regio-vlak

Asiana nasadí na lety do Prahy Airbus A350, zpáteční letenka vyjde na více jak 20 tisíc

Airbus A350 letecké společnosti Asiana Airlines. Foto: AsianaAirbus A350 letecké společnosti Asiana Airlines. Foto: Asiana

Spojení bude v provozu třikrát týdně.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Tam budou spíš rotovat korejci než Česi. Pro Prahu přínos.
Škoda že se ČR musí pořád spoléhat na linky cizích společnosti. Ty ČSA chybí a chybět budou.

Bobek

(Už jen třeba pro takový drobný detail, že Korejců je 5x tolik. Těch, co smějí do světa.)

TS73

Ty druhy taky muzou, s limitkou na Kurskou oblast..

Václav Pavlík

23000 za letenku do Soulu je mazec. V době kdy Mauricius, Panama City, Singapur nebo Los Angeles stojí i okolo 15-16000 a dokonce Havaj se dá s United Airlines koupit za 18500 (škoda extrémně drahého ubytování) je 23000 zaváděcí cena za mě hrozný úlet.
PS1: Praha – Soul s Turkish a Air France vychází na 18.000kč i levněji, se solidním výběrem dní, teď jsem se díval…
PS2: China Eastern má Budapešť – Soul s časově solidním přestupem v Šanghaji za pouhých 13500, v podstatě jakýkoli zvolený den, Maďaři mají neskutečné ceny obecně…

Matouš

Přímý let je logicky dražší, cena je celkem OK.

Air Traveller

a proc by to prodavali levnejc, kdyz i za 23 000 maj plno?

Martin

Ta Havaj s United bude se dvojim prestupem. Potom byva problem,ze bud je prestup velice kratky,coz muze byt treba v LAX problem nebo naopak velice dlouhy.Nejlepsi spojeni do HNL je s Austrianem pres LAX. Tam mate casu tak akorat na razitko do pasu
a muzete pokracovat.Je to codesharing s United. Platil jsem minuly
rok 40 tisic. Odlet z VIE je v 10 dopoledne.Do HNL s flying pencil
757-300.

Jarda SCG

Teď v zimě Austrian do LAX nelítají. Ale v srpnu jsem s nimi letěl a cesta byla OK.

Mad_Majk

Jste úplně mimo s tím, na koho je tato linka mířena a jaká je cenotvorba.
A nic jako zaváděcí ceny neexistuje 😆 Nikdy jste nesledoval cenotvorbu? Takový Ryanair při oznámení linky nasadí průměrné ceny (typicky řekněme 2-3000,- za zpátečku) a pak dva měsíce před odletem ji seženete třeba za osmikilo..
např. zpátečka s Koreanem se dá často najít za cca. 18.000,- , což za pohodlí přímého letu, full servisu na palubě včetně zapsaného zavazadla je skvělá částka..

OpenTTD-master

Kde má Ryanair letenky za 8000?

A teď vážně, asi nikdo neví kdo vymyslel tu blbost, že „kilo“ má dvě nuly, když má tři… Největší hloupostí je však, že ho všichni následují totálně bez přemýšlení!

Martin

Na Havaji jsem byl před dvaceti lety. Extrémně drahé ubytování mi nepřijde, 25 za týden pro dva bez jídla je ok. Havaj je cestovní souostroví, potřebujete auto a proletět se mezi ostrovy. Není to all-in resort jako v Karibiku, za mě dobrý, rád se tam vrátím ještě, dost cestuju a Havaj určitě stojí za více návštěv. Cena letenky jestli 19 nebo 25 se ztratí v celkových nákladech.

MK

Ještě to chce návrat CSA do Soulu 🙂

Y.K.

Ta linka fungovala jen kvůli tomu, že jela codeshare s Koreanem (a měli leasnutý A330 Koreanu) a to už se nevrátí.

Kamil Novotný

Asi to nikdy nevyužiji, ale ať se lince daří. Za mě bych raději další bázovaný stroj Ryanair.

Jarda79

No za mě souhlas, pro pražské letiště je bázovaný stroj samozřejmě lepší kšeft, než jedna rotace korejců párkrát týdně.

lvy

Pro letiště asi ano, ale pro ty co chtějí letět někam do světa je Ryanair vcelku k ničemu. Ten je spíše pro městské obdivovatele, kteří za pár korun létají na pár dnů po blízkém okolí.

jan

Já prostě nechápu, proč má Praha přímé spojení se Soulem od dvou aerolinek, ale ostatní zajímavé asijské destinace pokryté nejsou. Přece Bangkok, Hanoj, a další, by určitě byly využívané.

OpenTTD-master

To jo, ale ve výsledku je to celkem jedno jestli poletí jedna aerolinka každý den nebo takto jak to bude. Ono je to takto i lepší, když je možnost výběru. Jen škoda, že to nejsou konkurenční aerolinky, protože pak by mohla být i třeba lepší cena. Každopádně každý nový přidaný spoj je dobrý.

Avoda

Využívané by byly,. ale to kouzelné slovíčko je „yield“.
Unit revenue, cost and profit (Yield, RASK and CASK)
https://airtransportmanagement.org/content/4-air-transport-metrics/yield-unit-revenue-and-unit-cost-yield-rask-and-cask/

Lkprak

Už se jedná o jednu aerolinku, Korean a Asiana spolu fúzují a ta nová linka Asiany je cíleným doplněním linky Koreanu.
Ostatně podobný model byl už v době, kdy tuhle linku operovaly Korean a ČSA.
A důvod, proč se tam bude létat tak často je jednoduchý – je o tu linku prostě zájem.

Průvodce původní Aleš

Odpověď je naprosto jednoduchá – Korejci to berou tak, že se jim linka do Prahy vyplatí. A žádná jiná aerolinka z východní Asie si nemyslí, že by se jim vyplatila (nebo mají pro svá letadla výnosnější využití, než je linka do Prahy).

Průvodce původní Aleš

EDIT: Ještě do Prahy létá China Airlines z Taipeie.

Jarda

A tem se linka asi tez vyplati, kdyz maji v planu navysit frekvenci letu.
https://www.taipeitimes.com/News/taiwan/archives/2024/12/09/2003828216

lvy

Se nedivím, mají narváno až po střechu.

Ota Zima

lety do Taipei jsou plné pořád. Plní to ale drtivou většinou taiwanci letící do Evropy a zpět. Taktéž tarifně lze kombinovat přílet do Prahy, odlet Vídeň nebo jiné evropské město. Cenově dobře udělané, služby na úrovni, pohodlné letadlo, možnost výběru tří tříd… využil jsem jak Eco tak i Premium Eco a za mě spokojenost.

Ondřej

Jako asi všichni bysme rádi z Prahy viděli další nové dálkové linky a nové destinace, ať už v Asii nebo Americe… Zkrátka pro aerolinky z těchto zemí zatím Praha není dostatečně zajímavá destinace. Ale ono se určitě časem něco urodí

Náhodný Kolemjdoucí

Já si to, asi naivně, slibuji od A321XLR, které by mohlo umožnit tu Ameriku.

Gajda

Viděli, ale zpoždění dodávek nových letadel roste a roste, a pokud jsou rádi, že odlítají to ziskový s tím co maj, tak pojedou dál na jistotu a změna jen tak nepřijde.

lvy

Jak u koho.

leos

Za prvé je v Česku několik velikých korejských podniků, což generuje nějakou poptávku. Za druhé Praha má v Koreji lesk (dokonce natočili seriál odehrávající se v Praze), což také plní letadla. Ruku na srdce, Čeští turisté by ta letadla nezaplnili.

Ota Zima

souhlas

Ota Zima

stačí se podívat na průmysl… opravdu je nezbytné zdůvodňovat funkčnost linek do ICN? 😀 Turisti a business korejců na CZ trhu. Je to linka dělaná pro ně, ne pro CZ turisty letící do Asie 😀 těch tam nikdy moc nesedí. Podíl asiatů/CZ lidí na lince do ICN i do TPE je cca 80:20 někdy i 90:10

Tomas

Asi tak.
Taky se stačí podívat na Korejské svátky a lety jsou už od prosince plné i na podzim 2025.
Korejci poletí raději přímým letem i kdyby měli jet do Budapešti.
Přinejhorším i LOTem z WAW nebo WRO.

Asiana má nejnižší cenu vypsanou na cca 19500. Což není špatná cena a předpokládám, že vyhodí nějakou akci jelikož KE umí i za 15000.