Arrivě zůstanou rychlíky až do roku 2027, České dráhy o ztracené výkony neměly zájem

Motorová jednotka 845 v barvách Arrivy i s polepem pro RegioJet a Dopravu Ústeckého kraje. Foto: Michal ChrástMotorová jednotka 845 v barvách Arrivy i s polepem pro RegioJet a Dopravu Ústeckého kraje. Foto: Michal Chrást

České dráhy zůstanou na linkách z Prahy do Trutnova a do Brna přes Havlíčkův Brod.

299 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

S těma jednotkama 845 navždy je to hodně smutné.

Petr Novotný

Je otázka, zda ten zájem mohly mít. Nový pan generální byl opět dosazen politikem bez jakékoliv snahy na precizní a nezávislé výběrové řízení… a že by stát jako vlastník ČD nemá evidentně zájem o jejich prosperitu.

ušatá

Zase smutná zpráva. To se opravdu nedočkáme na Rakovník, Tanvald a Lípu něčeho lepšího, než to , co předvádí Arriva?

Palo

Tak si vlezte do teplého Béčka a do studené 810 vy chytráci!

medical_examiner

Co já jezdím s 810, tak v ní bylo vždy teplo…
Asi rozdíl v bydlišti…

Joseph

Smutné… ale o nekompetentní a diletantské vedoucí oddělení na GŘ by firma měla přijít okamžitě. A ne si je hýčkat… stačí se podívat, když mají elementární problémy s PC.

Martin1

České dráhy o ztracené výkony neměly zájem… Tak to aby ČD přestaly používat dovětek „národní dopravce“, když už nemaj o české výkony zájem.

abc123

Odeberte si pros že jména jedničku, protože jí nejste.

Martin1

Jednička je u mého jména proto, že už tu nick Martin je. Tak aby došlo k odlišení. A ČD? Ne, opravdu už jedničkou nejsou. Smůla.

Prazak

No jo, jako obvykle. ČD jenom vyzobávají rozinky a obsluhu území pak musí zajišťovat Arriva.

Martin1

:-)))

Filemon44

Ale ona to ARRIVA nemusí jezdit, pokud nechce….nebo jí někdo drží pistoli u hlavy???

idk123

Nechápu že ČD nechtěli alespoň R24 zpátky, jsou to dvě soupravy a jedna záloha, to by se lehce stáhlo zpátky z S3 a na Rakovník by byla potřebná kapacita a pohodlnější vlaky než 845

michal

U R10 by to chtělo hybridni soupravu, aby se nemuselo přepřahat. Plus vybudování spojky a tím odpadnutí zajiždeni do Oseka a vystavba Vysokovské spojky -to by vyrazne zkrátilo jízdni doby do Náchod a Broumova o desítky minut. Za relativně málo peněz by mohlo být hodně muziky.

Bert

Rychlík R10 je v Hradci v čase kolem uzlu X:00 a navíc tak, aby vycházelo křižování v Chlumci, takže i kdyby měl dvouzdrojovou lokomotivu, stejně by se asi pobyt v Hradci tak moc nezkrátil.

jan

Si myslím, že jediné řešení, že SA/regiojet natáhne bus do Boleslavi podobně jako do Liberce. A bude.

jan

Už si představuju.. o 7 let později Rok 2027, páteřní trasa. Například do ekonomického centra Boleslavi. A tahle ojetá … Jednokolejka.. Disel.. RV tak 86? Prostě krásná představa.

Patrik

ČD ,,nemáme dostatek vozidel,,. A co ty rakve z R14. A až nahradí hydry rakve mi, tak budou hydry nevyužité. No co na to říct.

Frrr

Já jsem jel naposledy vlakem když to jezdilo ještě na uhlí a nejlepší to bylo na Hytláku.

Joseph

A co jste tam dělal? Šťoural se v nose?

Lukáš David

Tohle už je doslova neuvěřitelné, chce to privatizaci ČD, tihle neschopové, kteří mají jedinou odbornost a tou je stranická knížka, tak přivedou dráhy ledatak do insolvence…

Dominik

Naštěstí taková blbost nikoho nenapadne, to už chtěli s Cargem.

Lukáš David

Blbost? Timhle stylem je do deseti let ze slavných ČD ruina….

Ludva

Stačí dosadit schopné vedení. Ale hlavně zařídit, aby se majitel ČD stát začal o svůj podnik starat jako řádný hospodář a ne ho jen sabotovat. Privatizace by znamenala to, že bychom byli v širokém okolí jedinný stát bez národního dopravce vlastněného státem. Když to všude funguje dobře a nikde k té privatizaci nedošlo zřejmě to asi nějakou výhodu pro stát má .

švestka

Proč je to blbost? Státu vlastnictví ČD žádnou výhodu nepřináší.

Dominik

Rozhodně je dobře mít dopravce, kterého vlastní stát. To jako myslíte vážně, že by soukromníkovi měl spadnout do klína velký vozový park, zázemí, atd… Co stát vybudoval?
Nechtěl byste privatizovat i Správu železnic?

švestka

On by mu do klína nespadl, on by si ho koupil. A stát by z toho trhnul zatim ještě dost peněz, stejně jako svého času kasíroval např. za banky, telecom, atd.
Stejně jako stát nevlastní aerolinky, ale pouze letiště, nevlastní ČSAD, ale pouze silnice, tak nepotřebuje vlastnit ani žádného železničního dopravce, potřebuje vlastnit pouze infrastrukturu. A není jediný rozumný důvod nechávat si firmu, která mi nic nenese.

Miloš

A že všude okolo v civilizovaných středoevropských (a hlavně i demokratičtějších) státech mají své státní dopravce (na východě i na západě) a problémy s tím nejsou …..

švestka

Problémy s tím jsou, protože to vyžírá rozpočet těch států, aby z toho mohli žít určité skupiny. A komu patří třeba MÁV Cargo – to doopravdy patří svému Fideszu? A teda, že by byla výhra žít v takovém civilizovaném Severním Balkáně, pod ještě demokratičtější vládou šílence, který měl být dávno ve svěrací kazajce, tak to už je ten Bureš doopravdy lepší. Můžem ho vrátit zpátky u bude to tzv. win-win řešení.

BR193EEL

Pane hruško MáV Cargo neexistuje …max RCHU😂

Miloš

takže mi chcete říci, že Rakousko je oproti Česku v tomto směru pozadu ?

Ludva

Kdyby jsi neměl mozek zatemněný nenávisti k ČD, byl by jsi možná schopný pochopit, že to výhody přináší.

švestka

A jaké? Např. dividendy, které ČD posílají každoročně do státního rozpočtu, obdobně jako ČEZ?

Joseph

Jsou tam mnohdy dobře placení vedoucí zaměstnanci či vedoucí oddělení ´… a někteří opravdu zcela zbytečné vyžírky.

Luboš

No jo no, místo aby vyházeli rakve, hydry a šukafony a nakoupili si 845tky od Němců, tak se radši urazí a zalezou se svými šroty .

Libor

845 to s 854 projíždí na plné čáře. Jezdím v obouch, srovnání mám.

Patrik

Jenomže 854 jsou náročnější na provoz.

kakov

můžu vědět co znamená náročnější??

zdeva

810 je veleúspěšna konstrukce-skoro 700 vyrobených kusů,45 let v provozu, idealni prepravni kapacita +010,levny provoz bez vetsich investic…odhaduji tak 200 vozu v provozu…

PvvS

A minimálně 20 let už tu neměly bejt..

Miloš

Řekl kdo ?

PvvS

Kdokoliv, kromě ubrečenejch šotoušků.

Luboš

přesně. Každému soudnému cestujícímu se z pouhého pohledu na 810 dělá mdlo .

zdeva

Spis tu jeste 20 let budou…

Filemon44

A s čím by jezdilo AŽD Praha?

Avlaky

628 bylo vyrobených více pokud se nepletu

Kom

arriva šrot na věčné časy…

švestka

Ten šrot, co jezdí přes HB je ČD.

Kom

nejezdí tam nic extra, ale ani vylozena hrůza

medical_examiner

A prý se tam teď (na R9) konečně podívá i nějaké to Bee238…

Broge

Jezdi tam naprosta hruza. Zkuste si to nekdy…

ušatá

Zkouším často a žádnou hrůzu jsem nezažil!

Apollo17

V Americe nám zase bijou černochy.

cestující

Velkou nevýhodou 845 jsou okna, jak už víte. Špatná větratelnost vede k velmi nepříjemným teplotám v létě a k menší hygieně v rámci kovidu. Měli nechat aspoň na R14 843, aby v rámci větratelnosti změnšilo riziko nákazy než se vyřeší pandemie. Pak menší nevýhoda je hluk od motoru a na koncích soupravy (od podvozku při netěsnosti dveří). Mezi Rakovníkem a Prahou se mi moc líbila koncepce tažné mašiny a několika vagónů. Prostorné vagony. Souprava s mnoha místy na kola, stahovací okna. A tím že byla tažná mašina s velkým výkonem se mohl regulovat počet vagónů. A žádný hluk od motoru.… Číst vice »

Jarek

Jak můžete napsat čtyři odstavce podobných slintů, aniž byste v tím vůbec kdy jel (/jela)?

ušatá

Já v tom jel a souhlasím. Stejně jako považuji za podstatně lepší na Rakovník to, co tam jezdilo s ČD. Nyní je to hrůza a raději jedu osobákem ČD než R Arrivou. Bohužel.

Jakub

Nedivím se, ČD nemají čím konkurovat. Hydry tam jezdit znovu už nebudou, jsou ještě starší a stále velmi slušné 843 by museli prohnat Parsem k dosazení Wifi, zásuvek, atp., aby nezaostávaly za 845. To už by se ale provozně nevyplatilo a cenou by je Arriva opět porazila. Zaplatit dosazení čehokoliv modernějšího také není na pořadu dne tak proč by to ČD dělaly. Ano, rád bych tu viděl nové žraloky, ale kdo je ČD proplatí?

Pajoš

Proč by se nevyplatilo 843 rekonstruovat?
Co znamená, že by se to provozně nevyplatilo?

leviathan

Je to o nerentabilních TCO.

Pajos

Ale proč si to myslíte?
Na jednu stranu tady jezdí úspěšně starší lehce rekonstruované 845 a na druhou budou po dosažení zásuvek a WiFi a předělání WC 843 drahé na provoz?
Střílíte jen od boku …

Jarek

Malá poptávka objednatelů po vysokopodlažním vozidle + rekonstrukce může být poměrně drahá – 843 je dieselelektrická lokomotiva, konstrukčně mnohem méně vychytaná než 845.

Pajos

Ale vždyť ta 845 taky není nízkopodlažní a je taky po rekonstrukci …
Je to jen jiná koncepce, neříkám že lepší, ale to evidentně třeba pro md není ten problém když je nechali na lince Olomouc Opava.

qwertz

Můžete to prosím přeložit pro nás ostatní nýmandy? „Méně vychytaná“ u 843 znamená, že má o 50% vyšší výkon a na rozdíl od 845 umí jezdit i do kopce?

Luboš

Protože 843 byl šrot jen co to opustilo brány Vagónky. Horší už jsou jen šukafony. 845 je aspoň slušné vozidlo .

Pajos

Vidím že se vracíte k té nesmyslné debatě 843 vs 845 … Rozdíl v konstrukci těch vozidel je pod rozlišovací schopnost MD.

Štěpán

845 je šrot od té doby, co v 80. letech opustilo výrobní závod. Je to na něm vidět už na první pohled, při jístě ještě více. Rakev je velmi slušné vozidlo, sice už také není nejnovější, ale stále je dost dobré a nabízí mnohem pohodlnější svezení, než 845.

BR193EEL

Tak pro vás všechny 843 Škoda Felicia , 845 WV Golf 2 obojí patří do muzea…. nazdar😉

Avlaky

845 v 80. Letech závod neopustila, ta je stará 5 let maximálně

Milan

Asi o 843 víte úplné ho…..o, když můžete napsat takový slint!! Raději si věnujte modelové železnici!!!

Luboš

Bohužel jsem měl ,,čest,, tímto uřvaným šrotem jet.

leviathan

No Arriva se svými čmoudíky brzy narazí, hází s 845 vidle do dekarbonizační strategie EU. ČD je v tomto myslící strategicky. Po roce 2022 bude stejně vše jinak.

Leden

🙂 To je vskutku úžasná strategie, „přijdeme o všechno a pak se třeba stane zázrak“ 🙂
Pokud se místo 845 bude pořizovat nečmoudíkové vozidlo, nebude to nutně pro ČD, že…

Jarek

Ještě že po světě běhají „stratégové“ jako vy… 😀

Lektor

🙂 když jsem tady loni psal, že ČD se motorových rychlíků vzdávají zcela dobrovolně, tak se spousta lidí rozčilovalo, že to není pravda…..

Šotoušek

Věděli jste, že na silnici lze potkat autobusy staršího data výroby dovezené ze zahraničí? A věděli jste, že Karosy řady 700 a 900 téměř nikde nepotkáte? Že někteří dopravci nakupují v Německu starší Mercedesy? Že u nás jezdí šroty značky SOR?

Turnovak

SOR – přední výrobce maringotek

Jiří Kocurek

Karosa 7xx jsou autobusy z roku 1981 až 1997, tedy nejméně 23 roků staré. Tohle chcete potkávat pravidelně?

*h8*

Ano chci, v rámci dnů dopravní historie. Jindy ani omylem.

Luboš

Ne. Taky nechceme potkávat šukafony z roku 1975 až 1982 . A bohužel zatím komfort cestování zajímá jen pardubický a jihočeský kraj

leviathan

Vaše subjektivní představy za informace považovat opravdu nelze.

Matys

To je strašný, dva roky si na tu Arrivu stěžujeme kde můžeme, snažíme se týhle hrůzy zbavit a ono ČD nemá zájem. To to mě podrž. Že nejde o cestující nejmenovaným krajům a MDČR jsme si všimli, ale, že ani ČD neprojeví zájem, aby zase všechno bylo normální. Tak to by mě nenapadlo. Dalších 5 let na Moravu ze Šluknovska přes Děčín. Kam to tady spěje.

Marek Janík

Proč přes Děčín proboha, Arriva zakázala nastupování do svých vlaků?

Štěpán

Nezakázala, ale je lepší se jim vyhnout. Představa jet jednotkou 845 skoro 3 hodiny z Kolína do Rumburka je víc než děsivá, moje loňská jízda z Prahy do Turnova mi stačila k tomu, abych se Arrivě a těmto šrotům maximálně vyhýbal.

Turnovak

ale ne, protáhnete se, když mění jednotku. Takhle se protahují cestující v Turnově na trase do Pardubic i Bělé pod Bezdězem. Prostě si přeskočíte a proskočíte 🙂

MirekK1

Jel jsem jednotkou 845 opakovaně do Trenčína a Nitry a úplně v pohodě…

Adamgolias

asi jste měl štěstí na počasí. já v tom zažil snad 40 C .

Kom

a nejede nějaký autobus?

Matys

Ne. Ale jel jsem s nima 4x. Nikdy jsem nedojel. Jednou nás vyhnali v Boru, že dál nejedou. Bez náhrady. O nějakých znalostech v oblasti odbavání cestujících ani nemluvim, co jsem se všechno dozvěděl o PIDce, ani jsem neběděl, jestli se mám smát nebo brečet. Podruhý se nemohli rozjet už v Rumburku a ta jejich průvodčí mi šla prodat jízdenku už před odjezdem, ovšem ani nevyjeli a když jsem jí chtěl jízdenku vrátit, že pojedu autem, tak prej ne, že to nejde. Potřetí rozřízli vyhybku, protože jeli na stůj. To si člověk říká, v klidu, stává se. Ovšem počtvrtý to… Číst vice »

Marek Janík

Rozumím, ale takhle přitahovat smůlu, vy jste musel provést v minulém životě něco opravdu strašného

Matys

To mám za tu nedůvěřivost k nim. 😂 nicméně od ČD je to facka pro cestující

Paja

Což je u ČD běžné, jen se stále najdou lidi s brutálně selektivním vnímáním světa, kteří se teď, chudáci, diví.

leviathan

Dnes to tak vypadá, za pár let pochopí i ti, co mají horizont na špičce svého nosu.

Jan

Ale notak, nedělej z ČD nějakého spasitele… 😀 Jejich přístup k zákazníkům/cestujícím nikdy nebyl o nic lepší než u výše zmíněných…

David

Přesně tak. 30 let se do ČD kope (často právem) a když přijde změna, tak najednou i těm nejdrsnějším chlápkům vlhnou oči. Trapná komedie tohleto.

medical_examiner

Až se ČD, Cargo a SprŽel opět spojí ve Státní dráhy, tak bude hodně lidí dělat víc věcí než zatlačovat slzy…💀

Martin 11

To se nikdy nestane

ušatá

Už aby to bylo. Stále lepší než ten současný bo….l

Jakub

Naštěstí si stěžujete jen tady (už ani nemůžete v nádražkách). Skuteční dojíždějící si na jednotku jako takovou nestěžují. Ty totiž nezajímá dopravce na trati nebo barva vlaku. Ty zajímá hlavně interiér, záchody, vybavení a samozřejmě, dodržování jízdního řádu.

Tohle ale bude režijka, jinak byste musel být velmi ojedinělý případ, abyste cestoval o dvě hodiny delší trasou a pomalejšími spoji, vše jen kvůli preferenci dopravce. O tolik ty ČD opravdu lepší nejsou.
A nenechte se zmýlit, mám rád ČD, do Brna nebo Ostravy mají skvělé vlaky… teda, to Brno jen přes Pardubice.

Gajda

ČD o cestující nikdy nešlo – i jim jde o peníze a díky velikosti a historii i o moc, aby bylo spokojeno ego vedení. Mnoho vyjádření, že jejich zákazníkem je kraj a ministerstvo to jen doložily. Bohužel jinde to není jinak. Jen žlutej tím zájmem o cestující kamufluje to jak sázet pokuty personálu.

Speedo

Hlavně si uvědomte, když se řekne ČD, nemyslí se těch 23 tisíc zaměstnanců, ale ta skupinka co sedí za stolem s kafem a zákuskem v Praze, která toto řídí. Přesněji oni zájem nemají. Ale ten zbytek několik tisíc zaměstnanců ano.
Především ti, co pracovali na uvedených trasách.

Jarek

A co u vás v Beřkovicích považujete za „normální“? ZTP jízdné poskytují všichi dopravci.

Turnovak

Jdu si koupit auto.

Chronosphere

No tak to MD donutí okamžitě zrušit smlouvu s Arrivou,to je jasné.
Člen klubu „ČD nebo smrt!“ ?

Hezky česky

Ojetý?

David

Z Německa?

Turnovak

JJ už mám jedno z Belgie a druhé z Německa

Pajoš

A teď potřebuje třetí?

bkv

vždyť už máš jedno koupený od minule. na co ti budou dvě?

Kalanis

Jedno na opravě, protože mu něco tluče, druhý na opravu ještě čeká a třetí se z opravy akorát vrátilo.

Víťa

A co nějaké vylepšení vozového parku na R9?

Alexandr

Od pondělí tu jezdí jako prostřední vůz v soupravě Bee238. Má klimatizaci, wifi, zásuvky a vakuová WC. Proti tomu, co u nás jezdilo celý minulý rok, je to obrovský pokrok. 🙂

David

Celý jeden vůz? No to je na šampaňský!!!

Jiří Kocurek

To bude ten, co jezdil na R Brno – Ostrava. Také byl jeden v soupravě, je vidět, že výstava může být i putovní.

a8n

To si pletete s Bee272.

Pražský motoráček

No dříve tam jezdil vůz Bbdgmee, který měl taky Wifi, zásuvky, klimatizaci a vakuové WC. Poté ho nahradil vůz Bds, takže bych řekl, že je to spíše jen návrat k tomu, co zde bylo.

Broge

Wifi nikdy nemel a hlavne byl k nicemu, protoze vsechna mista byla rezervovana pro jine nez bezne cestujici (kola, deti, zeny) 🙂

Broge

Hm, jel jsem tim dnes a porad bezny srot. Tak to bude asi jen jeden vagon na celou linku 🙂

železničář

už započalo, malé světýlko na konci tunelu už vysvitlo, 1/5 kmenové soupravy už je od tohoto týdne vyměněná, dále zatím není čím tak se musíš chvilku počkat

noerf

S jakým se počítá provozem u rychlíků Praha – Písek – České Budějovice, které momentálně provozuje Arriva?

David

Vizte jízdní řád SŽ. Platí ještě 11 měsíců.

noerf

Smlouva u této linky byla také uazvřena na dva roky

Miras

Na 3 roky.

Jimbo Jones

Jaktože ČD nenabídly ty sharky, co jich mají plnou garáž a Berounský plná ústa?

peripsen

Já sem moc často nepíši, ale tady bude zase takových nadávek na 845. Já jsem za prodloužení na trase Praha- Rakovník nesmírně rád. Nejdříve jsem na arrivu nadával, ale poté co jsem s ní teď skoro každý den po celý rok jezdil, musím uznat, že 845 je daleko lepší než cokoliv co tu kdy jezdilo a jak to tak vypadá, tak než cokoliv co tu kdy jezdit bude. 845 je za mně prostě mnohem lepší vlak než 854. Od fanoušků železnice tu budu mít asi tak milion palců dolů, ale je mi to jedno. Pro mě jakožto pro cestujícího je… Číst vice »

Ares

Tam je největší škoda, že tam není klima, jinak souhlas. Slušná je i spolehlivost.

peripsen

Souhlasím, když už okna nejsou pořádně otevřít, tak by tam měla být klimatizace, ale na druhou stranu jak říkám, na trati Rakovník Kladno jen tak něco s klimatizací jezdit nebude. Kladno-Praha po rekonstrukci nejspíše ano, ale jak to tak zatím vidím, tak se nových vlaků, které by jezdily Rakovník-Kladno nikdy nedožiji. 😀
Teď jsem jezdil Rakovník Beroun a co tam bych dal za 845. Regionova je opravdu příšerný vlak a tam se naopak nedá pracovat vůbec.

Platamon

No v poslední době jsem jel 845 z Boleslavi (nic moc) a z Příbrami (naopak celkem v pohodě = asi je to jednotaka od jednotky.
Jinak na Rakovník, bez ohledu na to, kdo by měl vozit, by myslím prospělo, aby celá rychlá vrstva byla u jednoho dopravce a ideálně v jednotné vozbě – vše do Kladna zvojené a dále jednoduché, druhá jednotka vždy Ostrovec. Každá druhá do Rakovníka jako Sp s více zastávkami.

Tom

Víc podobných komentářů založených na vlastní zkušenosti a bez zbytečných emocí prosim. 🙂

Štěpán

Na R24 ale 854 nejezdily. Jezdily tam vratné sourpavy s rekonstruovanými Bdtn a ty byly maximálně pohodlné. Tam, kde je trať opravená, není uvnitř vůbec jízda vlaku poznat. U 845 je takový kravál od motoru, že není slyšet ani vlastního slova. Tedy ze 100% zhoršení. A ještě k tomu snížení kapacity, jedna jednotka z Rakovníka do Prahy o víkendech je fakt málo, už v Lužné bývaly i původní ČD soupravy plné.

peripsen

Tak jsem se spletl, jak říkám nejsem žádný znalec a pro mě to vypadá podobně. 😀 K té hlučnosti, souhlasím, že pokud si člověk sedne nad motor, tak je jízda rozhodně hlučnější, než dříve, ale pořád lepší, než to příšerné skřípění brzd u starých rychlíkových vlaků, které bylo na Kladně slyšet občas až ke Kauflandu. Pohodlnost starých jednotek, byla vysoká, sedačky byly skvělé, ale jelikož potřebuji občas ve vlaku i pracovat, tak pro mě jednoznačně pozitiva převažují negativa. Ohledně kapacity rozhodně souhlasím a myslím si, že by arriva měla jezdit se dvěma soupravami až do Rakovníka a nerozpojovat je na… Číst vice »

MartinS.

Na R24 854 jezdily. Sice naposledy v roce 2012, ale jezdily. Byly tam vratné soupravy 854+Bdtn756+ABfbrdtn795. Potom byly nahrazeny brejlovcem+Bdtn756+ABfbrdtn795. Nutno podotknout pro běžného cestujícícho je 854, Bdtn756 a ABfbrdtn795 de facto jedno a totéž. Už jen proto, že čelo ABfbrdtn795 vychází z 854. Jestli je jedna jednotka o víkendech málo (v některých časech), potom si další ani nikdo neobjednal.

Bert

Nevím, ale mě vždy přišlo, že Abfbrdtn má podstatně lepší jízdní vlastnosti než 854. Přeci jen má o 25 let mladší podvozky GP200, i když bohužel variantu se špalíkovou brzdou.

Bert

Nemyslel jsem o 25, ale 15 let.

Lukáš F.

Já mám k 845 jednu výtku a sice, že v ní můžu sedět jen na čtyřce se stolečkem, jinak tam nesložím nohy.

peripsen

Jsem vysoký a je pravda, že v tom „autobusovém“ řazení sedaček není moc místa na nohy.

medical_examiner

Vezměme si Bdmpee. Tam jsem měl „uši“ na ramenech…

watslaw

„Vy co tak strašně nadáváte na Arrivu a 845 jezdíte tím vlakem vůbec? “
Nenadávám tak strašně, ale mně vadí:
1) pomalý rozjezd a problém s kopci
2) Málo čtyřek, sedadla v řadě za sebou (narozdíl od busu nebo letadla i v protisměru) (na S49 to nevadí, neb tam vždy volnou čtyřku najdu)
3) Nasazování malého počtu jednotek na vytížených spojích
4) Občasné vynechání kvůli neschopnosti vozidla (ale to se u 854 stává taky)

(samozřejmě by to chtělo nízkopodlažnost a klimatizaci, ale srovnávám zde jen s 854 či 843)

Leinad

1) A to vadí z pohledu cestujícího? Častá zpoždění nebo dlouhá jízdní doba?
3) To není vlastnost, 845 lze spřahovat. (Nebo se už naráží na jejich limit?)

watslaw

1a) Ano, oboje (resp. spíš nekrácení zpoždění a pokud se např. musí zastavit na stůj, způsobí to větší zpoždění). Ale ji i pravda, že i mám rád dynamickou jízdu, v autě se na zelenou rozjedu na těch padesát taky co nejrychleji to jde, a ne půl minuty.
1b) Pokud nevyjede kopec, je vliv na cestující evidenentí. A kromě mimořádností (nevyjede to vůbec) to má vliv i na ty jízdní doby a třeba nemožnost toho Harrachova)
3) Ano, to není vlastnost 845, ale velmi to souvisí s obsahem článku o pravděpodobném prodloužení tohoto stavu na stávajících linkách.

Leinad

1a) dá se to objektizovat, třeba % zpoždění když linku měly ČD a když ji má Arriva?
1b) objednavatel nepožadoval Harrachov. A za ČD se dojelo do Harrachova když nebylo zpoždění (jinak se kvůli přenosům na jednokolejce stejně zařízlo v Tanvaldu)
Jako šotouš taky mám rád pár věcí, které nejsou (výhled na trať – prosklená kabina strojvedoucího, zvuky motoru při rozjezdu, i zrychlení…) 🙂

watslaw

1a) Ne, to bohužel neumím. A ano, jsou významější příčiny zpoždění.
1b) To souhlasím, nezazlívám Arrivě, že chtěla využít co měla, jen říkám, co já jako cestující mám raději, a částečně co by dle měl brát v úvahu ten objednavatel při objednávání :-).

Tak jasně, byť výhled přes kabinu je spíš otázka existence záclonky (leckde jsou i u 845, a leckde je dobrej výhled i v 810 ČD 🙂 ). Ale rychlejší jízdu myslím ocení i více nešotoušů.

MartinS.

2) Kupodivu Pendolino a RailJet mají také nezanedbatelnou část sedaček v protisměru…
3) Co si MD objedná a zaplatí, to jezdí.

švestka

Ad2) Pendolino a Railjet mají ten správný nátěr!

medical_examiner

Odkdy je šrotolíno v najbrtu?

watslaw

2) A to znamená, že se mi uvedená vlastnost kvůli tomu má libit? Zrovna Pendolínem moc rád necestuju. Nicméně na uvedené linky by je ČD nabízet nemohly. Porovnání bylo s 854 nebo 843.
3) Co jsem slyšel, tak často Arriva nasazuje méně jednotek (a i v této diskusi to mnozí potvrzují), než má ve smlouvě.

Nádražàk

Tady je důležitý že ČD neměly zájem, takže ten humbuk kolek a kolem na začátku, bylo jen takové aby se neřeklo a aby si vlastní zaměstnanci mysleli jak bojujou.

Pajos

Nicméně důvody proč CD neměly zájem znějí dost logicky … Nebo tam měli zas nabídnout 854 a doufat že si MD nevšimne že to šou ty vozy které tam dříve nechtěli?

Marcel Štancl

Mohli jít s cenou dolu , nebo nabídnout jinou přidanou hodnotu.

Pajos

Do cenotvorby nevidíme a jakou přidanou hodnotu myslíte např?

Jarek

Přeprava spěšninových zásilek nebo sledování kolejí během močení.
Jiná přidaná hodnota vozidla 843 mě nenapadá.

Pajoš

Pane Jarku, nemůžete prosím uvádět nějaké relevantní argumenty? Jak souvisí přeprava spěšnin a nevakuové wc na 843 s dotazem, jakou jinou přidanou hodnotu měly ČD nabídnout?
Přečtěte si laskavě vlákno, než začnete nesmyslně reagovat na poslední příspěvek.

Marcel Štancl

Přidaná hodnota = další služba cestujícímu, aby příště jel zas a neřekl nikdy více.

joska

A to ty klumpry z Arrivy jsou plnohodnotné

Pajos

To vůbec nechce hodnotit. Ale md už jim nejednou prednost dalo ….

753.301

ARR vs 845, 628…to je jak s ruským vojskem v 68. Taky přišlo na návštěvu a už zde zůstalo skoro na věky 🙂

Šejdr

Zůstali zde „dočasně“. Jednotkou komunistické dočasnosti je 23 let.

Laik

A na věčné časy je 40 let.

753.301

tak to si ARR a jejich 845 ještě užijete

Jiří Kocurek

Co přijde dřív?
a) počet pravidelně provozovaných 854 v ČR poklesne pod 5 ks
b) počet pravidelně provozovaných 845 poklesne pod 5 ks
c) počet pravidelně provozovaných 814 poklesne pod 5 ks
d) počet pravidelně provozovaných 842+843 poklesne pod 5 ks

Zdrasa

Upřímně čekám a). Nedávno tu někdo z ČD zmiňoval, že kvůli ztrátě motorových rychlíkových linek už moc není, kam je nasazovat. Kde jim to zbylo, tam jim stačí novější. Pak je otázka, jestli zmizí dřív 842+843 nebo 814. Každopádně 845 tu budou ještě dlouho.

no name

Za a) + c) – vytlačené kusy 854 vytlačí na pár spojích 814.

PvvS

No to by dopadlo . Starej krám, vysokopodlažní, menší kapacita. To by si teda pomohli…

Štěpán

No tak to mě podrž. Tyto odporné německé šroty tu budou jezdit až tak dlouho. Koho vůbec napadlo tyto krámy, které měly být sešrotovány už dávno v Německu, tahat do Česka? Fakt jak někde na Ukrajině. Když už to Arriva musela dostat na tak dlouho, tak proč MD nepožaduje nějaké lepší vozidla? I 854 byly lepší, asi tak miliardakrát, než toto. O malé kapacitě 845 a neustálém přeplňování spojů, zejména v létě na R21 a celoročně o víkendech na R24, nemluvě. A žádám všechny, aby se zdržely jakýchkoli připomínek ohledně režijních jízdenek. Jde mi o vozidla a komfort cestování, ne… Číst vice »

Martin K.

Na Vaše otázky lze odpovědět jedním slovem: Peníze.

Štěpán

Ano, tak to bohužel vypadá, když jsou peníze nade vše a nic jiného objednatele nezajímá.

D.S.

Kdyby nesypali 6mld. ročně na slevy pro vybrané skupiny voličů, tak by bylo i na nová vozidla.

Anton

Ta skupina voličů 65+je jen takový příjemný bunus. Od začátku šlo hlavně o to aby se mohlo legálně dosypat hlavně RegioJetu který Ano všude podporoval a Leo se s tím svezl a ještě to vylepšil tím věrnostním systémem. Jakýkoliv počet vykázanych cestujicich 0-6,6-18,18-26,65+ je dorovnán do 100% obyčejného jízdného(a to pomíjím tu habad’uru s třídami Regio) protože to není bráno podle skutečně projetých(zvalidovanych jízdenek) v tom případě by byla možná případná kontrola v tom kterém vlaku, takhle když by se kontrola náhodou přišla dopravce přece nemůže za to že cestující který,,měl“ve vlaku být nejede. Z toho důvodu je to jen… Číst vice »

Modré zábradlí

To spiknutí je ve skutečnosti mnohem větší, než si vůbec dokáže představit (covid-19, čipy, vakcíny, Gates, Soros, Kalúsek, chemtrails, 5G, deapstate, Židé, zednáři, politické neziskovky, 99 pohlaví …).

Jiří Kocurek

Já to říkám furt: Jízdné 25 Kč + 75 Kč od státu je 3x víc peněz než 100 Kč plné jízdné bez kompenzace.

Leinad

To by nebránilo výhře ČD s jejich moderními 854/843

PvvS

854 se modernizují autogenem..

medical_examiner

S rokem výroby 1968 mají nejvyšší čas!

Broge

Kéž by ty „německé šroty“ šly na tu linku R9 přes HB a nahradily násobně horší české šroty ČD.

Štěpán

Jakkoli není vozový park ČD na R9 ideální, vážně byste tam raději chtěl rozhrkané a nepohodlné MOTOROVÉ jednotky se zlomkem kapacity stávajících vlaků?

Broge

Ano, vážně bych je tam chtěl. Mají stolečky, zásuvky, pohodlný interiér, moderní oproti ČD. Jezdím tím na Beroun a nic rozhrkaného a nepohodlného na tom nevidím. Narozdíl od R9, kde jsou hlučné vagony, kterymi tahne. Kapacita je snad otazka poctu vagonu. Jedine, co bych jednotce Arrivy vytknul, ze spojka vagonu vrze a kdyz jsou otevrene dvere a sedite vedle, tak je to neprijemne. Ale to je v podstate detail.

Štěpán

Pohodlný interiér…tak to bych neda fakt neřekl. Málo místa na nohy, neskutečný hluk, rozhrkané jsou víc než dost. A na linku v elektrické trakci, tedy R9, nepatří už vůbec. Snad MD nikdy nic takového nenapadne.

Olda

V listopadu jezdily ČD na R9 asi se třemi vagony a bylo plné kupé celou cestu do Brodu. Včera jsem jel koženkou, ale aspoň sám.

Jakub

V čem jsou 854 lepší? Lépe se fotí? Objektivně jsou totiž slyšet přes celé nádraží a to při příjezdu kvůli brždění i při odjezdu kvůli kvílení.
845… + pohodlnější sedadla Borcad, WiFi a zásuvky na všech spojích, stolečky, moderní WC, mnohem tišší pokud nesedíte nad motorem
854… + vyšší výkon (vyjeli Harrachov), nadčasový exteriér, více sedaček po čtyřech (při nízkém obsazení max. 2 lidi na čtyřku pohodlnější), lepší větrání
Za mě to je docela vyrovnané, někdo bude preferovat dokonce i 845 kvůli lepší možnosti pracovat za jízdy.

Štěpán

Ne, kvůli focení to fakt není, fotit se dá obojí stejně, ale o to vážně nejde.
845 mají sedadla tvrdší, než 854 po rekonstrukci. Z venku jsou sice 854 hlučnější, ale uvnitř naopak mnohem tišší. Wifi už dnes řada 854 má taky a je jen otázka času, kdy budou doplněny i do zbývajících. Spíš mám zkušenosti s nefunkčností wifi u Arrivy, ale mně to nevadí, já za jízdy wifi nepotřebuji. Větší stolečky jsou asi tak jediná výhoda 845, ale když se chci dívat z okna, tak je mi to jedno. 854 mají mnohem přívětivější jízdní vlastnosti, než 845.

Ludva

S tím focením bych to neviděl až tak dobře. Podle mě jsou jednotky 845 asi to nejšetrnější co u nás jezdí. Teď hodnotím čisté jenom vzhled, nic jiného. Je to jen subjektivní pocit to uznávám, ale mě se prostě vůbec nelíbí.

MHD

Sedadla v 854 jsou pohodlnější.

Jakub

Myslíte ty retro lavice nebo ty novější sedadla stejná jako ve starších 471? Na ty stejná sedadla si místní komunita urputně stěžovala a srovnávala je s „nesmírně pohodlnějšími“ sedadly z žabotlamů, 451.

Štěpán

Zkuste se někdy projet zrekonstruovanou 854. Tam teda žádné „retro lavice“ nejsou.

Zrzek

Jsou u 2 kusů přečalouněne koženky a nemají předsuvné dveře, ale zalamovaky. Zůstávaly v původním stylu. Sedačky v ostatních jsou stejné co měli 842 a 843.

Cestovatel

Když ARR nedodržuje smlouvy… R21 – až 3 spojené jednotky ve vytížených hodinách nebo R14 – až 2 jednotky (to mi teda osobně přijde málo hlavně v letních měsících a mezi HK a PAR), nic z toho se neděje, a výmluvy že jezdí málo lidí z důvodu Covidu je lež, sám jsem s tím jel, zrovna ve vytížených hodinách, a hlava na hlavě, lidé i stáli. Bohužel zrovna v této době je toto vskutku neskutečné.

Dominik

Pár krát jsem se už vyskytl na nádraží v Pardubicích v čase, kdy měla jet Arriva a částečný úbytek cestujících (když to porovnám s liberečákem ČD v čase Covidu) jsem pozoroval, nemůžu tedy říci, že by v něm jelo 10 lidí, to zas ne, ale část lidí evidentně přešla na Os a Sp ČD, protože v ranní špičce by jinak rozhodně nestačila jedna jednotka, když ČD jezdilo 3 vozové. Ale na druhou stranu, obrat docela zvládly, když přijel 5 minut zpoždění, tak i přes svěšování s 814 odjeli pouze s + 3 minutami. I když rozhodně je to na rozjezdu… Číst vice »

Štěpán

Pokud vím, Arriva slibovala i 4 spojené jednotky na nejvytíženější spoje. Loni v srpnu jsem jel z Prahy do Turnova spojem v 7:20, což je jeden z nejvytíženějších spojů na celé lince R21, ne-li dokonce nejvytíženější. A kolik jelo jednotek? Jedna, skutečně jen jedna jediná. V MB jsem viděl na R22 také jen jednu. Totálně narváno, lidi stáli, komfort cestování roven absolutní nule. Arriva prostě slibuje hory, doly, černej les, ale nnic z toho pak neplní.
Jednu jednotku na R14A si radši ani nechci přesstavovat, tam i původní soupravy 843 + 2×043 jezdily často nadupané až po střechu.

David

Mně se líbí, jak lidi, co čekají na každou slevovou akci a kvůli koruně by si nechali vrtat koleno, jak jde o státní peníze, rozhazovali by hlava nehlava. Nechci srovnávat 854, 843 nebo 845, jednoznačného vítěze nevidím a i když já osobně mám 845 rád, chápu i důvody, proč má někdo rád 843 nebo 854. Ale tady jde přece o nemalou úsporu peněz! A to takovou, že ta změna dopravce prostě smysl dává.

Štěpán

Úspora peněz za cenu výrazného poklesu kultury a pohodlí cestování. Za kvalitu se platí.

Petr Šimral

Ale za kvalitu by měl platit cestující, nikoliv objednatel 🙂

Pajoš

Jako že MD má za peníze všech objednat ten nejhorší možný šrot a cestující se pak před odjezdem mají složit na to aby se potáhly sedačky a doplnil toaletní papír? : – D

Štěpán

Však jo, ČD mají jízdné dražší. Ale já si milerád zaplatímpár korun navíc, za tu kvalitu mi to stojí. Pokud ovšem nejedu nějaký úsek, který je v rámci PID, pak jezdím vždy výhradně za tento tarif.

David

Z mého pohledu o pokles nejde. Vnímám 843 i 845 jako rovnocenné konkurenty. Ale to je subjektivní. Musel byste mít měřitelné parametry, abyste obě vozidla mohl objektivně porovnat. Pro někoho je důležitější otevíratelné okno, pro jiného velký stolek na práci a čisté moderní WC.

Štěpán

Měřitelné parametry – výkon, podíl počtu hnaných náprav (u 854 vs. 845 stejný, u 843 vs. 845 mnohem lepší ve prospěch 843), kapacita nasazovaných souprav, hlučnost v interiéru. U všeho původní ČD soupravy vycházely podstatně lépe, než 845.

Vena

Proč výkon?
To není relevantní. Jsou dané nějaké jízdní doby a pokud to vozidlo B zvládne zajet stejně jako vozidlo A, tak co?
Hlučnost – vy jste to měřil, ty decibely?
843 jsou z hlediska hluku v interiéru naprosto tragické, takový vůz nemá v dálkové dopravě co dělat. 845 mi prijde daleko tišší i na mistech nad motorem.

Dolfi

Když pořád tak všichni píšete o těch vrací koupených z Německa Polska a tak dále a tak dále kdo z vás jezdí v autech koupených v bazarech a třeba i z Německa a z jiných evropských zemí a jak si chrochtate že ste si polepšila a zmodernizovaly s svůj auto park. Tak nechápu jednu věc proč se pořád všichni divyte že železniční společnosti nakupujou taky vozidla venku. Když u nás není nic pořádnýho tak někde se to prostě nakoupit musí bohužel

jirka

já ne, mám nové auto, kupováno v čr

PazWire

Myslím, že existuje zásadní rozdíl při provozování auta k osobní potřebě a při provozování hromadné dopravy… Přihlédneme-li k tomu, že je všeobecný záměr přilákat do prostředků hromadné dopravy velký počet lidí, měl by být základ provozovat pro cestující atraktivní vozidla, nikoliv staré, okoukané, nespolehlivé vozy…

Leinad

Atraktivní 854 bez záchodu, informačního systému.

pilotWeb

Ano, zásadní rozdíl, když si kupuju auto k osobní potřebě jde to z mého, když se kupuje vlak, jde to „z eráru“ :-)) Tak by mohl ten erár trochu přitvrdit a pořídit něco neokoukaného, když já musím jezdit ve Fabce!

PazWire

Vzhledem k tomu, že se jedná o veřejnou dopravu, tak ano, pořád si stojím za tím, že by provozovatel měl cestující přilákat a “dát jim důvod” jezdit vlakem…

Když místo slibovaného “NGčka” přijede na stojanku “Classic”, tak z toho cestující také nejsou šťastní… 😉

Pajos

Jen pro Vaši představu v roce 19 se v Česku prodalo 250tis nových aut, 180tis ojetin a z těch ojetin bylo jen 20% z Německa …

Petr Šimral

Však na železnici taky nepřišlo více jak 20% ojetin z Německa 🙂

BND 30

Němci v našem příhraničí jdou taky po ojetinách…

Pája

😀👍

Ludva

S německými vraky na věčné časy a nikdy jinak 🙂 .

Poutník 99

ty „vraky“ jsou pro cestující komfortnější, než „moderní“ vozidla ČD, co tam do výměny jezdila

Štěpán

Že jsou 845 komfortnější, než 854 a 054? Tak to ani náhodou, to se tak strašně moc vzdaluje od reality, že to už víc ani není možné.

Paja

Ani když tu ty vaše subjektivní názory o tom jak je 854 miliardkrát lepší napíšete miliardkrát nestane se to pravdou.

Ludva

Moderní vozidla tam nejezdila to vím, ale jak 854 tak 843 jsou komfortnější než 845.

David

No jo, tak „kvalita made in ČSSR“ je drahá. Proto ani ČD nebyly schopny dát atraktivní cenu a radši tu svoji „kvalitu“ z linek stáhly. Jo, to dává smysl.

Ludva

843 rozhodně není kvalita ČSSR. Tedy jestli trochu znáš historii 🙂 .

Kubin

Rok výroby sice 1995, vyvíjeny byly ovšem již nepochybně dříve…

gerstjan

1997

Pajoš

Třeba 1993?

Baraba

Bohužel ČD se svými vraky nemá zájem linky provozovat….

Ludva

ČD udělalo jedinou rozumnou věc. Na místo nasazování toho co již jednou bylo odmítnuto, raději pořídit něco lepšího a teprve pak mít ten zájem. Pro cestující jen dobře. Na rozdíl od ARR jde ČD tak trochu i o cestující.

Jimbo Jones

Arriva nebude mít zájem, až bude ministerstvo chtít pořídit (= zaplatit) něco lepšího?

David

Jistě, slibem nezarmoutíš a rok 2027 je daleko. To už tam do tý doby bude zase X-tej GŘ se svojí X-tou vizí moderního dopravce.

Baraba

Nevidím v tom žádný náznak toho, že by ČD šlo o cestující.

Nevím, proč když na jedné rychlíkové trati ČD tvrdí, že její jednotky jsou pro cestující vhodnější než jednotky Arriva a navíc pro ně nyní podle vlastních slov nebude mít využití, se ani nepokusily je nabídnout.

Vidím v tom pouze neschopnost současného vedení ,neustálé omýlání toho, jak ČD všichni ubližují a stále stejné plané sliby veřejnosti.

bkv

„jde ČD tak trochu i o cestující“
A jakto, že nenasadili nové vlaky za ceny konkurence? To bych chápal jako zájem o cestující 😉

Jiří Kocurek

Defektoskopie podvozku a vozového rámu provedena dálkově. Nchcete takhle provádět i diagnostiku výhybek? Ale raději jen těch trolejbusových…

Meno

„V případě linky R9 z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod bude smlouva od prosince letošního roku na tři roky.“

Tak to aby UŽ na ministerstvu vypsaly soutěž na další období …

Michal

no právě proč je to jen na 3 roky? opravdu se chystá výberko na 10 let s požadavky a zvýšení kvality souprav? nebo se pujde salámovou metodou. Prodloužíme jim to pak zase o 3 roky. Kde je koncepce?

David

Chcete druhou větou naznačit, že by to měly za 3 roky vyhrát UŽ – Ukrajinské Železnice? 🙂

753.301

S mandarýnama 845 na věčné časy a nikdy jinak. Já už jsem se lekl, že ARR nasadí nové soupravy. Uff. Takže můžou vesele sekundovat ČD.

Jerry

Nové soupravy od arrivy to nehrozí

Lemmy

Eeech, a od ČD jakože intenzivně hrozily?

D.S.

Uvidíme jestli konečně dopadne výběrko na DMU120. Jelikož by se mělo jednat až o 160ks, tak tam jistě záměr nasazení i na rychlíkové linky je.

M H

Ono by dopadlo lépe, pokud by třeba byla jistota odběru 60 ks…jenže český styl soutěží nedovoluje nejdřív vysoutěžit trať a pak až vozidla s garantovaným solidním odběrem.

Josef Petrák

Na druhou stranu… Dráhy měly 10let. smlouvu na R26 a nové DMU „tam plánovaly“ už v době podpisu. Že to za celou dekádu nestihly, se asi taky dá vymluvit jen na ukvapené zadání, kdy jim stát a kraje zadaly všechny dosavadní provozy. To opravdu nikdo tehdy v roce 2009 nečekal. 😀

Tomariero

Tak ona tam jistota odběru je, jsou zasmluvnene jednotky na Kladno a pro Jihočeský kraj + i pro další kraje

Pajos

Na rozdíl od Arr je ale při“výběru“ na Liberec a Opavu aspoň slibovali 😁

David

Slibem se VŘ nevyhrává.

Pajoš

Několikrát je nejen v této diskuzi označováno za chybu, že MD nedělá výběrové řízení dost dopředu, aby dopravci stihli pořídit nová vozidla. Tudíž, každé takové VŘ je založeno na tom, co dopravce nabídne/slíbí (cena, služby, vozidla) a podle toho se MD rozhodne a až po té dopravce vozidla nakupuje. Žádné VŘ není založeno na tom, že dopravci postaví někde flotilu vozidel se kterou by případně jezdili a MD se po prohlídce rozhodne, co je pro něj nejvýhodnější …
A u těch Liberců a Opavy to bylo dost podobně, když ČD nabízeli nová vozidla po několika letech …

bkv

na trasu Praha – Kladno je taky slibovali…

Pajoš

Ale na tomhle příkladu se nedá postavit postoj krajů nebo MD, že nebudou sliby ČD brát v úvahu. Spíš je z toho ponaučení, že je třeba dělat lépe smlouvy.
Ale Praha – Kladno rozhodně špatně, velká chyba že to tak dopadlo.

Pája

Slibem nezarmoutíš. Kdysi dávno jeden hejtman sliboval, že bude chtít po ČD novější vozidla. Jenže pak najednou Čuňkovi přestaly vadit Regionohy a tak do krajského města přestaly jezdit žraloky. Sice to má pomalejší rozjezd a delší jízdní časy, ale zato to skáče jak splašená kráva. V penězích to nebude, když neměli problém s novou nemocnicí za údajně pouze 8 miliard z krajského rozpočtu.

Paja

Slibovali i na Švejky, když se zaváděli. A dodnes jsem tam neviděl to Desiro ani jedno.

Kubrt

Ne; spravne je to „nové soupravy nehrozí od ministerstva“.

Baraba

Máte alespoň jeden dokument, který ukazuje, že MD zamítlo nabídku dopravce, která obsahovala skutečné nové soupravy?

Pajos

Považujete informací že CD nabídly nové soupravy na ty liberecké rychlíky za nepravdivou?

Baraba

Nabídly až „po čase“. Tedy pokud by nabídlo za sočasné soupravy nižší cenu a po nasazení nových vyšší, bylo by to v pořádku a MD by jistě přistoupilo k výběru jinak. Ale za situace, kdy ČD chtěly již od začátku za stejné služby a vozidla vyšší cenu, tak to jinak dopadnout nemohlo… Na MD i krajích již mají se sliby ČD své zkušenosti. Např. z Libereckého kraje „Na této trase sice platí nová desetiletá smlouva, ale objednatelé od počátku nejsou příliš spokojeni s poměrem mezi cenou a kvalitou. V minulých letech se nepodařilo s Českými drahami dojednat plné nasazení žádaných… Číst vice »

Avlaky

Že si jste tak jizdej, ty vodíkové vlaky budou použité podle vás?

Marian

Jak to, že se nepřihlásili borci od KPT Rail? Není to politováníhodné nedorozumění, ke kterému dochází maximálně 2x za 10 let?

BND 30

Protože bylo Krušnohoří zařazeno do UNESCO, půjdou jejich 810ky na výkony tam.

Marcel Štancl

Ještě kdyby to tak Arriva občas protáhla přes čáru tak bych byl spokojený. Holt ČD nemají zájem tak ať to jezdí někdo kdo zájem má.

Džamel

A kam proboha přes čáru… Jako rychlík Tanvald – Pivka, Rakovník – Ploče nebo Nový Bor – Zidani most,abyste o tom celé roky básnil, jak si ho vyfotíte a pak se vymlouval, proč jste to nestihl vyfotit, jako tomu bylo v diskuzích o RJ na Káčku…

Vít Jůza

Jedna ze jmenovaných tratí původně končí za čárou v Ebersbach. Na protažení druhé do Sklářské Poruby nebo Jelení Hory jsou současné soupravy prý nevyhovující. Z Rakovníka to protáhnout za čáru by samozřejmě bylo monumentální.

Ketchup1970

Přitom potenciál převzít dopravu třeba turistů z PL a i lyžařů by to mělo. Vlak + skibus . To by takový Rgj zvládl …

Adamgolias

nerostou už nahodou v kolejišti do Ebersbachu břízy?

Miloň

A? Ty rostly i na trati do Szklárské Poreby nebo do Selb-Plossbergu. Když se nechce, tak to nejde…

Miloň

Pokud by se v Lužné jedna jednotka odpojila a pokračovala přes Chomutov a Vary do Johanngeorgenstadtu, tak by se pouze navázalo na staré kořeny. 😀

Karel Kouba

Hele jako vy člověče, jak může někam něco protáhnout, když to někdo objednává. Váš myšlenkový pochod je zajímavý. Jak by jste si hento představoval vojín Kefalín.

BND 30

On Marcel je bezedná studnice nápadů.
A my ho za to máme rádi 😄

Leinad

A smlouva nařizuje ostré obraty nebo stání vozidla v konečné stanici? Nejde s tím jet komerci dál, nejde jet Pendolinem Mariánky – Praha komerčně Ostravu?

David

To jsou objednávané výkony ministerstva, jestli jste ten článek nepochopil. Arriva si nebude vymýšlet nesmysly jen proto, aby v sobotu v létě o prázdninách u(spo)kojila pár šotoušků s fotoaparáty.

Kamui

Arriva teda do 845 osadí ETCS?

noerf

Nebo koupí nové jednotky (nafta, vodík). Vzhledem k tomu, že je předpoklad, že ETCS a přepínání trakce způsobí ČD významné ekonomické náklady, tak není pravděpodobné, že se budou pokoušet vracet na ztracené linky, kde bude nutné nasadit nová vozidla. Nebo dojde k situaci, že něco získají a něco ztratí, takže Arriva ty jednotky uplatní vždy.

Pajos

Takže pro Arr nebude problém koupit vozidla na vodík s etcs ale CD budou ekonomicky vysate po průběžně obměně vozidel a osazování etcs?
Nedivate se na to příliš zaujatě z jedné strany?

noerf

Pajos: Stačí vzít v potaz zadlužení obou společností, hospodářské výsledky za několik posledních let a hlavně předběžné výsledky za rok 2020.
K tomu probíhající obměnu vozového parku u ČD v elektrické trakci, která je pozitivní. Na druhou stranu prakticky neexistující obměnu v dieslové trakci a pozastavení většiny výběrových řízení bez vybrání vítěze.

Pajos

V první řadě je třeba si uvědomit, že nová vozidla si víceméně zaplatí objednatel a ne dopravce. Z tohoto pohledu je nereálné aby bez navýšení kompenzace md Arr koupila nové vlaky na linky kde se k tomu smluvně nezavázala. To platí pro všechny dopravce.
Zrušena vyberka na motoráky jsou určitě špatně, nezbývá než věřit že konečně něco vyberou.

David

Nová vozidla si objednatel nezaplatí smlouvou na 3 nebo 5 roků.

Pajoš

A tím právě MD situaci na rychlíkových linkách jen zhoršuje. A to co píšete potvrzuje teorii, že ARR nová vozidla s ETCS na vodík jen tak nepořídí.

Zrzek

Proč? Udělí se dočasná výjimka.

Jan Neruda

Národní implementační plán počítá s tím, že od 1. 1. 2025 nebudou na naše koridorové tratě vpuštěny vlaky nevybavené ETCS.

Zdroj: Správa železnic

Zrzek

Těch odložených nebo zrušených plánů bylo. Např. dvoukolejná 070

Pajos

To je pletení hrušek s kokosama.
Nepřipadá Vám velký rozdíl v nerealizovaném projektu tratě a nepožadovani jízdy pod dohledem Etcs tam kde je na to infrastruktura připravená?

Zrzek

Stačí se podívat na story s vysílačkami. Nejvíc připravenému bude cargo a vždycky je možnost udělit dočasnou výjimku nebo přechodné období. Toho, že se něco od určitého data spustí jsme už v podání MD viděli dost a i jakým stylem to fungovalo. Jediné co trochu fungovalo bylo mýto při nástupu Kapsche, ale jen z toho důvodu, že to státu přineslo peníze a to ještě s problémy typu elektrocentrály a jejich podojeni nebo zmizení.

Baraba

Z průběho současných výběrových řízení na implementaci ETCS u ČD mám pocit, že ČD budou první, kdo bude žádat o výjimku pro některá svá vozidla.
Jedna věc je plán zavedení předpisu a druhá možnost jej reálně dodržet.

Ano, ČD mohly začít s modernizací mnohem dříve, ale i tak si myslím, že by výběrka dopadly stejně a v daném termínu se nestihnou ETCS osadit všechna potřebná vozidla. V zájmu dopravní obslužnosti tedy zřejmě bude uděleno několik vyjímek pro osobní přepravu.

Pajos

Etcs se momentálně instaluje na hlavní tahy tzn. Tratě vybavené autoblokem a s rychlosti do 160km/h … Když se zavede etcs a zruší autoblok jak taková vozidla po té trati pojedou? 100km/h a mezistanicne?
Až se mávne a řekne od teď etcs tak není jiné cesty.

Bram

Proč by to dělala? Vždyť už je v podstatě veřejné tajemství, že rok 2025, coby rok zahájení výhradního provozu pod ETCS, nepřipadá v úvahu. A dle mého názoru to nebude ani rok 2030, ale spíš rok 2035. A to už řada 845 bude zcela určitě ve výslužbě.

Lukáš Süsser

Opravdu?

Zdeněk

845 už budou ve výslužbě, ale budou tady jiné vlaky odkoupené z německých vrakovišť…

David

Vy si fakt myslíte, že se vagóny kupují na vrakovištích? Vy jste komik, pane.

Paja

Komik? Mě napadjí i jiné výrazy na tahleta individua co tu neustále něco melou o německých vracích.

Zdeněk

Vážení soudruzi Davide a Pájo, už jste tím jeli nebo jen tlacháte od počítače? Je jedno jestli to nakoupili na vrakovišti nebo od nějakého překupníka nebo přímo od německé železniční společnosti – to na situaci nic nemění. Měl jsem možnost vyzkoušet několikrát a vždy jsem se dusil zplodinami – prostě jsme smětiště evropy a kuli takovým jako jste vy dva se tahle situace bohužel zlepšovat asi nějak rychle nebude…

Karl vB.

Zdenku, z tvého příspěvku jsem nabyl dojmu, že Pája a David jsou nepřející škodiči. Pokud by na železnici neexistovala konkurence a ČD měly monopol, myslím, že situace by byla mnohem horší, byli bysme široko daleko největší železniční muzeum pod širým nebem. Ukázkou může být porovnání stavu na trase Praha – Ostrava před a po liberalizaci. Jak se ČD najednou začaly starat, tam kde jim pohodlný život znepříjemnil Student Agency (který taky nakupuje v zahraničí zánovní vagóny) a na tratích, kde konkurence žádná nebyla, byli pro ČD cestující nadále obtížný hmyz. Ohledně osobní železniční dopravy na objednávku krajů: – kdyby měly… Číst vice »

Pája

Já nic nepsal, neplést nick prosím

Adamgolias

já teda nemám tušení kde se vlaky nakupuji , ale to co na podzim 2019 bylo k vidění na městské lince ( sklo na prvni pohled špinavé – na druhý zneprůhlednele asi okujemi od busky , prorezle diry u schodů , lakem a samolepkami zakamuflovane ohnile ramecky svetel , litry oleje kropici prazce , rozpadajici se drevotriska dveri rozvaděče ,apod) zejmena cervene 628 , to snad opravdu muselo byt nekde na odstavne koleji pred kovosrotem odstaveno.

Pajos

A které úseky podle Vás nebudou připravené v roce 25 natož 30 kdy už to požaduje EU?

Kubrt

Úseky připravené budou, nebudou připraveni dopravci.

Pajoš

Ani v roce 30?

Oldřich Sládek

Fakt, jo?

Petr Šimral

Ale Brame, Ty jsi načichl od pana Luďka S.?

Bram

Nenačichl. Klidně se s Vámi oběma vsadím, že rok 2025 nehrozí. Odhlédněte laskavě od toho, co bych chtěl, nebo nechtěl, byť já bych zrovna tu vyšší míru bezpečnosti (a tedy ETCS) chtěl. Úplně stačí si položit otázku, zda se podaří vybavit všechna vozidla řady 471 mobilní částí ETCS do roku 2025.

Dušan

A já se klidně s Vámi vsadím, že v roce 2025 ten výhradní provoz zaveden bude, protože jinak dopravci, co si za svoje vybavili svoje vozidla za desítky nebo stovky miliónů rovnou můžou podat hromadnou právní žalobu na MD ČR, aby jim uhradilo poměrnou část nákladů do těch mobilek, když je vlastně pod 1.1.2025 nebudou vůbec potřebovat.
To si fakt myslíte, že na MD jsou tak blbí, že to nevědí ? Nebo věříte tomu, že MD dopravcům ty náklady nějakou poměrnou částí CIN uhradí ?

Dušan

Vy jste nečetl ten dopis, co psal Karlík Havlíčkůj tehdejšímu řediteli ČD Bc. Nebeskému ohledně škemrání o posunutí výhradního provozu ? Jestli ne, teď máte možnost: V Praze 23.07.2020 Vážený pane předsedo představenstva, děkuji Vám za Váš dopis č.j. 238/2020-KPP ze dne 3. 7. 2020, kterým jste deklaroval snahu řešit vybavení vozidel Českých drah (dále jen,,ČD“) palubními jednotkami ETCS, mimo jiné, za využití vlastních kapacit, čímž by se mělo podařit urychlit vybavování vozidel tímto systémem. Opakovaně zdůrazňuji, že bezpečnost železniční dopravy je pro Ministerstvo dopravy jednou z dlouhodobých priorit, což potvrzuje i termín stanovený Národním implementačním plánem ERTMS pro zahájení… Číst vice »

Bram

To je ale zcela logické, že nic jiného, než do ranních hodin dne 31. 12. 2024 nikdo nebude tvrdit opak. To by vedlo k tomu, že by se proces zavádění ETCS výrazně zpomalil a to by bylo nežádoucí. Ale když ty 471 vybaveny ETCS nebudou, tak co? Tak se zastaví příměstská doprava zejména v okolí Prahy?

Pajoš

A jak se to podle Vás vyřeší fyzicky, když ty tratě už současným zabezpečením vybaveny nebudou?

Bram

Někdo snad bude demontovat hlavní návěstidla? Jako v jistých kruzích si to tak představovali, ale k tomu dojde opravdu o hodně později. Dá se totiž říci, že za každé hlavní návěstidlo ve stanici bude potřeba postavit světelné návěstidlo pro posun. Ano, časem k tomu dojde, ale v roce 2025 opravdu ne.

Pajoš

Už jsem to psal jinde v téhle diskuzi … jde o mezistaniční úseky s AB.

Bram

Ty také nikdo nevypne.

Pajoš

To je samozřejmě možné, ale pak to bude znamenat, že se nezavede výhradní provoz podle ETCS … což bude znamenat ovšem opačný problém, že vozidla, která budou mít pouze ETCS nevyjedou.
Já nechci tvrdit, že se nemůže stát, že se ten termín 2025 neposune, ale určitě se nebude čekat do 31.12.2024. Na druhou stranu nějaký hromadný smíšený provoz pod dvěma druhy zabezpečení taky možný nebude.
Osobně si neumím odpovědět na otázku co se vlastně stane 🙂

Bram

Tak pojedou maximální rychlostí 100 km/h a bude se jen kontrolovat bdělost strojvedoucího.

Pajos

A to jako myslíte vážně že tohle je řešení?

Bram

Tak otázka ale nestojí.

a8n

Proč by podle vás smíšený provoz nebyl možný? Vždyť už nějakou dobu reálně probíhá (zatím sice v malém množství, ale to se bude do roku 2025 s počtem instalací zvyšovat). Jestli si fíra na vozidle vybaveném obojím zapne ETCS nebo Mirel je momentálně víceméně jen otázka předpisů/instrukcí dopravce.

Zrzek

Jde o kde bude Karlík v roce 25 a kdo bude u koryta.