Arriva přivezla z Německa další jednotky Stadler GTW. Po modernizaci je nasadí do Domažlic

Jednotky čeká kromě modernizace také instalace ETCS.
Společnost Arriva si přivezla do Česka další jednotky Stadler GTW. Koupila je od německého dopravce Hessische Landesbahn. Celkem jedenáct jednotek projde modernizací ve společnosti Škoda Pars, součástí bude i instalace zabezpečovače ETCS. Vozy jsou z konce 90. let minulého století.
Arriva má podle smlouvy vyjet od prosince 2026 na linku P3 z Plzně do Domažlic. Desetiletý kontrakt s Plzeňským krajem vyjde na 2,070 miliardy korun, dojde k výraznému navýšení provozu oproti současnému stavu.
Jde o další kontrakt mezi českými dopravci a Hessische Landesbahn. Německá společnost dodala Arrivě už jednotky Stadler GTW pro provoz v Jihomoravském kraji nebo jednotky Siemens Desiro Českým drahám pro provoz v Ústeckým kraji. Jednotky Stadler GTW má Arriva nyní v provozu kromě Jihomoravského kraje také ve Zlínském kraji, České dráhy se stejným typem jezdí v Olomouckém kraji.
Arriva zakázku na deset let provozu získala v otevřené soutěži. S novým dopravcem kraj výrazně změní model provozu na trati z Plzně do Domažlic. Základní rozsah je 715 tisíc kilometrů ročně. Z Plzně do Domažlic má v pracovní dny v objednávce kraje (tedy kromě Bavorských expresů) jezdit 16 párů spojů. To je o jeden pár navíc oproti aktuálnímu stavu. K výraznému navýšení dojde v relaci Plzeň – Nýřany, případně dál do Stodu. Zatímco dosud jezdí ve všední dny čtyři páry spojů, nově jich má být deset.
Pro Arrivu jde o druhou zakázku na železnici v Plzeňském kraji, od prosince 2023 provozuje vlaky na lince P1 Horažďovice předměstí – Plzeň – Pňovany. Současně zajišťuje kompletně autobusovou dopravu pro kraj.
Na podmínky otevřené soutěže si stěžovaly České dráhy, kraj jejich námitky odmítl.
Podepsáno. Arriva má smlouvu na provoz vlaků z Plzně do Domažlic, nahradí České dráhy