Asiana nasadí na lety do Prahy Airbus A350, zpáteční letenka vyjde na více jak 20 tisíc
Airbus A350 letecké společnosti Asiana Airlines. Zdroj: Airbus / P. Pigeyre / master films
Spojení bude v provozu třikrát týdně.
Spojení bude v provozu třikrát týdně.
23000 za letenku do Soulu je mazec. V době kdy Mauricius, Panama City, Singapur nebo Los Angeles stojí i okolo 15-16000 a dokonce Havaj se dá s United Airlines koupit za 18500 (škoda extrémně drahého ubytování) je 23000 zaváděcí cena za mě hrozný úlet.
PS1: Praha – Soul s Turkish a Air France vychází na 18.000kč i levněji, se solidním výběrem dní, teď jsem se díval…
PS2: China Eastern má Budapešť – Soul s časově solidním přestupem v Šanghaji za pouhých 13500, v podstatě jakýkoli zvolený den, Maďaři mají neskutečné ceny obecně…
Přímý let je logicky dražší, cena je celkem OK.
a proc by to prodavali levnejc, kdyz i za 23 000 maj plno?
Ta Havaj s United bude se dvojim prestupem. Potom byva problem,ze bud je prestup velice kratky,coz muze byt treba v LAX problem nebo naopak velice dlouhy.Nejlepsi spojeni do HNL je s Austrianem pres LAX. Tam mate casu tak akorat na razitko do pasu
a muzete pokracovat.Je to codesharing s United. Platil jsem minuly
rok 40 tisic. Odlet z VIE je v 10 dopoledne.Do HNL s flying pencil
757-300.
Teď v zimě Austrian do LAX nelítají. Ale v srpnu jsem s nimi letěl a cesta byla OK.
Jste úplně mimo s tím, na koho je tato linka mířena a jaká je cenotvorba.
A nic jako zaváděcí ceny neexistuje 😆 Nikdy jste nesledoval cenotvorbu? Takový Ryanair při oznámení linky nasadí průměrné ceny (typicky řekněme 2-3000,- za zpátečku) a pak dva měsíce před odletem ji seženete třeba za osmikilo..
např. zpátečka s Koreanem se dá často najít za cca. 18.000,- , což za pohodlí přímého letu, full servisu na palubě včetně zapsaného zavazadla je skvělá částka..
Ještě to chce návrat CSA do Soulu 🙂
Ta linka fungovala jen kvůli tomu, že jela codeshare s Koreanem (a měli leasnutý A330 Koreanu) a to už se nevrátí.
Asi to nikdy nevyužiji, ale ať se lince daří. Za mě bych raději další bázovaný stroj Ryanair.
No za mě souhlas, pro pražské letiště je bázovaný stroj samozřejmě lepší kšeft, než jedna rotace korejců párkrát týdně.
Já prostě nechápu, proč má Praha přímé spojení se Soulem od dvou aerolinek, ale ostatní zajímavé asijské destinace pokryté nejsou. Přece Bangkok, Hanoj, a další, by určitě byly využívané.
To jo, ale ve výsledku je to celkem jedno jestli poletí jedna aerolinka každý den nebo takto jak to bude. Ono je to takto i lepší, když je možnost výběru. Jen škoda, že to nejsou konkurenční aerolinky, protože pak by mohla být i třeba lepší cena. Každopádně každý nový přidaný spoj je dobrý.
Využívané by byly,. ale to kouzelné slovíčko je „yield“.
Unit revenue, cost and profit (Yield, RASK and CASK)
https://airtransportmanagement.org/content/4-air-transport-metrics/yield-unit-revenue-and-unit-cost-yield-rask-and-cask/
Už se jedná o jednu aerolinku, Korean a Asiana spolu fúzují a ta nová linka Asiany je cíleným doplněním linky Koreanu.
Ostatně podobný model byl už v době, kdy tuhle linku operovaly Korean a ČSA.
A důvod, proč se tam bude létat tak často je jednoduchý – je o tu linku prostě zájem.
Odpověď je naprosto jednoduchá – Korejci to berou tak, že se jim linka do Prahy vyplatí. A žádná jiná aerolinka z východní Asie si nemyslí, že by se jim vyplatila (nebo mají pro svá letadla výnosnější využití, než je linka do Prahy).
EDIT: Ještě do Prahy létá China Airlines z Taipeie.
A tem se linka asi tez vyplati, kdyz maji v planu navysit frekvenci letu.
https://www.taipeitimes.com/News/taiwan/archives/2024/12/09/2003828216
Jako asi všichni bysme rádi z Prahy viděli další nové dálkové linky a nové destinace, ať už v Asii nebo Americe… Zkrátka pro aerolinky z těchto zemí zatím Praha není dostatečně zajímavá destinace. Ale ono se určitě časem něco urodí
Já si to, asi naivně, slibuji od A321XLR, které by mohlo umožnit tu Ameriku.
Viděli, ale zpoždění dodávek nových letadel roste a roste, a pokud jsou rádi, že odlítají to ziskový s tím co maj, tak pojedou dál na jistotu a změna jen tak nepřijde.
Za prvé je v Česku několik velikých korejských podniků, což generuje nějakou poptávku. Za druhé Praha má v Koreji lesk (dokonce natočili seriál odehrávající se v Praze), což také plní letadla. Ruku na srdce, Čeští turisté by ta letadla nezaplnili.