Arriva vybaví „švejky“ systémem ETCS, aby mohla zajíždět do Budějovic
Jednotka 628 (česká řada 845) firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ministerstvo dopravy za nasazení zmodernizovaných vlaků dopravci připlatí a vozidla využije i jinde.
Jen 30 Kč / km navíc, tak to se vyplatí… přitom vlastně úplně zbytečně.
Ten výhradní provoz Nemanice – Budějovice je pořádný trucpodnik. I kvůli rychlíkům do Plzně, kde by jinak 242 stačily ještě léta.
Vůbec celé vybavování původní trati od Ševětína na jih je lití peněz do kanálu, ale úřední šiml řehtá, že jsme splnili závazky vůči EU. Tak už se těším na ten L1 nad elektromechanikama na pravobřežce.
Mimochodem nechápu odstavec o nasazení na výkonech v Podkrkonoší, když tenhle soubor vyhrál Regiojet a navíc s hybridama.
Přičemž těmi závazky vůči EU jsme se zavázali tak maximálně my sami.
K tomu Podkrkonoší, Regiojet to má od roku 29, Švejci končí 27.
Zrovna 242 už stejně nemá cenu řešit – po dodávkách nových Vectronů, Panterů a odstupu z Vysočiny bude 362 dostatek.
Dát R26 do balíčku Jih, to může vymyslet opravdu génius… Do budoucna se počítá s jejím zkrácením z Prahy jen do Písku, takže je úplná blbost to dávat do stejné soutěže jako Ex7, R11, R17 a R31
Pokud tam budou jezdit bateriové jednotky, popřípadě BEDMU, tak proč ne. A v případě rekonstrukce tratě mezi mezi ČB a Protivínem by mohla trať do Písku konkurovat autům.