Asijské aerolinky omezují powerbanky, telefon už si z nich na palubě mnohdy nedobijete
Ekonomická třída v 737 MAX 8 společnosti Singapore Airlines. Foto: SIA

Zařízení nově výrazně omezili dopravci Singapore Airlines a Scoot.
Osobní zkušenost, přebírají to i další, aktuálně jsem to viděl u China Southern a Hainan Airlines.
Byly doby, kdy se mobily na dobu letu vypínaly – beztak telefonovat nešlo a nic jiného neuměly. A cestujícím na dálkových letech stačila dobrá kniha a servírování alkoholu v ceně letenky. 🙂
No já nevím, ale než bych celých deset hodin lemtal, tak jsem se raději pořádně vyspal.
Tak u Scootu to dává i ekonomickej smysl
V Asii je běžně povolena na palubu powerbanka max. 10 000 mAh. Jak máte větší kapacitu nebo na ní není kapacita napsaná, seberou vám jí.
Mínusáři nejspíš nebyli v Asii 😀
Mínusy se někdy dávají například i za výkřiky do tmy. O povolené omezené kapacitě se v článku píše a navíc to není specifikum Asie.
Fakt ale je že 10 000mAh NENÍ 100Wh (ale typicky zhruba 37Wh) což možná stojí za zmínku.
Mínus máte i ode mě. Můžete definitovat tu Asii?
Singapore – 100Wh limit
China Airlines – 100Wh limit
EVA airways – 100Wh limit
Pokud bude nabíjení přes USB vedle obrazovky minimálně 20W není problém. Když všem však letěl s Austrian do Japonska, nefungovala zástrčka tam ani zpět a jenom powerbanka me zachránila (10,000mAh).
No dneska USB nemají kolikrát ani letadla legacy aerolinek (osobni zkušenost u Lufthansy). Nevím kdy naposledy jsem letěl letadlem, které mělo alespoň USB porty na nabíjení…
Ja letěl s Level a ten měl USB zástrčku 😅
Pokud máte powerbanku s kapacitou 20,000 mAh a napětím 3.7 V:
Wh=20,000×3.7÷1000=74Wh
Limit je (26,800 mAh, 99.3 Wh)
Takže není pravdě, že si telefon nedobijete, jen to bude zhruba 5x naplno dobít baterku.
Nevím, zda reagujete na někoho, kdo svůj příspěvek mezitím smazal, ale i tak to, co jste napsal, nedává smysl.
1) Poslední věta je naprosto nesrozumitelná
2) Dané aerolinky nejen že omezují velikost (kapacitu) přepravované powerbanky (to snad ale dělají všechny aerolinky), ale zcela zakazují její provoz (dobíjení z ní, ale i dobíjení powerbanky z elektrické sítě letadla), takže si nedobijete nic. Před 2 -3 týdny jsem letěl jak s Eva, tak s China, opravdu je to tak.
malinko jste nepochopil clanek.
clanek je o tom, ze nektere aerolinky zcela zakazuji pouzivani powerbank k nabijeni dalsich zarizeni.
Mimochodem, tohle se bude celkem těžko kontrolovat… když si někdo propojí powerbanku v kapse s telefonem (nebo třeba BT sluchátky) tak si toho bude obtížně někdo všímat…
Ale teda hlavně by to nemělo být potřeba když bude palubní nabíjení.
BTW, aerolinky si budou v oblasti nabíjení celkem zbytečně nabíhat na kudlu s bezdrátovým nabíjením, tam jsou zatím ztráty nezanedbatelné a to znamená větší zahřívání… zase teda nehrozí poškozený konektor…
ono to palubni nabijeni je taky kapitola sama pro sebe – jak usb porty, tak casto i 110v/220v zasuvky jsou casto vykonove osekane natolik, ze staci tak akorat na udrzeni urovne nabiti 🙂
Tak ano, ale to je ještě pořád dostatečné ne?
A teda u 230V to omezit na nějakých 10-20mA to bude relativně (zbytečně) technicky obtížné… (aby to nepustilo do „plusu“)
Asijské aerolinky adoptují každou stupiditu, co kdo vymyslí. S tímhle můžou zakázat i levné čínské laptopy a tablety – proč – protože používají lautr stejné baterie a řídící obvody. Lithium jako lithium.
Teď ještě zakázat mobily a vše, v čem je baterie 🙂
Powerbanka má tu baterku trochu větší.
Jak která. Máme doma několik malých, které mají kapacitu nižší, než naše mobily (oba máme primární mobil s dost kapacitní baterií).
Jo taky mám jednu z prvních Nokií „tlustá tužka“ 2200mAh… mimochodem i po 7mi+ letech (mírného) používání stále funkční…
Má ji větší než telefon, ale srovnatelnou s notebookem
Takže i letadla?