Auta do tunelů, nový vestibul metra a železniční viadukt. Jak se změní Praha s Vltavskou filharmonií

Projekt Vltavské filharmonie. Zdroj: Dokumentace EIAProjekt Vltavské filharmonie. Zdroj: Dokumentace EIA

Priorita řešení celého území je odstranění povrchové automobilové dopravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Ej Bože, zase ti Dánové a zase pergoly, tedy cca 5 pergol.

jdudk

haha chtěl bych vidět kdo to zaplatí. této hrůzy se snad nedožijeme

Vlastimil Kocurek

Zaplatí to Praha + stát . Jiní možnost totiž ani neexistuje. V Praze byla postavena v tichost a za peníze státu daleko monstróznější stavba, a to Justiční palác na Praze 10 Na Mičánkách, s ohavnou architekturou. Tenkrát byly uvedeny lživé náklady, které dodnes straší třeba na Wikipedii.

I tato stavba bude zřejmě dražší, ale má svůj smysl, což ta druhé nemá.

MP22

No fuj a taky byla v Praze za peníze státu postavena všechna ministerstva, jak je toho možné Kocourku? Proč jste s tím nic neudělal? Koho zajímá, že jsou to celostátní instituce, je to v Praze!!! Důrazně se ohraďte a běžte protestovat před Pražský hrad! Jen podobný magor tam v minulosti taky pár let otravoval.

Vojta _7

V době kdy chybí MO, radiály, x obchvatů atd. se narve 12 mld. na miniaturní území…
Většina investic je jen v centru.
Na okrajích Prahy bydlí a pracují statisíce lidí, jimž zůstává infrastruktura ze 70.let. V tomto století se s investicemi asi nepočítá…
Přitom jsou připravované desítky staveb a najednou je přeskočí tohle.

Vladimír Bílý

Jsem zvědav, jak si projektanti poradí s tím, aby se hluk a vibrace z dopravy v tunelu pod budovou nedostaly do blízkého koncertního sálu.

janvagala

Já myslím že poradí.

Metro

Stejně tam nikdo nebude chodit a bude to akorát další půtokáč na dotace, jako koncertní síně, které v Praze už jsou. Takže včetně nákladů na výstavbu, které se nikdy nevrátí, bude jedna vstupenka dotována několika desítkami tisíc korun.

Grossák

O čem se text nezmiňuje? Návrh počítá se srovnáním Antonínské ulice, kudy proudí tramvaje a chodci, a Bubenské ulice, do jedné úrovně, s vytvořením nové řízené křižovatky. Současné mimoúrovňové řešení sice není (přes kultivaci v posledních letech) zdaleka ideálem krásy, ale má nespornou dopravní výhodu. Město zkrátka v určitých uzlech mimoúrovňová řešení potřebuje. Jen se nesmí řešit jako nevábná díra, nýbrž jako příjemné atraktivní místo, ve kterém se nebude zanedbávat úklid, údržba, bezpečnost. Navržená řízená křižovatka by i při nejlepší preferenci znamenala nárůst jízdních dob tramvají, s vlivem na provozní náklady, významné zdržení pro chodce a řešení Bubenské pro auta… Číst vice »

VWfandadopravy

Chtěl jsem se zeptat, protože to nejsem schopen nikde dohledat, jak je to se stavbou severního vestibulu metra? Nádraží bude za rok hotové a nevidím žádný náznak této stavby. Pokud k tomu má někdo nějaké info, budu velice vděčný za jejich sdílení. Děkuji

Adam

Na komci pristiho roku se pocita se Stavebnim povolenim, oteviracka o dva roly pozdeji: https://zasobnik.poladprahu.cz/index.php?option=com_zasobnik&view=record&id=476

Radek

Je potřeba se podívat i na barvy těch ikon v tabulce – poslední realizovaný krok z roku 2021.

Jarda

jestůli tohle se komplet zrealizuje, tak to bude teda dílo…

Vlastimil Kocurek

Tohle se zrealizuje na 100%, považuje se to za nejprestižnější stavbu Prahy.

Clovek

Z pohledu casteho cyklisty a obcasneho ridice na tom miste mi to prijde OK. JESTLI se nekdy zklidni magistrala (pochybuju), bude mozna tunel predimenzovany.

Jen nerozumim, proc se s tim musi stavet i ta zbytecna budova. Neslo by 9 giga me meste lepe utratit?

M19

Zbytečná budova je to proč? Protože to není to co máte rád sám?

Frantík

Pokud má užitečnost, musí být na tak drahé lokalitě?

Zbyněk

A co byste tam měl raději? Kanceláře? A filharmonii v Letňanech?

Clovek

Praveze mestske investice nemaji imo byt co ma kdo rad, ale co je objektivne treba pro chod mesta. Napriklad nova stanice metra, rozhodne ne filharmonie. Tu by si zajemci meli postavit za sve, stejne jako si treba postavili kino multiplexy (respektive je zaplatil investor, kteremu to zajemci skrz vstupenky vraci)

Air Traveller

vy si cyklostezky a silnice take stavite za sve?

XXXD

No srovnávat cyklostezky a silnice s filharmonií je dost mimo.

Y.K.

Proč? To vše k metropoli patří a srovnávat to lze. I vtom smyslu jaká je použitelnost kola a jak složité jít na koncert.

Metro

Nová silnice, železnice nebo metro je pro zrychlení dopravy a zlepšení ekonomiky. Filharmonie je hodně úzkoprofilová zábava a ty náklady tak šílené, že v době astronimických schodků a zvyšování daní nejsou obhajitelné.

Jo a člověk má v tomto pravdu, stejně jako stát nemá provozovat miltukina nebo různé multiarény nemá ani novou filharmonii. Co přijde příště dotované státní hospody (teda tady bych bylo zrovna pro, ale je to stejný nesmysl)?

Air Traveller

Známkou vyspělosti národa není jen počet kilometrů silnic, dálnic, železnic, cyklostezek.

Naopak – vyspělost ukazují právě tyto „věci navíc“. Třeba to, jak stát podporuje kulturu. Divadla, Hudbu, vědu. Což jsou instituce, které toho lidem přinesou víc, než ta hospoda, ale narozdíl od hospody si na sebe nevydělají.

Proč by měly být státní hospody? Hospody jsou docela ekonomicky soběstačné.

Mimochodem – tady tu filharmonii má provozovat stát? Není to městská instituce?

Vlastimil Kocurek

Nové filharmonie v Ostravě a Praze budou provozovat města a hradit veškeré provozní náklady.
Investiční náklady hradí v Praze město + stát, v Ostravě město + kraj + stát.
Já chápu, že jsme na stránkách webu, který je o dopravě a někteří lidé si tady vlastně ani neumí představit jiné investice než do dopravy. Nic ve zlém.
Poznámka: Výstavbu a provoz multikin, nedotuje ani EU, stát, kraj, ani město. je to výhradně soukromý sektor.

Vlastimil Kocurek

Některé stavby jsou prestižní a ikonické, vůbec nemá smysl je s něčím srovnávat. Je to odkaz naší generace.

Dizgrafyq

Treba za cyklopruhy pro vas a vase kolo?

Clovek

Cyklo a jakekoliv dalsi dopravni pruhy patri k zakladni (dopravni) funkci mesta. Filharmonie rozhodne ne.

Air Traveller

Proc by tam nepatrilo? Do mesta patri jen veci tvorici dopravni funkci?

Naopak – podobne veci, jako kukturnimi stiruce apod jsou tim, co mesto zklidni a vytvari mesto pratelske zivotu.

Metro

Ale ano patří stejně jako Sazka Arena nebo multiplexi a nevšiml jsem si, že by nějaký stavěl stát.

Air Traveller

A on tu filharmonii staví snad stát?

Chápu, že pro některé absolvoenty vysoké životní je město totéž co stát, ale není.

Frantík

Tak jsou to veřejné peníze.

Vlastimil Kocurek

Přesně tak doprava patří k tzv. technické infastruktuře, ale města jako je Praha se vyznačují neodmyslitelně tzv. vyšší sociální infrastrukturou. je to pro ně typické. Jinak by to bylo jen nahromadění obyvatel na jednom místě.

Kozor24

Přesně tak Hřib tady fňuká jak na nic Praha nemá peníze a pak se vyhodí miliardy za naprostou hovadinu.
Kurva kdo chce na filharmonii tak může do Rudolfina

Clovek

Ano i tak jsem to myslel, díky! Škrtl kde jakou levnější věc co by dávala smysl (eg lanovka), ale filharmonie ani nebyla na seznamu věci na zvážení. Politici chtějí mít pomník, potřeby Pražanů, co z 90% do filharmonie nikdy nepáchnou, je zajímají už méně.

Mcha

Lanovka neprosla pres EIA, ne kvuli tomu, ze by nekdo seskrtal finance

Pavel

Jen třešínka na dortu, ale přece: doufám, že s rekonstrukcí dojde také na přejmenování stanice na Nádraží Bubny, případně zkrátka Bubny.
Vltavská byl název dnes již neexistující ulice podél nábřeží; udržovat toto pojmenování, které navíc mate vzhledem k ul. Vltavská na Smíchově, je nesmysl.

Frantík

Tak, jak se z Veletržní stal Veletržní palác, z Vltavské by mohla být Vltavská filharmonie.

VWfandadopravy

Děkuji, že to někdo řekl za mě, ono název stanice metra Vltavská celkem slušně mate už dnes, právě kvůli Vámi zmiňované ulici na Smíchově. Osobně jsem zažil, že svolání srazu na „Vltavske“ kdy si to každý vysvětlí po svém, vede k nesetkani se. Nicméně obdobná situace nestane na Hradčanské/Dejvice. Doufám, že spolupráce SŽ a Magistrátu povede ke sjednocení názvů.

Pat

No, víte jaké pozdvižení vyvolalo 5 let zpátky jen náznak přejmenování stanic metra, včetně „Nádraží Bubny“? Taky bych v to doufal, ale nevěřím.

Dominic

Žádné

Jan Dobiáš

Souhlas. Ono těch nesmyslných názvů je více, Malostranská místo Klárov, Pražského povstání místo Náměstí hrdinů… Toto je jen ten nejkřiklavější příklad. Stálo by za to sjednotit názvy metra a místa naráz, až se bude otevírat déčko.

VWfandadopravy

Já nemám ambici měnit názvy všeho, jen bych si přál, aby v rámci PIDu se přestupní body jmenovaly stejně.

Ondra

Nejdřív by se měla zklidnit magistrála, než na ní stavět tento projekt. Takhle se tam ten stav zabetonuje. V podstatě Husákovo ticho 2. Nebo tomu budeme říkat Hlaváčkovo ticho ?

P_V

Nový jižní vestibul se moc nepovedl, kvůli požadavku na zdrcnutí. U zastávky tramvaje dc vedou výlezy zcela mimo nástupiště. U zastávky zc je to jen o trochu méně špatné. Všude eskalátory, ale bez souběžných pevných schodišť, takže až bude nějaký eskalátor v opravě, bude to ještě větší obíhačka. Osobní výtah je umístěn tak, aby zakrýval fontánu, asi tam vznikne pěkné zákoutí pro vy víte koho.

P_V

Zřejmě se nepočítá s tím, že by do té filharmonie jeli lidi metrem, protože s budovou není nijak propojeno a nejkapacitnější eskalátorový vstup je od filharmonie nejdál.
A zastávce tramvaje bude vizuálně dominovat holá zeď se služebním vstupem do stanice, do kterého výtvarník ve snaze to oživit nasázel postavičky ustrojené jako by šly na koncert 😀

liborvavrik82

Odkud lze prosím zjistit informace o, kterých píšete?

P_V

Z té dokumentace EIA, výkresy vestibulu.
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1223

P_V

Škoda že se nejdřív nepostaví severní vestibul metra. Takhle tam bude metro dlouhodobě nepoužitelné.

Zlámalík

Za mě dost dobrý. Hlavně proto, že se našel někdo, kdo „má koule“ vzít to pořádně i okolím a vybudovat kus živého města. Dálniční „motýlek“ v centru není asi to, co by tam mělo být.

Jakub P

Na Prahu IMO dobry, ale obrovska skoda, ze nemeli odvahu to vyuzit ke zklidneni magistraly a Argentnsky. Takhle je to dalsi betonovani pro mesto silne problematickyho stavu. Kdyz je uplnej zaklad, ze kteryho vsechno vychazi, hlavne nijak ani naznakem neomezit IAD, nemuze ve meste vzniknout nic opravdu dobryho.

Juraj

To nevidím tak tragicky.
Příležitosti pro zklidňování magistrály jsou především od Pankráce po Florenc. Oproti tomu Argentinská zdaleka není takový problém.

Jakub P

Jo a ne. Argentinská je v kontextu celé magistrály menší zlo, to je fakt. Nicméně furt je ta její dnešní podoba poměrně problematická a příležitost, kdy se vedle má stavět tak obří projekt a o kousek dál celá velká nová čtvrť, by se měla a dala podle mě využít o dost líp.

Dan

Já jen doufám, že se to nakonec opravdu zrealizuje a nezapadne to do šuplíku, nebo dokonce zapomnění. Bezesporu by to byl nový tahák a jedna z dominant pro návštěvníky, na což bychom i my místní mohli být hrdí. A ten prostor navíc změnu fakt potřebuje, a tím nemyslím jen současné trendy přemalování pruhů na silnici

Mirek

Škoda, že se peníze nedávají do oprav, za mě vzhledem

Vylepšit dopravní situaci ale opera ne

Chce to vnější a vnitřní okruh, Radlickou radiálu, ctyřproudou Vesteckou spojku a pak vylepšit průjezd pro auta od Hlávkova mostu po Most barikádníků a odstranit semafory a přechody. Pak teprve řešit nějak operu. Veškerá práce úředníků je nutná soustředit na nutné věci a ne aby se zdržovali nesmysly.

Prostě Praze teče do střechy a kašle na to aby ji opravila a místo toho vyhazuje peníze za zlaté kohoutky..

S tímhle přístupem nepostavíte nikdy nic, protože vždycky bude, co budovat jiného. Navíc považuji za sporné, zda Vámi uvedené stavby budou prospěšnějši – město má být pro život (včetně toho kulturního) a ne proto, abyste všude projel autem, jak nůž máslem, což je stejně utopie, která nefungovala v Brasilii, která se postavila na zelené louce.

Jakub P

Tohle je od pana anonyma ukázka bohužel rozšířeného uvažování nemalé části lidí u nás ( i když třeba nemají ten postoj tak extrémní) – město a jeho veřejný prostor berou jako nějakou pustinu, kterou je potřeba hlavně co nejrychleji projet za jejich cíli – domovem (často v satelitu za městem) – prací (v kancelářský budově s několika patry podzemních garáží), obchody/fitkem/kinem (také vše v obchoďáku s obrovským množstvím parkovišť – maximálně lesoparku nebo lesu (ale musí tam být dostatek parkovišť). Část z nich ještě dokáže pobrat koncept MHD, ale maj na ni stejné požadavky – co nejrychleji se dostat zase… Číst vice »

v tomhle článku není ani slovo o opeře, tak nechápu co řešíte. četl jste to vůbec?

Vnější okruh nepomůže centru vůbec nijak. Odlehčí jen Spořilov.
Vnitřní okruh nepomůže magistrále o nic víc, než Blanka, protože cesty do centra neřeší.
Radlická radiála nepomůže centru vůbec nijak, protože jen ˇpřivede další auta do přetíženého uzlu u Barrandovského mostu.
Odstranit semafory a přechody je blbost, protože Holešovice jsou a budou rezidenční čtvrtí se společenskými funkcemi a tramvajovou dopravou.

Takže vlastně příspěvek totálně o ničem.

Jediný, s čím se dá jakžtakž souhlasit je ten vnější okruh. Zbytek jsou zhůvěřilosti autíčkářů a ve městě nemají co dělat.

Air Traveller

do mesta damozrejme patri i doprava, a nevyhnete se ji.

mesto bez silnic je jen fantazie a sen naivni h snilku.

Air Traveller

Takze na dalsich 40 let se maji zastavit investice mesta do vseho, krom par silnic?