Austrian prohloubil ztrátu, vysvětluje ji cenovou válkou ve Vídni

Airbus A321 po přelakování do nového nátěru AustrianAirbus A321 po přelakování do nového nátěru Austrian

Extrémně velká konkurence nízkonákladových dopravců na letišti ve Vídni začíná mít velký vliv i na hospodaření největšího dopravce v Rakousku,

Zpět na článek
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DRABADURA

Tak rakušáci a němci spoléhají na prozřetelnost, takže budou bojovat do posleního prodělaného eura :)))

Nicky

Už aby byla také cenová válka v Praze.

pája

To tragédie servis nikdy nepřipustí.

Jen tak

A jak tomu zabrani, prosim?

Nekdo

tak ono stačí už to, že lidé se dlouhodobě odnaučili létat z Viklef Hejvl Internešnl…

Lukas

To sa dalo čakať, preto viedenské letisko dlho nechcelo pustiť nízkonákladovky na svoju pôdu. Dlho sa bránili, že oni si udržia svoj štandard a aha.
Keď začnú nízkonákladovky kupovať Airbusy A321LR a používať ich na ,,diaľkové lety,, to ešte len, nielen, austrian pocítia čo to je konkurencia.

Jen tak

Jak se videnske letiste branilo lowcostum? 🙂

Tom

Poplatkami za použitie letiska, atraktívne sloty na prílet a odlet, poplatky za batožinu, palivo. Na týchto poplatkoch pohorel Skyeurope.

Jen tak

Uz vam nekdo nekdy rekl, ze tyto poplatky jsou pro vsechny stejne?

Snoalivem letiste nema nic moc spilecneho, stejne jako s batozinou.

A za sloty taky kazdy plati stejne – resp kdo zaplati nejvic, vyhrava.

Takze stale stej a otazka – jak videnske letiste branilo lowcostum?

FlyingJ

Třeba poplatek za odletájící cestující jako obrana proti lowcostům být může. V Praze vychází na 571,- za každého cestujícího v letadle. Pak lze těžko čekat že Ryanair bude standartně nabízet ceny za pár stovek.

Jen tak

Pod pojmem “braneni vstupu lowcostum” si predstavuji nejake konkretni znevyhodneni lowcostu. Ne polozku, ktera je pro vsechny stejna.

Jeho prazska vyse je v kontextu evropy prumerna az podprumerna.

Martin V.

I naceněním položek „pro všechny stejně“ můžete letiště modelovat jako komfortní, přestupní nebo naopak lowcostové (což může být prostě podnikatelský záměr vlastníka letiště). Nevím jak to konkrétně měli/mají ve Vídni, ale uvedu dva příklady. Vysoký poplatek za odlétajícího cestujícího zvýhodní „full service“ a dálkové linky, kde je v ceně letenky relativně málo zastoupen, naopak znevýhodní lowcosty, které tlačí cenu dolů co to jde, a krátké linky všeobecně. Vysoký poplatek za parkování, za nástupní most nebo i jen za přistavení schodů naopak zvýhodní Ryanair, který má krátké otočky a skládací schody si vozí ve svých B737-800 vlastní. Takhle bychom mohli jít… Číst vice »

Jen tak

To je ale samozrejme naprosto regulerni taktika – rozhodne bych tomu nerikal “braneni lowcostum”.

Ono letiste, kde lowcosti vytlaci klasicke spolecnosti, take neni zadne terno.

lupenyk

No vzhledem k tomu, že většina letů z Vídně s nízkonákladovkama je podstatně levnější než lety z Prahy a přidávají velké množství letů, tak to spíš naopak vypadá, že jim připravili super podmínky.

FlyingJ

Jt: Pěkně popsané to je tady. Bránilo možná není nejlepší slovo ale rozhodně o ně do krachu AB příliš nestálo.
https://www.ft.com/content/8dae994a-940c-11e8-b67b-b8205561c3fe