Arriva přebírá provoz autobusů v Bratislavském kraji, chybí ji třetina řidičů. Hrozí škrty spojů
Autobus Iveco Crossway pro Arriva Mobility Solutions. Foto: Arriva
Dopravce měl na převzetí výkonů jen měsíc.
Dopravce měl na převzetí výkonů jen měsíc.
Vodiči neprichádzajú, naopak aj tí čo pôvodne k Arrive išli už odchádzajú. Pôvodne bolo avizované že CP aspoň dnes vyjazdia keďže je sviatok, dopadlo to zrušením 37% spojov, čo je ešte väčšie percento ako v pondelok, napriek tomu že dnes je výrazne nižšia výprava. A to aspoň na Záhorí jazdia na takých 95%, takže v iných regiónoch chýba oveľa viac ako tých 37%. Sú obce kde zrušili 50% spojov (opakujem, cez voľný deň!), navyše vôbec nie sú schopní prioritizovať čo bude jazdiť a čo nie, takže regulérne vypadávajú posledné večerné spoje (často niekoľko posledných spojov) a podobne. Také Malé Leváre… Číst vice »
A naopak, prvá 525ka išla o 11tej, takže celé ráno bola časť Grobu neobslúžená…
Čistá katastrofa.Za dnešny deň dva spoje mi nešli ďalší do práce spoj z 20 min.mešlaním a z práce taxíkom,lebo znova spoj vynechaný.
To sme vyhrali… máme wifi v nízkopodlažnom autobuse ktorý je odstavený na parkovisku… a ludia idú autami…Vivat ariva…
Úřad si vezme 17 měsíců na rozhodnutí a soukromník dostane 1 měsíc, aby se podle toho zařídil. Asi by bylo lepší, kdyby řidiče i autobusy zařizoval samotný úřad. Měl by na to celých 18 měsíců…
Ne, tohle je skutečně problém, vyhlašovat vítěze měsíc před vyjetím je pozdě.
Ano dá sa súhlasiť.. ,ale v jednom článku píšu že problém je aj neochota vodičov SL (Slovak lines) prejsť k arive…. Takže zhodíme to na neochotu vodičov… Ale prečo nikto v oficialnom článku NENAPÍŠE že je to aj NESCHOPNOSŤ arivy týchto ludí zamestnať, prijať, motivovať… Jednoducho sa ariva spoliehala že vodiči prejdú k nej a … a oni neprešli a tu je výsledok…Takže vodiči niekde po SL sú len nrchcú byť súčasťou arivy… Potom naozaj vyvstávajú otázky prečo asi… A prečo asi vyhrala ariva s podkopanou cenou?…A teraz mi na infolinke ani nevedeli odpovedať či pojde autobus synovi zo školy…… Číst vice »
Oni si mysleli, oni, slušne povedané, že zamestnaci Slovak Lines ako hovädá budú žrať ešte nekvalitnejšie žrádlo ako predtým.
I to, že nevědí jestli autobus pojede, může být důsledkem té pozdě vyhlášené soutěže. Dokud nemá firma jistotu, že bude jezdit, asi nemá důvod budovat provozní infrastrukturu, vč. dispečinku. A za měsíc se toho moc stihnout nedá. Natož udělat se zaměstnanci nějaké reálné testování. Autobusy se dají použít na jiných výkonech (i v zahraničí) nebo prodat, ale provozní infrastruktura by byly utopené peníze.
Zázemie problém nie je, to Arriva má, aj keď len provizorne. Problémom sú ľudia, kde Arriva narazila na to že s jej imagom sa tam ľudia proste nehrnú, keď majú kopu iných ponúk.
Těch lidí může klidně brzy přibýt. Ale za měsíc se dá těžko sehnat plný stav, zvláště když původní dopravce jezdil ještě den předtím.
No za měsíc zvládli sehnat plný počet autobusů, to je výrobci vyráběli do foroty kdyby třeba?
Autobusy si můžeš koupit, i když nemáš jistotu zakázky, dají se využít jinde. Ale lidi nepůjdou do firmy, kde nemají jistotu práce.
V čom je problém?… V starej firme som pracoval do 31 a prvého som nastúpil do novej firmy… Tí vodiči zo SL sa nevyparili, oni sú volní, len ariva nemala záujem ich motivovať… ked by ich mala záujem prevziať už teraz by mohli jazdiť… ale podkopaná cena zo súťaže nedovolí im zaplatiť normálnu mzdu ako doteraz.. preto sa spolieha na vodičov z tretích krajín…
Pokud neskončili na dohodu, tak za měsíc zaměstnání změnit nestihli.
Ti vodiči ktorí prejsť chceli, prešli plynule. Mnohí vodiči ktorí dnes jazdili u Arrivy jazdili včera u Lajnsu. Toto vôbec nie je a nebol problém, riešili sa to rozviazaním pomeru dohodou k 15.11.
Problém je že značná časť o prechod záujem nemala.
Tak potom ako je možné, že majú v Bratislave 120 nových autobusov keď s tým nepočítali?
Ano plný súhlas. Autobusy ktoré bolo treba vyrobiť trvalo nejaký čas.. to dokázali… ale tu stále niekto tvrdí že mesiac je málo na to aby zohnali vodičov – alebo sa dohodli z bývalými vodičmi SL. Takže ak sa nedokázali dohodnúť tak to je aj chyba arivy a to že je málo času znie ako lacná výhovorka…
A bez najatých zamestnancov, to je fakt len úroveň Európskej unie.
Co konkrétně má Evropská unie společného se zpožděním vedení Bratislavského kraje a s autobusovou společností Ariva?
MDČR vyhlásilo výtěze rychlíkových linek R14A a R14B týden před novým GVD
Nikoliv, vyhlásilo je dříve, pouze došlo k podpisu týden před novým GVD.
ji/jí, věčný problém (stejně jako Arriva samotná 🙂 )
Arriva = Problém, nevím odkud vybýrají jejich management.
Písali o tretine, lenže tretina bola v cestovnom poriadku označená žltou že dočasne nepojdu, a z tých ostatných išli len niektoré, takže nakoniec je to takmer polovica, čo nešla.. No úplná katastrofa. určite to nezvládli…
Bude to konec Arrivy v Bratislavskom kraji, šéfka Bratislavskej
integrovanej dopravy Horčíková musí byť okamžite odvolaná, ak
Droba dnes neodstúpi, tak to vyriešia budúce voľby na Predsedu
Bratislavského kraja. RIP.
Ktorý vrcholový management Arrivy píše tyhle mínusy?
Čo s tým má Horčíková a BID a.s.?
Vybrala Arrivu.
Nie, nevybrala.
1. Obstarával kraj, nie BID.
2. Dopravca sa vyberal podľa vopred zverejnených kritérií, nie tak že niekto si náhodne vybral – a už vôbec nie Horčíková.
Mínus som dostal dúfam od neznalého, pretože ak by stál na zastávke od 5:20 a tri spoje nejdú a najbližší ide až o siedmej tak by pochopil matematiku že to je určite okolo 50%. Potom vynechyný spoj detí do školy.. Takže ano hovorí sa o uhlíkovej stope, takže ariva dnes nevypravila školský autobus (v kraji ich bolo značne viac nevypravených) tak sme rodičia povozili deti do škol svojimi autami- cca 10timi. Nech žje ariva a jej vplyv na uhlíkovú stopu…
Ktorý debil dal minus?
Asi niekto z arivy alebo niečo tomu podobné….
Kvoli jednemu minusku sa predsa nebudem rozculovat….
Hm. Asi neoblíbený zaměstnavatel.
Asi tak, ako Arriva celá vo Východnej Európe.
Uklizečka v Arrive se činí, urva.
U Arrivy to někoho překvapuje?
Viacerých ľudí asi áno, lebo keď tu bol článok o výhre Arrivy kde sa riešil aj tento problém, tak mnohí sa tu bili sa to že vodiči určite nakoniec prejdú 🙂
To samé bylo v Plzeňském kraji. Nakonec byli schopni odjezdil spoje až poté, co si najali řidiče od původního dopravce a nakonec mu subdodavatelsky přepustili část zakázky, takže tady část spojů jezdí ČSAD v barvách Arrivy.
Takhle strašné to v plzeňském kraji nebylo. Byl problém s počtem řidičů a byl problém, že řidiči přesunutí ze středních Čech nebo od BusLine neznali trasy, ale že by se neodjela 1/3 – 1/2 spojů, to ne.
Prestúpili len slovenskí madarskí vodiči, centrum managementu Arrrivy je v Budapesti ako sám riaditeľ Ivan.
Napsal reditel Arrivy Slovakia Ivan z Budapešti.
O cca jedno procento nižší, tomu říkám výrazně 😀
Matematika asi nebyla tvou silnou stránkou, co? Sekl ses jen o necelých 13 %.
Sorry, blbě sem to přečetl… Místo 388 sem četl 338
Tých výpadkov je nakoniec ešte oveľa viac ako tretina.
Co je to za pojem „předseda kraje“? Na Slovensku mají „župany“, po našem „hejtmany“.
Oficialne je to „predseda samospravneho kraja“, „zupan“ je hovorove pomenovanie tej funkcie este z doby, ked sa nevedeli dohodnut, ako sa „samospravny kraj“ bude volat (jednu dobu to bol „vyssi uzemny celok“ a na skratku VUC sa stale da narazit).
Župan je názov z minulosti, aj keď stále hojne používaný.
Zákon o samospráve vyšších územných celkov pozná jedine „predseda samosprávneho kraja“.
Viď: https://www.zakonypreludi.sk/zz/2001-302
Paragraf 2
Alebo aj na stránke Bratislavského samosprávneho kraja: https://bratislavskykraj.sk/kontakty/predseda-bsk/
Předseda kraje je správný titul, župan je jen neformální, ač to zní lépe.
A nebylo by lepší oslovení „Pán veľkomožný …“
Na Slovensku sa pouzivaju dve pomenovania: Predseda Samospravneho
kraja alebo Zupan, tento vyraz pouzivaju Madaroni. Zupani boli za Uhorska.
Tzv. po vasom Heitman, je pocesteny nemecky vyraz Hauptman.
To je tak, když se soutěží cena, nikoliv služba. Takže jste ušetřili 50 milionů EUR za 10 let, ale zároveň nevyjelo 30 % spojů.
Co se koukat na veřejnou dopravu jako službu, která pokud má být moderní a fungující, má být dobře zaplacená.
Né, že bude levná a tedy na ho…prd placená.
Parametre súťaže sú predsa definované v predmete zákazky.
*parametre služby
Jenomže slibem nelze zarmoutit.
Preto sú v zmluve veľmi vysoké sankcie. Je to verejne dostupné, pozrite si najmä Štandardy od strany 112. Za nedodržanie kvality sú tam pokuty, ktoré BSK bude účtovať.
Čo sa týka samotnej výpravy, tam sa uplatňujú sankcie zo zmluvy čo znamená že len za dnes dostane Arriva pokutu 30 tisíc eur. A zajtra znova. A tak ďalej, až kým nedôjde k výprave aspoň 95% spojov.
Ve férové společnosti by se tohle strhávalo z platu manažerů a úředníků za tuto situaci zodpovědných. A protože by se jim šáhlo na konkrétní peníze tak začali makat jako šroub, aby celou situaci vyřešili co nejdřív. Jak za něco není konkrétní zodpovědná osoba tak se problém ignoruje, přesouvá, hází na někoho jiného.
Zrovna v tomto pripade to je z hladiska tej zmluvy nastavene vyrazne lepsie ako doteraz, ked Slovak lines mohol jazdit cim chcel, ako chcel a kedy chcel bez akychkolvek postihov.
Z hladiska tejto novej zmluvy je to lepšie, Droba a Horčíková sú vo vykúrenom Bavoráku no čo tí zmznutí skrehnutí ludia
na zastávkach.
Debil z Arriva Slovakia stále dáva minus.
Měsíc od podpisu je super. V novém voze si za měsíc si nikdo nevzpomene když dodrží kvalitu a cenu. Trestat by se měla neschopnost objednavatele.
Skoro jako České motorové rychlíky
Díval jsem se na cestovní rád, autobusy pres den nejezdí
i 5 hodin! V dobe chripky a coronavisusu katastrofa. Bude se
na to muset podívat Slovenská vláda!
Ten samý debil z Arrivy, asi reditel z Budapesti odpovedel.