Auto nechat ve středních Čechách, do Prahy vlakem. Vzniknou další dva velké parkovací domy

Vizualizace parkovacího domu v Kolíně. Foto. Město KolínVizualizace parkovacího domu v Kolíně. Foto. Město Kolín

V Neratovicích začne stavba během září, v Kolíně příští rok.

Odebírat
Upozornit na
guest
92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stoupa

Podle mě by se ty klimatizovaný skleněný králikárny (kanceláře) měly stavět někde u dálnice, tak jako sklady, aby lidi nemuseli jezdit někam do centra Prahy a řešit parkování a vlak. Stejně jim je jedno kde jsou 8 hodiny denně zavřený.

v.sp

Však se staví. Jinonice, Budějovická… a ucpávají příjezdy do Prahy. A vlakem/busem nepojedou, protože je to pro spoustu z nich přestup víc (bus/vlak/metro je zaveze do centra, a oni musí zase z centra ven).

mic

Kdyby se těm lidojemům nepovolila stavba parkovacích míst, tak by zaměstnanci museli dojíždět jinak, to dá rozum. Ale pokud má každý lidojem x pater parkování, není žádná motivace k využití MHD. je to jednoduché. Nejezdi sem autem, nezaparkuješ tu.

Ales

Ten Kolin se mi líbí. Čas od času jezdím směr Ostrava a Brno…autem do Kolína a odsud vlakem. Aby se zde člověk chytil musí přijet hodně brzy ráno. Pro mne by byl ideálnější nějaký parkovací dum v Pardubicích. Bude??

Spokojená

A kde? Buď bude daleko, že mhd večer už jej nedosáhne, nebo to musíte stihnout do 22.00 než zablokují závory u Alberta. Pardubice jsou ve hnoji.

Ales

Kde? Třeba tam na druhé straně nádraží, kam směřuje ta nová lávka. Tam by dle mého na to místo být mělo…

Honza1

Tam by to bylo přímo ideální. A dojezd relativně mimo městskou oblast.

Twix

Souhlasím že nemusí jít jen o cesty vlakem do Prahy, jak vyplývá z článku. Já jsem takto párkrát použil P+R v Berouně, abych pak jel vlakem na Plzeň.

venkovan

Pro takové cesty je to samozřejmě řešení vhodné a užitečné, ale kvůli nim se ta parkoviště a priori nestaví, a jde o to, že už nikdo pořádně nezkoumá, co s těmi lidmi, kteří tam zaparkují, má být dál, a neřeší problémy, které z toho vzniknou nejen pro ty (nové) cestující VHD, ale i pro dopravce, resp. vlastně přeneseně i pro objednatele VHD. Zdalipak si to uvědomuje třeba právě i Borecký?

Soudný znalec

Hlavně aby nezapomněli instalovat (byť jen jeden) stojan pro kola… 😉

Gajda

Vyzkoušet se toho dá dost, ale funkčni řešení je jen jedno – ekoplakety po vzoru Německa a nebo mýto po vzoru Londýna. Nic jinýho viditelně fungovat nikdy nebude. Ale současně není nikde politik, co by se vrhnul do prosazení.

Neonym

Věcně bych proti ekoplaketám (konkrétně těm v Německu) nic neměl, jen se mi nelíbí, že si musím lepit překážející samolepku na čelní sklo u aut, která se nikdy nevyráběla v konfiguraci, která by na zelenou plaketu nedosáhla. Vzhledem ke skutečnosti, jak stará auta dostanou zelenou ekoplaketu, by už Německo mohlo ten systém zrevidovat tím směrem, aby se na nová auta už ta plaketa vůbec lepit nemusela.

v.sp

Ekoplaketu dneska dostane skoro každé auto. I když už někde i v Německu je E-plaketa a pár míst, kam smí jen elektro (to by bylo řevu).

Mýto jako v Londýně trochu pomáhá, to ano. Ale jinak je to stoka, aut je tam neskutečné množství.

Raději stavět město pro lidi místo pro auta. Třeba Smetanovu nábřeží nepomůže snížení provozu o 10-15% (díky mýtu), ale udělat z něj pěší zónu.

Mosquit

Posunuje se taky stavba P+R Mstětice (více než 300 parkovacích míst), blízko Brandýs, na D11 2,5 km, 4 páry ve špičce za hodinu za 22 min.

Zbynek

Brandýs už přece P+R má.

Michal_80

Ten parkovací dům v Neratovicích by měl smysl jako P+R, pouze pokud by stál přímo u zastávky, například místo
toho „Stonehenge“.

Honza

Neblbněte. Kde by děcka bobovali a dávali si večerní „randíčka“? 😀 Ono se to nezdá, ale tahle navážka je jediný kopec široko daleko. A i na těch pár milimetrech sněhu co u nás za rok spadne se kopec „zapotí“.
Jinak souhlas, stavět to u Tesca je fakt daleko na to aby se tomu mohlo říkat PR. Ono tomu tak neříká co jsem si všiml ani město, to všude píše pouze honosně „parkovací dům“ (to že ho většina bude v PR režimu se moc nezmiňují. Viz třeba poslední zpráva od města: https://neratovice.cz/podepsali-jsme-smlouvu-na-stavbu-parkovaciho-domu

venkovan

Že by proto, že to „P+R“ je třeba dotační podvod, tak aby to pak nikdo nemohl příliš snadno kritizovat?

none

Když je kopec, stačí bláto 🙂
A nápad zničit tam ten trávník kvůli betonu…

libcha

Takovéhle parkovací domy jsou naprostá hloupost: – nejsou v místě příjezdu do Prahy s atraktivním a použitelným dojezdem do centra – mají mizivou kapacitu v porovnání s tím, jakými statisíci aut se Praha dusí – s cenou řádově 1 MKč / místo nemohou nikdy nabídnout kapacitu, která by cokoli mohla ovlivnit, i kdyby hypoteticky nebylo problém místo a umístění – vycházejí z liché, ale dost oblíbené představy o tom, že za zamoření auty mohou jacísi vzdálení přespolní, traziti apod. Kdepak, za zamoření různých míst auty většinou z většiny mohou místní. I v té Praze to jsou zhusta samotní Pražáci a… Číst vice »

mic

Tak, tak. V podstatě souhlas. Aby se něco pořešilo, muselo by to vypadat jinak. Tedy pakovací dům poblíž dálnice a né někde ve městě Kolíně. V případě D11 tedy u Kanína, případně u Třebestovic. Kapacita samože nemůže být v nižších stovkách, nýbrž klidně 10000. Na takové parkoviště pak lze navázat spoustu služeb. Autoservis, dobíjení/tankování, výdejní místa všeho možného, atd. Jenže kdo zaplatí parkovací obludu pro 10000 aut?

Z. Lapil

Je to ještě horší. Asi nejkapacitnejsí osobní vagon, „koženkové béčko “ ma 88 míst k sezení, řekněme 100, ať se to dobře počítá. Takže deset tisíc lidí odveze 100 takových vagónů neboli deset slušné dlouhých vlaků.
Čímž se ocitáme, co se hustoty dopravy ve špičkách týká, spíš na úrovni metra než „obyčejných“ vlaků.
Realisticky vzato, spíš dava smysl řekněme 10 tisícovkových garáží co pár kilometrů podél trati.
Ona je děsivá i představa, ze se z vlaku vyvalí pár set lidí, naskacou do aut a pokusí se všichni najednou odjet.

venkovan

Proto je z pohledu lákání cestujících do/z Prahy nesmysl především právě ten Kolín, protože všichni budou pochopitelně chtít jezdit jen rychlíky: když to budou mít do Prahy k stání, je to jen jejich problém, ale z Prahy budou zabírat místa dálkovým cestujícím a jen přibydou konflikty s obsazováním rezervovaných míst kolínskou frekvencí, navíc s jízdenkami PID.

Leinad

A musí dálkovina zastavovat v Kolíně a express uznávat PID? Co takhle zastavovat pro výstup/nástup?
(Směrem z Prahy = potřebuju jízdenku aspoň do Pardubic. Směrem do Prahy = nečeká na čas odjezdu)

Leinad

071 má 134 sedaček.

Márty

Tyto parkovací domy se doplňují s dalšími dopravními stavbami, které zkvalitní dopravu z větších sídel okolo Prahy. Není ale reálné tahat kapacitní kolejovou dopravu do každé satelitní vesnice, co ve STŘK vznikla. A a ačkoliv jsou satelity zlo, tak existují a město s nimi počítat musí – tam mají svou roli P+R, i za takto vysokou cenu.
Parkoviště u nádraží v Kolíně do této kategorie sice nejspíš nespadá (to jsou fakt parkoviště na okraji Prahy), bude ale atraktivní už jenom proto, že je u nádraží. Kolín – centrum Prahy vlakem 38 minut, autem 58min.

venkovan

A jak ty další lidi z těch aut, pro které má být cesta vlakem atraktivní, chcete nacpat do souprav stávajících rychlíků, které jsou plné (a budou stále plnější) už z Pardubic?
Z Kolína do Prahy nikdo vlakem, který cestou zastavuje, nikdo chtít jezdit nebude, a když se vám podaří navýšit nějak kapacity těch souprav (nejsou vozy), tak budete po většinu tras těch rychlíků vozit zbytečně mrtvou váhu – to má být nějaká nová ekonomika provozu železnice?
A propos: co myslíte, proč nezastavují rychlíky třeba v Čerčanech, kde by o ně rozhodně také bylo „hafo“ zájemců?

Márty

Sorry, ale řešíte problémy, které by vznikly při stavbě parkoviště o kapacitě 2000 míst. Tady se bavíme o 358 místech, na tom fakt železnice nespadne.
Navíc jak píšu výše, P+R mají primárně smysl na okraji Prahy s přestupem na linky S a metro. Stavbu v Kolíně beru jako nové parkoviště u nádraží, které obrandujeme jako P+R kvůli tomu, že je to trendy či kvůli dotacím. To ale neznamená, že nemá svůj význam.

mic

Tak řešení je několik.
-Cestujícím z „prvních“ rychlíkových stanic lze jejich použití znepříjemnit/motivovat je k použití pomalejších vlaků
-V blízké rychlíkové stanici lze nějaké vozy připojit (automatické spřáhlo již bylo vynalezeno)
-Lze zavést nové zrychlené vlaky

v.sp

Důvodem je řešení následků, ne příčin. Město vidí, že kolem nádraží stojí všude auta (a místní co u nádraží bydlí si stěžují). Tak město postaví nějaké P+R.
Není v tom žádná koncepce, jen se hasí aktuální problém.

Clovek

Na západě by do Neratovic postavili dobrou rychlou trať, místo do pár tisíc kol protože dojet po rovině na vlak není problém (zvlášť když na existuji cyklostezky), pro auta hlavně solidní K+R – pak by to možná vlak odvezl množství lidí, které by mělo nějaký dopad.

none

Stačí přidat druhou kolej. Tak snad někdy během sto let bude 🙂

Aquinas

Ano, přesně tohle je to, co by mohlo pomoci s dopravou v Praze.
Mj. tady v diskusi zaznělo, že představa, že to vyřeší dopravu je naivní. A víte já co Vám řeknu? Je to lepší než nedělat nic a jen pořád hulákat jak je potřeba vyhnat z Prahy automobily. Tohle je jedinný správný postup. Není možné lidem říct, že do Prahy autem nesmějí aniž by se pro ně cokoliv udělalo co by jim to neježdění do Prahy usnadnilo.

libcha

Nedělat nic a hulákat samozřejmě nic nevyřeší, ale to co se dělá je takový úlet a nesmysl, že to stejně nepomůže. Dělat se musí, hodně, ale hlavně jinak.

Aquinas

Přísloví lepší něco něžli nic nebo lepší než drátem do oka znáte? I snaha se počítá. Ono v případě, že by se k tomu omezení automobilové dopravy opravdu dospělo by to vypadalo alespoň jinek než když by se předním neudělalo. Ale raději již nebudu nic říkat. Před třemi dny jsem si vzal do úst dlažbu a chodce a …. 🙁

tom

lepší než drátem do oka je asi pravda, ale ne nutně v kontextu utrácení půl miliardy z veřejných rozpočtů. U toho by možná stálo za to to udělat pořádně a smysluplně

Z. Lapil

Znam, ale ároveň umím počítat. Problém pražské silniční dopravy fakt nespočívá v pár stech „vesničanů „.

David

Skoda, ze se nic moc nechytne u dalnice … treba v Poricanech

venkovan

Osobně bych viděl lepší Velim, je to i přímo na I/38, ale i ty Poříčany by byly určitě smysluplnější než Kolín: když už někdo pojede autem na vlak či od vlaku, není příliš podstatné, zda jede 10 či 15 minut a 15 či 20 km, ale je třeba se na to vše dívat i z pohledu železnice, tedy toho, co je schopna zvládnout, aby to mělo vůbec nějaký smysl i ty pro cestující.

Honza

Jestli si někdo myslí, že od Tesca budou lidi šlapat na Neratovice sídliště, aby pak pokračoval skanzenem do Prahy, tak to je slušný úlet. Už teď místní co bydlí na „výsluní“ jezdí spíš busem do Phy, protože „vlak je daleko“ a navíc „zpožděný“. Tak jedou busem, co je zpožděný ještě víc a končí na Ládví… Obecně je tady ta stavba parkovacího domu brána dosti negativně a jako velké zhoršení, zvlášť když se zde ještě plánují zavést parkovací zóny.

Miroslav

Řesit takto přetížené silnice v Praze je stejně naivní, jako zabezpečovat banky cedulkami, že zloději půjdou do pekla. Bez restrikcí to nepůjde. Nebo si fakt myslíte, že řidiči co jedou přes půl republiky odstaví auto v kolíně, když do Prahy není omezen vjezd? Kolony aut se řesí novými silnicemi a parkovacími domy. Mozná zkuste auta redukovat pomocí benzínu zdarma, to určitě pomůže.🤪🤪🤪 Kdo toto vymýšlí by neměl dělat v dopravě, ale být v ústavu pro osoby zaseknuté ve vývoji osobnosti.

Petr Šimral

A teď si představte, že bydlíte třeba v Mnichovicích a když chcete jet někam na východ, tak je ideálem zrovna Kolín, ale tam nezaparkujete 🙁

A tak holt jedete třeba do Ostravy autem po D1, protože než se vlakem překolíbete přes Prahu, tak jste autem už v koloně před Brnem 🙂

venkovan

Proti Kolínu působí z pohledu železnice jeden silný fakt: malá kapacita rychlíků v úseku Kolín – Praha: když už Borecký a spol. prosadili pásmový systém obsluhy, byl by logičtější zřízení kapacitní možnosti parkování „P+R“ třeba ve Velimi (tam by pro to byly i podmínky docela dobré + je to lokalita dostupná i z Poděbrad a D11) a zkusit tam nějak „propasírovat“ ty současné poříčanské „kladivové obracáky“. Pro cesty na východ je Kolín vhodný, ale pro rychlíky do Prahy a opačně to znamená víc problémů s kapacitou.

Miroslav

Ano, kolik km třetí koleje z Kolína na Prahu by se dalo postavit místo toho nesmyslu za X milionů? A co teprve z Neratovic? Nezasloužila by si už ta dráha po 1,5 století neinvestic druhou kolej a elektrizaci? Protože se může stát, že zaparkujete ve zbrusu novém parkhausu a vlak bude zrušen z důvodu vyčerpané kapacity dráhy. Inu Kocourkov.

venkovan

Hlavně si neumím dost dobře představit, jak na stávající infrastruktuře dokáže železnice udělat rychlou osobní dopravu s intervalem v ranní špičce maximálně 15 minut aspoň ve směru do Prahy (třeba i na úkor intervalu v protisměru) a odpoledne tak 20 minut ve směru z Prahy, když do toho navíc ještě má jezdit i ten Langustův nesmysl na vlečku v Čakovicích: jinak o to zaparkování už v Neratovicích totiž řidiči stejně velký zájem mít nebudou, a to tím spíše, že ten parkovací dům bude asi půl kilometru od zastávky. Navíc bude to parkoviště daleko i od kralupské trati – kdyby snad… Číst vice »

Pavel Dvořák

Opet je diametralne odlisna cena dvou staveb pri prepoctu na misto. A opet BAK stavebni, kdy v kraji stavi vyrazne levneji nez kdyz ta sama firma stavi parking v Praze. Cim jen to muze byt?

MP22

Odlišným projektem?

Pavel Dvořák

Jako ze v Praze projektuji stejne nebo hodne podobne betonove krabice na auta, podle stejnych technickych norem, ale s drazsim zpusobem vystavby? Proc to delaji? Maji moc penez? 😅

Novomír

A co budou dělat lidi, kteří nechají auto v Kolíně v Běchovicích? Půjčí si tam auto, aby dojeli do Prahy?
Nebo se současně nějak řeší i přetížená trať?

micat1

Nic proti P+R, ani jednomu. Ale jak si představují, že to v Kolíně omezí počet aut ve městě, když se na něj auta jinak než skrz město nedostanou? To mi přijde jen jako taková prázdná marketingová fráze.

Matyáš

V Neratovicích to má být u Tesca, tedy zde https://mapy.com/s/pubusekeso? Opravdu se předpokládá, že by se pak odsud někdo vydal pěšky cca 700 metrů, aby přestoupil na vlak?

micat1

To je docela úlet. Pak nechápu, proč to někdo vydává za P+R. Asi kvůli dotaci jako obvykle.

MP22

Další dotační podvod jako P+R v Brandýse

Pavel

Nebo v Prostějově

Zdeněk

Nebo v Liberci 😀 těch příkladů už je nějak podezřele hodně.

micat1

Mladá Boleslav, tuším i v Ostravě se něco takového řešilo…

KFNB

Pravděpodobně další dotační šmelina.

none

A musí jet vlakem? Znáš to tam?

jaroslav.dohnalik

Je dobré zmínit, že parkovací dům v Nera vznikne na pozemku současného placeného hlídaného parkoviště, které má kapacitu vyšší, než parkovací dům. Parkoviště je plné i tak a nyní, tím pádem, dojde ke zhoršení parkovacích možností pro rezidenty. Jsem zvědav, jak to dopadne a kolik bude stát možnost parkování v domě pro rezidenty. Jak to dopadlo v Brandýse víme všichni. Obávám se, že v Nera to moc lidí zaplatit chtít nebude.

micat1

Brandýs je logicky katastrofa, protože vlak je z tama zoufalý a na bus nikdo z auta přestupovat nebude. Z Neratovic se dá do Prahy dostat přeci jen trochu lépe a je tam taky naděje na nějaké zlepšení do budoucna (snad).

jarda

No jo, ale když parkovací dům postavíte daleko od nádraží, tak výsledek bude nejspíš podobný.

MP22

On by na bus někdo možná přestoupil, ale to by musel být východ z parkovacího domu přímo u zastávky MHD, ne 500 metrů daleko, kdy to s cestou přes výtah udělá klidně 10 minut od auta k zastávce.. za tu dobu už jste autem v Letňanech.

micat1

To je další věc, pak je tu ale „rychlost“ toho busu, který samozřejmě nemůže jet po dálnici, to se u nás nedělá, a staví u každé vrby. A obecně si myslím, že jet autem na přestup na autobus, který většina řidičů považuje za „nižší“ mód dopravy, který bude navíc stát ve stejných kolonách jako to auto, pojede déle a nabídne méně pohodlí, nebude moc populární. Kdyby to byla aspoň opravdu rychlá tramvaj, tak už to bude vypadat jinak.

venkovan

Možná by se někoho podařilo nalákat, kdyby tam byly nějaké „buspruhy“ nebo jiná užitečná preference VHD, ale když je ta VHD nanejvýš stejně rychlá jako to auto, tak by nepřestoupila asi ani pověstná Gréta.

none

Hele. A co když to odstavené auto bude chybět v té zácpě s autobusem?

Leinad

Typický příklad z teorie her.

none

Kde přesně je ten východ , který je 500m daleko?

Jakub P

V Nera pul milionu na misto, v Koline milion. Poplatky z P+R zaplati stezi provoz, rozhodne ne stavbu, casem rekonstrukce, atd.

A pry ze IAD neni dotovana.

Ne, ze by P+R nebyla potrebnou soucasti systemu, zejmena tato uz u vlaku v kraji. Jen jsou smesny predstavy, ze by melo jit o zaklad nebo hlavni reseni.

Pavel Dvořák

V tech Neratovicich je to za mene nez 400 tis. za misto. Alternativou by bylo svazet lidi autobusy. Budete potrebovat rekneme aspon tak 4 pro ruzne trasy a v ruzne casy. Pri cene tak 6 mil. za kus a nutnosti obmeny max. po 9 letech (pravidla PID) jsme po 45 letech jen na cene autobusu na 120 mil. K tomu palivo a hlavne mzdove naklady na ridice. Ona ta cena za parkovaci dum se nakonec ukaze jako nizsi, nez vami zamyslena alternativa a pritom zajisti lidem vetsi dopravni komfort. Vyjedou si od domu kdy potrebuji, nemusi nikam na zastavku a… Číst vice »

Kubrt

Ovšem autobusové linky do okolních vesnic stejně zůstanou v provozu, mícháte dvě různé věci. Kdyby vlak z Neratovic nabízel vyšší frekvenci spojení (rychlostně už to dnes není takový provar, i když samozřejmě by mohlo být lépe), ukousnul by si větší dílek z koláče.

Pavel Dvořák

Me je to celkem jedno, reagoval jsem jen na povzdech, ze auta jsou dotovana. Dotovana je doprava a jsou rozdily v tom, jak moc je velky podil toho, co si kazdy zaplati sam a co se plati z dani. U aut si kazdy plati nejvic sam.

micat1

Trochu počítáte jablka a hrušky, do ceny autobusů zahrnujete i provozní náklady, což neděláte u aut. Ta jízdenka na bus taky není zadarmo a pokryje větší % nákladů, než poplatek za P+R. Lidé autem taky asi úplně nevyjedou „kdykoliv“, když jedou na P+R na konkrétní vlak. Ideální je mít obě možnosti, ale měla by být snaha, aby P+R bylo především pro obyvatele okolních vesnic a lidé z Neratovic/Kolína měli pohodlnou cestu na nádraží pěšky, na kole nebo autobusem a autem tak přes město nemuseli jezdit. Na to se ale často zapomíná a P+R pak zaplní místní obyvatelé, kteří by jinak… Číst vice »

Pavel Dvořák

Ty provozni naklady si ale u auta plati kazdy sam, u MHD se dotuji. Jde mi o to, ze tvrdi, ze auta jsou dotovana, jako kdyby jina forma dopravy by byla zdarma bez verejnych nakladu.

micat1

A já vám zase říkám, že to P+R vůbec nemusí vyjít pro státní kasu levněji, než ty autobusy. Nehledě na to, že ty busy budou jezdit tak jako tak, jen možná v delším intervalu.

Michal.S

V Neratovicích bych to pochopil u nádraží Neratovice, kde se má časem již brzy zvýšit kapacita trati a vlaků směr Praha. U zastávky to bude na 2 věci.

Johnny

„již brzy“ 🙂 🙂 🙂

Honza

Tak ten byl dobrej. Díky za zlepšení dne 😀

Twix

Však se to nemá stavět u zastávky Neratovice město, ale Neratovice sídliště. Tam také staví všechno na Prahu, včetně R a Sp.

Lukáš F.

Jenže ono se to nemá stavět u zastávky Neratovice město, ale nějakých 700 metrů pěšky od ní. To je pro pravidelné přestupování dost k ničemu. A to nemluvě o věčných zpoždění na trati 070, a že od prosincové změny JŘ se prodloužily jízdní doby osobních vlaků směrem z Prahy o 4-7 minut, čímž je vlak zase o něco méně konkurenceschopný.

Ondra

Jenže tam u nádraží není kde, pokud nechce někdo vykácet kus lesa. U zastávky to chápu i když je to i tak nějakých 10 minut pěšky. Ale primárně to je určené pro RES.

venkovan

Ten les by mohl zůstat netknutý – dost místa pro menší parkovací domek je třeba i v prostoru východně od staniční budovy v tom úhlu s odbočující brandýskou tratí, jen by tam nesměli přes den parkovat žádní residenti, ale pouze dojíždějící.

Náhodný Kolemjdoucí

A kudy budou ty vlaky do Prahy jezdit, když ne právě přes Neratovice sídliště?

venkovan

A co třeba BEMU přes Kralupy n/Vlt., když se tam soupravy stejně dělí a spojují? To by ale nejdřív musel někdo donutit SŽ, aby zvedla NTR na trati z Neratovic do Kralup …
Ale zase by tam mohlo být třeba i u Úžic parkoviště pro D8 + Odolena Vodu …

Honza

Na „zastávce“, aneb „Neratovice Sídliště“ staví každý vlak (R, Sp, Os) co od Prahy jede (kromě víkendových turistických KŽC).

none

Kde přesně? Místo by bylo kdyby se zrušilo nádraží 🙂 A je dobré stavět parkoviště doprostřed města?

Petr

Jenže z těch Neratovicích je opravdu nic moc vlak. Parkovací domy by se měly stavět tam, kde to má opravdu smysl.

micat1

Ale odkud z blízkého okolí je lepší? Tady aspoň staví rychlá vrstva. Horší je teda ta poloha toho P+R.

venkovan

Co třeba Měšice? Tam je u nádraží místa dost, a mohly by tam jezdit třeba i ty Langustovy vláčky místo těch nesmyslných jízd na vlečku.

Jeffer

V tomto prípade by skôr SČK a Praha mali vyvinúť veľký tlak na SŽ, aby zapracovala na zdvojkoľajnení a elektrifikácii trate Praha–Všetaty(–Boleslav).

venkovan

To není vůbec jednoduché: elektrizaci vadí především letiště Kbaly.

none

Tak se chvíli pojede na baterie. Teď je to moderní, ne?

none

Tak jestli to půjde tak rychle jako nadjezd misto přejezdu v Neratovicích…
Pokud by přidali druhou kolej, můžou jezdit vlaky skoro jako metro. Teď se to každou chvíli někde potkává a stačí malé zpozdění a celé se to rozhodí.