Austrian začaly s velkým vyřazováním letadel, do dvou let zmizí 28 strojů

Boeing 767 v barvách Austrian. Foto: Florian Klebl / Flickr.comBoeing 767 v barvách Austrian. Foto: Florian Klebl / Flickr.com

Na konci roku 2022 bude mít flotila Austrian jen 60 letadel.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
týpek od vedle

Ať tu tiskovou zprávu přímo od Austrianu čtu jak chci, tak mi přijde, že chtějí vyřadit jen ty 3 767-300ER co tenkrát převzali po Lauda Air a ne kompletně všechny…

Mata

Docela by mě zajimalo s čím tedy budou lítat do Prahy

Mata

Asi s ERJ195 kdyžtak mě doplnte

Vojta

Tento typ je asi nejvíce pravděpodobný. Ale také se objevily informace, že má být letecká linka zcela zrušena a nahrazena codeshare na vlacích Railjet, které jezdí z Prahy přes Vídeň do Gratzu. Alespoň taková je politika Austrian na vnitrostátních linkách, které byly nahrazeny vlakovým spojením.

Tomas

Tím by se od Prahy v podstatě odstřihli. Málokdo (= nikdo) by byl ochoten letět z Vídně s tím, že se před tím bude ještě 4,5 hodiny kodrcat vlakem, navíc by to pro Austrian znamenalo, že se připraví o cestující z Prahy a okolí na ranní vlnu odletů …

Vlak Praha – Graz nejede (a nemůže) jet přes letiště, takže asi těžko se na to použije tento vlak.

Ano, je to politika na vnistrástnítch spojích, které do vídně dojedou za hodinu, hodinu a půl. Ně pět hodin.

Samo

Keby sa podarilo presmerovat railjety Praha – Vieden na letisko tak by to fungovat mohlo. Ak ale maju dalej jazdit do Grazu tak je to bez sance.

Beny

No, z Prahy ano. Ale třeba pro mě z Pardubic už to skoro smysl dává

Mata

Myslím spíš že ze šesti letů denně to nechaj třeba na dvou, ale Praha je pro Austrian poměrně výdělečná destinace a nemyslím že ji opustí

Ota Z.

taky si to myslím. PRG-VIE byla vždy žádaná linka a ve spojení na odletovou vlnu z VIE je to i zajímavá linka pro leissure cestující.
Letenky na lince PRG-VIE vždycky stály randál a load faktor byl vždy vysoký.

Lukáš F.

No je otázka, jak bude vypadat síť dálkových linek Austrianu po vyřazení B767. Možná už to nebude žádná sláva.

Gajda

A nebo ATRkem ČSA s codesharem, nutně přeci není potřeba lítat všude, ale jen tam kam se to vyplatí. I ostatní aerolinky se občas odněkud občas stáhnou.

Tomas

no, je spousta variant, jak to bude vypadat.

tato varianta je ale ta nejmene pravdepodobna.

Ota Z.

nemyslím si, že spolupráce Sky Team vs Star Aliance je reálná. Členům Sky Teamu se to jeden čas snad i zakazovalo, ale možná už je to out a nyní by na řadu mohla přijít jiná řešení spolupráce, jak si vzájemně pomoci. PRG-VIE je jasně ATR trať, max pro E175. Vlak je super, ale ne na one day meetings, to pak v to vlaku strávíte 9 hod a to se toho za ten den moc stihnout nedá .-)
Pro leissure PAX je vlak plně dostačující

Adrian

Škoda, že B767 tolik ubývá, pro mně zatím stále nejpohodlnější letadlo na dálkovku.

Ota Z.

jak pro koho a u jaké airlines. S tím, co lítala Delta linku na JFK byl slušný odpad. Trochu muzeum a k pohodlí to bylo v Y class vcelku daleko.
Mám zkušenost i s ANA na lince KIX-HND, sice cca 40 min let, ale taky to s pohodlím nebyla nějaká sláva

Tomas

No, a zrovna s tou deltou … je to presne naopak.

767 s Deltou , at uz z Prahy, nebo treba Parize, nebo Londyna … byl vzdy velmi prijemny zazitek.

Y pohodlnejsi, nez cokoli jineho. letadla sice muzeální, ale co se zachovalosti týká, tak v podstatně lepším stavu, než 3 roky starý Boeingy Smartwingu.

V Economy na TATL … jedině Delta.

Adrian

Souhlas. A to už jsem toho celkem nalital

Ota Z.

tak jasně, na každého to působí jinak. Je pravda, že Wifi třeba fungovala velmi dobře, ale prostoru v Y class bylo fakt málo. A to nejsem žádný nadprůměr. Mám rád modernu, takže u mě jsou preference v novějších letadel, ale aspoň jsem to letěl.

Michal

a čím bude lietať na linkách kde teraz využíva turbovrtulove lietadlá a B767? nejak mi nedáva zmysel vyradenie malých / menších lietadiel v čase keď sa lietať pre obmedzenie moc nedá 🙁

Tomas

Turbuvrtovlá letadla budou nahrazena Embraery.

767 budou nahrazeny např. 777 apod.

Petr

Haló, internetoví odborníci, jste tu? 😀

Petr 78

A k čemu odborníci? Prostě je nižší poptávka, tak se vyřadí to nejstarší, tím pádem na údržbu nejnáročnější. Já myslím že to dává ekonomický smysl.

Petr

S Vaším příspěvkem souhlasím. Jen jsem chtěl poukázat na to, kolik by se tu objevilo komentářů, kdyby se jednalo o naší leteckou společnost. Měla to být vtipná narážka. Bohužel se to nepovedlo. :/ 🙂

RHood

Tak buďte rád a dávejte to všude jasně najevo, že budete skoro tak veliký, co se počtu letadel týká, jako OS. A ještě jeden dovětek. Vy si myslíte, že například na anglickém nebo německém leteckém fóru, se k informacím například o SWG vyjadřuje stovky nebo tisíce Angličanů, Skotů, Velšanů, Irů nebo Němců. Hahaha a mínusuj, kolik chceš.

Janko

Potrefena hus se ozvala 😀 svojim zmatenym , horkym , peprnym a nevyrovnanym projevem jako vzdy. Melete pate pres devate.

RHood

To jste vy, odborník na „názorovou čistotu“ na internetu, který jestli si dobře pamatuji vyhrožoval třesnými oznámeními.

Jiří Kocurek

O tom letu na jeden motor ano, to se jim „povedlo“.

Martin

Romane, kdyby sis plnil poradne svoje pracovni povinnossti, tak by te nevyhodili a mohl si byt porad u letadel. Misto toho akorat v kazdy diskuzi kopes kolem sebe jak maly dite. Mas to zapotrebi?

Jakub P

Ti, co očekávají, že do roka bude letecká doprava na stavu před Covidem a pak dál poroste stejným tempem jako před ním?