Auf Wiedersehen. Ryanair ruší desítky linek z Německa, zmizí ze Saska
Boeing 737-800 společnosti Ryanair v Drážďanech. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Ryanair poukazuje na vysoké poplatky v Německu, končí v Lipsku i Drážďanech.
Šance pro Karlovy Vary🤔
V německu to přece nemají zapotřebí, tam nahradí létání vlakem… teda, zatím mají nějaký menší problémy (např. s dochvilností, stávkama, odřeknutýma vlakama atd) ale plány jsou dobré…
To jsem zvědav, kde bude Ryanair létat, až podobnou daň zavedou všude.
Tam, kde je budou víc uplácet dotacema.
Ryanairu chybí letadla, tak je využije tam, kde je o ně zájem a zároveň zatlačí na německou stranu.
Pardubice-Dresden 2:0 v Ryanair League…
A brzo bude 3:0
Jen by mě zajímalo, kolik reálně teda Pardubice mají z 1 odbaveného od Ryanu
Dotujeme to všichni z krajského a městského rozpočtu…
Němci se rozhodli zabít leteckou dopravu i automobilovou dopravu. Bohužel vlaková doprava, která by je dokázala suplovat je již nějakou dobu ve stadiu klinické smrti…
Vlaková doprava je docela v rozkvětu, až na případy stávky, mrazu, hořká, sněhu apod. Pak nastupuje (ale ovšem i na těch letištích!) pověstná německá schopnost improvizace — nulová.
Hezky řečeno!
Zapomněl jste ještě na neustálé výluky… (které se ale nevylučují s rozkvětem, protože jsou následkem rekonstrukce nebo modernizace tratí – i když to je tedy spíše znakem snahy o resuscitaci ze stavu klinické smrti)
V posledních dvou letech jsem jel několikrát přes celé Německo a troufal bych si říci, že se Němci zlepšují i v té improvizaci. Nedělá jim problém zkrátit vlak a otočit zpět, přesměrovat cestující na náhradní spoje s obdobným dojezdem do cíle apod.
Síť ICE, IC i konkurenčních dopravců neuvěřitelně zhoustla, v kombinaci s výlukami (a vnějšími vlivy) to je hlavní důvod vyčerpání kapacity tratí a zpoždění.
Klinická smrt je hodně silné slovo, mně se zatím nestalo, že bych nedojel, většinou jsme dorazili do cíle načas nebo téměř načas. Největší zpoždění 2 hodiny z Bruselu do Teplic, DB vrátili 50% jízdného.
No konečně to někdo pochopil. To jen u nás panují představy že letecká doprava bude z obliga. Teda pokud se bude na letiště jezdit vlakem.
plus atomové elektrárny. Teda mínus, zavřeli je. Totéž radí Francii, která už ale uhlí nepotřebuje vůbec.
Německo bere z Francie jejich jadernou energii. Určitě jim neradí je zavřít, možná sem tam něco plácne nějaký ultrazelený politik.
Francie má díky jádru jednu z nejzelenějších energetik v Evropě i na světě.
„nějaký ultrazelený politik“
Zas tak bezzubí nejsou, prosadili Energiwende: Snížení závislosti na fosilních palivech, ale nejprve atom pryč, to pro ně bylo a stále je přednější.
Energiewende je ale jen německá záležitost, být se tedy kvůli propojení síti projeví i jinde. Na úrovni EU se naopak povedlo prosadit do taxonomie jadernou elektřinu. Mimochodem Německo sve emise moc nesnížilo, OZE nahradily to jádro.
No však právě… to vypadá děsně schyzofrenicky… snížit CO2 je světově důležité, ale zahnat vyhypovaný strach je ještě důležitější… Takže zavřeli i kvalitní bezproblémové silné reaktory z osumdesátek, šmahem, tak jak by člověk od němce očekával…
Cože? ICE vlaky jsou naprostá špička. Pokud by takové vlaky a s takovou hustotou byly všude po celé EU, tak klidně skutečně můžeme polovinu letišť zavřít. Vůbec by mi nevadilo jet kupříkladu do Benátek z Prahy vlakem pokud by to bylo pod 4 hodiny, tak jak tomu je na obdobné vzdálenosti v Německu/Francii. Bohužel na takové úrovni tady v ČR nejsme, takže musím letadlem.
Víden-Benátky je 600 km. Přímý vlak to jede 7:41 a není to Českou republikou.
Souhlas. Jel jsem v posledních 3 letech mnohokrát a ICE je taková záruka standardu – jídelní vůz (i když už se mi stalo, že vyjedený, alespoň bylo pivo…), zásuvky, internet, rychlost.
Nebránil bych se po zavedení ETCS protáhnout ICE Frankfurt-Dresden až do Prahy.
Německá síť ICE zas taková špička není. Dokázali poslat na tratě opravdu hodně vlaků fyzicky typu ICE, ale často jsou to tratě konvenční nebo jen do 250 km/h. Přitom reálných plánů na dobudování VRT sítě aktuálně moc nemají.
Vlaková doprava naopak dělá velké pokroky, to jsou řeči z dálky, kdo o tom nic neví.
No musím říct, že mě dost šokovalo, když jsem si nedávno koupil s Lufthansou letenku do Tunisu za 400 €, a pak jsem na faktuře viděl, že jenom asi 120 € je cena letenky. Zbytek hromada různých poplatků a asi 75 € bylo za „Passenger Service Charge for Germany international departures“. V Německu je asi levnému létání konec, takovéhle pálky fakt nejdou dohromady s modelem Ryanairu – za takovéhle peníze s nimi nikdo nepoletí, respektive spousta lidí spíš nepoletí vůbec.
a tohle je jenom zacatek – videl jste posledni navrh francouzu?
ti se nejspis rozhodli zlikvidovat air france.
To měli udělat už dávno. U Air France je vždycky nějaký problém.
(Polo)státní firma. Ryan air přepravil 27 mil. cestujících a má 13 tisíc zaměsnanců. Air France má 70 tisíc zaměstnanců a 46 mil. cestujících, poměr je opačný. Jasně, AF nabízí jiné služby než Ryan, ale i tak. Do třetice Delta, 100 tis zaměstnanců a 183 mil. cestujících.
AF je dost závislý na dálkových letech, kde je počet zaměstnanců několikanásobně větší a počet přepravených cestujících několikanásobně menší. Kdyby se doté statistiky započítaly počty nalétaných kilometrů, tak by vyšla více vypovídající tabulka
Aspoň šance pro naše regionální letiště. Co jsem četl náznaky, tak Brno, Pardubice i Ostrava by měli mít mít v od léta nové linky. U Brna už je to jistý. Takže klidně ať toho v Německu zruší víc 🙂
U Brna je to jistý? A jaká linka je tam jistá? Vždyť nic oficiálního ještě neproběhlo
https://akcehejtman.cz/co-chystame/
Byl s ním i nedávno rozhovor, kde to potvrdil.
Tak otázkou, co tím pan hejtman myslel; pravidelné linky má v Brně i Smartwings, které jsou většinově plné koupáků od cestovek jako charters. To by moc nového nepřineslo… uvidí se.
Smartwings určitě ne. Cituji: Jedna linka by měla být oznámena během podzimu. Doufali jsme, že to bude už dřív, ale ještě jsou tam nějaké detaily. Předpokládám, že do konce roku začnou prodávat letenky na jarní novou linku. Po covidu je to s pravidelnými linkami trošku komplikovanější. Byli jsme ochotni jednat o více linkách, ale letecké společnosti chtějí jeden rok létat jednu linku. Když to dopadne dobře, tak to třeba rozšíří o další. Rozlétávání je pomalejší a není to o nás, ale o leteckých společnostech. Při některých jednáních jsme nabízeli třeba i více peněz za atraktivnější lokality, ale letecké společnosti do… Číst vice »
Fakt bude mít i Ostrava? Bylo by to fajn.
Tak se ještě podívejte, kolik máte uvedeno pod kódem YQ a YR… To jsou přímo částky, které jdou zake letecké společnosti a musíte si je připočítat k FARE… Ale PSC je přesně to, co Ryanair (ale nejen) kritizuje…
V Německu jde zjevně o větší problém, obdobnou redukci oznámil i Eurowings, primárně v Hamburku. Ale nejspíš dojde i na další letiště, ostatně, ceny v Lipsku a Drážďanech nedávno kritizoval i šéf LH.
Z Drážďan téměř nic ryanairového nelítalo takže to je fakt malá změna ale z Prahy je to tam blíže než do Brna…
Jj. Dresden. Po covidu s RY jen sezónní Mallorca. Před ním byla celoroční a ještě k tomu byl Londýn.
Já jsem z DRS na STN letěl v době rouškové. Bylo to v tu chvíli výrazně levnější než z PRG, BRQ či OSR.
OMG.
DDT
Konečně jste jednou vtipný 👍
Udělám si čárku…
Z Drážďan jsem létal do Londýna. Pro nás Ústečáky to bylo pohodlnější než Praha. Zejména kvůli parkování.