Arriva začala prodávat jízdenky na rychlíky z Liberce. Už má dvouletou smlouvu na jejich provoz
Jednotky 845 společnosti Arriva vlaky v Jablonném v Podještědí. Foto: Arriva
Tarifní nabídka skrývá i u Arrivy některé nelogičnosti, například vyšší cenu za kratší úsek.
K čemu mi je teď v libereckém kraji in karta ?
K tomu, aby modrogumáci dostali zaplaceno předem za něco, co následně nemusí poskytnout.
škrabka na zamrzlý sklo u auta
Pecka. A kolik tak rychlíkových linek musí dopravce mít, aby měl mobilní aplikaci na prodej jízdenek?
Na co mobilní aplikaci, já raději webové (stačí jednoduchý e-shop)
Vidíte to. To já raději oboje, i když používám reálně jenom jedno.
Zbláznil jste se, chtít po soukromém dopravci přehledný web, a dobrou aplikaci?
To se raději budeme zlobit, že aplikace ČD nevyhledá i vlaky ostatních dopravců (pravda, to už je pravda jen z části), a neprodá na ně lístek.
Kdyz tak velice oslavujete tu Arrivu, co napsat, že pro cyklisty (a že jich nebývalo zrovna málo) toto znamená definitivně směr Jizerky jet autem, nebo nějakými couraky přes Prahu, neboť Arriva sice nabízí přepravu kol, ale dostat se k jízdence je prakticky nemožné???? (Jen telefonicky, jen předem, ….. Čili když vás v pátek odpoledne napadne jet s kolem, neseženete lístek dřív než – v lepším případě na pondělí??? Fakt úžasný, dynamický, moderní, bezchybný….. Gratuluju….. A paní Hnulikova si mne ruce…. PS: její argument ať jedem bez kola nefunguje…..bo když chci jet na cyklovylet, tak bud jedu s kolem nebo vůbec…..
ja když chci na vodovýlet tak si taky jen tak nemůžu v pátek odpoledne naběhnout k vlaku s kánoí….
Pravda, ale co je lepší – zakázat to ostatním nebo umožnit to?
Já jsem pro to, aby byly místenky pro kufry (=kanoe, kola, štafle, skříně, bkv panely,…) k dispozici v e-shopu od doby kdy je jisté že vlak pojede (vylukovy jízdní řád atd. asi 60 dnů předem) do vyprodání/odjezdu.
Že bude vyprodáno beru, ale proč volat, někam kde je pracovní doba když telefonní prodejce chce, a objednávat, když to může být normálně v e-shopu.
Rezervace na kola přeci není nutná, v krajích to zastřešují Ids.
Pane Zbyňku, než něco placnete, přečtěte si přepravní podmínky. Povinná je (že vás někdo vezme bez ní, se stává, a proč ne, ale není to dle předpisů a nelze se na to spolehnout. Tečka.
Jízdenky pro BKV panely bych uvítal spíše v pražské MHD
Pane ABC, budete se divit, ale byly doby, kdy ve vodáckých oblastech i toto šlo….! Zeptejte se v Budejovicich nadrazaku na vodácký peron….a uvidíte…. Jenže pak holt přišly ty ekonomické ukazatele a tvorby toho, že 810 nemůže vléct Gags na kanoe, protože to už je vlastně Cargo….a bylo po srande….
Přinejmenším o posledním srpnovém víkendu ta přeprava lodí pod Lipnem realizovatelná je dodnes (nebo přinejmenším donedávna). Ale podle toho pak ty vozy (patráky či BDs) vypadají – ušpiněné od lidí.
no vidíte a chybí to dneska někomu?
Takže cykloturistiku na Českolipsku a Liberecku raději oželím. Když jsem tam jezdil neschopnými ČD, tak jsem v Ústí dal kolo do vlaku, ukázal celodenní kololístek za 99,- a jel jsem.
Bylo to velmi jednoduché, tudíž špatné.
Vždyť k žádné změně v přepravě kol nedochází, není třeba mít obavy.
U Arrivy stojí kololístek tuším 25, zatímco u ČD cca 40 (na delší trase myslím i více).
Bobe, nejde o to, kolik stojí, ale prakticky nelze sehnat. Abyste mohl jet třeba v neděli, musíte jej obstarat nejpozději ve čtvrtek, což je naprostý absurdistan (bo telefonní rezervace 48hod předem…..)
Ta přeprava kol je naprostá tragédie. U cd nebo RJ je to pár kliku v e-shopu a hned vím jestli je tam volno. Nevím jestli u běžných osobacku člověk může nastoupit a děj se vůle boží, ale na stránkách Arrivy se píše že pokud mám zájem o přepravu kola mám volat na linku…takže tohle krok vpred není, ale snad převáží plus nad mínusy.
RJ už přepravu kol dva roky vůbec neumožňuje (vyjma jedné moravské linky).
No ta přeprava kol je naprostá tragédie.U ČD nebo RJ je to jen pár kliků v eshopu, nebo stačí prostě nastoupit s kolem. Na stránkách Arrivy se píše, že pokud chci jet s kolem mám volat na linku …. ? Nevím jak to reálně teda funguje na osobáčkách třeba Vsetín-VK, ale telefonovat někam jen kvůli tomu, že mám kolo, které dnes běžně přepravíte po celé Evropě (po pár klicích v eshopu) je trochu mimo. Tohle se nějak nepovedlo … snad plusy převáží mínusy.
Normálně to uděláte jako vždy a věřím tomu že Vás vezmou….a když ne tak si dáte výlet ze zastávky….
I v 845 máte háky na kola. Lístek vám prodá průvodčí.
A co když bude hák obsazený, proč lístek neprodá normálně e-shop?
Tak snad to tak funguje. Já se díval co o tom píšou na webu a podle toho jsem reagoval.
Jeďte po vlastní ose….cyklisti co si vozí zadky až na místo mám nejradši. Kolo za padesát, cyklodres z lídlu a už jsem Sagan…fakt vás miluju.
Nevím proč tak pausalizujete. Pro někoho je cyklistika vyjet párkrát za rok kolem dědiny, pro někoho jsou to stovky kilometrů za den a pro někoho kolo za 50 a cesta do nejbližší hospody ale to přece neznamená že si každý nemůže třeba zajet někam vlakem a vrátit se na kole …
Ne, fakt nemam dres do lidlu… A kdyz pres tyden po praci jezdite kolel bydliste, tak jste aspon o viknde rad, ze muzete nekam na cely den. A abych rano vyrazil nekam 200, 300 km, protoze se tam chci podivat, to se za jeden den neda zvladnout po svych neda. Nemam problem si za kolo ve vlaku zaplatit a koupit si listek, ale dost casto se stava, ze se v patek vecer rozhodnu podle pocasi kam se pojede,
Když bydlím v Praze…tak na jižní Moravu s kolem můžu jet jen na kole? Jdete k šipku a hlavně chodte všude pěšky. I s rodinou a na dovolenou či vylet
Kolem Prahy máte spoustu možností na cykloprojíždky. Nevím proč zrovna cyklisté si představují že jim stát či kraje musí zajišťovat jejich kratochvíli…. Ostatní si musí svoje sportovní náčiní sbalit do příručního zavazadla nebo mají peška.
No jo, na Šumavě to má GW vyřešené lépe..
Tak zrovna Arriva je k cyklistům celkem přátelská, míst pro kola má víc než vlaky ČD (o RJ ani nemluvím, ten je naprosto tragický). Průserem je rezervace kola předem, kterou bohužel nelze provést přes internet. Nicméně na linku do Tanvaldu v sezóně nasazují cyklovůz (který je bohužel v rezervačním systému neviditelný) a v něm bývají i desítky kol. A vejdou se tam!
Pokud si budu moci u ARRIVY koupit lístek na IREDO KARTU v úseku kde platí, tak OK. Nechtěl bych ale zažít to co v LEO EXPRESS, kdy mě průvodčí nutil jejich tarif (IREDO jim nešlo) a ješte vyhrožoval, že jinak mě vysadí. U nich totiž nejde ani koupit lístek Lichkov – Ústí nad Orlicí s přestupem v Letohradě do jiné soupravy. A koupit si dvě jízdenky to už je i v jejich tarifu pěkná pálka (proto to IREDO). Jinak kdo trochu cestuje, tak ví, že je potřeba si nějaké info o jízdenkách dopředu zjistit. U letenek to dělá docela slušnou… Číst vice »
Tam, kde mě vezou ČD za 61,- Kč, bude od neděle Arriva za 45,- Kč. Jen houšť.
Nechvalte dne před večerem . Jančura na počátku ve vlacích Brno – Ostrava zlevnil, ale dlouho mu to nevydrželo.
I kdyby to vydrželo krátko, tak se to vyplatí.
Takže když budete půl roku jezdi za 45 a rok a půl za 80 se vyplatí?
To jste takový chudák? Já vám dám pětikorunu. Počkejte za pár dní Arriva = problémy.
A stále zůstává i v těch nejdražších spojích levnější, než byly předtím ČD.
To já za 56 Kč jezdil Paka-Liberec, teď budu jezdit výhodněji, za 101. Jen houšť.
Tak to máte blbý, teď se zas budu mít líp já, heč.
Mně to vokazuje u Arrivy za 85 a s IDOLkou 72, to asi máte nějakou přirážku.
56 Kč Paka-Liberec, to je nějaké „nechci slevu zadarmo“, že?
Nojono. Jenže z vás svátečních cestujících se dopravce nenažere.
Ona existuje ještě jedna Paka, ta novější, to máte 16 Kč k tomu.
56 na IN 50 a abych zas nebyl úplně manipulativní, tak se započtením nákladů na její roční pořízení zhruba 65 – 70 Kč na jednu jízdu, no. Levnější to je, o tom žádná. Bohužel mám tu negativní vlastnost, že umim počítat.
docela by bylo fajn doplnit i podmínky nákupu krajských tarifů ve vlaku, protože díky zrušeným pokladnám je nebude možné nakoupit ve stanicích, kde to dodnes šlo..a další námět pro článek, spuštění eshopu idolu, které bylo slibováno na letošní léto a absolutní ticho po pěšině..
Pokladny lidé nechtějí.
I když nějaký automat, mající primitivní ovládání a umožňující zastavování na znamení by taky neurazil…
Jistě nechtějí, a proto, když v Pardubicích byly automaty (podotýkám, že opravdu fungovaly), tak před kasama byly fronty a u automatů nikdo.
Pokladny v době mobilů a aplikací jsou přežitek. Pokud budeme mít davy nezaměstnaných tak je to dobrý jak lidi zaměstnat. Jinak je to plýtvání lidskou prací.
Za posledních 10 let jsem pokladnu použil jen jednou, minulý týden u ČD, když jinak nešlo uplatnit vrácení jízdného za opožděný vlak.
Vy jste jájínek. Starší lidé by vám poděkují. Oni si to kupují výhradně tam.
Myslím, že s věkem bude korelace jen mírná.
Dobrý den, ještě dodám, že na základě požadavku KHK a Pardubického kraje bude Arriva muset uznávat papírové jízdenky Iredo, vydané ČD…přestupní budou ale pouze v našich vlacích.(ČD)…To by mohlo být pro některé, užitečná informace, myslím.
Ono to je sice krásné, že jsou levnější, ovšem třeba u měsíčních jízdenek, na tratích s více dopravci, nezbyde nic jiného, než přejít na Oneticket. Mmch teď jsem zkoušel koupit ze zvědavosti měsíční online a to prý u Arrivy nejde.
„nezbyde nic jiného, než přejít na Oneticket“
No anebo třeba na DÚK, PID, IREDO… akorát režijka vám nepřejde.
Jenže spoustě lidem opravdu nezbyde nic jiného. Když někdo dojíždí třeba z České Lípy do Děčína nebo do Mladé Boleslavi, tak mu jsou krajské tarify k ničemu.
To mu nevysvětlujte, on zamrznul už v Lednu.
Skvělé! Jsem nadšen! 👍
Zdá se, že celkem chtějí pokračovat v prodávání jízdenek (včetně akčního jízdného na e-shopu) celkem podle tabulek zveřejněných na webu, byť nyní předělaných. Snad jen zatímco dle textu tarifu je zvláštní jízdné sleva 75% jen z otevřeného=obyčejného jízdného, na e-shopu ve skutečnosti tuto slevu počítají z akčního. Perličkou je, že se přinejmenším z některých míst ve směru od Liberce při cestě do Pardubic vyplatí koupit zvlášť do Hradce Králové a zvlášť z Hradce Králové do Pardubic, přitom v Hradci Králové (pokud zrovna nebude výluka nebo jiná mimořádnost) nehrozí ujetí.
Podobně jsem zjistil, že se vyplácí rozdělit u Arrivy jízdenku Tanvald – Praha na Tanvald – Bakov a Bakov – Praha. Nebo tomu tak alespoň bylo ještě před nedávnou dobou.
Má prosím Arriva nějakou mobilní appku na prodej jízdenek, třeba i o dost méně promakanou než Můj vlak?
No mobilní ne, pouze webovou, naprogramovanou nejspíš studentem prvního ročníku SŠ a nejde tam koupit ani jízdenku na kolo.
Tak jestli v prváku na SŠ zvládá propojit databázi s platební bránou, tak je sakra dobrý. Spousta absolventů SŠ se nedovede ani přihlásit přes SSH.
https://jizdenky.arriva.cz
Ha, ale vypadá to, že by to mělo jít koupit přes Idos (jak web, tak mobilní appku, která jen platební bránu přesměruje do prohlížeče). To nevypadá špatně. Už jste to někdo zkoušeli?
Soud, zda je v pořádku vydat se cestou levnějších jízdenek na eshopu nechám na Vás, podle mě je to i v dnešní době plivnutí do ksichtu seniorům a dalším lidem, kteří se s počítači nekamarádí, ba i lidem, kteří přijdou na nádraží na blind a neví.
Jinak jsem velký propagátor těchto udělátek všeho druhu.
Myslíte ty seniory se „státní slevou“ 75%?
Však např. Zlínský kraj, staromilce, důchodce a další co se s PC nekamarádí nejspíš vyslyšel a již skoro rok nelze v tomto kraji až na pár vyjímek koupit jízdenky jinak než na pokladně.
tak idol už také dva roky slibuje, že bude online a zatím ticho po pěšine..přitom některé relace nejdou koupit ani v autobusech po 11ti letech provozu..
„přijdou na nádraží na blind a neví.“
Což by se jim na nádraží v Jihlavě nestalo. Tam by věděli zcela jasně: Duch Gustáva Husáka žije! Kde jsou pohraničníci?
Kolik takových seniorů dneska jezdí? Znám několik prduchů kteří se respektují se smartphone a když něco potřebují (koupit, najít,….) tak ho využijí.
Jednoho obraceče, který si nechce tahat celé tištěné strojnické tabulky jako za mlada.
Nekamarádí se, dobře, introverti se zase nekamarádí s živými pokladními, ale nedelejme z nich neschopné.
Já jsem taky introvert, a nekamarádím se s jakýmkoliv e-shopem…
Ale překvapivě se kamarádím s prodavačkami, pokladními, i průvodčími…
Leinad neví co jsou lidé. On si popovídat neumí.
Jj, pán zná, pán ví, a ostatní trhněte si nohou, co? Toto je ZDO, jestli to pán nechápe, takže i kdyby taková babička existovala i jedna za rok, tak prostě MÁ NÁROK.
Nikdo nárok nebere, každý má právo nastoupit do vlaku a hlásit se u štíplístka, zaplatit za hotové(dokonce – platby kartou ne vždy průvodčím fungují). A na nádraží má být hlášení, spoléhat se na to že každý zjistí nástupiště z mobilu by byla prasárna.
Spíše se mi nelíbí, když někdo ze seniorů dělá zaostalé atd.
Takže ta provizorní smlouva je již podepsána ?
A co si tak nejprve, než začnete diskutovat, přečíst dotyčný článek?
To je na ludvu moc složité.
Krásný příklad totálního nesmyslu v podobě několik milionů vydaných do projektu jednotné jízdenky.
Liberec-Hradec Králové.
Arriva: 80 CZK
Státní jízdenka: 215 CZK
No a když někdo pojede z Liberce do Ostravy tak je v koudeli.
Leda si zajet pro jízdenku do PL (Bilet Czechy+) na kolik ta celodenní jízdenka v severní části (Liberec-Ostrava) vyšla? 19 PLN? A ta polská síťovka platí/la i v Pendolinu.
V koudeli není, prostě si koupí 2 lupeny, protože není hloupý, aby používalten nesmysl.
A jestli si někdo myslel, že sjt bude levý, tak by měl začít používat tu věc co má na krku.
V autobusech jezdí čtvrt století hromada různých dopravců s různými jízdenkami a nikdo to neřeší, ale na dráze se stále vymýšlí nesmysly.
Víte kolik nových vozidel za různé nepovedené transformace, povedené rozkrádačky a nesmysly jako je sjt mohlo být. Povím vám to celkem přesně.
Všechny!
Koupí 2 doklady, a v tu chvíli nebude mít nárok na kompenzaci při zpoždění, apod…
To radši nepište, protože to začne diskuse o síťovosti a nedělitelnosti železnice 😉
Která končí na PPS. Břeclav – Kúty, 18 km za 91 kč v EC nebo za 48 Kč v 810.
IDSJMK se až do Kútů ještě rozšířit nepodařilo, jen do Holíče, Vrbovců, Myjavy, Poysdorfu… Kúty doolávají.
Chudáci pravidelní cestující….je jich celkem 2?
V tu chvíli se ale jedná o stav, co tu byl dosud. To asi neměl být hlavní cíl jednotné jízdenky…
Nezapomeňme na studie….
Tak hlavně proč by si na jednu cestu s jedním dopravcem měl kupovat jízdenku za státní tarif?
Arriva jezdí do Ostravy?
Ne, narážím na tu cenu v relaci Liberec-Hradec Králové ve státním tarifu.
Proč by byl v koudeli? Takové spojení normálně existuje, funguje a dokonce existují i vlaky na které ta jednota jízdenka platí.
Konkrétní spojení prosím.
Vy neumíte pracovat s IDOS?
Liberec -> Pardubice -> Přerov -> Ostrava
Arriva – Rychlík ČD – RJ R8
Dvouhodinový takt po celý den.
Čím víc přestupů, tím víc IN. Děkuji nechci.
No kvůli 2 cestujícím se přímý vlak fakt neoplatí. Aspoň si při přestupu narovnáte nohy a provětráte plíce.
Jak funguje ta Czechy+? Já jsem si to snažil vyhledat a moc jsem to nepochopil. Kde všude můžu za těch 19 Zlotych jezdit?
Ono se dá i levněji, ale v článku je uvažováno jízdné bez IN25.
A o dražší a komplikovanější přepravě kol se raději nepíše vůbec.
In 25 Ústí- Liberec za 96 Kč takže levnější než arrivs
Lžeš, napřed by sis musel koupit In25 a to stojí nemalý peníz, navíc je značně obtěžující sebou tahat zbytečný plast.
🙂 🙂 🙂
Proč zbytečný plast? InKartu lze bez problému vozit s sebou v chytrem telefonu, který ma dnes většina cestujících.
Takže se stejně musis někam registrovat a ještě za to platit, tedy zbytečný vopruz, který jiní dopravci nevyžadují.
Ano, IN 25 by se měla zrušit a její ceny převést do obyčejného nebo to udělat aspoň podobně jako kreditová jízdenka u RJ.
Jenže já ji mám již zaplacenou po měsíci joudo.
300 na rok .sám si lhář a udavač
Takže vypálim 300 abych jel stejně jako s Arrivou bez slevy, co udavači. Já si ty 300 radši nechám na něco užitečného, než je sypat do ČD.
Nehodlám se nijak zastávat ČD, protože mi lezou krkem za stabilní „komfort“ rychlíků Svitava.
Ale mýlíte se pane. Za Inkartu jsem zaplatil jednou, kdysi dávno před mnoha lety. Další roky ji pravidelně pořizuji zadarmo, za nasbírané body.
Tak snad, aby jste ty 3 stovky dal aspoň na charitu. Když už jde o užitečnost. Díky.
A tady je.
Plyšáky už máš?
Jedete si třeba trakařem a neotravujte o dopravě víte houby..
Sám tu otravuješ a ještě při tom lžeš!
Existuje aplikace Můj vlak, kde je možné mít virtuální Inkartu, takže žádný plast. Zároveň při útratě 4000Kč ročně získá IN25 cestující zadarmo v rámci věrnostního programu.
Nechci slevu zadarmo!
Ještě tady chybí ten, co sbírá bodíky.
Zase proč by je nesbíral, když tu možnost má.
V Kauflandu jich je taky dost, proč tedy ne.
No vidíte že těch možností je plno, tak by byl proti sobě, aby nesbíral u ČD. 😀 Napiště ještě něco ať máte poslední slovo…. 😀 😀
Tuhle jsem za nákup jízdenky ČD v pokladně požadoval bobříky, protože ty sbírám v OBI a bába na mě drze řvala, že nejsou žádný supermarket.
Lžeš , já mám IN25 a stála mě přesně 0Kč/400bodů.
Takže napřed musím u ČD projezdit ze svého minimálně 4000 korun (ale takhle napočítat jízdenky se těžko podaří), abych dostal slevu 25%, kterou dostanu u Arrivy hned, takže lžeš ty, protože zadarmo nebyla, stejné penzum kilometrů bys odjezdil u Arr levněji než za ty 4000 u ČD.
o něco levněji než arriva..když někdo jezdí vlakem pravidelněji, tak to pro něj nebude problém, u arrivy pojedu pořád za stejnou i když u ní utratím 20k za rok..takže každý má něco do sebe
Bohužel opět jen ukazuješ svoji neznalost tarifu. Je plno relací, kde Arriva je dražší než ČD IN25. Jsou prostě situace, kde vychází lépe Arriva a kdy lépe ČD, tvoje výkřiky to rozhodně nezmění.
Např LBC-Pce dnes za 125Kč, od neděle za 140Kč. Pro nahodilého cestujícího vyjde lépe Arriva, jakmile víc cestuješ, tak už záleží na realcích, kde jezdíš.
Když by člověk jezdil někam daleko, tak není problém najezdit 25 000 km za rok…
Třeba každý týden z Karlštejna do Krnova…
Ták a seš vybodovanej!
Kecy když jezdíte často vlakem tak se vám to zpětně vrátí
O tom žádná, zejména když má tu správnou barvu. Přijedete domů naštvanej, utahanej, špinavej a bez peněz.
Na barvu Ti kašlu
V one-ticket nebudete za slevu 25% tahat plast, ale papír . Když plast je zbytečný.
A bude aspoň recyklovaný?
Tak to si kupte in 100 a tvrďte že u ČD jezdíte zadarmo
I kdyby stála 25 000,-/rok, zák se vyplatí tomu, kdo dojíždí do práce 50 km nebo víc.
Z Kolína je to do Prahy 62 km…
Jasně, IN25 aneb Nechci slevu zadarmo.
Tak když si to spočítáme kolik projedu tak se mi in 25 vyplatí….jo Šimek ..
Nechci slevu zadarmo!
Můžete svou poznámku o kolech rozvést? To mne zajímá. Velmi často si do vlaku beru kolo. Připitomělé poznámky švestky mne nemohou odradit.
Zdá se, že pořád není možné si místo pro kolo přes eShop Arrivy rezervovat. Psal jsem si s nimi o tom už v srpnu 2020, ale asi od té doby žádný posun nenastal…
Já taky. Brácha s režijkou jel zadarmo. Prý nostalgicky, má to naposledy. Mě to bylo jedno, ale aspoň jsme pořádně pokecali.
A bude to jako když regiojet na R8 kde ze začátku se jezdí za 100kč a nyní se cena u nejlevnější jízdenky pohybuje (ostrava-brno) 149kč (zítra v 12:44) – 219kč (zítra v 10:44) U ČD jsem mohl jet alespoň za stále stejnou cenu a nezáleželo v kolik pojedu jízdenkou na konkrétní vlak za 159 kč nebo bez výběru jakýkoliv vlakem za 179 kč. Jízdenka bez výběru vlaku na trase stojí u regiojetu nyní 244 kč. Taky by mě celkem zajímalo proč, když jezdí ex mezi Ostravou a Hranicemi tak stojí 35 kč a rychlík, který je ještě doplácen ministerstvem stojí… Číst vice »
Nemohl jste jet za stejnou cenu. ČD mají dynamický tarif a rozdíl v ceně jízdenky v neděli večer a jiné dny byl opravdu dost velký.
Ještě pár let zpátky to dynamické nebylo. Jinak sice dynamický je, ale souhlasím s předchozím příspěvkem, že to u ČD rozhodně nemá tak velkou proměnlivost jak u RJ.
V roce 2012 jsem jezdil ČD na tehdejší studentskou slevu za 159. To tehdy tarif opravdu dynamický nebyl, ale za tehdejší ekonomické situace takhle vypadala jízdenka se státem dotovanou slevou. Opravdu to nebyla cena pro běžného smrtelníka. Jo a místenka tehdy zdarma taky nebyla 🙂 Z eshopu se musela jízdenka tisknout, nesměla se přehýbat.
Přesně tak a jestli to jsou ty “ zaváděcí “ ceny. Tak jsou dost vysoko. Lituji cestující, kteří přestupují z rychlíků v Pardubicích a že jich je hodně. Ne nadarmo dříve jezdil přímý rychlík Brno- Liberec. Buď zaplatí dráhy SJT nebo budou kupovat více jízdenek.
A co je na tom špatného? Buď preferuji rychlost a pohodlí, pak si koupím SJT. Nebo chci ušetřit a pak tomu budu muset věnovat pár minut času navíc a navštívit o jeden e-shop méně.
Zase se tu řeší neexistující problém. U drážních nostalgiků celkem typické.
Nejn ušetří, ale kompenzace při zpoždění, atd…
Jestli se pohybuješ mezi cestujícími jako já, tak jistě víš jaká dost veliká část cestujících je. Neposuzuj každého podle sebe. Dost veliká skupina cestujících i když stojí pod informační tabuli není schopna zjistit, zda nastupují do správného vlaku a potřebují osobní kontakt, někoho se osobně zeptat. A jedná se kolikrát i o mladší ročníky. Myslíš že tito lidé budou schopni hledat na internetu jak jet a jak to bude pro ně nejvýhodnější. Pro tyto lidi je absence pokladen a velký počet tarifů problém. Ne že není. Tito lidé teď budou víš asi kde? Tam kam leze MD Arrive.
No když mi není jaksi dáno, tak si holt zaplatím. To je život, proto vždy budou ti bohatší (co si jsou schopni pomoc sami) a ti druzí, co za tu pomoc zaplatí. Nicméně to není důvod, aby stát z mých daní platil víc. Ale moje zkušenost je opačná, jak jde o to zaplatit méně, tak většina lidí projeví jindy nebývalou vynalézavost. Já bych spoluobčany zase tak nepodceňovali.😉
Asi mi taky není dáno.Jaksi nechápu.Bohatší-chytřejší,ti druzí-hloupější?Jak s tím souvisí daně/vaše/?Občany nepodceňujete,ale jen ty bohatší?
Nezaplatim, koupím si auto, jakmile to půjde. A to přesně je cílem politiky dopravní obslužnosti, že.
Jste prostě totálně mimo.
Mám tu samou zkušenost.Například: cestující vyjde a nástupiště,pohlédne na info.panel,pak se zeptá průvodčího,zda to tam opravdu jede a když jde okolo lokomotivy,zaptá se i mne /strojvůdce/ a pak teprve nastoupí do vlaku.A to není žádná výjimka,stává se to často!
No co k takovému cestujícímu dodat. Snad by možná udělal lépe kdyby seděl doma. A nebo má zkušenosti s ČD a raději se několikrát zeptá-:))
To by platilo v případě komerčních spojů. V případě vlaků v zavazku je docela problém nemožnost přestoupit kvůli netto smlouvám
A navíc řešení problémů cvičí mozek.
Co to furt melete o drážních nostalgicích? Někdo, kdo chce kvalitnější službu za míň peněz je nostalgik? Jste normální?
Jasně. A zapomněl jste dodat, že přímý rychlík Liberec – Brno vezl v pátek a v neděli i přímé vozy do Bratislavy. A také jste zapomněl dodat, že jel jeden brzo ráno a potom odpoledne a nazpátek jste dojel do Liberce 30 minut po půlnoci. Já pořád vidím jako nespornou výhodu, že teď můžu jet z Liberce do Pardubic rychlíkem každou druhou hodinu 9x denně a v Pardubicích přesednout na R, RJ, rj nebo EC do Brna, kterých jede 28 denně. Protože potom bychom si také mohli připomenout rychlík Kriváň Dresden – Košice s přímými vozy Košice – Liberec a… Číst vice »
Dokonce jezdily přímé vozy Vsetín – Brno. Přivěšovalo se to ve ValMezu za Sp Opava(?)-Ostrava-Brno. Byly to „kvalitní“ zelené Bt. Jezdilo to 1x za týden. Jízdní doba necelé 4 hodiny, 105 km vzdušnou čarou, 160 tarifně.
Ty přímé rychlíky jsem uváděl jen jako příklad že dost lidí v Pardubicích přestupuje na R směr Liberec. Ne proto abych je vychvaloval.
Ideální emigrovat do KLDR. Tam jistě i pivo a guláš stojí všude stejně.
V KLDR neví co je pivo a guláš znají jen z obrázků kde ho pojídá Velký soudruh.
Já bych zkusil emigrovat na ostrov Svatá Lucie. Tam by mi totiž problémy liberalizace mohly políbit…šos…
U ČD jízdenka koupená na pokladně těsně před odjezdem bez předplacených slev stála 260 Kč.
E- shop arrivy katastrofa…proč je v automatu dražší jízdenka ? Když jdou prý celkové levnější..to je zas nějaký podvod.
Jaký podvod ?
Podvod..neumíte číst
Dokonce zvládnu i počítat.
A jak myslíte celkově dražší?
Včem a pro koho když ušetří cestující i obědnavatel
Protože i ten lístek s automatu je levnější než ČD.
Není
Je
To je ale neskutečný šlendrián!!!
Ceny musí být všude stejné, říkalo to celé ÚV KSČ.