Arriva vstoupí na koleje Libereckého kraje, ČD ani napodruhé nedaly lepší nabídku
Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost Arriva vlaky převezme od prosince na deset let provoz osobních vlaků mezi Libercem a Starou Pakou a Železným Brodem
Tak nějak to asi nechápu. Bylo zrušeno původní výběrové řízení kvůli střetu zájmů. Vyhlášeno nové, do kterého se přihlásily pouze ČD a vyhrála to Arriva, kterou ani neoslovovali. Chtěli nižší cenu ,nové jednotky. Tu dostali, ale stejně to bylo málo? Jsem z toho tumpachovej
Už jsem se nad tím podivoval, podle diskutujících je to v pořádku (soukromník), jelikož podali nabídku ve zrušeném řízení.
Výběrové řízení bylo teda zrušeno, aby se neřeklo, že se při střetu zájmů nic nedělo,i když o výsledku nového řízení bylo stejně rozhodnuto už před tím.
Jen pro zajímavost vyjádření generálního ředitele ČD na jeho Twitteru:
Miroslav Kupec@KupecMiroslav
Výběr dopravců na dráze nemá pravidla! Na soubory L3+L5 a L18 v Liberci (cca 20 % výkonů) jsme nabídli prakticky nové nízkopodlažní vlaky a v součtu za necelých 150 Kč/vlkm. Podle vyjádření kraje v médiích ale vyhrál dražší konkurent se staršími a minimálně rok bariérovými vlaky.
Má poznámka: Docela by mne zajímalo v čem byla tedy Arriva lepší?
Liberecký kraj slíbil zveřejnit detaily k nabídkám po pátečním jednání s šéfem ČD. Určitě to budeme sledovat.
A to podezření na střet zájmů, kvůli kterému to neprošlo v 1. kole, je už vyřešený, nebo to už není důležité?
https://twitter.com/KupecMiroslav/status/1093068583771475969?s=20
Zajímavé. Nechci být paranoidní a za vším vidět spiknutí, nicméně se nemohu zbavit vtíravého dojmu, že než o zlepšení služeb cestujícím a úspory jde v těch výběrech často o to, aby se ty jisté státní/krajské peníze přihrály do těch správných rukou.
Tentokrát právěže nepřihrály a to je pro gumáky ten největší průšvih. Ale zachrání to „progresivní“ Jihlava :-).
Právě že přihrály. Pánové Blažek s Prokešem (s tím se jistě osobně znáte) museli hoooodně zapůsobit.
Příliš necestuju vlakem v Libereckém kraji. Ale nechápu kritiku, že namísto ČD bude jezdit Arriva, že je to špatně, protože „zisk“ bude odtékat do zahraničí. Aha a už dneska neplatí ČD do zahraničí miliardu na úrocích z úvěrů? A jestli se neplatu, tak ČD kromě úroků z úvěrů ještě platí do zahraničí za finanční leasing. Přece kritérium by mělo být,aby z našich daní se platilo co nejmíň. Dlouhodobě. Tj. nemá smysl aby kraj když vyjednává o ceně, tak kývne na zaváděcí cenu (a po pár letech se cena zvedne třebas na dvojnásobek). P.S. Držím palce Českým drahám, aby pořád zlepšovali… Číst vice »
Já se stejně těším na léto a pokud bude zejména stejně teplé jako letos. 854 ani 843 nebyly žádný výkvět moderního cestování, o tom žádného sporu, ale ta 845, kde některá okna nejdou ani otevřít a některá jen vyklopit, to bude to správné pocení pod Arrivou.
Tím chcete říct, že ty nové báječné levné vlaky nebudou klimatizované??? Tak tahle varianta mě upřímně ani nenapadla:-(
Cestující je třeba udržovat ve střehu. Souběhy vlaků různých dopravců na jedné trati jsou tím nejlepším, co pro cestujícího lze udělat. Rychlíky Pce – Lbc ČD, Os Lbc – Paka Arriva, dál do HK ČD, to je fakt zákaznicky moc příjemné. Je mi v principu úplně jedno, s kým jedu, ale to, že mi nebude stačit, jako dosud, koupit si pohodlně během pár kliknutí v jedné aplikaci jednu jízdenku, mi opravdu vadí. A nejsem režijkář, nýbrž úplně normální cestující. Tento způsob liberalizace fakt není dobrý. Pokud je vylepšení na jedné straně (lepší vozidla – i když to je diskutabilní) „kompenzováno“… Číst vice »
No vidíte a sjednocení dopravců rychlíků a Os vlaků na trati Železný Brod – Tanvald zde jiní diskutéři kritizují. Asi chtějí, aby cestující byli ve střehu.
Bude nebo může docházet ke spojování vlaku různých dopravců kolem Turnova tak, jak se to děje dnes v rámci ČD?
Pokud máte na mysli Os Liberec – Stará Paka a R Praha – Tanvald spojované v úseku Turnov – Železný Brod, tak ty budou v režii jednoho dopravce.
A to Arrivy. 🙂
V článku je opravdu divná formulace, že to bude rok, ale nebo taky dva. Ale každopádně souhlasím, že Desiro je slušná varianta. Cestující nastupujicí třeba na třeba Malé Skále to určitě ocení.
Už není, byla to má chyba. Je to opravdu na rok maximálně.
Mě fascinuje ta mantra o „moderních nízkopodlažních vozidlech“. Zrovna v tomhle případě je to trochu mimo mísu, protože 845 jsou starší než 843 a Desira taky nejsou novější než RS1. Tak v čem to omlazení jako spočívá? Navíc už teď je bezbariérové v podstatě všechno, co tam jezdí (alespoň to, co je zmíněno v článku, tedy 814, 843 a RS1). Proti Arrivě nic nemám a klidně se s ní svezu, ale ty argumenty kraje mi připomínají ROPID se svou linkou S49. Aneb: vadilo nám, že tam ČD posílají modernizované motoráky, tak jsme se dohodli s Arrivou, která tam bude posílat… Číst vice »
845 budou jezdit maximálně rok. RS1 jezdí pár výkonů na Železný Brod – Tanvald. Jinak Desiro a 843 je opravdu poněkud někde jinde. Kraj oslovil více dopravců, Arriva dala nejnižší cenu. To je celé.
V tomto máte bohužel pravdu, ČD je spíláno že vozí cestující v rakouských ojetinách (Bmz), že ale Jančura má na podobných ojetinách založených 90 % své flotily je věc která je hodná div ne Nobelovy ceny.
Kde bylo spíláno, že ČD jezdí s Bmz?
Přesnou diskuzi vám teď neřeknu, ale četl jsem to mimo jiné i zde na sevru. V diskuzi nikoli v článku samotném. Ono se bohužel už dlouho v této republice vytváří mediální obraz že co je v dopravě modré je špatné a co má jinou barvu je dobré.
Mě by to opravdu zajímalo, kde to bylo. Přeci jen raději fakta než pocity
Nu coz, kdyz drahy neumi hospodařit efektivneji a nabidnout lepsi cenu, tak proc ne. Nahrazeni 843 zadna skoda nebude. Jedine co by to chtelo, by byl nejaky narodni tarif..
A za dva roky, když kraj nenavýší úhrady o to co bude dopravce chtít, tak dají výpověď. Viz autobusový dopravci podávají výpověď hradeckému kraji k 1. dubnu, neb prý nechtějí navýšit platby.
Nedávno u článku jak Eurovie vydírala stát se stavbou D11, mi bylo jasně vysvětleno (naštěstí jen elektronicky), že soukromé firmy nikdy stát neodrbávají a neokrádají, to dělají jen státní firmy. Soukromím jde jen o blaho zákazníka, tak tu nešiřte negativní emoce….
Matka dráha sice výpověď nedá, výkony se musí držet stůj co stůj, klidně za podnákladovou cenu, ale zase má možnost jednou za čas prodat státu (zastoupenému SŽDC) nějaký majetek za pár miliard, který dostala od státu před pár lety do vínku. To je přece mnohem elegantnější, než se trapně handrkovat o nějaké smluvní ceny.
Ono u těch autobusů je to trošku složitější, když počítáte že řidičům budete platit 70 Kč na hodinu a s touto sumou podáte nabídku, a pak vám v průběhu smlouvy někdo cizí (stát) nařídí že musíte platit 130 Kč tak se logicky obrátíte na toho kdo vám platí aby navýšil úhradu, ten ale řekne že vám nic nedá protože s vámi má platnou smlouvu a pak máte dvě možnosti, buď to budete dotovat ze svého, což nikdo logicky dělat nebude, nebo prostě logicky smlouvu vypovědět.
A kdyby stát nenařídíl plat řidiče 130 Kč/h,mohli ještě spokojeně řidiči jezdit za 70 Kč/h :-))))
A nebo by firma s takovým platem řidiče neměla?
Bylo by možné zveřejnit nabídku kterou podaly ČD? Jen pro porovnání. Myslím že by to zajímalo nejen mne.
Stejně je boží, že si český stát, potažmo kraje kupuje dopravu u německého státu a ten na tom vydělává a ještě k tomu získá zakázky i Siemens, který nám tak hezky zatočil s ČKD…. No nic co se dá dělat…
Až budou české podniky vyrábět tak jako Siemens tak ho potom možná nebudou potřebovat. Do té doby je Siemens jiná liga
Tak to nehrozí, žádné české podniky, které by mu konkurovat už nejsou.
Martinm
Ani u nás nikdy nebyly.
Nebo znáš či pamatuješ nějaký podnik, který u nás vyráběl vše od zdravotnických přístrojů, přes domácí spotřebiče až po lokomotivy?
Pamatuju dost ale něco takového nikoliv.
Tak taková Škodovka měla před válkou hodně velký rozsah výroby, to samý i Baťaˇ(to nebyly jen boty jak si dnes každý myslí) ale i ČKD. Siemens taky nevyráběl od začátku všechno, ale výrobu rozšiřoval a kupoval jiné. Těžko předjímat jak by rostly české firmy při prozeném vývoji, jen jistý, že by na tom byli lépe nebýt plánoaného hospodářství.
MartinM
Tak v tomto bodě s tebou mohu souhlasit.
Druhá světová a komunistické hospodářství, zatly tipec slibně se rozvíjejícímu Československému průmyslu.
Při eliminaci výše zmíněných faktorů, nebo alepoň toho socialismu, bychom přirozeným vývojem, měli u nás několik globálních hráčů minimálně velikosti Siemense.
Škoda mluvit.
Martinm A co brání Český drahám a jiným privátním dopravcům, aby se účastnily soutěží v zahraničí. Takové Německo je ideální trh. Vždyť státní DB je sotva na 50-ti procentech služby v závazku. Zbytek mají jiní dopravci. Regiojet už tam je prostřednictvím pravidelné autobusové dopravy. Leo expres provozuje nedotovanou dálkovou linku Stuttgart – Berlin (má už licenci!). GW train, občas přejede hranici do DE nebo do PL. Možná je to jen otázka času. Dopravci musí posílit odborným personálem, zejména s ohledem na získání licence v zahraničí. Také pochopit legislativu soutěží(princip odvolání) a průběh kontraktu. Ale že by zrovna v Německu byly… Číst vice »
Tak když jim nic nebrání tak proč tam tedy nejsou? Samozřejmě, že jim něco brání a to nejdůležitější a to dostatečný kapitál. Nebo si myslíte, že na vás Německu někdo čeká a stačí říct tak mně tady máte. Když mi dáte nějaký výkon tak až seženu vlaky a lidi tak jezdím….
Tak předně jde Martine o to, přizpůsobit nabídku legislativě a podmínkám v zahraničí. Jak již zde psal pan Radek Šindel ze Siemense. Soutěže v Německu jsou o něčem naprosto jiném. V našem právním státě by za současných technických ale zejména právních norem, nemohla proběhnout jediná soutěž po vzoru Německa. A už vůbec ne, její plnění. Jesliže zákonodárci a odborní pracovníci, chtějí liberalizaci železnice jako takové, musí k tomu nejprve přizpůsobit legislativu a technické normy. Pokud budou jasně definovány základní prvky, výše jmenované, dopravci se dokáží přizpůsobit. Pokud tyto však chybí, dopravci tápou, investiční banky tápou a zaměstnaci, ať stávající či… Číst vice »
Od roku 2014 ČD mohly mít v Německu výkony bez soutěže, ale ony ten hnusný kapitalistický peníz od Němců odmítly natož aby soutěžily 🙂
Když něco takovýho píšete, tak by bylo dobré doložit nějaké reference. Takhle to vypadá, že jste si to vymyslel.
Přitom by to stát mohl koupit božsky a dráž u takzvaného „národního“ dopravce (= rozkrade se to nacionalisticky správně) a dalších dvacet let by divochům na severu stačila „česká desira“ řady 814.
Ó ano, zlej Zýmenc navíc zničil ČKD, které přece mohlo ještě dnes chrlit stovky čmeláků…
Plácáte nesmysly, státní firma těžko může něco rozkrást a jen na vlastníku (státu) co bude dělat jeho dopravce.
ČKD nezničil Siemens, ale komunisti, ten jen využil toho v jakým stavu se nacházela konkurence tak by jednal každý.
Siemens koupil ČKD v roce 2001 – jaká to tehdy byla pro ně konkurence? Jediný smysluplný kontrakt bylo pražské metro, kde stejně Siemens participoval už před koupí ČKD. Co dál bylo tehdy v portfoliu ČKD – RT6, KT8D5N, T6B5, loko 714… Fakt trháky.
Prostě to byla konkurence, mělo haly, lidi, nějaké know-how, poměrně známá značka. Mohl to koupit kdokoliv kdo by do toho vrazil peníze a Siemens by pak v pohodě přišel o nejednu zakázku.
Škoda Auto taky v 1993 s Favoritem nebyla pro nikoho konkurence.
Nebyla, ale já to nebyl, kdo tady začal s konkurencí ČKD vůči Siemensu 🙂
Siemens si od koupě ČKD DS sliboval přístup na český trh (schopné lidi by si přetáhl i bez nutnosti koupě hal na Zličíně), což mu bohužel nevyšlo – ČD kupovaly regionovy a dopravní podniky progresovaly T3…
Státní firma slouží jako penězovod do správně nastavených kapes a zároveň jako zaopatřovák pro zasloužilé a vysloužilé. Proto je taky obvykle dražší než fujfuj kapytalysta, co tam přitom má započítaný onen „mrzký zisk“.
Jo, Zýmenc se nejvíc bál konkurence v podobě 714 a RT6N1 🙂
No jo třeba taková DB…
A ani nevím co Vám vadí? Že jsem si povzdech, že stát kupuje službu a od německé státní firmy?
714 mohla zaplavit Německé lokálky, běžná souprava by vypadala jako v Albánii, jen by místo čmeláka byl lachtan a nemělo by to rozmlácený okna. :-):-):-)
S náklady možná, ale ty tam nechtějí…
Tak je jasný že Arriva musí být levnější, když nabízí jednotky, pro které nemá využití, oproti ČD které nabízí jednotky které musí nejdřív koupit. Nelogický by bylo kdyby to bylo naopak.
Teď ale budou mít spoustu nevyužitých 814, 843 a 854 pro změnu České dráhy, tak se můžou vrhnout s levnějšími nabídkami do Německa!!!
Jaký zakázky na tom získá Siemens? To jako ty ca 15 let starý Desira? Zatočil s ČKD… Můžeme se bavit o tom, jestli s ČKD víc zatočili a) sovětští soudruzi, sveřepě odmítající jakékoliv inovace odebíraných výrobků (a jejich čeští nohsledi, kteří sovětské požadavky na odběr stavěli na první místo) b) česká cesta privatizace – dopravní obory ČKD mohla už 1991 koupit AEG a dneska to mohlo všechno vypadat jinak, ale to bylo křiku o tom, jak nevyprodáme rodinné stříbro do germánům, který by to jen koupili a zavřeli, protože se bojí konkurence, radši tam necháme české super manažery c) Siemens,… Číst vice »
Český stát (resp. česká státní správa) je na tom furt stejně, buďto nevydělá na tom, že peníze nasype do DB a už je nikdy neuvidí, nebo nevydělá na tom, že peníze nasype do ČD (a víc než do DB) a už je nikdy neuvidí. Protože dividendy ČD jsou jako Yeti, každý o nich mluví, ale nikdo je nikdy neviděl.
Železný Brod – Tanvald mělo v rámci zachování síťovosti zůstat ČD, jinak by bylo rozumné, aby se ČD s Arrivou dohodly na uznávání jízdenek, protože tyto vlaky mají na obou koncích těsnou vazbu na další vlaky ČD.
Je horší problém. Obávám se, že po zkušenostech z jižních Čech může docházet k záměrnému ujíždění vlaků ČD zpožděným vlakům Arrivy.
Proč úmyslné? Je daný nějaký JŘ a pokud nebudou dohodnuty čekací doby, tak si nelze jentak říct, tak já těch 15 minut počkám.
Zrovna v jižních Čechách o čekacích dobách rozhodují ČD, objednatelé (kraj, MD) jim nic nenařizují. Je to tak nastaveno podle starých smluv.
Zrovna na této trati bych se problémům se záměrným ujížděním moc neobával. V současné době to tam funguje bez větších problémů a moc nevidím důvod, proč by tomu nemělo být v budouctnosti. Na té trati není moc prostor pro vygenerování většího zpoždění, tak jako tomu je na Šumavě. Vhledem k tomu, že se jedná o trať, kde se vyskutuje mnoho turistů z celé ČR, tak považuji tarif za zásadní problém. Pokud bude za rok již slibovaný „Národní tarif“, tak OK. Ovšem ne paskvil, jak již bylo několikrát naznačováno, ale aby byly zachovány dobré věcy ze současného tarifu ČD. Tím myslím… Číst vice »
S absolutně podhodnocenými síťovými jízdenkami by „Národní tarif“ logicky těžko fungoval … kolik z čeho by se dopravcům platilo za jejich držitele?? Spíše než padesát druhů jízdenek a slev je třeba nasadit vhodnou základní sazbu spíše 0,4 než 1,4 Kč/km pro dospělého jedince. Rovněž skupinová sleva je ovšem logická a žádoucí, nemá-li být nadále cestování vlastním autem jednoznačně levnější, mají-li se lidé trochu opět nalákat do vlaků.
A sazba 0,4Kč/ Vám nepřijde podhodnocená? Při této ceně by cestující musel ujet 50000km ročně, aby se dostal na cenu roční síťovky. Jinak ale souhlasím, že základní cena je příliš vysoká. Optimální nastavení bych si představoval zhruba na úrovni IDS IREDO, tedy podle zón přímou cestou, s tím že by nezáleželo kudy pojedu pokud by delší spojení bylo v daný okamžik časově výhodnější.
IDS IREDO a jejich zónový systém je pěkně nespravedlivý, co se týče ceny, vždy bude spravedlivější ceník odvíjející dle kilometrů. Protože pak by nevznikaly takový blbosti, jakože zaplatím stejně za trasu z cíle A do cíle B, kdy vlakem to je 43 km a autobusem 22/28 km (dle linky busu), resp. když pojedu vlakem, tak mě bude stát stejně cesta do cíle B, ale i do přestupní stanice, která je od bodu A vzdálena 23 km.
To máte jistě pravdu, ale je prozákaznický a zákazník nemusí nic řešit. Zákazníka nezajímá, že koleje vedou oklikou, ale jak se dostat co nejrychleji do cíle za rozumné peníze.
Co je na něm nespraedlivého? Zákazník se chce dostat z místa A do místa B a za to si platí ne za délku trasy. Když bude mít na výběr tak vždy pojede rychlejší trasou. Pokud je to delší trasou rychlejší, tak je něco špatně a zónový systém o nebude.
Vám přijde správné platit 30,- za 43 km i za 28 (za trasu z A do B)? Ne není, bus to stíhá rychleji, jak vlak. Proto je zónový systém rozhodně neodpovídá nákladům, i když pravda ani dnešní kilometrické jízdné neodpovídá plně nákladům, ale je stále férovější, jak zónový, když zónový umožňuje ujet 23 km i 43 km za stejnou cenu.
Obávám se, že se nadále počítá v oblasti s jízdními řády, kdy vyjma skutečně mimořádných událostí ujíždění přípojů nehrozí, resp. i tam, kde v současnosti jsou problémy, po nasazení méně líných souprav Arrivou jich ubude – ale to se týká spíš rychlíků Praha – Tanvald.
Vždyť na trati Železný Brod – Tanvald je v rámci zachování síťovosti mnohem lepší, když Arriva převezme i Os vlaky, když zároveň bude vozit rychlíky…
To si nemyslím. Rychlíky Pardubice – Liberec jsou a ještě dlouho budou ČD. Na tyto rychlíky mají vazbu Os vlaky Ž. Brod – Tanvald. Podobná situace je v Tanvaldu, kde při cestě dále opět rychle navazují ČD.
Pro místní lze využít i přes výhrady IDOL. Ale co cestující od Pardubic?
Ale zase je to výhra pro místní cestující, nebudou muset řešit, že na trati jezdí dva dopravci. V případě jiných rozstřelů to byl zásadní argument, proč nedat výkon jinému dopravci než ČD.
Není trochu krátkozraké se dívat jen na místní? Stejně jako to dělají v Ústeckém kraji.
Místní cestující by využili místní IDS a také by nemuseli nic řešit. Dalkoví zatím podobnou možnost nemají.
Ví se, co napodruhé nabídly ČD a za jaké ceny?
Co to je za nekalosti? Jak mohou jednat s někým koho již neoslovili? No ale uvidíme, levnější ne vždy znamená lepší.
Jako že by ČD byly lepší než Arriva? Tak to jsme klidní
Jirik: Neříkám, že by jejich nabídka byla lepší, ale jak se mohu domluvit s někým, koho ani neoslovím?
Arriva nabídku podala, a v druhém kole ji neměnila. Pouze CD nabídku upravily
Podala jen v prvním kole, v druhém kole je kraj ani neoslovil, tudíž nic nepodali
oni v druhým kole, řekli, že se u nich nic nemění, za tou cenou si stojí, kdežto jiné firmy nemají už zájem- je to naspaný v článku no a čd si je vědoma nákupu nových uniforem a drahýho leasingu techniky, tak si řekli, že to zkusí.
Poprosil bych Vás tedy o důkaz že toto řekli, v článku totiž autor píše, že je kraj ani neoslovil. Nebo u vás se neoslovil =nic se nemění? A jelikož nic nepodali, tak tudíž v druhém kole nebyly vůbec přihlášeni.
I když nejsprávnější by bylo je ze soutěže vyřadit, a ne hledat cesty, aby favorit mohl vyhrát.
Co si budeme povídat být to u ČD tak je všude kolem kvikotu, jak v tom něco je, jak se kraj snaží to udělat tak aby favorit vyhrál.
ježíši, vy když hledáte něco levnějšího si nepamatujete tu nejlevnější variantu?
A co to má společného s účastí v řízení?
uspora peněz a nízkopodlažní vozy bez pískajících špalků.
Protože od Arrivy platnou nabídku Liberecký kraj má, nebyl důvod ji znovu oslovovat. Předmětem opakování nebyla závada v nabídce, ale hypotetický střet zájmů, který převedením pod jinou organizační složky objednavatele již není aktuální. Výhodu v tomto měly České dráhy, které se znalostí konkurenční nabídky dostaly od Libereckého kraje možnost reparátu a podat lepší nabídku. Evidentně ČD o tu relaci nestojí a zbylo to tedy na tu Arrivu.
Nebo nemají přístup k ojetým Desirům od maminky/sestry a nabídly nová vozidla, ale dráž. Kdo ví.
A taky to tak bylo. Holt Pesa něco stojí.
Tak potom nemuseli oslovit ani ČD, ano ČD by tím dostali šanci na reparát. Jenže podat levnější nabídku, tak by se jistě někdo ozval s napadením, že se jedná o podnákladovou nabídku. Uvidíme, jak si s tím poradí Arriva, levnější neznamená automaticky lepší.
Jako fajn, vezme to jiný odbor a tím se vyřeší celý problém se střetem zájmů? Nevím, ale jestliže oslovovali, tak měli oslovit všechny, protože se defacto jednalo o nové řízení, do kterého se přihlásili pouze ČD.
GWTR asi nezajímalo, Regiojet shání jednotky po Ústecký kraj, pronájem patrových vagonů na dva roky pro trať Bratislava – Komárno a něco s čím bude jezdit Brno – Bohumín (vagony nebo jednotky), LE je podle finančních výsledků mimo.
Tak LE má zase Ústí n. O. – Králíky a s Arrivou Zlínský kraj.
Už poněkud křečovité pokusy „dokázat“, že to má dostat nabagrováno chudák ubližovaná Matka Dráha 🙂
Navíc, být to naopak, prokázalo by se něco proti ČD, tak by bylo jekotu, jak se hledá cesta, aby favorit vyhrál, že by v každé jiné soutěži byl takový zájemce vyřazen, ale jelikož to je soukromník tak to je plně v pořádku, hledat jak to obejít, jen aby favorit vyhrál. Je to podobné, jako přepsat firmu na člena rodiny a tvrdit, že na ní nemám vliv.
Tak s tím přepisem jste trefil do černého. Se podívejte, kolik firem přípojných na ČD , má jako vlastníka/jednatele rodinného příslušníka z řad bývalých nebo současných pracovníků GŘ ČD.
Jinak neplyne vaše obava náhodou z toho, že na trati už nebudou platit režijky, jako zaměstnanci SŽDC?
To je jen podružný faktor, jelikož nepracuji ani nebydlím v libereckém kraji. Jen mě zarazilo, že při opakování řízení ani neosloví favorita z prvního kola a stejně ho vyberou.
Pisatel je držitel Přirozeného Jízdního Dokladu? To samozřejmě ty křečovité „důkazy“, že to vlastně vyhrála Jediná Správná Dráha, dostatečně vysvětluje…
Hele, Arriva má netto smlouvu, tržby jsou její boj, takže může se dohodnout s kýmkoli na čemkoli – ale asi to nebude zadarmo a musí se chtít i druhé straně (obecně je nechuť ke spolupráci na čemkoli dnes především na straně ČD sledujících strategii „čím hůř, tím líp“). Zkuste zabojovat spíše tímto směrem.