Arriva získá na rychlíky z Liberce zatím jen dvouletou smlouvu
Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek
Ministerstvo dopravy nechce zatím uzavřít původně plánovaný sedmiletý kontrakt, čeká na verdikt antimonopolního úřadu.
Arriva jezdí s tramvajeme, to nejsou vlaky.
Teď jen otázka, jestli do dvou let stihnou udělat řádnou soutěž, nebo budou za dva roky stejně nepřipravení jako teď.
„Nestihli“ udělat soutěže s termínem začátku kontraktu k 12/2019 (i když po 10 let věděli, že k tomu termínu skončí předchozí kontraktu), podle mě „nestihnout“ totéž ani za 2 roky (aby se za 2 roky „stihlo“ začít jezdit podle nových soutěží, tak už by soutěže musely být dnes vyhlášeny, což ale nejsou).
Nebudou ji dělat, nemají důvod. Výběr proběhl, akorát se čeká na úohs, než shodí ze stolu nářky odborářských uplakánků.
Tak tady jde jen o divadlo pro tleskající publikum. Koneckonců s tím nejvíc křičícím (nebo spíš píšícím odborářem) své zkušenosti máme a dále netřeba komentovat.
Největší prasečina je to, že se do srpna jednalo pouze s ČD, protože samo ministerstvo prohlásilo, že takové divadlo, které Arriva předvedla v přechodu loňského grafikonu už nechce opakovat.Tudíž ČD udělaly oběhy a personály na R 14 A 14B na grafikon 2020/2021. V srpnu to všechno ministerstvo přidělením výkonů Arrivě zbouralo a 10 rakví + 17 vozů bude stát a protáčet se v Liberci, protože je není, kde nasadit, neb oběhy a nasazení vozidel na jiných tratích již byly dávno hotové! Stát, jako vlastník ČD se tedy zachoval opravdu velice hospodárně!!!
„samo ministerstvo prohlásilo, že takové divadlo, které Arriva předvedla v přechodu loňského grafikonu už nechce opakovat“ To už je sám o sobě zavádějící předpoklad; nelze soudit, že by jakýkoliv dopravce měl při rozšiřování provozu svých rychlíkových linek stejné problémy jako měl při samotném zavádění provozu. Ostatně, nejen on měl problémy – např. Českým dráhám, a.s., hned v prvním dni jednoho „vysoutěžného“ provozu shořel vůz (který mimochodem na spoji neměl vůbec co dělat; šlo náhradu za typově odpovídající vozidlo) na spoji s cestujícími a byla nutná evakuace. „V srpnu to všechno ministerstvo přidělením výkonů Arrivě zbouralo a 10 rakví + 17… Číst vice »
Ta vozidla jsou podstatně mladší, než ty piksly 845!!
Přesto už v roce 2006 byla účetně odepsaná.
Plus morálním stářím neodpovídají roku své výroby.
845 byly v Německu odepsané dávno, ale proč ten šrot ještě nezhodnotit v Česku a v Rumunsku. Jiné blbější země už se nenašly!
Naopak – Arriva ty jednotky za nějakou částku z Německa pořídila a následně je za nějakou částku tzv. technicky zhodnotila. Součet těchto částek by měl odpisům podléhat.
A pak že to není dopředu domluvené pro arrivu..je ,je
Akorát to celé mělo ve veřejnosti vzbudit dojem, že se soutěží…… přitom vše bylo jasné v okamžiku,kdy se ARRIVA přihlásila s nabídkou.Ten zbytek byl jen divadlo pro diváky.Kdo se zajímá o fotbal, jistě pochopí,kam mířím, když napíšu rok 2006 a Sparta-Plzeň 0:3 nebo rok 2016 a Jablonec-Příbram 0:0……
Nebo například kdo se zajímá o železniční dění, tak viz soutěžení linek Pardubice – Liberec a Plzeň – Žatec, kde ministerstvo nastavilo měkké podmínky (vysokopodlažní vůz se zvedací plošinou akceptovatelný) a nevadila jim zjevně dumpingová cena vítězných ČD, a.s. se 40, resp. 16,70 Kč/vlkm. Nebo dočasná „soutěž“ JMK na provozovatele všech spojů v kraji s tím, že např. kapacita spojů se „čirou náhodou“ přesně shodovala s kapacitou souprav, kterou toho času ČD, a.s., na oněch spojích nasazují. Plus navíc „vše v jednom balíku“ – od elektrických jednotek až po šukafony, navíc s dost krátkou dobou mezi vyhlášením vítěze a začátkem… Číst vice »
A to tu někdo rozporuje, že se to nestalo a tvrdí že to bylo v pořádku? Takový názor jsem tu ještě nečetl. A teď je to podobná situace. Měl by jste být mezi prvními, kdo by zahájil kritiku. To že to vše bylo předem jasné evidentně vyplívá z chování MD. Když nic , tak proč po tom co Arriva dala nabídku musely ČD přizpůsobit svoji nabídku Arriwe a ne naopak. Proč Arriva nebyla požádána ať dá nabídku srovnatelnou s ČD, tedy také výhledově s novými vlaky? Takto se to upravovalo v neprospěch cestujících a evidentně ve prospěch Arrivy.
„Proč Arriva nebyla požádána ať dá nabídku srovnatelnou s ČD, tedy také výhledově s novými vlaky?“ Asi proto, že celá ta nabídka nových vlaků na posledního 2,5 roku 7leté smlouvy je nesmysl. Nové vlaky mají smysl na celou dobu trvání (dlouhodobé) smlouvy a ne na období (jak samy ČD uvedly) od roku 2025 (= pořízení nových vozidel) do 12/2027 (= konec 7leté smlouvy). „A to tu někdo rozporuje, že se to nestalo a tvrdí že to bylo v pořádku?“ Ano, jsou zde takoví (např. obhajující, že „ČD byly efektivnější a proto přišly s nižší cenou“ či obecně obhajující nasazování rakví… Číst vice »
Žádná nabídka nových vlaku není nesmysl i kdyby to mělo být na 2,5 roku. Je evidentní, že vám na cestujících vůbec nezáleží, když máte takový názor. Pro vás je asi cestující, jak zde s oblibou píší odpůrci ČD jen substrát. No přeci by jste na 2,5 roku nechtěli nové vlaky.
„Je evidentní, že vám na cestujících vůbec nezáleží, když máte takový názor.“ Trapný podsuv. Mimochodem, opět i lze (poněkolikáté) zopakovat, že to jsou asi právě ČD, a.s., kterým na cestujících nezáleží, protože v roce 2006 se pro rychlíky Pardubice – Liberec vnutily s podstřelenou cenou 40 Kč/km a s odepsanými rakvemi, namísto toho, aby nabídly Desira coby nízkopodlažní soudobá vozidla – tzn. totéž, co nabídl (ovšem tím pádem dražší) Connex (v rámci českého území přímý předchůdce české Arrivy). „No přeci by jste na 2,5 roku nechtěli nové vlaky.“ Nové vlaky na 2,5 roku = situace, ze které předpokládám, že dopravce… Číst vice »
Je to váš názor, prosím nechte si ho. Můj je, že Arriva nebyla požádána, protože to vše bylo předem dohodnuté. Arriva když zjistila, že bude mít po RJ vlaky že Slovenska a že bude mít tím pádem volné 845, je využít. Proč ty šroty nedojezdit u nás na R14 a tak podala nabídku. Výsledek vidíme. Cestující je u Arrivy i MD až na posledním místě a asi i u vás.
„Cestující je u Arrivy i MD až na posledním místě“
Asi tomu tak není, když mu Arriva byla schopna dopřát mj. Desira nasazovaná dříve na spojích Regiojetu (stejně tak na jiných výkonech i Linty nebo Stadlery GTW).
„A to tu někdo rozporuje, že se to nestalo a tvrdí že to bylo v pořádku?“
Implicitně to vyplývá z tehdejšího odborářského mlčení.
Žádné tehdejší protesty typu „ČD se chovaly dumpingově; požadujeme zrušení soutěže“ či „vítězství ČD je nefér; přišly s rakvemi, které jsou méně moderní než Desira nabídnutá jiným dopravcem“ tehdy ze strany odborů nepřišly.
Hoďte tam jinej Večerníček, už třetí den tu tapetujete……za blahosklonné asistence redakce.
To je tvrdá realita, kterou je potřeba neustále připomínat, že to tak bylo.
A pak že se nestraní některým dopravcům. ….a doufám, že konečně naplníte svoje výhrůžky,hodíte mě navěky do klíčů a bude pokoj.Jak vidím, před Bohem jsme si všichni rovni,ale někteří jsou rovnější
Děkuji za hodnotný názor. Když jsem vás jednou zablokoval, nadával jste. Když vás odblokuji, nadáváte. Co vlastně chcete?
Já jsem skromný,mě by stačilo objektivní a vyvážené zpravodajství…..ale to koukám budu muset jinam.
O. K.., dobře – tak např. 10leté hromadné nabagrování všech výkonů pro ČD, a.s. od 12/2009 s tím, že na rychlících Praha – Rakovník a Praha – Příbram – ČB budou jezdit nově pořízená Desira (což si ČD budou moci dovolit díky tomu dlouhodobému kontraktu, jak samy uváděly).
ČD ta Desira NIKDY NEPOŘÍDILY (asi jim „nezáleží na cestujících“). Přesto že měly dlouhodobý kontrakt (zato nyní by pro linky R14 údajně pořídily nová vozidla, přestože by to bylo jen na 2,5letou část smlouvy – podivné).
Nedávno ÚOHS zrušil výběrko tuším MV na služební auta jen proto, že myslím požadoval určitou velikost zavazadlového prostoru a tím zvýhodnil určitého výrobce. Jestli ten úřad měří všem stejným metrem, tak v tomto případě musí zasáhnout také.
S drobným rozdílem, že je rozdíl mezi nabídkovým řízením dle zákona o veřejných zakázkách vs. tzv. poptávkovým řízením („rozstřelem“), který jde mimo rámec tohoto zákona.
P. S. Ano souhlasím, že MD zvýhodnilo v podmínkách onoho „rozstřelu“ jednoho dopravce – a to ČD a.s., tím, že dovolilo nasazení vozů s gravitačním WC (= nesmyslné snížení kvalitativních parametrů, možná jen proto, aby se do něj ty – dávno účetně odepsané – rakve vešly).
Sice mne zřejmě ukamenujete, ale… Všechno je to produkt dnešní doby. Stát jako jediný akcionář vlastnící ČD se rozhodně nechová jako dobrý hospodář. To co se tu děje je asi takové jako bych měl já svou „flotilu“ náklaďáků, ale byl taková roura, že bych veškeré práce prodal Frantovi z vedlejší vesnice s jednou Avií…Prostě stejně se chová MD, které je součástí této věci…S takovým přístupem je to pro národního dopravce vcelku likvidační politika.Navíc v krajích o smlouvách rozhodují odborníci….Velcí znalci dopravy…
„To co se tu děje je asi takové jako bych měl já svou „flotilu“ náklaďáků, ale byl taková roura, že bych veškeré práce prodal Frantovi z vedlejší vesnice s jednou Avií…“ – Veškeré práce = nesmyslný příměr vůči MD, které neČD dopravcům zadalo jen poměrně malou část výkonů. – Subdovávky jsou v dopravní (a např. také stavebnické a jiné) branži vcelku běžné. – Drobný rozdíl oproti vám-podnikateli je ten, že když tu konkrétní věc odjezdíte vy vlastními prostředky, tak je vaším mínusem, když to bude uděláno dráž než za kolik by vám totéž odjezdil subdodavatel. V případě státu (i jiného… Číst vice »
„Navíc v krajích o smlouvách rozhodují odborníci“
Vůči krajům je váš příměr zcela mimoběžný, protože kraje v ČD, a.s., žádný majetkový podíl nemají (tzn. jejich vztah vůči nim je úplně stejný jako ke kterémukoliv jinému dopravci).
„S takovým přístupem je to pro národního dopravce vcelku likvidační politika.“
Nic národnímu dopravci nebrání přijít s výhodnější nabídkou než jiný dopravce.
A ještě k „Navíc v krajích o smlouvách rozhodují odborníci…“
Nejblíže stavu „kraj si zajišťuje vlakovou dopravu sám“ bude stav s výkony v závislé trakci v Jihomoravském kraji, kde elektrické jednotky budou v majetku kraje; hledán bude pouze provozovatel těch jednotek.
Ovšem zrovna tento přístup (skutečně znamenající větší propojení objednatele s dopravcem) je paradoxně kritizován i oněmi ČD, a.s., jakož i nátlakovými organizacemi na ně navázanými.
Proč paradoxně, když ČD mají svůj vozový park?
Tento stav spíš bude vyhovovat menším dopravcům, kteří nebudou muset shánět vozidla.
Co se týče odpovídajícího soudobého vozového parku, tak pro JMK téměř žádný odpovídající vozový park NEMAJÍ (vyjma těch několika Regiopanterů).
Paradoxně = proto, že by jim měla imponovat spjatost „objednatel dopravy = vlastník vozidel“ v situaci, pokud stejné kruhy razí tezi „MD by si mělo své výkony objednávat u tzv. svých ČD“.
A proč, naopak, jestliže si kraj pořídí vlastní vozidla, tak se zrovna může stát dopravcem. Krajská půjčovna vozidel nahrává jen menším dopravcům, kteří si tím pádem nemusí žádná vozidla zajišťovat.
Zde to není paralela s MD.
Mají vozový park, který jsme všichni museli zaplatit z našich daní.
Já s tím problém nemám, však je to společnost vlastněná státem.
Vy máte problémy jen s vlaky, kde neplatí režijka, to je jádro vašich argumentů.
V čem je to pro národního dopravce RJ likvidační?
ČD jsou hlavně ty co se nechovají jako dobrej hospodář a pokud něco neudělají se svejma nákladama, nemůžou už nikdy uspět. Jen ten ansábl na nábřeží co je z půlky k ničemu a kolik je to stojí. Stát se chová správně, on jako řádnej hospodář vybírá výhodnější nabídku, nedávají jí automaticky protizákoně své firmě. Od roku 1989 se už hodně změnilo 🙂
Jenže zároveň nepostupuje jako dobrý hospodář, vůči firmě, kterou vlastní.
I zde zopakuji – v situaci, kdy by na příslušné rychlíkové linky nasadil dávno odepsané (již v roce 2006 byly účetně odepsány, dle tehdejšího vyjádření ČD) šroty, jim žádnou škodu nezpůsobí. Naopak – za jakoukoliv prodejní cenu může ty šroty se ziskem prodat.
Takže nezískat není škoda, a ty finance, co by zato měli, jsou co?
Ty finance jsou jejich příjem = ztrátou rakváckých výkonů můžou ČD paradoxně vydělat.
To je pravda, dosazuje managery kteří nezajistí finanční výsledky, nedaří se jim vyhrávat výběrka.
Důsledkem managementu jsou i pokladní, které se chovají tak, že i v případě že jízdenku kupuju na nádraží, beru mobil – vnucování modrogumých jízdenek když chci jet jiným dopravcem PID, pomalé obsloužení fronty, cedule „platbu kartou hlaste předem“(jako na tržnici kde co nejde kartou, to se nezaeviduje)…
Platbu kartou hlasitě předem, má mnoho obchodů, nebo jsem to viděl například i v kavárně, navíc, co to dokazuje? Jen to, jak mají nastavený software, nic víc, nebo vy, když jdete k pokladně, nevíte, jak budete platit?
Jízdenky PID se řeší diskuzi, co diskuzi, tak ať si ROPID otevře svoje pokladny, tam budete automaticky dostávat PID, ale nepřijde mi nelogické, když u pokladny ČD jen řeknete, že chcete do Prahy a nic víc, že dostanete jízdenku ČD, a smlouva to nijak neupravuje.
Jistě, dostanete PID, když řeknete, že chcete jízdenku PID do Prahy.
– Považuji za nelogické hovořit o způsobu platby hned při prvním kroku; platba má být úplně posledním krokem při celé transakci.
– Naštěstí, většina obchodů to nepotřebuje ohlásit předem.
„nepřijde mi nelogické, když u pokladny ČD jen řeknete, že chcete do Prahy a nic víc, že dostanete jízdenku ČD, a smlouva to nijak neupravuje.“
Ano, je to chyba objednatele. Naštěstí, na rozdíl od Středočeského kraje, šel na to např. takový JMK důsledněji a u něj nic takového nehrozí. 🙂
Stát nemá nic co vlastnit
Hlavně se sprostě chovají ke svým zaměstnanců. Do poslední chvíle jim neřeknou co s nima zamýšlejí. Ohrožení ved. pracovníci totiž hromadně prchají ke konkurenci tzn. starají se především o sebe. Arrivě, a především jejím zaměstnancům, budiž s tímto „managementem“ nebe milostivo.
Jako, když „management“ pracoval u ČD tak byl OK, ale po odchodu ke konkurenci už ne?
Vy dobře víte jak jsem to myslel.
Když vynechám politiku a podívám se na věc dopravce arriva v Libereckém kraji, kde má od neděle prakticky MONOPOL a to díky p. Havlíčkovi, Půtovi a jeho náměstkovi z hlediska obyčejného cestujícího po kraji, pak nelze tento počin nazvat jinak než poznenáhlou likvidací železnice v Libereckém kraji. Až lidé uvidí ten přepych co nabízí arriva vč. zpoždění, odříkání s náhradou či bez, ty jejich nízkopodlažní vlaky, kde k nástupu aby jeden měl horolezecké vybavení do Himaláje, začnou se od dráhy pomalu stahovat do aut a autobusů. Ve vlacích zůstane pouze hrstka důchodců a invalidů, kteří na auto mít nebudou, zůstanou… Číst vice »
„ty jejich nízkopodlažní vlaky, kde k nástupu aby jeden měl horolezecké vybavení do Himaláje“ Máte na mysli ta samá Desira, se kterými jezdí i ČD např. na trase přes Dolní Žleb, kde mezi nástupištěm a okrajem podlahy vozidla je snad půlmetrová mezera? 🙂 Máte na mysli ty samé ČD, které u (tehdy nově pořízených) Regiospiderů prakticky vůbec nevysouvaly přídavný schodek (přestože tam byl), takže vzdálenost mezi nižšími nástupišti a okrajem podlahy byla velmi vysoká? „arriva v Libereckém kraji, kde má od neděle prakticky MONOPOL“ Ale kdepak – ČD se svými Spidery na tratích východně a severně od Liberce, dále ČD… Číst vice »
Prakticky monopol? Jizerskohorská železnice, osobní vlaky Liberec – Česká Lípa, O41, 042 už jezdí také u Arrivy?
Mezi těmi náklady v soutěžích jsou dle všeho rozhodující položkou všechny pokladny a už slyším ten jekot ze všech stran, kdyby je ČD zavřely ze své vůle. Pokud německý národní dopravce místo nich nabízí automaty se sluchátkem, tak ČD logicky nemohou mít nikdy žádnou šanci. Je ale na státu, aby nastavil rovné podmínky a postaral se o armádu propuštěných pokladních, jinak se nutně nemůže chovat jako řádný hospodář.
„dle všeho rozhodující položkou všechny pokladny“ … a nebo také „dle všeho“ např. výše správní režie (= platy ředitelů všech úrovní řízení atd.). Nebo „dle všeho“ méně efektivní řízení firmy atd. „Pokud německý národní dopravce místo nich nabízí automaty se sluchátkem“ Německý národní dopravce má na svých nádražích (v Německu, kde provozuje vlaky; u nás žádné vlaky neprovozuje) automaty bez sluchátka. „Je ale na státu, aby nastavil rovné podmínky a postaral se o armádu propuštěných pokladních“ Mnoho (= „armádu“) pokladních propustily ČD, a.s. v minulých letech bez jakékoliv návaznosti na změnu dopravce (tzn. propuštění proběhlo tam, kde ČD, a.s. jezdí… Číst vice »
Dálkové pokladny i uzavření pokladen mohly nabídnout i ČD. Řval by akorát paragraf 1.
Mimochodem proč by objednavatel měl platit provoz pokladen, kde se prodává něco jiného než jízdenky IDS/SJT, dotovat pokladny kde si koupím místenku na Pendolino není nutné.
Pokud CD zahrnuly do kalkulace i nemalé náklady na vybaveni vozidel ETCS, které v době platnosti smlouvy bude nezbytné, jsou dražší. Jak to asi bude řešit konkurence, až bude ETCS aktivováno?
Stát, jakožto vlastník podniku, si má do jeho vedení dosadit odborníky kteří budou podnik rozvíjet, zdokonalovat a udržovat.
Tady už se nedá nic dělat, rozhodnutí MD je prostě jaké je a všichni ho musí respektovat.Já jsem spíše zvědavý,co se stane,až některý(libovolný) dopravce přijde se skutečně novými,tedy modernějšími,ale současně i dražšími vozidly.Teprve pak se budou muset objednavatelé „odkopat“a ukázat,zda jim jde více o kvalitu nebo šetření za každou cenu…..
„co se stane,až některý(libovolný) dopravce přijde se skutečně novými,tedy modernějšími,ale současně i dražšími vozidly“
Pokud tak učiní BĚHEM platnosti smlouvy (a to takové smlouvy, která finančně i kvalitativními parametry počítá s nasazením starších souprav), tak jednoznačně ponechat dosavadní finanční plnění.
Cokoliv jiného je závažná změna smluvní podoby během její platnosti.
Jistě, během smlouvy těžko,ale mám na mysli situace kdy se do soutěže přihlásí dva nebo více uchazečů a jeden z nich nabídne zcela nová,požadavkům vyhovující vozidla, která ovšem současně budou velmi pravděpodobně nejdražší…..
Tak už to dopadlo v (mnou již vícekrát zmiňovaném) roce 2006 – ano, ČD vyhrály s účetně odepsanými rakvemi a za 14 dalších let nebyly schopny přijít s ničím novým (na rozdíl od Connextu, který už před těmi 14 lety nabízel Desira). A nyní se diví, že prohrály + navíc argumentují, že (19 let po původním termínu – 2006 vs. 2025) by nová vozidla nasadily.
Nechci sejčkovat, ale příští týden se budu divat jak na rychlostníky tak na tachometr při jízdě do Křižan. Minule jsem to sledoval při jízdě z Vysočan k Černému mostu. PS.: nemám nic společného s ČD, ale mám rád vláčky, zvláště pokud jezdí rychle.
Doporučuji sledovat tachometr a rychlostníky z Řeporyjí do Rudné u Prahy. 😉 nebo spíš 🤢
On má vlak tachometr? Hmmm asi si budu muset doplnit vzdělání.
Je to dobrá i špatná zpráva. Dobrá v tom že tarif Arrivy je levnější, vlak má wi-fi a uzavřený systém WC.
Špatná, že Arriva měla jezdit jen na trati z Liberce do Pardubic.
Do Ústí nad Labem se vůbec 845 nehodí. Z důvodu velkého stoupání.
Ále koho by v Práglu zajímalo, že někde v ÚK/LK mají nějaké jednotky nějaké problémy? Hlavně, že se ušetří… To je jak s Cermatem.
Vždyť ty samé jednotky jezdí i na dohled od budovy MD, kde v tomtéž městě (Praha) zdolávají i značné stoupání z Dejvic do Veleslavína.
Můžete nám nastínit kolik je na tom na tom značném stoupání promile.
To značné stoupání má místy tuším i víc jak 25 promile. Oni ho vyjedou, ale z 99% tam udělají 5 a více minut zpoždění. Dokonce už několikrát zůstali stát ve stoupání a museli se vracet 🤦
Kolikrát jsi tam za poslední rok jel? Jednou? Dvakrát?
Vzhledem k tomu, že bydlím na Kladně a do Prahy jezdím do práce, tak i několikrát týdně. Před třemi dny, ještě na Veleslavíně projeté stůj. Tam každej fíra ví, že předvěst od Ruzyně je blbě vidět a vjezd do Veleslavína staví později.
A je to v ******
Asi to úplně nechápu. Arriva má lepší vlaky, než staré šuplíky CD (wifi, klima…), nabídla nižší cenu, ale toho povyku. Zejména ze strany Českých drah a soudruhů odborářů. Českým drahám konkurence evidentně svědčí, jak vidno na jiných tratích. Od té doby co začal jezdit RegioJet a LEO Express šla kvalita nahoru i u Českých drah. Tak si myslím, že jim prospěje tlak i na regionálních tratích… Doufám že zdravý rozum zvítězí.
arriva má o cca 10 let starší vlaky a klimu mají kde? nemají ani ty stahovací okna jak 843, ale pouze výklopné malé a to ještě pouze každé druhé..z hlediska větratelnosti je to horší jak 810ka..ano mají wifi a zásuvky..ale to se dá i v 843 zařídit, myslím, že některé už také mají, jinak je to těžký souboj co je lepší..mít 845 aspoň tu klimu, tak dejme tomu, že je to lepší vozidlo, takhle je to dost vyrovnaný..
843 je svou konstrukcí poplatná době, kdy začaly jezdit Br 628 (845). Je to jen trochu překopaná 860 u které vývoj započal 1968.
Současníky řady 843 jsou Bombardier (Talbot) Talent 1 a Alstom Class X 72500 o tři roky pozdéji přišlo Siemens Desiro a Alstom Lint.
Nízkopodlažní vozy s uzavřeným systémem wc, klimatizací, nízkopodlažní. V případě Alstomu s provozní rychlostí 160 km/h.
Řada 843 byla zastaralým šrotem už když vyjela z fabriky.
Takže pro příště: prosím už nikdy neargumentovat věkem řady 845 (628). Protože ten je konstrukčně shodný s 843.
628.2 1986 – 1988 Atlas německých vozidel
Oproti 843 vyráběných 1995-1997. Nejmladší 845 je o 7 starší než nejstarší 843.
Jenže v tomto případě platí, že „věk je jen číslo“, protože 843 je (jak správně uvedl pan X1) MORÁLNĚ zastaralejší (v době její výroby byly na západě vyráběny již docela jiné typy jednotek).
Co třeba takovouhle jednotku?:
https://necyklopedie.org/wiki/%C4%8CD_843
Tak vzhledem k vyspělosti státu je pravda toto, bo u nás to je o více než sedm let pozadu. 845 jsou pro nás stále moderní věci, u nich už ne. Vás tak pustit do světa…předsedo oni mají záchod!
628.0 = 1974
628.9 = 1994
Zdroj: nádražní hospoda v Braunschweigu.
Nejsem technik, takže se vyjádřím pouze v tom duchu, že z pohledu běžného cestujícího je dojem z jízdy ARRIVOU příznivější……
V čem?
Její vlaky jsou tišší a mají pohodlnější sedačky,pokud nic jiného.Výhrady bych někdy měl k teplu(či spíše zimě) ve vlacích,ale to se u ČD může stát taky…..
Zase známá lež, děláte, jakoby tu před soukromníky jezdila jen samá Béčka a Honeckry.
Klimatizaci to rozhodně nemá, a z pohledu jízdních vlastností to je vozidlo někam na roviny, ne do kopců, 843 má větší výkon a více hnaných náprav.
A dle jistých mudrlantů všude jezdí 810
810 ustupuji z výkonu..teď se jich několik vezlo na srotaci do Třebové..
To tedy. Bee272 vznikly přestavbou B v letech 1992-1995
.Od r. 1997 Bee246. Ve stejné době i Bpee.
Bmee248 výroba 1986-1987
Honeckery 1989-1990
A 1999-2000 Bmz245 a Ampz146 pro rychlost 200 km/h.
Jsem z jihu Čech, na expresech Praha – Tábor – České Budějovice jezdí Bmz, Ampz. Jenže další dvě rychlíkové trasy Praha – Tábor – České Budějovice a Brno – České Budějovice – Plzeň stále jezdí hodně vozů B249 s maximální rychlostí 140 km/hod což zejména na IV. koridoru, kde je rychlost 160 km/hod je nedostatečné. Bohužel na těchto rychlíkových spojích se za tricet let změnil možná jeden vagón ve vlaku. A to opravdu není nic, čím se dají nalákat cestující z aut. A o je jeden z problémů ČD, na trati Praha – Ostrava/Brno nasazují pendolína, railjety, jejichž potenciál je… Číst vice »
U nás jezdí furt.
Navíc, jakou zásluhu mají soukromníci na Štádlerech na Vysočině, 844 v Pardubicích, či Panterech na trase Pardubice – Jaroměř? Však v době pořízení o tyto linky zájem neměly.
„mají soukromníci na Štádlerech na Vysočině, 844 v Pardubicích, či Panterech na trase Pardubice – Jaroměř“ Tam mají zásluhu tučné eurodotace (které by dostali k dispozici i jiní dopravci, pokud by tam jezdili). „Však v době pořízení o tyto linky zájem neměly.“ Přinejmenším v případě Kraje Vysočina nemáte pravdu(/lžete?), zájem (projevený na podzim 2009, než se nabagrovalo na 10 let v tomto i dalších krajích Českým dráhám bez soutěže) Regiojet. Kraj Vysočina přišel se zajímavým zdůvodněním – že Regiojetu nemůže kontrakt dát mj. proto, že Regiojet nemá dojednán přístup na nástupiště skrz budovy patřící Českým dráhám, a.s. Ještěže toto úskalí… Číst vice »
Tucne ?? Zas takový zázrak to není ,za nove stroje vseci rsdi
O. K., tak zásluhu na pořízení těch jednotek mají eurodotace (které by dostali k dispozici i jiní dopravci, pokud by tam jezdili).
Sharik stal 65 míčů a dotace byla 25 míčů..
Omlouvám se, za lež ohledně Vysočiny, nevěděl jsem to.
Ale stejně to vliv na pořízení Štadlerů nemělo.
Ano, tak na to dostali dotace, ale to nemá žádnou spojitost se soukromníky.
V Pardubicích chtěl Connex (a Viamont) jezdit s Desiry v roce 2004. Režijkáři udělali megapodvod s cenou, čímž pastičky jménem 843 tam máme dosud.
A hlavně… ČD samy tehdy řekly, že 843 jsou již odepsané. To taky byla na té levárně jediná pravdivá informace – bylo i jim jasné co je to za krumply.
Desiro je stroj na Osobáky ne na rychlíky, neříkám, že 843 je tedy výkvět techniky, to rozhodně ne.
U rychlíků bych neřekl, že je vysokopodlažnost problém, Railjet nízkopodlažní není a ničemu to nevadí.
„Desiro je stroj na Osobáky ne na rychlíky“
Přičemž ČD v roce 2008-09 slibovaly jejich nasazení na RYCHLÍKOVÉ linky Praha – Rakovník a Praha – Příbram – ČB (dost stejně nebyly schopny dodržet).
Mimochodem, Regiosharky (které by ČD na liberecké rychlíky zřejmě nasadily coby ta „nová vozidla“) jsou „stroje na rychlíky, ne na osobáky“?
Na regionálních tratích budou v roce 2021 jezdit nové dvouvozové Pantery. Jaký trumf vytáhne Arriva?
Už ho vytáhla – Linty jezdí už od loňska, GTW jsou uváděny do provozu.
Jinak k tomu co jste uvedl patří jednak na NĚKTERÝCH regionálních tratích + ten pojem „regionálních“ je sporný s ohledem na to, že jde převážně o hlavní (a proto elektrizované = takové, které jako jediné mohou být využity Panterem) tratě.
Přesně tak. Jsem rád, že u nás na Vlářenebudem jezdit dalších deset let v 842 a 810.. 🙂
Plus samozřejmě Desira na Os vlacích v Libereckém kraji.
Tak chtěli pořizovat ty vlaky na vodík, ne? 😀
Inu slibem nezarmoutíš.
Až na nějaké regionální trati bude, dejte vědět.
ČD nejdříve nabídly 844 (RegioShark), ale MD vyzvalo ČD, aby upravily svojí nabídku, protože MD nechtělo novější vozidla s ECTS, tak ČD nabídly 843, ale MD tyto vozidla taky nechtělo tak na MD si vybraly 845/628 od Arriva vlaky
Nutno dodat, že tyto Sharky by ČD musely sebrat odjinud – z Os vlaků vypravovaných děčínským depem. Neboli vytloukání klínu klínem.
** Ba co hůř – Děčín má jen 5 Sharků, což stačí pouze na pokrytí turnusové potřeby rychlíků Pardubice – Liberec a souběžně i Liberec – Ústí, nicméně za podmínky: – žádného záložního vozidla – ostrého obratu v Pardubicích – žádného posilového vozidla Tzn. přesně to, co je Arrivě vytýkáno (mimochodem v případě vozidel neoprávněně – mají jezdit zdvojeně; při počtu 15 vozidel to bude možné) + navíc by šlo o jednotky s (vůči Arrivě rovněž vytýkaných od autorů zdejších některých komentářů) s jen jedním WC v jednotce (přičemž většina jednotek Arrivy tam má 2 WC, takže i tato kritika… Číst vice »
No polovina 845 má jedno WC, ale pro tuto linku jsou vybrány 845.3 s 2 WC z toho jedno bezbarierove
A ČD snad mají někde odstaveno dostatek volných Sharků, aby je mohly na R14 nasadit? Jestli se nepletu ČD nabízejí Sharky pořád a všem, ale celkem jich mají kolem 30 v celé republice a některé jsou vázány na konkrétní tratě kvůli dotacím. Takže by ČD musely Sharky stáhnout z jiných výkonů a tam je nahradit ultra moderními 814 a 843. Prostě dokud ČD neuzavřou soutěž na nové DMU, tak dostatek kapacitních nízkopodlažních jednotek mít nebudou. A nedá se moc předpokládat, že by se to do roku 2024 nějak změnilo. Možná ani do roku 2026, protože ty nové DMU už taky… Číst vice »
to nechapem podobne …osobne by som premenoval UOHS na urad pre destrukciu hosp. sutaze..
R
Váš obohacující komentář byl pro mnoho lidí přinosem 😀
Lepší v čem ?
Máte na kvalitu hodně nízké nároky. Ale jsou tam pak koláče a wi-fi. Ach jo!
Na svůj názor máte samozřejmě právo,ale já se přiznám, že mě tato filozofie, že u ČD se nic nemění k lepšímu,a když už je debatující na základě důkazů nucen neochotně uznat, že nemá pravdu, hned k tomu jedním dechem dodá, že i za to „mohou“ soukromníci….. jednoduše to není pravda.
Jestliže hlavním kritériem při výběru byla pro MD cena, nechápu proč teď neprodlouží s ČD na dva roky stávající smlouvu a pak vypsat to nové výběrové řízení a raději uzavře provizorní smlouvu s Arrivou. Znamenalo by to pro MD úsporu. Sice jen pár milionů, ale zvláště v této době by se mělo i MD chovat jako dobrý hospodář.
Takto to skutečně vypadá, že dopředu bylo rozhodnuto , že to dostane Arriva a pak se jen hledal způsob, jak to udělat.
Nemůžete jen tak jednostranně prodloužit stávající smlouvu za stejnou cenu. Na smlouvě se musí dohodnout obě strany a ČD by mohly chtít víc peněz.
A byla snaha to alespoň zkusit a zeptat se ČD ? Těch pár milionů by za to snad stalo.
Najednou ti jde o pár milionů, když předtím jsi obhajoval, že se má do ČD nasypat o 300 míčů víc. Jo a ČD by to za stejnou cenu další dva roky nejezdily.
Zase vedle milá Švestko 🙂 . Já obhajoval tu původní nabídku, kdy během kontraktu měla být nasazena nová vozidla. To by bylo ještě dražší ale byly by konečně vozidla, která si tato trať zaslouží. Teď to je naprosto jiná situace.
„To by bylo ještě dražší ale byly by konečně vozidla, která si tato trať zaslouží.“
I tady připomenu, že už 14 let tam mohla jezdit Desira. To, že tomu tak není, je zapříčiněno v nemalé míře tím, že ČD tam tehdy přišla s nabídkou účetně odepsaných rakví za velmi nízký požadavek úhrady 40 Kč/vlkm (tedy částku o poznání nižší než ve srovnání i s tehdejšími částkami požadovanými na jiných tratích za srovnatelné výkony).
Popadesátý!!!!!!!!!!
To víte odkud?
„nechápu proč teď neprodlouží s ČD na dva roky stávající smlouvu“
Protože Arriva nabídla v soutěži NIŽŠÍ cenu než nabídly ČD (nepleťte to s částkou, za kterou ČD jezdily dosud).
„a pak vypsat to nové výběrové řízení“
Do dvou let stejně nové jednotky nebudou – i ČD tvrdily, že by je měly až v r. 2025.
** Přičemž pokud by to teď, pár dní (!) před začátkem účinnosti kontraktu, dostaly ČD, tak by Arriva požadovala (oprávněně) odškodnění související s již vynaloženými náklady na zajištění provozu = nutno přičíst k újmě MD.
Plus pokud ÚOHS zamítne námitky, tak při podpisu smlouvy s Arrivou platí, že ta smlouva se pak prostě prodlouží. Pokud by byla smlouva podepsána s ČD, tak ÚOHS de facto nemá o čem rozhodovat, protože by rozhodoval o něčem, co bylo zneplatněno přímo ministerstvem a již nikdy platit nezačne.
A pokud ÚOHS rozhodne ve prospěch ČD požádaji také. MD a vlastně i my všichni za jeho chybu pravděpodobně zaplatíme stejně. Kdyby si MD bylo vědomo, že vše bylo v pořádku, jistě by bez obav podepsalo smlouvu i bez rozhodnutí ÚOHS, který předběžné opatření nevydal. Zřejmě si moc jisti nejsou.
Ne, pokud ÚOHS rozhodne v neprospěch Arriva, ČD o nic žádat nebudou (dokonce myslím, že ani nemohou), protože jim nebyl dán žádný příslib uzavření smlouvy. Ten byl dán Arriva a ta s tím měla náklady. ČD příslib neměly, náklady nevznikly.
Prodloužit za stávající cenu by bylo také možné, pokud by ČD na to přistoupily, ale to zjevně nikdo ani nezkusil.
Přátelé,tak to jsem doopravdy nečekal:)))
Arriva zjevně podcenila hladinu alkoholu v Jindřichovi. Vypadalo to, že je jako obvykle našrot, jenže mu nestačili dočepovat, on se mírně probudil a to má vždy největší záchvat někomu krmit hlavu svými nesmysly.
Kandidát na vítězný komentář! Naprostá pravda!
Děkuji za trefný komentář. Sám mám s tímto člověkem své zkušenosti.
Děkuji oběma pánům za potvrzení, že si nevymýšlím. V devadesátkách jsem s ním ještě kamarádil a občas zašel do hospody, tak to pokaždé bylo velmi náročné na játra, něco jako kolektiní vyjednávání u ČD. Pokaždé mi tloukl neskutečné klíny do hlavy, než jsem zjistil, co je to za podrazáka. Kamarádění tím skončilo. Naštěstí… jinak bych dnes byl někde v léčebně, v hlavě (exkrementy) a všude vypravoval strašné nesmysly jako on. Jenže kdo ho pořádně nezná, ten mu věří, jako já kdysi. On má celkem slušné vystupování, chodí slušně oblečen, budí dojem, že má všude konexe, vše zařídí a nic není… Číst vice »
Já se Jindřicha nezastávám,neb ho osobně neznám,ale je fajn, že vám dva „výkřiky“ stačí jako důkaz.
Buďte rád, že jej osobně neznáte.
Opravdu mi mluvíte z duše, slovo podrazák je velice výstižné. Když pak má navíc takový člověk sklony mentorovat o čestném jednání, je z toho člověku na zvracení….
Dalo se to čekat. Prostě dvojministr Havlíček to tak chtěl a tak se konalo. Třeba do budoucna za to něco dostane…. Však i proto byl ředitel ČD odvolán, protože se odvážil postavit proti jeho rozhodnutí a napadl to u ÚOHS. A kecy o jeho neschopnosti vést podnik v době COVID krize … 🙂 úsměvné No, ať už to dopadlo jakkoliv, tak být firmou, která se to oficiálně i po odvolání dozvěděla 4 dny před zahájením provozu, žaloval bych teď o náhradu stát. Drželi se vozidla i lidi do rozhodnutí a za to holt někdo musí teď platit. VĚŘÍM, že vyhrát… Číst vice »
Nebýt Havlíčka a Ťoka, tak neustále ČD vozí cestující veřejnost starými šroty, neboť by měli neustále jisté zakázky
Nebýt Ťoka, tak by se na SJT jezdilo o rok dříve. Ten hodný hoch netušil, že i v liberalizovaných státech se jezdí na 1 jízdenku.
Jako první jarní cyklovýlet plánuji trasu Mimoň – Bakov nad Jizerou. což obnáší 5 vlaků. Za železniční totality bych si koupil celodenní kolovku (nebo kolenku) za 99,-Kč a měl bych po starostech. Nevím jak to bude za železniční demokracie. Budu si muset koupit 5 kolenek nebo soudruzi z MD nebo Cendisu něco vymysleli?
A jeden by řekl, že cyklovýlet znamená, že se na kole jezdí a ne že se kolo vozí vlakem.
Zvítězil jste v soutěži o nejpitomější výrok.
Vůbec – s ohledem na to, jaký prostor jízdní kolo ve vlaku zabere, považuji cenu za přepravu jízdního kola obecně dost nízkou.
Když vezmeme v potaz, že 5 kol zabírá v Bdpee tolik místa jako falešný oddíl, tak to skutečně stojí za pozornost.
To už bych byl spíš pro odkládací místa na kočárky. Do Bdpee by se vešly aspoň 3.
Železnice v krajích je pro denní dojíždění,a ne pro šotouše projíždějící krkolomné trasy s kolem.
SJT by nemělo umožňovat kolo jako spoluzavazadlo. Mělo by umožnit lidem se slabší orientací v dopravě utratit za své cesty více peněz než je nutné,a přitom dojet v klidu do cíle. Vy se ale na železnici zjevně vyznáte,že. Vy prostě jenom prudíte.
A proč by ne?
Copak kolo musí být nutně pro zábavu, co když ho někdo používá pro dopravu do práce v kombinaci s vlakem?
„co když ho někdo používá pro dopravu do práce v kombinaci s vlakem?“
Tak může za přepravu toho kola zaplatit adekvátní částku odpovídající prostoru, který to kolo ve vlaku zabírá.
Ne, reálně – samozřejmě dotyčný může na nádraží na kole přijet a tam kolo uschovat (+ v cíli své cesty jít pěšky či použít MHD, což naštěstí dělá většina lidí, jinak by se z vlaků stala hromadná přepraviště kol).
„ČD vozí cestující veřejnost starými šroty“. A čím vozí cestující ostatní dopravci? Ještě horšími šroty, než nabízejí ČD. A nejen Arriva (845, odepsaná desira), ale také GWTR , AŽD… A proti tomu je i 814 luxus.
Tak se hlaste,kdo si myslí,že ÚOHS vyhoví stížnosti Českých drah a soutěž zruší.
Nezruší. Doba žádá liberalizovat a přes to žádný vlak nejede. I kdyby ČD dělaly zázraky jako Ježíš přednost dostanou soukromníci. Ono se to už nějak ošetří.
„I kdyby ČD dělaly zázraky jako Ježíš přednost dostanou soukromníci.“
Srov. s realitou, kdy NAPROSTOU VĚTŠINU krajských i ministerských výkonů dostaly ČD.
Opravdu? V Ústeckém kraji nic takového nevidím
Na elektrizovaných tratích snad. Německý elektrizovaný šrot je v Kotlince nepoužitelný.
Naprostou většinou v součtu za celou republiku ano.
Jestli chcete brát případ 1 z 15 objednatelů (který jako jediný se od tohoto pravidla DO URČITÉ MÍRY odchyluje), pak prosím.
I když ÚOHS vyhový, tak bude nová soutěž a v tý ČD stejně neuspějí. Nicméně fandit firmě, co jen tak pošle miliardu do Plzně za pozdní dodání něčeho jehož kvalita je tak top, že se toho dnes zbavují, firmě která dostala x pokut za to, že sama porušovala zákony, firmě který hrozí pokuta a ještě náhrada škody v miliardách, za to jak čistě se vyrovnala s konkurencí – to chce asi víc jak přivřít jedno očko. Stejně jako výběrka tý firmy, kde se zadání uzpůsobovalo jedinému možnému a správnému uchazeči. Oproti nim jsou Havlíček i Arriva čistí jako lilie.
Dobrý den zajímalo by mě co je to ta mimořádná situace. Měsíc nebo jak dlouho tady UHOS řeší podmět ČD ke smlouvě MD. Arriva nemá podepsanou smlouvu a bude jezdit . Teď by ještě zajímalo kolík to bude stát ty 2 roky od arrivy a za kolik by jezdili ČD. Podle mě by tam měl jezdit státní dopravce protože Arriva nemá podepsanou smlouvu
Zítra ji již podepsanou mít bude. Viz článek.
Nejlepší je že i když by UHOS bude na straně CD a tak za 2 roky bude výběrové řízení a ještě tam bude 2 rokyjezdit dopravce který tam jezdit nemá. Přijde mě to docela na hlavu .
Proč nemá? Bude mít jako jediný smlouvu. A za dva roky můžou vyhrát třeba Portugalské dráhy.
Jen můj názor . Když teď vlastně Arriva dostane smlouvu na 2 roky což by neměla tak potom rozhodnutí UHOS je k ničemu. Jenom se v případné výhry ČD udělá to že bude nové výběrové řízení . ( Přijde mě to že Arriva má už nachystané vlaky tak se jí to přiklepne)
Proč by tam Arriva neměla jezdit? ČD skončil kontrakt a žádný další podepsaný nemají.
České dráhy jsou obchodní společností (a.s.) stejně jako Arriva vlaky (s.r.o.) Žádný státní dopravce (s.p., n.p., s.o. apod.) u nás neexistuje.
To máte sice pravdu a.s ale majitel paradoxně MD
Tzn. že MD mají max. právo seřvat vedení ČD a.s., že nedokázaly podat nejvýhodnější nabídku. Ale nemůžou je vybrat bez ohledu na to, co nabídnou, musí se jako zadavatel chovat neutrálně.
To si myslím že není pravda. Četl jsem dokonce tady na této stránce že stačí MD napsat že má pochybnosti z dopravcem a slus.
Tak to je možné jen ve střední Asii
Majitel je Česká republika, ne MD.
Ale doba, za kterou se dočkáme zestátnění železniční dopravy, je podstatně blíž, než VRT.
ČD ji taky nemá podepsanou.
Bude jezdit stejně draho jak doposud ČD a levněji, než nabízejí nově ČD. Smlouvu samozřejmě budou mít podepsanou.
Nemáte pravdu bude jezdit o trochu dráž než doposud jezdily ČD. Takže prodloužení stávající smlouvy o dva roky by bylo pro MD levnější.
A nabídly ČD prodloužení stávající smlouvy, nebyla v jejich nabídcevyssi cena?
ČD také nemají podepsanou smlouvu.
Co je to ta mimořádná situace v tomto případě? Něco, co by se mohlo líbit evropské komisi a orgánům činným v trestním řízení.
Tak bude to jen administrativní věc – smluva na dva roky a pak na pět. Nebo je za dva roky vystřídají zase ČD? Jak to vidíte?
sranda už začně, pokud MD nevypíše soutěže na loňské arriva rychlíky, ty jsou jen na 3roky a rok je pryč
A co chtít od ministerstva, které začne prodávat celostátní jízdenku po Česku a na pak na ni nemůžete z Prahy do Ostravy. 😁
Otázka zní, zda-li bude Regiojet v budoucnu uznávat SJT, protože cestující bude mít stejně navíc provázané se svými autobusy a nemusí se mu uznávat SJT vyplatit (zejména dlouhodobé jizdenky). A pro jeho cestující je varianta kreditove jízdenky levnější řešení.
Tak zvláště RJ vychází lépe než SJT ale nemůže tam platit režijka . To by dopadlo jak vlaky do Jugoslávie . RJ to bez vyžírek vychází pěkně .Ty dlouhodobé a zvláště pak roční jízdenky bych nechal výhradně do osobních , možná spěšných , nikdy ne do rychlíkových vlaků. Taky jsem si myslel (a těšil) že to bude včetně komerčních vlaků , ale bohužel . Snad někdy .
Alternativní dopravci chtěli své open access spoje nabízet v SJT. Problém bude čistě v časovém harmonogramu. Budeme rádi, když se SJT spustí 13.12. celoplošně bez problémů. Místenky a open access se dají doplnit následně. Když IT dokáže věci dodávat inkrementálně, proč by zrovna jízdenkový systém musel být vytvořený celý naráz?
Pokud zákazník umí napsat zadání a podepsat rozpočet, je vývoj aplikace najednou levnější, než postupně pridelavat.
Tak divadlo se zahrálo 🙂
…tak potlesk!…
Je to smutny pribeh,ze ministerstvo dopravy je neschopne zajistit provoz rychliku vcas a vzit si nevinne cestujici jako rukojmi. Kdyz uz tak nizkopodlazni jednotky, treba i starsi a mit moznost koupe jizdenek i na pokladne a jasne stanovena pravidla treba i rok pred zahajenim provozu s vybranym dopravcem. Tady v tom pripade meli ponechat Ceske drahy jako statem podporovaneho dopravce i za vyssi naklady s urcitym standardem a jineho poptavat s casovym predstihem. S Arrivou zadna vyhra. Repasovane stare soupravy z Nemecka, akorat pretrene, bez klima a jeste vysokopodlazni. To neni zmena k lepsimu za tu usporu financi.
„Kdyz uz tak nizkopodlazni jednotky, treba i starsi“ I tady připomenu, že toto nabízel v roce 2006 tehdejší Connex s Desiry. Neuspěl – ČD podstřelily cenu na dumpingových 40 Kč/vlkm mj. se zdůvodněním že rakve jsou již účetně odepsané, takže netřeba kakulovat odpisy. “ Tady v tom pripade meli ponechat Ceske drahy jako statem podporovaneho dopravce i za vyssi naklady“ … anebo ponechat levnější Arrivu na pár let s tím, že za těch pár let fakt výběrko s novými vozidly + dlouhými lhůtami (což reálně stejně neudělají – viz 4 rychlíkové linky, které má Arriva od loňska na 3 roky… Číst vice »
Jen tak pro zajímavost – je někomu známo, kolik členů má odborový svaz „SOSAD“ a kolik z toho jsou zaměstnanci ČD, a.s. (= u kterých se ještě dá argumentovat, že mohou být dotčeni tím, že jejich zaměstnavatel nabídl vyšší cenu než Arriva) a kolik z toho např. pracovníci Správy železnic, s.o. (= kterým by přece mělo být úplně jedno, který „z mnoha dopravců“ bude kde jezdit)? 🙂
Tak teoreticky by jim to jedno být mohlo, ale jsme lidé a ne stroje, dost z nich pamatuje, ještě unitární dráhu, nebo jen prostě projevují sympatie k jednomu z dopravce.
Nezbývá než doufat, že tyto jejich „sympatie“ se reálně neprojevují i v provozních situacích a v upřednostňování ČD, a.s., před jinými dopravci (např. před firmou Arriva vlaky s.r.o.).
Nicméně ÚOHS těžko bude brát argumenty typu „sympatie“.
To se rozhodně neděje, když z minulosti víme, že si Jančura dupnul a jeho vlaky se nepředjížděli (to se naštěstí neděje), i když byly pomalejší.
Já reagoval jen nato, že by to zaměstnancům Správy železnic mělo být jedlo, to nemá nic s ÚOHS.
O. K. Nicméně zpět k jádru věci – zajímalo by mě tedy, kolik pracovníků ČD a kolik pracovníků Správy železnic tedy odborové sdružení SOSAD zastupuje. 🙂
No to přesně nevím ,ale vím jak byl SOSAD založen a proč.V Sokolově sloužil nějaký vlakvedoucí nákladních vlaků Zdeněk Fojtík a ten hrozně moc toužil být něčím víc a nešlo to jinak než se angažovat v odborech a protože v OSŽ to sice dotáhl na předsedu v Sokolově,ale nebyla to uvolněná funkce ,založil SOSAD a ten mu posléze vyfouknul Kadečka z Ústí n L .No tím chci říci to co již jsem zde párkrát řekl ,odbory jsou dobrá věc,ale občas firmě velice škodí v rozvoji a občas se na nich vyšvihnou do sedla lidé co by jinak neuměli ani položit… Číst vice »
To není o „sympatiích“, ale o rozlišování VIP zákazník a běžný zákazník.
Správa železnic nezná pojem „VIP dopravce/zákazník“. Jen dopravce/zákazník.
No jo, no. Neschopnost ministerstva připravit řádnou soutěž včas a využít soutěže k zlepšení úrovně cestování. ANO, tady se nedaří přestože nekecají a makají. A to mají superministra který vstává stejně brzy jako pan premiér. Ještěže aspoň tak. Tedy nevím jak by to vypadalo kdyby tomu šéfoval někdo kdo vstává třeba až v šest.
No, třeba by se ten někdo aspoň pořádně vyspal a byl schopen pak normálně uvažovat 😀 nedostatek spánku se na Havlíčkovi dost podepisuje.
Zlepšení úrovně cestování nabídly právě České dráhy, ale za adekvátně vyšší cenu a proto případ řeší ÚOHS.
Jako to zlepšení do Rakovníka a Písku, kam už 10 let jezdí desira?
A ÚOHS neřeší vyšší kvalitu (kvalita byla daná v podmínkách), ale zhrzené, ubrečené podání ČD, že nedokážou být při stejně zadaných podmínkách levnější. No snad pak tu propadlou kauci předepíšou odborům k náhradě.
Já jsem zvědavý na ty automaty, je hrozný že to tam instalují před zraky prodavaček z ČD. Bojí se, že přijdou o práci.
Chudinky prodavačky…
Prodavačky?
Výraz od pana Spejbla. Komické, že?
Tak najdou práci jinou. Naštěstí už dávno neplatí, že musí čekat na „pracáku“ na vhodné místo ale mohou se plynule přemístit jinam, třeba jako pokladní do nově vzniklých obchodních řetězců, kterých se stále všude staví hojně.
V této době?
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/supermarket-lidl-trebon-nakupni-centrum-zona-obchod-prodej.A201209_584790_budejovice-zpravy_mrl
Já myslel, že je to kávovar!
Já si myslím že automaty jsou skvělá věc, nesnáším se dohadovat vždy o špatné kilometřáží nebo neuznané slevě s důchodcem za okénkem ČD. Už aby to bylo všude.
kdo se nechce dohadovat má možnost si koupit lístek online..jak z pohodlí domova tak třeba z mobilu..pro dost lidí v populaci ještě je žívý pokladní docela výrazný plus..ale tak arriva nemá přirážku za nákup ve vlaku, jenže to taky spousta lidí neví a radši se tam budou nervovat s automatem pod strachem, aby neplatili pokutu
„Od 1. března 2020 upravuje Arriva v osobních vlacích na Zlínsku odbavení cestujících. Ve stanicích, ve kterých je před odjezdem vlaku otevřena pokladna, je nutné si jízdenku koupit předem na přepážce. Při nákupu až u stevarda ve vlaku společnost zavádí manipulační příplatek.“
https://www.arriva.cz/cs/o-spolecnosti/media/tiskove-zpravy/arriva-upravuje-odbaveni-cestujicich.-ve-stanici-s-pokladnou-je-potreba-si-koupit-jizdenku-na-prepazce-12007
Automat není pokladna…
Já zas ocením pokladní, když potřebuji poradit, či si třeba kupuji místenku do lůžkového vagónu.
Místenku do lůžkového vozu můžete koupit jen v „mezinárodní“ pokladně, tzn. takové, které se nacházejí jen ve větších stanicích, tedy v takových stanicích, kde pokladní budou tak jako tak i nadále (bez ohledu na Arrivu).
Já jsem mluvil obecně o všech pokladnách, když pán tvrdí , že automat je lepší.
O automatu bych to netvrdil, nicméně za sebe dodám, že se mi líbí přístup dopravce, který i ve větších stanicích (obsazených např. tím automatem) umožní odbavení ve vlaku bez přirážky (i když chápu, že toto připadá v úvahu jen u části vlaků, ne např. u příměstských vlaků). Na rozdíl od ČD.
Najednu stranu chápu, že se člověku může stát, že jde na poslední chvíli, nebo je u kasy fronta, ale zas bez přirážky by na to část lidí kašlala, když by to měli ve vlaku bez přirážky. Když nastoupí 5 lidí, tak to problém není, ale 40 už znát je, a pak by zas bylo potřeba na vlaku více průvodčích, aby to zvládli zkontrolovat.
U Os vlaků souhlasím. U rychlíků s menší četností zastavování (a tedy i delší dobou mezi jednotlivými zastaveními) to nemusí být pravda (a diskuse nyní je právě o těch rychlících).
Ani u těch rychlíků nesouhlasím, přeci jen je rozdíl prodávat 3 lístky nebo 30. Vždy by to znamenalo, že by muselo být na vlaku více průvodčích, aby se zvládlo to zkontrolovat a opravdu nechápu co je za problém si dojít ke kase, ano může se stát, že bus či MHD bude mít takové zpoždění, že to nemusím stihnout, ale to se neděje každý den.
Navíc v Pardubicích automaty byly, ale přesto byly málo využívané a lidi chodili raději k pokladně.
Ty automaty jsou už rok v provozu ve vybraných stanicích na tratích, kde jezdí Arriva. Tzn. nemusíte už být zvědavý – už jste svoji zvědavost mohl ověřit v průběhu tohoto roku.
Ve většině případů Vám ty „prodavačky“ drážní pokladní ani nepůmůžou, nenabídnou nejvhodnější rychlé řešení, jen čekají co jim řeknete a jsou neochotné, opakuji neříkám všichni, ale rozhodně je lepší „zápasit“ s pomalým automatem, než mít zkažený celý den od „nějaké prodavčky“, která člověka zkouší z toho co o tarifu víte, či nevíte a prodá cokoli, jen aby cestující neotravoval, na takovou práci opravdu stačí automaty a není třeba zaměstnávat cca. 2000 pokladníků osobní přepravy, když automat umí to samé a navíc umí i asistovaný prodej na dálku, české firmy v Asii také zaměstnávají zaměstnance jen když je potřebují a když… Číst vice »
Neříkám, že všechny pokladní jsou v pohodě, ale rozhodně nesouhlasím, že by ve většině případů byly nevrlé a cestujícího jen odbyly.
Bohužel, zkušenost s těmi, co jsou „v pohodě“ je malá.
Já to mám právě naopak, většinou v pohodě, vysvětlila, poradila. Dokonce jednou jsem si řekl o jízdenku na In kartu, pro přítelkyni, a pokladní mi sama začala nabízet IDS, že to bude o 3 koruny levnější.
Nechci tím pokladní omlouvat, ale když pak slyším, jací někteří cestující jsou, tak se jim ve finále nedivím, samozřejmě by to neměl odnést někdo úplně jiný, ani je tím nechci nějak omlouvat víc, jen ukazují na jeden aspekt, které to chování může taky způsobit.
Nevím, pokladny v Kladně, Mělníku, Ústí-západ,Hněvicích,Rakovníku,Děčíně atd. Ochota minimální, čím uctivěji se člověk chová, tím to snad berou jako větší provokaci.
Právě tím, že se dávají soukromým dopravcům další a další linky směřujeme k tomu, že tu bude potřeba čím dál více Ukrajinců, protože Češi to za nízký plat nebudou chtít dělat. Já tomuhle říkám cesta do sraček. Každý kdo tohle chválí a podporuje by si měl uvědomit, že i on může dopadnout stejně a že bude nahrazen Ukrajincem nebo Mongolem, protože ten bude ochoten dělat za míň!
Podívejte se prosím do bank. Většina nových bank pokladny nikdy neměla a nemám pocit, že by to jejich klientům nějak vadilo. A ty tradiční banky (ČS, KB, ČSOB) již pokladny zrušili na hodně pobočkách. To je prostě vývoj.
Jojo, měli dát před okýnko při montáži plentu.
On v dnešní době někdo chodí na pokladnu? Já tam nebyl tak 5 let 🙂
Evidentně jo a ne zrovna málo lidí, když vídám ty fronty, naopak automaty ve stejné stanici využívané nebyly.
I PID se dá koupit na pokladně. To je dokonce podstatně rychlejší, protože nemusím řešit pokud a kolik mám drobných…
😀 Přesně kvůli tomuto přístupu nedopadlo rozšíření UNIPAJ automatů u ČD. Chudáci pokladní… Pak se stejně začaly pokladny omezovat, tak se začalo „chudáci výpravčí“… teď jsme u „chudáci strojvedoucí“. Každopádně dráhy kvůli tomu technologicky zaspaly.
A nakonec to budou „chudáci dispečeři“
No, v Pardubicích automaty byly, a stejně využití bylo minimální, a lidé raději čekali ve frontě u kasy.
Ve vlacích bez průvodčího máte možnost koupě z automatu nebo u fíry, a většina lidí volí možnost u fíry.
A proto jsem ty automaty měl tak rád – jak v Pardubicích, tak zejména v Brně, v době největší špičky o pů čtvrté odpoledne,všechny pokladny zasekané a automat krásně volný….
Taťuldo, není ti něco?
Já doufám že Arriva nahradí třeba i pendolino. Ten vrak jezdí pořád pozdě a nedá se v tom sedět. Doufám že jim to pak přiklepnou na těch 7 let.
😂😂 Toto snad nemá cenu ani komentovat. Nepamatuji si v relaci Praha-Všetaty zpoždění nad 10 minut v posledním půlroce. Vlaky jsou sice staré ale interiér je morálně novější než v rakvích a po rekonstrukci mají i velmi pohodlná sedadla.
Už slyším ty řeči až Arriva jednou získá příměstskou elektrifikovanou trať a nasadí tam ojeté Flirty po rekonstrukci místo Syslografů nebo Honeckerů. To bude zase: „staré tramvaje“, „vrak vyrobený v Polsku“, „je tam málo místa“, „má to sedačky jak v metru“…
Pepa myslel krámem Pendolino…
Jj, Arriva převezme pendolina a nasadí na ně motorové jednotky 845. Tyto šroty z Německa jsou zkrátka budoucnost naší železnice.
tak na elektrifikované trati by asi 845 nenasadili. Ale myslím si že ICE 1 by byla mnohem lepší volba než ten šrot pendolino. Navíc taková 845 je výrazně pohodlnější stroj než Regína nebo 810
Arriva by nasadit 845 z Prahy do Ostravy schopná byla, pokud by si to jezdila na vlastní komerční riziko (což ale pendolina jezdí).
A nevím, co je na pendolinu za šrot, vždyť je to dost moderní, rychlý (v ČR zcela dostačující) vlak s velmi přívětivými jízdními vlastnostmi a po rekonstrukci interiéru je na pohled moderní i uvnitř. Nevím co byste si přál víc, za mě je to asi nejpohodlnější spoj, který z Prahy na Moravu jezdí (ani railjet mi nepřijde tak dobrý, i když špatný taky není), rozhodně víc, než Arrivašroty 845.
Nevím co je na pendolinu moderního. Sedačky pohodlné asi stejně jako kostelní lavice. Dvojitá okna dokonale odstíní mobilní signál a Wi-Fi je nepoužitelná, takže ten čas nejde ani věnovat např. práci. Celkovému dojmu nasadí koronu protivný průvodčí a věčné zpoždění. Navíc za cenu jízdného zaplatím naftu na cestu autem a zbyde ještě na oběd.
Chtěl bych vidět kostelní lavici s integrovaným čalouněním.
U např. varhan E. Š. Petra v Hořicích je varhanní lavice s koženým polštářek, to ano.
Ale kostelní lavice…vyloučeno.
No, když jako jediný náklad počítáte naftu do auta, tak pak to vyjde kolikrát líp, to je jasné.
Zrovna v Pendolinu je docela dobrá WiFi využito jak na komerční trase Ostrava – Pardubice – Praha, tak i v objednávce do Mariánek, a vždy bez větších komplikací.
Nejpohodlnější je samozřejmě Bussiness kupé u RJ o tom žádná. Jinak pendolino se vyráběo v době jako šroty 646 (šrotem byla tato vozidla označena v době kdy o ně měl zájem RJ), takže něco takového by zcela jistě nemělo jezdit na těch nejelitnějších spojích nějakého doprace.
Jako, táhla by to bobina ale
Stejně jako Béčka na R9
„Na ÚOHS se nově obrátil i Svaz odborářů služeb a dopravy (SOSAD), který výběr Arrivy označil za „českou rozdávačku“.“
Kontrakt pro Arrivu, která nabídla NIŽŠÍ cenu, je rozdávačkou, zato kontrakt pro ČD, které nabídly VYŠŠÍ cenu, je… čím?
A co třeba dumping?
a nebo co třeba okrádání státu?
Když to vezmeme do důsledku, tak jednáním MD může na majetku státu, kterým jsou ČD, vzniknout škoda větší.
Tohle je 100x vyslovený nesmysl. ČD jsou akciová společnost s příslušnou odpovědností, tečka…
Naprostý souhlas… Sice vlastněná státem, ale pořád akciová společnost soutěžící na liberalizovaném trhu. A přece nemusíš soutěžit jenom u nás…
Jako že se propadne hodnota (neobchodovatelných) akcií o miliardy nebo jak to mu rozumět? Jiná škoda státu vzniknout nemůže.
Stát přece nedostane tučné dividendy, které mu ČD každoročně posílají!
V případě těchto rakví, které již před 14 lety byly účetně odepsané (viz vyjádření tehdejšího mluvčího ČD + že proto ČD požadovaly jen 40 Kč/vlkm úhradu), nevznikne škoda žádná (ta by vznikla jen pokud by jednotky odepsané nebyly + pak by se pro ně nenašlo odpovídající uplatnění).
Vzhledem k tomu, že ČD osobní dopravě jsou v zisku velmi výjimečně, lze považovat odebrání těchto okrajových rychlíků za záchranu podniku.😉
– I když je dumping nežádoucím stavem z několika důvodů, tak paradoxně tím důvodem není „rozdávání“. – Vzhledem k tomu, že nabídka Arrivy se od nabídky ČD lišila relativně málo, nemyslím si, že by šlo dumping. Na rozdíl např. od nabídky ČD pro rychlíky Pardubice – Liberec z roku 2006, kdy za provoz rakví + 2 přípojných vozů nabídky 40 Kč/vlkm netto, tedy výrazně méně než u jiných linek než co vůbec za tutéž dopravu požadují dnes. Je mi s podivem, že tehdy SOSAD proti dumpingu ČD, a. s. (ještě víc byl patrný na lince Plzeň – Most, kde ČD… Číst vice »
Za 16 Kč nemůže jezdit ani autobus to je nesmysl
Přesto tak ČD, a.s. na lince Plzeň – Most od 12/2006 jezdily. A žádný SOSAD tehdy proti dumpingovým cenám ČD neprotestoval.
Záleží, zda-li se jedná o smlouvu bruto/neto.
Ale zapomínáte, že ČD nabídly od roku 2024 moderní DMU s ETCS 😉
Co na tom, že je ještě nevysoutěžily a tudíž nemohou vědět, jestli jim je někdo stihne vyrovit a jestli je do té doby vůbec budou mít k dispozici? Slíbit se dá ledacos a argumentovat tím také.
Motáte hrušky a jablka. ČD nabídly vyšší cenu oproti Arrivě i poté, co na popud MD měly nabídnout cenu bez moderních jednotek.
Takže to byla nakonec vysloveně soutěž ČD 843 proti ARR 845. Navíc Arriva se ohradila tím, že pokud by na tom záleželo, nabídla by také cenu včetně nových vozidel od roku 2024.
A co na tom, že Connex (v českém prostředí předchůdce Arrivy) nabídl v roce 2006 pro linku Pardubice – Liberec nasazení Desir, ale vyhrály ČD s rakvemi a podstřelenou cenou 40 Kč/km.
Nevím, kde jste přišel na vyšší cenu od ČD? ČD nabídlo přechodně stejná vozidla po dobu myslím že 2 roky, potom nová, cena oprovi Arrivě o 10-20 km vyšší a nebo druhá možnost, po celou dobu vozidla stejná a s nižší cenou než Arriva. Je to logické, že cena od ČD byla vyšší, když nabídla stroje 21 století (výroba 202x), než co nabídla Arriva za směšně koupený cenou šrotu od DB vyrobených někdy v 80 letech. Jestli opravdu někdo umí počítat, tak opravdu je to logické, proč ČD šli do tak vysoké ceny. V Německu se snad už vybírají dopravci… Číst vice »
A jaká nová vozidla vyrobená v 21. století ČD nabídly? Víte o nich něco víc? A co kdyby je ČD nakonec neměly? Tak by ty peníze vracely?
Prosil bych, když někdo s něčím nesouhlasí (dá mínus), tak ať napíše důvod, protože nevím, co je na tom potom špatného, když člověk napíše realitu (a ne jako někteří zde píší pomalu básničky , scifi příběhdy atd…)
Promiňte, ale „-“ máte za to, že ten svůj sci-fi příběh považujete za realitu.
čd podávalo pozměněnou nabídku už bez nových vozidel..prvně md jednalo s čd, kde se jednalo o pořízení nových vozidel během smluvního období, ale pak příběhla arriva s nabídkou jinou a se starými vozidly, ze zákona se md takovou nabídkou musí zabývat a zjistit zda by nebyla pro md výhodnější, jelikož, ale byly obě nabídky neporovnatelné, požádalo md o předložení nových nabídek, které by bylo schopné porovnat a v tom už nové jednotky od čd nebyly, pouze 843. Tady je prvotní problém v tom, že md to nevypisuje jako korektní výběrové řízení, ale pouze informuje o záměru zadat zakázku napřímo..což se… Číst vice »
Druhá nabídka, která se porovnávala, byla na 7 let s 843. Prvotní velký rozdíl byl opravdu porovnání jiných vozidel a slíbenými novými jednotkami ČD.
A pane Sůra těch 7 let bylo 4+3 nebo 7+0? Víte to ?
Ono nic není černobílé a myslím, že nám chybí hodně informací na řádné posouzení.
Tady je docela zajímavý popis: Sice jednostranný ale i tak na přečtení a rozšíření informací mě to přišlo dobré:
http://www.jablonecan.cz/index.php?name=Clanky&file=detail&id=1402923020
Tak argumentovat článkem pana Berounského, tak to chce hodně odvahy. Jindra byl vždycky svůj, ale zvládnout napsat tolik lží na A4, to zvládne jedině on. Ale tak, když je teplé nevyhoditelné místo na Dráze, tak se to kecá. Možná to bude jeden z důvodů k zamyšlení, proč jsou ČD neefektivní a drahé.
Naprosto s vámi souhlasím, tomuto člověku věřím jen jednu větu: „Jednoho dne zemřu.“
A nejlepší je, jak si Berounský jako argument nutnosti ETCS bere do huby letní nehody způsobené ČD…
Tento vlezlý a nesympatický člověk je velmistr v psaní sáhodlouhých článků, ze kterých se dozvíte leda stokrát opakované věci. Bohužel tím to také končí, ty extra hutné články jsou ještě okořeněny hrozbou trestního oznámení.
Jestli tohle považujete za zajímavý popis, tak už Váš pohled není ani černobílý, ale spíše černošedý.
Socialismem…
„Nakonec získá kontrakt uzavřený na základě takzvané mimořádné situace.“
Když jsem psal, že MD dostalo strach a tak vyčkává, aby mohlo uzavřít smlouvu s Arrivou ve stavu mimořádné situace, sklidil jsem hodně mínusů 😀
„Zatím jen na dva roky“
Zatím? A není možné soutěž zrušit, Arrivu nechat ty 2 roky jezdit a vypsat klasické výběrové řízení? 🤔
I ty dva roky jsou na řádnou soutěž málo. Nota bene když jde o 2 roky od začátku vyhlášení soutěže do začátku účinnosti kontraktu (a ne 2 roky mezi vyhlášením vítěze a začátkem účinnosti kontraktu).
pořád by to byl pokrok, než současný stav s záměrem přímého zadání uveřejněným rok předem a možností podepsat smlouvu pár dní předem..
Tohle je neskutečný Bordelistán… Jak se mají dopravci (všech značek) připravit na nějaká výběrka a pořizovat vozidla???
Šrotu bude v Německu stále mnoho. A bude to LEVNÉ!
A 810 šrot nejsou?
S 810 jezdí i soukromníci ale je to šrot
Ale ne na rychlicich
Jak co, třeba od ažd jsou skvělé (až na zastaralost)
Vy by jste koupil nová vozidla kdyby jste měl nulovou záruku toho že něco vyhrajete?
Bohužel, ale za tenhle bordel může jen stát, když vybíra dopravce týden před zahájením provozu.
arriva zjevně tu záruku měla, když si pořídila a zmodernizovala 16jednotek a nabrala personál..
Koupit ojetiny (navíc od mateřské společnosti, která už je nepotřebuje) a zmodernizovat je a koupit úplně nové vlaky jsou řádově jiné stupně rizika. Při tom, jak nesmyslně to MD dělá můžeme být rádi, že firmy jako Arriva jdou aspoň do té méně riskantní varianty.
vy si opravdu myslíte, že arriva šla do nějakého rizika? si zkuste takovou jednotku koupit, dotáhnout jí sem a zmodernizovat jen tak z dlouhé chvíle..až si spočítáte na kolik to vyjde a vynásobíte to počtem jednotek, bude vám jasné, že i kdyby ty jednotky dostala zadarmo, tak je to šílenost dělat jen tak z plezíru..
Ale v budoucnu by je použili jinde
Cca meloun stála jednotka, 10 melounů tradičně odfláknutá rekonstrukce od dvorního dodavatele ČD, tedy zPRASu Šumperk.
No už v létě se stevardi u rychlíku v České Lípě chlubili že mají rychlíky podplacený a že je dostanou
Stevarda můžete vzít z ulice, ten nemusí vědět nic
Personál se dá vyhodit, jednotky použít jinde
Ovšem při takto vedených výběrech se můžeme bavit pouze o šrotu drahém českém u ČD nebo o šrotu zahraničním levným u všech ostatních dopravů. Obdivuji ARRIVU, má s naším státem svatou trpělivost 🙁
A samozřejmě tam, kde se nevyskytuje šrot levný zahraniční to mohou rovnou bagrovat ČD, protože za tři dny nikdo nezrekonstruuje a neschálí cokoliv koupitelného…
Dobře přátelé, když je arriva stále tolik výdělečná oproti ČD, proč tedy provozuje takovéto vehykly a nenakoupí pořádné rychlíkové soupravy odpovídající službám 21. století na železnici – např. od Rakouska vlaky jezdící z PH do Wien a Klagenfurt s Lv TAURUS!! (jsou též typy diesel). Kdysi zde jezdily ruské Sergeje s uhlím a nevadilo. Jistě, že na to pan Adamka finance MÁ!!! a ještě mu zbyde na chlast s panem ministrem Havlíčkem etc. etc.
Pan Adamka je abstinent…
Mě spíše zaráží, že někdo v dnešní době nepožaduje po nových dopravcích nizkopodlažní vozy. Já myslím, že v dnešní době je to už tak běžná věc, a místo toho si ministerstvo na dalších 7 let tuhle možnost na těchto tratích vyloučilo.
vyloučilo ji napůl svým diletanstvím a z druhé poloviny lobingem arrivy..md jinak o nových soupravách vážně uvažovalo..
a proč jen po nových dopravcích? To by se v zadání soutěže hezky vyjímalo: „Podmínky soutěže se nevztahují na firmy s tradicí delší než 20 let..
Datum vzniku a zápisu 11. listopad 1996
… sakra, tak tam napiš 27 let.“
To odbory u ČD řvaly, vždyť by ten národní-myslím tím ten echt gold národní- přišel o polovinu výkonů. Vzpamatuje se.
Ono nakupte pořádné rychlíkové soupravy, když ještě 3 dny před platností jízdního řádu nemáte smlouvu na to, že budete jezdit. Takhle svět nefunguje, že si někdo nakoupí plno nových vozidel a potom mu budou stát někde v depu, protože pro ně nebudou výkony. Ani pronajmout si je nestihnete za 3 dny. A když už nějaká vozidla máte a počítáte s platností smlouvy 7 let (4+3), tak se 3 dny před platností dozvíte, že to budou jen 2. To je skoro na arbitráž.
Zkusím poněkolikáté vysvětlit, jak funguje objednávka dálkové dopravy: dopravce jezdí v takovém standardu, jaký požaduje objednatel, tedy ministerstvo dopravy. Když si koupí vozy s pozlacenými klikami, MD mu to pozlacení nezaplatí.
Proč, proč, proč…. Asi proto, že Arriva nabídla to, co ministerstvo požadovalo a co je ochotné zaplatit.
Problém je v tom že ministerstvo chce jen levné vlaky nikoli kvalitní
proč urážíte někoho , kdo vám nic neudělal , vůbec ho neznáte a nejspíše ani on nezná vás. chlaďte si vztek na oficiálně uznaných hajzlech ( kožený, čermák , Grebeníček st, Mrázek aj) pan ředitel stoji v čele prosperujici společnosti , bez škraloupů a moralnich poklesků , starajici se např o to , aby zaměstnanci meli vyplatu na ucte . zrovna tento člověk nedela nejspis tento obor proto , aby si ,,hrabal pod sebe ,, . na to mame jine na statnich uradech .
že ANO
Spíš je otázka co dělají ČD špatně. Nabízejí vyšší ceny, stejně stará vozidla a přesto nevydělávají. Zatímco Arriva má prý astronomické zisky z každé lokálky.
už z logiky věci, bude na tom stíhlá a progresivní malá společnost lépe, než postkomunistický moloch..i když by tomu správně mělo být naopak a velký moloch by měl mít navrch
Mohl byste nám předložit ekonomickou bilanci toho dieselového Taura.
Jen tak, abychom nemuseli kupovat příští číslo nějakého satiristického časopisu.
Klidněte hormon. Ten spoj zase tak vytížený není. DMU je ideální. Jestli budou jezdit opravdu zdvojené jednotky 2+2, tak po většinu času se mi to zdá až předimenzované. Ale samozřejmě by obměna byla skvělá. Tak doufám, že další smlouva bude počítat i s novými jednotkami.
Ano, třeba takový šrot jménem Regioshuttle ex ODEG se národním ČD, a.s. na pár let dost hodil. Dokonce ho prezentovaly jako moderní vozidla.
Protože to sou moderní vozidla narozdil od 845
Už nízkou podlahou.
A modernějším stanovištěm strojvedoucího.
Spíš se ukazuje realita, že jsme pořád jen chudá postkomunistická země, kde nejsou peníze (obzvlášť v současné krizi) na to, aby zde jezdila nová, moderní vozidla. V krajích nové stroje jezdí jen díky eurodotacím, jenže těm už bude brzo taky konec.
Nemáte pravdu např. v případě Die Länderbahn a Desir na spojích Trilexu – bez dotací, přesto za přijatelnou cenu a se soudobými vozidly.
Totéž Pardubický kraj a Spidery ČD.
Desira jsou staré vyježděné popelnice. Jen v době vzniku byla jejich koncepce progresivnější, než u motoráku 843.
buďte rád za to , co jste popsal. veřejná doprava např v Mexiku , Moldavii , vlastne dle meho odhadu v 80/ statu je nepouzitelne zablesene nebezpecne muzeum . a to včetně některých unijnich statu
Ale tak to je přece už tradice. Jak dlouho se MD pokouší o „liberalizaci“ rychlíkových linek? A do dneška to prostě neumí. Mně by zajímalo, jak je možné, že po těch letech jim na nábřeží nedojde, že soutěž má být uzavřená a smlouva podepsaná 3 roky před prvním vyjetím. Potom je možné klást na dopravce i nějaké požadavky, pokud jde o vozidla. Zase tak moc se u nás přepravní proudy nemění, aby se nedala vyhlásit soutěž, kdy se bude rok soutěžit, 3 roky chystat a potom 10 (nebo 15) let jezdit. Včetně nějakých koeficientů růstu ceny objednávky. Nechci se nikoho… Číst vice »
Myslím, že je potřeba položit si otázku, jaká je v tomto případě motivace ministerstva. Logicky se nabízí to, co si myslí většina lidí – lepší a levnější služby. Ale je to opravdu tak? Podle skutků MD (v jakékoliv vládě) soudě to tak ale nevypadá… 🤔
Souhlasím. Dokonce to není ani o konkrétním ministrovi, těch se tam už vystřídalo… Tohle je problém úřednického aparátu, tedy státních zaměstnanců.
Kteří jsou prakticky nevyhoditelní – mají svého státního tajemníka. Motivace byla dobrá – aby se úředníci nestřídali s každým novým ministrem… Ale pak to vede k tomu, k čemu to u nás vede (a nejen u nás) – čím dál více různých předpisů a čím dál složitějších, jenom proto, aby úředníci na ministerstvech měli „práci“. Ve skutečnosti ale „nic nedělají“. To je krásně vidět i na tomto případě. Čest těm u kterých to tak není – a snad jich je na ministerstvech ještě většina…