Arriva spustila nábor desítek strojvedoucích, chce být připravená na případné získání dalších rychlíků

Motorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Arrivu láká provoz rychlíků mezi Libercem a Pardubicemi a Libercem a Ústím nad Labem, shání přes 60 nových zaměstnanců.

Společnost Arriva vlaky začala s náborem nových strojvedoucích a průvodčích na provoz vlaků, které chce dopravce provozovat pro ministerstvo dopravy. Jde konkrétně o linky R14A a R14B, tedy spojení Liberce s Pardubicemi a Ústím nad Labem.

Podle generálního ředitele Arrivy v Česku Daniela Adamky jde o nábor zhruba třiceti strojvedoucích a třiceti průvodčích. „I když ministerstvo dopravy dosud nerozhodlo, kdo linky bude provozovat, chceme být připraveni pro případ, že vybere nás,“ řekl Adamka. Arriva vlaky nabídla na počátku července státu, že provoz vlaků na těchto trasách převezme.

Arriva hledá strojvedoucí a průvodčí do úplně nových středisek Ústí nad Labem, Děčín, Hradec Králové nebo Pardubice. Dosud Arriva zaměstnává zhruba 150 strojvedoucích.

Arriva vlaky na začátku července nabídla státu, že převezme provoz na třech rychlíkových linkách. Ministerstvu dopravy nabídla, že od prosince letošního roku převezme provoz na rychlíkových linkách z Liberce do Pardubic (R14A) a Ústí nad Labem (R14B) a z Olomouce do Ostravy přes Krnov (R27).

Smlouva na provoz vlaků na linkách R14A, R14B a R27 vyprší letos v prosinci. Stát ale může novou smlouvu s dopravcem uzavřít nejdříve v polovině srpna, protože ministerstvo dlouho otálelo s oznámením v evropském věstníku zakázek.

Ministerstvo původně plánovalo přímé zadání Českým drahám, které na těchto linkách dosud jezdí. Teď ale bude muset řešit i nabídku konkurence. I přesto, že bude levnější, může ji však odmítnout, například s vysvětlením, že nemá jistotu, že se firmě podaří tak brzy zajistit dostatek vozů. Podle informací deníku Zdopravy.cz nabídla Arriva ministerstvu vozy řady 845, kterými nyní jezdí na jiných rychlíkových tratích.

V případě rychlíků linky R14 chce ministerstvo sedmiletou smlouvu, stát ale zřejmě vyhoví požadavku Libereckého kraje na možné dřívější ukončení kontraktu a případnou novou soutěž na delší období s novými vozidly. U linky R27 se soutěž aktuálně připravuje, proto je kontrakt dvouletý. Linka R27 je pomníkem českého „soutěžení“ vlakové dopravy: už v roce 2013 zakázku na provoz na této trati získal RegioJet, tehdejší ministr dopravy Zdeněk Žák ale celou soutěž zrušil.

Zejména soubor linek R14 patří mezi největší zakázky u motorových rychlíků: v případě spojení Liberec – Pardubice jde o zhruba milion vlakokilometrů ročně, v případě spojení Liberec – Ústí nad Labem o zhruba 750 tisíc vlakokilometrů, podobný rozsah je i u R27.

Mezi Libercem a Pardubicemi jezdí České dráhy s rychlíky za 127 korun za kilometr, z Liberce do Ústí nad Labem za 95,57 Kč za kilometr, u R27 je to 134 korun za kilometr.

Tagy Arriva vlaky nábor strojvedoucích R14 R14A R14B Top
397 komentářů