Asfalt na D1 u Prahy opravily po vysypaném kamionu mikrovlny. Během dvou nocí zalepily 28 děr

Opravy poškozené vozovky D1 mikrovlnnou technologii FUTTEC. Foto: TSKOpravy poškozené vozovky D1 mikrovlnnou technologii FUTTEC. Foto: TSK

Bezspárové lepení by mělo být trvanlivé, do opravovaného místa totiž nepronikne voda.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
P_V

„Výhodou totiž je, že použití nelimitují klimatické podmínky, a silničáři tak nejsou závislí na dodávkách teplé asfaltové směsi z obaloven, které mají v zimě sezónní odstávku.“

Čím tedy ty výtluky v zimě zaplňujou?

Jiný Petr

Tzv. zimní obalovou směsí – resp. se to jmenuje Studená obalovaná asfaltová směs. Nevyrábí ji klasická obalovna/asfaltérna neb ty jsou v zimě zavřené.

Její zásadní nevýhodou je, že moc nevydrží – někdy jen pár týdnů – proto se často stejné díra opravuje opakovaně.

janvagala

Ale v tomto případě tomu tak není. Co sem pochopil, tak si tu směs ohřívá stroj sám a i ten původní povrch.

Mickey

Nouzově studenou směsí která nevydrží tak dlouho, v zimě se výtluky neopravují.

bkv

Na webu píší „přidá se přesně nadávkovaná asfaltová směs (stejného typu jako u poškozené části silnice)“.
Ale taky by mě zajímalo, kde v zimě vezmou ten stejný typ asfaltové směsi. V prezentovaném konkrétním případě bych počítal s modifikovanou směsí SMA 11 S

Radim

To by se třeba mohlo ŘSD pochlapit i v JMK a spravit tu bouli na silnici I/50 (u Hodějic, úsek ze Slavkova do Bučovic). místo toho žel tam dali typicky české řešení (snížení rychlosti na 50 km/h)… To je opravdu tak těžké odfrézovat a zacelit na takových komunikacích neprodleně?????

MK

Hlavně aby záplata nebyla vystoupla nad okolní asfalt a při přejezdu auto neskakalo, ale naopak, řidič by neměl ani poznat, že přes nějakou záplatu prejizdi. Ještě dotaz, jak byly díry ve vozovce provizorně vyspravene od nehody do doby, než došlo k oprave touto technologií?

28 oprav místo jedné jednoduché velké?

To je stejné jako dělat 28 záplat na košili. Mnohem rozumnější je přece to vzít celé od které po kraj novým asfaltem

František

Tak jasně, kvůli kde čemu je potřeba dělat stavební práce s omezeními na úseku, kde denně projede 120k+ aut.

Nemyslím si, že poisťovňa by preplatila kompletnú výmenu povrchu

Myslíte, že vyfrézovat celou šíři dálnice v délce několika metrů a položit tam nový asfalt by se zvládlo za 2 noci? A co přes den? Před tou dírou po frézování by se dala na dálnici třicítka? To by to večer stálo až k Jihlavě.

Slávek

Vyfrézovat a položit by to dokázali, ale nikdo to nezaplatí.

Snaha šetřit tam kde se nemá

Taková fušeřina snad 21 století nepatří. Jsem zvědavý až se tam projedu ale není jiný způsob než to celé opravit od kr- aje po kraj. Jezdím pravidelně Poděbrady Praha a tam jsou takovými záplatami směrem na Prahu zničené stovky metrů a nedá se potom jet

qěcy

My tyhle záplaty máme v ulici a zatím vydržely zdaleka nejdéle ze všech způsobů záplatování. A jsou nejrovnější.

janvagala

Ale tam jsou dělaný po staru. Ale je fakt, že jich tam je dost a po čase to stojí stejně za prd.

SaulGoodman

Asi jsem pomalejší, ale v článku se píše, že nevznikají žádné spáry, ale na fotkách je vidět, že kolem hrany opravy je klasická zálivka z asfaltu, ne?

qěcy

To není zálivka, ale zátěr. Asi prevence proti vodě v mikrotrhlinách. Lepší taková prevence, než neotesným dodržením postupu způsobit vydrolení.

SaulGoodman

Aha, děkuji za osvětlení.