Asfalt na D1 u Prahy opravily po vysypaném kamionu mikrovlny. Během dvou nocí zalepily 28 děr
Opravy poškozené vozovky D1 mikrovlnnou technologii FUTTEC. Foto: TSK
Bezspárové lepení by mělo být trvanlivé, do opravovaného místa totiž nepronikne voda.
„Výhodou totiž je, že použití nelimitují klimatické podmínky, a silničáři tak nejsou závislí na dodávkách teplé asfaltové směsi z obaloven, které mají v zimě sezónní odstávku.“
Čím tedy ty výtluky v zimě zaplňujou?
Tzv. zimní obalovou směsí – resp. se to jmenuje Studená obalovaná asfaltová směs. Nevyrábí ji klasická obalovna/asfaltérna neb ty jsou v zimě zavřené.
Její zásadní nevýhodou je, že moc nevydrží – někdy jen pár týdnů – proto se často stejné díra opravuje opakovaně.
Ale v tomto případě tomu tak není. Co sem pochopil, tak si tu směs ohřívá stroj sám a i ten původní povrch.
Reagoval jsem na otázku „Čím tedy ty výtluky v zimě zaplňujou?“
Ne na to, jak a čím se to udělalo nyní v červenci.
Nouzově studenou směsí která nevydrží tak dlouho, v zimě se výtluky neopravují.
Na webu píší „přidá se přesně nadávkovaná asfaltová směs (stejného typu jako u poškozené části silnice)“.
Ale taky by mě zajímalo, kde v zimě vezmou ten stejný typ asfaltové směsi. V prezentovaném konkrétním případě bych počítal s modifikovanou směsí SMA 11 S
Také bych čekal, že to v článku „odborného webu“ vysvětlí podrobněji, mohli by to doplnit… Dokázal bych si představit, že třeba použijí nějakou předpřipravenou, třeba nadrcenou(?) směs SMA ve stylu recyklátu a tu si tedy tím strojem roztaví? Výše zmíněná studená balená je kravina a nevím, proč to lidé lajkuji…
To by se třeba mohlo ŘSD pochlapit i v JMK a spravit tu bouli na silnici I/50 (u Hodějic, úsek ze Slavkova do Bučovic). místo toho žel tam dali typicky české řešení (snížení rychlosti na 50 km/h)… To je opravdu tak těžké odfrézovat a zacelit na takových komunikacích neprodleně?????
Co neprodleně, stačilo by bohatě „v tomto kvartále“..
Hlavně aby záplata nebyla vystoupla nad okolní asfalt a při přejezdu auto neskakalo, ale naopak, řidič by neměl ani poznat, že přes nějakou záplatu prejizdi. Ještě dotaz, jak byly díry ve vozovce provizorně vyspravene od nehody do doby, než došlo k oprave touto technologií?
To je stejné jako dělat 28 záplat na košili. Mnohem rozumnější je přece to vzít celé od které po kraj novým asfaltem
Tak jasně, kvůli kde čemu je potřeba dělat stavební práce s omezeními na úseku, kde denně projede 120k+ aut.
Nemyslím si, že poisťovňa by preplatila kompletnú výmenu povrchu
Myslíte, že vyfrézovat celou šíři dálnice v délce několika metrů a položit tam nový asfalt by se zvládlo za 2 noci? A co přes den? Před tou dírou po frézování by se dala na dálnici třicítka? To by to večer stálo až k Jihlavě.
Vyfrézovat a položit by to dokázali, ale nikdo to nezaplatí.
Toto bylo na úseku z Prahy, tedy opačný směr a z Jihlavy by to nestálo. Ale to nic nemění na tom, že záděr by to byl slušný.
Dobře, tak to by stála celá Praha a D8, D10 a D11 už 10 km před Prahou. Omlouvám se, nevšiml jsem si směru.
Jednou k tomu stejně dojde a o tom to je😃😃
Taková fušeřina snad 21 století nepatří. Jsem zvědavý až se tam projedu ale není jiný způsob než to celé opravit od kr- aje po kraj. Jezdím pravidelně Poděbrady Praha a tam jsou takovými záplatami směrem na Prahu zničené stovky metrů a nedá se potom jet
My tyhle záplaty máme v ulici a zatím vydržely zdaleka nejdéle ze všech způsobů záplatování. A jsou nejrovnější.
Ale tam jsou dělaný po staru. Ale je fakt, že jich tam je dost a po čase to stojí stejně za prd.
Asi jsem pomalejší, ale v článku se píše, že nevznikají žádné spáry, ale na fotkách je vidět, že kolem hrany opravy je klasická zálivka z asfaltu, ne?
To není zálivka, ale zátěr. Asi prevence proti vodě v mikrotrhlinách. Lepší taková prevence, než neotesným dodržením postupu způsobit vydrolení.
Aha, děkuji za osvětlení.