cargo

Arriva přebírá provoz autobusů v Bratislavském kraji, chybí ji třetina řidičů. Hrozí škrty spojů

Autobus Iveco Crossway pro Arriva Mobility Solutions. Foto: ArrivaAutobus Iveco Crossway pro Arriva Mobility Solutions. Foto: Arriva

Dopravce měl na převzetí výkonů jen měsíc.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samo

Vodiči neprichádzajú, naopak aj tí čo pôvodne k Arrive išli už odchádzajú. Pôvodne bolo avizované že CP aspoň dnes vyjazdia keďže je sviatok, dopadlo to zrušením 37% spojov, čo je ešte väčšie percento ako v pondelok, napriek tomu že dnes je výrazne nižšia výprava. A to aspoň na Záhorí jazdia na takých 95%, takže v iných regiónoch chýba oveľa viac ako tých 37%. Sú obce kde zrušili 50% spojov (opakujem, cez voľný deň!), navyše vôbec nie sú schopní prioritizovať čo bude jazdiť a čo nie, takže regulérne vypadávajú posledné večerné spoje (často niekoľko posledných spojov) a podobne. Také Malé Leváre… Číst vice »

Samo

A naopak, prvá 525ka išla o 11tej, takže celé ráno bola časť Grobu neobslúžená…

Ela

Čistá katastrofa.Za dnešny deň dva spoje mi nešli ďalší do práce spoj z 20 min.mešlaním a z práce taxíkom,lebo znova spoj vynechaný.

Jaro

To sme vyhrali… máme wifi v nízkopodlažnom autobuse ktorý je odstavený na parkovisku… a ludia idú autami…Vivat ariva…

Jiří Kocurek

Úřad si vezme 17 měsíců na rozhodnutí a soukromník dostane 1 měsíc, aby se podle toho zařídil. Asi by bylo lepší, kdyby řidiče i autobusy zařizoval samotný úřad. Měl by na to celých 18 měsíců…
Ne, tohle je skutečně problém, vyhlašovat vítěze měsíc před vyjetím je pozdě.

Jaro

Ano dá sa súhlasiť.. ,ale v jednom článku píšu že problém je aj neochota vodičov SL (Slovak lines) prejsť k arive…. Takže zhodíme to na neochotu vodičov… Ale prečo nikto v oficialnom článku NENAPÍŠE že je to aj NESCHOPNOSŤ arivy týchto ludí zamestnať, prijať, motivovať… Jednoducho sa ariva spoliehala že vodiči prejdú k nej a … a oni neprešli a tu je výsledok…Takže vodiči niekde po SL sú len nrchcú byť súčasťou arivy… Potom naozaj vyvstávajú otázky prečo asi… A prečo asi vyhrala ariva s podkopanou cenou?…A teraz mi na infolinke ani nevedeli odpovedať či pojde autobus synovi zo školy…… Číst vice »

Miroslav Bielik

Oni si mysleli, oni, slušne povedané, že zamestnaci Slovak Lines ako hovädá budú žrať ešte nekvalitnejšie žrádlo ako predtým.

MartinS.

I to, že nevědí jestli autobus pojede, může být důsledkem té pozdě vyhlášené soutěže. Dokud nemá firma jistotu, že bude jezdit, asi nemá důvod budovat provozní infrastrukturu, vč. dispečinku. A za měsíc se toho moc stihnout nedá. Natož udělat se zaměstnanci nějaké reálné testování. Autobusy se dají použít na jiných výkonech (i v zahraničí) nebo prodat, ale provozní infrastruktura by byly utopené peníze.

Samo

Zázemie problém nie je, to Arriva má, aj keď len provizorne. Problémom sú ľudia, kde Arriva narazila na to že s jej imagom sa tam ľudia proste nehrnú, keď majú kopu iných ponúk.

Kernteriér

Těch lidí může klidně brzy přibýt. Ale za měsíc se dá těžko sehnat plný stav, zvláště když původní dopravce jezdil ještě den předtím.

55p

No za měsíc zvládli sehnat plný počet autobusů, to je výrobci vyráběli do foroty kdyby třeba?

Kernteriér

Autobusy si můžeš koupit, i když nemáš jistotu zakázky, dají se využít jinde. Ale lidi nepůjdou do firmy, kde nemají jistotu práce.

Jaro

V čom je problém?… V starej firme som pracoval do 31 a prvého som nastúpil do novej firmy… Tí vodiči zo SL sa nevyparili, oni sú volní, len ariva nemala záujem ich motivovať… ked by ich mala záujem prevziať už teraz by mohli jazdiť… ale podkopaná cena zo súťaže nedovolí im zaplatiť normálnu mzdu ako doteraz.. preto sa spolieha na vodičov z tretích krajín…

Kernteriér

Pokud neskončili na dohodu, tak za měsíc zaměstnání změnit nestihli.

Samo

Ti vodiči ktorí prejsť chceli, prešli plynule. Mnohí vodiči ktorí dnes jazdili u Arrivy jazdili včera u Lajnsu. Toto vôbec nie je a nebol problém, riešili sa to rozviazaním pomeru dohodou k 15.11.

Problém je že značná časť o prechod záujem nemala.

Mates

Tak potom ako je možné, že majú v Bratislave 120 nových autobusov keď s tým nepočítali?

Jaro

Ano plný súhlas. Autobusy ktoré bolo treba vyrobiť trvalo nejaký čas.. to dokázali… ale tu stále niekto tvrdí že mesiac je málo na to aby zohnali vodičov – alebo sa dohodli z bývalými vodičmi SL. Takže ak sa nedokázali dohodnúť tak to je aj chyba arivy a to že je málo času znie ako lacná výhovorka…

Miroslav Bielik

A bez najatých zamestnancov, to je fakt len úroveň Európskej unie.

Rakev

Co konkrétně má Evropská unie společného se zpožděním vedení Bratislavského kraje a s autobusovou společností Ariva?

Rakev

MDČR vyhlásilo výtěze rychlíkových linek R14A a R14B týden před novým GVD

Jan Sůra

Nikoliv, vyhlásilo je dříve, pouze došlo k podpisu týden před novým GVD.

mirek

ji/jí, věčný problém (stejně jako Arriva samotná 🙂 )

Miroslav Bielik

Arriva = Problém, nevím odkud vybýrají jejich management.

Jaro

Písali o tretine, lenže tretina bola v cestovnom poriadku označená žltou že dočasne nepojdu, a z tých ostatných išli len niektoré, takže nakoniec je to takmer polovica, čo nešla.. No úplná katastrofa. určite to nezvládli…

Miroslav Bielik

Bude to konec Arrivy v Bratislavskom kraji, šéfka Bratislavskej
integrovanej dopravy Horčíková musí byť okamžite odvolaná, ak
Droba dnes neodstúpi, tak to vyriešia budúce voľby na Predsedu
Bratislavského kraja. RIP.

Miroslav Bielik

Ktorý vrcholový management Arrivy píše tyhle mínusy?

Samo

Čo s tým má Horčíková a BID a.s.?

Miroslav Bielik

Vybrala Arrivu.

Samo

Nie, nevybrala.
1. Obstarával kraj, nie BID.
2. Dopravca sa vyberal podľa vopred zverejnených kritérií, nie tak že niekto si náhodne vybral – a už vôbec nie Horčíková.

Jaro

Mínus som dostal dúfam od neznalého, pretože ak by stál na zastávke od 5:20 a tri spoje nejdú a najbližší ide až o siedmej tak by pochopil matematiku že to je určite okolo 50%. Potom vynechyný spoj detí do školy.. Takže ano hovorí sa o uhlíkovej stope, takže ariva dnes nevypravila školský autobus (v kraji ich bolo značne viac nevypravených) tak sme rodičia povozili deti do škol svojimi autami- cca 10timi. Nech žje ariva a jej vplyv na uhlíkovú stopu…

Miroslav Bielik

Ktorý debil dal minus?

Jaro

Asi niekto z arivy alebo niečo tomu podobné….

PeterC

Kvoli jednemu minusku sa predsa nebudem rozculovat….

Hodně štěstí

Hm. Asi neoblíbený zaměstnavatel.

Miroslav Bielik

Asi tak, ako Arriva celá vo Východnej Európe.

Miroslav Bielik

Uklizečka v Arrive se činí, urva.

55p

U Arrivy to někoho překvapuje?

Samo

Viacerých ľudí asi áno, lebo keď tu bol článok o výhre Arrivy kde sa riešil aj tento problém, tak mnohí sa tu bili sa to že vodiči určite nakoniec prejdú 🙂

Jerry

To samé bylo v Plzeňském kraji. Nakonec byli schopni odjezdil spoje až poté, co si najali řidiče od původního dopravce a nakonec mu subdodavatelsky přepustili část zakázky, takže tady část spojů jezdí ČSAD v barvách Arrivy.

MartinS.

Takhle strašné to v plzeňském kraji nebylo. Byl problém s počtem řidičů a byl problém, že řidiči přesunutí ze středních Čech nebo od BusLine neznali trasy, ale že by se neodjela 1/3 – 1/2 spojů, to ne.

Miroslav Bielik

Prestúpili len slovenskí madarskí vodiči, centrum managementu Arrrivy je v Budapesti ako sám riaditeľ Ivan.

Miroslav Bielik

Napsal reditel Arrivy Slovakia Ivan z Budapešti.

Pako

O cca jedno procento nižší, tomu říkám výrazně 😀

Kernteriér

Matematika asi nebyla tvou silnou stránkou, co? Sekl ses jen o necelých 13 %.

Pako

Sorry, blbě sem to přečetl… Místo 388 sem četl 338

Samo

Tých výpadkov je nakoniec ešte oveľa viac ako tretina.

adam.voj

Co je to za pojem „předseda kraje“? Na Slovensku mají „župany“, po našem „hejtmany“.

M@trixX

Oficialne je to „predseda samospravneho kraja“, „zupan“ je hovorove pomenovanie tej funkcie este z doby, ked sa nevedeli dohodnut, ako sa „samospravny kraj“ bude volat (jednu dobu to bol „vyssi uzemny celok“ a na skratku VUC sa stale da narazit).

Horizon

Župan je názov z minulosti, aj keď stále hojne používaný.
Zákon o samospráve vyšších územných celkov pozná jedine „predseda samosprávneho kraja“.
Viď: https://www.zakonypreludi.sk/zz/2001-302
Paragraf 2
Alebo aj na stránke Bratislavského samosprávneho kraja: https://bratislavskykraj.sk/kontakty/predseda-bsk/

Kubrt

Předseda kraje je správný titul, župan je jen neformální, ač to zní lépe.

Miroslav Zikmund

A nebylo by lepší oslovení „Pán veľkomožný …“

Miroslav Bielik

Na Slovensku sa pouzivaju dve pomenovania: Predseda Samospravneho
kraja alebo Zupan, tento vyraz pouzivaju Madaroni. Zupani boli za Uhorska.
Tzv. po vasom Heitman, je pocesteny nemecky vyraz Hauptman.

Kopřivák

To je tak, když se soutěží cena, nikoliv služba. Takže jste ušetřili 50 milionů EUR za 10 let, ale zároveň nevyjelo 30 % spojů.

Co se koukat na veřejnou dopravu jako službu, která pokud má být moderní a fungující, má být dobře zaplacená.

Né, že bude levná a tedy na ho…prd placená.

Samo

Parametre súťaže sú predsa definované v predmete zákazky.

Samo

*parametre služby

Jerry

Jenomže slibem nelze zarmoutit.

Samo

Preto sú v zmluve veľmi vysoké sankcie. Je to verejne dostupné, pozrite si najmä Štandardy od strany 112. Za nedodržanie kvality sú tam pokuty, ktoré BSK bude účtovať.

Čo sa týka samotnej výpravy, tam sa uplatňujú sankcie zo zmluvy čo znamená že len za dnes dostane Arriva pokutu 30 tisíc eur. A zajtra znova. A tak ďalej, až kým nedôjde k výprave aspoň 95% spojov.

Jan

Ve férové společnosti by se tohle strhávalo z platu manažerů a úředníků za tuto situaci zodpovědných. A protože by se jim šáhlo na konkrétní peníze tak začali makat jako šroub, aby celou situaci vyřešili co nejdřív. Jak za něco není konkrétní zodpovědná osoba tak se problém ignoruje, přesouvá, hází na někoho jiného.

M@trixX

Zrovna v tomto pripade to je z hladiska tej zmluvy nastavene vyrazne lepsie ako doteraz, ked Slovak lines mohol jazdit cim chcel, ako chcel a kedy chcel bez akychkolvek postihov.

Miroslav Bielik

Z hladiska tejto novej zmluvy je to lepšie, Droba a Horčíková sú vo vykúrenom Bavoráku no čo tí zmznutí skrehnutí ludia
na zastávkach.

Miroslav Bielik

Debil z Arriva Slovakia stále dáva minus.

***** Petr

Měsíc od podpisu je super. V novém voze si za měsíc si nikdo nevzpomene když dodrží kvalitu a cenu. Trestat by se měla neschopnost objednavatele.

Rakev

Skoro jako České motorové rychlíky

Miroslav Bielik

Díval jsem se na cestovní rád, autobusy pres den nejezdí
i 5 hodin! V dobe chripky a coronavisusu katastrofa. Bude se
na to muset podívat Slovenská vláda!

Miroslav Bielik

Ten samý debil z Arrivy, asi reditel z Budapesti odpovedel.