Auf Wiedersehen. Ryanair ruší desítky linek z Německa, zmizí ze Saska

Boeing 737-800 společnosti Ryanair v Drážďanech. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czBoeing 737-800 společnosti Ryanair v Drážďanech. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Ryanair poukazuje na vysoké poplatky v Německu, končí v Lipsku i Drážďanech.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Poutnik99

Šance pro Karlovy Vary🤔

SYN

V německu to přece nemají zapotřebí, tam nahradí létání vlakem… teda, zatím mají nějaký menší problémy (např. s dochvilností, stávkama, odřeknutýma vlakama atd) ale plány jsou dobré…

Karel II

To jsem zvědav, kde bude Ryanair létat, až podobnou daň zavedou všude.

tarten

Tam, kde je budou víc uplácet dotacema.

Otansiho

Ryanairu chybí letadla, tak je využije tam, kde je o ně zájem a zároveň zatlačí na německou stranu.

Jan

Pardubice-Dresden 2:0 v Ryanair League…

Hans1934

A brzo bude 3:0
Jen by mě zajímalo, kolik reálně teda Pardubice mají z 1 odbaveného od Ryanu

Jan

Dotujeme to všichni z krajského a městského rozpočtu…

JirkaJJ

Němci se rozhodli zabít leteckou dopravu i automobilovou dopravu. Bohužel vlaková doprava, která by je dokázala suplovat je již nějakou dobu ve stadiu klinické smrti…

libcha

Vlaková doprava je docela v rozkvětu, až na případy stávky, mrazu, hořká, sněhu apod. Pak nastupuje (ale ovšem i na těch letištích!) pověstná německá schopnost improvizace — nulová.

Nemel

Hezky řečeno!

JirkaJJ

Zapomněl jste ještě na neustálé výluky… (které se ale nevylučují s rozkvětem, protože jsou následkem rekonstrukce nebo modernizace tratí – i když to je tedy spíše znakem snahy o resuscitaci ze stavu klinické smrti)

troglj

V posledních dvou letech jsem jel několikrát přes celé Německo a troufal bych si říci, že se Němci zlepšují i v té improvizaci. Nedělá jim problém zkrátit vlak a otočit zpět, přesměrovat cestující na náhradní spoje s obdobným dojezdem do cíle apod.
Síť ICE, IC i konkurenčních dopravců neuvěřitelně zhoustla, v kombinaci s výlukami (a vnějšími vlivy) to je hlavní důvod vyčerpání kapacity tratí a zpoždění.
Klinická smrt je hodně silné slovo, mně se zatím nestalo, že bych nedojel, většinou jsme dorazili do cíle načas nebo téměř načas. Největší zpoždění 2 hodiny z Bruselu do Teplic, DB vrátili 50% jízdného.

rodilyslavkovak

No konečně to někdo pochopil. To jen u nás panují představy že letecká doprava bude z obliga. Teda pokud se bude na letiště jezdit vlakem.

Jiří Kocurek

plus atomové elektrárny. Teda mínus, zavřeli je. Totéž radí Francii, která už ale uhlí nepotřebuje vůbec.

troglj

Německo bere z Francie jejich jadernou energii. Určitě jim neradí je zavřít, možná sem tam něco plácne nějaký ultrazelený politik.
Francie má díky jádru jednu z nejzelenějších energetik v Evropě i na světě.

Jiří Kocurek

„nějaký ultrazelený politik“

Zas tak bezzubí nejsou, prosadili Energiwende: Snížení závislosti na fosilních palivech, ale nejprve atom pryč, to pro ně bylo a stále je přednější.

troglj

Energiewende je ale jen německá záležitost, být se tedy kvůli propojení síti projeví i jinde. Na úrovni EU se naopak povedlo prosadit do taxonomie jadernou elektřinu. Mimochodem Německo sve emise moc nesnížilo, OZE nahradily to jádro.

SYN

No však právě… to vypadá děsně schyzofrenicky… snížit CO2 je světově důležité, ale zahnat vyhypovaný strach je ještě důležitější… Takže zavřeli i kvalitní bezproblémové silné reaktory z osumdesátek, šmahem, tak jak by člověk od němce očekával…

Vojta Svobodný

Cože? ICE vlaky jsou naprostá špička. Pokud by takové vlaky a s takovou hustotou byly všude po celé EU, tak klidně skutečně můžeme polovinu letišť zavřít. Vůbec by mi nevadilo jet kupříkladu do Benátek z Prahy vlakem pokud by to bylo pod 4 hodiny, tak jak tomu je na obdobné vzdálenosti v Německu/Francii. Bohužel na takové úrovni tady v ČR nejsme, takže musím letadlem.

Jiří Kocurek

Víden-Benátky je 600 km. Přímý vlak to jede 7:41 a není to Českou republikou.

troglj

Souhlas. Jel jsem v posledních 3 letech mnohokrát a ICE je taková záruka standardu – jídelní vůz (i když už se mi stalo, že vyjedený, alespoň bylo pivo…), zásuvky, internet, rychlost.
Nebránil bych se po zavedení ETCS protáhnout ICE Frankfurt-Dresden až do Prahy.

tarten

Německá síť ICE zas taková špička není. Dokázali poslat na tratě opravdu hodně vlaků fyzicky typu ICE, ale často jsou to tratě konvenční nebo jen do 250 km/h. Přitom reálných plánů na dobudování VRT sítě aktuálně moc nemají.

Dálkový cestující

Vlaková doprava naopak dělá velké pokroky, to jsou řeči z dálky, kdo o tom nic neví.

Jenda

No musím říct, že mě dost šokovalo, když jsem si nedávno koupil s Lufthansou letenku do Tunisu za 400 €, a pak jsem na faktuře viděl, že jenom asi 120 € je cena letenky. Zbytek hromada různých poplatků a asi 75 € bylo za „Passenger Service Charge for Germany international departures“. V Německu je asi levnému létání konec, takovéhle pálky fakt nejdou dohromady s modelem Ryanairu – za takovéhle peníze s nimi nikdo nepoletí, respektive spousta lidí spíš nepoletí vůbec.

Air Traveller

a tohle je jenom zacatek – videl jste posledni navrh francouzu?

ti se nejspis rozhodli zlikvidovat air france.

Nemel

To měli udělat už dávno. U Air France je vždycky nějaký problém.

Jiří Kocurek

(Polo)státní firma. Ryan air přepravil 27 mil. cestujících a má 13 tisíc zaměsnanců. Air France má 70 tisíc zaměstnanců a 46 mil. cestujících, poměr je opačný. Jasně, AF nabízí jiné služby než Ryan, ale i tak. Do třetice Delta, 100 tis zaměstnanců a 183 mil. cestujících.

dima

AF je dost závislý na dálkových letech, kde je počet zaměstnanců několikanásobně větší a počet přepravených cestujících několikanásobně menší. Kdyby se doté statistiky započítaly počty nalétaných kilometrů, tak by vyšla více vypovídající tabulka

Pavel

Aspoň šance pro naše regionální letiště. Co jsem četl náznaky, tak Brno, Pardubice i Ostrava by měli mít mít v od léta nové linky. U Brna už je to jistý. Takže klidně ať toho v Německu zruší víc 🙂

Jan

U Brna je to jistý? A jaká linka je tam jistá? Vždyť nic oficiálního ještě neproběhlo

Pavel

https://akcehejtman.cz/co-chystame/

Byl s ním i nedávno rozhovor, kde to potvrdil.

Jan

Tak otázkou, co tím pan hejtman myslel; pravidelné linky má v Brně i Smartwings, které jsou většinově plné koupáků od cestovek jako charters. To by moc nového nepřineslo… uvidí se.

Pavel

Smartwings určitě ne. Cituji: Jedna linka by měla být oznámena během podzimu. Doufali jsme, že to bude už dřív, ale ještě jsou tam nějaké detaily. Předpokládám, že do konce roku začnou prodávat letenky na jarní novou linku. Po covidu je to s pravidelnými linkami trošku komplikovanější. Byli jsme ochotni jednat o více linkách, ale letecké společnosti chtějí jeden rok létat jednu linku. Když to dopadne dobře, tak to třeba rozšíří o další. Rozlétávání je pomalejší a není to o nás, ale o leteckých společnostech. Při některých jednáních jsme nabízeli třeba i více peněz za atraktivnější lokality, ale letecké společnosti do… Číst vice »

nadya

Fakt bude mít i Ostrava? Bylo by to fajn.

Apex

Tak se ještě podívejte, kolik máte uvedeno pod kódem YQ a YR… To jsou přímo částky, které jdou zake letecké společnosti a musíte si je připočítat k FARE… Ale PSC je přesně to, co Ryanair (ale nejen) kritizuje…

Apex

V Německu jde zjevně o větší problém, obdobnou redukci oznámil i Eurowings, primárně v Hamburku. Ale nejspíš dojde i na další letiště, ostatně, ceny v Lipsku a Drážďanech nedávno kritizoval i šéf LH.

Jan

Z Drážďan téměř nic ryanairového nelítalo takže to je fakt malá změna ale z Prahy je to tam blíže než do Brna…

Hans N.

Jj. Dresden. Po covidu s RY jen sezónní Mallorca. Před ním byla celoroční a ještě k tomu byl Londýn.

libcha

Já jsem z DRS na STN letěl v době rouškové. Bylo to v tu chvíli výrazně levnější než z PRG, BRQ či OSR.

Nemel

OMG.

Jan

DDT

Nemel

Konečně jste jednou vtipný 👍

Jan

Udělám si čárku…

George eLzyx

Z Drážďan jsem létal do Londýna. Pro nás Ústečáky to bylo pohodlnější než Praha. Zejména kvůli parkování.