Arriva spustila nábor desítek strojvedoucích, chce být připravená na případné získání dalších rychlíků
Motorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Arrivu láká provoz rychlíků mezi Libercem a Pardubicemi a Libercem a Ústím nad Labem, shání přes 60 nových zaměstnanců.
To je hrůza, ČD sice úplně nejlepší nejsou ale Arriva je o hodně horší, hlavně ty jejich Regio Sprintery horší než Regio Nový.
Celkem by mě ale zajímalo, kde plánují ta vozidla tak rychle vzít?
Jednotný železniční tarif je již před spuštěním ? ( schválen vládou ). Potom snad bude jedno, kdo bude jezdit. Samozřejmě preferuji České dráhy a nestydím se za to. Nejvyšší míra zkušeností a km. provozovaných tratí. Pomíjím nyní obchodní nabídky a tarify, kde tento dopravce zásadně zaspal ! Každý má šanci se polepšit. Také důvod k zamyšlení nad režijním ( zaměstnaneckým ) jízdným.
Ideální stav z mého pohledu : uznávání režijního jízdného mezi všemi dopravci !
V květnu 2020 Štěpán přichází do Arrivy,v červenci nabízejí převzetí tratí,Štěpán bývalý člen nejužšího vedení ČD a předtím člen Krajského centra osobní přepravy Pardubice.Myslíte,že je to náhoda?Kamarádi zřejmě nezklamali.
Já myslím, že to náhoda klidně být může, protože těch lidí, co mají zkušenosti na to nejvyšší vedení u vlakového dopravce, moc není. Tudíž vždy bude mít vazby na svůj dosavadní profesní život. Samozřejmě nevím, jak zrovna v tomhle případě.
Teď už jen čekám,jak za pár dní nebo týdnů vedení bude vyprávět něco o hlase Božím, který jim našeptal vzít nové strojvedoucí, přestože oni sami s něčím takovým,jako nové výkony od prosince vůbec nepočítali…
Souhlasim. Už jsem to tady jednou psal. Jak to Arriva naplánuje, tak to bude. Od prosince 2020 převezme rychlíky Pardubice-Liberec. Od prosince 2021 osobní vlaky Turnov-Hradec Králové přes Jíčín. Tady je malý zádrhel. V tomto souboru jsou vlaky HK- Jičín, HK-Hořice v Podkrkonoší a HK-Hněvčeves, o které Arriva nemá zájem. Je to podobné, jako s tratí Liberec-Stará Paka-Lomnice nad Popelkou, kterou Arriva rovněž „vysoutěžila“. Tady jezdí v úseku Stará Paka-Lomnice n/P dva páry vlaků ČD, protože se Arrivě prostě nehodily do oběhu, takže se chudák cestující, který pojede ve špatný čas, sveze místo moderním Desirem strašnou 810. A to ještě… Číst vice »
To je strašný…Nakonec to bude konec ČD a naše tratě ovládnou jiní dopravci. Už zde nebude možné používat jízdenky ČD, pokud se nedohodnou, že budou uznávat i tarif ČD…
A proč zrovna tarif ČD ??????
V autobusové dopravě státní dopravce neexistuje neexistuje jednotná jízdenka a cestující se nehroutí ztoho koupit si na jednu trasu s vícero dopravci více jízdenek než jednu
Jak
Jak časté jsou více jak 2 přestupy při cestě vláken a jak časté to je u busu?
Navíc u busu si lístek v 99% kupujete v autobuse.
Tady není diskuze nad tím kdo poskytuje lepší služby ale jestli chudáci z ČD si budou muset koupit jízdenku a né jet zdarma
Ale také jestli dojde ke zlepšení. Např. Arriva Kolín – Česká Lípa hl. n. – slibovaná klimatizace se nekonala, otevřená malá okénka nepomohla. Při jízdě pocit aroma potu, dechu, piva a metanu.
A kde je napsané že musí mít klimatizaci?
O tom co bude jezdit v dálkové dobře rozhoduje ministerstvo dopravy (to co si objednává ) zkuste napsat na MD
Dopravce ale něco PR nasliboval.
Slibem nezarmoutíte,a co není psáno…..
Nám taky slibovaly vzájemné uznávání režijek mezi Arrivou a ČD
A nic…
Chápu..a vy už jste se tak těšil,jak se svezete vlakem ČD..a ono nic.To vidím pohotovost.
Když se nebudeš mejt, čistit si zuby, nevezmeš si čistý hadry jak je rok dlouhej, budeš chlastat pivo z marketu za 6,90 a bašit luštěniny, tak je přece jedno s kterým dopravcem pojedeš, ne?
Hlavně aby zmíněná trať Liberec – Turnov – Stará Paka – Hradec Králové fungovala konzistentně alespoň 8 měsíců v roce. Arriva vlaky se hodí max. na místní osobní přepravu a v žádném případě na rychlíkové spoje.
Trapné
Naopak, pravdivé.
Jak to vidím já, tak mi přijde, že kraje rozdají lukrativní tratě a tratě které nejsou tak ztrátové soukromým dopravcům a na České dráhy zbydou jen tratě o které nebude nikdo stát a budou značne prodělečné.
Pravda.
Psali to v Obzoru!
Co znamená lukrativní trať? Tam kde je dostatek cestujících (a tím pádem by měla být nižší kompenzace), nebo ta kde je naopak cestujích málo (ale zase vyšší kompenzace)?
Myslím ale, že dopravci to může být jedno, on peníze dostanete.
Pane Sůra rád bych poprosil alespoň o smazání příspěvku pana Ludvy S. Některé výjevné a přes čáru hraničící reakce některých lidí absolutně mimo téma ve kterych se v podstatě skrývá spousta nenávistných a bezdůvodných výlevů. Žádám o regulaci některých příspěvků a to jak ze strany proČD nebo protiČD.
Spolehlivost dopravce je jedna věc, další je stáří vozového parku, ale ty obhajoby starých motoráků ČD některých šotoušů jsou až směšné. Nepohodlná sedadla? Stejná se montují do 1. třídy v Regiopanterech a do Interpanterů. Stejně tak jsou i v ÖBB CityJetech a jsou na ně skvělé recenze. Stejná sedadla jako jsou 854 a 843 jsou v City Elefantech ale tam to všem šotoušům zpočátku vadilo a vzpomínali na gauče z panťáků… kde nebyla ani podpěrka hlavy! Chápu nostalgii ale opravdu je úsměvné číst neustále od stejných lidí, že na Wifi a zásuvky to nejezdí, stahovací okna jsou lepší než klima… Číst vice »
A vono to opravdu jezdí na WiFi? To jsem si nevšiml 🤣
Myslím,že staré motorové vlaky ČD nikdo neobhajuje,nebo minimálně ne nikdo soudný.Ale tady jde o to,že na dosavadních tratích,které „vysoutěžila“ ARRIVA,jezdí vlaky jen o málo novější než ty,které jezdily do prosince 2019 a v případě tratí Liberec-Ústí a Liberec-Pardubice dojde k situace,že přijdou vlaky stejně staré.S těmi modernizacemi velkoprostorů s Vámi do velké míry souhlasím,ale asi se shodneme,že to není zrovna parketa ARRIVY.
Novější možná jen o málo, ale co se týče pohodlí, tak ten skok je razantní. Ano, na koridoru ty vlaky nemají co dělat. Ale oproti tomu, co je provozováno na rychlících Pardubice – Liberec, je to skok dopředu.
Ano, přál bych si Alstom Coradia na této trati, ne že ne. 🙂
Když myslíte, mě trne pr.del na sedačce v jednotce Arrivy už po pěti minutách sezení na krátkém úseku Stará Paka – Lomnice nad Popelkou.
Plast potaženej látkou….a když Vám začne svítit slunce do očí a není čím to ztlumit 🙁
Po noci strávené v Modré ústřici tě bude na jakékoliv sedačce.
Na to, že to je páteřní rychlík z koridoru, hojně využívaný to bude pro cestujícího opět velmi nepěkná džungle. Dělají vše pro to, aby přešli k autu a ve vlaku zůstali jen ti, co auto nemají – dotační skupiny.
Modelová situace. Pojedu z Bratislavy do Semil. Přestoupím na Rychlík Ještěd v Pardubicích… Budu se raději chtít sunout 1:40 na sólo dvousedačce s prostorným stolkem, Wifi, vodou zdarma a zásuvkou nebo dám přednost plynulému přestupu ČD-ČD a budu se tísnit v regionálním uspořádání pro čtyři lidi, kde nebudu mít ani ti možnost mít notebook jinde než na kolenou?
A tu sólo sedačku jste viděl kde. Já jsem jel dotovanymi soutezenymi autobusy. A premium sor se nekoná.
Hmmmm, WiFi a zásuvky. Za jak dlouho jsou ČD tyto schopné do 843 namontovat? Za měsíc?
Dvojsedačky jste viděl v čem? Jel jste někde autobusem nebo tak něco?
Takže jediné co zbývá je ta voda zdarma, která stejně dost často není. K tomu bych u Arrivy jako bonus přidal zpravidla nefunkční jednu toaletu na vlaku a absenci klimatizace zastoupenou minivýklopnými okénky.
Myslím, že by bylo dobré na rovinu říct, že uvedené rychlíky bude od prosince vozit Arriva a ne okolo toho mlžit a tvářit se, že proběhnou jednání apod.Ukažte mi firmu,která by nabírala 60 strojvedoucích jen pro případ „kdyby něco“……
Však se těším na tu „úroveň“ a to nejsem milovník služeb ČD.
Jon = JH LTE teraz sa uz jedna aj o ECM HDV a osob. voz. ….. to uz mate poriesene ?
Kto bude kontrolovat
Technicky stav suprav ked nabor robite na rusnovodicov a vlakveducich, alebo mate dostatocny pocet zamestnancov na udrzbu ? Som s tych co robim prehl.voznov a udrzbu…….
Arriva si zde zřizuje své muzeum. Vždyť ty vlaky jsou do šrotu. Nicméně prosím, aby někdo napsal, jak starý je ten vlak na obrázku, a jestli má klimatizaci. Děkuji.
https://1drv.ms/u/s!AruffVRI2rf_gbsE6UMBRsrVwEDFeg
Tento snímek je z Příšovic (u Turnova) z roku 2015. Třeba sondovali terén.
A to co tam jezdí dneska klimatizaci má? A nebo snad ČD slibuje nasazení nových souprav? Jestli ano, tak jsem o tom neslyšel. Za mě k žádnému posunu v kvalitě nedojde, a tak ať se alespoň šetří.
A ČD mají klimatizaci na motorových rychlíkach? to co si objedná obědnavatel tak to má
proboha jen ne arriva a její německé šrotiště
Proboha jen ne ČD a její německé šrotiště
Proč německé šrotiště
Co se vám tak líbí na ojetinach z ciziny?
Jsou pohodlnější než ojetiny z Čech
Pane Machu,netuším,kolik Vám je,ale mě 55,takže události roku 1989 jsem zažil už jako dospělý člověk a sledoval je.Když budu vycházet z toho,že jsme „na tom“ podobně,tak ruku na srdce-když se tehdy mluvilo o vstupu do Evropy,jásal byste nadšeně,že přesně za 30 let vyjedou na naše koleje vozidla,která tou dobou už nebyla nová ani na tom vysnívaném západě???Jasně,můžete namítnout,že jsme také nečekali,že tou dobou budou po našich kolejích stále ještě jezdit třeba 810 a různé jejich klony a že ještě roku 2019 budou na rychlících jezdit vozy,vyrobené roku 1968 pro Vindobonu.Takže pokud to budeme brát z pohledu „věku“,tak soupravy které nabízí… Číst vice »
A nemají v tom zahraničí náhodou i trávu zelenější?
By me zajimalo kolik kusu ojetin sem v poslednich dvou letech dovezli Čd
Kdokoliv jiný než Arriva, proboha !!!
Tady v diskuzi jsou všichni leknutí jak ta expanze bude katastrofa. Beztak je to jenom záminka a ve skutrečnosti jenom potřebují dorovnat stav na tom co mají teď aby ti chudácí Bulhaři a spol .nemuseli jezdit 16hod. Teď po nehodách jim to asi vrtá hlavou..
Proboha to snad ne, další tratě rozvrátit a cestující odradit…. už by na tom ministerstvu měl začít někdo přemýšlet…čím dál více komplikací pro cestování
Na ministerstvu a přemýšlet? 🙂
Ty jsi asi veselá kopa. 🙂
On ten civil k tomu rumu…
Proboha jen to ne!!!!! Byl bych rád aby to jezdilo ty německý popelnice neumějí jezdit do kopce.
Ludvo kde jsi? Máš tady další nenávistný příspěvek o německých popelnicích.
To není nenávist ale konstatování faktů. Dnes jsem jel stejnou jednotkou společnosti RJ ÚK na celkem rovinaté trati z DC do UL Střekova a zase mě to neoslnilo. Je to líná lemra na rovině a rychlíky do Liberce obě zmiňované trasy jsou kurňa do kopce.
to není uvedeno v textu, ale Arriva bude jezdit jen rovinaté úseky a do kopce si objedná subdodavatele. Vždy se bude přestupovat.
A z kopce? Nebo se tam budou hromadit?
Vidím to na horkovzdůšný balón alá bratři Montgolffiérové..
Švestka : myslím ještě dlužíš odpověď ty mě 😀
Ale já po tobě nechci odpověď, máš odpovědět gulášovi na německé popelnice.
jo lepší jsou ty český popelnice, který zase z kopce nejdou zastavit..
Ktere popelnice ze nejdou zastavit z kopce ? nespletl jsi si nahodou dopravce ? Vyjadruj se konkretneji nez tu budes mlit pantem hovadiny
Třeba 843 na trati Ostruzna Hanusovice pár let zpět
Do kterýho na jmenovaných tratích nevyjedou?
To je tajné.
Ne vždy na jmenovaných, ale problém byl u Doubí u Turnova (030) i u Jedlové (080). Možná to bylo podzimním listím na kolejích, ale to není omluva.
U Doubí je houby a ne kopec, ten je o pár km dál a tam to jezdí normálně. To samé Jedlová. Samozřejmě podzim ukáže – na podzim tam ještě nejezdili – ale něco už ukázalo jaro, májové kapky s pylem také umí leccos a pak je to o tom, jak k tomu fíra přistoupí. Bez rozdílu typu HV nebo jaké má tričko.
A taky je mi proti srsti že se tu prohánějí Skopčáci jak za Hitlera a kdejakej řitní alpinista jim leze do zadku. To fakt budu radši sedět v rohrkaným orchestrionu naz cpát prachy Němcům.
Pověz, jaké máš auto, máš-li. Tipuji bolševikovu pomstu Š120.
Vole, tu sis opravil sám.
Notabene bolševik tu vládne stále, ale ti co čumí jen na Čt lejno.vizi to nikdy nezaznamenají, páč „světlé zítřky“ se zde budují a budou budovat.
Taky se v tom člověk víc hrabal něž jezdil. Zaplaťpánbůh je ten zmetek dávno z baráku.
Nechat tam raději jezdit ČD a zlepšit komfort vozidlového parku než Arrivu, která nemá ani ty vlaky natož personál, dokud nebude vyřešeno jednotné jízdné a slevový systém i pro běžně dojíždějící cestující, nikoliv jen pro studenty a důchodce. A jestli Arriva bude přetahovat drážní zaměstnance od ČD a jezdit ještě výrazně pod cenou, tak mě to přijde nefér, a utrpí tím kvalita cestování po železnici.
To bylo v plánu. Bohužel do okamžiku, než ČD zrušily kontrakt na 60 motorových jednotek. Je nepochopitelné, že dopravce, který má v podstatě od začátku výhodu prvního výkopu „míče“ do té správné brány si nakonec dá vlastní gól. Opakovaně.
60 jednotek bylo na reginu a na sukafony. nikoliv na rychlikove vozy
Co je drážní zaměstnanec ČD? O dráhu se u nás stará Správa železnic.
Stará se je přehnané:-)
Pssst. Prosím.
Drážní zaměstnanec ČD bude asi ten, který slouží v drážní dopravě ČD a nikoliv třeba v autobusové dopravě ČD nebo na ČD taxi.
Nikdo mě sice od dráhy netahal, ale kvůli o dost horšímu turnusu, co nám padl rychlíkový, jsem zkusila Arrivu. Přeci jen rychlíky mají lidštější pracovní dobu. A naprosto souhlasím, kvalita cestování utrpěla hodně. Na trati, na které byl pořádek, nejde o žádný koridor, kde lítá 200 vlaků za den, a kde se dennodenně řeší komplikací hodně, je těch komplikací najednou pomalu víc. Jednotky jsou opravdu nabarvený šrot, nic jiného. Jízdní řád je něco jako sprosté slovo. Nechápu politiku státu, veřejné soutěže vyhraje vždy jen nejlevnější cena, znám to už ze stavebnictví z dřívějška, na kvalitu nehledí nikdo. Takže pro mě… Číst vice »
A kdepak jezdíš, mohu-li být smělý?
Kdo tě drží, abys tam zůstala? Socialismus už skončil, takže nikdo nediriguje, kde musíš dělat.
Samozřejmě že nikdo a taky to řeším. Ale o to tady tak nejde – mně prostě vadí koukat na to, jak se služba zhoršila. Pořád tu práci dělám docela ráda a pořád je to pro mě služba pro lidi, kteří si zaplatili cestu z bodu A do bodu B a rádi by se tam dostali včas a bez větších problémů. To bych řekla, že je tak nějak v naší republice čím dál větší scifi. A aby přišla konkurence, která má a slibuje něco zlepšit, tak já jenom koukám, jak je dnes a denně zpoždění, co tu nebývalo, každý druhý den… Číst vice »
A kde tedy jezdíš a kde jsi jezdila předtím a na čem? A co u Arr vlastně děláš za funkci?
Tak dobrá. Nejsi-li fejk, jsi jedna věčně nespokojená průvodčí z Budějc.
Když vypadneš, níkdo plakat nebude, neboj.
Před několika dny jsem jela rychlíkem Arriva z Neratovic do Tanvaldu. Venku vedro a ve vlaku během zastavení a případného čekání ještě větší vedro. Problém je, že tyto motorové soupravy nemají ani plnohodnotně stahovací okna. Kdyby tyto motorové soupravy měli stahovací okna jako např. motorové vozy řady 843, tak neřeknu. Stoupnu si k otevřenému oknu a mam chlazení. Před nástupem do navazujícího spoje Arrivy jsem jela Reginou a motoráčkem 810 a takové vedro nebylo během stáni ve stanici. Některé soupravy má Arriva se stejným původním interierem jako RJ v Ústeckém kraji a to fakt ne. Arriva má opravdu skvělé služby,… Číst vice »
Nemá náhodou 810 téměř stejná okna?
Do reko 810 se začaly dávat polospouštěcí.
Kolik jich je a kolik let jsme museli jezdit v pekle?
Ai
Já sem rád.čím větší konkurence bude tím možná ty vagóny od CD budou cisčí.jezdím často vlakem z Lovosic do Prahy a špína děs a běs a to většinou jezdím “první třídou“.
Našla jsem špínu ve vagonech u každého dopravce. Dlouhá léta jsem nezažila horší špínu a to v RJ UK. Jejich interiér je hrozný původním provedením, ošuntělostí, špínou,…
Konkurence toho moc nepřinesla. A v některých případech i pravý opak.
RegioJet bude mít nové jednotky
Co je to „čisčí“?
Pán bude asi ten bulharsky strojvedoucí od Arrivy.
Trapné
Že je to víc čiský. Čiskota půl zdraví.
Tvije bába
Co se Vám nelíbí na „vozech první série IC“ ? 😀
Tady je jedná konkurence RegioJet. To ostatní je jen fraška.
Na trati Lovosice-Praha vám vlak ARRIVY Ústí-Liberec moc nepomůže.
Úpně mimo téma – k popisku pod fotkou. Nemám úplně jasno, co je stanice a co zastávka. Údajně je stanice každá zastávka kde vlak staví. Pak je Jesenný stále ještě stanice, ale proč tlampače ve vlaku hlásí : „příští zastávka Železný Brod“ a to samé prý před Prahou hl. nádraží. Jinak jsem si vědom běžně užívaného spojení „stanice tramvaje“.
A není to snad kaštanům šumák?
Přesně! Substrát si má koupit jízdenku a šoupat tak maximálně nohama.
Jedině takovým kaštanům, který patrně vůbec nepoužívaj vlak, jako jste vy, to jedno být může. Jesenný žel. stanice bývala, rozdíl oproti zastávce patrný každému byl. Když nic jiného, musel se tam chovat obezřetelnějí. To daleko víc platí o stanicích s více směry, které opravdu za zastávky považovat nelze. Arriva vše, dle hlášení, považuje za zastávky, ČD za stanice. Můžeme se bavit na téma co je směšnější. Jestli “ příští stanice Spálov“ nebo “ příští zastávka Praha hl. nádraží“. Přestává pršet, tak končím se zabíjením času, kterého patrně většina kaštanů na fórech má nadbytek.
Všechny tyto umělé termíny se mohou zdát zpočátku směšné. Ale že i na velkých nádražích vlaky zastavují (tedy tam mají zastávku), na tom mi nic komického nepřipadá.
V běžném jazyce jsou to zhruba synonyma. A jako termín to může v každém kontextu být vymezeno jinak. V přepravním řádu je slovo „stanice“ zavedeno jako legislativní zkratka pro stanice a zastávky a tudíž se to tak zpravidla používá i v tarifech, smluvních přepravních podmínách atd. Taky něco trochu jiného je zastávka jakožto místo (stavba) na trati nebo komunikaci, a něco jiného je zastávka z hlediska spoje (místo, kde spoj/vlak zastavuje). Pokud řeknu, že si někde udělám zastávku, tak to nutně nemusí znamenat, že tam budu budovat přístřešek, nástupiště atd. V autobusové dopravě a MHD bylo kdysi základním termínem slovo… Číst vice »
Šotoušci! Náš boj neskončil! Revanšisté nám chtějí sebrat dráhu a poslat naše milované ČD na 8. nástupiště wágusonu. To nesmíme dopustit! Je třeba se s našimi bratry z ČD spojit a nenechat si to líbit. Je třeba vyhlásit neomezenou stávku, kdy se nehne ani kolo našich milovaných B a 810! Naše požadavky: – vrátit provoz na všechny tratě zpět ČD – obnovit provoz na všech zrušených tratích – vrátit JŘ do stavu z roku 1988/89 – obnovit všechny vlečky – zakázat kamiony – exemplární potrestání všech, kteří mohou za tzv. liberalizaci na železnici, především EU, Soroše, Jančury, Novotného a Kalouska… Číst vice »
Prosím ještě o obnovení OSOŽ a Lidových milicí.
Dráhu si rozvracet nenecháme!
Pánové, takhle se ztřískat za bílýho dne…
Za to pivo za 20 Kč máte moji podporu, ostatní mi je jedno.
To já pamatuju pivo za 2,4….
Vy si s tím dojděte. I na toto určitě bude lék. Víte co znamená zkratka M. V. H. N. Ne? Tak on vám to prozradí, až vám dá recept.
Tedy Vy se Luďku vyblbnete 🙂
Děkuji, že jste mě nezařadil do výčtu borců k potrestání. Bude se mi lépe usínat 🙂
Já teď potřebuju tu podporu tak nějak od těch šotoušků… Oni nám svým přístupem opravdu hodně pomáhají.
Vás pohodlně zničíme ekonomicky na tom ETCS.
Tak ještě řádně osekat ty režijky pro NEzaměstnance ČD a ekonomika provozu by mohla začít už konečně vycházet.. Ikdyž by stačilo adekvátně povýšit platbu za její pořízení na takovou úroveň, aby se to těm jedincům zkrátka nevyplatilo – tím by se to samo vyřešilo v první fázi… V druhé fázi zrušit pro nezájem.. Zatvrzelci si musí uvědomit, že ČD NENÍ charita – ale klasická firma na principu náklady x výnosy – a provoz musí každoročně vycházet v černých číslech (nikoli červených) – musí si zároveň vytvořit každoročně dostatečný polštář na to, aby mohly a měli dostatek peněz na obnovu vozového… Číst vice »
Pane Sůra / Šindelář ? U některých lidí se tu začíná projevovat stav demnce. Nechtěli by jste redukovat komentaře ? Abychom tu mohli vést normálni diskuzi a Arrivě a ne tady číst dementní výplody některých lidí zejména pana Luďka S ? Děkuji
No co na to říci? Chtělo by to zachovat komfort min. ve stávajícím duchu. Trakčně dostatečně schopné vozidlo. Přeprava vozíčkářů. Kapacita soupravy. Při výběrovém řízení mělo být jasně vytyčeno čeho chce stát (MD) dosáhnout. Měly být vyřešeny věci týkající se komfortu a přepravy: 1. Kapacita souprav 2. Množství souprav + záloha 3. Vybyvení vozidel a. Přeprava vozičkářů/kočarků/kol b. Komfort Množství zásuvek/ počet sedadel Klimatizace Wifi Podle tohoto klíče a by měly být jednotlivé smlouvy zadány. Pro dálkovou dopravu bývají požadovány vnitřně bezbariérová vozidla. Nevím, oba v úvahu přicházející typy vozidel 845 i 843 mají svá pozitiva i negativa. 845 jsem… Číst vice »
Nedávno o tom zde byl článek, že MD zvažuje režijky i v SJT.
Hlavně ať umí aspoň trochu česky, a berou radiostanic a mobil. Komunikace je strašná.
U nich nebo u tebe ?
U nich asi ne, mají víc odborných zkoušek než on.
Nepřijde vám ze strany ministerstva krajně neseriózní, že čtyři měsíce před zahájem provozu se stále neví, kdo tam bude jezdit?
Takhle se tam právě dostane max. agresivní Arriva, kdyby se vypsalo normální výběrko, tak by aspoň bylo na výběr z více možností….
Neseriózní to je, ale v případě našeho MD to není nijak překvapivé. Úplně stejně neseriózní je, že MD pustí na rychlíkové linky v závazku 4 dopravce a jednotný tarif řeší až rok na to.
Vy se v Česku ještě nečemu divíte?
Takže co? Osožáci tady strojvedoucí ČD straší vyhazovem ztrátou zaměstnání. Přestože mají smlouvy na dobu neurčitou (zaměstnavatel má jisté povinnosti). Proč by odboráři říkali zaměstnancům, co a jak, co mohou požadovat zaměstannci v případě, že zaměstanvtel to a tamto. Kdepak. Tohle ne. ČIli odboráři tady straší zaměstance ČD vyhazovem a odvolávají se na loajalitu – tedy volají po omezení práva na výber zaměstnavatele – aby nebyl za zrádce, když změní zaměstnavatele. Tedy přesný opak toho, jak se mají odbory chovat k zaměstnancům. Ve zkratce: Odboráři straší Arrivou, vyhazovem, ale za srážku vlaků může Arriva. Protože existuje. To je na vyšetření… Číst vice »
Na vyšetření to opravdu je..ale spíše autora takového příspěvku.
Mohli bychom prosím tuto českou parodii na liberalizaci železnice zastavit, než bude jednotná jízdenka? Protože zatím je největším výsledkem jen odrazování cestujících od vlaků. Průměrný cestující fakt neví, který kraj má které podmínky, nevyzná se ve 20 typech jízdenek a nechce řešit, který dopravce má co. On si chce najít spoj, přijít na nádraží a třeba i když přestupuje, koupit si tam jednu jízdenku. Ne se stresovat jestli stihne přestup, jestli nebude muset kupovat další jízdenku a tak. Přesně tyto výhody před 100 lety přinesl vznik státních drah s monopolem po celé Evropě. A teď to jen tak zahazujem.
Blbě jsem se vyjádřil. S monopolem ve své zemi, po celé Evropě jsem myslel to, že vznikaly ony státní společnosti.
Jednotná jízdenka bude v prosinci, tedy ve stejnou chvíli, kdy by měla Arriva vyjet.
Díky za info. Ale při vědomosti schopnosti tohoto státu cokoliv zařídit, tomu uvěřím, až to bude.
Co si od toho slibujete? Že když jednou za rok vyrazíte napříč republikou, pojedete na jeden lupen? To ano, ale také nejdráž.
Sedni do SUV a jeď za sekretařkú do úřadu..
Průser! Nemá sekretářku ani sůvu. Co budeš dělat?
Ona měla vyjet i v Libereckém kraji a moc se to nevedlo, hlavně ze začátku. Některé vlaky vůbec atd.Do poslední chvíle nezabezpečení ani vozového parku ani personálu a přesto vyhrávají výběrka? Něco shnilého ve státě českém…
Které vlaky… uveďte datumy a čísla.
V prosinci snad. Otázka je kterého roku…
Důvody zestátňování byly poněkud jiné a poslední dráhy se u nás znárodňovaly až za bolševika.
Ono je potřeba si trošku tu historii nastudovat.
Fakt ?
Kde píšu, že toto byly důvody zestátňování drah? Píšu pouze, že to ty výhody přineslo. Že byly důvody jiné samozřejmě vím.
V čem se ta výhoda monopolu státních drah projevovala? Kromě té jízdenky? Že neměly konkurenci? Že neměly potřebu vážit si cestujícícho? Že neměly potřebu rekonstruovat/nakupovat vozidla na úrovni 21. století? Že peníze za objednávku končily v bezedném chřtánu?
Novák
Krásná teorie. Proč ale na západ od nás stejně monopolní společnosti fungovaly a fungují? Jestli ono nepůjde spíš o něco jiného. Mimochodem, asi jste si ještě nevšiml, ale soukromníci na regionálkách jezdí se stejnými či horšími vraky, když to nemají požadované jinak.
protože tam modrá armáda nebudovala socialismus
A kde vidíte jakou změnu?
Chápu,když vyjede s motorem 810 AŽD Praha,je to něco jiného…..
Však to je schválně, abychom byli zaměstnáni jinak, měli hodně starostí, od toho ksindlu co zde 30 let vládne.
Já si myslím, že celá tahle diskuse je zbytečná. Arriva dělá nábor nových zaměstnanců, protože už to má slíbené. Když nevíte, jestli tu zakázku získáte, nebude přece přijímat nový personál. A na přetaženĺ lidí od ČD (nic jiného jim nezbyde, když budou chtít mít práci) a doplnění stavu pracovníky z Bulharska ( to nevadí, že nerozumí česky) je od srpna do prosince času dost.
Nevím, co mají slíbeného, ale se všemi pány bulhary jsem několikrát mluvil a česky rozumí i hovoří. Jasně, že nemluví jako rodilí češi, ale když jsem onehdá střídal němce, který uměl akorát „achoj je to topry“, tak proti němu mluví jak mistři. Můžeš s nima kecat o mašinách, o holkách nebo o pivu a domluvíte se.
Takže vážený pane, neroznášejte bludy.
Dle vašeho komentáře soudím, že jste strojvedoucí Arrivy, takže chápu vaši reakci.
No aj podla vaseho komentara usudzujem, ze ste strojeduci CD, takze chapem vasu reakciu.
Maschineführer zwei auf „dobra“ Arriva
Tak s bulharame, kteřáí jsou už chvíli v ČR se dobluvím v pohodě. Dělá u nás partija Bulharů v práci a nemám žádný zásadní problém s nimi hovořit.
A jak to mají s vyjadřováním ANO/NE?
Při ANO kývají nebo vrtí hlavou?
A proč by tu měli jezdit Bulhaři, když Češi nemají práci?
Momentálně mám dojem, že kromě lidí v předdůchodovém věku a lidí se zdravotním handicapem mají dnes problém najít práci jen ti Češi, kteří nikdy nepracovali, nemají málem dochozenou základku a kdyby mohli, tak by lokomotivu při první příležitosti střelili do šrotu.
Protože Češi robit nechcou
taky tipuju,že že nábor nových pracovníků není jen tak pro všechny případy……
Vždyť je to ve článku. MD může zamítnout levnější nabídku pro nepřipravenost. No, tak ukazují, že je připravujou.
Velmi špatná zpráva.
Proč Arriva plánuje depa v Dc, HK či Par. a ne třeba v Liberci nebo v Turnově? Nevíte někdo, prosím?
No nevím,ale z Dc,nebo HK je to v případě expanze trochu lepší výchozí bod.Mohu obsluhovat hlavní tratě na Trutnov, Týniště,jezdit přes Ostroměř do Jičína z Dc převzít vozbu na Rumburk ,přes Bad Schandau ,nebo přes Č.Kamenici a pod a hlavně přemýšlím li dopředu pří zvyšování zakázek budu chtít asi jezdit i pod drátama a tam je mě depo Liberec,Turnov asi na hovno
Nerozumíme si. Chtějí-li jezdit Liberec – Č. Lípa – Ústí n. L. a Liberec – Turnov – Pardubice, k tomu již nyní jezdí Tanvald – Turnov – Praha, Kolín – Ml. Boleslav – Č. Lípa – Rumburk a (Os) Liberec – Turnov – St. Paka – Lomnice n. Pop., přijde mi depo prakticky uprostřed této nemalé oblasti rozhodně praktičtější. O expanzi v okolí, vzhledem k uzavřeným smlouvám, silně pochybuji.
Tak ona má Arriva zájem taky o závazkovou dopravu v Královéhradeckém kraji. A pokud by uspěla jak v kraji plus rychlíky, tak v Hk, Pce může mít velké zázemí. Víceméně vsechy kraje měli smlouvy do 2019, ale Královéhradecký do 2021, takže může nastat velká změna.
Nabídka ARRIVY původní záměr MD nijak nenalomila. I sedmiletá smlouva totiž díky plánovanému kontraktu ČD na nové motoráky mohla (měla) obsahovat možnost změny vozidla. Prostě obvyklý postup, který by eliminoval třeba cenově nižší nabídku, ale bez perspektivy modernizace. Jenže ze strany ČD tak trochu nastala střela do vlastní brány a tak je srovnávání nabídky konkurenčního dopravce opět ve hře a šance je 1:1.
Tak perspektivu modernizace spolu s ČD kteří nedokáží ani vypsat výběrko a neví co chtějí ? Ten se povedl 🙂
A není to jedno kdo tam bude jezdit? Pojede tam vlak? Pojede. Kdo bude chtít tak s ním pojede , kdo ne vezme auto. Zrovna tohle stejně není extra terno relace, kde by se přepravovali tisícovky lidí denně.
Pojede tam vlak ?… no u Arrivy těžko říct.
Stejně jako u ČD ( viz 171 z půlky vina SZ z druhé dopravce, většinou tedy)
U Arrivy možná pojede, u ČD možná dojede. Co řešíte?
Aby tam neklusal kůň s bryčkou…
Nebude platit režijka, už to pochop.
Aha, jasan. No to je blbý no, dělat to co dělá 90 procent národa, že sáhne do svý kešeně u benzínky balené PHM do nádrže a musí si cestu zacvakat.
Což dělá i plno těch nádražáků, protože než se válet po nocležnách, tak na ten ranní nástup raději přijedou autem. Pár let jsem také takhle jezdil, a to i s režijkou v kapse. Ono je jednoduché házet všechny do jednoho pytle. Máte tam něco jiného?
Do jednoho pytle házet nelze, to jsou narážky na šotoušky, co jsou odtržení od reality.
Proti těm, co musí v noci autem (na motorce, na kole), protože jim nic nejede a nechtějí být víc po nocležnách než doma ani slovo.
Tak snad chtějí autem, ne? Kdyby chtěli vlakem, tak jím jezdí a nenechají si ho zrušit. Ovšem, je to věc kolektivní, a když většina radši jezdí po jednom…
Kdy jste viděl nějaký spoj ráno ve 3. Ono někdo ráno ve 3 musí autem za pohonné hmoty, aby druhý mohl v 5vlakem…
Tak nějak.
Jenže když jsi na něco zvyklý a odboráři ti tím léta vymývají kebuli, tak realita pak bolí.
Prosím zjistěte si nejdříve podmínky „režijek“ i třeba pro tento rok …
Kolony aut na Vašich tak oblíbených silnicích ovšem budou odpovídat tomu, jak přitažlivá bude nabídka. Pouhé „pojede tam vlak“ je v tomto ohledu úplně nepodstatné. Navíc ty tisícovky tam možná i jezdí, byť to není v daném případě nic k oslavě.
Nojo,no…svět se točí dál a lepší už to nebude.Je na čase, hledat si bydlení v jiném kraji.A na hory už jenom autem.Nebudu riskovat, že mi někde po cestě praskne močák.Když už nebude na výběr ani mezi silničním a železničním dopravcem, to se mi nelíbí. Hold, bude tam mít monopol na vše.
Režijka.
Znas i jinou odpoved nez soutos a rezijka??!!
Taková Severní Korea, tam unitární železnice ještě dlouho vydrží, tak to zkus.
Není to tak dlouho (30-50 let), kdy naši zemi křižovaly dálkové autobusové linky s jízdní dobou třeba 6 hodin, které měly uprostřed jízdy pauzu 30 minut. Ty linky byly obsluhovány dálkovými autobusy Škoda 706 RTO LUX, Karosa ŠD11, Karosa LC735, ale mnohdy i mnoha autobusy příměstskými. Do dneška jezdí po naší zemi dost autobusových linek s jízdní dobou kolem 3 a více hodin, které jsou obsluhovány příměstskými autobusy. V žádném z těchto autobusů nikdy nebyla toaleta a cestujícím močáky nepraskaly. Proč by jim tedy měly praskat ve vlaku, kde toaleta je?
protože cestující ve vlaku do sebe musí nalámat lahváče hned jak dosedne
Já jel v dálkovém autobuse nejméně 20x, ale klozet navštívil pouze jednou.
Právě na tu jedinou výjimku byl totiž vždy zamčený…
Komu vzdáváš hold?
Nechci mluvit za druhé,ale tento styl liberalizace zdá se mi poněkud nešťastným….já si kdysi naivně představoval,že liberalizace proběhne tak,že na jedné trati bude jezdit více společností a trh rozhodne o tom,která zůstane…Zatím je to tak,že např. na trati Praha-České Budějovice zůstává monopol ČD a naopak na šumavských lokálkách GWTR(jeden pár rychlíků do Českého Krumlova si dovolím nepočítat).Konkurenci tu sice máme,ale ani obyvatel Tábora ani obyvatel Vimperka stejně nemá možnost výběru..tedy má,může jít na autobus nebo nastartovat auto.Ta „moje“,nevím nakolik správná představa o konkurenci se tak naplňuje akorát na trati Praha-Ostrava,s přimhouřením všech očí na tratích z Prahy do Turnova a… Číst vice »
Ta Vaše představa z výběru vlaků je ale realizovatelná tak maximálně na hlavních tazích a i tam se už naráží na kapacitu tratí. Na jednokolejkách si ten model, kdy si budete vybírat dopravce, moc nedokážu představit. Ráno se potřebuju dostat do školy na 8., do práce na 7., tak určitě kvůli preferenci toho svého dopravce, nebudu vstávat dřív, třeba o hodinu. Tohle není šotovýlet. Pořád to je většinou o objednávce MD, krajů. Samo se to na těch vedlejších krajích neuživí.
Odpověď v tomto duchu jsem vcelku očekával a slouží vám ke cti,že jste reagoval slušně,což se o každém tady říct nedá.Já chápu,že na železnici už z principu nějaká regulace bude vždy,a současně je pravda,že mnohé se může změnit v okamžiku,kdy bude jednotný tarif a cestující nebude muset řešit,s kterou jízdenkou do kterého vlaku.Ale stojím si zatím,že to co se nyní děje,je liberalizace tak nějak napůl..trh se sice otevřel,monopol ČD už tu není,ale jsou tu jakési monopoly „regionální“..někde ČD,někde někoho jiného.A jak říkám,pokud někdo třeba ve Svitavách není spokojený se službami ČD,asi ho jen málo uklidní,že někde jezdí ARRIVA nebo GWTR.
Lokální tratě jsou v závazku , nejsou o konkurenci nebo monopolu. Soutěžit se má u výběrového řízení s cenou za předepsanou kvalitu a pak plnit co vysoutěžily. Když budou soutěžit velký balík bude to stále o jednom dopravci.
Hlavně, že teď běží kampaň nastartovat po coroně českou ekonomiku, podpořit české firmy a MD bude pomáhat nastartovat DB.
Ty těžké miliardy, které se do ČD sypou ze státního a krajských rozpočtů jsou snad na nastartování málo?
ČD jsou na tom stejně, jako všichni ostatní dopravci. Dostávají peníze jen za objednané vlaky, jako ostatní a za slevy pro důchodce a studenty. A odebrání výkonů se ale opravdu nedá brát jako podpora této české a dokonce státní firmy.
Dostávají všichni za objednané vlaky a slevy, to ano. Jenže Českým drahám stát, tedy daňový poplatník, jako majitel musí zaplatit i vše kolem co projedí či prošvihnou. Zatímco ztrátu soukromých subjektů daňový poplatník nesanuje.
Zapomněl jste že musíme štít i pokuty čd
Já bych ČD ještě přidal, aby už zase bylo na ty zlatý padáky 🙂
Pro Pendolina?
To Vaše, DB….Nikdo, nebude mít nic, za nic, kapišto….
Ne
Pokud se toto ministerstvu povede, tak skončí v Liberci provozní jednotka ČD! A nedej bože, až se tento hazardní kousek nepovede! Co s tím jako potom budou ouřadové dělat? To bude docela zajímavý!
Potes koště a jak by to bylo z jizdenkama jezdím tam každý měsíc celou trasu lib.par.a pak pokracuju do Žďárce u Skutče ať tam jezdí radši cd stačilo by vypsat soutěž dopředu dlouho aby si taky cd mohlo pořídit nové a výkonné vozy hlavně ne archivu jezdím z Hrádku a musel bych si kupovat jak debil 3 jízdenky mám skusenosti s 843 vždycky na čas a bez závad pokud byste chtěly mít zkrácenou dobu jízdy musela by se přestavět celá trať která vede horama tam nic stejně neurychlite jestli jo tak možná 10 min😁taky má vlak vyce záchodu funkcnich stahovací… Číst vice »
Právě i ta 843 tam má rezervy, dlouhou jízdní dobu dělá maximální traťová rychlost a pobyty ve stanicích, ne stroj.
Přesně tak kdyby mohla 843 využít svoji maximální rychlost byla by v Pardubicích za dvě hodiny tento čas neumožňují traťové pomery a rychlost ataky křižování v žel.brode ve Dvoře Králové a Jaroměři tímtoze se takhle ještě musí čekat by se skratila jízdní doba o 20 minut
rezervy má naopak jízdní řád, protože kvůli přípojům není nutno nikam spěchat.. jinak 843 se dvěma vlekama je lenoch a rozhodně nevyužívá ani tu maximální rychlost co nabízí trať..to jedině z kopce dolů..směrem nahoru na to má malý výkon..
a 845 ta má výkon – viz zkušební jízda Tan-Harr za ideálního počasí a desiro tam raději ani nezkoušeli
No vykon ma vetsi 843,845 mensi…ty(vy) laiku.
A jinak ty)vy) tam znas tratove rychlosti..jsi snad fira??
Na 99% pindajici laik,ze ano?
Češtino braň se!
Ještě čárku za oslovením. 😉
Kde berete tu jistotu, že v případě vyhlášení soutěže vyhraje ČD? Nová vozidla si totiž může pořídit každý.
Na Liberecku jezdí ČD celou Jizerskou dráhu. Jen tam nejsou rychlíky, no.
Omyl, Jizerská dráha s.r.o., coby někdejší provozovatel, měla ještě Tanvald – Ž. Brod.
A za krátkou dobu života vykázala solidní ekonomické výsledky.
Jenže pak jeden opilec tento projekt vyměnil za trafiku.
Ještě jim zbyde (zatím) Jablonec a zuby, tak tam posílí kádry.
Jako bylo by pěkný kdyby dráhy tam dali na ty tratě nějakou soupravu tvořenou z motorové mašiny a nějakých vagonů. Nejhezčí by tam byla bardotka která by tam duněla krásně do těch kopců. Jenže to se asi nikdy nestane právě kvůli liberalizaci a tomu že se musí jezdit pod cenou.
Tak trend velkých dieselových mašin je spíš na ústupu a to celoevropsky.
Ano, a nejlíp Béčka nebo Bdt bez klimy WiFi, zásuvek a všeho komfortu co? Lidi chtějí kulturu cestování, a ne sotousske uchylarny.
Ano, chceme slušnou kulturu cestování. Ale ani Arriva nám ji zatím nenabídla.
…Arriva má klimatizaci?…jsem si nevšiml, 4 otevírací okýnka ve vagonu, cca 0,5 m2 dohromady…sedět ve stojícím voze na slunci, 20 minut, třeba v Mladé Boleslavi je úžasný zážitek…
Odvážná zpráva na tento web kde zmíněné chtějí všichni . Hlavně ne čisto a jezdit jako lidi . WiFi a klima tu jsou sprostá slova . Zde se preferuje mexická klimatizace.
Arriva rozhodne nemá na 843 klimatizaci…
Arriva nemá 843
Tak až ti ta zázračná klima přestane fungovat a budeš mít celé tři hodiny před sebou tak si ještě vzpomeneš rád na polospoudzeci okna a nedej bože že se ucpe hajzl to budeš mít radost zažil jsem to i u die landenbahn z Liberce do Varnsdorfu vskutku zážitek elektronické vjeci jsou kolikrát horší nežli mechanické😄😄
Tak hlavně, aby se také kulturně chovali sami…a nedej bože když vypadne signál -okamžitý návrat do pravěku a pro slabší povahy i duševní ohrožení
Pro mě je kultura cestování dojet neudusit se jít kam se vymočit a jet na čas nečekat dlouho na pripoje zásuvky a WiFi se dá pořešit powerbankou a datovou kartou a klima polospoudtecima oknama zajímá mě pohodlí hluk nehluk a solidní rychlost co už tam je v prumeru80 km.vh.protoze to vede z kopce do kopce z Liberce do jermanaku do kopce pak Turnov z kopce do Brodu kopec do Paky kopec a z dvora z kopce až do Jaroměře takže zvisit jen výkon a ne tenhle arvivackej střep bez oken barierovodti a málo sedaček v jedné soupravě takže za mě… Číst vice »
Arriva a aby dostala další trať to nikdy. Rozhodně nesmí tam jezdit. Arriva by se měla nejdříve zamyslet jak zlepšit firmu nakoupit nějaký vozidla který jsou spolehlivý a hlavně vyjedou kopec. A hlavně celá ta liberalizace je jenom k ničemu. Peníze odtékají do pryč a nějaký zlepšení cestování stejně moc není. Jezdí se ještě horšíma vozidly než předtím. A kdyby nebylo té liberalizace tak by se nestávalo určitě tolik těch nehod.
Liberalizace by byla fajn a užit3čná kdyby se stanovily přísné podmínky. Ne aby si sem každý natahal nějaký starý fujtajksl. To se ale týká i ČD
Ne, liberalizace je zásadně špatně. Nebýt liberalizace, mohly jezdit žabotalmy dál!
Taky M131.1, fasovat deputátní uhlí a hlavně REŽIJKY a guláš za 5,50. Sovětskou vlajku mám ještě schovanou, co kdyby…
Očividně vám ty režijky nedají spát, proč asi? Na vás se nedostalo?
Válí se mi v šuplíku. Jen jsem ji po 40ti letech nechal propadnout a nechybí mi. Jiní z placení dopravy ale mají pupínky.
Tak zrovna z Pardubic do Liberce by i to byl určitý pokrok. 🙂
Jiří,co máte proti žabotlamám.Pár let jsem s tím jezdil a mohu vám říci,že když třeba zapršelo ,tak kam se hrabal Hliník.Oproti ř.460 to byl zázrak techniky.
Dotaz: který kopec, kde 845 jezdí nevyjede?
Vyjedou kopec🤣🤣, ten který nevyjeli byl pro zubačkou, tak co řešíte , vyjedou to jen silné vozy
liberecká liberalizace železnice = společný monopol ARRIVA + krajský úřad LK, takže vyměníme prostě ČD za šrot DB
Holt, německé šroty. A germáni z chudých Čechů ždímou peníze. Je to se vším, co je u nás německé, prašulky hezky do německa
.
Mají pokud vím sídlo v Čechách, tudíž daní tady. Stejně tak nakupují tady i rekonstruují vozidla. Jste si jistý, že všechny peníze z vašich daní zůstávají tady?
Klid, trať i nadále zůstane Správě železnic.
Tak, toto jsou přesně zprávy, které dostávají do pohody v práci kluky strojvedoucí na libereckých a ústeckých rychlících! Jen tak dál vzhůru ka dalším průšvihům!!
Žádná práce není na věky.
Bohužel, dneska je člověk až divný (pro ostatních), jestliže se drží v jedné firmě 40 let.
Taky jsem nedávno slyšel,že věrnost se cení leda tak v lásce….
Kde?
Nemluvím o tom,že je nějaká práce na věky! Mluvím o tom, že strojvedoucí po přečtení takových informací má v práci najednou myšlenky úplně jinde! On nesedí za počítačem a nevymýšlí kraviny. On řídí vlak a k tomu určitě potřebuje pohodu Pokud ji nemá, tak je to cesta do pekel!!!
Asi přiblížení k realitě . Ono to všude mimo státní správu a drahy funguje takto v celé zemi. Myslíte že lidé v jiných profesích to snáší lépe ? Dnes tu jsi a zítra někdo jiný . Buďte vděční a rádi že vám to žití mimo realitu vydrželo dodnes .
Vidím, že diskutovat s vámi, je mimo realitu! Přeji hezký den.
Tak poraďte chirurgovi, že nesmí za žádnou cenu odcházet do jiné nemocnice, že na svém pracovním místě musí zůstat celý život. Aby měl klid na práci a nedělal chyby.
To není v tom, že by nesměl odejít jinam, ale že zítra nemusí mít kam. A teď se starej o obživu a ještě se pekelně soustřeď. Ačkoli, zrovna u něj (ale asi ani u fíry) bych se nebál, že – pokud vše nerozházel – nevyžije nějaký čas z úspor.
Vy si vůbec neuvědomujete, jak rychle se doba mění. Zvlášť teď. Kdo se není schopen přizpůsobit, ten nemá šanci. Nevychvaluju to, jenom konstatuju.
A mění se k lepšímu a prospěje to někomu?
Takový ON může řídit autobus ( a to v něm vozí násobně víc lidí než v lokálce o dvou kusech) kde výběrová řízení jsou běžná . K tomu si přihrej že firmu koupí někdo jiný , tzn minimálně změna místa výjezdu a systému a pohybuje se po silnici , kde je změna každou chvíli. Taky je to jenom člověk a pracují mu nervy. Při klasickém výběrovém řízení třeba tři roky dopředu se připraví na přechod jak majitel tak i zaměstnanec . Tento styl dnes soutěž zítra jedeš dlouho vyhovoval ČD , ale jak je vidět Arriva je frumfuje. Za mě… Číst vice »
On čte takové informace a přitom řídí vlak.
No to pak leccos vysvětluje.
Nečetl je předtím?
I vaše příspěvky lecos vysvětlují, když dojdou argumenty, slovíčkaření
Miluju výraz cesta do pekel. 😃😃
Tak hold kluci půjdou pracovat k Arrive… Stejně vzhledem k CD pořád trucuji, jak mají špatně podmínky, tak hurá knsoukromnikovi, když vyhraje zakázky… Obávám se však, že ajzebonak je člověk, který si bude stěžovat vždy 😀
Část možná, ale část je stále loajální, takže přejdou nebo skončí úplně. Ukázalo se to například i u Letohradu, jen minimum chlapů přešlo ke konkurenci, část šla jezdit pod ČD jinám a část odešla úplně (dost ti, co to měli za pár do důchodu).
Loajalita až za hrob. To má člověk jít raději na pracák a pak žít na dávkách, než by změnil zaměstanvatele? Nebere te trošku příliš zostra, ta zaměstnanecká práva?
Vy zas má slova překrucujete, já nikomu nezakazují přejít ke konkurenci a chápu to, když nechce dojíždět x kilometrů daleko do jiného depa (a lepší kvalitní fíra u konkurence, než aby šel k pásu). Jen jsem upozornil na fakt, že část chlapů je stále loajální ke svému zaměstnavateli a že automaticky nepřejdou k jinému, ale klidně budou x km dojíždět (zas to má výhodu, že už tam má něco odpracovaného, má nějaké peníze, což by u konkurence mohl spadnout, než si dodělá zoz, atd…). O pracáku a dávkách jsem neřekl ani slovo. Znám jednoho co dojíždí ze severních Čech do… Číst vice »
S tou loajalitou se to postupně mění.Samozřejmě že starší ročníky,které byly celý život u stejné firmy asi přecházet nebudou nebo jen v největší nouzi.Ale ti mladší už to tolik neprožívají a budou se rozhodovat hlavně podle výše mzdy,případně dalších pro ně výhodných věcí(nástupy pokud možno co nejblíže bydlišti,moderní vozidla s odpovídajícím komfortem apod.).Prostě s tím,jak přicházejí noví dopravci přicházejí i „nové návyky“…a je to tak asi dobře.
A to vše zařídí Arriva?
Vyloučeno, ta zajistí maximálně německo-české slovníky, aby tomu výdobytku 80.let ti strojvedoucí rozuměli…
S liberečákama jsem tuhle mluvil a rychlíkáři berou přechod jako hotovou věc.
Otázka jiná je ta, že Arriva má v Liberci a Staré Pace hromadu lidí navíc, takže možná něco do Pardubic a na druhou stranu. Ostatní ramena nevím, ale dá se čekat, že severní Moravu částečně obsadí domorodci, kteří jsou teď v Praze.
Tak máte přesnější informace jak já, to vzal, tak nějak obecně.
A to tam všechno vozí Liberečáci, část výkonů mívali Pardubáci, ale nevím jestli se to nezměnilo.
Něco mají i pačáci.
Ale jak si to Arr obsadí netuším.
Třeba na R22 se původně také nepočítalo s Kolínem a je.
Zrovna tak kdysi, když se o to ucházel Connex, tak to bylo spočítané na 4 desira a 4 čety, pak to začal kreslit nějakej b*b a najednou bylo třeba 6x 843 s vozy a 6 čet, takže nárůst nákladů o 50%, k tomu dumpingové ceny a pak na jakékoliv zlepšení léta nebylo.
Pokud má fíra nějakou hrdost, tak nikdy nemůže přestoupit od ČD k Arrivě. Tam může přejít pouze nějaká rychlokvaška, nebo průserař. Nechtěl bych jezdit pro amatérskou Arrivu a jezdit pro germány v žádném případě.
Tak je obejdi a řekni jim to osobně. Pak se pochlub, kolik jsi jich schytal.
Komu vzdáváš hold?
A co servis, nad tím by se mělo taky přemýšlet. Dvakrát za den měnit jednotku to vám zákazníky nepřitáhne.
Mylíste stav, kdy vozidlo po ranní špičce zajede do depa, projde denním ošetrením ještě před obědem vyráží znova na trať, přičemž nahrazuje jiné vozidlo, které zajíždí na denní ošetření, aby byla obě vozidla nachystaná na odpolední špičku? No … že to jezdí narvané.
Cestující si kupodivu nezaznamenává čísla vozidel a vůbec mu nevadí, že místo xxx.003 jel s xxx.004
Tak toto jsou přesně zprávy, které dostávají kluky na libereckých a ústeckých rychlících do pohody.Jen tak dál k dalším průšvihům!!!
Takhle osobně nevím jak vy ale přijde mi že dávat nabídky s levnější cenou v podstatě až po uzavření je trochu nefér zvlášť když ten nový co nabídl předchozí. Osobně si nemyslím že Arriva by tomu dala nový šmrnc a tohle teda rozhodně nejsou (to co tady jezdí) nějaké spásné vozy.
Tak toto jsou přesně zprávy, které dostávají kluky strojvedoucí na libereckých rychlících ČD do do pohody.Začnou být vystresovaní a hle, ono se to někde projeví v nějakém průs..ru. Jen tak dál !! Ale, hlavně, že se budou hledat systémové chyby!!!
Nevím o tom že by u Č. Brodu připravoval ropid se středočeským krajem nějakou soutěž
Už jsi to zde napsal 3x. Arriva se nelekne, kolegové od ČD si zařídí život podle svého i bez tebe a místní diskutéři už to také četli.
CTRL C : CTRL V
Podle mě ta kalkulace je o tom, že jak budou mít osobní i rychlíky, tak budou diktovat cenu a zdraží.
Ceny na L3 si nadiktoval liberecký kraj. Kdyby bylo možné prodávat i dle tarifu Arr bude na tom cestující lépe.
Se mi strašně líbí jak tam ti krajští politici lobují, aby měli monopol, jak osobní tak rychlíky.. A prý více konkurence na železnici a lepší služby..
Takze takova ceska klasika: v listopadu podepisou smlouvu o tom, kdo bude od prosince jezdit…
No jo tady holt nejsme v Bavorsku, aby se smlouvy podepisovaly 3 roky před začátkem plnění a dopravce tak měl spoustu času na přípravu. Natož pak aby byly třeba na 15 let, to by se totiž daleko lépe rozložily odpisy za případná nová vozidla.
Tenhle „systém“ uzavírání smluv v Česku je prostě šílený. Začátek srpna, kdy se pomalu uzavírá příprava nového JŘ, oběhů vozidel, vlakových a lokomotivních čet, a do toho někdo hodí bombu, že bude vše jinak? Rozhodnutí o dopravci, který bude zajišťovat výkony, by mělo začít nejpozději tak rok, max. 10 měsíců před vyjetím, aby s tím mohl dopravce (jak ten co vyhraje, tak i ten co prohraje) počítat a řešit vozidla, personál atd. A ne sotva 4 měsíce před vyjetím. Prostě typická česká cesta.
Rakušáci dali ÖBB smlouvu asi na 15 let a EU je hned kleplo přes prsty.
Protože to bylo bez výběrového řízení, GWTR má na jihu smlouvu na 15 let a bez problémů že strany EU (bylo to na základě výběrového řízení)
Já zapomněl podporovat vlastního dopravce je zakázáno.
Nelegalne podporovat vlastniho dopravce je kupodivu skutecne zakazano.
Jen mě překvapuje, kam to až dospělo, když Europská unie smí i diktovat na jak dlouho se smí uzavírat smlouvy.
Tomu se říká dohled nad hospodářskou soutěží. V ČR taky „diktuje“ ÚOHS, že ústecký kraj nesmí vyhodit miliardu do kanálu za předražené autobusy. Smlouva s ÖBB má celkem objektivní vliv na ceny jízdenek.
Jenže to si stát hlídá dění ve státu, EU zasahuje do suverénní země.
Chápal bych dohled EU, kdy by do daného odvětví šly dotace, třeba kdyby dotovala ZDO, nebo když se hlídá, aby 844 pro Pce – Hlinsko tam i skutečně jezdila.
Ano, ale na ceny jízdenek v Rakousku, co je potom EU, zda cestující platí 50 Kč/km nebo 50 haléřů/km?
Vím, je to politická věc, koho si zvolíme do EU, bohužel moje preference zatím nevedou.
Tak už si to kluci z jedné komunity asi dohodli v nějakém nočním klubu.
Zřejmě jste jim u toho svítila.
Nemám nic proti 845. Na práci super. Letecké sedačky, dost místa, funkční wifi a stolek v sedačce. Jak ale bude stíhat jízdní doby v kopcovité krajině? Je na tom hůře než nynější 843.
Kdyby ovšem nasadili 2x zmodernizované desiro, neřeknu ani slovo. Opakuji ale zmodernizované, protože desira, které jezdí nyní neumí pořádně ani českou diakritiku a sedačky DB Regio jsou děsné na delší cesty.
tam je tolik vaty, že to zvládne i 845 na podzim při spadu listí..o to bych se nebál..843+2×043 není taky žádnej závoďák..
845 rozhodně není zhoršení oproti současnému stavu s ČD na mnoha tratích. Ale nic to nemění na tom, že je to recyklovaný šrot z Německa. Chybí klima, motor občas jen tak z plezíru chcípne (Zkušenost z R21, průvodčí „No chcípl motor, přijedem až přijedem, vodu máte na chodbě.“), poměrně nekomfortní vstup do vozidla i pro zdravého člověka a oddíl na kola naprosto tragický (dáte tam 3 kola a nedá se projít). Za mě pokud se mají uzavírat nové smlouvy, tak jedině moderní nizkopodlažní jednotky. Tady se bavíme o linkách, kde rozhodně není problém s nedostatkem vhodných vozů na trhu jako… Číst vice »
Tu a tam chcípne motor každému dopravci. Projít se tam s 3mi koly dá, pokud máte ale 200kg živé váhy máte problém spíš v užších dveřích 843. 845 je recyklovaný šrot z Německa, 843 je náš nerecyklovaný šrot.
Moderní jednotku mohu koupit tam, kde mám dlouhodobou smlouvu. Jinam to udělá jen blázen.
ale aby chcípl Desiru z LB do Tu – z kopce, třikrát, to je trochu moc
Prosím data a čísla vlaků. Jinak je to JPP.
To by to musel chtít někdo zaplatit. Soutěže v ČR jsou jen o šetření peněz. Nabídneš nejnižší cenu je to tvoje. Cestující až na posledním místě.
S tím souhlasím. Ale nemůžeme se tvářit, že tento problém vyřeší soutěžení. Jinak nejnižší cena je objektivní kritérium, o cestující se má starat objednatel. Tedy požadavek na výbavu vozidla.
ARR má opravdu zajímavé myšlení. Udělá nábor na něco, co nemá.
Ale ano, na 080 došlo ke zlepšení. Na podzim vlaky nevyjedou kopec , přestupy nejisté a tam kde dřív byla 854+2 vozy je nyní 845.
Podle mě, je to dobrý krok nahradit 843+2 054 a nebo 2 843 + X vozů na Pardubice tou hrůzou 845. Frekvence klesne, postačí menší soupravy.
Nakonec na Šumavě se přeplněné klasiky též nahradily cirkusem a nyní to stačí.
PS: nevíte, budou slevy v bazarech? Já bych si koupil ještě jedno auto, ať mám čím jezdit.
Ano, frekvence klesne o cestující s režijkou a zjistí se, že vlastně souprava pro normálně platící cestující stačí…
Plus o část pravidelně dojíždějících Pce – HK – Jaroměř, kteří se přesunou do Os/Sp, jelikož část z nich má In kartu, tak proč by platilo dražší jízdné (zvláště, pokud pokračují dál vlakem ČD) nebo využívají IREDO či VYDIS, což nikde není řečeno, zda bude platit i u ARR. Navíc při přestupu IREDO a VYDIS platí jen mezi vlaky ČD (IREDO papírová jízdenka). A další důvod, obsazené pokladny ČD vs automaty ARR (i když umožňují spojení někam na call centrum), nemalá část (vzhledem k frontám) dává stále přednost pokladnám i když už teď mají možnost nákupu v aplikaci či na… Číst vice »
Když tak milují In karty, tak pro ně nebude problém mít i Iredo kartu a můžou si pak kupovat přestupní lístky i na autobus. Karta jako karta. Takže není žádný důvod proč by nemohli jet na jednu jízdenku.
Jenže traťové jízdenky na IREDO vyjdou ve většině případů o poznání dráž než na INxx i se započtením nákladů na její pořízení.
Tady nejde o to, že by tu kartu milovali, ale o cenu jízdenky a flexibilitu, přeci jen Pce – HK by stále jezdilo více spojů ČD, jak ARR, pokud by dostala rychlíky.
A jak už zmiňuje i D.S., tak k tomu IREDO vychází traťová jízdenka dráž.
Navíc, nikde není psáno, že by IREDO či VYDIS akceptovalo.
IDOL platí a je dražší než tarif Arrivy.
Ale v rychlících to je stále na dohodě s MD a nikde není psáno, že když to je za éry ČD, že to pak musí být i za Arrivy.
K prodeji Arr bych si dovolil upřesnění… kasy mají zde v Semilech, Ž. Brodě a Turnově. Automat si obsloužíte sami, nebo vám pomůže bába kdesi v dáli – jestli ta bába sedí za sklem nebo jinde je myslím jedno, kecá z podobného reproduktoru.
Kde je automat, můžete koupit o pár kaček levněji tam a nebo se na něj vybodnete, sednete si do vlaku a vyčkáte až vás přijde zkásnout průvodčí. Nemusíte stát frontu a přirážka žádná.
Když tam platí IDOL i PID, dá se čekat, že objednavatel bude chtít totéž i jinde.
Tomuhle argumentu moc nerozumím..pokud se potřebuju dopravit (např.) z Tanvaldu do Prahy,jaký má vliv,jestli mám režijku nebo jestli si platím lístek.Nemyslím si,že režista je někdo,kdo tráví veškeré volno na cestách jen kvůli tomu,aby si „vyjezdil“ cenu za roční kupón…alr třeba vy někoho takového znáte,nevím…..
Z Tanvaldu do Prahy, pokud nejste masochista, se na režijku nedostanete.
By me zajimalo kolik podle vas jezdi lidi s rezijkou. Nekteri strojvedouci jezdi takto do prace jinak bezni borci s rezijkou jedou parkrat do roka. Vy si myslite ze z asi 180 milionu nebo kolik ze o ty Ceske Drahy prepravily je 100 mil. rezijkaru ze ? Fakt nesnasim tyto ubohe komentare / nadavky. Jednoduse chcete taky.
Tak to bylo vidět v Brně kolik ksichtu tam stalo s rezijkou v ruce A čekalo na modrý spoj .a vlak poloprázdný . Při přechodu to bylo vidět dobře . Sám sem nevěřil kolik jich bylo. Je to i rodína
Jak poznáte režijku od obyčejné in karty, už ani nemá ten žlutý pruh co mívala?
Poznal jsem to tak , že se mnou kolik let jezdily a najednou stáli a čekali . Obnovily možnost (bohužel)a jezdí dál .
A to je špatně, že si člověk počká na to, co mu vyhovuje? Ale stále trvám natom, že nevíte jestli to nebyla třeba In100.
Jasně,on každý na peroně žmoulá režijku(nebo i jakýkoliv jízdní doklad) jen tak v ruce…tu o Karkulce nám k tomu přidáte???
Jen pro tvojí informaci. Arriva má režijky take a ještě spoustu dalších benefitů. Ještě více. než tolik haněné ČD, kterým to tu je tak vyčítáno téměř v každé diskuzi..
No , to je vidět třeba na jednotném oblečení. Strojvedoucí oblečení v trickach předchozího zaměstnavatele, pruvodci kalhoty co ,,dum dal,, .
Jednotné oblečení není benefit :-). A že ho nemají je ostuda dopravce. I když i já jako bývalý strojvedoucí musím uznat, že u této profese to až zas tak potřeba není. Strojvedoucí u RJ myslím také nejezdí v růžovém.
V ruzovem ne , jezdi v hnedem . Pracovni obleceni , je snad krom kancelari fasovano vsude .
No oni ti strojvedoucí moc u RJ nejsou vidět. Když s RJ občas jedu téměř vždy i za špatného počasí zatažené boční rolety, asi aby nebylo vidět že tam jede strojvedoucí ČD na černo.
Vím o strojvedoucím Metransu, občas nosí triko předchozího zaměstnavatele, nemá problém si vydělat 100k a má IN100, velmi šikovný člověk a tím vlakem ČD prostě pro ty vlaky musí dojet kór když má firemní benefit. Je to podle vás tolik nenáviděný režista? Stejně tak jsem u Arrivy viděl strojvedoucího v triku ZSSK… No a co? Odsoudil byste ho? Asi by se vám zavařila hlava, protože zřejmě jezdil u stejně vámi nenáviděného národního dopravce na Slovensku a teď je u Arrivy v Česku.
Vy se mě ptáte na věci, na které neumím odpovědět. Proč bych měl někoho odsuzovat? Reagujete zcela nepřiměřené a na něco, co jsem nezmínil. Je mi úplně jedno kdo v čem chodí oblečen. Já jen podotkl , že k firemní kultuře patří jednotné pracovní oblečení . Ze ho v arr nemají je vidět kéž ten skleník . Nic víc nic min . Asi šetří…doporučuji zamyslet se nad tím co píšete jako reakcí .
Proč nepřiměřeně? Podle mě je ta reakce adekvátní. Poukazoval jste na možnou spojitost pracovního oděvu ČD a režijky mimo pracovní dobu, tak jsem vám na konkrétních příkladech ukázal jak mylné vaše zkratky jsou a nelze na jejich základě fabulovat další konstrukce, protože i ty už z podstaty nemohou být pravdou.
V poloplastikovém hnusu, který jsem mohl fasovat jsem nikdy nejezdil. Ale když to někomu vyhovuje, tak mu to neberu.
Pane , vy máte dlouhodobě potíže s pochopením textu .
Co s tou rezijkou pořád máte? Já na ní třeba doplácím… Ročně platím 1100 Kč a minulej rok jsem jel vlakem asi čtyřikrát a letos zatím ani jednou.. Ano, je to můj problém že si jí pořád jeste kupuji, ale nechce se mi při rg prokazovat provozákem a takhle to má hodně lidí u ČD. Kdyby rezijka stála treba dvojku, tak na to už bych se mohl… Radši bych použil ten provozák 🙂
Přesně, to už je jak kletba, ČD =režijka. Dle této logiky má každá pokladní v supermarketu benefit nákupní vozík.
A tím i gril na zahradu…
Frekvence opravdu klesne až nasadí arviva 1*845 to uvidíš až lidí pojedou na střeše některý spoje jsou natvany už od Dvora Králové lizari turisti různý výletníci občas ciklisti měl bys sy se tou trasou občas projet a v Hradci ani nemluvím si ani nesednes ve 4 vagónech😁😄tak tam vznikne cestování jak v Indii🤣
Naposled, když jsem tudy jel napráskanou 843, tak jsem stál až do Dvora, bylo tam jak v pekle a jestli fungovalo wc netuším, protože nebyla šance se tam dostat. Na střeše by tedy asi bylo lépe, pominu-li trolej. Tak jsem si řekl, že už to stačilo, nebylo to jen jednou. Dělám to tedy jako většina, těmto spojům se vyhýbám a jedu autem.
A režisti zaplní silnice auty?
Další komu leží ta režijka v žaludku.Víte o dráze i něco jiného?
Na Šumavě po nástupu GW Train klesly počty cestujících? To je nějaká novinka.
Kupodivu je to tak.
Nebojte, už teď je jisté, že to dostane. Teď se bude ještě chvilku hrát divadýlko a brzo se dozvíme „překvapivý“ výsledek. Nicméně Arriva ví proč spustila ten nábor, případní zájemci nemusí být v nejistotě, ta je jen kvůli termínům, kdy se musí hrát ono divadýlko, aby vše bylo takříkajíc dle litery zákona.
PS: Němci se ve velkém zbavují nafťáků v různých třídách, často se dá najít v parádním stavu a s nízkým nájezdem za luxusní cenu. Bude to podstatně lepší svezení než s přemalovanou (a někdy ani to ne) 845, která už má odžito.
Také to dělá ten dojem…
Ve který podzim tam která 845 nevyjela kopec. Poprosím o datum a číslo jednotky nebo vlaku. Děkuji předem.
Jak tuto informaci ověříte, jestliže byste ji dostal?
To bude výhodný oběh psycho + persku a pak možná nastoupit možná ne.. Třeba za zabto bud 10tis odměna.. Ale nejspíše i v daný smlouvě sankce za případný nenastoupeni kdyby to arriva vyhrála
Uvidíme, ale zrovna fronty zájemců nečekám, když záruka, že je nakonec budou potřebovat není žádná. Na druhou stranu musím ocenit, že shání s předstihem, aby to pak nebylo na poslední chvíli.
Je možný že nejakej počet se hodí už teď na jiný místa kde je nedostatek, a pak případně přesun.. Čas ukáže 🙂
Samozřejmě všechno je možné, i když reálně to musí být někdo, kdo už licenci má, jelikož do prosince těžko stihnou vycvičit nového fíru, měsíc kurz na licenci, druhý měsíc kurz ZOZ, 12 týdnů jízdní zácvik, pak asi nějaký dílny, i když to nevím, jestli je povinné.
A docela by mě zajímalo (ne z nějaké zášti, ale že zvědavosti), jak dělají poznání na těch tratích, kde nejezdí, jestli mají dohodu s ČD, či jak to řeší.
Dělaly se opakovaně zvláštní neveřejné vlaky.
Obráceně: když ke mě přijde slušně kolega od jiného dopravce, tak ho nevyhodím, tedy až na výjimky.
Děkuji za informaci.
Jo to chápu, ale znám i fíry, co trvají na oficialitách, takže si klidně i ověří, zda to je nějak povoleno.
A s čím tak ultramoderním a pohodlným tam jezdí ČD? Kolik procent zákazníků na těchto linkách tvoří cestující 1 třídy? Jen postřeh cestujícího – proti 845 co se pohodlí týče nic nemám, proti 810 toho mám hodně…
Rychlíky Pardubice – Liberec jezdí 810?
Jaká 810, na zmiňovaných rychlících jezdí 843, tak co do toho taháte 810?
Těch pár míst první třídy je opravdu tak nutných v té ultramoderní 845?
Navíc to bude za cenu snížení kapacity ve druhé třídě, cestující Vám jistě poděkují.
Panebože doufám že na to ministerstvu sedí někdo normální …. to i šlapací drezina nabídne cestujícímu větší luxus než vraky po DB z Adamkova povoznictvi
Díky Arrivě dostává kategorie rychlík úplně nový rozměr.
tyhle stroje prodělaly několik sovětských ofenziv….no právě
Pohlreich by jistě k 845 poznamenal: „To pamatuje Žižku ještě když měl obě oči!“
A to co tam jezdí teď je lepší v čem? V tom logu co je na něm?
Minimálně ve výkonu 2 x 300 kW (843) vs 410 kW (845). A v kapacitě sólo 845 stačí kapacitně na 843 + 043, na 2 vlečňáky s 843 už by byly potřeba 2 jednotky a to nemluvím o pátku a neděli, kdy jezdí sestava 2 x 843 a 3 vlečňáky.
a k čemu to je, když s tím kluci jezdí na 70%výkonu aby se jim to nepokakalo a na Jeřmanice může člověk houbařit za jízdy😂
Tak tak, při 70 proc. PT točí Liazky 1650 otáček, při 100 proc. jmenovité otáčky 1800/min, což je pro automobilní motor konstruovaný na pracovní otáčky do 1400 opravdu záhul.
Jezdí tři , ne čtyř vozová souprava
Však jo ráno/večer 843 + 043, po zbytek dne 843 + 2 x 043, a v pátky a neděle jezdí některé spoje 5 vozové. Však to píšu i v předešlém komentáři.
Měrný výkon 843 + 043 je 6,8 kW/t, u 845 je to 6 kW/t, tedy nic zásadního. A pokud má 843 dva přívěšáky, tak má jen 5 kW/t.
845 ve dvojčeti je už živější než sólo, ale hlavně neřve v oddíle jak 843, to je katastrofa.
Pan Adamka by nejdříve mohl vyměnit šrot, za solidní vozidla, zajisti, aby např. v Mladé Boleslavi se dal koupit lístek a nebylo tam napsáno automat nepřijímá bankovky ….
Vezmou vyhozené průseráře od ČD, přivezou z Německa další šrot a legrace může začít 🤣🤪
A s čím tam bude jezdit? S těmi krámy – tedy něco jako tramvajemi, s jedním záchodem, nepříjemným interierem, sedadly za sebou, bez 1. třídy, s problémy na stoupáních???
Přesně tak v článku to je napsáno, že s 845.
a v jízdním řádu bude psáno „příležitostně – podaří-li se vyjet“
A kam jako?
kam ten šrot pana Adámka, když už snad pojede, kam dojede, to bohužel nikdo neví, nejlépe by bylo zpět do Německa do konošrotu
Co to melete? Můžu srovnávat podle cestování Kolín – Česká Lípa a 845 je rozhodně posun k lepšímu.
Už jsem ji musel taky využít pro změnu na lince Praha – Tanvald a pro mě zhoršení oproti 854 (která též jezdila i Kolín – Lípa). Sedačky nic moc a WiFi k životu nepotřebuji (stejně zrovna v daném spojí nešla).
Hlavně, že tam teď je první třída.
A náš nenávistný “ odborník “ se opět projevil. Je vidět. že tomu ale opravdu nerozumíš :-). Ano teď tam jednička skutečně je.
Jj, do Liberce jezdí na R ČD jednička jakou svět neviděl. Mmch. už dávno neplatí, že kdo nejde s námi jde proti nám a každý musí povině chrochtat nad tvými modrogumními slinty, stejně jako nad tvými nenávistnými příspěvky na adresu všech ostatních dopravců,kromě ČD.
A to ta jednička je tak nutná?
No hlavně, že jí 845 má.
První třídy do Liberce, kterou tam ČD stejně nemají, se dožaduje ušatá, to se musíš zeptat jeho.
To myslíš ty super jedničky kde máš akorát červený záclonky 🤣zbytečná vjec za vyšší peníz a kam narves lidí který to nechtějí používat až se zmenší kapacita.na střechu🤣
😀 mohl by jsi mi prosím citovat nějaký můj nenávistný, nebo urážlivý příspěvek o kterých píšeš ? Asi nemohl. Žádný takový není. Vždy píšu slušně a bez nenávisti na rozdíl od mnohých.
Stačí si přečíst tvé vyjadřování o RJ. A ty bys mi mohl říct, co je nenávistného na konstatování, že tam ČD první třídu nemají? Kde mmch lžeš, protože do Liberce na žádném rychlíku ČD první třída nejezdí.
Tak třeba oslovení modrá guma to není urážlivé a hanlivé ?
Ale ona tam neni. Je to tzv tichy oddil , kde se ovsem casto zavre luza a rve vic nez v oddile beznem
Na co 1. Třída neplatí se provozovat
Nevím, co by to mělo mít společného s tramvajemi, hajzlíky má většina rekonstruovaných 2.
V 1. třídě 954 jsem za několik let viděl většinou jen rozvalené režijkáře.
Že by to přes jediný větší kopec u Hodkovic/Jeřmanic jelo nějak špatně oproti 843 jsem si také nevšiml.
A co je na ojetém interiéru 843 tak úžasného?
Je na tom logo ČD národní dopravce a tím ej to best of 😀
A když ji nevyberou tak je propustí? Nebo co bude dělat se 150 lidma navíc ?
Pardon, se 60ti. Ale i tak.
Co by, uplatní se jinde. Arriva nemá lidi stále. Pochybuji, že u vlaků je na tom lépe než u autobusů.
Jo? Hlavně ty průvodčí. Udělají jim řidičaky na autobusy ?
v našem kocourkově je možné všechno, obzvlášť když pan Adamka a LK zatlačí