AURES: Stav baterií u ojetých elektromobilů nás příjemně překvapil, trh rychle roste
Za růstem zájmu vidí firma i energetickou krizi a instalaci fotovoltaických panelů.
Nárůst prodejů elektromobilů na trhu s novými auty dorazil i do autobazarů. Meziročně jejich nabídka roste o třicet procent, tvrdí AURES Holdings, provozovatel sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna.
Podobně jako výrobci a dealeři stojí s nástupem elektromobility i autobazary před velkou změnou a začínají se na větší podíl prodejů připravovat. „Už to není záležitost jen pro fanoušky,“ říká Petr Vaněček, člen představenstva AURES Holdings. Jednou ze změn je instalace dobíječek, z velké části budou využívat elektřinu z fotovoltaických panelů. „Elektromobilitě věříme a její růst nemine ani Česko,“ říká Eldar Vagabov, který má elektromobilitu v AURES holdings na starosti.
Zkušenosti AURES Holding ukazují, že zákazníci mají zejména obavy ze stavu baterie. Testování ale ukazuje, že problém s nimi není. „Prodáváme relativně mladé vozy, degradace baterií je minimální. Tyto obavy můžeme vyvrátit,“ dodal Vaněček. Firma má rozsáhlý systém testování baterií při výkupu, odmítla zatím jen jednotky vozidel kvůli stavu baterie. Průměrná doba, za kterou se elektromobil prodá, je stejná jako u aut se spalovacím motorem. Průměrná cena byla 650 tisíc korun.
Zatímco v roce 2019 nabídl trh 1 476 ojetých elektromobilů, v loňském roce jich bylo už 3 153, tedy více než dvojnásobek. Od ledna letošního roku se jich v nabídkách objevilo již 2 222. Obdobná je i situace v segmentu hybridních modelů. Předcovidový rok 2019 jich na českém trhu nabídl 3 059, v loňském roce už ale zákazníci mohli vybírat z široké palety 6 604 vozů s hybridním pohonným ústrojím.
Za rostoucím zájmem vidí AURES Holdings i energetickou krizi, kdy lidé začali s instalací fotovoltaiky a s nimi jim elektromobil již dává větší smysl. „Plně bateriové auto sice stále není volbou většiny populace, protože i přes celkem masivní rozvoj dobíjecí infrastruktury je tankování fosilního paliva stále jednodušší a rychlejší než dobíjení, ale své zákazníky si auta do zásuvky bez problémů najdou a rychle jich přibývá,“ dodává Vaněček.