AURES: Stav baterií u ojetých elektromobilů nás příjemně překvapil, trh rychle roste
Dobíjení elektrického vozidla. Pramen: Unicorn
Za růstem zájmu vidí firma i energetickou krizi a instalaci fotovoltaických panelů.
Za růstem zájmu vidí firma i energetickou krizi a instalaci fotovoltaických panelů.
hrajte si dokud máte šťávu
myslíte, že bez „šťávy“ byste měl benzin? A jak říká klasik: „benzin si doma nevyrobíš“
Takže tak jako se u spalováků stáčejí tachometry (včetně elektronických), tak se úplně stejně začnou „upravovat“ hodnoty pro BMS, protože to pak bude ukazovat i mrtvou baterku jako skoro funglovku?
A to se vyplatí :o)
To, že to teď (možná ještě) hacknout a upravit nejde neznamená, že to někdo za rok dva nezvládne. Kde je poptávka, je i nabídka.
Ano může se to stát a pokud někdo stočí tachometr a zároveň stočí údaje na BMS, tak by měl být opravdu velmi tvrdě potrestán. Nic jinýho nepomůže.
„bude ukazovat i mrtvou baterku jako skoro funglovku“
Tohle by mělo jít ale jednoduše otestovat během jízdy, podle poklesu napětí – „tvrdost“ baterie. Popřípadě jízda s plně nabitou baterií do 0%.
i po krátké jízdě se stav baterie projeví a pokud ji vybiju, tak její stav vidím hodně dobře i bez údajů v BMS. Takže měnit data pro BMS kvůli stavu baterie nikdo asi dělat nebude.
Takze prodeje vaznou a je treba trosku toho PR? PR firmy proslavene ferovym jednanim a komunikaci.
Viděli jste statistiky jaký jsou Češi lídři v odporu k elektroautům? 🤣
Tak se ukažte, diskuse popíračů a odborníků právě začíná.
P.S. vždy uveďte, jak dlouho elektroauto vlastníte. Ať má příspěvek nějakou váhu.
Moudří lidé se nepotřebují každou blbostí osobně spálit.
Nekdo ma rad adrenalin. Pak je ojete EV z AAA urcite supr napad. Bezva vec s bezva puvodem, co si prat vic?
vytáhne černého Petra ten to hodí do šrotu.
to je pravda, každopádně vlastní zkušenost je vždycky k nezaplacení. U nás je hodně obvyklé, že někdo někdy od někoho něco slyšel a proto si něco myslí….A víte zase co znamená něco si myslet… :)?
Mně stačí, že jsem nejen já naletěl na přímotopy, když frčely … . Teď doma bez elektřiny.
to je trochu jina story . to jste si mohl spocitat pomoci velmi jednoducheho vzorce, dodnes mi zni v uších jak dlouhy a dyba vysvetlovali lidem v tn jak az dostavime temelin bude elektrina levna a jak bude primotop nejjednodussi a nejcistci zpusob topeni.
ten kdo absolvoval fyziku v sedme tride vi ze produkce tepla na principu joul lenzova zakona ma sice velkou ucinnost ale zaroven velkou spotrebu .
Jenže přímotopy nikdy nefrčely, to jste jen naletěl na vládní trik, který se je snažil (zřejmě díky lobbingu) prosadit.
Můj rekord se spalovákem je 15 min přestávka na 398 km trase. Který nový elektromobil pod 700 000 Kč to zvládne?
Aktuálně žádný, zvládnou to takové co stojí teď milion. Ale ještě před dvě lety takové stály přes 1,5 milionu. Tedy počkejte si.
Musím uznat, že Kia EV6 nastavila laťku hodně vysoko, i když proti spalovákům je to pořád bída. Jsem zvědavý na výsledky dlouhodobých testů.
zrovna EV6 mám cca 8 měsíců, 30tis km. a docela jste mě vylekal….. Něco dělám špatně, že mi auto perfektně slouží a zatím jsem si nevšiml žádné té bídy?
kolik aut se spalovacim motorem to dokazalo za 20 let od zahajeni vyroby?
Po 20 letech od zahájení výroby aut se spalovacím motorem je začali politici uměle zlevňovat, zatímco auta s parním pohonem uměle zdražovali?
parní pohon u aut byl od počátku mimo a nikdy se do větší seriové výroby nedostaly. Ale koně restrikcema samozřejmě taky prošly. Bylo celkem obvyklé, že se s koňmi nesmělo do center měst, do určitých čtvrtí, ulic, závozy do lepších restaurací atd.
Zrovna v pátek jsem dal 273km s kratičkou zastávkou na záchod (bez dobíjení) a na konci, tedy u nabíječky, mi ještě zbývalo 27%. A to je moje baterie na dnešní poměry průměrná. Zašel jsem na rychlé jídlo a pokračoval dál s 300km dojezdem. Pravda, to auto stálo o něco víc, než 700tis Kč, ale zas mě ta víc než 600km cesta stála na elektřině cca. 500Kč.
Jinak teda můj rekord dieslem je asi Brenner – Praha (něco přes 500km) absolutně bez zastávek, ale nechybí mi to. Jen s elektrikou je potřeba je dobře plánovat.
tak dnes mi připadá, že vlastnit spalovací auto znamená žít jak na dostizích… 2 min. tankování, 1min WC, 1000km bez zastávky. 20min. na nabíječce je obrovská ztráta času atd….
Na podzim to budou dva roky co ho mám a mám najeto něco přes 35 000 km (u auta s dojezdem 120-140 km). No a nemůžu si ho vynachválit a už vím, že až se bude měnit hlavní rodinné auto (to teď mnohem víc stojí), tak půjdeme taky do elektriky.
napsal jste svou zkušenost a nevidím na tom nic špatnýho. Taky bych už spalovací motorek v autě nechtěl.
Docela by mě ale zajímalo, proč vám dali tolik mínusů? Co se komu nelíbí na pozitivní zkušenosti s čímkoli? Mám doma LCD televizi a jsem spokojenej. Dostanu proto taky mínusy? Nesmím být spokojený? Nebo někdo je tady zastánce starých CRT tv a kdo má něco jiného, tak je to špatně? Jsme zvláštní národ…. 🙂
Chtěl bych vidět podobu jejich testů baterií.
Rychlým prověřením zjistí leda to, zda není nějaká část baterie úplně kaput. A klíčové Informace o stavu opotřebení takto získají jen hrubě orientační.
Dokud se neprovede test kapacity postupným vybitím plně nabité baterie vypovídající to moc není.
Na západ od nás se už dokonce objevují první pokusy nabídnout podobné testování i v nějak standardizované formě
aviloo.com/battery-test.html
Dnešní BMS, tedy battery management system, vám ukáže poměrně přesně zbývající kapacitu. Takže stačí auto nabít, projet se pár kilometrů, otestovat rekuperaci a pokud odpovídá ujetá vzdálenost a průměrná spotřeba za poslední jízdu, tak bude sedět i předpokládaný zbytek dojezdu a celková kapacita. No a dokud se pohybuje plně nabitý dojezd na 90% a více stavu nového vozu, tak máte baterii v pořádku. Pro zajímavost přidám odkaz na stav baterie u aut se slušným nájezdem, pořád mají přes 90% kapacity: https://insideevs.com/news/593068/tesla-model3-battery-degradation-3years-102k-miles/ Zlí jazykové by trvdili, že po 150 tisících kilometrech už je baterie úplně mrtvá a musí se kupovat nová… Číst vice »
Jestliže ty ojeté elektromobily budou mít „dnešní BMS“…
Ano, mají.
Je rok 2023. Škoda, že ti to ještě nikdo neřekl, Suckere.
Dnešní software umí zjistit naprosto přesný stav baterie.
Pokud budeš mít o nějaký jejich elektromobil zájem, můžeš si sám nechat otestovat baterii kde budeš chtít.
„Prodáváme relativně mladé vozy, degradace baterií je minimální. Tyto obavy můžeme vyvrátit“
Říct jen část pravdy je typický marketingový tah.
V mediích jsem zaznamenal článek, že v autobazarech je hodně EV s nájezdem 10 – 15 tis. km. Takže když jsou EV tak skvělá, proč je majitelé tak brzy prodávají????
Protože chtěli?
Že by se jako ojetiny prodávaly jenom předváděcí vozy?
Přesně. Navíc v celé řadě diskusí začnou spokojení majitelé záhy nabízet své ojeté pojízdné spotřebiče k prodeji. To taky není úplně standardní chování.
Ale je, dvouletek jsou plný bazary. Většina těch lidí si kupuje jiný, větší EV jako TMY, Enyaq, Ioniq 5/6. Holt si na zkoušku koupili něco menšího (500e, Zoe atd.) a teď kupují větší.
Z toho výběru to vypadá, že napřed šli po ceně a teď jdou po rychlosti nabíjení.
Dá se to tak říct. Přiznejme si že ty starší EV mají ještě některé věci omezenější a použít se tak dají třeba na 90% aktivit. No a ty nové člověka už nijak neomezují. Je to tím, že se vývoj dost posunul a i ten můj Fiat z roku 2016 je z pohledu elektromobility úplný pravěk – chybí tam spousta „fíčur“.
Pár jich znám. Koupili si často entry level elektroauto – takový Fiat 500e, Renault Zoe, eUp!, Leaf apod. No a teď ho posílají dál a kupují si Ioniq 5/6, Teslu Model Y, Enyaq. Tedy vysloveně už rodinná auta. Jo taky občas někdo provádá TM3 a kupuje si TMS v Plaidu.
Pak taky velkou část tvoří dovozy z DE po konci operáku a dotace.
Jak už tu napsali jiní, je to nicneříkající tvrzení, když člověk neví, co je to za auta a proč je majitelé prodávají. Vzhledem k tomu, že drtivá většina EV, které dnes na silnicích potkáte, jsou max. 3 roky staré, to není překvapivé – překvapivé by naopak bylo, kdyby bazary byly plné 8-letých EV se 150 tisíci km, takové totiž prakticky neexistují, mj. proto, že rychlonabíjení ještě před pár lety mimo Tesly téměř neexistovalo a tehdejší EV měly poloviční baterie oproti současným, takže se tím moc nenajezdilo. Myslím si, že tam bude spousta dvouletých elektrických Citigo a podobných aut, která dnes… Číst vice »
Pár týdnů zpátky jsem se díval na sauto.cz a většina EV tam byla Citigo nebo Leaf.
No tak s Citigo to asi bude jak píšu: Vyzkoušeli a teď posílají dál a přesedají do většího.
Leaf je naopak velmi neurčitý, ten se vyrábí už asi 10 let, takže to mohou být jak 8-letá auta s nájezdem 100 tisíc km, tak relativně nová. Každopádně žádné překvapení, že tam je, když řada z nich už má věk, v němž se auta běžně posílají dál.