Arriva zdražila relační jízdné, na hlavních trasách zůstává levnější než České dráhy
Motorová jednotka 845 v barvách Arrivy i s polepem pro RegioJet a Dopravu Ústeckého kraje. Foto: Michal Chrást
Arriva zůstala u pravidla, kdy je nejlevnější jízdenka při nákupu on-line.
Ještě že Modré popelnice nejezdí na JM to už by tu bylo totální vrakoviště.
Za to, že pacient nastoupí Arrivĕ do tohoto přestárlýho nĕmeckýho vraku, by mĕl dostat Lexaurin a svíčkovou.
Hezký, jen by to chtělo dát srovnání i kvalitativně. Dopravce bohužel pořád upřednostňuje limetky (845+945) oproti nízkopodlažním jednotkám. Tady je dost rozdíl oproti ČD, kteří přechází alespoň na Regíny (814+914 či 814+014+814).
Mrzí mě, že to porovnávání s cenami ČD je vždy poněkud zavádějící. Když si dám vyhledat spojení Liberec – Děčín, vypíše mi to 99 Kč. Proč? Mám IN 25, v podstatě jako každý, kdo vlakem trochu jezdí a mám ji zdarma (jako většina, kdo alespoň občas jezdí). Jasně, ČD si za to může sama trochu bizardním množstvím různých aplikací, nicméně porovnat nejdražší jízdné proti jedinému jízdnému není úplně fér.
IN25 v základní podobě není zadarmo. A co nabídne e-shop ČD bez přihlášení, to může být i relační jízdné.
Jezdím vlakem celý život, auto nepoužívám. Nedojíždím do práce, ale téměř není týden, abych nejel vlakem. Za posledních 30 let pro mě IN25 nikdy nebyla výhodná nabídka. Nejprve KMB (i za cenu nutnosti ji nepoužít a platit předraženě do 70 km, později PID+KMB, dnes PID+relační slevy. Je fajn, že vám někdo dal IN25 zadarmo. Jestli ne a vymýšlíte si (což je pravděpodobné) tak jste si možná náklady dobře nespočítal. A lpět na IN25 v době množství jiných dopravců je už vysloveně omezující. Ale chápu, že může být use case, že pro někoho stále ještě výhodná je. Ale neumím si to… Číst vice »
Tak ČD s IN 25 Liberec – Děčín = 99,- Kč, s kvalitně propracovaným tarifem, e-shopem a mobilní aplikací + bonusový program – kam se hrabe Arriva. A že potřebuji tu IN 25? Zá pár jízd to mám zpátky. Takže v nadpisu i článku zase zavádějící informace a nikde zmínka, že s ČD se dá jezdit také levněji. Každý ať si udělá analýzu sám.
Rozpočtěte cenu IN25 a jste vždy dražší. S Vaší logikou je nejlevnější auto.
Auto nepoužívám, PID+MHD také ne a do práce jezdím vlakem a téměř denně ho používám. Věřte mi, že s IN25 jsem velice spokojen a s dopravcem též. S Vaší logikou naštěstí neplatím povinné ručení za vlak, nerezne mi, neleju do něho olej, ani na zimu nepřezouvám, mám pokračovat?
Když už zdražili, tak je aspoň fajn, že konečně přestala Arriva prodávat na eshopu neplatné jízdenky.
Dobrý den. Nevím kde,a tak se zeptám tady. Pracuju u jednoho soukromeho dopravce. Vozmistr v Usti n. L.zapad mi říkal , ze Regiojet na trati UL západ -Kolín od nového grafikonu jezdit nebude. Důvodem údajně je to,že nemá soupravy, zázemí a ani personál. Je to to jen bachorka, nebo na tom něco bude? Má někdo nějaké informace? Děkuji vám.
Nevím o tom vůbec nic, ale když zmiňuje i personál, bude to asi jen nepřející přání. Leo na Letohrad přece hledal až někdy 3 měsíce před a vyjel. A RegioJet jako velká firma má manévrovací možnosti lepší. Při drzosti státních úředníků nemá žádný soukromník na přípravu víc než půl roku – tohle je výjimka, vědět to víc než 6 měsíců dopředu, tak myslím, že RegioJet to zvládne připravit. Naštěstí pro něj se zdražuje PID, i když ani to možná nepomůže, aby víc lidí volilo tarif RegioJetu. Předpokládám, že mezi dopravcem téhle (z hlediska PIDu) tarifně specifické trati a ROPIDem resp.… Číst vice »
Na margo diskusie, Arrivou 854 som sa síce viezol iba na úseku Trenčín-Nitra keď ešte jazdili, ale bola to komfortnejšia jazda ako 814 čd (na Morave) (a určite komfortnejšia jazda ako 813 zssk na osobákoch do N. m. n. Váhom). Nie je to síce najnovšie vozidlo a tiež nepoznám pomery na krajských linkách v česku, ale nerozumiem, prečo je tak zatracovaná táto jednotka v miestnych diskusiách, podľa mňa po rekonštrukcii je to lepšie ako 814/810 čd.
Na Vaši otázku je jednoduchá odpověď, protože není v najbrtu. Že v tom není logika? To není, ale takový už je svět.
Nejde o kvalitu vozidla, ale o ideologii jediného správného dopravce. Protože 845 není české výroby, neprovozuje je dostatečně česká firma a za jízdenky se musí platit. Pomstou je sebrat samosprávě možnost jakkoliv zasahovat do veřejné dopravy vč. MHD. Samosprávu zrušit, vše se vyřeší centrálně, včetně opravy chodníků na Lhotě.
Logiku bych v tom nehledal. A že na Lhotě nemají chodníky a tak není co opravovat bych neřešil, oni to vědí nejlíp.
Nadproporční zastoupení různých zastydlých nádražáků v diskusi.
Tak hlavní je asi ideologie, nejsou to ČD.
Pak vedlejší vliv má i to, že někdo od konkurence očekával více a je zklamán.
Pak obecný fakt, bylo hodně změn. Více jsou slyšet negativa než pozitiva.
Nevíte někdo více o tom jak dopadla kontrola dělaná minulý týden v Liberci ,na základě stížností cestujících ?Nebo se nedostatky zase zametou pod koberec?
Snad nikdo nečekal, že zůstanou tak levní. A to určitě není konec. Však je to naprosto běžný marketingový tah, který dělají všichni – chtějí se zapsat u zákazníků zde cestujících jako ti lepší a levnější a pak postupně a nejlépe co nejvíc potichu ty ceny začnou zvyšovat. Na řadu lidí to funguje, je to běžný postup bez ohledu na společnost.
V závazkové dopravě je to podmíněné smlouvou.
Být dražší než IDS či SJT nemusí fungovat. (I když, ČD to umí, Strančice – Kolovraty PID 18, TR10 24)
A když tu cenu přepálí, tak přijde někdo, kdo bude levnější a přesto si vydělá.
Nenadržuji Arrivě, ale aspoň má normální soupravy. U ČD musím platit i za jízdu šroty, jako jsou 810/814.
Hlavně že Arriva má samé moderní vozidla..
To jsem neřekl. Žádný dopravce není dokonalý. Ale rozdíly v kvalitě souprav u ČD jsou rapidní. Osobně by mělo totálně trapně za to, že cestující musí platit za jízdu 810/814.
Existují třeba filmy, které vám zprostředkují svět lidí, kteří si za peníze nechají přiložit igelitový pytel přes hlavu a cíleně se dusí (Psi nenosí kalhoty). Je to pro ně rozkoš. Podobné to bude s těma soupravama 810/Regína. Někdo to vyloženě musí opakovaně zažívat a chválit a jinému je to jedno, po cestě třeba vyspává opici. Hlavně je potřeba umlčet ten zbytek, co by chtěl vážně něco jiného.
Taky jsem byl vždycky pro modernizaci, a budu i nadále. Ale Vy jste si nevšimnul, co udělal s veřejnou dopravou a jejím financováním Covid? Myslím, že s těmito názory je teď opravdu potřeba zmlknout, aspoň na 3 roky. Pro mě je každý, kdo se teď jako rozmazlený fracek dožaduje likvidace 810, stejný jako ten, kdo řve po likvidaci lokálek. (z mého sobeckého pohledu: gauner)
Vy pracujete jako dozorce?
832,846 a 848 mi prijdou, jako moderní v porovnání se šroty 810,814
Hmm, co by jste raději – Alstom Coradia Linty nebo Pesa Linky?
Osobně by mně stačilo cokoliv, co není na úrovni trabantu.
No…já bych raději ČD B251 než DB 628…
Obě jsou lepší než ty staré vykopávky od ČD.
Pozoruhodný názor – vozidla Arrivy 628 DE / 845 CZ jsou fyzicky starší než vozidla řady 814 CZ ….
A co tak vozíčkář – dostane se do 628 DE / 845 CZ nebo do 814 ?
Též cyklisté, maminy s kočárkem.
Tak proč jim neřeknete, ať zruší 810, které jsou pro převoz čehokoliv naprosto nevhodné?
Cestování vlakem je utrpení i pro zdravého člověka. Upřímně jsem vozíčkáře ještě jet vlakem neviděl. A vůbec se tomu nedivím. K čemu je mu souprava, do které se snadno dostane, ale pak v tom teple zkolabuje. Ukázkovým příkladem není jenom 814, ale i 854.
Možná mají lepší interiér než 810, obrazovku s mapou ve voze. Na druhou stranu u ČD se mi ještě nikdy nestalo, že bych zůstal na hodinu trčet kdesi v polích kvůli poruše vlaku. U Arrivy už ano (a to s nimi jezdím řádově méně než s ČD).
Nestalo u ČD? Tak to Vám závidím. Mně už několikrát a pokaždé se na náhradní spoj vy*rali.
No já tady zůstal viset (na technickou závadu) se všemi železničními dopravci, co tu kolem mě jezdí. Ale procentuálně daleko vpředu je Arriva, pak dlouuuho nic, pak ČD, které s Trillexem drží skoro plichtu. S ostatními dopravci nemám více zkušeností, tak je nehodnotím.
Ovšem jsou to jen zkušenosti, které sem při cestách posbírál já, tudíž netvrdím, že to tak opravdu je.
Proč? Proč? Proč? ČD tady dělaly bordel dávno před Arrivou, dělají a stále budou dělat. Na spoustu tratí se totálně kašle a některé vlaky budou v provozu do té doby, než se za jízdy rozpadnou. ČD už začínají pravidelně chcípat i 854. Jak s tím můžete srovnávat Arrivu? Rozdíl je v tom, že když to Arriva nezvládala, tak s tím měla problém. Když to nezvládají ČD, tak je to naprosto v pohodě. Kdyby byly ČD soukromý dopravce, tak už dávno zkrachují.
854 u nás nejezdí, takže nemohu úplně sloužit. Osobně bych tedy 854 nad 845 nevyzdvihoval. Zvlášt na 071, kde jsem měl v hydře vždy pocit, že už asi jedu po poli, tak 845 se tam chová vcelku v pohodě, ovšem to je spíš problém té tratě 🙂 Ale také nemám narozdíl od Vás tyrkysové brýle. Pro mě je vlak primárně vlak a jednou jakou má barvu. Hodnotím kvalitu, včasnost, cenu. Každý dopravce má své plusy a mínusy. Jenže kvalitou nehodnotím jen jestli je to 854 nebo 845, ale taky, jak se kdo o mě postará, když jsou problémy, jak se… Číst vice »
Neříkám, že je ARRIVA dokonalá, ale ČD jsou jednoznačně nejhorší. Právě zmíněné problémy jsou toho důkazem. U ČD jsou problémy na denním pořádku a na nich jde jasně vidět, že ČD na cestujících vůbec nezáleží.
Pokud vím tak Radimkovi taky odcházely mašinky co chvila.
…co prosim?…jezdim vlakem skoro každý týden a minimálně jednou za 2 měsíce někde v polích stojíme…onehdá jim umřel vlak na trati Neratovice – Mladá Boleslav, uprotřed polí za Vruticí došlo uhlí a vlak začal samovolně couvat…obzválště příjemné to je, když se stojí, neví se proč, nejlépe když je venku 38 ve stínu…a kecy, že za to může SŽDC nebo jiný dopravce mne nezajímají, je to jedna parta…
A co v létě. Vůz bez ventilace, říkám tomu jezdící solárko. To je docela za trest, Bezděz Praha. Už to v létě neudělám. Raději ruinu, kde se dá otevřít okno…
Všechny vlaky mimo koridory od ČD jsou bez ventilace. A otevřít v nich okno je totálně k ničemu. U jiného dopravce jsem neměl v létě problém.
Problém vlaků ČD je taky částečně v grafikonech, protože v létě přijede do obratové stanice osobák, nechá se tam patřičně nažhavit ve stoje na 50st. a pak alou na obrat. Kdo jede zpět je buď čert co se nikdy nepotí, anebo sádlomáslochista, který má rád za jízdy zavřená okénka a ještě si dá svetr.
Delší pobyt je i výhoda, že se nepřenáší zpoždění 😀
A musí být při obratu zavřená okna a puštěné topení?
Pozoruhodné je, že se mi aktuálně nedaří dohledat tabulku s kilometrickým tarifem pro relace neuvedené v tabulce. a že to relační jízdné je aspoň na e-shopu někde levnější, a někde také dražší, než kilometrické. A tak například z Prahy Čakovic to přinejmenším na e-shopu vyjde levněji až do Dolánek (případně na Turnov – město, pokud tam zrovna je spoj) než na hlavní nádraží Turnov.
Arriva mi ze začátku nevadila. Teď je to věčně na trase Liberec-Ústí samé zpoždění cca 15 minut. Rekordem byl příjezd 55 minut na příjezdu z Pardubic, tím zpoždění 25 minut na výjezdu do Ústí, k tomu ještě NAD z Benešova takže jsme měli nakonec hodinu zpoždění na příjezdu do Ústí. Teď v létě se v tom vlaku nedá dýchat, okna nestačí luftovat. Barel s vodou, který všude prezentují, je nefunkční. WiFi funguje jen v některých soupravách. Informační panel ve vlaku funguje jak kdy. Pohodlnost nic moc na delší vzdálenosti. V Rynolticích se věčně čeká na křižování, MD před lety a… Číst vice »
Ano, souhlas. A proto se od příštího prosince díky výpovědi krajského aparátu v čele s „odborníky na dopravu“ se Sharkem už nesvezeme.
inu, pokrok nezastavite…
CD už stejně tento kraj odepsalo. po chování kraje k němu.
odkoupí si dotované pavouky do vlastnictví a pak to celé asi zavřou…ať si kraj dělá co chce
ČD ale mají povinnost se do výběrek přihlásit, když nikdo jiný nebude mít zájem. Nebo to už neplatí?
To je v jakém zákoně taková povinnost?
Jo a taky se nesvezete 843, místo toho budete muset Desirem 🙂
Na zmatky a zpoždění při výlukách má dopravce malý vliv. Záchranu před smrtí žízní jsem v Arrivě již jednou využil, u ČD ještě ne.
Zrovna naposled při výluce Děčín – Benešov n.P. nesla za rozvrat dopravy od Ústí přes Liberec až do Pardubic největší vinu rozhodně Arriva a její neschopnost organizovat dopravu.
Je také dobré dodat, že za jízdu v popelnici.
ano ano, u ČD popelnice typu Bdt či 819 vubec, ale vubrc nejezdí, viďte? :)… Toto má aspoň elementární prvky moderního cestování, narodil od toho odpadu, který mnohé vysílaji CD… Tato kritika že strany zhrzenych CD zaměstnanců je úplně mimo.. Mimoto, v čem byly ty původní vlaky od CD lepší, než ty současné arrivy? Namátkou vypichnu wifi, zásuvky, WC…
Bdt jsou poměrně tiché a pohodlné vozy ve srovnání s jendotkou 460. Ne, to není ironie.
Jsou ve výrobě pantery a Třebová už se
chystá 460 rozkuchat
Tak odolná ocel, co přežila několik ofenziv, se nedá polechtat kdejakým autogenem.
Bdt je největší lejno české železnice… Antinizkopodlaznost, odporné gravitační wc, zásuvky a wifi jsou nepředstavitelny luxus, hluk naprosto příšerný-pistici brzdy a podobně, koženkové sedačky, žádná klimatizace nic.. Co je na to do háje pohodlného? Jaká je jedna jediná věc, která je na těchto vozech pozitivní?? Jedná jediná?
Samozřejmě lepší jsou tiché brzdy, které naprd brzdí.
U vozu konkurence jsem nezažil, že by pistely, a pokud by nebrzdily, asi by jim regulátor nedovolil jezdit… Tímto komentářem jste dokázal, že jste úplně mimo…
A ona konkurence má vozy s klasickými špalíkovými brzdami?
Má. Třeba GWTR_810. KŽC na závazkových vlacích též.
Tak 810 nepíská při brzdění ani u ČD.
Asi ne, je to snad povinnost?
Brání ČD něco kromě paragrafu 1 používat kotouče a pokud možno EDB?
RGJ tak rozhodně zní.
Nemá, a je dobře, že je nemá, protože na koleje už dávno nepatri
LE 480 brzdí aniž by pískal, ČD 680 taky.
A od kdy mají 680 špalíkovou vruduz?
*brzdu.
Já si myslím, že ji nemají vůbec. K čemu by jim byla, k odhánění cestujících z nástupiště?
No, že uvádíte jednotky, které nemají špalíkovou brzdu, jako vlaky, které při brzdění neskřípou, ke komentáři, který mluví o vozech se špalíkovou brzdou.
Z pohledu cestujícího srovnávám vozy které skřípou a vozy které ne.
Z pohledu šotouše tuším důvod a výhody špalíků, ale je to irelevantní.
A pronikavý jekot Žlutohnoje…
Jdou na tom líp otevírat dveře než na béčkách. Ale zase nejdou centrálně zavírat…
Prostě „takyvrchol“ čs. železničního průmyslu, na který se tak nostalgicky vzpomíná…
No…v Bftn ten informační systém fungoval jako hodinky. Záchod přijatelný, vždy ticho, vyvětráno…
Pravda ale je, že popisuji poměry na R27…
Stejně tak musím připustit, že ČD mohly v řazení R26 rovnou vypsat 754 + 2xB (často B251). 854 jsem na živo neviděl.
A opravdu neskutečné. Ostrava Brno Lowcost stojí 219 Kč.
S ČD Jsem jezdil za 119 Kč S in 50 nebo akční. Za 150 jsem jezdil I třídou (tady 260- 317). S in 25 nebo skupinovou tuším za 150 Kč.
Toto je podstatné zhoršování flexibility, dostupnosti míst v ČR. A to tam vlak jezdí na mizerné infrasturkutře, kterou hravě porazí autobus.
A nebo také 114 Kč, ale to se nehodí panu Jemelkovi do krámu.
Hm, In 50, takže levnější po té co zaplatíte tři litry za rok za slevu. Akční není to samé co relační, jedno je omezení nabídka, druhé je trvalá nabídka. Skupinová jízdenka se zase moc nehodí jednotlivcům.
A Brno-Ostrava začíná na 119 Kč, když když už jsme u těch nejlevnějších jízdenek.
A s In 100 to bylo dokonce zadarmo.
Holinky, hodiny a mašinka na klíček, všecko se natahuje.
Hmm, najezdit 25 000 km ročně (jako jsem já jezdil), tak se vám vyplatí i roční SJT 1.třídy…
Ročka IN 100 na jedničku se jako nejlevnější jízdenka vyplatí i při denním dojíždění z Pardubic do Prahy do zaměstnání – při odečtu dovolené (20 dní) se uskuteční 460 jízd – každá za 54,34 Kč – obyčejná jízdenka za 213 Kč a ještě dostanete láhev minerálky (v krámské ceně 14 Kč) „zdarma“. Čili jízdenka za 40 Kč a když se dávaly noviny za „dvacku“ tak jízdné 20 Kč …. nekupte to za tu cenu …
Podobnou cenovou nabídku žlutý ani černý dopravce nenabízí …
A hlavně ve skvych vozech B a Beer bez klimy a wifi, a v té vaší slavné první třídě v podobě vozu A, který taky, absolutně ostudne postrádal klimu i WiFi, tedy to, co má rj i v onom low costu 👏🤦♀️
Ale platila tam režijka!
V první třídě režijka, maximálně u nějakých vyšších pozic nebo s doplatkem.
No a? 😀 stejně ta první třída byla horší než to, co nabízí Rj v low costu..
V Railjetu žádná low cost třída není.
Bože můj, vážně? Když nemáte argument tak budete řešit velké písmenko? Jinak když už jsme u toho, tak u rj jsem nedávno low číst zazil, teda ne cenově, ale kvalitativně, když v celé soupravě na cestě Brno-Praha nešla wifi ani zásuvky, průvodci nikde a nikdo to neřešil :).. Teda pardon, u RJ v low costu ta wifi je, tady v rj nebyla, cena cca 1,5 nasobna oproti low číst RJ :).. Co tam máte dal, kolego? 🙂
*low cost
RJ je značka Railjetu, jen u nás si ji Jančura vybrečel pro sebe i když ji první začali používat dráhy.
Hrůza nešla WiFi, a zásuvky svět se hroutí, low dost největšího zrna, přito. U RegioJetu je ta WiFi snad ještě víc nespolehlivější, a to mluvím z vlastní zkušeností.
I když je pravda, že u Rakouských souprav Railjetu jsem se dokázal připojit jen v 1 z 10 případů, ale jak říkám, já mám vlastní data, takže mě to kdyžtak moc nepálí.
To, že máte nebo nemáte vlastní data je naprosto irelevantní…. Služby CD jsou v mnoha případech horší, než low cost regio jetu, a to jste tu teď ještě ani jednou nebyl schopen vyvrátit…. A jinak, jednalo se o modrou, tedy českou soupravu… A hrůza to není, že WiFi nešla, jen konstatuji, že ta cesta byla na nižší úrovni, než cesta low čistém regiojetu a stala o 50 % víc.. A to je, asi se shodneme, ne úplně dobrá vizitka pro CD 🙂
Proč, funkčnost WiFi či zásuvek je tak 10% z celkové úrovně, důležitá je rychlost, čistota vozu, tepelná pohoda, WiFi či zásuvky jsou úplně marginální.
Jinak jel jsem RegioJetem asi 5x, z toho 3x WiFi nešla, to taky není dobrá vizitka, nebo se mi budete snažit tvrdit, že jsem měl jen smůlu?
Tak rychlost nesplňují CD hodně často, z důvodu „poruchy vozu“ a podobně, tepelná pohoda je taková samozřejmost, že ji snad ani nemá smysl vytahovat a splňuje ji naprosto vždy i regiojet…Mi wifi u RJ z 99% vždy jde, narodil od CD, kde je v jednom z 8 vozu a ve zbytku není 😀 🤦♀️
a lzeme veselé dal.
nefunkční klima u žlutého…to je už dost obehrana a známá písnička. osobně jsem jel 3krat. dvakrát nejela…ani v té nejvyšší třídě.
ano, B251 a pod klimu vůbec nemají. ale pokud se nemýlím, tak i žlutý má vozy bez klimy…
no, CD posílá různé vypecene soupravy, ale tvrdit že railjet je horší než low cost od žlutého demagoga, to už chce značnou dávku zaslepenosti
Ostrava – Brno autobus ?? No pár bláznů to kdysi jezdilo (Capital Express), ale ty šmodrchy na D1 u Brna, Prostějova a vlnovku u Fulneku, tak za to se teda nevyplatí ztratit myšlenku. No a Gréta by k tomu taky svoje řekla.
Teď zrovna sedím v rychlíku Arrivy 1142. Z Prahy jsme vyjeli s zpožděním přes 15 minut, kvůli tomu, že se rozbila právě připojená jednotka 628. V mé jednotce 845 hlásili, že si máme přestoupit do 628, ale nakonec to bylo právě naopak, takže všechny ty bágly, které měli výletníci s sebou si zase museli přinést zpátky do 845. Pak se 845 nechtěla rozjet, k tomu však zhaslay zářivky a IS….
Prostě jízda s nejlevnějším dopravcem je fakt dobrodružství (a to jsem Arrivě zpočátku fandil).
No vidíte. Mě předevčírem Národní dopravce zrušil spoj bez náhrady s tím že za hodinu jede další, ale bude mít taky zpoždění asi 15 minut.
Který národní dopravce? Máme jich u nás více.
ČD
Nevim za co mínus. Byl to v sobotu 3.7. vlak 1857 Náchod – Starkoč. Zrušen bez náhrady.
Za to, že jste vyslovil jméno, které se v takové souvislosti vyslovovat nesmí.
Nejel, to je pořád lepší než kdyby jel a neplatila v něm režijka.
Náhradou vlaku 1857 byl vlak 1879 do Václavic / 15165 do Starkoče – se zpožděním 18 minut ….
Levnější jízdné, zato neexistující aplikace, jízdenku lze vrátit nejpozději 30 minut před odjezdem, a to Vám vrátí pouze kredity ne peníze (při vrácení na eshopu), přes zákaznickou linku je zas manipulační poplatek 20% z ceny, rezervace pro jízdní kola pouze telefonicky.
Za co ty mínusy? Protože mají WiFi a zásuvky, takže jsou samozřejmě lepší?
Samozřejmě, že jsou lepší, protože na motorovou trakci nekašlali tak kolosálně jako ČD.
Mimochodem několik let po nástupu reálné konkurence stále nevidím u ČD nějaké posuny. (Kromě pokusů o oživení nějakých dovezených ojetin v Olomouci).
V čem, že mají ojetiny starší jak 843 u ČD? Že mají WiFi a zásuvky? Protože to je důležitější jak polospouštěcí okna.
Třeba že má Arriva vakuové WC, narozdíl od ČD hnojometu? A ani po prohraných soutěžích s tím nehodlají něco dělat.
hnojomet aspoň funguje vždy, což se o wc v 845 říct nedá, mají jezdit jednotky s 2xwc, ale často jede 845.1 s jedním atd. Arriva je fakt bída, ačkoliv to není taková katastrofa jako rozjezdy, tak ačkoliv čd má spousty vad, tak bohužel se ještě nedostaly ani na jejich úroveň, natož aby to bylo nějaké zlepšení a to že být lepší než čd by nedalo zas takovou práci…
Já jezdim s Arrivou jen mezi Pardubicemi a Jaroměří a tam sem zatim s wc problém neměl, jinde být samozřejmě může nebo sem měl štestí.
Pamatuji i stará béčka s ucpanými a vyplavenými záchody..
Jo ale nízkopodlažní to taky není..
V nejhorším případě má 843 plošinu. Kde ji má 845 bych rád viděl…
Uznávám, vakuové WC je výhodou, pokud jej tedy cestující neucpe, ale tam výhody končí (+ tedy zásuvky a WiFi).
To víte…ten „hnojomet“ bude spolehlivě fungovat i po 600 km (které 843 na R27 běžně jezdí)…
Ono z toho co projde „dírou“ za jízdy na pražcích moc nezůstane … proto „ve stanici“ nelze ….
A na vedlejších tratích pak dozrávají 3x tak velké lesní jahody…
Kolik vozidel má Arriva upravených pro nakládku vozíčkáře vozidlovou plošinou, včetně WC pro vozíčkáře ..
To že 845 jsou trakčně na úrovni Regionovy jste asi zapomněl.
Holt stačí umět počty základní školy … 814.2 je na tom dokonce lépe z hlediska kW / tuna …
Mají třeba WC a vodu.
Jezdím celkem často (2-3× týdně) mezi Krásnou Lípou a Českou Lípou. Jedu vždy s tím dopravcem, který zrovna jede (ČD × Arr.). Žádnou slevu nemám. U Arrivy je voda tak v ⅓ případů a cca v jednom případě z deseti je WC mimo provoz. Nekritizuji, jen popisuji realitu.
Kdy prosím zrušili v 843 a 043 záchody?
Ale ano, vakuové WC jsou výhodou, že člověk nemusí řešit, zda je vlak ve stanici (případně tunelu 😀 ) nebo ne, pokud jej teda cestující neucpou.
No a voda nevím, Arrivu jsem nevyužil, ale podle komentářů, to zas tak slavné není.
Ano, přesně tak, protože kurw*drát žijeme v roce 2021 a při cestování chceme využít i těch zásuvek a wifi např k práci 🙂 To, že to fanoušci a zkostnateli zaměstnanci CD nejsou schopni pochopit je druhá věc
ČD nabízely do soutěže nové regiosharky ale vzaly se levnější šunky..od arrivy
ČD do soutěže nabízely vozidla, která neměla v té chvíli k dispozici a ani nebyla vysoutěžená. Reálně by tak několik let pokračovaly rakve.
A ty rakve by byly mahagonové, dubové, smrkové, nebo cínové? 😂
Uhodil jste hřebíček na hlavičku … jak bude postupovat dopravce, když bude v podmínkách že musí doložit, jak vozidla vysoutěžil …
Podle zákona musí jeden dopravce soutěžit, jiní soutěžit nemusí …
Představte si, že ARRIVA (kdokoli přijde na MD / kraj ) s nabídkou „nových“ vozidel a levnější cenou – a příslušný odpovědný úředník sdělí – zajímavá nabídka, děkujeme, můžete nám předložit dokumentaci týkající se vysoutěžení těch vozidel ?
Jistě ABSURDNÍ představa …
Tak se vrátíme na počátek tohoto problému: MD nepožadovalo nová vozidla. MD stačila ojetá vozidla, ČD nabídla nová, dražší. Takže opět řešíte teoretickou situaci. Proto vyhrála Arriva. Jen jsem poukazoval na to, že tu někteří argumentují novými vlaky ČD, které v té době nebyly ani vysoutěženy a jezdily by jen pár let nové smlouvy.
Já Vám to neberu, ale každý máme jiné priority, Vy WiFi a zásuvky, já se raději obejdu bez těchto věcí, když to bude mít polospouštěcí okna, které tedy větrají lépe, jak ty malé vyklápěčky, když ani jedno nemá klimatizaci.
Samozřejmě o aplikaci Můj vlak, lepší rezervaci místa pro kolo, atd… Nemluvě.
A k čemu ta aplikace můj vlak je, když se k ní bez WiFi nepripojite? :D.. A i kdyby jste se připojili, v čem je ta aplikace pro běžného cestujícího(rozuměj nesotouse) tak nepostradatelná? Já ji mám v telefonu, vlakem jezdím pořád a tuto apku využívám jen výjimečně, a to v případě zpoždění…
Data za poslední dobu dosti zlevnila, a i ta lze použít pro přístup k internetu a tedy na aplikaci, a já drážní WiFi třeba skoro vůbec ve vlacích nepoužívám, protože se tam x lidí dívá na film, takže WiFi je nepoužitelná.
Spojení, zpoždění, řazení (i když tedy plánované), případně i nástupiště/kolej, snadná výměna/koupě jízdenky/místenky, včetně různých služeb navíc, o tom všem si můžete nechat u Arrivy jen nechat zdát, ale samozřejmě je důležitější WiFi a zásuvky, než nějaké služby tohoto typu.
Řazení je důležité pro sotouse, pro mě fakt ne… Teda jo, tehdy, když si potřebuji v soupravě MEZINARODNIHO EC vlaku najít ten jediný vůz z 10, ve kterém ta wifi je(to je ale opět donebevolajici neschopnost, že naprostá většina vozu bmz, která na těchto vlacích jezdí, wifi nedisponuje). Nastupiste/kolej si zjistím na nádraží, jízdenku si koupím přes net, na to aplikaci opravdu, ale opravdu nepotřebuji… Schválně se podívejte, kolik lidí ti vaší „appku a Ťapku“ používá, naprosté minimum ve srovnání s těmi, kteří ocení skutečně dostupnou wifi u Arrivy. A že WiFi ve vlaku nepoužíváte? Bodejť že ne, když u… Číst vice »
Jasně cestující nepotřebují vědět kolikátý vůz na vlaku je ten jejich, pak nevím, proč se to tak řeší. V tom případě není potřeba zavádět žádné sektory a Němcům běžte říct, že sektory mohou zrušit. Já (ani dráhy) zato nemůžu, že nemáte na vlastní data. Podle Google play si Můj vlak stáhlo přes 500 000 tisíc uživatelů (bohužel nevíme kolik přesně (jestli 600 nebo 800 tisíc), ale i kdyby aplikaci pravidelně využívalo jen 300 000 lidí, tak to stále bude víc, než pro kolik je důležitá funkční WiFi na vlaku. No vzhledem k počtu souprav si troufám říct, že počtem vozů… Číst vice »
Já vlastní data mám, ty debile :D.. Dráhy mohou za to, že neposkytují wifi a nasekly se v 90 letech, ostatně vy jste dokonalým ukazem toho, proč jsou drahý tam, kde jsou.. Proč mají dráhy ve srovnání s koukurenci(hlavně tedy rj) u běžné cestující veřejnosti (tedy ne lidi z tohoto webu ani sotousu) tak zoufalou pověst? Čím to podle vás je?? Právě tímto přístupem, a stylem „dráhy nemůžou za to, že nemáte data“ 🤦♀️
Souhlasím. Raději vyvětranou 843 než dusnou 845…
Používejte NBK s kvalitní baterií … jak jste pracoval, když WIFI nebyla ?
To je otázka tou jak se pracovalo, když nebyla elektřina :D… Prostě elektřina ve vlaku je, tak proč jezdit s dopravcem, který ji nemá a bere ji za zbytečnost, když je tu nabídka toho, kdo ji má a je ještě levnější.. Ano, nemá appku ani Tapku ani babu na nádraží co mi vnuti tarif TR 10,ale.to jaksi nepotřebuji no 🙂
Nevadí že ve vlaku je vedro, protože větrá jen malými vyklápěčkami, ale má to nejdůležitější WiFi a zásuvky. Někdo bere za zbytečnost zásuvky, jiný dobré větrání.
Dobře větrání je pouze klimatizace, otevřená klasická, nebo malá okna je jedno, obojí je to na dnešní dobu trapné a ubohé… Ale raději si teda výběru vlak, ktery když už nemá klimatizaci, má aspoň zásuvky a wifi. Co CD brání dát do vozu pitomý router netuším, asi přesně tento přístup ala „kupte si knihu nebo koukejte z okna“ Nedekujeme, odejděte, monopolu a arogance bylo za těch 30 let dost.
Není, polospouštěcí okno je rozhodně lepší, jak malá vyklápěčka. No já Vám to neberu, klidně se poťte s WiFi (můžete si přitom představovat, že ta WiFi vás ochladí), já si raději vyberu vůz s polospouštěcími okny bez WiFi a zásuvek, který bude líp chladit za jízdy. Na internet mám stejně data, a mobil i tablet to bez zásuvky chvíli vydrží. Tu posedlost WiFi tedy moc nechápu.
Ono to jezdí na Wi-fi, to nevíte?
Praha Rumburk oni jezdí starou … za 140.. a autobusem je to tak 150 km.
A ejhle ČD oklikou se 190 km a osobákem jedou s IN 50 za 89 Kč.. 0,6/km
To jsou …
A IN50 je zdarma, že porovnáváte plnou cenu Arrivy s cenou po slevě s komerčním produktem ČD? Můžete ještě příště porovnat, že s IN100 to máte úplně zdarma
No. Podívejmě. Potichuu.. To je mi konkurence… Co.. Hlavně, že objednavatel vybral tzv nejnižší cenu. Že to zaplatí cestující. To je nezajímá. Pak přidejme lowcost – automaty na nádraží = časem zavřená nádraží.
Doporučil bych Vám výlet do zahraničí, abyste viděl jak funguje poměr pokladna/automat. Nikde v zahraničí neuvidíte pokladny jako tady, někde v Tíšicích či České Lípě na Střelnici, je to úlet. Občas nebývaji ani ve městech valikosti Rumburka a podobně. Je to nerentabilní pro dopravce a automat v dnešní době, určitě dokáže plně nahradit pokladnu, ne-li předčit v určitých ohledech (například jazykovou vybaveností).
Záleží co potřebuji koupit, osobně mám radši člověka než automat, když potřebuji poradit.
To asi ano, ale s čím vám asi reálně poradí pokladní v nějakém vesnickém nádraží?
Čest výjímkám, ale ti lidé nebývají moc bystří a jsou schopni prodat jízdenky do nejčastějších relací. Víc bych od nich raději nečekal.
Na kvalifikovanou pomoc máte zákaznický servis na telefonu – a jsem u ČD vždy narazil na šikovné lidi (až nadšence).
Automaty mají možnost i vzdálené podpory s video přenosem a zvukem, tušíš vám i automat poradí.
To ano, ale čekat než mě nějaký automat spojí s call centrem, opravdu skvělé.
A kolik těch automatů existuje ?
Ano, naposled nám pokladní v sobotu místo IREDA dala jízdenku podle TR10, po upozornění jen utrousila něco jako že si musíme o levnější jízdenku říct. Velmi profesionální přístup.
Logika ČD, na vlaku samolepka „veřejná doprava královehradeckého kraje“, na směrové ceduli logo IREDO, ale o jízdenku IREDO, která je levnější se musim doprošovat. Přesně tohle je rozdíl u Arrivy, tam dostanu levnější jízdenku a nemusim se o ni doprošovat.
A jak ta pokladni má vědět, že chcete IREDO?
Pokud řeknete jen z bodů A do bodu B, tak pokud nemají nařízeno jinak, tak logicky dají tarif dopravce.
Pokladní má že slušnosti poradit, co je pro cestujícího výhodnejsi.. To je ne sporná výhoda(a jedna z mála posledních) „živých“ prodavači jízdních dokladu… Bez toho už můžeme jízdenky kupovat jen v automatech a efekt bude naprosto stejný
Pokud radu chci, tak si o ni řeknu, ne?
Osobně takovouto akčnost nemám rád, já jsem pro zlatý kompromis, když dotyčný neřekne, zda chce IDS či tarif dopravce, tak se zeptat kterou chce.
Tak na co tam ta pokladni je?? Sám jste řekl že od toho, že májdem radit.. V čem jiném jom má radit, než to, jak si koupit co nejvýhodnější jízdné? Znova opakuji, zvolí mezi zlodejnou jménem TR 10 a tarifem ids můžu i na automatu, s vaším přístupem jen potvrzujete to, že většina pokladen je zralá na zrušení, jelikož pro zákazníka krom kyselého xichtu nepřinášejí mnohdy nic navíc…
Ano, ale když o tu radu stojím, zažil jsem i opak, i přes výslovné uvedení, že chci IN25 zpáteční (v době, kdy ještě zpáteční existovali), se mi snažila vnutit IDS, s tím, že si při cestě zpět, mám koupit druhou. Proto nemám rád nevyžádané rady, když vím, pro co jdu, tak mi to má dát. Rady myslím, když cestující přijde, s tím, že chce poradit, jaké jízdné do bodu XY, při nákupu rezervací do lůžka/lehátka (to je třeba můj případ, v tomhle nákupu přes e-shop nevěřím), spojení, nebo tedy když cestující přijde a řekne jen do bodu XY, a nekonkretizuje… Číst vice »
A co je tedy podle vás špatně na tom, že když přijdu, že chci jízdné do bodu B, že mi prodavačka nabídne 2 tarify a představí ceny? To přece není žádné vnucovani, to je ta rada, kterou tady tak vehementně prosazujete jako nenahraditelnou věc u pokladen.Zlodejnu TR 10 bez rady o tom, co je vhodnější, si koupím i na netu 🙂
Je hezké, když poradí a nabídne nejlepší možnosti, ale chtít, aby v současné tarifní džungli vždycky z hlavy vysypala nejlepší nabídku, to se nedá.
Jezdí na té relaci něco, kde IREDO neplatí?
U Praha – Kolín je možné a pravděpodobné, že chci jet nějakým Intercity. Na Praha – Kladno nejezdí nic mimo PID, naopak můžu chtít jet autobusem.
A většinou mi pokladní pořadí ..jaký lístek koupit
Až v pokročilé budoucnosti přijdete do čekárny k automatu, tak se vás ten zeptá na cílovou stanici a třídu. Pak mu to zaplatíte a hotovo.
A i kdyby jste byl sklerotický, tak nezapomenete místa přestupů, protože budou na té jízdence…
Ale to v pokročilé budoucnosti bude muset být „tarif ČD“ srozumitelný. Pro kvalifikovaného kasíra je někdy problém se prokousat celou nabídkou, pokud takový požadavek dělá po několika měsících … nebo ho nedělal vůbec … známý pokladní – svým způsobem taky šotouš – musel někdy použít „přítele na telefonu“, protože mu TO nešlo „musel to dělat jinak“ ….
No to taky bude srozumitelný…
Základní tarif 1,6 (2.) nebo 2,4 Kč (1.)
A slevy 25%, 50%, 75% a 100% (dnes tomu říkáme „IN Karta“).
Dle mého názoru by stačily pokladny pouze v přestupních uzlech (Krnov, Liberec, Zdice…).
Všude jinde bych se spokojil s automaty za podmínky, že budou akceptovat bankovky.
Už vidím ten nárůst cestujích, kteří by si raději koupili jízdenku u průvodčího, než aby řešili nějaký automat. A nerozlišovat jen podle přestupních uzlů, ale i podle frekvence cestujících, například Chrudim není žádným přestupním uzlem, ale cestují odtamtud stovky lidí denně, tam by byla blbost rušit pokladnu. V Pardubicích bývaly 2 automaty (v České Třebové mám dojem jeden), přesto jej využila hrstka lidí a ostatní raději chodili stát frontu k pokladně.
Především proto, že ten automat patrně neuměl všechno … představa, že si cestující „bez pokladního školení“ poradí se SW UNIPOK nacpaném do automatu je naivní … i kvalifikovaný kasír/-ka má problém se k něčemu prokousat ….
Byl to normální automat, kam se zadalo odkud kam, prostě to co člověk potřeboval, žádné složitosti.
Já taky netvrdím, že v té době bude existovat nějaký „SW UNIPOK“.
Já netvrdím že budou existovat nějaké krajské IDS…
To máte pravdu, ve Švýcarsku jsou automaty – až na nepatrné výjimky všude (ale tam na vlaku funguje personál), jenže na těch automatech si můžete koupit jízdenku odkudkoli / kamkoli – včetně kombinace vlak, loď, bus, lanovka … a to nejdůležitější – s tím automatem si poradí i cizinec (obecně cestující) neznalý podrobných tarifních pravidel. S tarifem ČD „bojuje“ v rámci UNIPOKU i kvalifikovaný pokladník se zkouškami … protože se musí proklikat přes různé podnabídky … Podobně je tomu i v Německu nebo Rakousku …
Tak ono hlavně by Arriva měla konečně přijít s aplikací do mobilního telefonu stejně jako ČD, RegioJet nebo LeoExpress. Je docela otravné místo toho mít jízdenku s QR kódem na jednom místě v mobilu (kde mám i info k vlaku, můžu si koupit jízdenky,…) hledat ten sedmimístný kód v SMS, kde si ještě k tomu musíte telefon Arrivy přejmenovat 🙃… Nejlepší je, že naposledy zabrala kontrola toho kódu něco přes 5 minut, během kterých jsem třeba mohl poslouchat hudbu, místo klasického QR kódu, který zabere ani ne minutu.
Při přepravní kontrole se cestující prokáže třímístným kódem, který Vám přijde buď jako SMS zpráva nebo do e-mailu. Rozhodně nemůže trvat kontrola jednotlivého kódu 5 minut, pokud vás nebylo třeba 10 nebo 15. QR kód by byl ale určitě lepší, to souhlasím 🙂
Naposledy jsme byly dva a kontrola zabrala okolo 5 minut. Protože paní ještě na začátku nemohla najít svůj telefon a následně měla problém s připojením… Věřte, že jsem byl taktéž překvapený
Ze mně musí být případní průvodčí asi šťastnější, když už mám při kontrole lístek/PID v ruce…
QR kód nepotřebuje instalovat lokální aplikaci, stačí jakýkoliv prohlížeč obrázků. (SMS s ereceptem je odkaz na webovou aplikaci)
Tak to samozřejmě vím, ale opravdu mě neláká stahovat si PDF s QR kódem z emailu do mobilu a pak to hledat… Tohle má řešit dopravce se svojí aplikací, kde daný QR kód bude a já nebudu muset hledal jízdenku kdesi v mailu a ideální v dané aplikaci aji uvidím zpoždění vlaků, aktuální řazení, kde přesně je ta místenka (naposledy jeli dvě jednotky „A“)…
Třeba já dostal SMS, která obsahovala odkaz na QR kód v prohlížeči.
Takže jsem v lékárně ukázal pouze ten kód a hotovo.
…sděluji pouze X8Z kód a tím to hasne…trvá to 10 vteřin…
Zdražují všichni a všechno, holt chceme neustálý růst všeho. Ale ke srovnání cen Arrivy a ČD, proč není u relačního jízdného Arrivy použito relační jízdné ČD? Dokud ČD jezdily zmíněné relace tak šlo koupit jízdenky levněji. Takto porovnání není úplně fér a srovnávají se věci podobné nikoliv stejné.
Porovnávám nabídku e-shopu. U ČD jízdenka měsíc dopředu. Co na tom není fér?
Předřečník se asi snaží říct, že když ještě ČD vozily rychlíky, taky nabízely relační jízdné a nikoliv pouze kilometrový tarif. Spravedlivější by tedy možná bylo říct, kolik stály srovnatelné jízdenky ČD v roce 2019. Co si pamatuju já, tak proti standardní jízdence ČD (bez IN25) je Arriva např. z Prahy do Turnova levnější. Naproti tomu Os Arrivy v okolí Turnova jsou mnohdy dražší, hlavně na krátké trasy – zatímco ČD měly kilometrový tarif a skupinovou slevu, teď se jezdí jen za tarif IDOL, kde je to vždy za 20 (nebo kolik) Kč za osobu. Článek proto vyznívá trochu jednostranně. Na… Číst vice »
Ani to ale nebude vždy srovnatelné, neboť relační sleva u ČD například nešla koupit v den odjezdu. U Arrivy ano.
Nicméně pro porovnání, původní ceny před nástupem Arrivy jsou zde, Arriva je tak stále levnější: https://zdopravy.cz/arriva-zacala-prodavat-jizdenky-na-rychliky-z-liberce-v-zakladnich-cenach-je-levnejsi-nez-cd-68514/
Za zavedení IDOL Arriva nemůže.
kraj vyloženě zakazuje mít vlastní tarif? že u čd to lze i u nových smluv s LK, podmínka je idol uznávat a prodávat
V okolí Turnova Arriva nenabízí jen tarif IDOL, ale i vlastní ceny, které už vždy neodpovídají IDOLu bez karty.
Srovnat to úplně nepůjde nikdy, každá nabídka má svá pravidla a podmínky. Třeba cenu relačního jízdného ČD na některých trasách nenajdete. A ve srovnání chybí cena za autobus a kombinace cen z různých IDS.
P.S. v obchodech by jste stejně fér mohl porovnat cenu červeného jablka, mají ho všechny větší obchody a každá cena bude úplně jiná.
Relace, které dosud jezdí i České dráhy, jezdí v současnosti mnohem dráže než Arriva, ty relační slevy jim prořídly, kilometrický tarif mají také asi o 30% dražší.
„Dokud ČD jezdily zmíněné relace tak šlo koupit jízdenky levněji.“
Moment, takže kdysi byly i ČD levnější, než jsou dneska?
Tak zdražení Liberec – Ústí nad Labem o dvacet procent. Pěkné. Na tom je jasně vidět, jak údajně nepodstřelená byla nabídka Arrivy. Psal jsem to již v diskuzích po přidělení tohoto výkonu Arrivě, že to nebude trvat dlouho a dojde k výraznému zdražení jízdného, stejně jako se to stalo na R8 a že tento výběr odnesou cestující. A to MD ještě čekají pravděpodobně příspěvky na pořízení ETCZ, které měly ČD zakalkulované již v ceně nabídky, jako i některé služby, které Arriva vůbec neposkytuje. Netrvalo to ani tak dlouho a na má slova přesně došlo. Opravdu moc dobrý výběr od MD.
Pane Ludvo, jen na vysvětlenou: Nabídka se týká ceny za kilometr, kterou bude stát dopravci platit, nikoliv ceny jízdného. To je zastropované výměrem MF a Arriva je stále výrazně pod ním. Cena jízdenek je stále výrazně nižší než byla s ČD. ETCS MD nepožadovalo, proto ČD nabízelo něco, co MD nechtělo. Takže shrnuto: dobrý výběr od MD: stát platí méně za objednané vlaky a cestující (většina) jezdí levněji.
Pane Sůro MD sice platí méně, ale také za méně služeb a čekají ho dotace na ETCS , takže pro MD dobrý výběr, ale jen na omezenou dobu a to na úkor cestujících a kvality vozidel. Prostě ten výběr vůbec nemyslel do budoucna. Pro cestující je to dobrý výběr, ale jen zdánlivě, jen díky tomu, že srovnáváte, jak píše i pan On: dva různé druhy jízdného. Takže to co píšete vypadá výhodně pro cestující jen zdánlivě, pro někoho, kdo tomu nerozumí. Prostě většina cestujících na tom ve skutečnosti prodělává. A to vůbec není jasné, kdy dojde k dalšímu zdražení.
a do 845 dávat etcs je nesmysl
Méně služeb? Mohu příklad, jaké služby Arriva na této trase oproti rychlíkům ČD neposkytuje?
Jaké služby? Pane Sůra to i vy víte moc dobře jaké. Tak třeba pokladny, nebo výše zmiňovaná aplikace. Nabídka Arrivy byla prostě nerealistická, měla posloužit jen k získání tohoto výkonu a dopředu počítala s následným “ podojenim “ MD a cestujících. Tím, že dopravci budou požadovat dotace na ETCS se nikterak netají a ke zdražení jízdného dochází právě teď. To není potvrzení mého názoru?
Není. Pohádky o pokladnách jsou už trošku ohrané:-)Stále nechápu, jak může MD podojit, když cena je pevně stanovená ve smlouvě:)
ČD neměly wifi, zásuvky, vakuové wc. U ARR je v motoráku mnohem tišeji než v 843, místo na nohy je podobný, ARR má lepší stolečky na čtyřkách. Pokladny mě tak moc netrápí.
A dotace na ETCS může sosat každý, aktuálně třeba ČDC na instalaci ETCS do 363.0.
Samozřejmě je 843 civilizovanější stroj, ale i kdyby to bylo Desiro ML, tak to bude špatné – NEPLATÍ TAM REŽIJKA!
Jak si to podojení MD přesně představujete? Že bude Arriva požaovat nějaké peníze nad rámec domluvené smlouvy? Nebo že třeba dostane zdarma pár desítek nádraží? 🙂
Není. Dotace na ETCS nijak nesouvisí s výkonem v provozním souboru. Ani u Arrivy ani u ČD. Jedno je na kilometrickou práci, druhé na vybavení vozidel. ČD nedojí, když vybavují vozidla ETCS s dotací?
Neposkytuje třeba aplikaci, což by se v dnešní době dalo brát jako velké mínus nebo také nemají jednotky vybavené plošinou pro vozíčkáře. Na druhou stranu narozdíl od ČD poskytují zásuvky a WiFi. Každý dopravce má nějaké plusy a mínusy a pokud Arriva dokáže zajistit aplikaci, tak bude naopak poskytovat naopak lepší služby než ČD.
Ale mají, mají nájezdovou plošinu složenou v policích v nástupním prostoru. Z hlavy nevím zda v 845 nebo 945.
Občas jedu s kolegou z práce „na výlet“. Je na vozíčku. Arriva má nájezdovou rampu a (většinou) i ochotný personál, který pomůže, ale i tak je to problém. Jenže když má vozíčkář elektrický vozík, Arriva ho nepřepraví vůbec. To vidím jako velkou chybu.
Jo, tak novinář s 20 letou praxí v dopravě „tomu nerozumí“, kdežto režijkáři slintající po 843 a základním jízdném ČD ano…
Nejsem režijkář slintající po 843. Když již chcete použít ten výraz slintající, tak po nových jednotkách, které tam během kontraktu měly ČD nasadit. A již vůbec jsem nenapsal, že pan Sůra tomu nerozumí. To jste špatně pochopil.
Novými jednotkami, které v době podání nabídky nebyly ani vysoutěžené. Takže by dál jezdily x let smlouvy 843. Má tolerance k Vašim bludům skončila.
Hlavně, že jezdí starýma vlakama. S úzkým schodištěm. Bez klimatizace. A dostali to bez řádné soutěže..
České dráhy na lince R14 jezdily s novými vlaky s klimatizací a na základě řádné soutěže?
A to srovnáváte 845 s Panterem, nebo 845 s 854, do které se lezlo jak do kurníku, mnohem užšími dveřmi?
Přesně tak u 854 to bylo to nejhorší, dostat tam někoho s berlemi, byl nadlidský úkon a pokud to bylo na výborných nástupištích TK 0,0 , tak to byl boj i pro zdravé 😀
Tož jak za mlada, babi. Vemte mě kolem krku a semka (do spojených rukou) si dejte nohu. Já vás vysadím na schody.
Pravda, to bylo Bdmtee…
Vrchol hrůzy jsou velké dveře do řidičáku k 854. To je kolmý výstup…
120kč za 113 kilometrů cesty je více jak rozumná cena. Nemluvě o tom, že velká čast cestujících zaplatí jen 30kč.
To by mohla Arriva vstoupit na trh v SRN a jezdit 113 km za 4,5 až 5 € . Myslím, ze by německou veřejnost potěšila .
30?
Asi je myšleno babišovné pro děti, studenty a seniory.
Tak děti měly výraznou slevu i před 89. rokem.
Měly, já to nikomu neberu. Jen si myslim že v době kdy státní kasa zeje prázdnotou je tohle vyhazování peněz a uvítal bych návrat k původnímu řešení. 6-15 sleva 50%, pro žáky (75%?) a studenty (25%?) sleva jen mezi bydlištěm a školou od září do června. Seniorům vrátit slevu 25%.
Seniorům klidně nechat 75% ty už do státní kasy odvedli dost. A pak pro žáky a studenty slevu 35% mezi školou a bydlištěm.
Řekl bych, že staré dobré „děti, studenti a vojsko za polovic“ by bylo tak adekvátní.
To rozhodně. Při 1,6 Kč/km by to bylo 181,-Kč…