Vy když chcete použít výtah taky ověřujete jestli je jeho použití bezpečné nebo Vám stačí, že na něm není cedule o tom, že jeho použití je z důvodu bezpečnosti zakázáno a tedy na vlastní riziko?
Já mohu jen posoudit, že mé vozidlo je v takovém stavu, že ho bezpečně přejedu a jestli mi značení přejet přejezd dovoluje. Jestli z přejezdu trčí hřeb který mi prorazí pneumatiky která bouchne a znemožní další jízdu nebo že se desky nepropadnou fakt nezkoumám.
Autobusáci tam jezdit odmítli a nemuseli před tim ani pověsit autobus na přejezd. Že si to firma specializovaná na takovou přepravu taky nedokázala zjistit předem.
Firma není místní, vás by napadlo, že na koridoru je nesjízdný přejezd?
A oni se k takovému nákladu neptají jak vypadá situace v místě dodání? Neprojedou si to ani v google streetview? To pošlou řidiče s takovým návěsem aby tam dojel ve tmě? Cestu z hlavní na místo si prohlédnete asi za minutu.
Oni jeli po kolejích? Jeli po silnici, nějaké účelové komunikaci, skoro polňačce. Že na takové silničce nebude sjizdný prejezd pro soupravu s tak malou světlou výškou A velkou délkou To je asi mělo napadnout.
Taková doprava, typ vozidla i nákladu není běžná a typická doprava a zvlášť pro silnice nižších třid, zvlášť když je tam ještě železniční přejezd (zde dokonce chráněný závorami). Dopravce by se měl vždy přesvědčit, že vozovka je pro takové vozidlo sjízdná, vhodná. Už od pohledu z fotografie je vidět, že nejde o nějakou širokou kapacitní silnici první třídy, určenou pro těžká a dlouhá vozidla a navíc je zde přejezd, takže než někdo dopraví někam stavební zařízení, musí se přesvědčit, zda to jde (dle mého tady nemají co dělat ani kamiony). To je prostě jednoznačné. A právě i kvůli tomu přejezdu… Číst vice »
Zejména, když se na místo jede po komunikaci, kam je zakázán vjezd vozidel těžších než 3,5 tuny.
Zakázková značka 3.5 t neoznačuje polní ani lesní cestu , úzkou ani širokou. Navic s dodatkovou tabulkou neporušil vůbec nic. Ty se dávají i do obcí vseobecne. Řidič není vědma a zmiňované postupy jsou až nereálné. Tohle nebyla až tak vJimecna preprava, podobných jezdí stovky denně. Muldy u přejezdu a nejen tam je systémová neschopnost SZ a správcu cest.
Rozhodně je to minimálně upozornění že existuje nějaký důvod proč tam taková vozidla nesmí, typicky buďto aby nerušila, nebo neničila silnici, nebo protože by neprojela…
Dva ze tří takových důvodů si rozhodně zaslouží zvýšenou pozornost řidiče, když už nic. Co takhle jako to nejmenší „zajistit si pomocníka“??
podíval jsi se do mapy.cz a do panoramy??? nevjel do zákazu přijel vpravo do firmy!!! ta značka tam je kvůli blízkému zámku a obytné zástavbě !!! a z takto dlouhou soupravou by zde ani neprokličkoval!!! jednoznačně bych to viděl na chybu dopravce vrtné soupravy…ale SŽDC také…takových přejezdu je v republice hromada…navíc starosta obce Lutyně na tuto skutečnost poukazoval a nebyl sám…SŽDC měla zajistit nápravu, bohužel si řekli co budeme řešit přejezd někde na státní hranici do polí…diletanti…jak projektant tak i ten co v roce 2020 schválil zfušovanou opravu komunikace a přejezdu jako takového…tak i dopravce který podle mně jel tzv.… Číst vice »
A co byste si představoval? Že na takové silnici postaví místo přejezdu nadjezd? A že tam jel přes areál nic neřeší, z areálu znovu vyjížděl na tu samou silnici označenou zákazovou dopravní značkou. Myslíte si, že když objedete zákazovou značku přes přilehlou louku, přestane pro vás platit. A ta zákazová znečka je nejen v uici Ke Statku, ale i v ulici K Penzionu, na křižovatce s ulicí U Stanoviště, takže to nebude jen kvůli zámku.
Asi myslíte tuto značku B4 s dodatkovou tabulkou mimo zásobování že???? podívejte se kde je umístěna….Děkuji vám…a koukněte se také na SSZ křižovatku do panoramy…https://mapy.cz/s/kavopatuju
Ta mapa co takhle při plánování trasy ukazuje úsek s omezeným vjezdem je fakt super. Až na to, že to omezení je dáno jen bránou a nikoliv značkou zákaz vjezdu. Jediné omezení které vidím je max.povolená rychlost 15km/h
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=106445130&newest=1&yaw=5.944&fov=1.257&pitch=0.005&x=18.4339755&y=49.9012801&z=19&base=ophoto
„z areálu znovu vyjížděl na tu samou silnici označenou zákazovou dopravní značkou. „prosím, ukažte mi takovou značku.Děkuji
A to je, dle mého, to zásadní, takže tam bez jakéhokoliv prověření, dohody, neměl s tímto vzidlem co dělat. Takže dopra ce a řidič!
Jak dlouho nám některým trvalo ten přejezd najít na mapě a v panoramě si udělat vlastní obrázek o tom co mohlo být příčinou?
Geniální postřeh.
Svoboda ven!
Trapné
Ani ne, taky bych byl pro🙃. Nebo vy snad máte v oblibe mafiany ktery berou statisicove platy a maji nulovou odpovednost. Platime si je ze svych dani.
Tato parodie na přejezd lokalkoveho charakteru nemá co dělat na koridoru.
Kde je prosím na lokálce dvoukolejný přejezd s takovým náklonem trati?
Proto říkám parodie. A když už je, tak tam nesmí motorová vozidla a kamiony už vůbec ne.
Původně to byla hliněná cesta pro zemědělskou techniku. A když ji asfaltovali, tak cestu do vyšší kategorie nepřeřadili, naopak tím asfaltováním ten hrb u přejezdu ještě zvedli a upevnili.
„Přejezd v dnešní podobě vznikl v roce 2002, při modernizaci koridorové trati. Rekonstrukce přejezdu tehdy proběhla podle schválené projektové dokumentace splňující příslušné technické normy.“ Jestli toto vytvořil projektant a schválil stavební úřad, tak to je pro ně na katr a odevzdání inženýrského diplomu a odebrání autorizace. Už lajk pozná (dle mapového odkazu na panorama), že podélný profil komunikace nemůže být podle žádné normy. V opačném případě by musely být špatné normy. A Policie ČR by si měla posypat hlavu popelem, pokud dopravní značení bylo nedostatečné. Pokud zástupce dopravce věděl, že by se tam něco takového mohlo stát, měl si řidič… Číst vice »
Máte dané třídy komunikaci a podle nich je nastavena norma …
Protože pokud by se dělaly všechny přejezdy ke každé samotě tak aby tam projelo 9-napravové hovado o +-90tunách, tak se nedoplatíme…
Podobný přejezdů je po republice plno. Třeba tenhle https://mapy.cz/s/furunugude je docela frekventovaný, ale místní by určitě nenapadlo jet po něm něčím větším než je dodávka. Typově je to dost podobná situace jako v Lutyni – vyasfaltovaná bývalá lesní/polní cesta, kde zůstaly původní sklonové poměry. A funguje ke spokojenosti místních zcela bez problémů.
sice fajn, ale když si vezmu, že je tam opět značka s nějakým omezení pro nákladní auta, ale s dodatkem mimo dopravní obsluhu, tak tedy žádná sláva – tím tam opět kamion zajet vlastně může, pokud tam jede za nějakým účelem 😉
P 7416 Zašovský je další adept na úpravu sklonových poměrů…při rekonstrukci Rožnovky se na toto myslelo a jsou zde osazeny značky zákaz vjezdu nad 10 metrů stejně jako po celé trati i na polních přejezdech…spíše se divím že na koridorové trati která byla v minulých letech opravována se na toto nemyslelo…??? příjde mi to tak jako by na to SŽDC hodilo bobek…přeci nebudeme řešit polní přejezd kdesi v prdeli … u státní hranice s Polskou republikou…
Značka zakazující vjezd nákladních vozidel přesahujících délku 10m a pod ní dodatková tabulka s vyjímkou pro dopravní obsluhu je ukázkový nesmysl. Omezení délky je přece právě proto, že delší vodilo by na té komunikaci uvízlo.. a to, že je dobravní obsluha, ho určitě nezachrání.
Ten přejezd je na místní komunikaci a je určen pro vozidla do 3,5 tuny. Ta s ním rozhodně žádný problém mít nebudou.
sešlo se zde více určujících faktorů…možná i ten že Dalibor měl zpoždění sice par minut ale měl??? řidič tedy předpokládal že má na přejetí určitou časovou rezervu…nebo také spěchal nejvíce nehod bohužel se stává těsně před cílem cesty, další věc je povolení nejel dopravce na černo??? proč sebou neměl doprovod šetřila firma ??? a dále…hlavní věc v roce 2022 se přejezd upravoval a podle mého názoru se zde neodstranila stará obrusná vrstva a na ní se položila nová vrstva asfaltu, nikdo to neřešil no co pár cm navíc…ale dříve to zde neškrtalo tolik jako dneska…stačí se podívat na panoramu a… Číst vice »
Zajímavé je že podle výpovědi místních se ten přejezd rekonstruoval v roce 2019-2020.
Když se chvíli nesoustředím na tu část „kdo to takhle mohl navrhnout“ a vezmu si druhou část tvrzení „to by poznal i amatér že je to špatně“ tak co se stalo že to v ten den nepoznal amatér – řidič (teda, jako řidič doufám byl profesionál, ale ne v oboru železničních staveb)??
Jinak nemuseli úplně speciálně rentgenovat přejezd jestli projedou, stačila relativní maličkost, být připraven v případě „neúspěchu“ (=uvíznutí) dát jednoznačně na vědomí že „vznikl problém“… tedy zde předpokládám stačilo poslat pomocníka aby zvedl závoru ne?
„Bylo to kvůli profilu silnice“ Tak proč proboha na takovou komunikaci posílají těžký návěs s vrtací soupravou, když mají takový přehled. Když vím o minovém poli, taky do něj rovnou nahučím jako uragán?
Věděli to předem, že se to stane a nebo je to řečení příčiny na základě toho co se stalo? Kdyby měl poruchu byla by to porucha a bylo by řečeno, že to byla porucha.
Tak ať se sakra zastaví doprava, vezme stejná souprava se stejným nastavením světlé výšky a délky, zkušený řidič a vyzkouší se jestli je možné ten přejezd reálně přejet nebo ne a co je k tomu potřeba. Jestli to neprojede v dané konfiguraci souprava prázdná těžko to projede souprva naložená.
A zase jsme u toho, cose v té souvislosti opakuje od počátku: nebyla to přeprava běžného nákladu běžným vozidlem, ale přeprava mimořádného nákladu speciálním vozidlem, a s jako takovou s ní mělo být zacházeno = trasa pro ni předem speciálně prověřena, zejména ve vztahu k místním komunikacím (protože na komunikacích vyšších tříd je pravděpodobnost vzniku problémů mnohem menší), a na základě toho prověření měla být stanovena příslušná opatření. To, že vlastní „Souprava podle dopravce splňovala technické normy pro převoz přepravovaného stavebního stroje.“, nikdo nezpochybňuje, ale jde o volbu trasy, a je-li jen jediná možná a jsou na ní známé komplikace,… Číst vice »
Přesně tak, technicky splňovala, legislativně povolení k přepravě nadměrného nákladů podle všeho neměli.
Povolení je ovšem jen papír, sice důležitý, ale ve výsledku dobrý jen jako alibi při obhajobě toho, kdo je v průšvihu. Podstatná je ovšem znalost místních poměrů, a protože chápu, že to tam asi nikdo z lidí dopravce neznal, měli se se situací seznámit předem na místě a ne se až „post festum“ vymlouvat na pro jejich jízdu nevyhovující řešení vozovky – tím spíše, že podle aktuálně dostupného seznamu přejezdů jde o komunikaci třídy „D1 – místní komunikace – pěší a obytné zóny“.
řidič soupravy jel zkratkou přes areál firmy Bezdínek…podle dopravního značení…zásobování vpravo…https://mapy.cz/s/kuvetopune Je otázkou zda firma má sídlo nahoře v bývalém JZD nebo až dole za přejezdem…tento faktor je potřeba taky vyhodnotit…pokud měl jet do areálu firmy v bývalém JZD a oni ho poté nasměrovali na stavbu dolů…tak měl mít před sebou doprovodné vozidlo…navíc ta komunikace je soukromá…proto je přejezd značen do skupiny podskupiny D1 místní a účelové komunikace…Napadá mně snad jediné že zde selhal také stavební úřad v Karviné nebo Bohumíně??? Nevím kam obec Lutyně spadá ale takovouto megalomanskou stavbu určitě museli povolit také úředníci stavebního úřadu, nobo se mega… Číst vice »
Je to hledání viníka a svalování viny na někoho jiného, než řidiče firmy.
To nemůže být prosté „svalování viny“, ale určení podílů viny pro všechny, kdo v tom procesu od posledních změn (administrativních i technických) až do okamžiku vzniku nehody byli nějak zásadnějším způsobem zainteresováni: řidič se sice zřejmě hlavního podílu nezbaví, ale nejel tudy asi jen z vlastní vůle a někdo mu jízdu tudy určil a někdo další (= správní orgán) takovou jízdu (velmi pravděpodobně) musel speciálně umožnit, když administrativně jde o komunikaci třídy „D1“, kde „motorová doprava je vyloučena či dovolena za stanovených podmínek“.
tak snad to bude součástí rekonstrukce případu a vyšetřovatelé určitě všechno natočí ,ale za mně každopádně se zde sešlo více faktorů…… Osudové Okamžiky Lutyně 2024…přejezd znám velice dobře, ale v minulosti to zde tolik nedrhlo jako teď…stačí se podívat na panoramu jako důkaz před a po opravě…vidím to tak že se taky s opravou spěchalo a prostě se zde neodpálila stará obrusná vrstva, aby se ušetřilo a na ní se přidalo 15 cm nového koberce, asfaltu… a to je zde ten zádrhel…zatáčka na koridoru je dosti naklopená aby zde vlaky mohly projíždět rychlostí 120 km/h až 140 km/h …..můj závěr… Číst vice »
Nenapadlo vás, že stav komunikace zjišťovali až po nehodě? Že do té doby předpokládali, že splňuje normy?
Jenže norma na účelové komunikace nepočítá s nadměrným nákladem….
Nebyl nadměrný.
Zcela určitě ano. Víc než 48 tun.
Žádný obecny limit nad 48 tun není. Navíc „nadmer“ můžeš vést i na voze do 3,5t.
Je.
Jaktože neexistuje?? Od čeho je jako limit hmotnosti soupravy vozidla + přívěsného? Asi aby ty co jsou přes limit měly statut „nadlimitního“ a věnovala se jim mimořádná pozornost!
Hmotnost nákladu ovšem neměla na nehodu žádný vliv.
Jen hmotnost vrtné soupravy se pohybuje od 38 do 65 tun, co jsme namátkou vygooglil.
Ten tahač s pětinápravovým hlubinným návěsem určitě nebyla normální běžná přeprava.
To ještě neznamená, že to mělo vliv na nehodu. Auto převážející hotovost do bankomatů také není normální běžná přeprava, ale pokud by uvázlo na přejezdu, asi z toho nebudete vinit ty bankovky nebo ozbrojený doprovod.
Tank na silnici taky nejezdí běžně, je hmotný, velký ale s přejezdem by problém neměl. Pletete si dojmy s pojmy a technické možnosti vozidla s významností, určením a typu nákladu vozidla.
Jaké normy?
jenže bohužel profil kolejiště a silnice to jsou dva různí vlastníci pozemků návěs se zaseknul právě na hraně sice již silnice !!!,ale stále ještě na pozemku koho??? SŽDC sešlo se zde více faktorů …
To v 21. století pořád neumíme pomocí kamer+umělé inteligence, bezdrátových měřidel…. vydetekovat při aktivaci přejezdu překážku na přejezdu? Kamera+SW dokáže poznat obličej, mohla by i poznat i vozidlo na přejezdu. Nebo optická závora uhlopříčně přes přejezd. Když nedojde světelný paprsek na druhé čidlo-je asi překážka tam kde teď nema být. PS: všímám si jenom já, že v poslední době vypadají ty přejezdy po rekonstrukci jako krtinec na rovince?
A kdy by to mělo hlásit poplach? Když by se mělo spustit předzvánění? To by při současném nastavení přejezdů bylo pozdě – což znamená, že bychom museli prodloužit předzvánění.
Škoda, že nikoho nenapadla taková futuristická věc, nazval bych ji časové relé-nastavitelné. Nebo koncový spínač na závoře, no snad tyhle high-tech věci někoho, někdy a někde napadnou..
já tě zklamu ale laserové zabezpečení přejezdu s detekcí pohybu se zkoušelo ve Studénka jako pilotní projekt když zde došlo k druhému incidentu s polským kamionem zřejmě se systém neosvědčil…
A co takového máme třeba na silničních křižovatkách?
„Nebo optická závora uhlopříčně přes přejezd. Když nedojde světelný paprsek na druhé čidlo-je asi překážka tam kde teď nema být.“Jo,na tomhle principu fungovalo i zabezpečení vozidel před mnoha a mnoha lety.
Já třeba, jako takovou nejprimitivnější detekci za pár kč a docela bezúdržby, bych si představil časové relé navázané na výstražné osvětlení. Spuštění výstražných světel je vlastně první okamžik, na co může zareagovat řidič, pak čas cca 15s (?) na opuštění přejezdu a konec. Dál ve tvaru X optická závora co prosvítí přejezd a když bude signál přerušen třeba déle než 1s (náhodné přerušení), tak pak v řádu ms-general stop. Nic víc by stejně nikdo nevymyslel.
Jezdíte vlakem? A bavilo by vás co chvilku někde stát, protože nějaký blbec na poslední chvilku přiběhne přes prejezd a kvůli tomu to na 3hodiny zablokuje koridor?
Pokud se 3 hodiny bude jezdit na op, bude se sice u přejezdu nárazově štosovat, ale nic hrozného.
“ …..když bude signál přerušen třeba déle než 1s (náhodné přerušení)……..“ ono chodec většinou nestojí dlouho na místě a nemá rozměry vozidla, které paprsek(paprsky) věstinou přetne na delší dobu a čas, to už je jenom nastavení. Systém lze doplnit i fotoaparátem a lze vystavit zůčasněnému i hezkou fotečku tak za 10t kč.. Nebo vytaste se s dokonalejším řešením.
já jich u sebe v databázi mám už přes třicet…ale s takovým paskvilem co udělali zde jsem se ještě nesetkal…
Pokud o nějakém víš dej informaci …číslo přejezdu a jeho přesná lokalizace…
J.Hradec-(Zbuzany) rekonstrukce někdy rok zpět. Perlička z ne/kordinace zdejší banánové republiky-pro rekonstrukci přejezdu trasa na Deštnou půl roku uzavírka, aby po cca 3 měs. provozu vedlejší obec došla nečekanému závěru, že mají náhle most v havarijním stavu a opět tu stejnou trasu uzavřeli na dalšího půl roku. (Tvl. to nemohli ty uzavírky zkoordinovat do jedné?) To bylo i období kdy se na Hradec nedalo dostat od Budějovic, Deštné a N. Bystřice a Dačic. Ale netvrdím, že je ten přejezd nebezpečný jako tento, jen je po rekonstrukci nepříjemější než byl. Muselo určitě dojít ke zvýšení profilu kolejiště. Dřív jsem o přejezdu… Číst vice »
A když to byl nadrozměr. Tak měl mít doprovodné vozidlo.
Ten tam byl. Jen není na fotkách.
Byl? A to víte jistě nebo je to z doslechu? A proč když není na fotkách proč se o něm vůbec nemluví?
Tedy ono se o něm mluví – mezi lidmi, ale znáte to.Lidi toho napovídají.Jen ve zpravodajství se o něm vůbec nepíše.
Doprovodné vozidlo bylo na místě a to i v okamžiku nehody, to je nezpochybnitelné. Tak co se na to zeptat pane redaktore přímo přepravce? Proč to nekomentují? Proč nevolali 112 ? Řidič tahače tam nebyl sám…
Dopravce už odmítá jakkoliv dál odpovídat.
Nebo třeba, že si podvozek návěsu vědomě sníźili na minimum, aby dodrželi podjízdnou výšku pod trakčním vedením a potom se logicky zasekli…
No, aby to bylo naprosto nezpochybnitelné a nemohl by zpochybňovat nikdo chtělo by to nějaký důkaz.
To bude určitě předmětem expertních posudků, šetření P ČR, Drážní inspekce atd.
A byl to opravdu nadrozměr, nebo jen náklad s nadměrnou hmotností?
A hmotnost snad není (nemá) rozměr? Veličin je ve fyzice přece víc než jen délka něčeho!
Ještě že nebyl nadrozměrný v čase 🙂
Doporučuji! Stačí vpravo vypnout topografickou a zapnout ortofoto 50. léta. Na svojí dobu vzniku vysoce detailní
https://geoportal.gov.cz/web/guest/map
Aha, tak pardon. Zapomněl jsem napsat, že je třeba si najít konkrétní místo ale předpokládáal jsem, že to každému dojde.
Viníkem je v první řadě nezodpovědný řidič a v druhé řadě jeho zaměstnavatel. Jednalo se o nadrozměrný náklad, pro jehož transport platí zvláštní předpisy, mimo jiné se musí předem provést obhlídka celé plánované trasy. Důvodem je, že komunikace nejsou přizpůsobeny potřebám nadrozměrných transportů, a zvláště v případě dané účelové komunikace IV. třídy (tomu úseku se právě měla věnovat zvýšená pozornost). Zaměstnavatel nesplnil své povinnosti a řidič vyrazil směle na neprozkoumanou trasu, navíc za tmy. Normálního myslícího člověka jedoucího s takovou obrovskou soupravou by jenom při pohledu na vyvýšený přejezd na úzké silničce přece mělo napadnout, že se tam zasekne. Směle… Číst vice »
Tak dopravce přiznal píše se zde, že to věděli tak proč to neřekli řidiči?
Kde se to píše?
„Trochu spekulace: Proč jel náklad za tmy, protože je slabší provoz nebo protože nechtěli být viděni?“
To je spekulace jako prase. Ano, za tmy bývá menší provoz a i proto vozidlo jedoucí po prázdných silnicích je jako pěst na oko a snadno upoutá pozornost
Já bych měl něco jiného. Je tam nad tratí trolejové vedení? Je. Jak byl vysoký náklad? Nebylo počítáno s tím , že s nastavenou světlou výškou tak jak byla je možno pod vedením projet ? V takovém případě by musela odpadnout možnost soupravu zvednout ještě před přejezdem. protože by se pod něj nemusel vějít.A jsme zase tam kde jsme byli. Tak byl to nadrozměrný náklad nebo nebyl?
15 tun tahač
23-26 tun přívěs
55-65 tun vrtna souprava
Bratru 93-106tun celkem
Napadá mě spekulace, že měli povolení od MD, které jim dovolovalo čas jízdy pouze v určité hodiny. Pak je to nadrozměrný náklad. V povolení jsou definované podmínky pro přepravu.
Není automaticky dáno, že musíte mít doprovod.
A proč je národním sportem budovat přejezdy s různými hupy, skokánky, prohlubněmi atp? Příště na takovém přejezdu může uvíznout pekař s náklaďáčkem, protože se třeba udělá ledovka a on tu muldu nepřejede? A vaše další úvahy jsou jak z pera soudce Lynče… A nenapadlo Vás, že takováto kumunikace bohatě pro potřeby farmy postačuje. To není automobilka, ale skleník s rajčata….
To je otázka jak od slaboduchého… žeby proto že nikdo nechce platit na místní komunikaci IV. třídy přejezd dálničních parametrů?? Ono by se totiž velice rychle zjistilo že se jich za takových okolností musí 75% zrušit aby ty ostatní mohly být „ukázkové“… a pak zase bude někdo jiný (relativně oprávněně) kafrat že mu zrušili přejezd u baráku přes který v klidu jezdil osobákem, a nutí ho jet deset kilometrů daleko…
Ha-ha, no máme praktický příklad pro to jak ta komunikace „stačila“ pro skleník…
Někdo jim řekl cenu za kterou jim tu soupravu přivezou „bezpečně“ a jim se protočily panenky a sháněli dopravce tak dlouho dokud se někdo neuvolil to risknout…
Až potud řekněme ano, ale dramaticky selhala ta větev uvažování „a co když to nevyjde“ ono to nebyla až taková raketová věda stačilo vyslat pomocníka varovat případně vyvolat událost PZZ…
A kdyby firma chtěla, aby transport proběhl hladce nebude ho realizovat v období kdy se střídaly výstraky ČHMU jako na běžícím páse a kdy reálně hrozí, že povětrnostní podmínky mohou přispět k neúspěchu akce.
Pro ty kdo náhodou nepochopil co jsem chtěl říci: Kdyby nebyla přeprava ok nebude se riskovat, že se něco pos..pokazí kvůli počasí.
Jenže počasí na tohle nemělo vůbec žádný vliv.
Jasně že němělo.Ale byla by to logická eliminace rizik.
https://www.in-pocasi.cz/aktualni-pocasi/bohumin/?detailed_typ=teplota&historie=2024-01-24&detailed_usek=24#daily_graph
Určitě tu vrtnou sourpavu pašovali, proto nechtěli být vidět.
Ano, při stavbě přístupových tras se to řeší. Tady byla přístupová trasa hotová, jen pravděpodobně neodpovídala normám.
Večer před tím jste o tom taky nevěděl.
Neodpovídala normám? Prosím o konkrétní údaje, v čem nevyhovovala normám?
Můžete citovat konkrétní pasáže nebo popsat trochu technicky, v čem pravděpodobně nevyhovovala?
Byl jste na místě, provedl jste měření?
(zkuste si uvědomit, že zde zemřel člověk a byli zranění, tady něj v hospodě u piva)
A ještě se zkuste zamyslet nad tím, jaká jsou vyjádření SŽ – vyjadřují se pouze k majetku ve své správě, poměrně podrobně a zřetelně veřejně. Pak zkuste vnímat vyjádření majitele firmy, který neřekne nic konkrétního k přepravě (jeho odbornost, živnost), avšak spekuluje o stavu přejezdu. Už to o něčem svědčí. Jestli má argumenty, nechť je položí na stůl. A pak zde máme pana redaktora, který píše vyloženě tendenční články bez relevantní opory na základě JPP a dle mediálních sběru příspěvků. V našem státě fungují poměrně zřetelně zákony a je zřejmé, že vyšetření nehody bude mít konkrétní závěry. Takže tyto mediální… Číst vice »
Dopravce toho nákladu to ovšem večer předtím vědět měl: to není komunikace 1. třídy, aby mohl předpokládat, že tam pravděpodobně žádné komplikace nevzniknou, takže právě tam měl tu trasu někdo předem prověřit a zachovat se podle toho, jaké místní poměry zjistí.
Odpovídá normám pro tuto silnici určenou, ale jak je vidět, ne pro přepravu, která tam byla prováděna. A podle toho se mělo postupovat!!!
Celá ta nehoda s mediálním vírem se stává nechutnou stejně jako valná většina komentů zde v diskuzi. Věřte že alibismus, kdy zde máme mrtvého kluka, spoustu zraněných, zničený život a velké materiální škody, kterým šlo zabránit v 30 minutách práce v uncéčku s traktorem a vlekem, je projevem zoufalých lidí bez empatie. Funkční stát nedělá byrokracie ani normy, ale mozkově funkční lidé, kteří se nebojí své zodpovědnosti. To, že je něco podle normy, neznamená, že to je funkční. Funkční to udělaji lidé s mozkem.
Tak proč volíme tuto absurdní pětikolku ,nebo Babiše ?Co je s tímto národem ?
A můžete smysluplně volit něco jiného než „Pětikolku“ nebo „Babiše“?
Ale tohle přece neni o politicích. To je národním sportem neustále na ně ukazovat a nadávat ať je tam Petr nebo Pavel nebo Petr Pavel… Dokud se nezmění chápání celé společnosti, tak to prostě lepši nebude. Šlompáctví a šlendrián.
Jenže oni tomu sami nepřidávají. Jsou to političtí trafikanti a ne manažeři ve svých profesích.
Ten přejezd patrně podle normy ani nebude…
Předevčírem to tu byl samý technik, dneska koukám samý právník.
A podle mě tam neměl ten xxxx (autocenzura) s takovým nákladem vůbec jezdit. To je taková lepší polňačka. Takové přejezdy rušit bez náhrady.
A měl to tam asi odnést v zubech, že?
his money, his problem…
Váš zaměstnanec bych být skutečně nechtěl
Ona se dá stavba založit i jinak. To už je pak na projektantovi.
A jak se budou dostávat traktory na pole???
Přejezdy pro polňačky nechat, ale idioty co si tam staví megaskleníky, a pak tam vědomě lákají silniční kamiony a nadrozměrné převážky bez varování, zavírat soudně do vězení a vysoké náhrady škod.
Zajímavá je i tento nadpis: „Přejezd je v pořádku, tvrdí Správa železnic. Šéf řidiče kamionu nesouhlasí“ To, že je přejezd od jeho rekonstrukce někdy v roce 2002 nějakých více než 20 let využíván a ani když byl zkolaudován ještě neznamená, že je dnes v pořádku. Před dvaceti lety kdy byl kolaudován tam možná tak jezdila nějaká zěmědělská technika která je stavěná na průjezd terénními nerovnostmi a žádná firma tam tehdy neexistovala. A to, že na něj neevidují žádné stížnosti? Lidi, jak je něco špatně stěžujte si a nejlépe písemně, protože jen tak nikdy nikdo nebude moci říci, že celoudobu žádné… Číst vice »
Ehm, na draze existuje klidne 100 pisemnych stiznosti a presto vznikne report, zadne stiznosti nejsou evidovany.
Jenže ta polní cesta ani po vyasfaltování nebyla přeřazena do vyšší kategorie. Tak se tam nemají nadrozměrní blbečci co cpát, a už vůbec ne bez pořádného rozhledu, a když nemají teréní schopnosti jako traktor nebo kamion se schopností jízdy v poli.
Opravdu to byla silnice?
Zřejmě místní nebo účelová komunikace.
Hele, ta firma na právě probíhající stavbu skelníku dostala stavební povolení. Stavební povolení, logicky, zahrnuje i přepravu materiálu a strojů na stavbu.
Koho tedy má kontaktovat stavební úřad propříště, Správu železnic, protože cestou je přejezd? Přičemž zamítnutí stavebního povolení z důvodu „soukromník nesmí použít veřejné komunikace“ skončí u soudu.
PS: Stavět totéž státní firma stejnou technikou, stalo by se to taky. Nikdo to předem nevěděl, aby to připomínkovali.
achjo…. zakon tehda platny: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-503/zneni-20180420 pokud by stavebni urad požadoval neco nad rámec zakona (jako řešit jak si tam soukromnik dopravi material na stavbu) tak bude žalován… stavebni povoleni neobsahuje dopravu, ta je na soukromnikovi… Nebo az budu chtit hodit klimatizaci na střechu mám si zavolat armádu aby mi vrtlunikem pomohli to tam vyvezt???
Píšete o platném zákonu a odkazujete na neplatné znění neplatné vyhlášky. Vyjádření vlastníka veřejné dopravní nebo technické infrastruktury je standardní součástí stavebního řízení.
No novej je platnej od 1.1.2024 … myslite že to za 26 dnů??? a vyjadreni ano, ale v miste stavby ne o kilák dál…
Ano, ten vrtulník si můžete objednat. Armáda má právo vás poslat někam, oni nejsou komerční dopravce.
Mimochodem, až někdě zůstane viset vlak, taky to budete házet na zákazníka, že si objednal zobží a bez něj by ten vlak nejel? Ne, takže dvojí metr.
A co se žalovatelnosti týká, tak je zcela zřejmé, že poukazuju na svévoli úřadu, bokud by něco zamítnul, aniž by to mělo oporu v zákoně/vyhlášce atd.
Ad absurdum zakázal stavět někomu dům, protože je žid – to už by byl rovnou trestný čin.
„soukromník nesmí použít veřejné komunikace“ Smí, ale v určitém rozsahu.
„Při jízdě přes železniční přejezd však na něm s návěsem uvízl, a to v důsledku stavu profilu náspu a celého kolejiště vůči vozovce samotné.“ A už je to jasné, přejezd se nepřizpůsobil přání transportní firmy, tady hledejme příčinu… Dost často se takhle podle vůči kamionům chovají i nízké podjezdy nebo tramvajové troleje. V jakým světě my to žijeme…
Co ten vyskočený Vectron v Kolíně, taky chyba strojvedoucího?
Když svět, tak svět.
Tak oni takhle žijou a politici to kryjou .
Kdyby byly někde ryby….
Asi nebyla provedena řádná kontrola převáženého nadměrného nákladu a ani další legislativní požadavky na dopravu nadměrného nákladu. Nadměrný náklad opravdu nemůže projet všude.
A policie na to nepřišla.
Na tom přejezdu neuvízl nadměrný náklad.
Souprava měla okolo 100tun
To není nadrozměrná souprava?
Souprava není náklad.
Souprava nad 48 t(mimo I a D) je nadrozmerna přeprava.
To je od firmy pěkné, že se nevymlouvá a na férovku se přizná, že má informace o nesjízdném úseku cesty, kudy jejich souprava neprojede, ale přesto tam toho chudáka za volantem pošle, ať si s tím nejak poradí. Takže už chybí jen vysvětlení, jestli ho poslali bez doprovodu, nebo bylo doprovodné vozidlo obsazeno nevidomým, který si nevšiml, že takovéhle místo souprava jedoucí za ním nemá šanci projet, ale stejně řidiče soupravy nevaroval.
On nevěděl že neprojede. Věděl pouze, že by mohl mít problémy. No být jeho právnikem, asi bych mu i tak doporučil aby si to nechal pro sebe 🙂
Co znamená „by mohl mít problémy?“
Že nestačí jako na dálnici zapnout tempomat, nohy na palubovku a vybrat správnej film – s tím do toho šel. Ale asi do tohho šel i s tím, že to s opatrností bude prujezdné.
V této souvoslosti mě už dříve napadlo,proč jel tak mladý řidič a né nějaký zkušený veterán. Bylo to proto, že to žádný zkušený matador nechtěl vzít nebo proto, že pochybnosti o tom, že tam souprava projede nebyly?
V doprovodné vozidlo a v to, že bylo na místě už pomalu přestávám věřit. Už uběhla dost dlouhá doba na to, aby se o jeho přítomnosti objevila nějaká informace.
Doprovodné vozidlo tam bylo. Stálo pár metrů za soupravou a mělo zapnuté oranžové majáky.
Doprovodné vozidlo stálo za soupravou. No super. A nemělo by o její jízdě náhodou informovat předem? Představte si že náklad pojede nějakým obtížným úsekem (třeba úzkým) a doprovodné bude až za ním. Kdo upozorní protijedoucí a kdo je přinutí zastavit , uklidit se nebo je přinutí vycouvat zpět ještě než přijede souprava? Jedině, že by v tomoto případě jelo doprovodné až jako druhé proto aby v případě poruchy nezůstalo zabarikádováné nepojízdnou soupravou a mohlo místo opustit .Např pro díly.
Pozrite sa na Slovensko ako úspešne pokračuje stavba koridorov bez úrovňových krížení – za 20 rokov je už z Bratislavy skoro v Žiline, ďalej nebude asi nič, len nové koľajnice v starej stope a so starou rýchlosťou.
Ale ľudia tými rýchlikmi čo dve hodiny jazdia, pretože štátu to politicky myslí a tak nepostavil ani diaľnicu.
Já nevím, ale ještě v srpnu 2023 tam ta dálnice z Bratislavy skoro do Žiliny stála. Že potom chybí dále přes Strečno, to máte pravdu, to je hodně velký černý puntík Slovenské dálniční společnosti.
Řekl bych, že dle aktuální situace už za Žilinou, resp. kousek za Varínem.
„Auto uvízlo na přejezdu na Karvinsku podle dopravní firmy kvůli profilu silnice“
—
Příště auto uvízne auto na přejezdu kvůli tomu, že v kolejišti vykvetly hrábě, ne…
Další absurdní blábol.
Ano, od vás….
Já si zatím myslel, že si děláte prdel v diskuzích, bohužel po průzkumu Facebook profilů se jménem Dan Žatecký, jsem našel jednoho exota, co jste nejspíš Vy a podle toho, jak ten profil vypadá jste buď profesionální trol nebo idiot, nic mezi 🙂
Dane, za snížený intelekt Vás z diskuse vyřadit nemohou. Přeji nám všem pevné nervy.
Vydrželi jsme Axela, vydržíme i dana.
Jen jestli není jeden a ten samý… 🙂
Byla velká chyba zrušit klecová lůžka! Minimálně jedno měli nechat.
A kvůli čemu jinému tam asi zůstalo videt? Z důvodu, že mu vytekla hydraulická kapalina ze systému pružení a regulace světlé výšky a podval spadl na zem?
*viset
Chtěli velkopodnikat na mýtince, ale stát jim tam ne a ne postavit dálnici, pouze jim za velké peníze starou polní cestu hrbatě vyasfaltovali.
výhledově má kolem tě železnice vést přeložka silnice I/67 na Karvinou
tady je i zakreslena https://www.msstavby.cz/i-67-bohumin-karvina-eia-14-02-2023/
No tak to je v suchu, stačí s nadrozměrnou soupravou počkat na otevření citované komunikace!
A to v době výstavby těch skleníků měli provizorní cestu směrem od elektrárny, aby se tam těžká stavební technika dostala právě mimo tu nevyhovující polňačku a přejezd…
Provizorní už tam nejspíš není. Od elektrárny se dá jet tudy a hádám, že všichni by ho označili za blbce, kdyby to zkusil: https://mapy.cz/s/fezulubesu
Uvízul by na tom hupu nebo ne? Uvíznul by už dřív, v tomhle počasí a s tahačem by zapadl.
Mohl zkusit přes Cemex
Provizorní cesta už tam není, protože majitel skleníků by ji musel zlegalizovat, vyasfaltovat a udělat podle norem. Samozřejmě za sve peníze. Jednodušší je tedy když pro veškerou dopravu dodnes využívá nevyhovující původní polňačku, a navazující cestu mezi domky a poli, kdy ještě část cesty musí nákladní auta projet areálem zemědělského družstva, aby se vyhnuli zákazu vjezdu nad 3,5 t.
Dle stavebního povolení mohli využívat uvedený přejezd, ale museli to nahlásit SŽ(tehdy SŽDC) 14 dní předem a tento přejezd musel být pod fyzickým dohledem pracovníka SŽDC. Otázka je, zda-li to takhle využívali.
A teď staví bez povolení? Nebo proč nejsou ty podmínky stejně?
Co myslíte, jezdilo se na to pole i za komunistů? Za první republiky? Za císaře pána?
Na mapě z 19. století je ta cesta vidět. Ten nápis Brennerei znamená, že tam stála výrobna už tehdá.
Za císaře pana tam jezdila 30. tunova vrtna souprava??? Ze vy jste zase nevzal medikaci….
Naznačuju tím právo přístupu k pozemku způsobem obvyklým. Což je dneska kamion, zákaz tam nebyl.
Osobní urážky pitomé argumentaci nepřidají na platností.
Jeďte se třeba podívat do Irska (jedna z účetně nejbohatších zemí EU) co to znamená obvyklý způsob přístupu k zemědělskému pozemku, a tam v kapitalismu směřujeme, komunistické dálnice do JZD jako ve Slušovicích, nejsou při dnešním stavu veřejných finací udržitelné.
Ano vrtna souprava na podvalu je náklad obvyklý a ke sklenikum běžný…
To rozhodně není kamion.
Kamion není obvyklý způsob dopravy. Vám v ulici ve městě jezdí kamion, nebo třeba lesní cestou kolem vaší chaty……????
Kamion je obvyklý způsob dopravy. Nebo vy snad máte v každé ulici ve městě vlečku ?
Aha takže když potřebuju dopravit dítě do školky, tak jenom kamionem…. Ok
Trefná odpověď!
Jasně, že jezdilo. A touhle cestou i docela dost dobře.
A jak už jsem asi stokrát napsal vede tam cesta po rovině . Stačilo vyasfaltovat tu.
Vzpomínám si, že cca před rokem měl pan Beránek na událostech přímo reportáž zaměřenou na podobný „hup“, kde na přejezdu zůstal kamion… A zřejmě žádná osvěta
Přesně tak, tu reportáž jsem taky viděl. Došlo na jeho slova. Škoda, že se rozhodl v televizi skončit.
Doufám že na uvedené cestě je už dana značka zákaz vozidel nad 3,5t včetně místní obsluhy.
Takže likvidace firmy, motiv: osobní msta.
Motiv zákazu by byl zařízení bezpečnosti provozu. Odřiznutý ať se soudí, to bude stát méně než ho sestřelit vlakem. Ten nápad sestřelit ho schválně vlakem stál život strojvedoucího.
K tomu samozřejmě ( i než se odříznutý začne soudit) budovat jinou cestu nebo opravit tento přejezd .
Vše jde řešeti. Tady také firma nezkrachovala https://www.staryrozmital.cz/news/na-kemmlera-dopadlo-omezeni-na-moste-nejdriv/
Poučné!!
Stačí na přejezd umístit značku omezující maximální délku vozidla.
A taky by to nikdo nezaplatil
Tak já si také trochu zaspekuluji: byl to nadrozměr s nutným povolením? Nejspíše ANO. Měl povolení? Nejspíše ANO. Měl doprovod? Myslím si že ANO. A teď: povolení určitě na noc řekněme v čase 23h – 4h, kvůli provozu plus rezerva co kdyby defekt. Na místě měl být dle mého v 6h, proto na přejezdu po půl šesté. A já si myslím, že s tím doprovodem dojel někam kousek od místa určení, kde nepřekážel a třeba čekal na tu šestou hodinu, ale doprovod mu řekl, hele už je to kousek tady za tím přejezdem, tak čau a já se vracím na… Číst vice »
Ne každý nadrozměr potřebuje doprovod. Povolení na nadrozměry, které jsem kdysi potřeboval nebyla vydávána na hodiny, ale na dny…. je něco jiného, pokud vezete něco těžkého na návěsu standardní délky a něco jiného, pokud vezete například nádrž 5 metrů širokou a 10 metrů dlouhou…
Jak je vidět, tak by to potřeba bylo. Buď prověřit průjezdnost předem anebo mít doprovod ve formě zaměstnance SŽ, který po dobu přejíždění kolejí zaručí zastavení provozu v daném úseku.
Pobitevní generál…
Ne, zdravý rozum, odpovědné a předvídavé jednání. Jenže to se dnes nenosí a lidé nezkušení, bez praxe a znalostí rozhodují a podle toho to vypadá.
On je problém na přejezdech a na kruháčích i se zcela běžnou lowdeckovou soupravou. Zaměstnanec SŽ by tomu pomohl jak? Je rád že pozná pražec a tahá s sebou kýbl výmluv. „Zastavení“ provozu dráhy kvůli přejezdu opravdového nadměru (rozměr nikoli váha) je radost sama a mraky omezení ideálně kolidující s časovým průjezdem obcí. Většinou platí pravidlo že čím horší náklad tím povolená horší cesta.
Souhlasím. Všechno mohlo být jinak, ale co mě překvapuje, že si řidič (označený svými nadřízenými) nevšimne, že má před sebou „hup“ tomu nevěřím. Co vím, řidiči těchto přeprav si všímají vašeho, co běžného řidiče nenapadne. Značka blízko, zábradlí, obrubník. U přejezdu by si jistě všiml (když ne rýh) tak že může soupravu „zlomit“ a tím změnit i těžiště nákladů. Všechno co se zde napíše, jsou dnes jen spekulace a velmi málo lidí pravdu ví. Vzhledem k tomu, jak je to mediálně sledované, bude jistě za čas k dispozici více informací, že si každý bude moci udělat vlastní posouzení. Stejně jako… Číst vice »
Potmě toho asi moc neviděl. Zvlášť jestli to tam neznal.
po tmě věřím, že to vidět skutečně nemusel, jě to v jeho směru za přejezdem a z jeho strany není vidět jak moc velký spát to tam má, spíše si myslím, že mělo přijít varování od té firmy co si to objednala, když o tom problému ví a objedná si tam takovoý závoz, to je totiž docela slušnost a takové věci se běžně říkají (nejen přejezd), ale prostě takový to, hele tam si dej bacha, blbě se tam s kamionem jezdí
Doprovodný vůz je osobní automobil. Ten by to projel.
Jak už někdo psal jinde: … by vytáhl maketu 1:1 a šel to ověřit.
Doprovodný vůz je obvykle dodávka nebo nákladní verze nějakého většího osobáku
Jenže řidič doprovodného vozidla by měl cestu skouknout a případně řidiče velkého vozidla varovat. Od toho se to doprovodné vozidlo používá. Takže by to projel, zastavil a telefonoval: „Lojzo, tady je nějakej velkej hrb, poď se nejdřív radši podívat.“
Doprovodné vozidlo/la slouží primárně k upozornění protijedoucích ridičů a nebo zajíštění průjezdu křižovatkami. Těžko někdo pošle soupravu někam do neznáma kde se nemá jak otočit s tím, že před ním pojede auto a cestu zkoukne. Příprava trasy by měla být pro zdárný průběh celé akce hotová předem ještě než souprava vyjede. Já když někam jedu taky si najdu cestu na mapách , do hlavy uložím výrazné orientační body a pak jde vše znáze než abych jel a pak řešil, že jsem se ztratil (navigaci nepoužívám)
Lalalalaaaaaa lalalalal lalalai lalalai laila lalalalalalala
Dag in dag uit rijd ik langs vele wegen
Met hart en ziel zit ik achter het stuur
Kom onderweg van aller handen tegen
Voor deze job ga ik door het vuur
Vervoeren van mn lading is een serieuze zaak
Dat is een tocht waar ik mij hard voor maak
Ik rijd convoi exceptionnel
Laat mij de boel maar leiden dan komen wij er wel
Ik rijd convoi exceptionnel
Geen lading zal ik schaden, Ik speel geen gevaarlijk spel
https://www.youtube.com/watch?v=ol4zdR-83sg
A stejně tam jezdili a bylo jim to jedno.
když v nahlížení do katastru nemovitosti zadám katastrální číslo 4339/1 v obci Dolní Lutyně, tak se v katastrální mapě obarví pozemky pod a kolem železnice patřící Správě železnic a tam vidíte, že nejen přejezd je ve vlastnictví této organizace, ale přibližně i 40 m silnice směrem od přejezdu k té rajčatové farmě, pokud je toto pravda, tak podle fotek, co zde byly, zůstalo to auto viset výhradně na pozemku Správy železnic
Na části mého pozemku vede silnice druhé třídy, konkrétně II/152. A ne, opravdu nemám žádnou odpovědnost za její stav, začíná to a končí věcným břemenem že ŘSD tam tu silnici má a já ji nebudu bořit ani blokovat.
ta silnice před přejezdem je ve vlastnictví státu (hospodaří na ní Státní pozemkový úřad), stejně jako ta železnice ( hospodaří na ní Správa železnic), ale silnice u té farmy je pro změnu soukromá ve vlastnictví společnosti, která tam vlastní ta pole, ŘSD tam s tím nemá vůbec nic
rsd uváděl ve svém případě
Správě železnic patří jen to mezi závory, komunikace jim nepatří i kdyby ležela na jejich pozemku. Není nic neobvyklého když stavba leží na cizím pozemku.
no když půjdeme do detailu, vlastníkem je uvedena Česka republika a hospodářem Správa železnic, stejně tak silnice K Bezdinku je vlastnictvím České republiky a hospodářem Státní pozemkový úřad, no a ten zbytek k farmě je soukromý majetek firmy Netis
Na pozemku jiného vlastníka může být stavba komunikace. Rozhodující je vlastník komunikace a kdo stavěl, respektive, zda měl povolení a zda postavil dle schválené projektovky ve stavebním řízení. Takže to auto zůstalo viset viset výhradně na pozemní komunikaci, kterou kdosi konkrétní vlastní.
vlastní ji stát, je to v katastru, stejně jako kolejiště vlastní taky stát, takže se stát bude dohadovat sám se sebou resp. se svými složkami
Přes pozemek mi vede VVNí a neznamená to, že jsem jeho vlastníkem.
Nejsem v tomto oboru znalý, ale nestálo by za úvahu, vybavit každý takový přejezd SOS hláskou (podobnou jaké jsou na dálnici) a v případě nějaké nečekané události by se mohl člověk spojit s nejbližším výpravčím, dispečerem, který by mohl aktivovat generální stop ??
Není to špatný nápad, ale časování přejezdů je u nás tak strmé, že by se to častěji spíše nestihlo než stihlo (v kritické chvíli vlak přijede za pár vteřin). Ale rozhodně lepší systém než ten dnešní, životně důležitá informace by šla přímo správné osobě.
Stačí zavolat 112. Nutnost použití telefonu (který má dnes téměř každý) a tím pádem možnost snadného vypátrání autora hovoru odrazuje děti a různé vtipálky od zneužití.
To by spotřebovalo příliš mnoho času navíc, v kritické chvíli je každá vteřina drahocenná. Mnohem spíše by to chtělo kontrolu volnosti plochy jako u sousedů a pokud je na stavědle hláška „LX not safe“ (pravděpodobná překážka, typicky uvázlé auto), tak vlak smí jet k přejezdu jen podle rozhledu. Nejede plnou, v konečném důsledku devastační rychlostí, jako u nás.
Vzpomínám si někdy před pár lety byla podobná událost ve Smržovce. Tam byla dvě kliky… jednak, že tam není až tak velký provoz a poté, že se tam jezdí pomalu.. takže s velkou pravděpodobností by vlak stačil i zastavit…
Co se tam stalo..na přejezdu v kopci podobným způsobem uvízl velký zájezdový autobus. Nevím, zda ten přejezd poté nějak upravili, myslím si ale, že spíše ne.
Přejezdů, kde se něco podobného může stát, je na síti dost a dost. Celá tato kauza ukazuje v plné nahotě totální nefunkčnost našeho státu… O problému se ví, ale neřeší se….
dal se tam zákaz..což je samozřejmě logické, protože ono by stejně neprojel nejspíše na první další křižovatce..ale značeno to v době nehody nebylo, což byl problém
Už roky před tím jsme tím přejezdem projížděli a byla tam zakázková značka B17 (mj. rok 2008). Takže by mě překvapilo, kdyby tam v tom roce 2017 nebyla.
Tak nějak cynicky bych uplatnil stejnou argumentaci jako v případě pražského okruhu… trať byla v územním plánu, firma o ní věděla a příjezdová cesta byla taková jaká byla… tak ať si firma nestezuje, nikdo ji nenutil stavět na daném místě…
Souhlas
Nikdo ji nenutil ? A kdopak stanovil územní plán ? Kdo vydal stavební povolení ? Pokud je tam totiž nezpůsobilá cesta, poté by se tam nemělo nic stavět… přesto zastupitelé obce stanovili pro tuto území možnost výstavby takových objektů a stavební úřad vydal stavební povolení. Co řešíte ?
Ano v celém územním plánu ČR je toto jediná volná plocha kde se může stavět… Nikdo je tam stavět nenutil…
Ale ta firma si nestěžuje, že by ji tam doprava obtěžovala hlukem, nebo jak jste myslel to srovnání s okruhem. Pravděpodobně si ani nestěžuje, že tam došlo k té nehodě – kamion, vlak, ani vrtná souprava nebyly její.
Ta firma si tam chtěla postavit areál, a dostala na to stavební povolení. Žádný úřad neřekl, že tam firma stavět nemůže, protože tam chybí silnice pro kamiony. Ani neřekl, že si musí firma vybudovat silnici z druhé strany na vlastní náklady.
Ta trať tam vedla už před stavbou… Ta cesta už tam byla predtim… že byla špatná pro kamiony tak se dalo vědět už před stavbou skleniku… firma se tam rozhodla stavět i kdyz o špatné příjezdové cestě věděla… okolní pozemky nejsou firmy takže stavební úřad nemůže majitelům nařídit aby tam strpela cizi cestu… úřad se podnikatelům nemůže starat o cesty…
Jakože si má každý podnikatel nad rámec stavebního povolení napsat ještě samozvanému anonymovi o povolení jízdy po veřejné komunikaci?
A veřejný vodovod soukromníkům uřežete taky?
Kde je ve stavebním zákoně napsání že příjezd k firmě má řešit stát??? Doba nároková ze by???
Přejezd má být standartně v pořádku nebo označen. Pokud pěstují rajčata nebo něco lehkého a přijede tam nízkopodlažní bedna s držáky palet tak co? SŽ navíc zde o problému s nízkopodlažním autobusem věděla a činila co? Ani neoznačila 🙁
A ona je povinnost statu postarat se o to aby se vsude dostala nizkopodlazní bedna??? O co dalšího se stát má starat???
Takze pokial stat povie, ze po komunikaciach mozu jazdit nizkopodlazne bedne tak potom ma dve moznosti.
1. mat vsade komunikacie v takom stave, aby tam nizkopodlazna bedna plesla.
2. zakazat znackami jazdu nizkopodlaznej bedne tam, kadial neprejde.
Co z toho v tomto pripade urobil stat ?
Tak on pověděl to že ridič musí přizpusobit jizdu stavu vozovky… Holt stát nemuže bejt odpovědnej za vsechny soukromniky…Opravdu chcete aby vas stat takhle tahal za ručičku???
dopravní řešení je samozřejmě součástí projektové dokumentace na každou stavbu, takže pokud tam není vyhovující komunikace, musí se to řešit a stavba by neměla jít povolit
hmm ale tam se reší pouze komunikace v miste stavby a ne v okolí… treba mel podnikatel zamer ze bude zeleninu vozit vrtulnikem… co je stavebnimu uradu do toho jak si podnikatel bude podnikat??
řeší se komunikace v místě stavby ano, ale řesí se zda komunikace v místě stavby je adekvátní dopravní obslužnosti dané stavby..fabriku u polní cesty vám totiž nikdo nepovolí, samozřejmě nikdo nezkoumá desítky km tras v okolí, ale jen zda komunikace z které se bude napojovat stavba je pro dané využítí adekvátní..k tomu se vyjadřuje majitel komunikace, policie čr a silniční úřad, takže zřejmě všichni to museli odsouhlasit
Takže vrtna souprava je podle vas bežná dopravni obsluha?? michate beznou a mimoradnou dopravu..
na tom přejezdu má problém i běžná doprava, ale to nic nemění na tom, ten přejezd neodpovídá předpisům, kdyby odpoíval nejspíše by tam nezůstala ani tahle souprava
Ve stavebním povolení není žádná zmínka o stavu komunikací, které zajišťují dopravní obslužnost uvedené stavby k nejbližší silnici I/67.
dopravní řešení je součástí PD, je to dáno vyhláškou, v povolení to být uvedeno nemusí, pokud povolení nestanoví nějaký dodatečné podmínky, jinak dopravní napojení stavby povoluje silniční úřad před samotným povolením na stavbu, je to nezbytný požadavek bez kterého ho nelze vydat
Tak ono taky jde o to co vlastník uváděl co tam bude jezdit za dopravu a co tam skutečně jezdí. Ale pro mě pořád 80% viny za nehodu je na straně vlastníka.
Areálu
Jestli se někde staví velká hala, je zcela logické, že stavebník bude potřebovat na místo dovézt stavební techniku a vybavení..
A tohle má za firmu řešit stát??? kde je ve stavebnim zákoně řečeno že tohle má řešit stát??? Nebo si to měla firma vyřešit sama když tam chtěla stavět?
Ta stavební technika tam v době výstavby jezdila po provizorní cestě směrem od elektrárny, protože pro její příjezd ten přejezd s navazující polňačkou nebyl vhodný.
No, například bagr či domíchávač… ha, takováto vozidla jsou ovšem na „špatné až provizorní“ cesty na staveniště docela zvyklá a celkem snadno zde projedou…
Takže hon na čerodějnice…
Když tobě povezou ledničku a stane se nehoda na přejezdu, uplatníš stejná pravidla na sebe? Hádám že ne. Zákony ale nelze dělat jen pro někoho, víme?
Nezpůsobilá cesta… nezpůsobilá čeho??
Vaše dedukce je úplně mimo realitu. Kde si stěžuje firma provozující firmu v místě. Těch chyb je tam několik.
V rámci umístění stavby a stavebniho povolení se řeší napojení objektu na dopravní infrastrukturu. I pro malý rodinný dům je s tím dost starostí. Takže buď cesta vyhověla, nebo to někdo odfláknul.
Předpis:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-499
„územně technické podmínky – zejména možnost napojení na stávající dopravní a technickou infrastrukturu, možnost bezbariérového přístupu k navrhované stavbě“
Navíc ve stavebním povolení může nařídit konkrétní trasu pro stavební dopravu. Např. v zástavbě jezdit oklikou přes širší ulice apod.
Skleník ale opravdu není liniová stavba, jestli myslíte přílohu č. 2 k vyhlášce č. 499/2006 Sb … jestli jedete podle přílohy č. 1 tak to je učelova komunikace ve vlastnictvi soukrome společnosti (netis a.s ) a tam už stavebni urad nemuze nařizovat stanovisko neni zavazné….
Ve stavebním povolení výstavby skleníku byla uvedena možnost používat uvedený přejezd ale za podmínky osobního dohledu pověřeného pracovníka (tehdy) SŽDC.
Uvíznu na přejezdu tak okamžitě volám a ne že nejprve budu řešit uvíznutí vlak by pravděpodobně nestačilo včas zastavit ale možná přibrzdit- stačilo na návěsti nastavit dispečerem červenou pokud je trať dálkově řízená.
Neznám předpisy, ale řidič to chtěl to nejprve vyřešit sám přizvednutím trajleru a pak už nestihl volat SOS. V tom bych neviděl nic špatného.
Hm… ale já v tom chybu uvažování vidím. Řidič ať se klidně odstranění vozidla z přejezdu věnuje, ale doprovodné vozidlo má mj. i proto aby tam byl další člověk který nemá „plné ruce volantu“ a ten tedy neprodleně SOS volat měl…
Představujete si vše moc jednoduše. Pravděpodobně se vše seběhlo hodně rychle např.do jedné minuty. A to možná,tak vyťukáte číslo na policii a než vše vyvoslíte,tak je po všem. Číslo na dráhy asi nikdo kdo s ní nemá nic společného nenosí v telefonu.
Proto se mi líbí Britové, kteří to číslo mají na velké tabuli přímo před přejezdem.
U nás je ono číslo přejezdu přímo na přejezdu.
Ale zkuste ho vyťukat do telefonu, nebude Vám to mnoho platné :-).
Číslo přejezdu je pouze evidenční z důvodu jeho rychlejší identifikace. Je to jakoby jste volal u rybníka: Haló, pane vodník, jste tady?
Policisté a hasiči ta čísla mají a mají tísňové linky. Nemusíte nic oslit, stačí nadiktovat číslo přejezdu, které je tam napsáno
podle české televize tam stál 13minut..to není zas tak moc rychle, ale samozřejmě realita mohla být jiná, beru jen jak bylo v čt podáno
Jestli to je pravda, tak se divím, že ho nesejmulo něco dřív.
jo taky mi to na té trati přijde dost dlouhá pauza, že by nejelo nic ani v jednom směru, njř už se teď asi nikde volně neválí, aby se na to dalo mrknout jestli to vůbec může být reálné
Psal jsem kdyby byla trať řízena dálkově dispečer by o problému věděl a mohl zasáhnout jako v případě uvíznutí traktoru na jiné trati kde vlak dokázal téměř zastavit ( došlo jenom k pošťouchnutí traktoru).
Řidič musel mít určitě veliké dilema – na jedné straně pochopitelně maximum snahy vozidlo co nejdřív uvolnit a odjet pryč, na druhé straně ztrácel cenné vteřiny pro varování strojvedoucího. V kritické chvíli vůbec není snadné se rozhodnout správně.
Přesně tak ! Musel to bejt mazec a zvláště,když se to rozblikalo.
Pokud tam byl sám, muselo to být na infarkt.
Od toho je při té přepravě lidí víc, aby si mohli úkoly rozdělit.
Za daný čas by maximálně pracovník tísňové linky slyšel po pozdravu ránu. Ostatně někde v čechách se stala nehoda kde policie volala přímo na dané kontaktní místo a stejně to dopadlo blbě, něco jako zastavení jiné trati.
Tam to zvoral dispečer. Tuším že to byly Vraňany.
Tam šlo o záměnu přejezdů. Proto se od té doby vidítelně očíslovaly.
a to že byl taky trochu mimo..
Ano zastavil provoz na lokálce a ne na koridoru.
Ze zákona máte povinnost překážku odstranit. Nemůžete li to z nějakého důvodu udělat musíte o tom informovat. Když tam budete sám a budete vědět, že vám za autem zůstala opodál zadní náprava asi budete hned volat, protože Vám bude jasné, že to sám neodstraníte. Tady možnost jak řešit byla a řidič o té možnosti věděl. Že na to vyřešení neměl dostatek času je věc jiná a proto si myslím, že i kdyby někam volal operátor uslyší z telefonu akorát tak ránu.
https://youtu.be/LVH9wa8YojQ?t=1825
Aha, takže ředitel i řidič věděli, že přejezd je špatný a i přesto tam vjel? To asi soudce nepochopí.
Pokud vezou nestandardní náklad, mají si zabezpečit trasu.
Je mi líto….tím však neříkám, že podíl viny má i sž.
Spíš mě to připadá, že železniční přejezd byl sice špatný, ale zároveň splňoval všechny platní normy, čímž byl způsobilý ke svému účelu.
Ano ke svému účelu-tedy přejezdu polní cesty. Místo toho tam provozovali zcela jinou dopravu.
Od kdy jsou polní cesty asfaltované a je na nich vybudován chráněný železniční přejezd?
Pokud je traťová rychlost vlaků vyšší než 120, musí u všech úrovňových přejezdů být přejezdové zabezpečovací zařízení se
a závorami světly
I to zásobování do 3,5 tuny by tam nemělo problém. Ale stavební stroj na podvalníku už je opravdu něco, na co ta cesta stavěná nebyla.
Nikdo z nás to ale nevěděl předem.
Nevěděl, ale vědět mohl. A to že se dalo zjistit, že přejezd pro takovou dopravu není uzpůsoben se dalo dohledat. To už však měla udělat přepravní firma.
Takže způsobilý nebyl, protože byly nezpůsobilé ty normy, kterým údajně vyhovoval.
Když do výtahu pro 6 osob narvete 20, budete mluvit o nezpůsobilých normách?
Jistěže… v česku to přece má být dimenzované na takový počet osob kolik se tam dá reálně „narvat“ a to ještě s tím že mají v kapsách zlaté cihly… to je klukovina, tohle nevědět 🙂
Řidič nemusel vůbec vědět, co za past se tam nachází, věděl o tom ten, kdo byl kontaktován a varován zákazníkem ve firmě :). Ono ve většině firem se informace postupným předáváním z člověka na člověka znehodnocuje, taková tichá pošta :). Jak si mají zabezpečit trasu? Levitovat? Byla to jediná příjezdová komunikace, na které nebyl žádný zákaz vézt takovou soupravu :). Vy v autě snad vozíte rýsovací prkno, metr a úhloměr, abyste přeměřil, zda-li půjde projet, či ne? To má zajistit správce komunikace a přejezdu a přesně to neudělali :).
Navíc ještě v té době byla tma.
Právě a zlom je až za přejezdem, řidič neměl žádnou šanci. Ten zlom vůbec nemohl vidět. Za dne by byl problém si ho všimnout.
Ano, to dá rozum. Za tmy se samozřejmě nedá řešit to, že silnice/přejezd je léta v nevyhovujícím stavu.
Ta silnice byla vyhovující pro účel vození rajčat ze skleníku, ne pro přepravu stavebních strojů.
Ani to ne, rýhy v asfaltu to dokazují a jsou na Panorámě Mapy.cz jako důkaz.
No jo no, celkem logicky, když opodál stojí úplně standartní kamion – tahač plus třínápravový návěs (nosnost 26tun)… to musí být zcela přiměřené té místní komunikaci IV. třídy…
Pokud ale vezu nadměrný náklad tam si cestu prostě musím projít.
A tím projitím to odhadneš přesně a podepíšeš se pod ano/ne s rizikem příapdného penále za nedodání?
Ono se to totiž radí velice jednoduše, když už je po všem.
Prokaž tomu řidiči, že předem věděl, že tam uvízne. Policie to zcela zřejmě nedokázala. Naštěstí nejsme v dobách, kdy policisté mohli obviněného nadopovat durmanem a přiznání z něj vymlátit ve vykonstruovaném procesu.
Kdyby předem věděl že tam uvízne tak tak pravděpodobně vůbec nevjede. To dá přeci rozum!