Arriva vybaví „švejky“ systémem ETCS, aby mohla zajíždět do Budějovic
Jednotka 628 (česká řada 845) firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ministerstvo dopravy za nasazení zmodernizovaných vlaků dopravci připlatí a vozidla využije i jinde.
A mohla by s nimi Arriva zajíždět až na Letiště Josefa Švejka, aby se to hezky sešlo.
„Sedněte si,“ vybídlo ho vlídně polní kurát, „právě dokončujeme večeři. Měli jsme mezinárodní letiště, agresivní spodní vodu, a teď ještě smažené ETCS se šunkou. To se nám to hoduje, když nám lidi půjčují peníze.“
„Doufám, že zde nejsem pro legraci,“ řekl zasmušilý daňový poplatník. „jsem zde dnes již potřetí. Doufám, že nyní se vše vysvětlí.“
Tak pokud by se R26 v Putimi ohla na Strakonice (Písek – Strakonice bez zastavení, Strakonice – Horažďovice předměstí v ZDO) a dál do Sušice vzniklo by relativně zajímavé spojení Šumavy, Prácheňska, Strakonic, Písku a Prahy.
Ano po dálnici je to rychlejší, vím taky.
Relaci Písek – Č. Budějovice by převzali Sp, které by jezdili v úseku Protivín – Č. Budějovice v prokladu s R31.
Takové spojení asi moc význam nemá. Sušice a okolí nemá výhledově tolik cestujících a ta trať z Horažďovic do Sušice je strašná a šíleně pomalá. To by s tím tam musela správa železnic prvně něco pořádně udělat a to se v rámci plánované opravy moc nechystá.
Je pomalá, význam má. Pokud budete počítat jen z/na Šumavu do/z Prahy tak se nedopočítáte. Ne každá trať bude mít ekonomickou návratnost na přestavbu na zatrolejovanou dvoukolejku s rychlostí 250 km/h.
Proč z Prahy do Sušice přes Příbram, když je to jinudy o hodinu rychleji?
Pokud se budeme bavit čistě o spojení Praha – Sušice na to je tady přímý autobus s jízdní dobou cca 2,5 hod.. Ale ne všichni pracují, studují, mají lékaře v Praze.
Tenhle šrot se dá zmodernizovat jedině v huti…
proč švejk?
Švejkova budějovická anabáze.
Švejky jsou minulost.Ted’je to Arriva
Třeba si představte švejkování při výběru vozidel. Záměrem při zavádění těchto spojů bylo Desiro. Nakonec to bylo Desiro po Česku v podobě bardot a dvou humuswagen. Pak údiv nad spotřebou. Následovaly další řady, které se tu střídaly v rychlém sledu a skončili jsme u vozidel, které byly předchůdci Desir… Tak tomuhle se říká švejkování…
Tak s těmi Desiry se to nakonec trochu vyplnilo, občas jsem na R26 opravdu Desiro viděl, akorát teda nemělo logo ČD 🙂
Ano, Desira ČD, jaká svět neviděl. Slibem nezarmoutíš a pak sem ČD nasazovalo to co ještě drželo pohromadě, protože severní linka měla přednost při výběru z „Rorinného stříbra“ ve Vrškách
Geniální myšlenka: Donutíme dopravce zmodernizovat vozový park tím, že bude povinnost mít extrémně předražené zařízení v každém vozidle, které se nevyplatí budovat do starých šrotů…
Tradiční česká cesta ovšem zařídí, že se to bude instalovat do každého šrotu, který jinde před 20 lety vyřadili…
Protože proč modernizovat třeba linty nebo desira, kde by to dávalo o fous větší smysl…
Ano, to je naprosto vadná myšlenka, ale u nás je možné vše. Ale jak je známo, ministři dopravy za ANO byli problematiky železniční dopravy zcela neznalí, takže tam za jejich zády mohli v pohodě řádit státem placení úředníci, kteří si z výhradního provozu pod ETCS udělali pomníček, možná i dobrý byznys. Daňového poplatníka to stojí a ještě bude stát nemalé peníze, protože zdroje jsou. Aneb jak se původně dobrá myšlenka zase jednou vzala za špatný konec…
Desítka i linty jsou v najmu
A budou moc jezdit po Smrad přes stovku?
Turnusově to nejezdí přes SmRad, ale přes SmŘep, a kvůli výlukám nejspíš ještě mnoho let bude. Takže to pofrčí 80 km/h i po instalaci ETCS 🙂
Mohou z Berouna do Zdic a zřejmě s ETCS na Protivínce, až před Libomyšl.
A kde si jim to tam vejde?
Na střechu za klimatizaci 🙂
Házení peněz do kanálu.
Tato (a podobně stará) vozidla by již měla být spíše na ústupu a ne ještě podstupovat modernizaci s příslibem další perspektivy ze strany objednatele…
Jen 30 Kč / km navíc, tak to se vyplatí… přitom vlastně úplně zbytečně.
Ten výhradní provoz Nemanice – Budějovice je pořádný trucpodnik. I kvůli rychlíkům do Plzně, kde by jinak 242 stačily ještě léta.
Vůbec celé vybavování původní trati od Ševětína na jih je lití peněz do kanálu, ale úřední šiml řehtá, že jsme splnili závazky vůči EU. Tak už se těším na ten L1 nad elektromechanikama na pravobřežce.
Mimochodem nechápu odstavec o nasazení na výkonech v Podkrkonoší, když tenhle soubor vyhrál Regiojet a navíc s hybridama.
Přičemž těmi závazky vůči EU jsme se zavázali tak maximálně my sami.
K tomu Podkrkonoší, Regiojet to má od roku 29, Švejci končí 27.
Vyjádření (bohužel právně nezávazné) instituce ERA je nechat dožít vozidla bez ETCS v normálním provozu a na stávajících tratích výhradní provoz nezavádět. Pouze na novostavbách a to je ještě otázka, jak to udělat. Modrobílý svět rozhodně není správným řešením, protože při výpadku ETCS se okamžitě vlaky zastaví a už se prakticky nerozjedou. Záměrně píšu nerozjedou, protože kapacita trati s modrobílým světem (pouze mezistaniční provoz s vmax 60 km/h, 40 km/h přes stanice) vychází v lepším případě na 20 procent stavu, kdy je trať osazena návěstidly s autoblokem a jezdí se vmax 100 km/h. V horším případě, což bude ihned po… Číst vice »
V Podkrkonoší do roku 29 žádný výhradní provoz nebude, takže stejně se bude ETCS instalovat kvůli jednomu roku smlouvy. Asi se očekává, že to Arriva vyhraje i na těch dalších 4-6 let, ale ještě můžou překvapit ČD snahou upíchnout 842.
Zrovna 242 už stejně nemá cenu řešit – po dodávkách nových Vectronů, Panterů a odstupu z Vysočiny bude 362 dostatek.
Ty Vectrony jsou v nájmu, takže pro ČD by bylo výhodnější jezdit 242, za které nemusí platit.
Ale ty Vectrony jsou potřeba na výkonech, kam 242 (a často ani 362) nemůže, takže nejde úplně říct že ukončíme pronájem pár Vectronů a hned budeme mít kam upíchnout plecháče.
Kolik pronajatých Vectronů se už odkoupilo?
Nebude on v brzké době výhradní provoz i Beroun-Zdice?
Až od GVD 2028, tj. po konci smlouvy
Myslíte, že to vezme někdo jiný? A 29 má být i Protivínka.
Jistě, rychlíkem přes vysočinu s 242 v čele na věčné časy. To jsou zase nápady.
Co takhle s tou tratí konečně taky něco udělat? Zmodernizovat, zrychlit, nasadit nová vozidla, která budou pohodlná a moderně vybavená? To néé, to radši nechat starých dobrých 80, místy 60 km/h, a nasazovat plečky, které už nechtějí nikde jinde.
A pak se může někdo divit, že na Brno je plná dálnice, když to člověk jede vlakem 2 hodiny (autem hoďku). A na Budějice se to díky nové dálnici už taky nedá srovnávat.
Měli už dávno končit.
Dát R26 do balíčku Jih, to může vymyslet opravdu génius… Do budoucna se počítá s jejím zkrácením z Prahy jen do Písku, takže je úplná blbost to dávat do stejné soutěže jako Ex7, R11, R17 a R31
Pokud tam budou jezdit bateriové jednotky, popřípadě BEDMU, tak proč ne. A v případě rekonstrukce tratě mezi mezi ČB a Protivínem by mohla trať do Písku konkurovat autům.
Zdická se má zadrátovat, takže normální EMU, do Písku budou jezdit každou hodinu Sp co budou stavět ještě míň než současná R26.
Navíc od roku 29 s ETCS.
Zkrácení do Písku? Jaký máte zdroj tohoto nesmyslu?
ASP modernizace trati ČB-Plzeň kde s tím dopravní koncepce počítá. Má být hodinový takt Sp Písek město – ČB, takže by R26 byla mezi Pískem a ČB zbytečná
Ale názor projektanta není závazný pro objednatele. Ukončení linky před spádovým cílem celého kraje nedává smysl.
Jel jste tím někdy? Ta linka je kromě úseku ČB – Písek kde budou jezdit Sp v hodinovém taktu v podstatě zbytečná
Zbytečná je asi silné slovo, také se může stát že si bez místenky nesednete, ale samozřejmě jsou tam velké výkyvy, i protože to nemá ani kompletní dvouhodinový interval. Pokud by se to mělo ukončit v Písku, stálo by za to asi změnit to na krajskou Sp linku z Berouna do Písku také v hodinovém taktu.
Středočeský kraj počítá s hodinovým taktem do Příbrami, ale dokud nebude tunel do Berouna tak to nemá smysl. Takže ano, udělat z toho Sp Beroun – Písek by bylo asi nejlepší řešení
Hodinovým taktem čeho? Mezi Berounem a Příbramí se souhrnně tak nějak každou hodinu už jezdí a smysl to dává i dokud není tunel. Jestli pak vznikne, můžeme z Prahy do Příbrami točit KISSy po půlhodině.
A co ta tříhodinová díra ve všední den dopoledne?
Hodinovým taktem R26, ale počty cestujících na KISS tam nebudou ani po dokončení tunelu, protože i kdyby se celý úsek Příbram – Zdice zrychlil na 160 tak to pořád bude pomalejší než autobusy
Problém je, že bez úseku Písek – ČB je ta linka jako součást dálkové dopravy zbytečná i v tom zbylém úseku.
Tento balíček bude platit až od roku 2031, nebude to mezitím už prostě elektrifikováno až do Zdic? I kdyby ne, přijde mi docela smysluplné tuto linku do daného balíčku zahrnout, když to bude v dané oblasti řešit obsluhu společně s R31 a jihočeskými regionálními vlaky.