Auta stojí, vlaky jedou. Kvůli zácpám na D10 u Prahy se dočasně posílí železniční spoje

Oprava 3,5 kilometru dlouhého úseku dálnice D10 u Prahy. Foto: SkanskaOprava 3,5 kilometru dlouhého úseku dálnice D10 u Prahy. Foto: Skanska

Zavedení posilových vlaků potrvá do 12. prosince.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kolbaba

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10118379000-udalosti-v-regionech-praha/225411000141020/
Došlo na má slova. Nejbohatší region nemá pro příměstskou železnici nic lepšího než orchestriony. Hrůza.
#ontímnikdonejezdí
#lokálkyjetřebazrušit
#rozmazlenícestující bychtěli nový vlak, ale ten je drahý, takže vlaky zakázat

Daja

Tady platí jen – je to marný, je to marný, je to marný…..

IDS

Není to „marný“, je to jen nedotažené úplně polovičaté řešení.

IDS

Má to jeden háček, který organizátoři zřejmě zatím nedomysleli, nebo jen autor neví, že i na to třeba mysleli a zařídili to: pokud ten lokál z Brandýsa přijede do Čelákovic v XX:38. minutu, tak nejbližší zastávkový vlak do Prahy odjíždí až v XX:54. minutu, protože ten předchozí ujíždí v XX:34. minutu – a o ranní spojení s takovým čtvrthodinovým pobytem na přestup v Čelákovicích skutečně většina lidí mít zájem nebude, i když tam snad na nádraží stále funguje možnost posnídat v občerstvovně kavárenského typu ( v minulosti trochu připomínala italské nádražní bufety – už dávno jsem tam nebyl), která ale… Číst vice »

Filip Jirsák

Příjezd do Čelákovic je v XX:35. Jak byste to na té trati jinak poskládal, aby to vyšlo? Když to i s tím dvacetiminutovým přestupem v Čelákovicích bude vycházet rychleji, než autem…

IDS

Máte pravdu: až teď jsem se pro jistotu ještě podíval do IDOSu po dnešní aktualizaci a zjistil jsem, že ty vlaky budou mírně zrychlené tím, že projedou 2 zastávky (Brandýs n/L. zastávka a Čelákovice zastávka), takže ten váš údaj příjezdu do Čelákovic platí – což ovšem nic nemění na skutečnosti, že ty vlaky přijedou do Čelákovic 1 minutu po pravidelném odjezdu vlaku do Prahy a IDOS ani teď nenabízí spojení jiné než z Čelákovic pokračovat až osobním vlakem s odjezdem v XX:54 minutu. Pokud tedy úředníci z IDSK neprojednali a nezajistili, že vlaky s pravidelným odjezdem v XX:34 hodin na… Číst vice »

Filip Jirsák

Proč pořád o něčem spekulujete, než abyste si otevřel jízdní řád na stránkách kraje? Ano, plánovaná vazba je na ty osobáky v xx:54, žádné posouvání ani mimořádné zastavování se nekoná – ono přeci jen kvůli mimořádné posile na měsíc na jedné lokálce nejde rozbourat jízdní řád na hlavní trati. Pořád ale platí, že i s tím dvacetiminutovým čekáním v Čelákovicích by to mělo být rychlejší, než cesta autem. Pro ty, kdo chtějí jet kratší čas, jsou určené kmenové vlaky. Ty posilové spoje jsou určené pro ty, kterým nevyhovuje příjezd do Prahy těsně před celou a stačí jim tam být až… Číst vice »

IDS

Proč se pořád snažíte někoho poučovat (a zdaleka ne jen v tomto případě)? Na to, aby člověk věděl to, co obsáhle popisujete, nemusí ani sloužit roky v drážním provozu. Já jsem pouze naznačil, co je možné a bylo by třeba udělat, aby to spojení bylo atraktivní pro více lidí než jen pro těch možná několik, o jejichž teoretické existenci spekulujete vy. Úplně celé ty cca 2 – 3 minuty vzniklé navíc by sice asi ani jeden z těch dvou možných přípojných vlaků do Prahy zkrátit nedokázal, ale tak tragicky jako vy to přesto nevidím (ani poté v ŽUP): Sp vlaky… Číst vice »

Filip Jirsák

S poučováním jste tu začal vy, a ještě na základě neznalosti. Když začnete s tím, že autoři návrhu něco nedomysleli, přitom ten návrh ani neznáte, nemůžete se divit, že vám někdo odpoví stejně mile. Vy jste naznačil možnosti, akorát jste se nad nimi nijak nezamýšlel. Nezamyslel jste se třeba nad tím, že kvůli zatraktivnění spojení pro pár lidí z lokálky na jeden měsíc byste zneatraktivnil spojení pro stovky lidí využívající ty vlaky na hlavní trati. Přitom celý problém, který popisujete, je virtuální. Když budou lidé o tom spojení uvažovat, jasně vidí v jízdním řádu odjezd z Brandýsa v 6:20, příjezd… Číst vice »

Martin

Stejně ráno trochu sprchne a každej dojížděč do Prahy místo deštníku vytáhne auto.
A pak bude na internetech rozumovat, že bydlet v Praze nedělá nárok na parkování ve veřejném prostoru. Poté, co to zaparkuje na okrajovém sídlišti lidem před dům.

Kolbaba

Tak jestli nasadí šukafony to bude terno. Pochybuji, že se středočeský kraj vzmůže na lepší jednotky. Ještě by těch lidí ve vlacích přibylo a nemohli by rušit vlakové spoje.

dav

Původně tam měly být 810, vzhledem ke krátké jízdní době, nakonec tam bude nasazený Comfortjet. Ale nebude jezdit. Stačí nastoupit do zadních dveří, projít soupravou a jste v Čelákovicích.

Twix

Neměly už tady od loňska jezdit ty ojeté RS1? Ale nějak pořád nejsou.

M 474 003

Určitě naženou točvolanty do vlaků, ještě k tomu 810. Ty sockou nepojedou, i kdyby měli popojíždět v zácpách celý den.

Další příklad točvolantského myšlení: Autobusem nepojedu, on popojíždí v zácpách.

Honza S.

Nemám rád, když si lidé nadávají do točvolantů nebo pumpičkářů. Zde máte můj mínus.

M 474 003

Já zase nemám rád točvolanty a vozím kompresor a DC -DC měnič 48/12V Pumpičky měli donedávna všichni točvolanti.

cbtrk

Na základě jakých dat rozhodlo IDSK utrácet veřejné peníza za vzduchovoziče, navíc v nesmyslném termínu, když v minulém článku bylo uvedeno: „Původní obavy řidičů z velkých dopravních problémů v Praze a okolí způsobených opravou se dosud nenaplnily,“ konstatoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Jan Sůra

Je otázkou, jaké obavy byly. Reálně tam ráno stojí auta 30-60 minut.

Stráťa

Mapy tvrdí že je to teď mimo špičku 30 minut autem. Pokud si postojí dalších 30 tak jsou na času jízdy vlakem a pokud nejedou z nádraží na nádraží tak už nevadí ani ta hodina.

Jarda

mapy v kolonách rády kecají, já přijel o 20 minut později, než hlásila zdržení navigace, celkově to bylo okolo 30 minut zdržení, 10 minut mapy počitaly

Pav

Nenaplnily? Situace je v obou směrech až “dramaticky” horší.

A ve směru “do Prahy” to platí dvojnásob.

frank

tady je na nabízených časech krásně vidět, jak je současná trať Brandýs nad Labem – Praha zoufale pomalá. Už hezkých pár let se mluví o novém vedení trati, třeba trať via obce Podolanka a Přezletice by na Masarykovo nádraží mohla nabídnout časy okolo 30 minut. Když si člověk vezme, že jen z Brandýsa dojíždí do Prahy za prací kolem 5000 lidí, tak by to vytížené bylo. Jenže jsme v Česku…

Tomáš Záruba

Ten dosažitelný čas (trasou severně od Přezletic) je těsně přes 15 minut.

IDS

Tu chiméru nejen za mého, ale ani za vašeho života nikdo nerealizuje, neboť na to tento stát nebude mít peníze – ale oblouková spojka od Mstětic k Toušeni by asi ufinancovatelná byla, a i relativně brzo – jen ti kompetentní to pořád nechtějí pochopit.
A samozřejmě zcela nezávisle na tom by bylo třeba zmodernizovat lokálku tak, aby se jízdní doba mezi Brandýsem a Čelákovicemi dostala při použití adekvátních vozidel pokud možno pod 15 minut = zvýšit výrazně NTR a hlavně odstranit její zbytečné propady. A na tom lze pracovat hned, nezávisle na jakýchkoli jiných nákladných investicích.

Honza S.

Tenhle stát má hodně peněz a hodně jich utrácí za různé úpravy parků. Takže jde spíš o to udělat z toho prioritu. Nicméně co se týče té propojky, tak je velká ostuda, že tam není. Protože to se dá udělat levně a rychle.

IDS

A ještě větší ostudou je, že se tím nikdo nezabýval ani při přípravě nedávné modernizace traťového úseku Mstětice – Čelákovice, takže ani tam nejsou podmínky pro nějaké budoucí odbočení připraveny.

IDS

Ono by možná stačilo udělat jen krátkou spojku až přímo u Čelákovic (na lokálce je tam stejně dvoukolejné těleso kvůli vlečce), takže by takové přímé vlaky mohly pobrat dokonce i čelákovickou zastávku u sídliště – a pak už by záleželo jen na tom, co udělat s kapacitou na té lokálce.

Dopravak01

Co to je za bandu amatérů, kteří vyhazují veřejněné prostředky? Proč jsou posilové vlaky objednány do 20 prosince, když dopravní omezení na dálnici končí v první polovině listopadu? Takhle Borecký šetří? Nebo je to malá domů oblíbenému dopravci? Tohle je neúčelné vynaložení veřejných prostředků.

Radek

Jestli ono to nebude tím, že uzavírek bude víc.

Filip Jirsák

V pracovních dnech do 14. 11. 2025. Možné prodloužení jejich provozu až do 12. 12. 2025 s ohledem na jejich využití a omezení na silnicích D10 a D0 510.

20. prosince jste si vycucal z prstu.

Vynaložit ty peníze na zlepšení funkční gramotnosti některých spoluobčanů by asi bylo důležitější, ale otázka je, jak by vás k takovém u vzdělávání donutili.

IDS

„Zavedení posilových vlaků bude podle IDSK dočasné. Začne 20. října a potrvá do 12. prosince.“
Takto to napsal autor textu a stejně je to i v TZ na www stránkách IDSK (ani tam nic o ukončení dne 14. listopadu není), pouze IDOS zatím zná ty vlaky jen do 14. listopadu – 20. prosince je ovšem nejspíš překlep nebo přehlédnutí: vám se něco podobného nikdy nestalo?

Filip Jirsák

Na webu Středočeského kraje je výňatek jízdního řádu, kde je napsaná platnost do 14. 11. s možností prodloužení až do 12. 12. Ten samý výňatek je i na webu IDSK.

Dopravak01

Proč

55p

Aby tím jezdili cestující 😉

gotop

Omezeni trva od pulky srpna do zacatku listopadu a proto zavedeme posilove vlaky od 20.10. do 12.12. To jako vazne?

Eva

Také nechápu. Je to totální katastrofa.

Mickey

Není lepší to objednat na dýl, kdyby se omezení protáhlo? Nebo na zmíněné omezení navazuje jiné nezmíněné omezení 🙂

Indijanek

Pokud bych chtěl vidět svět růžový, tak bych doufal, že je to proto, aby si kraj vyzkoušel, zda třeba i po ukončení omezení na silnici, někteří z dojíždějících objevivše výhody cesty vlakem zůstanou. Následně by se pak mohl provoz rozšířit trvaleji…

IDS

Pokud ovšem nebude v Čelákovicích zajištěn okamžitý rychlý přestup na vlaky do Prahy (který nyní nevychází), pak je každá taková zkouška (bohužel) zcela zbytečná.