Asfaltování v prosinci, aby se stihl „zlatý dálniční týden“. Část D55 bude poloviční

Finiš s pracemi na D55 Moravský Písek - Bzenec. Foto: ŘSDFiniš s pracemi na D55 Moravský Písek - Bzenec. Foto: ŘSD

Úsek bude zatím bez povinnosti jízdy s dálniční známkou.

Odebírat
Upozornit na
guest
96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Ušatý

Dokáže si mnohý z diskutujících představit, kdyby provoz dálnice končil u žel. přejezdu v Mor. Písku na trati Břeclav-Přerov (sil.II/427; P8158)? To já raději ne. Takže, dvoupruh od Mor. Písku až po Bzenec-kolonie (I/54) je jediné rozumné řešení. Jedinou možností zprovoznění stavěné části D55 je v celém úseku, třeba i omezeně. V současnosti bez D55 část dopravy ze severu Mor. Písek míjí přes Veselí nad Moravou. Takže buď se to zprovozní s omezením na posledním úseku, nebo vůbec.

Vendulka75

To je kvůli odměnám papalášom. Nic jiné v tom není.

Sáček

Není pravda že je úsek potřeba k letošnímu splnění 101 km dálnic. Tohle staré číslo zapomíná na 9,5 kilometru D49, která už získala povolení. Celkem by tak mělo být otevřeno 110,4 km dálnic (mínus půldálnice Bzenec by to správněji bylo 106,3 km).
Možná ale chtějí nadělit 101 jakože před Vánoci.

Sáček

Ok tento půlprofil u Bzence je kvůli sjezdu. Nutný pro lepší napojení na navazující silnici I/54

Nepovim

Je fascinujicí vidět, kolik tu máme odborníků na pokladku asfaltového krytu při nižší teplotách….

Dan

Nevíte někdo, jak to tedy bude se zpoplatněním celého 21km úseku D55? Když v létě řekli, že to bude s poplatkem, tak právě argumentovali, tím, že úseky delší než 20 km budou zpoplatněné, což v tomto případě není úplně splněno.

Mapman

Všechny nové úseky budou s poplatkem od 1.1.2025, do konce roku zdarma. V článku je to špatně. I kdyby úsek Moravský Písek – Bzenec byl teoreticky bez poplatku, tak část navazujícího úseku od Nedakonic po Moravský Písek s poplatkem bude a na jejich rozhraní není křižovatka, takže se na něj nedá dostat bez známky.

To kritérium 20/25 km je jen pomocné a vlivem politických rozhodnutí stejně neplatí, viz D6 nebo D7.

Jan

Česká cesta sovětského typu. BAM byla také dokončena 1985 podle plánu a ne až 2003…

Michal M

Co s tím má proboha společnýho BAM?
To je nějaký boomerský humor, do všeho neustále tahat nesedící paralely s totáčem?

Jan

Další boomerjoke – Maso bude, soudruzi! V tomto případě 101 km ročně bude…

Radek

Ukol zněl jasně…muž s koženou brašnou….

Vojta_7

Politici rozhodli o termínu jen proto, aby se mohli ukazovat při otevírání „rekordu“, se kterým navíc nemají co společného…
Jestli je ta fotka aktuální, tak to fakt není finiš.
Pamatuji si, jak „média“ kritizovala minulou vládu např. za nedokončené oplocení, přitom dálnice byla +- komplet. Otvíralo se taky cca 100km- ovšem bez stovek článků o nějakém rekordu.

Michal M

A stovky článků o rekordu gdě?

Burian

Budou u Budějic.

Michal

Naposledy se 100 km ročně otevíralo nikdy.

david

Ten, kdo dovolil asfaltový kryt na dálnici, by měl za ty 3 roky zaplatit opravu vyjetých kolejí ze svého.

Pako

Jako při rozhodnutí, zda otevřít dálnici bez logického napojení na konci nebo asfaltovat za horších podmínek byste s tím udělal co? Počkal na jaro? Jako ideální to teda není a myslím, že to půjde trochu proti životnosti vozovky. Ale bylo vybráno rozhodně menší ze dvou zel.

Pako

No tak né. Necháme to nedostavěné končit na blbým místě kvůli 4 km. A to se možná za nevhodných podmínek položily jen poslední stovky metrů.

Martin von Heinrichsdorf

Balená se dává běžně. Slováci mají skoro celou síť v AB. Vše má své +-.

Radim

Jen by mě zajímalo to nečekané zpoždění kvůli podloží, to se už nedělá hydrogeologický průzkum při projektování dálnice?
A nejlepší je ten šok že kolem Moravského Písku je v podloží písek 🤦

Pako

Z laického hlediska to může být nepochopitelné, ale věřte, že je to prostě příroda a tu nezaškatulkujete do tabulek. Vždycky vás něčím zaskočí. Ostatně zdejší váté písky jsou naprosté unikum a co se týče vody, pokud byl průzkum v suchém roce a zrovna letos byly povodně, tak se nacházíte na úplně jiném hřišti a je to úplně jiný příběh než jste očekávali. Veškeré uvažované postupy a technologie z projektu můžete v podstatě vyhodit z okna a termíny se vám rozjedou jak běžky na ledu.

Doyl

Tu povodně nebyly, a v písku se voda nedrží. Jinak tu je problém z neziskovkama a ochranáři, další úsek je velmi problematický. Má být veden vedle kolejí směrem na Rohatec v tubusu, aby to nerušilo okolí 😀😀😀

astroid

Ale jo dělali jsme vrty už v roce 2010. Takže já za to nemůžu! Celý je to v pořádku naprozkoumaný. Tohle je z hlediska geologie pohoda, ale až se hrábně do kopce nad Napajedlama, to bude veselo…

DavidS

Proč? Co se tam očekává? Podle názvu voda?

Petr C.

Voda teče okolo. Proto Napajedla.
Co je v tom kopci nevím, geologický průzkum jsem neviděl.

Jarda

Zajímalo by mě stanovisko Odborové svazu dezolátů k tomuto problému.

Captain Marvel

Třeba bude mít někdo z vlády tiskovku 😉

Petr C.

Po jejich řádění zůstane ČR v dezolátním stavu.

Honza

Nevím kde vidí autor problém.. pokud je počasí tak proč ne.

Coudy

Třeba ve sporu o pozdější reklamace??? Dnes na tom asfaltu mají 15cm nového sněhu. Snad dnes Kupka nevydá pokyn stavět… Ale mohl by tam naběhnout s fénem a poručit větru, dešti…

Vítek

Zpoždění nabral asi i ten sv. Martin, když tam letos přijel na bílém koni až na Mikuláše … 😉

shane

15 cm a mohl bych je vidět? Prosím o fotku 🙂 jsem v UH a není tu s bídou ani centimetr, navíc jen déšť se sněhem. Nezveličujete náhodou něco, co vůbec není a jen chcete kopat do někoho?

hor411

Na Vsetíně taky prší a je +3 a v Hulíně je 0 a sněží. A přitom by to mělo být naopak… 15cm mu taky nevěřím, ale tak 7 by tam být mohlo

shane
Marek

Tak jestli tam spadlo 15 nebo jeden je jedno, jestli ta dálnice teda nemá být variace na to, jak Pejsek s Kočičkou vařili dort… což by vlastně asi ani nepřekvapilo..

Libor

Nemáme tu 15 cm, je tu malý poprašek sněhu, není to ani 1 cm.

Coudy

Takže se asfaltovat může vesele 😂😂😂

Sáček

Takže uznáváš že jsi lhal a žes to jen tak plácnul poté, co ses díval na zprávy o D1. Výborně. Co ty jsi za člověka.

Libor

Žádných 15 cm, máme tu jenom mírný poprašek, není to ani 1 cm.

Doyl

Polovina již roztála už je tu jen 5 cm , takže to bude mít s fénem jednodušší 😀

Marek

Tak se zkuste zamyslet ještě jednou..:)

Kanil83

Ja nevim jsem Lajk , asfal je za me látka kterou neprostupuje voda . Tedy pokud je podklad mokry (jedno jestli je to voda , led , sníh) na to loupnu asfalt , kam se podeje ta voda . Ano část se možná odpaří , část ne , respektive ne všude . Pak při promrznutí začne uzamčena vrstva vody (i celkem malé množství) pracovat a dříve nebo později se to na stavu vozovky projeví , tedy je asi jedno jestli je +15 a leje , nebo nula a mži .. celkem je to špatně

Michal M

Já myslím, že stačilo skončit po 4. slovu…

Petr C.

No, takhle promočený a podchlazený povrch už na pokládku další vrstvy úplně dobrý není.

J.Š.Hájek

Proč ne, technologické postupy jsou dané. Otázkou je, co to udělá když budou penetraci dělat na prochladlý beton a jak moc vystydne živičná směs před pokládkou. V Pardubicích na jednom velmi komentovaném okruhu tohle dělali v teplém létě a nakonec i po zhutnění se povrch dal téměř šťourat prstem takže to vyhrabali a pak si to zopakovali… 😁

Miroslav

Pane Hájek. TeP je jen papír a ten „snese všechno“. Od kdy se D asfaltují v prosinci… od doby špatných politických pokynů.

Rabenstein

Dobrý den.
Přijďte mi to říct osobně. Sedím ve Starém Městě v areálu Skanska.
První patro.

Děkuji

Pako

👍

Marek

Tak to jste borec:)))

Šťoural

Odjakživa?

Prostě když počasí dovolí, tak není důvod neasfaltovat

Koro

Ta dálnice má sloužit na zasypání Strážnice kamionama nebo jaký je účel?

Rabenstein

Součástí dopravních opatření je svislé dopravní značení v širokém okruhu Moravského Písku, zabraňující průjezd tranzitní dopravy v dotčených obcích.

Koro

I do Strážnice tedy? Děkuji za info

Libor

ano. Ze Bzence nebude možné jet do Strážnice s vozidly nad 10 tun.

Coudy

To se chlubite nebo je to pokání?

Oldboy

Ani jedno.

PetrN

Kamiony budou muset jet z konce D55 po I/54 do Veselí, kde se napojí na stávající trasu I/55 přes Strážnici

Kyk

Dnes jezdí kudy?
Nejsem místní…

Michal M

A podívat se na mapy.cz je nějak hodně složité?

Jarka

Pojedou na Veselí ,už je to odklepnuté

Lukáš

Pro téměř všechny předmluvčí: to si umíte jen stěžovat? Nikdo se vám s ničím nezavděčí?

Frantík

Že to vůbec stihli postavit tento rok, no. Mělo to být už rok předtím. A zdrzeni typu kruhový objezd taky nejsou nic obdivuhodného.

Doyl

Myslíte ten bzenecký, který ještě není hotový a už se opravuje. Mám dojem že jim tama projela cisterna rovně.

Miroslav

Lukáši. Chtěl byste, aby váš dům stavěli v prosinci….

Michal M

A proč by nemohli stavět dům v prosinci? Pokud jsou teploty nad nulou, zajistí se, aby chlapi nemrzli a technologie to umožňuje?

Doyl

Tento týden jsem viděl že dělali v sousední obci omítky, tak asi to jde. Jinak zdivo na lepidlo, beton s přípravkem proti mrazu taky jde.

jiny Lukas

Můj dům dokonce nestavěli jen v prosinci, ale i v lednu a únoru, a jsem spokojen.
PS: Mám ho ze dřeva 🙂

Dálnice

Kdyz neotevrou aspon pulprofil, vzdycky se najde se nekdo, kdo bude vriskat na co se ceka. Kdyz otevrou pulprofil, vzdycky se najde nekdo, kdo bude vriskat, ze to delaji kvuli PR…

Lukáš F.

Tak ono se to tam jmenuje Národní přírodní památka Váté písky, kdo mohl čekat, že tam bude problém s navátými písky, že jo.

Pako

Kdyby to bylo tak jednoduché, mohli se zeptat vás a už by to měli v létě hotové. Taková zásadní chyba.

Clovek

Zato D3 už dávno slouží cyklistům v cele šířce.

Lysimachia

Ještě horší to je s D48, minimálně podle toho, co běhá na fórech.

Flancek

Nic jsem nečetl, co se tam děje? A proč tam nejsou politruci?

Marcel

Nejdříve sesuv svahu, pak na 2x pokládali betonovou vozovku a stejně je to jak vlnobití. V současné době tuším rok zpoždění od otvíračky. Stavební tempo jako by se mělo stavět do roku 2028.

Sáček

Část D48 se pořád bude otevírat letos. Další část je součást stavby Lešná-Palačov. A otevírat se má už od počátku stavby ve 2026 jako celá Lešná-Palačov.

Marcel

Stavbu sleduji od začátku na videích. Nevím, jestli byl špunt nějaká přeložka sítí (podle mě ne), ale stavební tempo bylo od zahájení veeelmi vlažné

Michal M

No proto se tam asi zjevil Mr. Mádl himself…

Basak

Prostě jen lžou jako obvykle

Dálnice

Jojo, treba jako Rosatom Havlicek s dokoncenou modernizaci D1 z Mirosovic do Brna…

Coudy

Ještě že máme právo na korigované informace…

Michal M

Dej si sofort odchod na novinky.cz , tam Lukačevič drží ten chlívek pro lidi jako ty.

Coudy

Chlívek? Kdy vám, soudruhům že Spolu ty nálepky dojdou..?

Pako

Bacha na drobek z koblihy. Mohl by zaskočit.

Dálnice

Popis reality neni nalepka.

Coudy

Gratuluji, že o mně víte, než já sám:)) Úplně tě vaší realitě nerozumím, je to samá, kde doženeme pod vládou světového leadera německé mzdy za pět let? Jen tak pro představu..

Pako

A víte jaké jsou platy v koncernu vašeho guru?

JiP

Tak asi kazdy chape ze jde dost o politku, na druhou stranu, i kdyby se zprovoznil i jeden pruh dalnice, tak to porad je velky posun kupredu oproti stavajicimi stavu.

Frantisek X

Jestli to pak budou zase muset předělávat, tak je to leda šaškárna se zbytečným plýtváním. Jako by to těch pár měsíců po letech bez dálnice nepřežili… Bohužel už mě to v této společnosti nepřekvapí.

Flancek

Ale předělávat to budou v dalším volebním období

Michal M

Teď asfaltovat není úplně ideální, ale co se neudělá do Vánoc, půjde až v druhé půlce března.
Jestli ta silnice někomu reálně chybí, tak poslouží o čtvrt roku dýl.

Ddd

Asi jste myslel „později“, kdyby to bylo „dýl“, musela by už stát a být ke zbourání A zrušení by odsunuli, tedy by posloužila dýl 😉

Michal M

Bude to sloužit dýl, páč se dřív začne. 🙂

PetrN

Pár dní zpět jste psali o téměř 110km což právě zahrnovalo chybně i 4km polovičního profilu D55 a celé 4km D7 u Chlumčan, ve skutečnosti to bude cca 103km nově zprovozněných plných profilů (včetně nedávno potvzených 9km D49)

Jan M

Nečetl jsem smlouvu o zhotovení, ale třeba poslední vrstvu by mohla dát Skanska gratis.

Pako

Proč? Pokyn asfaltovat přišel od investora.