Asfalt odplul po vodě pryč, ta silnice prakticky neexistuje. Šéf ŘSD hodnotí povodňové škody

Povodněmi poškozená komunikace na Jesenicku. Foto: ŘSDPovodněmi poškozená komunikace na Jesenicku. Foto: ŘSD

Aktuální mapa neprůjezdných úseků ukazuje, kde je kritická situace.

Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl shrnul škody na silnicích, dálnicích a mostech po povodních. Uvedl, že krizové lokality jsou nyní dvě – Ostravsko a Jesenicko. Ve zbytku republiky se dálnice i silnice I. třídy podle něj podařilo ochránit.

Aktuální mapa neprůjezdných úseků ukazuje, že kritická je situace na Jesenicku, kde voda výrazně poničila silnice I/60 a I/44. Celkem je zavřeno šest úseků, což je však podle Mátla vzhledem k rozsahu povodní dobré číslo.

Mapa silnic uzavřených po povodních. Zdroj: ŘSD

Mapa silnic uzavřených po povodních. Zdroj: ŘSD

Silnici I/60 jsme schopni pomocí provizorních opatření v krátké době zprovoznit aspoň pro zásobování a IZS už možná během tohoto týdne,“ uvedl Mátl.

Podloží se provizorně zpevní a zhutní kamenivem a následně přikryje vrstvou asfaltu. „Nebude to samozřejmě žádný komfort, ale jde o to zprovoznit ji,“ dodal Mátl.

Na silnici I/44 směr na Mikulovice je situace podle něj opravdu dramatická. „Voda odplavila značné stovky metrů této komunikace a ta v současné době prakticky neexistuje,“ řekl šéf ŘSD.

Popsal, že je podle něj téměř neuvěřitelné, že voda prakticky odnesla celý silniční svršek a nezbylo vůbec nic. „Asfalt odplul po vodě pryč,“ popsal dramatické případy silnice I/44 a řeky Bělá.

Cílem je podle něj všechny komunikace zprovoznit v co nejkratším možném termínu a vrátit se k nim příští rok. V úsecích mezi Jeseníky a Mikulovicemi se bude muset postavit kompletně nová silnice včetně opěrných zdí.

Opava dostane provozorní most

ŘSD nyní vyráží do terénu se statiky, kteří musí prohlédnout veškeré mosty zasažené povodněmi.

Například most v Opavě na silnici I/46 je v takovém stavu, že na něj nemůže být puštěn provoz a bude se muset postavit nový. „Pro dopravu tam bude třeba využít mostní provizorium,“ řekl šéf ŘSD.

Na Ostravsku je podle něj situace většinou lepší, jelikož zde voda měla větší rozliv. „Třeba na dálnici D1 je určitě potřeba opravit kanalizaci, propustky, ale tam není situace tak dramatická jako na Jesenicku,“ podotkl Mátl.

Povodněmi poškozená komunikace na Jesenicku. Foto: ŘSDPovodněmi poškozený most v Opavě. Foto: ŘSDPovodněmi zatopené komunikace na Ostravsku. Foto: ŘSD
Tagy I/44 povodně Radek Mátl ŘSD ČR
3 komentáře