egoe-plus
Dopravci Železnice

Arrivu ve Zlínském kraji čekají statisícové sankce, výpovědí smlouvy ale nehrozí. Chyb ubývá

Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva

Za zpoždění nebo nefungující prodej jízdenek v některých vlacích uplatní Zlínský kraj vůči společnosti Arriva vlaky sankce v řádu statisíců korun. Dopravce bude muset hejtmanství uhradit i výpadky v tržbách, které jsou příjmem kraje a jež kvůli potížím s odbavovacím systémem vznikají. Přesná částka, kterou bude kraj po Arrivě chtít, by měla být známá v únoru, řekl dnes novinářům po jednání se zástupci Arrivy hejtman Jiří Čunek (KDU-ČSL). Firma Arriva vlaky zajišťuje od 15. prosince veřejnou dopravu na několika tratích ve Zlínském kraji.

Především v prvních dnech platnosti nového jízdního řádu nabírala část spojů dopravce desítky minut zpoždění, ve vlacích chyběly české nápisy, některé vozy dokonce vůbec nevyjely. Společnost stále řeší i problémy s odbavovacím systémem. Ze smlouvy mezi krajem a Arrivou podle Čunka vyplývá, že ji v současné situaci nemůže hejtmanství vypovědět.

Pochybení, která tam byla, nás k tomu neopravňují. Nicméně nás opravňují k tomu, že uložíme Arrivě pokutu. Pokuta jistě bude za ta pochybení v řádu statisíců a pochopitelně Arriva bude muset nahradit Zlínskému kraji mimo toto příjem, který nám neodvedla díky tomu, že cestující jezdili zdarma, protože si nemohli zakoupit jízdenku,“ řekl Čunek. Většina chyb, kterých se Arriva dopustila, bude podle něj vyřešena do konce ledna. „Převážná část jich už byla odstraněna,“ doplnil hejtman.

Generální ředitel Arriva Transport Česká republika Daniel Adamka dnes uvedl, že se v případě prokázání pochybení společnost nebude pokutě bránit a zaplatí ji. Firma podle něj pracuje na tom, aby se situace v kraji zlepšovala. „Zpoždění, která byla první týden, teď už nejsou a z pohledu dodržování jízdního řádu se situace stabilizuje. Co se týká odbavování v pokladnách, všechny pokladny fungují, prodávají jízdenky,“ řekl Adamka.

V některých vlacích Arrivy v regionu ale podle něj trvají potíže s prodejem jízdenek kvůli nefunkčnímu odbavovacímu systému. „Bohužel náš dodavatel nedodal zařízení, která jsme si objednali. Tím pádem my jsme se hned první týden provozu rozhodli vyměnit tato zařízení a objednali jsme jiná zařízení, která by nejpozději do konce měsíce, ale já doufám, že to bude už příští týden nebo ten další týden, měly být tady k dispozici a měl by být prodej zajištěn,“ uvedl Adamka. Arriva už minulý týden uvedla, že přechází k pokladnám od ODP.

Na základě smluv se Zlínským krajem obsluhuje Arriva spoje ze Vsetína do Bylnice, ze Vsetína do Velkých Karlovic, mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Bylnicí a Uherským Brodem a Luhačovicemi. Loni uzavřená smlouva s Arriva vlaky platí na deset let. Na dalších tratích v regionu nadále jezdí České dráhy.

ČTK

106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Tak ten vlak asi nikdo neřídil, jel sám nebo mají autopilota. Prostě jedu si Arrivou. Pohodička. Najednou kolem protryskne nějaký pán v tričku s krátkým rukávem a na krku s klíčema na šňůrce. Byl to strojvedoucí. Běží dozadu a za chvilku zaze dopředu. Říkám si, že divočáka ještě zvládnem ale co když tam bude strom. Kdo zastaví? Možná nějaký uvědomělý občan nebo autopilot. No prostě šílené.

Axel

Prosím pěkně, dneska bez zpoždění a bez nějakého problému. Můžu se zeptat zdejších odborníků-na-skoro-všechno (nemyslím cestující, normální lidi), kde jsou ty hrůzostrašné zvěsti co všechno se mi jako cestujícími stane, když pojedu Arrivou?

Erik

Ano ano. Dnes ranní 4381 vysadil lidi v Újezdci a odjel do Luhačovic. Na tabuli zpoždění až 80 minut.
Místní cestují děkuji skvělé Arrivě za ranní piknik v Újezdci. V zimě a hnusném počasí.
Kopat celou Arrivu do míst, kde se sedí.
Ale pan Axel přesvědčí, jak je Arriva skvělá. Měl jste se jít pane Axel tam ráno postavit před ty vysazené lidi když jedou do práce. Jistě by jste si povídali o skvělé Arrivě. Věřte, že ty lidi jsou nasraní na nejvyšší úrovni. A už toho mají dost.

ACD

Dobrý den,Lexa je bývalý zaměstnanec Čd,kterého kopii do….tak kope do Čd.Jinak máte samozřejmě pravdu, ráno byla ani Bylnice-Lidec….školní vlak.A pořád dokola….Ráno jsem cestoval, opět bez personálu. Ale,budou někteří tvrdit,že je to ok.

Erik

Jenže kamarádka má problém v práci protože to je již několikátý příjezd pozdě. Mě by zajímali ti obhájci Arrivy, kteří zde tak plkaji, co má dělat. Když ji vyhodí, bude ji Arriva platit.?Těžko. Jezdí tam už 2 roky, s ČD přišla pozdě 2x o pár minut. S Arrivou už 7x za těch pár dní. Pánové trošku to chce soudnost.

ACD

Dobrý den,máte pravdu.Povoznictvi to prostě nezvládá a kdyby ten křivý Botek měl v sobě trochu slušnosti vůči obyvatelům kraje,tak by se omluvil a rezignoval.Bohuzel,pokuta lidi neodveze.A ráno jsem opět cestoval a opět bez průvodčího,žena odpoledne ,opět bez personálu…..Včerejší show s pokutami a dnes situace horší,než včera.Toz tak,obhájci povoznictvi.

Axel

pro ACD… nechci reagovat na barony Prášily.

ACD

Lexo, fandím Vám.

ACD

V čem lžu…..

Džaro

Víte, že ve veřejné zakázce nabídla Arriva lepší vlaky a nižší ceny a tak by bylo skoro na kriminál vybrat ČD? Samozřejmě stav není ideální, Arriva start nezvládla, ale pokud se situace stabilizuje, rozhodně to bude lepší než jezdit s 814 nebo 810 (to už je lepší i originální DB626.2).

Axel

Tak když si srovnám vagon typ 814 Regionova (ČD) a typ 845 (Arriva), tak Regionova není špatná pokud člověk veze kočárek nebo pokud je o berlích… (akorát je potřeba ucpávky do uší, pokud člověk nevychytá ty míň hlučné místa v Regionově). V typu 845 se mi líbí sezení za sebou a přijde mi, že je jízda je pohodlnější (=míň to háže).

Axel

Pro Erik… Odkud kam jezdí? Jak velké zpoždění měla Arriva, když ta Vaše kamarádka přišla 7x pozdě do práce? Tj. jakou má Vaše kamarádka časovou rezervu?

Já jezdím 2-3 týdně z Bojkovic do Staráku. Někdy jedu i večer (nebo autem). Prozatím největší zpoždění bylo 2 minuty. Tak si říkám jestli nekecáte… bo moje zkušenost je jiná. Uznávám (mám info od kamaráda) že dneska nejezdili, ale za těch 25 dní, aby Arriva dojela 7x s velkým zpožděním, se mi nezdá.

Erik

Uherský Brod Bojkovice. Jezdí buď ráno 5.13 nebo okolo 9 nebo odpoledne. Rezerva Cca 20 minut. Pokud si myslíte, že kecám máte na to právo. Ale volá mi pokaždé, když to mělo zpoždění. Mam si to pro vás psát? Vaše 2 minuty jsou totální nesmysl, to se nezlobte. Dnes už fakt byla nasraná. A nedivím se jí, když vás vyhodí v Újezdci, kde není se kde schovat. Má tam dobrou práci a nechce o ní přijít. V 9 už bude jezdit busem a zpět také. Bohužel ráno bus nejede. Jinak by se na vaši Arrivu už dávno vybodla. Ale vy… Číst vice »

Axel

Jasně, ani mého „chleboplátce“ nezajímá s jakou časovou rezervou vyrazím na cestu… pouze jej zajímá abych dojel na sjednaný čas. Nevím, dneska jsem nejel. Pokud je pravdivá ta historka s Újezdcem, tak to fakt je špatné. A ne, nemusíte zde o zpoždění psát pro mě. Pište to prosím pro všechny (a prosím předtím mrkněte https://provoz.szdc.cz/grappnv/ jestli uvádí zpoždění dle reality), plus by bylo fajn, kdybyste všechny Vaše (ověřené) tristní zkušenosti vzal a „hodil“ je na hlavu příslušných lidí na Zlínském kraji – zodpovědný je náměstek Pavel Botek… Když na něj budete tlačit tak jak naštvaně píšete zde, tak on bude… Číst vice »

Erik

Jo tak, mám si vysvětlit, že má tedy vyrazit do práce kvůli neschopnému dopravci dříve. A ráno mi poradíte co? V 5.13 je to první spoj do Bojkovic. Má jet už večer? Pochopte, že cestující nezajímají neschopní šéfové Arrivy. Já ji naprosto věřím. Buďte si jist, že mejl panu Botkovi půjde. A ještě ostřejší než tady. Ne, proč tak jezdí nechápu. Dnes čekali tak dlouho a posléze sehnali auto. Vlak Arriva ještě tou dobou se nevrátil. Rozumím, že jel zachraňovat uvízlý vlak na Luhačovice. Ale vysadit lidi kdesi v pr…. a v zimě je o zdraví. Nevím možná předpisy nedovolují,… Číst vice »

Axel

Vždyť jsem odpověděl. Všechny zdokumentované chyby Arrivy „hodit“ na hlavu zodpovědnému člověku – Pavel Botek … klidně nárokujte ty nároky na náhradu škody… On bude mít páku na Arrivu, aby co nejdřív (včera bylo pozdě) zlepšila své služby. A já nepsal pouze o emailu, ale vzít obálku a poslat vytištěný email i poštou a dopsat dole, že chcete, abyste dostal konkrétní odpověď. (ideální by byl doporučený dopis).

pav

Poněkud předčasné tvrzení, že vše funguje nebo že zpoždění je v normě. Dnes Os 4332 110´, Os 4302 52´, Os 4304 52´, Os 4301 88´, Os 4331 21´. Vše mezi Starým Městem a Bylnicí z důvodu uváznutí vlaku Arrivy na jednokolejné trati.

Vendulka 75

Axel co na to říkáš?A jestli rád jezdíš s vláčkem ,tak ti vřele doporučuji ,NEPRODÁVEJ AUTO,jinak se ti stane ,že se nedostaneš taky do práce.A 30.12 to bylo ráno v bledě modrém ,akorát to bylo mezi svátky ,tak to nepostihlo mnoho lidí,protože jich toliko nejezdí.Ách ten technický stav.Ten není tolik vidět,jako kastle,sedačka a wifi,jen se projeví že to chcípne a nejede .A pak se to nabaluje jedno na druhé.

ACD

Lexa je na pohovoru Vendulko,zdravim😀

Axel

pro pav…nevíte co přesně se stalo? Tj. šlo o nějakou výjimku nebo se mám zítra bát, že s Arrivou přijedu s velkým zpožděním?

Erik

Ještě mi vysvětlete proč se stává, že se nemůže rozjet vlak z Uherského Brodu do Staráku.
Již několikrát viděno.

Axel

Zopakuji – já jel z Arrivou víckrát a problém jsem nikdy nezažil, ale nejezdím každý den (a z5 někdy jedeme společně autem, někdy Arrivou).

Ale jestli měl vlak problém se rozjet v Brodě, tak příčinu nechápu. Kdosi zmiňoval, že prý jsou zpřevodované na rovinku… tj. že do kopců mají problém… jenže to nemůže být příčina, protože z Brodu na Kunovice je to v zásadě rovinka… jediné delší stoupání (a není až tak výrazné) je až za Hradištěm, to jak přejede Moravu a dělá oblouk skoro o 180 stupňů mezi slepými rameny, tak si nastoupá odhaduji tak max. 10 metrů.

Erik

Ano to mi taky není jasné. Ale stává se to často.

Axel

Nafotit/nahrát na smartphone a poslat na Zlínský kraj, ať se kontroloři kraje zaměří i na toto

Adam H

Dneska Os 4332 uvázl na trati. Všechno okolo bere 40 minut a více, Os 4332 veze +117. Předpokládám, že dle kraje je to v cajku, protože oni tím nejezdí.

ACD

Teď z Lidče opět bez průvodčího.

ACD

A opět nejezdíme. 120 cestujících Bylnice-Lidče mají smůlu.Bez jakékoli informace že strany povoznictvi.

Adam H

Vždyť na facebooku psali, že o všech mimořádnostech informují na webu. *hahaha* Když jsem napsal, že to není pravda, tak jeden z jejich fanoušků/ohájců mi napsal, že si to můžu dohledat na GRAPPu a oni to na web dávat tím pádem nemusí….

ACD

Dávají výpovědi jeden za druhým. A už také fírové. Zachrańuje to tady sem tam Ti, kzteří jinak jezdí v Čechách.
Obdobně i u ostatních alternativních dopravců. Takže je stejně otázka času, kdy něco vzdají.

Axel

Pro ACD… Pokud tvrdíte, že zaměstnanci Arrivy jezdící na Zlínsku dávají výpověď … tak bych spíš řekl, že žádné výpovědi nedávají. Tenhle můj laický odhad vychází ze zkušenosti jak se vyplňují Vaše předpovědi… lépe řečeno – jak se nevyplňují.

Před 8-mi měsíci kdosi pod nickem ACD tvrdil v diskuzi o Arrivě ve Zlínském kraji.:
„Už teď můžu s jistotou prohlásit,že nebudou mít zaměstnance na vysoutezene soubory.“

Pane/paní ACD – nepřipadáte si jako baron Prášil?

Axel
X 1

Svého času nás zde svými příspěvky obveseloval ze Zlínského kraje Petr r. Příliš dráze nerozuměl ale snažil se. A byla s ním sranda.
U diskutující/ho pod nickem ACD, se však patrně jedná o paranoidní stavy, s prvky schizofrenie.
Doporučuji vyměnit dealera. Ten současný jej šidí na účinné látce THC.
😉 😉 😉

ACD

A mají? Průvodčí ne.Tak co řešíte.

Axel

pro ACD – Vaším slovníkem – „S jistotou můžu prohlásit, že jste kecal, pane ACD“

ACD

Nekecal,průvodci zkrátka nemají.Jezdim tím a vidím.Ostatne máte to popsáno od jiných diskutujicich.Je otázka času,kdy o něco přijdou.A vy taky,půjdete jezdit do Práglu.

Petr

V popisu obrázku záměna 845 za 945 .

Chytrý za 2

Měla toto Arriva zapotřebí? Pěkně si nadrobila. A nejen ve Zlínském kraji.

Karlos S.

Já vám lidi nevím…když tady čtu ty komentáře, jak by měli dostat miliony sankce a jak by měli mít vypovězenou smlouvu… To je jen závist těch, co jim existenci na kolejích v závazku nepřejí. Upřímně, Arriva má dostat za uši, že to nezvládla, ale likvidační sankce v řádech milionů by toho moc dobrého pro cestující ve Zlínském kraji nepřinesly. Dopravce by se dostal do problémů a projevilo by se to zas jinde. V kvalitě, údržbě podobně. Osobně bych byl spíš rád za to, že se snaží, aby dali provoz do pořádku, to je nejdůležitější. A že jelo pár stovek lidí… Číst vice »

Daniel Mach

Mě by třeba zajímalo, kolik pokut dostane ročně ČD. Taky nejezdí super přesně. Ale na druhou stranu, co bych z toho měl, když to budu vědět? Prd. Hlavně aby se to už zaběhlo a vše jezdilo tak, jak má.

Chytrý za 2

ČD vás zajímat mohou ale to teď neřešte. To není předmětem tohoto fóra. To je „ostuda na celej sbor“ jak z filmu Hoří má panenko. 😃

Axel

pro Karlos – a těm cestujícím, kteří zažili problémy, tak by se jim měl omluvit Zlínský kraj s popisem počtu krajských kontrol, kterým bude Arriva čelit, aby se situace co nejdřív zlepšila. Kontrolami myslím neohlášené, tj. že revizor najatý krajem bude kontrolovat Arrivu z pozice cestujícího

Marek Turnovec

No a když Arriva zaplatí kraji tu pokutu, tak ti lidé, co se kvůli Arrivě nedostali včas kam měli/chtěli, tak z toho stejně nic mít nebudou, ty prachy prostě spolkne kraj a už je nikdy nikdo neuvidí…

Axel

Souhlas – Zlínský kraj by se měl nějak revanšovat těm cestujícím, kteří v hromadné dopravě měli problém kvůli dopravci vybraného Zlínským krajem. Když si vezmu výši povinné kompenzace dle platné legislativy, tak těch odškodněných by asi bylo jen menší část z celkového počtu cestujících kteří zažili problém Arrivy. … Kdybych já zažil trampoty v regionální vlaku Arrivy ve Zlínském kraji, tak bych třeba bral volné rodinné vstupné do kulturních památek které provozují příspěvkové organizace Zlínského kraje třebas na Hvězdárnu ve Valmezu nebo do Muzea v Kroměříži.

ACD

Vy už nikomu neodpovídejte. Jako tlučhuba povoznictví jste skončil,.

Erik

Jak revanšovat? Třeba platit, když někdo přijde o práci díky zpoždění, které jsou nad rámec chápání.

Axel

Pro Erik… Držím palce, aby s tímto nárokem na náhradu škody vyhrál u soudu. Jsem dost „oprsklý“ cestující, ale nikdy jsem nepromýšlel jestli bych takový nárok měl reálnou šanci dostat od Leo, když ze Staráku míval problémy (takže jsem dojel později).

Erik

Já taky na ně kašlu. O revanšování jste mluvil vy.

Axel

No, Vy jste psal o finanční náhradě škody… což se Vám bude těžko prokazovat přičinná souvislost – myslím, že s tímto typem nároku byste musel k soudu…. nicméně ta varianta volných vstupenek do (kulturních) zařízeních provozovaných příspěvkovami kraje, to by snad mohlo být reálné….

M H

Vypovězení smlouvy by měla být reálná hrozba, pokud by se situace delší dobu nezlepšovala. Pokuty jsou žádoucí a to v takové výši, aby to dopravce pocitil a reálně se jich bál a snažil se jim vyhnout… Nejde o likvidaci dopravce, ale jde o to přinutit jej (a zároveň i ostatní dopravce v dalších soutěžích), aby se dodržovaly smlouvy a to okamžitě od prvního dne provozu, v plném rozsahu a bez výjimek.

X 1

Jses asi zbláznil, ne?
By se ČD nedoplatili.

jan

Co no, v nejhorším mohou cestující odpočítávát zbývající dny do 10 let kontraktu. Pak přesvědčit politiky jako v GB, aby nakoupily nové vlaky zpět na ČD (Původní už nebudou), najal personál – ten původní, zkušený už bude jinde, třeba mimo dráhu.

Daniel Mach

V Británii cestující nikoho nepřesvědčili. Státní firma pouze přebrala linky po zkrachovalých provozovatelích. To je trochu rozdíl.

jan

No však, to je ta pointa, že přesvědčit pak politiky není jednoduché.

Petr

Tak po těch původních kvalitních nových vlacích a zkušeném personálu se nám stýská už teď . Doufám , že se mají dobře ale proboha , hlavně ať se nevrátí . Navíc by mě zajímalo jak cestující přesvědčili ty politiky v GB . Ještě , že to nebylo ve Velké Británii , kde původní dopravce zkrachoval .

Novotny

Kdyz uz tak pokutu v radu milionu korun. Pokud nejde smlouva zcela vypovedet, tak nekde udelali soudruzi chybu. A odnese to nevinny cestujici.

Jan Mahdal

Tady je zase odborníků, v článku je jasně napsáno, že „pochybení, která tam byla, nás k tomu neopravňují“. Těmi pochybeními se rozumí ve většině případů průměrné zpozdění v řádu max. desítek minut na nějakém minimálním procentu spojů, několik málo odřeklých spojů a nevybrané jízdné, které bude zcela jistě doplaceno + smluvní pokuta. Pokud je pro Vás toto dostatečný důvod k okamžitému rozvázání smlouvy, tak to by asi se Zlínským krajem jakožto partnerem nejednal vůbec nikdo, včetně Českých Drah, protože takový partner je krajně neseriózní. Takže smlouvu lze zcela jistě ukončit (mimochodem její znění je veřejně dostupné, stačí hledat), ale ne… Číst vice »

Soudce Alexandr

Nevyhrožujte panu svědkovi!!!

tonda

Kdybyste radši jezdili a nesnažili se o cenzuru, bylo by to asi lepší.

ACD

Tak hlavně , že Ty bojkovsko brodská hlavo tomu rozumíš.
Naopak, Vy jste ty největší blbci.

Jan Sůra

Pane Ševčíku, dostal jste chvíli šanci zde diskutovat. Ale vidím, že jste nepoučitelný a opět neumíte diskutovat slušně.

Axel

Jenom se zastanu pana ACD… evidentně to s tím „bojvkovsko-brodská“ nemyslel nijak zle. On jenom nevím, že lidi z Brodska se nepovažují že by byli propojení s lidmi ze Zálesí. (není to nějak výrazně silná rivalita, ale existuje) Holt je to nějaký přespolní, který si hraje na znalce místních poměrů.

tonda

Interní zaměstnanec dopravce? Kdybyste radši ty prachy místo na právníky použili na ježdění a služby zákazníkům.

Hezky česky

Ceny rapidně dolů, kvalita rapidně nahoru, otázka jestli i na tomto tématu nás navštíví tmavěmodrá trollí vlna.

jan

Ceny šly rapidně dolů?:-) kecy. Jako že se nevybírá?

Axel

nabídka Arrivy na část regionální železniční dopravy ve Zlínském kraji byla o 1/3 levnější než nabídka ČD. Na jiné lince (Vizovice-Zlín-Otrokovice) byly levnější pro změnu ČD (ale ten rozdíl mezi nabídkou na VIzovice-Otrokovice od ČD a Arrivy atd. byl pár %).

Džaro

Cestuju Arrivou ve Zlínském kraji pravidelně a musím jim přičíst k dobru, že se opravdu zlepšili, vlaky už opravdu jezdí s minimálními zpožděními, WiFi funguje.
Jednotky LINT jsou úplným zázrakem oproti Regionově nebo 810, oproti 842 je tady výhoda nízkopodlažnosti, zatím ale pořád chybí informační systém (navíc není možné mít zastávky na znamení, což by zmenšovalo zpoždění).
Škoda jen, že na Sp z/do Brna pořád jezdí Honeckerova pomsta.

Ondra

Tím Sp z/do Brna myslíte „Hostýn“? nebo který?

Ondra

Nebo vlastně teď se to asi jmenuje „Radhošť“..

Džaro

Myslím ranní spoj Bylnice (Bojkovice) – Brno hl.n.

jan

No podle screenů zpoždění na arriva „vlaky“ tu nechceme to nevypadá. Kolik těch lintů tam jezdí? Musí být super na zavřeném nádraží bez informací na mrazu čekat. Až milostivě dojedou. Za měsíc, to už možná dost lidí přešlo i na auto. Samozřejmě v režimu – jizdné je kraje – to nemusí někoho moc rozčilovat.

Tvarda

A myslíte, že s ČD to bylo jiné? Taky se čekalo až milostivě dojedou, moc dobře si to pamatuju. A screeny na arriva vraky tu nechceme jsou nicneříkající. Příklad z praxe: Slovácký expres pravidelně jezdí na Slovácko zpožděný. Arriva na Bylnici díky tomu nabere sekeru, protože běžně čeká. Arriva z Bylnice na Horní Lideč si převezme téměř to samé zpoždění a nakonec se lidi ve vlaku ptají, jestli stihnou Valašský expres do Prahy, že ta prašivá Arriva má zase zpoždění. Teď se ptám, je fér přisuzovat toto zpoždění Arrivě, když lidi cestující z Bylnice do Prahy nestihli jmenovaný expres? Nebo… Číst vice »

Tomáš

naprosto souhlasím, doufám že brzo doplní informační systém

Adam H

628.2 má výjimku do 1.1. 2022

Tomáš

A co linty, v těch taky ještě není informační systém?

Tvarda

Momentálně se instaluje do jednotek. Zatím není v provozu.

Zdeněk

To je to nejdůležitější, že funguje WiFi. Digitální demence-nemoc

Marek Turnovec

Původní pisatel ale nepsal, že WiFi je to nejdůležitější. To píšete až Vy. 🙂 On psal nejdřív o tom, že už to nejezdí se zpožděním…

Džaro

WiFi se hodí třeba při práci na cestách, samozřejmě to ale není ta nejdůležitější věc :-). Nevkládejte mi, prosím, do úst (či do prstů) věci, které jsem neřekl (v tomto případě nenapsal).
Váš příspěvek je ale zajímavý příklad manipulace, gratuluju!

WiFi je pouze jeden z rozdílů oproti přechozímu dopravci, většinou se ve vlaku snažím číst papírové knihy, někdy to ale dokáže znechutit cestu – např. dnes jsem četl knížku „Rudý Zeman“ od pana Kmenty a neměl jsem daleko od zvracení, když jsem četl o současném panu prezidentovi a jeho okolí.

-TR-

Mně ty bláboly nechávají v klidu.

Jiří Drahoš si prohrál volby sám. Položilo ho toto starší video, na němž říká, že by přijal 2600 migrantů. Neměl tedy šanci získat konzervativní hlasy zleva (voliči ANO, SPD, KSČM), bez kterých volby jednoduše nelze vyhrát.

Důkaz: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/diskuse-s-prezidentskym-kandidatem-jiri-drahosem.A170629_175731_domaci_kop

ACD

Není personál.A nebude.Ani popky ČD to nezachrání, k okrádání kraje
bude docházet i nadále.

Axel

Dobrý den, prosím napište na Zlínský kraj konkrétní příklady, kdy Arriva pochybila. A prosím nabídněte svědectví, pokud Arriva neuzná svoji chybu, které jste byl/-a svědkem/-kyní.

Pokud Váš komentář byl myšlen, že jste neplatil jízdné ve vlaku, tak pro Zlínský kraj je to podstatná informace. Nicméně mě jako cestující to nezajímá. Protože co já jel s Arrivou ve Zlínském kraji, tak vždycky mě kontrolovali jízdenku a byl jsem svědkem, že vybíral peníze od cestujících (patrně za jízdenku)

ACD

Vše odesláno a další posílám. O to Vy se nestarejte.

Adam H

Z 8 jízd jsem byl kontrolovaný pouze 3x. Přítelkyně z 18 jízd byla kontrolována 8x.

Oba nastupujeme na zastávce bez prodeje.

Kraj tímto na tržbách přišel minimálně o 750 Kč.

Josef Petrák

Tak si kupte lístek online. Tu možnost u Arrivy máte.

Zdenek Hrdina

Ve Zlínském kraji ne. Je to dáno podmínkami ZK.

Jerry

Jo to by jim to muselo fungovat.

Axel

No a já jako cestující (a volič ve Zlínském kraji) Vás prosím, abyste Zlínskému kraji nabídli své svědectví. Tak aby Arriva dostala pokuty, což vnímám jako nejúčinější = tak aby z mateřských či sesterských firem Arrivy dorazilo pár lidí na dočasnou výpomoc v regionální železniční dopravě Arrivy.

John

Já nejsem teda už pravidelný cestující, jel jsem jenom dvakrát, jelikož jsem zrovna neměl auto. Sice jsem nenastupoval na zastávce bez pokladny a jízdenku jsem tak už měl koupenou, ale i tak průvodčí prošel jenom kolem mě a ani si mě nevšiml.

To když si vzpomenu dřív s ČD, to jsem u některých průvodčí ukázal jízdenku a později procházel kolem mě znovu, zastavila se a čekala, až ji ukážu lístek. To jsem ji musel pak říct, že jsem už ukazoval.

Axel

Na lince Brno-Břeclav-Olomouc mě kontrolují tak při 80-90% jízdách. Na lince Brno-Kyjov-Veselí n. Moravou (jedu celou trasu z Brna do VnM) mě kontrolují tak při 90% jízdách. Oboje jezdí ČD (na lince přes Břeclav jedu buď rychlíkem nebo EC/Ex nebo Railjet/Ex)… Na lince Praha-Olomouc-Otrokovice mě kontrolují při 99 % jízdách.

ACD

Již nikoho Petr r nepřesvědčí.

Jerry

Tak jízdenku nebo lístek..asi do kina

Erik

Dnes ráno se neplatilo ve vlaku Arriva Uherský Brod – Bojkovice, tento týden už podruhé. Vlaky 4381 a 4383, protože se přestupuje v Újezdci.
Informační systém 0.
A jinak lidi jsou nadšení, jedou zdarma.

noerf

ACD: část krajů při poptavkovém řízení vybrala jiné dopravce než ČD že z několika důvodů:
1) nižší cena za km
2) lepší nebo stejné služby
3) lepší statistika o počtu cestujících
To, že zde dopravci měli že začátku problémy je pochopitelné, podstatné je podstatné, zda problémy odstranili či odstraňují.
Přístup hejtmana Čunka (náhrada vzniklých škod, sankce) se mně zdá lepší než přístup hejtmana Netolického (výhrůžky výpovědí, bez sankcí a náhrady škod). Jen by zajímalo řešení obdobných problémů u dopravce ČD a řešení ostatních objednatelů v těchto případech.

Axel

Doplním, další pozitivní efekt, že Zlínský kraj jednal férově s dopravci a díky tomu vybírali zlíští krajší politici z více nabídek(kromě ČD a Arrivy se zúčastnili i Leo a Regiojet)… Šlo o zkrocení nenažraných ČD na lince Kojetín-Hulín-Valmez… kde provozovaly ČD RegioSharky. Na nákup RegioSharků dostaly ČD velkou dotaci od EU skrze Zlínský/Olomoucký kraj (tj. Zlínský/Olomoucký kraj nečerpali dotaci pro nákup vlaků do vlastnictví krajů, ale dotaci „přepustili“ firmě ČD)… A loni při vyjednávání o ceně za provoz RegioSharků, tak ČD vydíraly kraj, protože dotační podmínkou bylo, aby na trati byl provoz…. Takže efekt nabídek Arrivy,… byl ten, že nakonec… Číst vice »

Jerry

Axel: cena kterou dál kraj za regioshark byla třetina z celk. Částky jednotky .tak se uklidní .jakou cenu požadovaly ČD za provoz?

Axel

Dotace byla 150 milionů (prý to dělalo 40% z pořizovací ceny Regiosharků)… I kdyby Zlínský/Olomoucký kraj měli vracet dotačnímu úřadu těch 150 milionů, tak patrně by nebylo reálné radši zaplatit vratku dotace a nahradit služby firmy ČD službami např. firmy Arriva…. To byla pointa mého komentu… Že levnější Arriva zkrotila nenažranost vedení firmy ČD, které si myslelo, že má Zlínský/Olomoucký kraj „v hrsti“.

P.S. Nevím, že bychom si tykali. Po otřesné zkušenosti s jiným komentářem od „jerry“ – kdy já napsal věcnou reakci a Vy jste se nikdy neobtěžoval zareagovat – já Vás nevnímám jako slušného diskujícího

Axel

zdroj info že firma ČD platila pouze 60% z ceny RegioSharků, kdy následně kvůli dotaci, firma ČD loni „vydírala“ Zlínský/Olomoucký kraj předraženou nabídkou provozování RegioSharků zčásti placených z dotace.
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-14682/

Erik

Vy jste Axel docela vtipný člověk.

Jana

Dobry den, mate nejake zakulisni informace o tom, ze Arriva nema lidi a lidi mit nebude? Dekuji za Vasi odpoved.

ACD

A má je, když na 70 procentech výkonů na 283,280.282 jezdí bez personálu?
Lidé nejsou b
lbci, vidí a také si stěžují. A ano, jinak také odposlechnuto ve vlaku od zaměstnanců Arriva.

Vít Jůza

Vidíte, jak jsou šikovní? To ČD vlak kromě několika nedopatření prostě bez personálu obsahujícího aspoň strojvedoucího a vlakvedoucího v jedné osobě prostě nepustí!

Axel

Pro Vít Jůza – diskuze je prosím pěkně o tom jak funguje železniční regionální doprava Arrivy ve Zlínském kraji. Takže nechápu proč začínat debatu jak ne-/daří jiné firmě na jiných linkách… Mnohem podstatnější je to, že odhady pana/paní ACD se obvykle nevyplní… holt je to baron Prášil

ACD

Co se neplní.Proste na vysoutezene soubory nemá dostatek zaměstnanců,vlaky bez průvodčích úplně stačí……

Axel

Pro ACD – aha takže ti řidiči, kteří řídí vlaky Arrivy ve Zlínském kraji jsou fata morgana? Prostě „baron Prášil“ … přitom by Vám stačila pokora a napsat jestli to co píšete, tak jestli víte (a jste schopen dokázat) anebo jestli spekulujete.

Dalibor

včera V. karlovice Vsetín a zpoět, obě cesty kontrolován… v mém případě 100% kontroly (lístek koupenej na netu)

Tvarda

Je problém s průvodčími s nástupním místem Bylnice, protože je to díra světa. Vsetín i Starák mají průvodčích dostatech. Maximálně se vypůjčují na výkony začínající v Bylnici. To je celé.