Auta si vzít nenecháme. Nová asociace řidičů chce bojovat proti „omezování svobody“
Tisková konference nové Asociace řidičů osobních vozidel. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Spolek chce mít do dvou let statisíce členů. Lákat je bude i na slevy v autoservisech.
Jsou to líní sobci, kterým je jedno, že místa podél hlavních ulic a dálnic jsou neobyvatelná, mnoho lidí si nemůže otevřít doma okno….. Řidičák mám a nevyužívám a k této skupině se nehlásím. A také mám 100 m od rodného domu postavenou dálnici, tak vím o čem mluvím.
Jak jako 6 miliónů čechů? Například já mám taky řidičák a vůbec s nima nesouhlasím.
pro ASOR palec nahoru – kdyby pro nic tak proto ze plati
enemy of my enemy is my friend
trošku mi to připomíná tu hysterii kuřáků při zákazu kouření v restauracích před několika lety. Taky křičeli něco o mlčící většině (každý, kdo se ozve se považuje za mlčící většinu), o svobodě a možnosti si svobodně kdekoli a kdykoli zapálit cigáro atd. Přece, komu se to nelíbí, tak se může třeba s děckama v restauraci svobodně zvednout ze židlí a jít si to svobodně dojíst někam jinam, protože ON si zrovna chce zapálit…. 🙂
Dnes zákaz kouření v rest nikomu nevadí a nikoho nepohoršuje. Mám řidičák i auta, ale mě prosím pánové nezastupujte a už vůbec na takhle přihlouple… 🙂
Třeba u nás na malém šumavském městě některé hospůdky kouření zakázaly ještě před celostátním zákazem. A vyžádali si to i kuřáci, ani oni už nechtěli odcházet domů provonění kouřem.
Ale ve chvíli, kdy někdo blekotá cosi o tom, že auto je symbolem svobody a ještě argumentuje zdravým rozumem, tak to už se fakt nedá nic dělat, to jsou beznadějné ubohé případy…
Svoboda není cochcárna.
Jo tak ono to bylo u řidičů stejné, když se zavedla padesátka ve městech a přednost chodců na přechodu. V prvním případě jsem si jen vyslechl od kamaráda z vesnice, co je to za hovadinu. V tom druhém případě jsem dělal už na brigádě v České pojišťovně, byla tam hromada lidí 45+ a jak ti na to nadávali, že budou muset brzdit, to bylo neskutečné. To stálo za nějakou skrytou fotku, hromada boomerů postává na chodbě, kecá a nadává… Dnešní voliči Babiše.
Nevadí? Omyl – mně třeba vadí zcela zásadně – a to jako zarytému nekuřákovi. Jde o princip, kdy se nějaký dílčí problém řeší zákazem nebo nařízením, které vylívá vaničku i s dítětem.
Ropa je levná a zásoby jsou na minimálně 200 let. Pokud by došlo k jejímu vyčerpání, civilizace okamžitě končí.
V první větě jsou hned dva chybné předpoklady. 1. Co to je „levná“? Levná v relaci k čemu? Kdo zaručí její „nízkou“ cenu i příští rok, za 10 let, natož za 200 let? 2. Zásoby při jaké spotřebě? Viz tento odkaz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ropn%C3%BD_zlom K úplnému vyčerpání ropy nedojde nikdy. Zákonitě musí nastat situace, kdy náklady na těžbu překročí všechny pro lidstvo přijatelné finanční i technologické meze, takže nejhůř těžitelná část ropy – například pod dnem hlubokých oceánů – zůstane pod zemí navždy. Ropa jenom dosáhne takových cen, že ji nikdo příčetný nebude chtít používat jako palivo. Její potenciál jako zdroje různých… Číst vice »
Strejcové na tý fotce, přestaňte bojovat a začněte se hýbat! Máte nohy a ještě vás nesou, tak na výlet! Pěšky!
To asi moc nehrozí, členové tohoto nesmyslného okrašlovacího spolku přece nebudou někam chodit po svých. To nechají nám, sockám.
Oni by se na chodníku nebo nedej Trabant někde v lese cítili býti nesvobodnými. Co kdyby je v tom lese přepadla veverka nebo mravenec?
Tímto se ale moc omlouvám lidem z mnoha okrašlovacích spolků, že jsem ten pojem použil na označení této sešlosti zbytečných individuí.
Po precteni clanku jsem se musel ujistit ze neni 1. dubna.
Samozvané zastoupení na základě vlastnictví řidičského průkazu? Děkuji, nechci.
„Spolek chce mít do dvou let statisíce členů. Lákat je bude i na slevy v autoservisech.“
Super. Svoboda je něco co je třeba bránit. Jen s těmi servisy nevím. Místo slevy bych preferoval kvalitně odvedenou práci což je dnes v některých servisech tak trochu problém.Možná i trochu více. V takové situaci si raději všechno na autě udělám sám.
„Svoboda je něco, co je třeba bránit.“
Svoboda od čeho a k čemu?
Třeba svoboda možnosti volby. Svoboda jet si jak daleko chci a nebýt omezován menším dojezdem. Kdy chci a nebýt omezován tím, jestli mi někdo dovolí nabít si vozidlo. Třeba. Přemýšlet déle jistě by toho bylo více.
Svoboda nabít si vozidlo je ale úplně stejná jako svoboda do něj natankovat beznín. Až Arab zavře kohoutek (či bude chtít za barel 1000 USD, což je prakticky totéž), tak vám ta vaše svoboda si natankovat bude hodně platná.
A stejně jako svoboda vaší pěsti končí u mého nosu, tak vaše svoboda smrdět a překážet končí u mého práva na čistý vzduch a zelenou louku (místo parkoviště).
No to není. Pokud Vám někdo řekne, že si auto můžete nabíjet jen od do. Elektriku si do kanystru nenačerpáte……zbytek nekomentuji. Tak se přestěhujete někam na venkov kde dávají lišky dobrou noc a kde ještě dlouho budou zemědělci půdu obdělávat pomocí strojů poháněných spalovacími motory. Pak se není čemu divit sousedským vztahům na vesnicích kde si lidi z měst co přijedou na víkend nadávají na kokrhající kohouty, kdákající slepice, smrdící hnůj atd. Taky mají právo na čistý vzduch, ale i ten soused má právo na úsporu peněz pokud nemusí kupovat vejce v obchodě.
Úspora peněz ano, ale ne za každou cenu. Pokud se mi doma válí pneumatiky a začnu jimi topit v kotli místo dřeva nebo uhlí, pak je to zatraceně špatně.
S tím souhlasím.
On vám někdo říká, že si auto můžete dobíjet jen od-do?
A že nenadáváte, že benzínová pumpa má otevřeno jen od 6 do 22 hodin a omezuje tím vaše právo si natankovat ve 4 ráno…?
Odstěhovat se na venkov je sice hezká rada, ale neřeší obecné právo smrdět a parkovat i na tom venkově – tak mi tam nebudete smrdět vy, ale někdo jiný. A poradí mi, abych se odstěhoval do města, že ON ve městě nesmrdí a neparkuje, protže jezdí jen z Horní do Dolní Lhoty a nazpátek.
Možnost volby bude existovat vždycky. Ale rozeberme si to: 1) Jak daleko chcete? To můžete i teď. Dokud vám nedojde šťáva. 2) Kdy chcete? To vlastně taky můžete, ale narazíte na ty, kteří chtějí to samé. Nemůžete chtít ve stejný čas to samé. Zvlášť ve špičkách, kdy se čas dojezdu neúměrně prodlužuje. Takže omezují vás jen vaši kolegové. 3) O možnost volby mezi jednotlivými druhy dopravy se ochuzuje člověk sám. Pokud jste ve městě, můžete jít pěšky, na kole, MHD, autem, na bruslích, na skateboardu. Dejme tomu, že běžný člověk v zimě chodí jen pěšky, MHD nebo autem. Pokud se… Číst vice »
Pořád je tady to, že u spalovacího motoru jsem schopen obnovit plný dojezd během několika minut. U spalovacího motoru nemusím hledět na styl jízdy abych dojel. Nemusím tak být brzdou provozu a mohu plně využívat maximálních rychlostních limitů (samozřejmě limitace jsou pov. podmínky nebo provoz). Prostě spalovací motor má oproti elektropohonu moře výhod. Dokud bude vozidlo splňovat limity , které byly stanoveny v době jeho výroby a bude tak splňovat meření emisí a tím pádem bude způsobilé k provozu na poz. komunikacích…….Když se někdo odstěhuje do města je to vlastně podle toho co říkáte taky jeho problém .
Jezděte vlakem, busem, na kole. Choďte pěšky. Nebudete muset řešit žádné dilema. Uděláte mnoho pro přírodu, pro sebe. Mohu doporučit!
Jak člověk stárne priority se mění.
Jo. Před lety jsem jezdil autem, pak na motorce, pak na kole, teď chodím pěšky. Člověk toho pak víc stihne…
Hlavně stihne udělat něco pro své zdraví.
Velmi hezky řečeno.
Já žádné dilema neřeším. Já v tom mám jasno.
Je Vám doufám jasný, že tenhle fosilní svět aktuálně stojí a padá s tím, jestli si 85letej ajatoláh nezapomene vzít prášky na cukr, na srdce a na hlavu?
1.) U spalovacího motoru musíte pro natankování cíleně zastavit a můžete provádět jen jednu činnost – tankovat. U BEV s moderní architekturou (800V) je potřeba na nabití jen pár desítek minut, které můžete využít k čemukoliv. 2.) U spalovacího motoru opravdu nemusíte hledět na styl jízdy. Buď dojedete 700-800 km, nebo 300. U BEV je to to samé: buď ujedete 500 km, nebo jen 200. 3.) Stejně jako výše: ani u jednoho typu pohonu nejste nucen být brzdou a musíte dodržovat zákonné limity. 4.) Zvolení místa svého bydliště i zvolení místa svého pracoviště je jen a pouze vlastním rozhodnutím, kde… Číst vice »
Nevím kolik zdejší diskutující mají s elektrikou najeto. Já nějaké tisíce km a říkám, že elektrika je nějaká alternativa a ne cesta. Co mi vadí je násilné nucení elektromobilu. A jestli je to o ochraně životního prostředí, tak uhlíková stopa BEV a moderního spalováku je ve svém životním cyklu podobná nehledě k tomu, že spalovák ujede 0,5mil km bez zásadních investic, což u BEVu bude znamenat dvojí výměnu baterie (při současných technologiích) a jestli tu někdo argumentuje tím, že se šejk špatně vyspí a zatáhne kohoutek s ropou, tak stejně se může stát že Čína nedodá baterky či suroviny, protože… Číst vice »
SM má proti EV jediné dvě výhody a to rychlejší natankování a delší dojezd. To, že tyto dvě „výhody“ vlastně nikdo nepotřebuje je druhá věc. S touto logikou, pokud si pořídím koně, mám v podstatě neomezený dojezd – pokud je teda tráva u cesty.
EV je dnes „naplněno“ do 80% za cca 15-20minut s dojezdem cca 400km tzn pro další cca 5-6-ti hodinový pobyt za volantem…. Život nejsou dostihy… 🙂
A tyto svobody jsou uvedeny v ústavě nebo jiném zákoně?
Možná by stálo chovat se podle té poslední věty. Pak by to asi dopadlo jinak.
Chtěl bych poprosit tyto pány, aby mě nezastupovali. Jsem majitel dvou aut, obě používám, ale myslím, že to zvládneme bez nich. A také vím, že se něco s emisemi dělat musí. Nejsou 50. léta 20. století v USA. Zároveň se, ale domnívám, že největší chybu dělají politici EU (jsem zastáncem EU). Mám dvě auta, jedno staré 7 a jedno 8 let. Obě jsou prémiové značky a udělaly by někomu ještě hodně radosti. Jsou EURO 6, sice nafta, ale opravdu nízké emise oproti starším. Normálně už bych obě auta prodal a někdo jiný by měl celkem ekologický vůz, teď ale nevím,… Číst vice »
“ A také vím, že se něco s emisemi dělat musí. “
Tak jo. Ve zkratce. Kdyby se každý chodec co chce přejít vozovku zasmyslel, jestli bude vstupovat před kamion a bude ho nutit k zastavení nebo jestli udělá dva kroky zpět od okraje vozovky a od přechodu a dá tím najevo, že řidič má volno a nemusí kolos zastavovat taky by bylo emisí ve městech méně.
A že těch kamionů zastavujících před chodci ve městech je!
Asi bydlíte ve špatném městě. Ani tady u nás před chodci řidiči nezastavují, ale před přechody ano. Víte, většinou když něco takhle vytáhnu je to na základě osobních zkušeností a ne tak, že bych si to cucal z prstu.
Na místech, kde chodí lidé, jsem kamion snad ani neviděl… Chápu, že jsou na hlavních tazích, ale tam zase nejsou přechody.
No nevím,tak to jste toho ještě viděl málo. Jasně,centrem Prahy kamióny nejezdí.
V centru se nepohybuju 🙂
Stačilo by, kdyby chodec koukl do vozovky a viděl že po 2 autech, které projedou je silnice prázdná a 15 sekund co počká u přechodu ho nezabije a nebudou muset ty 2 auta brzdit a pak se rozjíždět… Nemluvím o frekventovaných přechodech, kde lidi chodí a chodí až se musím autem vynutit, aby nepřecházeli.
Ať se to komu líbí nebo ne, tak masová individuální automobilová doprava včetně navazujících odvětví vposledku stojí za většinou globálních průserů, od vyčerpání zdrojů a válek o ně přes rozvrat podnebí až po související oběti na životech a škody na zdraví. Jestli chce lidstvo přežít, bude muset hledat, jak se bez ní obejde. V tomto smyslu byl Henry Ford I. historicky pravděpodobně nejúspěšnější manipulátor lidskou myslí. (No dobře, možná druhý nejúspěšnější; Saul z Tarsu aka sv. Pavel byl lepší, protože zavedená podoba křesťanství je jeho marketingovým dílem, jak svědčí jeho dopisy dochované v Novém zákoně. Porovnání škod způsobených křesťanstvím a… Číst vice »
A co teprve vynálezci hodinek a holínek, to byli manipulátoři!
At se Vam to libi nebo ne, zcela rozhodne stoji za Vasi vlastni klimatickou tisni. Ale neni to ani jejich vina, ani jejich problem. ;o)
„Viděl jsem budoucnost a víš jak vypadá? Je to stará panna co posedává v béžovém pyžamu a popíjí koktejl z banánů a brokolice….“
Demilition man , 1993
Mají úžasné plány a skvělé nápady – obávám se ale, že si to nepředjednali s Volkswagen Group, který na jejich výzvy řekne leda tak: „Děkujeme za názor, posíláme klíčenku“.
Hele auta si nechte, jezděte si kam chcete, třeba na uhlí, ale chci aby skončila ta „krádež“ veřejnýho prostoru za účelem dlouhodobýho parkování vlastních aut. Parkování na ulici má bejt pro vyložení-naložení nákladu, pro zásobování, pro řemeslníky, pro návštěvy apod. Zastavení zadarmo, po 5 minutách za 50 korun na hodinu. Bez rozdílu pro všechny. Rezidenti si zaplatili za dům nebo byt, ale místo před barákem jim nepatří o nic víc než komukoliv jinýmu.
Komukoliv jinýmu??? A uvědomuješ si, že nás je víc? A ten veřejným prostor je nás všech???
V pořádku, taky si tam něco odložím.
Víc? No to opravdu pochybuji. A ano ten prostor je všech, takže když na něm stojí něčí soukromý majetek tak znemožňuje jeho využití všemi. Hospodský to musí vyplatit horentními sumami nájmu, majitelé aut to mají z nějakého „záhadného“ důvodu skoro (někdy úplně) zadarmo.
A co, že je vás víc? Nemáte na ten prostor o nic větší právo než kdokoliv jiný. Prostě nemáte.
Mohu se zeptat, jak jste došel k částce 50kč/hod ? Já jen, že pronájem kryté garáže stojí nějakých 2-3.000 Kč/měsíc. Když si postavíte na chodník lešení, tak radnice Vám může za zábor veřejného prostranství účtovat až nějakých 10Kč/m2. Tudíž u plochy 20m2 to dělá 200 Kč/den… to je také zlomek ve srovnání s Vašimi 50Kč/hod.
Dokážete si představit, že by vyhrál nějaké komunální volby politik, který by sliboval svým voličům, že po nich bude chtít za parkování před domem 50Kč/hod ? Já tedy ne. 🙂
A za použití chodníku budeme platit 100 Kč za dýchání vzduchu 200 Kč za hodinu.
A daně platíme jako proč? Nechcete mi spočítat návratnost chodníku ? Nebo třeba stromů na ulici ? Nebo cyklostezky?
Návratnost stavby chodníku ovlivňuje stání aut na nich. Čím těžší auto, tím dřívější jeho rekonstrukce a tedy kratší životnost.
Popisovaný jev a jeho následky je v ekonomii popisován jako „Tragédie veřejné pastviny“. Co Vám brání si tu ulici koupit a využívat ji dle vlastní představy na prostor?
Super, banda starších pánů si nárokuje to, že mě zastupuje. Ani omylem, úplně stejně mě nezastupuje nějaký hloupý Svaz pacientů. Je to jen způsob, jak se chtějí dostat do médií a do vlivu a vybrat peníze od lidí.
Nikdo jim auta nebere a brát nebude. Auta po roce 2035 nebudou nijak výrazně dražší a nebudou hůr použitelné a nebudou lidi nijak omezovat proti současným autům. Stačí se jen podívat na vývoj aut za poslední dva až tři roky.
Jim je fuk, co bude po roce 2035. To už budou mít předplatný na podze,ním parkovišti. Jim jde o to, aby se nic neměnilo, protože už tomu světu přestávaj rozumět…
Myslím, , že po roce 2035 se stav začne navracet do počátků automobilismu. Palivo koupíte někde v obchodě. Se všemi důsledky z toho vyplývajícími. Např. cena paliva je výsledek rovnice spotřeba, těžba, nabídka, nabídková cena. Pokud se jedna část z rovnice začne zmenšovat, výsledná cena se bude zvyšovat. Nevěřím ale, že se vyčerpá zdroj. Největší síla na světě je totiž peněženka lidí a touha utrácet. Podívejte se na nástup elektrokol, koloběžek. Tam nikoho do ničeho nenutí, přesto lidi upřednostní co je pro ně praktické a cenově dostupné. Svaz fosílií na tom nic nezmění.
ja to asi četl moc rychle, kdo jim ty auta bere?
Ještě by se mohli spojit s Rajchlem a bylo by dokonáno.
Mám řidičák sk. B, ale tento spolek osmdesátkových konzerv mne opravdu nezastupuje. A zcela jistě nejsem sám.
Hehe, to jsou šašci. Ale pobavil jsem se, tak přece jen aspoň k něčemu jsou.
Ač si o předmětném spolku můžeme myslet, každý co chceme, diskuse níže v první řadě ukázala charakter některých tzv. „lepšolidí“, že áno.
Kdyby radši tlačili na pokrok v autonomním řízení. To bude totiž skutečná autosvoboda. Každý důchodce nebo ZTP a a nimi všichni další si budou moci přivolat auto a odvézt se tam, kam bude potřeba.
Zásadními otázkami ovšem zůstává:
1. Budou ta auta veřejnosti volně k dispozici?
2. Kdo je bude vlastnit? Stanou se předmětem nějakého veřejnoprávního vlastnictví nebo na nich budou rejžovat nějací soukromníci?
Pro pobavení publika doporučuji zápis z členské schůze spolku z r. 2022 (spolek sám byl založen v r. 2020) o tom, jak zjistili, že nemají předsedu. Ale naštěstí šel kolem p. Pátl a tak to vzal.
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-firma?subjektId=1076035
Když sleduji nějaké diskusní příspěvky níže, je mi teskno. Připadá mi to podobné, jako kdybych otevřel Rudé právo v padesátých letech. Tam se také bojovalo za světlé zítřky a „zpátečníky“ každý urážel.. Bohužel, po třiceti letech od pádu komunismu se k tomu komunismu vracíme. Ideologie opět převažuje nad zdravým rozumem. Vážení pokrokáři, položili jste si někdy otázku, co automotive průmysl a silniční doprava obecně pro tuto zemi znamená ? Jaký má stát z těchto oblastí neskutečné příjmy ? Když si jenom vezmu silniční dopravu..tak z ní profitují takřka všichni.. výroba, distribuce a prodej paliv a ostatní chemie, banky, pojišťovny, leasingovky,… Číst vice »
Prosím, nesrovnávejme dnešní dobu Rudým právem v 50. letech. Jestli někdo říká, že žijeme v nesvobodě nebo že nám někdo něco vnucuje, tak ať si tam počte. Ty noviny půjčte v knihovně a zalistujte si Já neříkám, že zelený úděl spasí svět. Má chyby, v lecčem je to asi nereálný program. Ale tvrzení, že likvidací výroby aut a silniční dopravy přijdeme o živobytí, je přes čáru. Právě rozvoj nových technologií, hledání nových zdrojů energie žene společnost dopředu. Mě třeba zaráží názory, že bez výroby klasických aut svět zbankrotuje. Nebo že základem naší zaručené prosperity v ČR je výroba autodílů s… Číst vice »
Ano, po stránce svobody se ještě nenacházíme v padesátých letech. Nicméně v roce 89 bych necinkal klíči, kdybych věděl, kam se naše země za pouhých 30 let opět dostane. OK…vývoj nových technologií… to je ale otázka možná pro stovky či tisíce lidí…ale určitě nikoliv pro statisíce. Ano, rekvalifikace vývojáře spalovacích motorů na nové profese je možná. Rekvalifikace skladového dělníka na vývojáře nových technologií je takřka nemožná. Vy potřebujete práci pro všechny. Tato země vždy profitovala z průmyslu. Máme ohromnou průmyslovou tradici. Takže ano, nové technologie v průmyslu. Proč ne ? Ale tvářit se, že průmysl je díky ekologii fuj fuj… Číst vice »
Měl jsem na mysli, jít cestou moderního průmyslu a nelpět na věcech, které jsou překonané (spalování uhlí apod.).
Takhle uvažovali i první dělníci v manufakturách, když likvidovali stroje, které jim „berou práci“.
Realita je obrácená, náhrada lidské práce stroji vždy vedla k vyšší ekonomické úrovni a vyšší životní úrovni.
A zrovna v ČR chybí pracovníci kam se podíváte od nekvalifikovaných skladových dělníků až po ty vysoce kvalifikované profese jako je lékař nebo vývojový pracovník.
„…náhrada lidské práce stroji vždy vedla k vyšší ekonomické úrovni a vyšší životní úrovni.“
Jak pro koho.
Mínusáři ať si přečtou něco od Charlese Dickense.
Ano, položili. Dokonce celá řada odborných institucí.
Výsledek je vždy stejný = je to objektivní fakt. Současná hypertrofovaná individuální automobilová doprava je přes všechny dosavadní restrikce v urbanizovaných oblastech stále vysoce suboptimální řešení v drtivé většině úloh, které zajišťuje.
To znamená, že je škodlivá a předražená. Nemáme na to a měli bychom se věnovat něčemu efektivnějšímu. Buď školství a zdravotnictví, nebo autíčka.
A různé profese navázané na autoprovoz? Auta jednak z povrchu zemského nezmizí a jednak ti různí šizuňkové si holt budou muset hledat jinou práci. Nebo snad skončíme jako luddité?
Měli bychom se věnovat něčemu efektivnějšímu… zdravotnictví či školství…. jak jedno, tak i druhé stojí peníze. Čím kvalitnější, tím více peněz. Ty peníze musíme někde vzít. Kde je vezmeme ? Natiskneme ? Naše společnost funguje tak, že někdo vytváří hodnoty a jiný zase žije z té skupiny lidí, která tyto hodnoty vytváří. Nebo myslíte, že by společnost mohla fungovat tak, že by půl mega lidí zaměstnala v nějakých neziskovkách ? Z čeho by je platila ?
Moderní měnová teorie se domnívá, že měnový suverén si může natisknout peněz kolik chce, aniž by národní ekonomika, ve které působí, zkrachovala.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Modern%C3%AD_m%C4%9Bnov%C3%A1_teorie
Tak to profitování z automobilové dopravy vidím výrazně jinak. Co se týče výroby automobilů u nás, tak bych řekl, že jsme vsadili na jednu jedinou kartu. Pokud dojde k nějaké „autokrizi“, tak jsme rázem na kolenou. Ale nejsem ekonom, ani vědma.
A pak tady máme neustálé rozšiřování komunikací a s tím stavby, jako jsou parkoviště v podstatě u všeho, odpočívadla, logistická centra plus lomy, cementárny… Úbytek půdy, na které by se dalo pěstovat to základní, práce pro lidi – ale co? Vždyť se dá vše dovážet! I voda, která nám letí z krajiny. Taky je mi teskno.
Vsadili na jednu kartu. Řeknu Vám to takto. Kdyby ČR nešla cestou automotive, tak zde nyní máme 15% lidí bez práce a poloviční průměrnou mzdu. Nebylo to o tom, zda jít cestou automotive, nebo nějakého jiného průmyslu. Výběr byl buď automotive anebo nic. To, že jsme na této oblasti strašně závislí a zranitelní to je pravda. Zvláště, když takřka všechny automotive závody se nachází v rukou zahraničních vlastníků, kteří nebudou mít problém v případě poklesu trhu spíše zavírat ty české závody, než závody u nich doma…
Zábor zemědělské půdy pro různá logistická či obchodní centra, to je na jinou diskusi.
Jak víte, že byla jediná možnost? Domníváte se, že např. surové dřevo, které bez přidané hodnoty vyvážíme ven, by nešlo zpracovat u nás? A co zemědělská výroba? No jistě, máme přece dovoz!
A s tímto zábor zemědělské půdy velmi úzce souvisí, půda je výrobní prostředek. Auta se nenajím, bez chleba to nedám.
Jak jsem napsal výše. To je na jinou diskusi. Díky vědeckotechnickému rozvoji dnes potřebujeme méně plochy na vypěstování něčeho, než bylo zapotřebí před sto lety. To však ještě neznamená, že bychom se k zemědělské půdě měli chovat tak, jako se chováme dnes. Také bych si dovedl představit, že pro výstavbu nových továren se vytvoří plocha v místě starých polorozpadlých fabrik, než , že se postaví něco nového na zelené louce. Jinak to ohledně dřeva to je také jiná diskuse…
A ještě nakonec ohledně zemědělství… neznám žádnou převážně zemědělskou zemi, která by byla nějak bohatá.
„…neznám žádnou převážně zemědělskou zemi, která by byla nějak bohatá.“
To sice ne, ale každá má potenciál nakrmit své obyvatelstvo. (Jiná otázka je, proč se tak často neděje, ale to už bycho byli moc OT.)
Bavíme-li se o zaměstnanosti, tak dřevo na jinou diskuzi není, naopak sedne sem, jakp p….. na hrnec.
Velký omyl… primární kapitál se vytvořil právě tam kde bylo na úrovni zemědělství, které produkovalo nadbytky a umožnilo je prodat a uvolnit pracovní sílu pro jiné činnosti. A začněme Egyptem a skončeme třeba Bavorskem.
Jinak, nízká zaměstnanost je v Evropě především kvůli tomu, že si kupujeme výrobky „na jedno použití“. veškeré spotřebiče jako je pračka, bijler, lednička… vydržely v průměru 3x déle, a tak se dnes vyrábí a vyrábí, roste odpad a mizí suroviny. A třikrát tolik se jezdí. Jak dlouho?
Vidíte nějaké smysluplné řešení ? Návrat do dob minulých, kdy elektrospotřebiče vydržely desítky let není možný… tehdy také lidé hodně pracovali v zemědělství , dnes jejich návrat z fabrik zpět na pole možný není…
„…dnes jejich návrat z fabrik zpět na pole možný není…“
…takže jsme svědky situace, na kterou koukám z okna při každé senoseči: Dva chlápci s traktory jezdí po louce (notabene pronajaté, protože její majitel je velký pozemkový vlastník, tj. člověk, který žije z vytloukání renty a sám obdělávat půdu nepotřebuje) a z oken vesnických bytovek na ně čučí dalších 10 práceschopných chlápků a ženských pobírajících různé druhy podpor…
Až nebude automotive průmysl, tak na ně nebude čučet 10 práceschopných chlápků, ale 100 práceschopných chlápků… a možná ani na ně čučet nebudou. Možná ti lidi frustrování bez práce žijící z almužny založí nějakou novou politickou stranu a udělají zde nějakou novou socialistickou revoluci…
Práce je dost, ale dělat se nechce!
Jeden z důvodů: To co se musí udělat a nikdo za to nikomu nechce zaplatit, není považováno za práci.
Nebo ještě jinak řečeno: Údajná absence smysluplných řešení je ve skutečnosti důsledkem toho, že čím větší majetek = tím větší moc a ti, kdo disponují skutečně velkými majetky, hledání a zavádění smysluplných řešení účinně mocensky brání, protože jim status quo vyhovuje; a vyhovovat jim bude, dokud na něm budou vydělávat.
A proč by se nedaly vyrábět výrobky s velkou životností? Stačí jedno jediné, zpoplatnit to, co evidentně vytváří externality. Tedy brutálně zpoplatnit těžbu, mýtné. Návrat, že není možný? V lepším případě až budou docházet suroviny, tak si lidi začnou všeho vážit. V horším případě se o ten zbytek poperou. Nároky lidí prudce rostou, populace prudce roste a planeta má stále stejné rozměry.
Atihle dědové v asociaci netuší která bije. Divadlo.
Brutálně zpoplatnit těžbu ? Pokud vím, tak každý strom v lese má nějakého vlastníka. Proč by někdo měl soukromému vlastníku lesa nařizovat za kolik má prodat dřevo ze svého lesa ? Anebo stanovovat nějaké daně za výkon svých vlastnických práv ? Nežijete tak trochu v časech minulých ?
Konkrétně u toho stromu je zcela na místě, že do jeho kácení mluví společnost. Při hladovosti některých by jsme byli dávno na poušti.
Takže levné výrobky nebudou a drahé výrobky si málokdo bude moct dovolit. Hromadné propouštění za 3…2…1…
Nestrašte. Připadá mi velmi nerozumné flákat takové výrobky, které se nevyplatí opravit. Strašíte nezaměstnanoostí. Co třeba opraváři, ti nepřišli o práci?
Měl jsem ledničku, po záruce odešlo těsnění. V republice jsem nenašel opraváře, který by do toho šel a tak sekvůli těsnění vyhodila funkční lednice.
¨Jinak ty vámi označené výrobky zas tak levné nejsou, ten zbytek doplatí naše děti tím, že budou likvidovat škody po naší generaci. Touto překotnou „levnou“ výrobou jedeme na dluh.
Naopak je žádoucí. Lidé opět zase se budou muset učit co dělat, aby se dalo nejen žít a přežít, ale zajistit, aby se nic nezhroutilo a vše fungovalo. Včetně soběstačnosti státu v co nejvíce věcech.
„Nebylo to o tom, zda jít cestou automotive, nebo nějakého jiného průmyslu. Výběr byl buď automotive anebo nic.“ To je přece úplná blbost. Rozvoji jiných odvětví zabránila popřevratová politika. Kdyby šla AŠ Mladá Boleslav do kupónovky, dopadla by stejně jako Poldovka, Kolbenka nebo plzeňská Škodovka. Navíc tu byla některá odvětví založená na tuzemských surovinách včetně obnovitelných – dřevo, papír, sklo, keramika – která na tom nebyla technologicky nejhůř, aspoň některé fabriky, ale hlavní bylo slušné know-how a taky existence vysokého a středního školství v oborech, a která by při podobné podpoře, jaké se dostalo automotive, měla šanci dostat se na… Číst vice »
Tak zrovna odvětví, která jste vyjmenoval šla do háje díky Číně.
To může platit i pro autoprůmysl.
Další nesmysl. Největší evropští vývozci papíru jsou ve Skandinávii a většina přinejmenším grafických (tj. tiskových a kancelářských) papírů a papírů pro výrobu vlnitých lepenek se sem dováží odtamtud. Jenže Finsko a Švédsko na rozdíl od ČR vyvážejí minimum (nízké jednotky %) nezpracovaného dříví, přestože mají zhruba dvojnásobnou lesnatost. V ČR dnes papírny spotřebují jenom asi 20% vytěženého dříví, zatímco přes 40% se ho vyveze nezpracovaného jako kulatina. Největší papírenskou firmou na světě je švédsko-finská skupina StoraEnso. Dřevozpracující průmysl vytváří až 27% přidané hodnoty celého švédského průmyslu. Skoro 80% švédských lesů vlastní rodinné firmy a lesní družstva, většinou s majetkovou účastí… Číst vice »
Srovnání s 50. lety je zcela nesmyslné. V té době by je komunistická StB zavřela. Dnes mají spolek a místo v médiích a samozřejmě právo myslet si kdejakou ptákovinu je napadne. Co vadí konkrétně mě je to, že zpochybňují vědecké poznání i technologický pokrok, podobně jako vy. A ještě se za mě postaví, nesmysl. Pokrok skutečně funguje tak, jak píšete. Ale legislativa nebezpečných aktivit takhle nefunguje a nikdy nefungovala. Regulujeme zacházení s jedy, farmaky, nebezpečnými látkami, jaderným materiálem, máme bezpečnostní předpisy atd. Klima se mění, mění se rychle a většinu této změny má na svědomí člověk. Stejně jako není dobré… Číst vice »
Kdyby si kuřáci založili podobný spolek „za svobodu kouření“ tak se v restauracích snad hulí dodnes.
Až na to, kolik nás stojí důsledky takové ekonomiky a takových způsobů. Zdraví, životy, přírodu…nahradit ani zaplatit nejde. Autem se jezdit v takové míře nemusí a lze najít jiné a vhodnější způsoby dopravy, zejména tu kolejovou.
To jsou blázni… 😀
Závan starých časů. Tento spolek je fakt bizár. Auto – symbol svobody, to jsou 60. léta. Města jsou tak přeplněná auty, že se v nich nedá volně pohybovat. Na přechodu čekám až 2 minuty na zelenou, která svítí 10 sekund. Auto mám, ale jezdím stále méně, protože ve městě absolutně není kde zaparkovat. Já nevím, jak si to pánové představují. Připomíná mi to lidi typu Donalda Trumpa (prosperitu přinese obnovení těžby uhlí a těžkého průmyslu v opuštěných průmyslových oblastech USA) nebo někdejšího ministra Grégra ve vládě Miloše Zemana (nalít obrovské státní peníze do založení nových státních podniků v „tradičních“ průmyslových… Číst vice »
Znáte místo, kde 10 sekund nestačí na vstoupení do vozovky?
Nejlepší je, když svítí zelená i déle než 10 vteřin, ale člověk už nemá šanci vstoupit na přechod, protože tam projíždějí bez přestání odbočující auta… Tam je možnost jen na začátku intervalu tak na 5 vteřin, pak musíte čekat na další.
Jsem občasný řidič auta, ale takové asociace jako Motoristé sobě… mi jen lezou na nervy. Aut je příliš mnoho, většina jezdí zbytečně (narozdíl ode mě), nejsou schopní jako já kdykoliv to jde jet jinak, nejen do práce na kole nebo mhd. Motoristé mají velké ego, na ostatní koukají ze shora a že ostatní kvůli nim nemohou spát (hluk, i záměrný-burácení), všude samá silnice, mnohdy nejde přejít přechod, samé houkačky od nehod jako v Chicagu, tohle nějak musí skončit, když ne nedostatkem ropy, tak vlády lidem auta omezí, postupně. A to nejsem žádná socka, aby si někdo nemyslel.
Neberte si ostatní do huby, fakt každý řidič nemá velké ego. Nevím nad koho se mam povyšovat, nad chodce? Sám jsem též chodec.
Nojo, vypadlo mu tam slovo „někteří“….
Myslel jsem si, že spolky typu Brno autem a Motoristé sobě jsou natolik bizarní, že je nejde překonat něčím ještě bizarnějším. Omyl, jde to, přátelé. 😃 😃 😃
Málo platný, ti čichači výfuků prostě nic nepochopili. Mám řidičák A + B, ale za mě tenhle patlal mluvit nebude. Nestojím o to. Stojím o města s čistým vzduchem, kvalitní MHD , cyklistickou infrastrukturou a volným pohybem s minimem aut.
Jo takhle a ta MHD nevypouští emise jo? Aha a jezdit s bezďákama, fetkama a úkačkama fakt parádní zážitek
Raději pojedu MHD s bezďákama, fetkama a „úkačkama“ (asi Britové), než s Leošem Konečným. Ale ten naštěstí stojí v koloně na Argentinské.
Pan Konečný je totiž něco jako nadčlověk. Nejdřív je on, pak dlouho nic, pak zase dlouho nic a pak teprve podřadní lidé.
O podobných nadlidech si lze mnohé přečíst v knížkách o Druhé světové válce.
Na Slovácku se za mého mládí říkalo: „Napřed si ty, pak pámbu, pak Husák, pak třináct kopek hnoja a až nakonec všeci ostatní.“
To je dobré. Jen to pan Konečný asi nepochopí…
Leoše Konečného a spoustu dalších jen to auto dělí od pocitu, že by náhodou byl taky sockou. Tak se ho nikdy nevzdá.
Jen fakticka poznamka, Motoriste sobe dostali v prazskych volbach 2,29%, nicmene se slusi dodat, ze toho casu za sebou meli 6 tydnu existence a jejich kampan zahrnovala snad jen nekolik malo billboardu.
Pokud to bylo několik málo billboardů, tak jsem nejspíš viděl všechny 🙂 Teď je otázka, zda jim zrovna ty neuškodily ještě víc.
Hehe, dyť toho bylo plné metro, například. „Děti nebudou platit nic“. No, děti do 15 neplatí nic asi tak od roku 2011…
A co třeba auta jako hobby – pro zábavu . Na přemístění z A do B , najedu za rok asi 30 % km a to autem , které spotřebuje 4 l /100 km . Pokud chci relax vezmu si V 8 a jdu se projíždět tam , kde určitě kolony nejsou . A burácející V 8 žádná elektrika nenahradí .
Dobře, pro zábavu. Ale každá zábava něco stojí. Tak si pronajměte okruh a vyblbněte se tam.
Co je na tom burácení skvělého?
To samé co pro někoho burácení Bardotek, pro jiného třeba tryskovy stíhaček
Samozřejmě, že V8 je V8 a pro zábavu jsou super, ale reálně je skoro nikdo nemá a lidi se bojí, že přijdou o ty jejich ojetý vyklechtaný 2,0 TDi s vykostěným filtrem pevných částic, co metá rakovinu plnýma hrstma kolem sebe.
Možná je dobré si při psaní článku zjistit, s kým máme tu čest.
https://www.arov.cz/
Ehm, nečekal jsem mnoho. Čekal jsem, že budou alespoň nějak rozumní. Doufal jsem že bude alespoň nějak rozumná opozice.
Asi tady radši komentář ukončím, protože jinak by obsahoval příliš sprostých slov. A to i kdybych se snažil být co nejslušnější.
Nějak mi na té soudružské schůzi ještě chybí několik krásných obrázků:
https://www.poradte.cz/picture/2015/1637477_2.jpg
https://www.zizkovskelisty.cz/data/USR_045_DEFAULT/Unor_48_03.jpg
https://www.poradte.cz/picture/2015/1637723.jpg
To se teď podpora zdravého rozumu kupuje za flašku oleje? Rád si ji zaplatím sám.
Mám řidičák, ale moje hájení si prosím odečtěte.
Popírání nechtěného problémů, v tomto případě klimatické změny, je běžná reakce. Na faktu to nic nemění.
Auta nikomu nikdo brát nechce a nebude. Jen je potřeba, aby byla udržitelnější. Tomu elektromobil dobře odpovídá, i proto na něj automobilky sází. Čína už teď jede elektroauta ve velkém, evropské automobilky nemůžou zůstat pozadu.
Zákaz vjezdu do center se dělá kvůli emisím (nikoliv CO2) a neplatí obvykle právě pro ta modernější, zejména elektricka.
Od kdy Čínu zajímá životní prostředí ? Jen Čína produkuje mnohem víc emisí než celá EU i s VB.
Produkuje i pro EU a VB.
Je třeba ale připomenout, že na obyvatele je produkce CO2eq vyšší v ČR (cca 12 t za rok) než v Číně (cca 9 t za rok). ČR je i v Evropě s produkcí emisí na obyvatele značně nadprůměrná.
Reálně moc nezajímá. Nicméně svůj GreenDeal mají také.
Realita ale je, že levné čínské elektromobily pomalu pronikají do celého světa.
Já myslím, že klimatickou změnu nikdo nepopírá. Jsou pouze různé názory a to i odborníků do jaké míry za tuto klimatickou změnu může člověk a jaká může být role člověka při návratu věcí do normálu.
Názory jsou na houby. Jediné co platí jsou nefalzifikované falzifikovatelné teorie.
Tak mi jmenujte nějakého odborníka, který si myslí, že klimatickou změnu ze 100 % nezavinil člověk (protože jinak by se dál pomalu ochlazovalo – to je dlouhodobý trend holocénu).
EV si koupí pouze následující skupina lidí: Ti kteří jej chtějí a současně na ně mají. Kolik lidí v ČR na něj má? Povídejte ať se pobavím. P. S. Podle statistik má populace ČR problém s koupí nového vozu v ceně 450-500 tis. Kč, u jetých vozů je ta hranice 250-280 tis. Kč. Takže po nasycení poptávky ze strany movitých lidí poptávka končí a Škodovka může zavřít krám, protože komu by jinak prodávala, když nebudou zákazníci, že ano.
Musíte ale vzít v úvahu i levnější provozní náklady.
A samozřejmě budoucností je sdílení aut. Já už se těším, až bude normálně dostupné. Většinu času mi auto stojí neproduktivně v garáži.
To je dobře, aut je moc.
Sídlo spolku AŘOV – https://mapy.cz/s/cadunuhebo
😀
Elektromobilita a popírání klimatické změny je u některých vrstev naší spoečnosti velmi silné a v SVR by byli blázni, kdyby takový rozesírací potenciál nechali ležet ladem.
Nakonec zorganizovat to není až tak složité, pár dědků usilovně meloucích „svojí pravdu“ vždy někde vyhrabete a téma je na světě…
Au. Asi tak bych popsal své pocity z tohoto spolku. Otevřel jsem si některé „články“ na jejeich stránkách a příliš zdravého rozumu jsem tam nenašel. Některé články jsou psány tendenčně až manipulativně s jediným cílem a to hanění obnovitelných zdrojů. S špatně skrytým návrhem alternativy v podobě fosilních paliv. Ne všechny články jsou takové, ale příliš nějakých dat nebo odkazů na zdroje tam není. Čekal jsem něco trošku racionálního, ale pánové se v ničem neliší od většiny ekologů co stejně podporují elektro za každou cenu. No a vyjádření o tom, že zastupují zájmy šesti milionů držitelů A a B řidičáků… Číst vice »
No, já jsem i proti elektromobilům. Fosilní zdroje jsou jen o něco horší, ale auto bude problém i v elektroverzi.
Je to tak. Kritika neekologičnosti je samozřejmě legitimní, ale mnohem větší problém je to místo, které osobní auta zabírají.
A energie, kterou na přepravu tak jako tak spotřebují, pokud jich musí v daném čase a dané trase jet větší množství; zdroj pohonu je v tomto případě podružný.
Obecně je to prostě brutálně neefektivní využití zdrojů, včetně prostoru.
Mínus dva, ačkoliv hrdý držitel A, B, C a dalších skupin, tak těmato tydýtama se zastupovat nechci nechávat. Ať si mluví sami za sebe.
Ty fotky! Ty fotky!!! Jestli to nejsou nějaké hodně sofistikované humory, tak zoufalejší a ubožejší tiskovku jsem ještě neviděl.
No, tak jisté islámské organizace taky mají své skupiny, co bojují za svou svatou víru. Toto asi bude takový automobilní džihád. Ale co budou mít v programu? -Zvýšení dopravních kolon ve městech -Snížení rychlosti na dálnicích pod 30 kvůli zácpám -Větší provoz před školami, pro více dětí s astmatem -Snížení požadavků na emise, jízdu bez katalyzátoru a obnovení produkce dvoutaktních motorů, zn. sípavý kašel chodců -Rušení parků, CHKO apod kvůli výstavbě parkovišť a garáží -Demolice historických měst, kvůli úzkým uličkám a kočičím hlavám a jejich nahrazování 10 proudými dálnicemi podle hesla ani centimetr půdy nesmí býti bez asfaltu -Povinnost členů… Číst vice »
Asi jim ty ucpané silnice a kolony ve městech pořád ještě nestačí.
Co to má společnýho s kolonami v praze? Tam je potřeba stavět infrastrukturu a to konkrétně okruhy. A jestli se vám pohled na zácpu nelíbí tak se na ni nedívejte.
Jeden okruh se (možná) okolo Prahy někdy postaví. Ty další asi již těžko. Taky kde by se asi tak stavěly. Ty každodenní zácpy nejsou ani tak způsobeny neexistencí okruhu, ale protože si každý musí dovézt autem zadek až do kanclu.
To by možná platilo, kdyby se někde v Praze dalo parkovat, ale to nejde, takže většina budou kurýři, bolt a podobný a transit….
Blbost. U nás ve firmě jezdí „všichni“ autem. A všichni po jednom (+ntb). Dokonce tu máme 2 lidi co spolu žijí a každý jede do práce svým autem, co kdyby náhodou jeden skončil dřív, že… Ano, máme parkoviště na dvoře, jenže všichni se tam nevejdou tak stojí různě „po areálu“ všude
A čím to je ,že všichni jezdí autem? Blbá dostupnost?
Holt součástí měst sou zácpy, když proti nim budete bojovat zužovánim vytvoříte jen větší.
Odstěhujte se na vesnici. Auta jsou tam, kde jsou lidi. Méně lidí, méně aut.
Na vesnici už bydlím. Vlastně v městysu, jak se to líbí tamnímu zastupitelstvu. Jenže těch aut a všedních nepříjemností s tím spojenými přibývá i tam.
Tohle jsem před lety viěl na služebce v Indii. Měli tam okružní cestu, která nestíhala, ani po rozšíření, protože nestíhala křižovatka. Tak udělali mimoúrovňovou, čímž problém vyřešili. Akorát se jim teda ucpala křižovatka o půl kiláku vedle. Tak ji taky předělali. A pak znovu a znovu.
Aktuálně stavěj metro…
„Zastupujeme zájmy a práva šesti milionů Čechů, kteří mají řidičské průkazy skupin A a B.“
Já sice řidičák mám, ale mne a mé zájmy tedy nezastupují. Byl bych moc rád, aby nemluvili mým jménem.
(nebo je začnu trollit a založím třeba Sdružení za zdravé dýchání kde budu tvrdit, že zastupuji všechny občany co mají plíce)
Juuu, můžu být pokladník? 😀
Už jen to, jak tvrdí, že elektrické cíle evropských automobilek nás ženou do tlamy čínského draka vypovídá o tom, jak jsou mimo… Právě že kvůli tomu, jak jsme v tom oboru pozadu, nás Čína začíná požírat (jen nás EU brání)
Pak taky vybudovat si stát, jehož ekonomika je závislá na výrobě jediné věci (navíc tak neudržitelné, že ta věc nám ničí klima) není zrovna geniální nápad. Jak to stabilizovat bude těžká otázka, ale reálné to je.
Klima , Klima…. Cina nas zacina pozirat kvuli nasi debilite. Cina otevira nove 70GW (spotreba DE ve spicce!) novych uhelnych zdroju. Cinan vyrobi cokoliv co chcete – vcetne spalovaku. Za cenu kterou chcete. Ale to vas nezajima jak to dela? Pokud srovnate celej retezec vyroby a kratke zivotnosti elektroauta napr se starou Fabii1 tak vam to asi moc nevyjde. Uz jen kvuli EU elektromixu. Vubec nezohlednujete nase technologice a ekonomicke moznosti. Mozna lepsi lidem nechat klasicka auta a misto zakazu je motivovat k MHD (kde budou dotace opravdu pro kazdeho).
Číná má problém s nedostatkem výroby, tak otevírá to co jde rychle postavit. Ale s plným vědomím, že je to dočasná náhrada na pár desítek let. Ta stejná Čína ročně otevírá víc obnovitelných zdrojů než celý náš Západ dohromady. Ta stejná Čína má ve výstavbě 24 jaderných reaktorů o výkonu 25GW a dalších 41 plánuje postavit. Opět víc než Evropa a Amerika dohromady. Mimochodem kdybychom si my všichni nenechali v Číně vyrábět většinu oblečení a elektroniky tak bude ty uhelky nemuseli vůbec stavět anebo ne tolik. To není jen outsourcing výroby ale i outsourcing emisí, na které pak spousta lidí… Číst vice »
Cina – docasna nahrada 😉 No verte tomu. Ano, v EU prestaneme vyrabet (a to zde alespon nejaka kontrola byla!) za cenu sebedestrukce a presuneme to do Ciny, kde neni kontrola zadna. Nase ekonomika pujde do kopru a emise stoupnou, neb Cina je neresi.
Taky mě udivuje ten boj za zachování starých pracovních míst. To je podle komunistického hesla „umělá zaměstnanost za každou cenu“? Dobře, kdo ty spalováky bude ještě v roce 2035 kupovat, konzervativní Češi, Slováci, Maďaři, Rusko?
No ona ta zelena revoluce taky musi byt z neceho placena. To jen nase levice rozdava ze statniho… nez ji dojde ze stat jsou obcane a ze pokud ty privede na mizinu privede na mizinu i statni kasu. Tim nebudou dotace a kruh se uzavre – zelena revoluce nebude. Bohuzel jak se ukazuje (ukazuje se to uz leta, jen politici to nevidi), lidi elektromobilitu nechteji. Tim to nebudou kupovat a dale viz vyse. Bohuzel dnesni generace prisla ke vsemu jak slepej k houslim tak s tim i naklada…
Kupovat je budou ti, kteří nebudou mít na EV a těch bude v ČR většina. Baví mne, jak zdejší …náctiletí (víc vám většině zde diskutujících nebude) slintají o EV a přitom se nikdy nezmůžou ani na spalovák.
Pochybuju, že tady je někdo pod 20. To by i na vyjadřování bylo vidět. Mladá generace má něco úplně jiného a je zvyklá na jiný styl sociálních sítí, už tenhle design webu je tak pro lidi 30+…
Nechtějí ty peníze narvat do toho, jak poškozují zdraví. Hele, sice jsem z druhé strany, ale řidičský průkaz mám, takže patřím do těch 6 milionů, které údajně zastupují. Řidičák mají i jiní lidé z opozice proti autům, takže taky patří do těch 6 milionů, a není nás z opozice zrovna málo, a některé i dost slavná jména. Snad i Janek Rubeš je na naší straně, i když vlastně nevím, neptal jsem se jej, ale byl na akci oslavující projekt sdílených kol. Myslím, že minimálně milion z té ‚mlčící většiny‘ jsou aktivisté proti autům, kteří to auto použijí maximálně tehdy, když… Číst vice »
Hmm. milion lidí auto nepoužívá, milion lidí jsou podle vás agresivní řidiči – z čeho berete ta data?
Hlavně tento spolek si chce na svoji činnost vydělat z členských příspěvků a tak to má být, ať už je jeho účel jakýkoliv. A ne jako třeba Automat, který bere prachy ze státního cecku a ještě se tím chlubí:
https://auto-mat.cz/23024/kdo-sakra-plati-ten-automat
„dostáváme od státu či měst podporu“
Takže stát nás nedobrovolně okrade o daně a peníze všech pak přidělí tomuto obskurnímu spolku, aby se jeho členové mohli realizovat, na tohle si daně neplatíme.
Na extrémisty asi nemá smysl reagovat. Motoristé jsou dotováni dost.
Tak v prvni rade jak tak trochu nesmysl to co pisete. To ze vy auto nepouzivate neznamena ze velka cast naroda na nem neni zivotne zavisla. V prvni rade dojizdeni do prace, protoze jeste zadnej aktivista nebojoval za lepsi verejnou dopravu. Zadruhe ne vse date MHD (prestoze i ja ji v ramci moznosti preferuju) – viz venkov, kde jste bez auta mrtvej. Prijde mi, ze aktivisti nemaji deti, rodinu, rodice o ktere se musi postarat, nepracuji?! Idelane na ruznych mistech CR. To ciste MHD nedate. Stejne tak to nedam elektroautem, neb bych zivot stravil u nabijecek. To co delaji aktiviste/zeleni/levice… Číst vice »
Hele, dalo se to v 90. letech, jde to i dnes. Jen teda je třeba vylepšit komunikace pro neřidiče.
Kolony vznikají kvůli kapacitě silnic a dotování aut. Výstavba parkovacích domů, nebo parkovacíchh stání není řešení. Prostor se prostě nafouknout nedá. Musíme jít jinou cestou.
Jo a myslím, že A*M taky kope za VHD, byť teď za vše kope méně, než by mohl.
Nemuzete srovnavat 90 leta. Ja je pamatuju…. 😉 Nechci zde psat detail, ale jezdil jsem soukr i jako technik sluzebne a byla uplne jina potreba! Zilo se uplne jinak a k tomu se asi nikdo vracet nechce. Uz jen to, ze vetsina dnesnich dojizdejicich do Prahy by nebyla. Delali by v mistnim JZD a ekonomika by byla kde byla drive. Za minimalni vyplatu. V Praze by nebyla vetsi cast aktualniho osazenstva, protoze by byla doma na vesnici. Vy ani ja by jsme nepsali prispevek na internet (ano pak by nemusel vyjizdet autem technik na servis infrastruktury 😉 ). Jestli komunikace… Číst vice »
Potřeby jsou sice o něco vyšší, ale potřeby silniční infrastruktury pro auta tolik ne.
Infrastrukturu pro neřidiče aut beru jak oddělenou, tak i cyklopruhy, a někdy i ty cyklopiktokoridory(bohužel, často jsou dělány úplně špatně a někdy je i jako cyklista musíte porušovat, aby nějakého pitomce Vás nenapdlo předjíždět, ale to je samostatná kapitola.)
Souhlas prakticky se vším. Baví mne, jak proti autům bojuje generace, která si na druhé straně přeje plné regály všeho, pokud možno ve 20 druzích a pokud možno 24 hodin denně. To kvůli nim jezdí nákladáky s jogurty z Jižních Čech na Severní Moravu a jogurty ze Severní Moravy do Jižních Čech. To byl příklad, ale obdobně to funguje i u dalšího zboží. P. S. Předchozí režim byl svým způsobem ekologičtější, protože existovalo mnoho lokální výroby a zboží se nepřeváželo sem a tam. Např. mlékárna s výrobou produktů byla kdysi v každé větší obci.
Převážení nákladu, ještě v rámci ČR, nemá zase takový dopad, jak si myslíte. Jen se snažíte odvést pozornost od osobních aut, kterých jsou miliony (na celé zeměkouli miliarda a víc) a kde většinu přepravované hmotnosti tvoří vlastní váha vozidla, narozdíl od náklaďáků. V tomto jsou osobní auta daleko horší a méně efektivní. Zboží se dnes převáží sem a tam hlavně v osobních autech z velkých obchodů, to dělá mnohem větší emise. 10 kilo nákupu, 100 kilo řidiče, 2 tuny plechu. Mimochodem, to, co navrhujete, povede k lokálním monopolům. Už dneska lidé jezdí nakupovat individuálně i do jiných zemí, potom bude… Číst vice »
A to co jsem nasal nijak nesouvisi s tim co si myslim o klimatu a prirode. Jako clovek beru, ze mam nejake povinnosti a jako technik, ze mam nejake moznosti. Bohuzel i se SOUCASNEJMA technologiema se dalo udelat MNOHEM vice. Proto jsem presvedcen, ze cele zelene silenstvi je primarne o penezich, nikoliv o zachrane zivotniho prostredi.
Tomu milionu dlouhodobě neřidících se dá věřit. Tomu zbytku už vůbec. Ještě je ale potřeba odečíst lidi z 10,7 milionů kteří řídit nesmí (děti, lidi se zdravotními problémy a přičíst lidi s cizím řidičákem z EU, kteří u nás pobývají+ UA řidiči. Jelena jsem vyděl v lese a nic takového mi neříkal 😀
Viz zde: https://www.databazeknih.cz/knihy/doprava-kolem-nas-175382 Knihu jsem četl relativně nedávno, takže ano, i když zpočátku chválí, tak nakonec říká, že založení dopravy na autech není dobrá cesta.
Nechápu někoho, kdo si pořídí řidičák a pak 10 let nesedne do vozu. Proč jste si ho dělal?
Nechápu někoho, kdo vystuduje elektrofakultu a poté jde kšeftovat s pozemky… proč studoval ?
A ten Janek Rubeš je kdo?
Jeden takový „Kluk z Prahy“. 🙂
Členství v asociaci sice jen za symbolický (administrativní) poplatek, ale jestli chtějí mít ty milony členů, asi by hodně rychle měli přehodnotit a lákat na jiné benefity, než je pár rádoby nabídek, jinak se to s úspěchem moc nepotká 🙂 Vždyť už jen ta JAKOBY sleva v shopu nejdražšího distributora Sonaxu je k smíchu, když prodejce B to má zrovna o tu třetinu níž normálně a x dalších prodejců to prodává dokonce i za normální ceny (byť u nich s fičurou, že řada produktů jde přes PL distribuci). Web AŘOVu toho zatím moc nenabízí. Vytvořit společenskou platformu sdružující širokou veřejnost,… Číst vice »
Nehledáte náhodou D-Fens? Je to taky petrolhead, ale aspoň inteligentní.
D-Fens – no, kdysi jsem ho četl, ale dneska… to se fakt stane většině chlapů po padesátce?
Fakt nechci…
https://dfens-cz.com/slovensko-umi-prekvapit/
Ten byl takovýhle vždycky, ale uznávám, že tohle už je vyšší level… Stejně jako kdysi VKml a další musí přitápět pod kotlem, aby si ho ještě všimli.
Sranda je, že jednou kandidoval ve volbách za Matějkovu Stranu nezávislosti ČR, což byl odpad od Svobodných. A když byla tahle strana mrtvá, převzal ji Macinka (stávající jedinci vystoupili) a přejmenoval na Motoristé sobě… aby nemusel řešit nové IČO a registraci své strany 😀
Nemel tady tohle kdysi davno za cil UAMK?
Jo, alespon nejaky ekvivalent nemeckyho ADAC tady trochu chybi, idealne i riznutej spolkem Mobilita 2014 (podtitul: Ridici maji prava!). Proste spolek, ktery je schopen erudovane branit prava ridicu v pripravnych fazich novych zakonu a venovat se zvysovani pravniho povedomi ridicu (obrana proti zvuli v rizenich ohledne prestupku ci spatneho jednani ze strany pojistovny).
Takže pokud to chápu správně, bojují proti: – aktivistům – vědeckému konsenzu o změně klimatu – politické reprezentaci – české a evropské legislativě – městům – automobilkám – lidem, kteří si pořídí elektromobil. Ve výčtu mi ještě chybí: 1. Vymezit se proti všem lidem pod 35 za to, že u nich klesá zájem o auta. 2. Odsoudit Karla IV. za to, že udělal v centru Prahy příliš úzké ulice. 3. Vyhnat TPCA z Kolína a nahradit ho fabrikou Fordu, kde by vyráběli pouze F150, ale určitě ne elektrickou verzi. 4. Vyvinout tlak na Škodu Auto, aby místo Enyaqu představila SUV… Číst vice »
Ono je to takové do tanku v tank, bez tanku… 🙂
Tak v prvni rade zde bojuji zeleni/levicaci, kteri chteji zakazat jednu z mnoha technologii. Neslysel jsem nikdy z druheho tabora, ze by chteli zakazat elektro?!?
aktivisti umi jen zakazovat .
aktivista vetsinou vznikne tak, ze je bezvyznamny, nikdo ho nema rad, nikdo ho neposlouchal – a pak zkisti, ze kdyz se stane aktivistou, a zacne skodit, tak najednou ma “pseudorespekt” a nekdo ho posloucha.
a to neni jen zalezitost anti-auto aktivistu, ale i jakychkoli dalsich.
Vítejte, Tomáši. Jste na této planetě první týden?
Protože jinak nedokážu pochopit, že jste nikdy nepostřehl posledních sto let aktivismu za lidská práva, například.
No jo, všichni ti mladí mohou za váš mizerný život.
prosim, nedtivnavejme dnesni jakoze aktivisty (o kterych mluvim) s aktivisty za lidska prava.
zminka obou v jedne vete je urazkou tech druhych.
Tak proč jste tedy psal „aktivisti umi jen zakazovat .“ ?
Já v té větě chápu aktivisty jako obecně, kterékoliv. Od aktivistů za lidská práva, přes zákaz freonů či lovení velryb, přes třeba Last generation až po aktivisty z této nové asociace řidičů, žejo.
Ti všichni jsou aktivisti.
O těch všech se vaše věta vyjadřuje.
Jedním z historicky nejvýznamnějších aktivistů byl ve Francii mladý Robespierre, který nadšeně bojoval za lidská práva a proti trestu smrti. Po té co se ovšem sám dostal k moci, tak museli zavést gilotinu, aby všechny ty popravy svých politických protivníků vůbec stíhal.
Aktivisti za lidská práva se nelepili na magistrálu a bojovali za svobodu a liberalismus. Opak zelených komunistů.
On je aktivismus a aktivismus. Ten první spočívá v tom, že mám nějaké názory a snažím se je prosazovat a nečekám, že mi za moji činnost někdo nějak zaplatí. Ten druhý aktivismus je kýmsi záměrně vytvořený a placený…. proti tomu prvnímu aktivismu nic nemám, ten druhý je zlo…
Koukám-bez nálepky ani ránu!
a proc ne? kldine je onalepkuji. pokud jejich filosofii bude dnaha zakazovat a ostatnim vnucovat svuj zpusob zivota.
nevsiml jsem si, ze by jim mlcici vetsina tech, co s nimi neouhlasi, neco vnucovala a zakazovala.
A v čem spatřujete nějaký zákaz?
proctete si diskusi jeste jednou a lepe…
zakazovaci se nam tu uz opet ukazali.
co konkrétně zakazují?
, ale i jakýchkoliv dalších. – Tedy i těch aktivistů bojujících za „práva“ automobilistů.
Tomáši, víš co? Jdi tam, kam patříš.
Jestli se vám tak nelíbí společenský aktivismus, odstěhujte se do KLDR, tam určitě na protestující spolky nenarazíte 👍
„vědeckému konsenzu o změně klimatu“
A můžeme ho vidět, ten konsenzus? Řada vědců, nezávislých i některých závislých, přichází s jinými závěry a prošlo to taky oponenturou, dokonce i bez udělených balvanů. Ne, nechci to zlehčovat a předhazovat, že o desetiletích nezvyklých veder a skoro žádných zim psal už Kosmas. Že jih Moravy má pomalu chorvatské podnebí, jsem zaznamenal…
Jinak výstižná reakce na proklamace toho spolku 🙂
Ukažte mi prosím nezávislého klimatologa, co rozporuje změnu klimatu.
Jako vážně.
No úplně upřímně, kdo hledá najde. Všudy všeho je takových vědců asi 3% z celkového počtu. Vsadíte si sportku s možnou šancí na výhru 3/100? 😅
Řeknu Vám to takto. EU a vlády západoevropských zemí vypisují nějaké granty. Ty se hodně týkají klimatických změn. Takže, když jako vědec budete bádat nad klimatickými změnami a budete přinášet svým chlebodárcům ty správné výsledky, budete si žít jako král. Pokud budete dělat svůj, nezávislý výzkum, budete chudý jak kostelní myš. Takže asi tak….
Tak se můžete ozvat fosilnímu průmyslu. Ten platí spoustu „vědců“ s opačným názorem.
Děkuji za skvělí demagogický příspěvek. Bojují proti politikům prokazující zákaz aut na „neobnovitelné zdroje“ a proti politikům ve městě zakazující auta ve městě. Ten zbytek je naprosto z cesty.
Místo prokazující patří zakazující omluvte můj autokorektor.
No ja vam nevim, stran toho vedeckeho konsenzu… Rika vam neco jmeno Ignac Semmelweis? Skoncil v blazinci. Zaslouzene. Vytrvale a neuspesne stal proti dobovemu vedeckemu konsenzu, ze pokud si doktor neumyje ruce po pitve a jde rovnou k porodu, je to tak spravne, protoze ruce od krve prokazuji, ze sve praci rozumi. Za pravdu mu dal az o par let pozdeji nejaky pan Pasteur. Lidske poznani se stale meni. Ze nejaka klimaticka zmena existuje, to nezpochybnuje ani prof. Klaus. Avsak to, do jake miry je tato zmena zpusobena lidskou cinnosti, resp. zcela konkretne IAD, vuci ktere EU tak broji, je… Číst vice »
Prof. Klaus změnu klimatu samozřejmě popíral. Fáze, kdy změna sice je, ale určitě za ni nemohou lidé, je až pozdější, kdy se pozice “změna neexistuje” již nedala udržet.
No je to klasická kouřová clona fosilní dezinformační scény. Takovou taktiku popisuje ve své knize „Továrna na lži“ Vojtěch Pecka na příkladech ze zahraničí. Vytvořit dojem, že tu jsou „odborníci“, kteří říkají opak. Podobně fungoval i tabákový průmysl. V reklamách byli v USA „lékaři“ (herci v bílých pláštích), kteří tvrdili, že kouření plicím dokonce pomáhá. Na začátku 20. století dokonce kouření žen rámovali jako symbol svobody, emancipace, zrovnoprávnění práv pro ženy. Z tehdejších 4% kuřaček se i díky tomu postupně stalo 20% atd. Rámování auta jako symbolu svobody pohybu je podobný úkaz. … Snaha o dekarbonizaci dopravy je z principu… Číst vice »
Jak se liší šance na dožití automechanika ve srovnání třeba s instalatérem?
instalatér nepracuje s azbestem z brzd, v prostředí s výfukovými plyny?
nemyslite, ze kdyby se toto nejak projevovalo na zivote automechaniku, ze by jiz davno pojistovny a banky reagovaly? 😀 😀
co se tu clovek nedozvi.
Takže ještě jednou: jak se liší šance na dožití automechanika a instalatéra? Nebo ještě lépe – všech profesí?
Azbest už nějakej rok v brzdach není, vítejte v přítomnosti.
😀 je neuveritelne, co si nekteri pseudoaktivisti jsou schopni vymyslet za pseudofakta.
Druhá nálepka na tomto. Mohu je počítat?
delejte si co chcete.
Tak u vás se argumentu nedočkám, tak alespoň bavíte!
To se nedopočítáte 😀 tady je jich přečteno.
* Přecpáno
Budou nosit namalovanou pneumatiku na oblečení aby jsme je rozeznali a mohli upálit 🔥
Jako že elektromobily nebudou potřebovat servis? Automechanici se prostě přizpůsobí a naučí se opravovat elektromobily. A nechápu proč by automechanici měli mít dražší životní pojištění?
Elektromobil vyžaduje toho servisu mnohem méně… to je ta pointa.
Automechanici budou podle vás upalovat? Vy asi nebudete úplně psychicky zdraví co? To je pak jasný že vám ten řidičák nechtěli povolit.
Prosím, můžete více rozvést tu vládnoucí třídu?
Zase bych to nebral nijak dramaticky, ten automechanik, jestli je šikovný, bude dělat něco jiného. Ta banka má pořád zástavní právo na nemovitost po celou dobu. Tzn. v podstatě jí jde jen o to, aby dotyčný byl schopen splácet několik prvních let (to navíc většinu splátky tvoří úroky), proto posuzuje jeho aktuální schopnost splácet. Pak má jistotu, že na něm neprodělá a i kdyby po 5 letech nesplácel, tak se prostě nemovitost prodá a banka se zahojí na tom.
No, nejakou protivahu spolkum ekoaktivistu by to chtelo, ale tohle? celkem panoptikum
Panoptikum nálepkovače bez argumentu?
Banda starých bílých heterosexuálních mužů, kteří mají strach, že jim uniká smysl současného světa, se sdružila do spolku, ve kterém jeden druhého bude ujišťovat, že oni jsou ti normální :))
Smysl soucasneho sveta? 😀 Zato „mladi“ v tom maji jasno….
O tom, jak mladí (generace Z) jsou naivní (fungování světa, ekonomika…), už vznikají divadelní hry. Nejvíc v Německu. To není o přirozených generačních rozporech nebo o tom, že jsou jiní a mají jiné sny. Žijí v jednoduchém světě, kde je vše dostupné, z toho plynou zúžené pohledy…
Vedle jejich bubliny jakýsi spolek vytvořil animozitní bublinu. Nic víc, nic míň.
Drive blbej vtip ale on asi sedi… Drive prirucka automobilu obsahovala navod jak seridit ventily. Dnes tam je ze namaji pit obsah autobaterie. Driv mi to tak vtipne neprislo, ale kdyz dnes jako technik vidim co zde nekteri napisou… je mi smutno. Tezko se pak divit, ze maji takove nazory…. Mate pravdu, dostupnost a jednoduchost vsecho prinasi upadek….
Koukám, jak se to za pár let posunulo, ještě tak dva tři roky zpátky byli naivní hlupáci co všechno mají mileniálové.
Ta dnešní mládež, neřekl ještě nikdo nikdy v dějinách lidstva.
Můžete být i proti el autům a tolerovat odlišné lidi, to se nevylučuje.
Neuvěřitelná nadutost… Můžete nám smysl současného světa vysvětit? Rád se poučím.
Zase tak staří nejsou, podle zápisu jsou jejich roky narození 1972,1974,1985,1986.
Ti se ještě budou hodně za svého života divit…
Tak jako můžou si udělat spolek jako chtějí, ale lhát a podmazávat lehkomyslným hned od začátku, to je dost silná káva… Jako že spolky a ekologická hnutí se prý snadno dostávají k politikům (navíc u nás). Těžařské lobby a lobby automobilek úúúúrčitě ne, že jo. Takové tlaky a tady rozhodně nevidíme, eeeehm. Pročpak asi ministři tepali za zmírnění Euro 7? Kvůli hrůznému tlaku ekomaniaků, že by? 😀 Kromě toho nás takové konzervy naženou jako první do tlamy čínského draka. Zaostat u odcházející technologie a divit se. Páprdové z fotky to asi nechápou, už to mají za pár, ale je tady… Číst vice »
Cinskej drak narozdil od upadajici Evropy vyrabi nejen elektrosmejdy, ale i spalovaci verze. Neb koupil patenty i s nekterejma automobilkama. Proc asi. Takze ano, zaplaceme, ale rozhodne ne kvuli elektru…. Mozna vam tak nejak uniklo, ze to nikdo nekupuje. Nevim jak moc jezdite, aby jste pochopil realne potreby vetsiny lidi. (cena, dojezd, zivotnost, tankovani atd atd). Neznam nikoho z okoli kdo by to chtel. S tou Cinou je to totiz stejne i v energetice. Vsichni ji davaji za priklad s OZE. Ano investujou. Ale jeste vice (coz zeleni nechteji slyset) investuji do jadra a dale do novejch 70GW v uhli… Číst vice »
No, čínský drak byla volná parafráze na citaci z článku. Čínské značky sice vyrábí i spalováky, ale doma jim v prodejích jednoznačně dominuje elektro, na tom se ostatně vystavěly. Evropě pochopitelně prodají cokoliv, co lidi koupí. “Nikdo” to nechce, to nějak moc neštymuje s čísly prodejů EV.. Ta čísla jsou dost dobrá vezme-li se v potaz zatím pořád bídná infra a spíše dražší modely co automobilky dávají do nabídky. Reálné potřeby lidí jsou taková výmluva. Fakt někdo pravidelně jezdí přes 300 km? Fakt nejsou lidi co můžou nabízet doma a dost ušetřit (třeba mají solár na střeše)? Fakt bude za… Číst vice »
Většina lidí má příjmy takové, že si může dovolit (jen) jedno auto. Z toho vyplývá, že takové auto musí zvládnout všechno, tzn. i dlouhé cesty. Kromě toho ne každý může nabíjet doma a elektromobily jsou o statisíce dražší a kvůli bateriím mají kratší životnost. Takže volba je jednoznačná.
Já myslím, že ten hlavní záměr je vybírat členské příspěvky a pak až to o čem píšete. 🙂
Toho se bohužel taky trochu obávám 🙁
Čínský drak vyrábí pro export hlavně baterky. On tu ropu spálí stejně zbytek planety i bez nás. A na spálení veškerých zásob je čas. Zákazy do centra v bodobě nízkoemisních zón a hřibečkovo mýtné se plánuje včetně nahrazování pruhů prázdnými cyklostezkami.
No, toho času kupodivu zase tak moc není. Sice to není absolutní, ale aktuální zásoby jsou kolem roku 2050. Úplně se nespálí nikdy, protože cena poletí nahoru (což ale problém neřeší). Čas ještě je, ale fakt ho není zase tak moc na překopání celé průmyslové civilizace na dobu bez ropy, věcí co umožnila její boom. Už jsou tady lidi (děti) co se dožijí roku 2100.
Zbytek planety má podobné plány jako EU, což z čr moc slyšet nebývá (protože to nenese politické body).
…už to mají za pár… Nevím, čemu Vás doma naučili, ale obyčejná lidská slušnost to opravdu nebyla…
Zastupujeme zájmy a práva šesti milionů Čechů, kteří mají řidičské průkazy skupin A a B. No ja mam ridicak, ale moje zajmy nezastupujte, nemluvte mym jmenem. Jinak, chapu, ze elektromobilita nemusi byt uplne vhodna, ja to nevim, ale je to presne naopak, Evropa silne zaspala a proto je nyni Cina v tomto ohledu hodne napred. Tim, ze se to u budem vice branit, tim vice bude ve predu, ted je to o tom, kolik si Cina uzme na evropskem trhu, nez se Evropa vzpamatuje a dozene alespon castecne cinske automobilky. Know-how tu je, jen firmy s nim chodi na trhy… Číst vice »
Stejně jako spolek Automat tvrdí, že zvyšuje kvalitu života v Praze, tím že chce lidem nařizovat jezdit do práce na kole. Tak tedy mou kvalitu života tím nezvýší, abych jezdil v dešti/zimě do práce na kole a nemluví mým jménem a nezastupují mé zájmy, které jsou od jejich zcela odlišné:
https://auto-mat.cz/o-nas
Mohl bych někde prosím v programu Automatu vidět, že chce nařizovat jezdit lidem do práce na kole?
Oficiální program takového spolku je stejně relevantní jako program ODS, která tvrdí, že nebude zvyšovat daně. Podstatná je jejich činnost, kdy vstupují do různých řízení, snaží se buďto o zákaz aut v nějaké lokalitě, nebo o lite verzi zákazu aut v podobě jejich zklidnění a jako alternativu jízdu na kole do práce přímo nabízí i těm, co o to nemají zájem, za naše daně. Navíc u výzvy „do práce na kole“ lžou, když tvrdí, že „Posílíte vztahy mezi kolegy napříč celou firmou.“ Na tom, že v této zimě pojedu ráno na kole do práce, spocený ledovým potem nevidím nic, co… Číst vice »
Fajn, takže pouze lžete. Nevidím důvod vaše lhaní tady tolerovat. Nashle.
Několik dekád se žilo tak, že si každý mohl dovolit osobní auto dlouhé 5 metrů a poháněné spalovákem. A málem nás to stálo planetu. Banda dědků si myslí, že to takhle může jít donekonečna a že EU vymýšlí greendealy jen tak z plezíru nebo aby se někomu pomstila.
A to tvrzení o zájmech všech držitelů ŘP je pochopitelně výsměch, já ho mám taky a chci víceméně opak.
Můžete být konkrétní ve vysvětlení „málem nás to stálo planetu“?
Co se, prosím stalo tak závažného, že jsme málem o tu planetu přišli?
Vy nevidíte, jak je tato planeta zaneřáděná zplodinami všeho druhu z automobilismu a automobilového průmyslu?
to je takovy univerzalni nepritel … auta a letadla … jsou videt, dobre se pojmenuji, ale jinak… jen demagogie.
Nepřítel je tady člověk. Sám sobě, auto za nic nemůže.
aha, takže spalováky nevypouštějí škodliviny? chcete to prakticky demonstrovat dýcháním ze svého výfuku?
Jste slepý či co? Teploty v říjnu kolem 25 stupňů, přívalové deště, tornádo v Čechách, dlouhodobé sucho, vysychání zásob pitné vody … nakročeno máme slušně.
vy jste nikdy v rijnu nezazil 20+? kolik vam je? 2 roky?
Pokud nedokážete rozlišovat „nikdy nezažil“ a „konzistentně nejteplejší září v měřené historii“, pak tady máme větší problém.
no tak bylo teple zari? no a co?
kdysi taky na antarktide bylo teplo … a ted maj zimu. a na sahare driv byla zima, a ted jentam teplo.
myslite, ze to bylo autama?
Ve Španělsku ruší zimní střediska. Kvůli extrému?
No tak byl rekordně teplý rok, no a co?
A předtím taky.
A předtím taky.
A vlastně z posledních 10 let bylo 9 teplotně rekordních.
Asi náhoda.
Nedržte se tolik extrémů a věnujte se trendu. Pochopíte o čem je řeč.
Uživatel zablokován pro šíření nesmyslů.
Nejde o to, že se otepluje, ale o rychlosti oteplování a také o výsledné průměrné teplotě. Jednou měl život na zemi díky oteplování kousek od zániku, kdy teplota stoupla natolik, že se zastavily mořské proudy a z oceánů se stala obří žumpa produkující toxické plyny. A my tam za podpory podobných konzervativců jako AŘOV vesele míříme.
Jenže nikdy se neoteplovalo TAK moc rychle.
Navíc, je zde časová korelace s určitou lidskou činností (exhalace skleníkových plynů).
A tato časová korelace je podložena teorií o dopadu skleníkových plynů na klima.
Ta teorie má modely předpovídající, že když vypustíme tolik a tolik plynů, planeta se v průměru oteplí o tolik.
Ty modely až brutálně přesně odpovídají realitě.
Vážně toto vše chcete rozporovat?
Fajn, najděte v těch modelech chybu. A pak přijďte s lepším a přesnějším zdůvodněním těch změn teplot.
Jen do toho. Ph.D. v klimatologii, hydrologii či aspoň matematice určitě máte, že si troufnete toto zpochybňovat..?
“In Hertford, Hereford, and Hampshire, hurricanes hardly ever happen”, tak kdo by hledal tornáda v Hodoníně.
(© klub Sisyfos)
Planetu nás málem stálo naše vlastní přemnožení a především likvidace divočiny, rozhodně ne auta, byť tomu nepomohla.
Už vidím šotouše, když jim zakážou jet autem fotit vláčky.
👍🤣
Pobavilo, upřímně 🙂
Úplně zbytečné uskupení
Každý se může spolčovat dle libosti. Komu se spolek nelíbí, nemusí do něj vstupovat. Vše.
To jste rozhodl na základě seznamu nepřátelů režimu?
Spíše AŘTD, Asociace řidičů dinosaurů.Nechápu co má spalovaní s
Asociace řidičů tekutých dinosaurů. Nechápu co má spalování tekutých dinosaurů společného s mobilitou.
Děkujeme za inteligentní příspěvek
Možná je to moje chyba, ale nějak mi uniká význam pojmu „dopravní mobilita“. Možná pan profesor nechce prezentovat, že v rámci fakulty je členem Centra vozidel udržitelné mobility, což by mohlo některé petrolheady rozčílit.
Fakt jo ? 😡
Chceme slobodu, ale vadí nám že automobilky sa rozhodli prestať vyrábať produkty ktoré sa nám páčia! Okej, lol.
Každá doba mala svojich zanietených spiatočníkov ktorí sú o dekádu neskôr už len na smiech. Pamätáme si ľudí čo brojili proti železnici lebo do mesta prinesie diabla, títo dopadnú podobne. Len by si mohli prestať robiť nárok na zastupovanie šesť miliónov ľudí, to že má niekto vodičák automaticky neznamená že je psychopat.
Nedávno tu v ulic byla sanitka a hasici. Asi měl doktor pokrokově přijet na kole, za ním 2 hasiči s defibrilátorem a za nimi sanitní šlapohyb Rudých šípů, do kterého lze pacienta.
Milosrdní bratři přišli do Brna v roce 1748 poté, co Jan Leopold z Ditrichštejna v předcházejícím roce založil nadaci 4000 zlatých ke zřízení špitálu. To určitě nebylo kůvli automobilismu.
Tak čím méně aut v centru měst bude, tím rychleji se na místo dostane třeba právě ta sanitka.
Ukazuje se, že rozlišovat „omezení zbytné IAD“ a „absolutní zákaz aut“ je pro mnohé velmi obtížným cvičením.
a to, co je zbytna a nezbytna mhd urcujete vy?
Obsazenost.
Možnost náhrady jiným dopravním prostředkem.
… zbytná IAD. Doporučuji vytvořit Akční výbor pro určování zbytné IAD. Nebo lépe, doporučuji vytvořit Akční výbor pro určování zbytného pohybu obyvatelstva.
Navrhuji založení Akčního výboru pro přípravu těchto dvou Akčních výborů. .-)
Ty automobilky se tak ale rozhodly v návaznosti na stále přísnější normy typu EURO 7 či „výhledové bezemisnosti“.
Samy o sobě by s tímhle zřejmě nepřišly (jinak tam mohly učinit už kdykoliv dříve).
Jasně, a proto všechny americké automobilky masivně vyvíjí elektromobily, které se Evropy často ani nedostanou, ale dělají to kvůli evropské EURO 7. A Čína úplně to stejné 🙂
Hmm, jenze zeleznice jako mnoho dalsich technologii prinesla zlepseni. Navic prirozenym vyvojem. Co lepsiho mi prinasi elektroauto?? Cena? Asi ne. Zivotnost? Dojezd? Ne. Navic to neni prirozeny vyvoj, ale narizeni politiku a vlhkej sen nekolika narusenejch jedincu, co vubec neresej realnost nasazeni tohohle zeleneho projektu a jeste si myslej, ze to zachrani planetu (a co se deje pri tezbe v Norilsku je jim uplne u riti).
Predovšetkým menej emisií v miestach kde žijú ľudia, výrazne nižší hluk a podobne. To zlepšenie podmienok v mestách je pomerne zásadné (a dokonca si viem predstaviť že vďaka elektroautám bude nutných menej obmedzení IAD v mestách než by bolo keby sme zostali pri spaľovacích motoroch). Plus ako vodič nesmierne vítam oveľa lepšie jazdné vlastnosti, jazdiť na elektroaute je úplne skvelý zážitok.
Každopádne môj post nebol o elektrických autách, tie som spomenul len v tom kontexte že bojovníkom za slobodu vadí že automobilky vyrábajú to čo chcú.
OK, jen doplnim – Jizdni zazitek neresim to je mimo diskuzi, navic i o tom by se dalo dlouze bavit. Rikate emise ve mestech. EU bere pokrytecky az 10pct energie z neodsirenych uhelek na Balkane. To vam nevadi, ze vy si tu jezdite v elektru a vyfuk mate z 10pct na Balkane? I tam ziji lide… Elektroauta jsou jen klasickym prenesenim problemu jinam. Zavislost na RUS rope prenesu na cinske baterie a suroviny (navic tezene i v Africe), energie muze byt klidne z uhli, z Balkanu a nebo pro zmenu z ruskeho plynu (stejne jako ropa v EU je a… Číst vice »
Svítíte si doma petrolejkou, nebo nějakým elektrickým světlem?
Naposled, když jsem slyšel o Norilsku, tak to byla zpráva, že jim do řeky vytekl celej zásobník nafty…pochybuju, že by něco takovýho AŘOV zajímalo…
Proč by měli být psychopati?! Protože si nechcou koupit EL auto ? Jako většina Českých řidičů ?! Auto kde při cestě do Chorvatska musí nabíjet cca 6x, auto které pojede na energii z uhlí (než se začnou stavět jaderné elektrárny na které možná nebude dost peňez ), auto na které musí někde těžit cené kovy v chudých zemích. Z toho vyplývá že je to vhodné spíš jako druhé malé auto do města a jen pro některé lidi. Nehledě na jeho pořizovací cenu. Elektrická auta existují strašně dlouho a z určitého důvodu se vůbec nevyráběla. Jinak z těch 10 milionů je… Číst vice »
Nejsem vůbec přítelem elektroaut, ale napsat, že do Chorvatska budu nabíjet 6x je buď extrém – jedu do Boky Kotorské, nejlépe 170km/hod a mám starší EV – nebo blbost.
Zajímavé, že se identifikují jako řidiči a ne jako vlastníci, provozovatelé a uživatelé osobních automobilů. Navíc zdaleka ne každý držitel řidičského průkazu je vlastníkem soukromého auta.
I když mám třeba firemní, souhlasím s nimi v tom, že nákup dvakrát tak drahého elektromobilu ohrožuje ziskovost firmy.
a ne kazdy kdo ma ridicak i auto ho vyuziva nebo potrebuje kazdy den… natoz zda souhlasi s timto spolkem…
Ale určitě to zvětšiny není kvůli ekologii. A často se nechvají vozit od příbuzných. Ti co aktivně řídí si často půjčují služební auta.
Já bych se do takové asociace klidně také přihlásil, pokud bude v České republice bojovat za rozšíření elektro aut místo ropných. Jsme národ Křižíka a Kolbena, ne Diesela a Daimlera. A pokud bude bojovat proti aroganci těch „řidičů“, kteří trvají na tom, že budou smrdět ve městech lidem (skutečným lidem!) pod nos spálenou ropou, nebo rovnou terorizovat úmyslně zničeným tlumičem výfuku. Taková asociace by pak očistila jméno řidičů – že už to nejsou ti, kteří působí ve městěch tolik zla, a které je nutno omezovat. Takovým nearogantním by konečně ani nevadilo, kdyby se z Malé Strany a Starého Města konečně… Číst vice »
Klid 😀. Když zakážete komplet vjezd do centra, tak tam naopak nikdo kromě turistů bydlet nebude.
A tam kromě turistů ještě někdo bydlí?
budete se divit, ale bydli
nekteri maji i zdravotni potize, napr. dusnost pokud je vysoka koncentrace benzoapyrenu napr. pri inverzich..
Benzoapyren je velký problém, ale více, než auta jej produkují lokální topné zdroje na tuhá paliva.
Ano, uvádí se přes 98% z komínů. Což ovšem zřejmě neuspokojí lidi bydlící v Praze např. v Legerově nebo Sokolské, kde už snad žádné kotle na tuhá paliva ani nejsou…
A jéje, zase banda dědků, kteří žijí mentálně v minulém století. Konzervovat status quo je jediným cílem, ať to znamená cokoliv. Ano, oni se nedožijí důsledků svých rozhodnutí jako ničení životního prostředí pálením fosilních paliv, financování diktátorů z východu, kteří jsou bohatí zejména prodejem ropy a plynu. Hlavně aby bylo pořád levně, důsledky mě nezajímají. Civilizace se hýbe dopředu hlavně díky technologiím. Už nám tu nejezdí parní lokomotivy, elektrifikujeme i lokálky pomocí bateriových vlaků. Doma už netopíme v kamnech abychom si uvařili večeři, máme k tomu plyn anebo elektřinu. Všechno nářadí i spotřební elektronika má baterie místo malého spalovacího motoru.… Číst vice »
Tak doufejme, že šotouši si něco podobného také nezaloží…
No moment, už dlouhá léta existuje Svaz cestujících ve veřejné dopravě 🙂
😀